mahdavi3d

پيگيري اخبار اپراتور چهارم / پروژه فیبرنوری منازل

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkred][b]ایرادات قانونی در واگذاری اپراتور چهارم به کنسرسیوم "ایران نت"[/b][/color]

[color=darkblue]رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه دولت درباره اعطای پروانه اپراتور فیبرنوری به کنسرسیوم ایران‌نت را مغایر قانون اعلام و تاکید کرد که مشارکت دولت با بخش‌های خصوصی و تعاونی و بخش عمومی غیردولتی، به هر نحو و به هر میزان ممنوع است.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، هیئت دولت طرح انتقال فیبرنوری به منازل و تشکیل کنسرسیوم "ایران نت " را برای اجرای این پروژه در بهمن ماه سال 89 تصویب کرد که براساس آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با صدور پروانه لازم، فیبرنوری را به درب منازل، کارگاهها و مراکز کسب و کار انتقال دهد.
در این راستا و با رعایت اصل 44 قانون اساسی سهم دولت در این زمینه 20 درصد اعلام و مقرر شد مابقی این سهم به شرکتها و موسسات بزرگی که در این باره سابقه فعالیت دارند و می توانند سرمایه گذاری کنند واگذار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز طی حکمی "محمد مردانی" را که معاون فناوری‌های فضایی سازمان فضایی ایران به سمت مشاور وزیر و مجری طرح شبکه دسترسی فیبرنوری - FTTX - منصوب کرد و پس از آن نیز مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از آغاز بکار پروژه اپراتور چهارم ارتباطات کشور برای اتصال شبکه فیبرنوری به منازل خبر داد و تاکید کرد که 20 درصد سهم دولت در این پروژه قرار است توسط شرکت ارتباطات زیرساخت سرمایه گذاری شود.

[b]ایرادات قانونی در واگذاری اپراتور چهارم به کنسرسیوم "ایران نت"[/b]
به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شماره 52348هـ/ب، خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور با استناد به چند ایراد قانونی، مصوبه دولت در خصوص واگذاری اپراتور چهارم به کنسرسیوم ایران نت را غیرقانونی خواند و اعلام کرد: مصوبه دولت مبنی بر تجویز مشارکت دولت با کنسرسیوم ایران‌نت، مغایر قانون است.

در متن این نامه آمده است:
"جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران به شماره 258891/45402 مورخ 16/11/1389، موضوع "اعطاء پروانه اجراء و بهره‌برداری از شبکه انتقال داده به کنسرسیوم ایران‌نت"، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به " قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی" و ماده (10) آئین‌نامه اجرائی‌ آن، ‌مراتب متضمن اعلام نظر قطعی برای اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد.

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود."
در ادامه این نامه همچنین آمده است:
"1. به موجب ماده (79) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1386، معاملات وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی به جز موارد مستثنی‌شده در بندهای پانزده ‌گانه (15) ذیل ماده (79) حسب مورد باید از طریق مناقصه یا مزایده باشد، علیهذا، صدر مصوبه از این حیث که اعطای پروانه اجرا و بهره‌برداری از شبکه انتقال داده و دسترسی نوری را به کنسرسیوم خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایران‌نت، بدون آن که موضوع قرارداد، مشمول مستثنیات مذکور در ماده (79) قانون باشد را از طریق ترک تشریفات مزایده‌، تجویز می‌نماید، مغایر قانون است."
"2. طبق بند الف ماده (3) قانون نحوه اجرا سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی مصوب 1387، مشارکت دولت با بخش‌های خصوصی و تعاونی و بخش عمومی غیردولتی به هر نحو و به هر میزان ممنوع است، علیهذا ذیل مصوبه مبنی بر تجویز مشارکت دولت با کنسرسیوم مذکور، مغایر قانون است."

[b]مزایای راه اندازی پروژه رساندن فیبرنوری به منازل[/b]
به گزارش مهر، فناوری اتصال فیبرنوری به منازل به صورت چشمگیری در دنیا در حال گسترش است و در سالهای اخیر در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفته و به عنوان یکی از راههای برون رفت از عقب ماندگی دیجیتالی عنوان شده است؛ چنانچه این طرح در کشور ما نیز اجرایی شود به طور قطع می تواند مشکل اینترنت کشور را با بازده فنی و اقتصادی بالای خود به کلی برطرف کند.
در طرح اتصال فیبرنوری به منازل که گفته می شود دانشگاه صنعتی شریف فاز آزمایشی این پروژه را اجرایی کرده است امکان ارسال حجم بسیار بالایی از اطلاعات از طریق فیبرنوری فراهم خواهد شد و می توان سرویس های نوینی را برای مشترکان شبکه های مخابراتی معرفی کرد که مهمترین آنها ارسال تصویر و سیستم های زنده تصویری است.
اتصالات باند پهن فیبرنوری به خانه یا همان اتصالات پهن باند FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است. این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو و داده را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.

کارشناسان معتقدند که اتصالات فیبر به خانه تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده خواهد بود.
برای این پروژه در فاز نخست یک میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده است.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۹/۰۹[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1473809"]http://www.mehrnews....?NewsID=1473809[/url][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkred]تقی پور درپاسخ به مهر خبرداد:
[b]رفع ایرادات قانونی پروژه فیبرنوری منازل/ ایراد وارده نوشتاری بود[/b][/color]

[color=darkblue]وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع ایرادات قانونی در واگذاری اپراتور فیبرنوری کشور به کنسرسیوم "ایران نت" خبر داد و گفت: ایراداتی که به این مصوبه وارد شد بعضا در نوع نوشتار بوده که توسط دولت برطرف شده و به زودی به استحضار مجلس می رسد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال مهر مبنی بر ارسال نامه رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور که مصوبه دولت درباره اعطای پروانه اپراتور فیبرنوری به کنسرسیوم ایران‌نت را مغایر قانون اعلام کرد اظهار داشت: البته کلمه غیرقانونی را در این نامه به کار نبردند و معمولا ایراداتی که اداره تنظیم مقررات از مصوبات دولت می گیرد بعضا شکلی است و با یک اصلاح کوچک در نوع مصوبه قابل رفع است.
وی با بیان اینکه دولت این ایرادی که مجلس در مورد نوع نوشتار مصوبه اپراتور فیبرنوری گرفته بود را رفع کرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اضافه کرد: نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه به این نکته توجه دارند که امروز توسعه پهنای باند یک نیاز اساسی برای کشور است که در این ارتباط شبکه دسترسی فیبرنوری از جمله الزامات است کما اینکه در ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه نیز به این اصل تاکید شده و باید هرچه سریعتر این توسعه انجام شود.

تقی پور در پاسخ به این سئوال مهر که با این وجود پروژه اپراتور اتصال فیبرنوری به منازل توسط کنسرسیوم ایران نت انجام خواهد شد گفت: بله این پروژه کماکان اجرا می شود و بیشتر ایراداتی که از این مصوبه گرفته شده بود توسط دولت برطرف شده و به استحضار مجلس می رسد و از آنجایی که این پروژه در راستای تکالیف برنامه پنجم توسعه است اگر متوقف شد یعنی ماموریتمان را متوقف کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سئوال که در نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور مشارکت دولت با بخش‌های خصوصی و تعاونی و بخش عمومی غیردولتی، به هر نحو و به هر میزان ممنوع اعلام شده است، اضافه کرد: ماده 2 سیاستهای اصل 44 به این نکته اکیدا پرداخته است که در مرحله گذر از اقتصاد دولتی به خصوصی باید مشارکت دولت با بخش خصوصی را داشته باشیم و اینکه در بسیاری از واگذاریها 20 درصد سهم بازار آن حوزه باید در اختیار دولت باقی بماند؛ این چیز جدیدی نیست که ما اختراع کرده باشیم و این اصل قانون بوده و قابل اجرا است.

وی در مورد ترک تشریفات در واگذاری این پروژه به کنسرسیوم ایران نت نیز اینطور توضیح داد که اساسا ترک تشریفات یک قاعده است و خوب است رسانه ها این توضیح را ارائه دهند و همیشه این طور نباشد که یک جانبه برخی اخبار را منتشر کنند. چرا که ترک تشریفات مناقصه جزء قانون بوده و اقدام انجام شده قانونی است.

تقی پور گفت: ایرادی که مجلس به این مصوبه دولت گرفته این است که واژه "با رعایت قوانین و مقررات" در این مصوبه گنجانده نشده که ایراد رفع شده و هم اکنون پروژه در حال کار است.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۹/۱۹[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1479910"]http://www.mehrnews....?NewsID=1479910[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=1][i][color=violet]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/color][/i][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkred]سیدهاشمی به مهر خبر داد:
[b]اجرای اتصال فیبرنوری منازل با امکانات فعلی/ برنامه مخابرات برای اتصال[/b][/color]

[color=darkblue]نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران برای اجرای پروژه اتصال شبکه فیبرنوری به منازل پیشنهاد خود را به وزارت ارتباطات و ریاست جمهوری ارائه داده و اعلام کرده که خواسته های این پروژه را با وضع موجود می تواند تامین کند.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، هیئت دولت طرح انتقال فیبرنوری به منازل و تشکیل کنسرسیوم "ایران نت " را برای اجرای این پروژه در بهمن ماه سال 89 تصویب کرد که براساس آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با صدور پروانه لازم، فیبرنوری را به درب منازل، کارگاهها و مراکز کسب و کار انتقال دهد.
در این راستا و با رعایت اصل 44 قانون اساسی، سهم دولت در این زمینه 20 درصد اعلام و مقرر شد مابقی این سهم به شرکتها و موسسات بزرگی که در این باره سابقه فعالیت دارند و می توانند سرمایه گذاری کنند، واگذار شود.

سید مصطفی سیدهاشمی - نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توسعه شبکه فیبرنوری مخابرات کشور از ارائه پیشنهاد شرکت مخابرات ایران به ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برعهده گرفتن پروژه "اتصال فیبرنوری منازل" – FTTX – خبرداد و اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران با وضعیت موجود شبکه فیبرنوری می تواند این پروژه را تامین کند.
وی به سرمایه گذاری کلانی که از سوی شرکت مخابرات ایران در بحث شبکه فیبرنوری انجام گرفته است اشاره و تاکید کرد که با وجود این زیرساختها دیگر نیازی به تعریف اپراتور چهارم فیبرنوری نیست.
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: مخابرات در توسعه فیبرنوری به شدت فعال است و این شبکه در شهرستانها نیز در حال گسترش است به نحوی که هم اکنون تمامی منطقه عسلویه تحت پوشش فیبرنوری قرار دارد و در هیچ جای این منطقه از سیم مسی برای ارتباطات استفاده نشده است.

سیدهاشمی با اشاره به نیاز کاربران به دسترسی به اینترنت پرسرعت تاکید کرد که مخابرات از طریق سیم مسی نیز می تواند نیازهای مشترکان را با پهنای باند حداکثر 2 مگابیت برثانیه نیز برطرف کند اما از طریق فیبرنوری نیز امکان ارائه سرویس وجود دارد که در صورت موافقت با این تقاضا مخابرات می تواند از ظرفیتها و زیرساختهای موجود استفاده کند.
به گزارش مهر، اوایل ماه جاری رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه دولت درباره اعطای پروانه اپراتور فیبرنوری به کنسرسیوم ایران‌نت را مغایر قانون اعلام و تاکید کرد که مشارکت دولت با بخش‌های خصوصی و تعاونی و بخش عمومی غیردولتی، به هر نحو و به هر میزان ممنوع است.

در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مهر از رفع ایرادات قانونی در واگذاری اپراتور فیبرنوری کشور به کنسرسیوم "ایران نت" خبر داد و گفت: ایراداتی که به این مصوبه وارد شد بعضا در نوع نوشتار بوده که توسط دولت برطرف شده و به زودی به استحضار مجلس می رسد.

به گزارش مهر، اتصالات باند پهن فیبرنوری به خانه یا همان اتصالات پهن باند FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است که این سیستم ها براساس نور بوده و توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو و داده را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۹/۲۳[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1482260"]http://www.mehrnews....?NewsID=1482260[/url]

[size=1][i][color=violet]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/color][/i][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=darkred]آخرین وضعیت رساندن فیبرنوری به منازل/ دسترسی به اینترنت 10مگابیتی[/color][/b]

[color=darkblue]وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که با اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعتی با سرعت حداقل 10 مگابیت برثانیه برای ایرانیان ممکن خواهد شد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، فناوری اتصال فیبرنوری به منازل به صورت چشمگیری در دنیا در حال گسترش است به نحوی که در سالهای اخیر نیز در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفته و به عنوان یکی از راههای برون رفت از عقب ماندگی دیجیتالی عنوان شده است.

[b]گام های اولیه ایران برای اجرای FTTH[/b]
در کشور ما نیز، هیئت دولت در ششم بهمن 89 طرح انتقال فیبرنوری به منازل را تصویب کرد تا با توجه به آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شود با صدور پروانه لازم، فیبرنوری را به درب منازل، کارگاهها و مراکز کسب و کار منتقل کند.
طبق این مصوبه سهم دولت با رعایت اصل 44 قانون اساسی در اجرای این پروژه 20 درصد اعلام و مابقی این سهم به شرکتها و مؤسسات بزرگی که در این باره سابقه فعالیت داشته و می توانند سرمایه گذاری کنند واگذار خواهد شد.
پس از این مصوبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خردادماه 90 طی حکمی "محمد مردانی" را که معاون فناوری‌های فضایی سازمان فضایی ایران بود، به سمت مشاور وزیر و مجری طرح شبکه دسترسی فیبرنوری - FTTX – منصوب کرد و پس از آن نیز مسئولان وزارت ارتباطات از آغاز بکار پروژه اپراتور چهارم ارتباطات کشور برای اتصال شبکه فیبرنوری به منازل تحت عنوان کنسرسیوم ایرانیان نت خبر دادند که 20 درصد سهم دولت در این پروژه قرار است توسط شرکت ارتباطات زیرساخت سرمایه گذاری شود.

[b]وضعیت فعلی دسترسی به اینترنت در ایران[/b]
به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شبکه‌های باندپهن (پرسرعت) نه‌ تنها در توسعه اقتصادی، بلکه در توسعه اجتماعی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و دسترسی کاربران به اینترنت باند پهن می تواند در تحقق جامعه الکترونیکی که شکل گسترده شهر، شهروند و دولت الکترونیکی موثر واقع شود.
با این حال دسترسی به اینترنت برای اغلب کاربران در ایران – طبق اعلام مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت حدود 25 میلیون نفر - تنها با اینترنت 64 کیلوبیتی ممکن است و در صورتی که کاربران بخواهند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند در شرایطی که زیرساختهای آن فراهم باشد تنها مجاز به استفاده از اینترنت 128 کیلوبیتی خواهند بود و بسیار اندک اند کاربرانی که از اینترنت پرسرعت با پهنای باند 512 کیلوبیت و یک مگابیت در ثانیه استفاده می کنند.
در همین حال هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 100 درصد و در کشور ما حدود 30 درصد اعلام شده و ضریب نفوذ اینترنت باند پهن در دنیا 60 درصد است که در ایران این ضریب نفوذ 1.5 درصد گزارش شده و این نشان از جایگاه پایین ایران در دسترسی به فناوری اطلاعات و زیرساختهای لازم برای اجرای دولت الکترونیک در کشور دارد.
برغم افزایش ظرفیت شبکه پهنای باند اینترنت، این شرایط چند سالی است در کشور ثابت بوده و تغییری در آن مشاهده نمی شود با این وجود این بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه های در دست اقدام برای پروژه جدید فیبرنوری منازل برای افزایش سرعت دسترسی کاربران از طریق شبکه فیبر نوری خبر می دهد.

[b]تحقق اینترنتی با سرعت حداقلی 10مگابیت بر ثانیه[/b]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر، اجرای پروژه رساندن فیبرنوری به منازل را جدای از اهداف مدنظر برنامه پنجم توسعه کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه در برنامه پنج ساله پنجم تکلیف نشده است اما تمامی تلاش این است که تا قبل از سال 95 اجرایی شود.
رضا تقی پور بحث اتصال فیبرنوری منازل را جدای از شبکه ملی اطلاعات برشمرد و خاطرنشان کرد: در راه اندازی شبکه فیبرنوری منازل افزایش بیشتر سرعت دسترسی کاربران مورد نظر ما است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح رساندن فیبرنوری به منازل شبکه دسترسی با سرعت میانگین 10مگابیت بر ثانیه را برای کاربران پیشنهاد داده ایم، تاکید کرد: این عدد به صورت میانگین مدنظر قرار گرفته است اما بنا به تقاضا این سرعت قابل افزایش خواهد بود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در شبکه ملی اطلاعات سرعت دسترسی کاربران را حداقل 2 و حداکثر 20 مگابیت بر ثانیه در نظر گرفته ایم، افزود: در طرح اتصال فیبرنوری که زمان تحقق آن به تامین شرایط و امکانات لازم بستگی دارد، میانگین سرعت دسترسی 10مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

[b]رفع مشکلات اینترنت با بازدهی فنی و اقتصادی[/b]
به گزار ش مهر، اتصالات باند پهن فیبرنوری به خانه یا همان FTTH ، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است که این سیستم ها براساس کابل های نوری بوده و توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو و داده را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.
کارشناسان معتقدند که چنانچه این طرح از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد و سرمایه گذاری کلانی روی آن شود، به طور قطع می تواند مشکل اینترنت کشور را با بازده فنی و اقتصادی بالای خود به کلی برطرف کند.
در طرح اتصال فیبرنوری به منازل امکان ارسال حجم بسیار بالایی از اطلاعات فراهم خواهد شد و می توان سرویس های نوینی را برای مشترکان شبکه های مخابراتی معرفی کرد که مهمترین آنها ارسال تصویر و سیستم های زنده تصویری است.
این فناوری به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا و خطوط DSL و وایمکس از جمله آنها است.

به نظر می رسد اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه براینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

[color=olive]۱۳۹۰/۱۰/۱۸[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1503754"]http://www.mehrnews....?NewsID=1503754[/url]

[size=1][i][color=violet]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/color][/i][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkred]تقی پور خبر داد:
[b]اتصال شبکه فیبرنوری منازل تا 8سال دیگر/ برخورد با کم‌فروشی پهنای‌باند[/b][/color]

[color=darkblue]وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغازبه کار اجرای پروژه ملی اتصال و دسترسی منازل به فیبرنوری خبرداد و گفت: این پروژه تا 8 سال آینده به طور کلی عملیاتی خواهد شد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی‌پور امروز دوشنبه در همایش نوآوری و تحول در خدمات مخابراتی با بیان اینکه شبکه‌های تخصصی برای مدیریت محتواهای تخصصی در کشور در حال اجرا هستند، از آغاز به کار پروژه اپراتور چهارم برای اجرای اتصال فیبرنوری منازل خبر داد و اظهار داشت: مجری این طرح، شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت است که قرار است تا 8 سال آینده این طرح را به پایان برساند.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها اپراتور فیبرنوری در 5 سال آینده 7 میلیون مشترک خواهد داشت، گفت: این اپراتور تا 5 سال آینده 7 میلیون پورت پرسرعت از طریق فیبرنوری واگذار خواهد کرد و کل این پروژه نیز در مدت 8 سال به پایان می رسد.
وی همچنین از آخرین تصمیمات کارگروه فاوا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرداد و با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی‌هایی در 14 محور توسعه ای حوزه فاوا برای رسیدن به افق 1404 شکل گرفته است، گفت: آیین‌نامه بند "الف" ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور که در کارگروه فاوای دولت تصویب شده به زودی توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ می‌شود.

تقی پور با تاکید بر اینکه در بحث توزیع پهنای باند اینترنت در کشور کم فروشی صورت می گیرد از اصلاح و نظارت در این زمینه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این موضوع بدون برخوردهای حقوقی و قضایی حل شود.
وی با اشاره به کم فروشی های صورت گرفته در عرصه توزیع و ارائه خدمات پهنای اینترنت تاکید کرد که این موضوع برای حال و آینده باید اصلاح شود که در این زمینه نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت و تمامی تلاش این است که این مشکل بدون برخوردهای حقوقی و قضایی حل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت توجه بیشتر به بحث کیفیت و نظارت خدمات ارتباطی تاکید کرد و گفت: باید قدری بیش‌تر به بحث نظارت و کیفیت در این عرصه توجه شود و با توجه به آنکه امسال سال کیفیت و نظارت خدمات ارتباطی اعلام شده بود، امیدواریم این موضوع در سال 91 نیز شدت بیشتری یابد.
تقی پور افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش ضریب امنیت و ارائه خدمات مختلف در حوزه های ارتباطی را از مهمترین ویژگیهای شبکه ملی اطلاعات برشمرد و تصریح کرد که این شبکه برای میزبانی اطلاعات و انواع خدمات با پهنای باند وسیع تعریف شده است.
به گفته وی ‌خدمات و سرویس‌های دیگری مانند موتور جستجو و ایمیل داخلی نیز در شبکه ملی اطلاعات مهیا می شوند و با توجه به امنیت بالایی که در این شبکه وجود دارد، ارائه این خدمات و سرویس‌ها بدون مشکل خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه دارد پهنای باند لازم را برای همه شبکه‌های ارتباطی فراهم کند، ادامه داد: هم اکنون ظرفیت شبکه اینترنت کشور 500 گیگابایت بر ثانیه است که با این وجود می توان گفت در سال اول به کل اهداف برنامه پنجم در حوزه زیرساخت رسیده‌ایم.
وی پیش بینی کرد که براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در صورت دریافت مجوزهای لازم می توان این ظرفیت را به حداقل هزار و 200 گیگابایت بر ثانیه رساند که این مهم از سال 91 و در صورت اخذ مجوز از دولت امکان پذیر خواهد بود.

تقی‌پور با اشاره به راه اندازی مراکز داده ملی و استانی در کشور تاکید کرد که بنا نداریم رقیب بخش خصوصی باشیم و گفت: ایجاد دیتاسنتر در 11 استان رو به اتمام است و 20 استان نیز طبق قراردادهای انجام شده در سال 91 اجرایی می شوند.

[color=olive]۱۳۹۰/۱۱/۱۰[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1520751"]http://www.mehrnews....?NewsID=1520751[/url]

[size=1][color=violet][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/i][/color][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkred]ختصاصی فارس// اعضای کنسرسیوم "ایرانیان‌نت" انتخاب شدند
[b]صداوسیما، شهرداری، وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان 4 مالک اپراتور چهارم[/b][/color]

[color=darkblue]سازمان صدا و سیما، شهرداری، وزارت دفاع، بنیاد مستضعفان و شرکت زیرساخت به عنوان اعضای کنسرسیوم ایرانیان نت و مالک اپراتور چهارم انتخاب شده‌اند.[/color]
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، سازمان صدا و سیما، شهرداری، وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان به عنوان اعضای کنسرسیوم اپراتور فیبر نوری (کنسرسیوم ایرانیان نت) انتخاب شده‌اند.
بنا بر این گزارش، بر اساس مصوبه هیئت دولت، 20 درصد از سهام این اپراتور متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت (به نمایندگی از دولت) است و 80 درصد باقی آن باید به بخش خصوصی سپرده شود.
از این رو پس از انتخاب سازمان صدا و سیما، شهرداری، وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان، به عنوان اعضای کنسرسیوم، بخش‌های خصوصی از این مجموعه‌ها مالک سهام این اپراتور خواهند شد.

[color=olive]91/03/27[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910327000124"]http://www.farsnews....=13910327000124[/url]

[size=1][color=violet][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/i][/color][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماشاالله جناب mahdavi3d يك تنه داره تو اين تاپيك ميتازه! :surprised:
-----------------
خبر بسيار خوبيه. ولي نظر من اينه كه حداقل زمان اجرايي شدنش سال 1400 شمسيه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]زمان اجرای اتصال فیبرنوری به منازل/ اتصال 6میلیون پورت پرسرعت[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال داده نوری و اتصال دسترسی کاربران از طریق شبکه فیبرنوری بزودی صادر می‌شود و به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات اپراتور فیبرنوری کشور تا یک سال آینده باید فاز نخست اتصال منازل به شبکه فیبرنوری را اجرایی کند.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران به اینترنت با استفاده از فیبرنوری در جلسات 130 و 137 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید و موافقتنامه ایجاد این شبکه میان سازمان تنظیم مقررات و نمایندگان شرکت خدماتی ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت امضاء شد.
براین اساس سازمان صدا و سیما، شهرداری، وزارت دفاع، بنیاد مستضعفان و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان اعضای کنسرسیوم ایرانیان نت و مالک اپراتور چهارم ارتباطات کشور انتخاب شدند.

لطف الله سبوحی - معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و زمان تحویل ضمانت نامه پرداخت حق الامتیاز این پروژه اظهار داشت: اصول کلی این پروژه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده و پس از تحویل ضمانت نامه پرداخت حق الامتیاز، پروانه آغاز به کار این پروژه صادر خواهد ‌شد.
وی با بیان اینکه کنسرسیوم ایرانیان نت باید مبلغ 50 میلیارد تومان را به عنوان حق الامتیاز پروانه پرداخت کند تا این قرارداد شکل اجرایی به خود گیرد، ادامه داد: براساس ابلاغیه ای که به کنسرسیوم ایرانیان نت ارائه شده است این اپراتور باید ضمانت نامه ای برای پرداخت حق الامتیاز پروانه ارائه دهد تا پروانه فعالیت صادر شود و پس از حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور پروانه زمان خواهد داشت تا نسبت به پرداخت مبلغ حق‌الامتیاز آن اقدام کند.
سبوحی با بیان اینکه این موضوع به کنسرسیوم ایرانیان نت ابلاغ شده و بزودی این اپراتور ضمانت نامه لازم را ارائه می دهد، گفت: پس از این مرحله پروانه فعالیت صادر می‌شود و تعهدات اجرایی و مالی پروانه نیز از این تاریخ مورد محاسبه قرار می گیرد.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به زمان بندی درنظر گرفته شده برای پروژه اتصال منازل به شبکه فیبرنوری و تعهدات اجرایی آن تاکید کرد: این اپراتور از زمان لازم الاجرا شدن پروانه که همان زمان پرداخت حق امتیاز است به مدت یک سال زمان دارد که شبکه خود را راه اندازی کند و از سال دوم فعالیت خود، باید واگذاری ها را آغاز و نسبت به ارائه سرویس به کاربران اقدام کند.
سبوحی با اشاره به تعهدات اجرایی این اپراتور برای دایری پورتهای فیبرنوری به مهر گفت: اپراتور فیبرنوری ملزم است که در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت منصوب کند.
وی با بیان اینکه برای این اپراتور نیز دوره حفاظت قائل شده ایم و در مدت زمان ایجاد این شبکه پروانه مشابه ای صادر نخواهد شد، گفت: اما برای ارائه خدمات روی این شبکه محدودیتی وجود نحواهد داشت و ارائه خدمات، انحصاری این اپراتور نخواهد بود؛ به این معنی که اپراتورها و شرکتهای دیگر هم می توانند در قالب قرارداد حق استفاده از این شبکه، خدمات خود را روی آن ارائه کنند.

به گزارش مهر، منظور از پورت دسترسی، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و قابل توسعه تا 100 مگابیت بر ثانیه است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۴/۲۷[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1652242"]خبرگزاري مهر[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]اجرای شبکه نسل جدید مخابرات نوری در تهران/ غلبه بر محدودیتهای کابل مسی[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]یک مقام مسئول در شرکت مخابرات استان تهران از اجرای آزمایشی پروژه نسل جدید شبکه های مخابرات نوری در این استان خبر داد که با بهره برداری از آن و اختصاص افزایش پهنای باند قابل دسترسی مشترکان، امکان پیاده سازی پروژه فیبرنوری منازل محقق خواهد شد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، در سالهای اخیر سرویسهای با پهنای باند زیاد broad band که به اختصار با نام B.B شناخته می شوند رشد قابل ملاحظه ای در کشورهای مختلف داشته و از آنجایی که این سرویس ها نقش بسیار مهمی در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه ها دارند توجه همه کشورها و اپراتورهای مخابراتی به توسعه زیرساختهای B.B معطوف شده است. به علاوه سرویس های B.B در آسیا نسبت به سایر نقاط دنیا رشد چشمگیری داشته است.
بخش های اصلی شبکه های باند پهن برای ارائه سرویس ها را شبکه های دسترسی شامل شبکه های دسترسی زمینی و رادیویی و شبکه های انتقال IP تشکیل می دهند که هم اکنون شرکت مخابرات استان تهران در شبکه دسترسی زمینی در حال اجرای پروژه ای برای افزایش پهنای باند قابل دسترسی به مشترکان است.

ابراهیم یافتیان - قائم مقام مدیرعامل مخابرات استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح اهداف و نحوه اجرای پروژه شبکه غیرفعال نوری – GPON – پرداخت و اظهار داشت: شبکه دسترسی زمینی ابتدا با اجرای کابلهای مسی با قطرهای مختلف بین مراکز تلفن و مشترکان آغاز شد و در طول سالهای گذشته همواره مورد استفاده و توجه اپراتورهای مخابرات بوده است.
وی با بیان اینکه شبکه دسترسی زمینی با ورود فیبرنوری به شبکه مخابرات ابتدا برای ارتباطات راه دور و سپس برای ارتباطات بین مراکز مورد استفاده قرار گرفت، افزود: به تدریج با توسعه تجهیزات و نیاز فزآینده لایه دسترسی به پهنای باند بیشتر و با توجه به مسائل فنی و اقتصادی فیبرنوری در لایه دسترسی نیز به کار گرفته شده است؛ در واقع میان پهنای باند قابل استفاده برای مشترکان و مدیای انتقال و دسترسی، ارتباط وسیعی وجود دارد به این معنی که هر چه سهم کابل مسی کمتر و سهم فیبرنوری بیشتر شود پهنای باند قابل استفاده توسط مشترک افزایش خواهد یافت.
یافتیان شبکه دسترسی اپراتورهای مخابراتی تلفن ثابت را تلفیقی از کابل مسی و فیبرنوری عنوان کرد که با نام عمومی و مدل مفهمومی FTTX یا همان Fiber To The X نامگذاری شده و پروژه اتصال فیبرنوری منازل – FTTH – که قرار است در کشور اجرایی شود یکی از المانهای این مدل مفهومی است.

این مقام مسئول در مخابرات استان تهران با بیان اینکه استان تهران دارای شبکه IP مستقل بوده و تاکنون سرویسهای فراوانی به متقاضیان ارائه کرده است، ادامه داد: با توجه به تلاشهای انجام شده هم اکنون بیش از 10 هزار و 293 کیلومتر فیبرنوری در لایه های مختلف در استانهای تهران و البرز وجود دارد که در استان تهران 8 هزار و 952 و در استان البرز یکهزار و 341 کیلومتر فیبرنوری وجود دارد.
وی اظهار داشت: امروزه اپراتورهای مخابراتی با توجه به رشد سالیانه بالای 40 درصد ترافیک دیتا و ویدئو و صوت از تکنولوژیهای جدیدی بهره برداری می‌کنند؛ هرچند در این بین ساختار ترکیبی شبکه های دسترسی از کابل های مسی و فیبرنوری محدودیتهایی در ارائه سرویس جدید موجب می‌شود که با بهره گیری از تکنولوژی GPON و توسعه شبکه فیبرنوری و افزایش پهنای باند قابل دسترس مشترکان می توان براین محدودیتها غلبه کرد.

یافتیان به مهر گفت: هم اکنون تجهیزات شبکه غیرفعال نوری GPON در مراکز بومهن و کهریزک تهران نصب و در حال راه اندازی و بهره برداری است که پس از پیاده سازی موفق آن در سایر مراکز مخابراتی تهران نیز اجرا می شود؛ براین اساس پیاده سازی پروژه FTTH قابل انجام خواهد بود.
وی با تاکید براینکه با بکارگیری تکنولوژیهای PON و SPLITTER های نوری – شکافهای نوری – پروژه FTTH نیز به راحتی قابل پیاده سازی خواهد بود، تصریح کرد: اتحادیه جهانی مخابرات در سال 2003 توصیه نامه سری G.984 را برای استاندارد GPON ارائه کرد که در آن امکان انتقال بسته های اطلاعات با اندازه های بزرگتر و یا طولهای متغیر امکان پذیر است که می تواند پهنای باند بالاتری را منتقل کند. براین اساس در این شبکه نوری امکان انتقال اطلاعات با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه فراهم است که قابل ارتقا تا 10 گیگابیت نیز خواهد بود.

یافتیان با بیان اینکه GPON قابلیت کاربرد همزمان برای شبکه های صوت و تصویر و دیتا را دارد به مهر گفت: این شبکه نوری دارای المانهای مختلفی است که در سمت مرکز تلفن نصب می شوند و اطلاعات و پیامها را توسط فیبرنوری به سمت شبکه های نوری ارسال می کنند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۶/۱۰[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1684666"]خبرگزاري مهر[/url][/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=1][color=violet][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/i][/color][/size][/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز پیاده سازی پروژه طراحی و تولید تجهیزات شبکه دسترسی نوری بر مبنای تکنولوژی GPON خبر داد و گفت: با اجرای موفق این پروژه ایران به دانش تولید و طراحی این فناوری دست می یابد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، GPON یکی از اجزای شبکه های دسترسی باند پهن مخابرات نوری محسوب می‌شود که می تواند با غلبه بر محدودیتهای کابل مسی، دسترسی مشترکان مخابراتی را به سرویس های باند پهن فراهم کند.

از آنجایی که در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات کشور، شبکه دسترسی نوری FTTX یا پروژه فیبرنوری منازل برای ارائه سرویس‌های صوت، تصویر و دیتا مانند IPTV، VoD وVoIP، اینترنت، اینترانت و خدمات IT به کاربران داخلی، طراحی و پیاده‌سازی خواهد شد، تجهیزات شبکه دسترسی نوری GPON می تواند بسیار زیاد مورد استفاده قرار گیرد؛ از این رو کسب دانش فنی در طراحی و ساخت این تجهیزات، بسیار حائز اهمیت بوده و گامی اصلی جهت بومی سازی این تجهیزات برای بکارگیری در شبکه های داخلی است.
صادق عباسی شاهکوه - رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر از انجام طرحی در این پژوهشکده خبر داد که براساس آن ایران به دانش طراحی و تولید تجهیزات شبکه دسترسی نوری GPON دست می یابد.

وی با بیان اینکه مرحله طراحی تجهیزات شبکه دسترسی نوری GPON به پایان رسیده و این پروژه با موفقیت وارد فاز پیاده سازی شده است، ادامه داد: طراحی و ساخت تجهیزات GPON در گروه ارتباطات نوری موسسه تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف طراحی و ساخت سیستمهای OLT، ONU ،ONT (کافوی نوری، ترمینال واحد شبکه های نوری و ترمینال خطوط نوری ) و ایجاد یک شبکه پایلوت در حال اجرا است.
عباسی شاهکوه با تاکید براینکه تجهیزات GPON دارای نرم افزار مدیریت هوشمند – EMS - است که آماده سازی و شناسایی کافوهای نوری از طریق آن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قابلیت تشخیص عیب از راه دور، پیکربندی مجدد، توانایی ثبت گزارش خرابی‌ها شامل نوع خرابی، زمان رخداد، شدت خرابی و علت احتمالی از جمله قابلیتهای نرم افزار EMS خواهد بود.
رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: استفاده اشتراکی از فیبر در مدل مفهمومی شبکه دسترسی فیبرنوری – FTTX – و ارسال اطلاعات به طور همزمان به تمامی کافوها و ترمینالهای نوری باعث آسیب پذیر بودن این شبکه در برابر استراق سمع و نیز سرقت سرویس و جعل هویت می‌شود و بنابراین اپراتورهای شبکه باید قادر به تضمین حریم خصوصی و حفظ اطلاعات مشترک باشند و باید سازوکاری فراهم کنند تا دسترسی مشترک کنترل شده باشد؛ براین اساس حفظ امنیت شبکه دسترسی فیبرنوری از جمله مواردی است که در پروژه بومی سازی GPON مدنظر قرار گرفته شده است.

دکتر عباسی شاهکوه خاطرنشان کرد: این پروژه با محوریت مرکز تحقیقات مخابرات ایران و واگذاری زیر پروژه های آن به شرکتهای داخلی و دانشگاهها با هدف استفاده حداکثری از توان داخل کشور در حال انجام است و در این زمینه RFP برخی از زیر پروژه های آن نیز فراخوان خواهد شد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۶/۲۳[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1694913"]خبرگزاري مهر[/url][/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=1][color=violet][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/i][/color][/size][/font]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گفته که برای ارائه‌ی اینترنت هم استفاده میشه.... خوب اونوقت قانون 128 کیلوبیت چی میشه؟
پهنای باند کشور هم واقعا پایینه و امیدوارم که زودتر بره بالا.... تو خبر ها نوشته شده بود که 500گیگابایت(فک کنم منظورش بیت بوده!!!) که با توجه به تعدد مراکز علمی و صنعتیی که از اینترنت استفاده میکنن، واقعا خوب به مردم ارائه کردن سرعت 128 رو و شاید باید حتی کمی کند تر هم میدادن!!!
ولی اینکه برسوننش به 1200 گیگا [b]بایت[/b] خارق العاده خواهد بود و میشه سرعت رو بالا برد....مخصوصا که تا اون موقع از شر اقایون شرکت ها و وزارت خونه های داخلی که پهای باند اینترنت رو برای ارتباط با هم توی یه استان یا یه منطقه استفاده میکنن هم کم میشه و اون سرعت بالاخره یا میاد تو خونه ها، یا میاد تو دانشگاه‌ها که با توجه به ارزش مدارک دانشگاهی، هر شخص یه 7-8 سالی میتونه لااقل استفاده کنه از اون اینترنت و تا بعدش یه فکری میکنه!!

با توجه به وضعیت دلار، کار کابل کشی هنوز ادامه داره؟‌اصلا منطقه‌ای توی تهران مجهز به فیبر نوری شده؟ نگفتن که هزینه هاش چطوری خواهد بود؟ فیبر کشی تا در خونه که به اقایون اپراتور ربط داره، ولی هزینه‌های نجومی تجهیزات تبدیل نور به سیگنال رو میخوان چطوری بدن دست مردم؟ قسطی یا چی؟(به هر حال هر خونه نیازمند تجهیزات شبکه‌ی متعدد هم میشه مثل سوییچ ها احتمالا....!!!!)

فک کنم خوش به حال اونایی که ای‌تی خوندن یا شبکه کار میکنن.... حتمی تو زمان خودش، برای مدت 3-4 ماه نونشون به شدت تو روغنه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right].فکر کنم دوستان (دوستمون) فراموش کردن که مجلس قانونی رو تصویب کرده که سرعت اینترنت خانگی از 128 کیلوبیت بیشتر نمیتونه باشه[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]تقی پور به مهر خبر داد؛
[b]جزئیات اتصال فیبرنوری به منازل/ 3میلیون خط اینترنت با سرعت 20 مگابیت[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]وزیر ارتباطات با بیان اینکه بخش عمده ای از پروژه اتصال فیبرنوری منازل تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق خواهد شد، گفت: اپراتور فیبرنوری در سال سوم فعالیت خود که پایان برنامه پنجم توسعه خواهد بود، بالغ بر 3 میلیون خط اینترنت با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه در منازل ایجاد می‌کند.[/color]
رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر از صدور پروانه فعالیت برای کنسرسیوم ایرانیان نت به عنوان اپراتور فیبرنوری کشور خبر داد و با بیان اینکه 20 درصد پروانه این اپراتور برابر قانون در اختیار دولت قرار دارد، اظهار داشت: این 20 درصد در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است و مابقی آن در اختیار نهادهای عمومی و بخش خصوصی قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در پروژه اتصال فیبرنوری به منازل، تصریح کرد: امروز توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده و براین اساس در برنامه 5 ساله پنجم توسعه تاکید شده است که دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا محقق شود براین اساس پیش بینی می شود که بخش عمده ای از تکالیف برنامه پنجم با راه اندازی شبکه ایرانیان نت تامین شود.
وی با بیان اینکه هیات مدیره این اپراتور تشکیل شده و به زودی مدیرعامل آن نیز انتخاب می شود، گفت: برابر پروانه فعالیت درنظر گرفته شده برای این اپراتور، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و قابل توسعه تا 100 مگابیت بر ثانیه قابل اجرا است و براین اساس اپراتور فیبرنوری ملزم است که در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی کند.
تقی پور ادامه داد: با این حال این پروژه یک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس منوط است اما بخش عمده ای از راه اندازی این شبکه که شامل زیرساختهای اصلی است تا پایان برنامه پنجم اتفاق خواهد افتاد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید به تناسب نیاز کاربران، این شبکه توسعه یابد، گفت: نگاهی به تعداد کاربران اینترنت نشان می دهد که در بسیاری از نقاط کشور، میزان خطوط اینترنت پرسرعت نصب شده توسط اپراتورهای اینترنت بیش از میزان دایری است و این به این معنی است که اپراتورها برابر تکلیف خود، ظرفیت ایجاد کرده اند اما کاربران نسبت به خرید اشتراک اقدام نکرده اند. بنابراین و با توجه به تجربیات توسعه ADSL در کشور، اتصال فیبرنوری برای دسترسی کاربران خانگی، ارتباط مستقیم با اعلام نیاز کاربران خواهد داشت.

وی همچنین از استفاده از ظرفیتهای فعلی فیبرنوری کشور در پروژه فیبرنوری منازل - FTTH - خبر داد و گفت: در این پروژه به اپراتور تکلیف شده است که از ظرفیتهای مازاد شبکه فیبرنوری فعلی کشور و سایر دستگاهها برای اجرای این طرح ملی استفاده کند اما منعی در ایجاد شبکه جدید برابر نیاز اپراتور نیز وجود ندارد.
تقی پور ادامه داد: برآوردمان این است که با توجه به بازار آینده کشور، توسعه ظرفیت شبکه فیبرنوری نیاز است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از سرمایه گذاری خارجی به صورت مشارکت در اجرای این پروژه استقبال می شود و حتی شرکتهای خارجی می توانند در زیرمجموعه های پیش بینی شده در قالب این اپراتور فعالیت داشته باشند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۸/۲۰[/color]
منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1739483"]خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][hr][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]شفیع مطرح کرد؛
[b]افزایش 20 میلیارد دلاری تولید ناخالص ملی با اتصال فیبرنوری منازل[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]مدیرعامل شرکت ایرانیان نت به عنوان اپراتور چهارم فیبرنوری کشور گفت: ایجاد شبکه فیبرنوری منازل علاوه بر افزایش ضریب نفوذ دسترسی باند پهن در کشور، حداقل 20 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی کشور را افزایش و باعث ایجاد ثروت ملی و رفاه عمومی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شفیع یکی از راهکارهای دولت برای رفع محدودیت انتقال پهنای باند را تولد اپراتور چهارم عنوان کرد تا فیبرنوری را تا منازل، ساختمان‌ها یا ادارات ‌ببرد و خدماتی از قبیل تلفن، ویدئو، ارسال تصویر، سیستم‌های زنده تصویری و دیتا در اختیار کاربران قرار دهد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه تلکام فرصتی برای ارائه و معرفی خدمات فیبرنوری منازل است، اظهار داشت: شرکت ایرانیان نت به عنوان اپراتور چهارم ارتباطات کشور برای معرفی خدمات نوین فناوری اطلاعات در سیزدهمین نمایشگاه ایران تلکام 2012 حضور خواهد داشت.
به گفته وی اپراتور چهارم ارتباطات کشور مامور شده تا بستر مناسب برای در اختیار گذاشتن پهنای باند با اهداف مختلفی همچون توسعه‌ کسب و کارها را فراهم آورده و دسترسی به پهنای باند بالا را برای خانواده‌ها و کسب و کار و ادارات ایجاد ‌کند.

شفیع ادامه داد: تامین محتوای این اپراتور عموماً از طریق مدیاهایی همچون VOD ،IPTV، ویدئو کنفرانس، ISP اینترنت و مراکز دیتا منتقل می‌شود، بنابراین می توان از مسیر صحیح و با رعایت قوانین کشوری به تولید و پخش محتوا اقدام کرد.
وی افزود: حضور هر فناوری جدید همراه با دستاوردها و امکانات خاص خودش بوده که زمینه رقابت را دو چندان می کند. اپراتور چهارم نیز به دلیل حضور در همه فعالیت های فناوری اطلاعات منجر به این خواهد شد که شرکت‌های دیگر خودشان را ارتقا دهند.
مدیرعامل شرکت ایرانیان نت این اپراتور ملزم به ارائه زیرساخت است و اگر سرویس‌دهنده‌ ای مجوزهای کشوری را داشته و از نوعی باشد که رگولاتوری در پروانه ما را ملزم به ارائه خدمات کرده باشد طبق پروانه به تعهداتمان عمل می کنیم.
وی تعداد پورت های منصوبه را براساس پروانه 10 میلیون پورت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ارزیابی بازار، برآورد می‌کنیم برای افزایش این ده میلیون مجبور به چانه‌زنی شویم چرا که تخمین این است که باید تعداد را بالا ببریم.
شفیع افزود: مطالعات صورت گرفته در مؤسسه تحقیقات وزارت ارتباطات نشان داد که ایجاد این شبکه علاوه بر افزایش ضریب نفوذ دسترسی پهن باند در کشور حداقل 20 میلیارد دلار GDP کشور را افزایش و باعث ایجاد ثروت ملی و رفاه عمومی می‌شود.

به گزارش مهر، بررسی و مطالعه بر روی شکل‌گیری شرکت ایرانیان نت (مجری پروژه FTTx) از سال 88 در مؤسسه تحقیقات وزارت ارتباطات مطرح و از آن زمان کار بر روی آن آغاز شد. با توجه به نتایج به دست آمده از مقایسه شبکه‌های پهن باند، دسترسی مبتنی بر فیبر، ‌تحلیل بازار و تحلیل مشتری، این نتیجه حاصل شد که ایرانیان نت، شبکه ملی پهن باند مبتنی بر فیبر با حداقل 20 مگابایت را به درب منازل ببرد.
بنا به دلایل امنیتی، دولت تصمیم گرفت با رعایت اصل 44 قانون اساسی این شرکت را تماما در قالب بخش خصوصی و به صورت ترک تشریفات مزایده به یک کنسرسیوم واگذار کند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۸/۲۰[/color]
منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1740188"]خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]اختصاصی مهر/
[b]ارائه اینترنت 20مگابیتی از فروردین93/ آغاز فاز مطالعاتی فیبرنوری منازل[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]مدیرعامل شرکت ایرانیان نت از آغاز فاز مطالعاتی اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH – خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه که اینترنتی با حداقل سرعت 20مگابیت در ثانیه را برای کاربران ارائه می کند، فروردین ماه سال 93 عملیاتی می‌شود.[/color]
حسین شفیع در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فاز مطالعاتی پروژه اتصال فیبرنوری به منازل پس از دریافت مجوز فعالیت و صدور پروانه این اپراتور، آغاز شده است، گفت: این پروژه ظرف مدت کمتر از 18 ماه آینده به بهره برداری نهایی می رسد.

مدیرعامل اپراتور چهارم ارتباطات کشور با بیان اینکه برابر پروانه فعالیت درنظر گرفته شده برای این اپراتور، امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت برثانیه و حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه قابل اجرا است، اظهار داشت: شرکت ایرانیان نت با هدف توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.
وی گفت: براین اساس تاکنون مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه 150 میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.

شفیع خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده در طرح تجاری این پروژه، فاز نخست اتصال فیبرنوری به منازل فروردین سال 93 آغاز خواهد شد و پس از آن به مرور و براساس زمان بندی این پروژه در کل کشور اجرایی می‌شود.
مدیرعامل ایرانیان نت اضافه کرد: 20 درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و 80 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.
به گفته وی این پروژه یک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دریافت اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای کاربران فراهم می شود

به گزارش مهر، از آنجایی که امروزه توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده است که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده ای از این تکالیف را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.

اتصالات باندپهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.
فناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا و خطوط DSL از جمله آنها است.
اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۱۰/۱۲ [/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1781333"]خبرگزاری مهر[/url][/font][/size]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=1][color=violet][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/i][/color][/size][/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]خواستم یه توضیح اضافه کنم که ما پهنای باند اینترنت مون تا چند سال پیش یه STM-1 برای کل کشور بود که از طریق فیبر و اتصال به بندر فوجیره ایران به اینترنت متصل میشد . و در مورد STM-1 هم اگه بخوام به طور خلاصه توضیح بگم برابر با 63 تا E1 یا همون 2048 kb/s یا 2mb/s که با بیت های مدیریتی در نهایت به سرعت 155 مگابیت در ثانیه میرسه که با یه حساب سر انگشتی میفهمیم که همچین سرعتی برای کل کشور خیلی پایین هست .[/font][/size]
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]بعد از اون چون خود مسعولین متوجه پایین بودن سرعت شدند تصمص بر این شد تا سرعت تا سطح STM-4 یا 622 مگابیت در ثانیه افزایش پیدا کنه و سطح دسترسی اینترنت کل کشور به دنیا در همین اندازه است که توسط فیبر و سیستم هواوی برای کل کشور تعمین میشه .[/font][/size]
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]ولی در 2 3 سال اخیر اتفاقات جالبی برای ایران افتاد که یکی از ائنه عبور مسیر فیبر نوری ابریشم از طریق ایران هست که این مثیر با پهنای باند با در ( زیاد مطوئن نیستم این رو باید بپرسم ) 250 گیگ در ثانیه کل آسیا رو به اروپا وصل میکنه س دیگه لازم نیست اینترنت خود رو از امارا ، کویت یا ترکیه بگیریم و خودمون دسترسی مستقیم داریم و همینطور نصب دستگاه های مخابراتی OTM که 2 ماهی از نصبشون ( البته از یه سال قبل خریداری شده بودن ) میگذره و توانایی انتقال 48 لاندا رو روی یه تار فیبر داره .[/font][/size]
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]که هر لاندا برابر با 4 تا STM-64 میباشد .که خود سرعت بینظیر و پهنای باند عالی رو در اختیار کشور میگذاره و توانایی استفادده از اینترنت با سرعت خیلی بالا از طریق زیرساخت ها فراهم هست. [/font][/size]
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]و در مورد سرعت 128 برای خانه ها هم فقط همون اوایل سخت گیری میکردن ( البته در شهرستان های کوچک این قانون برقرار هست ) اما در همین شهر شیراز سرعت دانلود خود من روی 320 کیلو هست با سرعت 256 خریداری شده و همینطور سرعت 2 مگ هم یکی از دوستان خودم گرفته پس مشکل قانونی فکر نکنم داشته باشه البته بماند که بعضی شرکت ها 512 میفروشند ولی نهایتن سرعت دانلود به 30کیلو هم نمیرسد.[/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.