mehran

تا نبینید باور نمی کنید !!!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نمی دونم شما هم شنیده بودید که صدام حسین به نیروهای هوایی عراق در زمان جنگ خلیج فارس دستور داده بود که هواپیما های خود را برای جلوگیری از بمباران نیروهای متحد به زیر خاک کنند !!!
من که برای بار اول که این موضوع رو شنیدم کمی مسخره به نظرم رسید اما :

http://airpower.call...-IraqiMIG25.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-2.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-3.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-4.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-5.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-6.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-7.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-8.jpg

http://airpower.call...raqiMIG25-9.jpg

http://airpower.call...aqiMIG25-10.jpg

http://airpower.call...aqiMIG25-11.jpg

http://airpower.call...aqiMIG25-12.jpg

دوستان اگه کسی اطلاعات بیشتری مانند تعداد و نوع این هوا پیماها (به جز میگ 25) داره لطفا بگه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صدام مي دونست كه اين هواپيما ها ارزش عملياتي ندارن بنابراين دستور داد تعداد محدودي از ميگ 25 ها را در زير خاك مدفون كنند تا اگر حتي يك درصد هم بعد از جنگ دوباره به سلطنت رسيد اين ها را بيرون بياورد و براي دكور حفظ كند.تعداد زيادي از هواپيماهاي ديگر نظير ميگ 29 و ميراژ اف 1 و سوخو 25 و 24 و... روي زمين و به دليل بمباران منهدم شدند ولي ميگ 25 ها تنها هواپيماهايي نبودند كه به زير خاكي تبديل شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگ 23 هاي عراق بعد از جنگ


تصویر
تعدادي از ميگ 23ML مطعلق به اسکادران 63 نیروی هوایی عراق


تصویر
دو فروند میگ 23 با شماره ثبتی 23270 و 23281

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بی شک صدام احمقترین فرمانده قرن شاید هم تاریخ بود! این فرد 5 ماه به دشمن فرصت برای آمادگی حمله داد و از برتری انسانی و زرهی خود هیچ استفاده نکرد. عراق براحتی میتوانست در این 5 ماه تمام بنادر ، فرودگاه و ... را در عربستان و سایر کشورهای منطقه نابود کرده و با برتری زرهی خود تمام نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه را نابود کند. نیروی هوایی عراق هم در صورت پیش دستی قدرت کافی برای انجام عملیاتی شبیه 1967 اسرائیل را در اختیار داشت. عراق میتوانست قبل از تکمیل آرایش نظامی متفقین آنان را آنچنان بکوبد که تا دهه ها از یاد تاریخ نرود. ولی یک جمله از علی (ع) هست درباره کاری که عراق کرد یعنی منتظر برای حمله دشمن! خوار و ذلیل نشد ملتی که مگر در خانه با دشمن بجنگد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بی شک صدام احمقترین فرمانده قرن شاید هم تاریخ بود! این فرد 5 ماه به دشمن فرصت برای آمادگی حمله داد و از برتری انسانی و زرهی خود هیچ استفاده نکرد. عراق براحتی میتوانست در این 5 ماه تمام بنادر ، فرودگاه و ... را در عربستان و سایر کشورهای منطقه نابود کرده و با برتری زرهی خود تمام نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه را نابود کند. نیروی هوایی عراق هم در صورت پیش دستی قدرت کافی برای انجام عملیاتی شبیه 1967 اسرائیل را در اختیار داشت. عراق میتوانست قبل از تکمیل آرایش نظامی متفقین آنان را آنچنان بکوبد که تا دهه ها از یاد تاریخ نرود.


آمريكا قبل از حمله با سياست عالي كه به كار گرفت صدام را وادار كرد تا اكثر موشك هاي زمين به زمين نظير اسكاد را منهدم كند.بنابراين عراق تا چند ماه قبل از حمله ي آمريكا عملا نمي تونست كاري بكنه.و آمريكا پس از اينكه خيالش از بابت سلاح هاي بي خطر عراق راحت شد و اطمينان حاصل كرد كه آسيبي بهش نميرسه به آن كشور حمله كرد.
قابل توجه دوستاني كه مي گن آمريكا به ايران حمله مي كنه:آمريكا تا از كم خطر بودن سلاح هاي استراتژيك كشوري اطمينان حاصل نكنه به اون كشور حمله نمي كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فانتوم --- دیگه معنی نداره الانه یا بهتر ه بگم امروزه امریکا واسه دفاع ار مرز هایی خودش به صورت انلاین منظورم داءم پرواز هواپیماهایی داره که فانتوم رو هم تو جیبشون میذارن الان سال 2007 و تو یه خبر گذاری خوندم امریکا سیستم هوایی داره رو امنیت هوایی خودش پیاده میکنه که کشور های دیگر به جز ابر قدرتا تا 10 سال هم نمیتونن اون فناوری رو کپی بزنن یا مشابه اون بسازن -- میگ هایی که 3 برار نور سرعت دارن فکرشم غیر قابل تصوره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگ 23 هاي عراق قبل از جنگ!

حدود سه فروند ميگ 23 ام ال در سال 1991 و در زمان حمله ي آمريكا در پايگاه تليل بر روي زمين نابود شدند كه بعد از جنگ سال 2003 نيز لاشه ي آن ها در همان جا باقي مانده بود!!

تصویر

تصویر

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظور من سال 1991 بود ها سالار جان؟! icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سالار جان. احتمالاً شما جنگ 2003 رو با 1991 اشتباه گرفتين. در سال 1991، عراق اسكاد-بي داشت و چند تايي هم هوا كرد! ---------------------------------------- آقا سعيد. حرف شما كاملاً صحيح هست. ولي اين از حماقت صدام نبود! جنگ خليج، يك نمايش بسيار ساده بود! همه‌چيز درست مثل فيلم‌ها تعريف شده بود وعراق نمي‌بايست اين جنگ رو مي‌برد و نبرد! ديدين كه وقتي همزمان با جنگ، انتفاضه عراق هم شكل گرفت، امريكا به راحتي اجازه‌ي سركوب و يا به عبارت بهتر، كشتار عراقي‌ها رو به صدام داد و حكومتش رو تا سال 2003، براي بهره‌برداري بهتر از موقعيت، پا بر جا گذاشت! اين نهايت ساده‌انگاري هست كه باور كنيم صدامي كه قبل از جنگ عراق - كويت، با امريكايي‌ها هماهنگ مي‌كنه كه حمله كنه يا نه، قصد داشته كه در برابر تهاجم نيروهاي متحد بايسته، ولي حماقت جنگي كرده! عراق حتي به سادگي نفراتش رو فرستاد تو قلب دشمن! جنگ كلاسيكي انجام داد كه حتي در جبهه‌هاي ايران هم، به دليل شكست‌پذيري و عدم موفقيت زيادش، انجام نداده بود! فقط كافيه فيلم‌هاي كشته‌ شدگان جنگ خليج (فارس) 1 رو يه بار ملاحظه بفرمايين تا اوج كمدي بودن اين جنگ (كه تنها بايد توش يه سري عراقي كشته مي‌شدن و البته يه سري امريكايي هم شيميايي) رو ملاحظه بفرمايين! صدام از اول هم قصد مقابله با امريكا رو نداشت. در سال 2003 هم چنين قصدي رو نداشت و ديديم كه تانك‌هاي امريكايي تا بغداد، مسابقه‌ي فرمول-1 تانكي رو برگزار كردن! در سال 91 هم اوضاع از اين بهتر نبود؛ فقط براي ظاهر سازي، شليك چند اسكاد و يه سري بمباران و شكست‌هاي وقيحانه در برابر نظامياني كه حتي از منطقه آشنايي هم نداشتن، كل برنامه‌ي تشكيل شده براي كمدي‌ترين جنگ قرن بود! امريكا نياز به دليل محكمي داشت كه جاي پاي خودش رو توي خليج فارس محكم كنه و اينكار رو هم كرد! تا زماني كه نياز به اعتبار گذاشتن و دوشيدن عراق بود، صدام سر جاش بود و بعد كه ديگه نيازي نبود، بلند شد رفت تو لونه موشش!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی من کاری به مسائل پشت پرده ندارم و فقط جنگ 1991 را از بعد نظامی بررسی میکنم. تاریخ در سال 1941 و در آستانه حمله آلمان به لهستان شوخی با مزه ای داشت که در اون سال کسی بهش توجه نمیکرد و اون چیزی نبود جز زمان! از قدیم گفتموقت طلاست پس قدر طلاهای خودت رو بدون چون بعدا با هیچ هزینه ای نمیشه اونا رو خرید! آلمان در یک اقدام آماتور به متحد خود یوگسلاوی درست در زمان آمادگی برای حمله به شوروی یورش برده و توسط 40 لشکر جدا شده از 200 لشکری که برای حمله به شوروی تدارک دیده شده بودند این کشور را تصرف کرد. این عملیات نظامی مسخره حدود 45 روز حمله به شوروی رو به تاخیر انداخت و توان هجومی آلمان هم یک پنجم کاهش یافت! همین یک و نیم ماه که در آن زمان اصلا مهم نبود دیدیم که چگونه اثر خود را نشان داد و باعث شکست ارتش رایش گردید! درست زمانی که آلمان به دروازه های مسکو ، استالینگراد و لنینگراد و تصرف کل روسیه اروپایی رسیده بود زمستان زود هنگام و خشن روسیه کار خود را کرد و باعث کند شدن حرکت نیروهای آلمانی شد. کند شدن حرکت هم باعث بسیج میلیونها جوان روس برای دفاع از روسیه شد و عملا آلمانی که 200 لشکر شوروی را نابود کرده بود الان خود را در برابر نیرویی قویتر از آن میدید! زمستان و نبود لباس گرم هم که دیگه آتیش بیار معرکه شدن و اوضاع تا آنجا وخیم شد که سربازان آلمانی از شدت سرما قادر به چکاندن ماشه تفنگ نبودند! اگر آلمان 45 روز رو تلف نمیکرد یعنی 45 روز با شروع سرما فاصله بیشتری داشت و براحتی میتونست کل غرب روسیه را تصرف کند. شاید این 45 روز را بتوان فرصتی از جانب خداوند دانست که عقل ناقص بشری آنرا نادیده انگاشت! فرصتی هم برای آلمان که استفاده نکرد و هم برای شوروی که بی خبر از همه جا ازش بهره برد! خوب زیاد نوشتم برگردیم به بحث جنگ عراق. عراق در سال 1991 آنقدر نیروی زرهی و مکانیزه داشت که به قول فرماندهان متفقین اگر به صفوف نظامی آنها در شمال عربستان حمله میکرد هرگز قادر به عقب راندن آنها نبودند حتی با برتری 4 به 1 هوایی نیز توانایی نابودسازی بیش از 15000 تانک و زرهپوش را نداشتند. نیروی هوایی عراق هم اگر حمله میکرد میتوانست بسیاری از جنگنده های آمریکایی را بر روی زمین منهدم کند. این نیرو در صورت هوشیاری و جنگ منظم بجای پرواز دادن جنگنده ها بصورت تک تک که طعمه گردانهای شکاری میشدند میتوانست با استفاده همزمان از چند اسکادران به دور افتاده ترین پایگاههای متفقین در عربستان و حتی اسرائیل حمله کند! برخلاف تصور عموم نیروهای عراقی مستقر در کویت در محاصره نبودند و در صورت حمله پیش دستانه میتوانستند تمام معادلات مهاجمان را بر هم زنند. بجای این حمله این حجم عظیم نیرو منتظر سقوط بمبهای آمریکایی مانده و تلفات دهها هزار نفری داد! عراق تنها یک حمله کوچک زرهی کرد که منجر به شکست متفقین گشته و نیروی هوایی پوشالی آنان نتوانست از پس یک گردان تانک عراقی برآید! شبیه این حمله در سال 2003 نیز چند بار تکرار شد که نیروهای آمریکایی ار منطقه فرار کردند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منظور من سال 1991 بود ها سالار جان؟! :neutral:


ببخشيد اشتباه از من بود.به هرحال اين چند تا عكس:


سوخو20 عراقي كه قبل از جنگ به منظور تامين قطعات كانابلايزد شده.


تصویر
ميگ15 عراقي كه درحال جابجايي توسط آمريكايي هاست


تصویر
ميگ 21 پي اف ام


تصویر
بمب افكن هاي Il-28 در پایگاه هوایی التقدم


تصویر
سوخوی 22 که به صورت بسیار ناشیانه مدفون شده.


تصویر
اين سوخوي 25 كه كاملا عملياتي بود و مي توانست براي عراق در جنگ بر ضد نيروي زميني آمريكا موثر باشد به اين روز افتاده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موضوع بي لياقتي در استفاده از امكانات نظامي چيز تازه اي در ميان اعراب نيست. اين موضوع در جنگ هاي شش روزه 1967 ، 1973 ، و همين چند روز اخير هم تكرار شده است. در جنگ 1967 اعراب دو برابر اسراييل هواپيما ، 4 برابر تانك و چند برابر سرباز داشتند. انواع هواپيماهاي مدرن روسي مثل ميگ هاي 19 و 21 و 30 فروند بمب افكن سنگين توپولف-16 باجر در اختيار آنها بود كه مي توانست تاسيسات زيربنايي اسراييل را با خاك يكسان كند. مصري ها ابلهانه و بدون توجه به شرايط جنگي ، همه هواپيماهايشان را در نزديكي مرز اسراييل ،‌ بدون آشيانه هاي ضدبمب و دفاع ضدهوايي قوي مستقر كردند كه اكثرشان در حمله برق آساي هوايي اسراييل نابود شدند و در عرض چند روز نيروهاي زميني عرب كه پشتيباني هوايي نداشتند توسط جنگنده هاي اسراييلي درو گرديدند. در جنگ 1973 ( جنگ رمضان يا يوم كيپور) هم يكي از افسران لايق مصري به نام شاذلي ( متاسفانه اسم كوچكش يادم نيست) در عرض چند ساعت خط دفاعي بارلو را كه اسراييلي ها آن را مستحكم تر از خط ماژينو مي پنداشتند تصرف كرد و راه براي نفوذ لشكرهاي عربي به عمق خاك اسراييل باز شد . سوري ها هم با حمله به جولان در حال مضمحل كردن مدافعان اسراييلي آنجا بودند. امريكا وحشت زده سيلي از سلاح را به وسيله يك پل هوايي عظيم به اسراييل روانه كرد. جنگنده هاي اسراييلي با عجله به لشكرهاي مصري حمله ور شدند كه اينبار با واكنش دقيق موشك هاي پدافند هوايي روسيه مواجه شدند و در عرض يك هفته صد فروند از آنها ساقط شدند. ( يعني يك جهارم نيروي هوايي آن زمان اسراييل) در اين شرايط مناسب بود كه انور سادات به جاي فرمان پيشروي فرمان توقف داد و فرصت مناسب براي آريل شارون فراهم شد تا با 20 هزار سرباز مسلط به زبان عربي و 500 تانك غنيمت گرفته شده در جنگ 1967 كه با علايم ارتش مصر رنگ آميزي شده بوند ( ضعف اطلاعاتي ارتش مصر را ببينيد) از ميان دو سپاه مصري عبور كند،‌ اكثر تجهيزات ضدهوايي مصري را در سر راه نابود كند، و به نزديكي قاهره برسد. نيروي هوايي مصر از دفع حملات نيروي هوايي اسراييل كه ديگر مانعي پيش رو نداشت عاجز ماند و تنها پا در مياني شوروي بود كه مانع از سقوط قاهره و دمشق گرديد. اين جنگ هم به نفع اسراييل و با تصرف قسمت بيشتري از خاك اعراب پايان يافت. البته نبايد سخن محمد حسنين هيكل را از ياد برد كه مي گويد سادات از همان ابتداي جنگ در پي سازش بود نه پيروزي . نمونه ديگر بي لياقتي اعراب را در همين چند سال اخير ديديم. بمباران حومه دمشق در سال2005، پرواز بر فراز كاخ رياست جمهوري سوريه در سال 2006 و تجاوز با خيال راحت به آسمان سوريه (‌ چند صد كيلومتر پرواز در نزديكي مرز تركيه) توسط جنگنده هاي اسراييل در چند روز قبل بي عرضگي سوري ها را نشان داد. با آنكه سوريه تجهيزات لازم براي انهدام جنگنده هاي اسراييلي را دارد ( به ويژه موشك جديد دريافتي از روسيه) جرات شليك به سوي آنها را ندارد و هربار به گفتن اين حرف مسخره كه حق هر پاسخي را براي خود مجاز مي دانيم اكتفا ميكند. خدا به ما رحم كند،‌ عجب متحدان شجاعي داريم. icon_frown icon_frown :)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پرواز بر فراز كاخ رياست جمهوري سوريه در سال 2006 و تجاوز با خيال راحت به آسمان سوريه (‌ چند صد كيلومتر پرواز در نزديكي مرز تركيه) توسط جنگنده هاي اسراييل در چند روز قبل بي عرضگي سوري ها را نشان داد.
با آنكه سوريه تجهيزات لازم براي انهدام جنگنده هاي اسراييلي را دارد ( به ويژه موشك جديد دريافتي از روسيه) جرات شليك به سوي آنها را ندارد و هربار به گفتن اين حرف مسخره كه حق هر پاسخي را براي خود مجاز مي دانيم اكتفا ميكند.
خدا به ما رحم كند،‌ عجب متحدان شجاعي داريم. icon_frown icon_frown :)


مسلما سوريه جرات شليك به سوي هواپيماهاي اسرائیلی را ندارد.نه سوریه و نه هیچ کشور دیگری قصد درگیر شدن با کشوری با قدرت نظامی بیش از خود را ندارد.در ابتدای حمله ی آمریکا به عراق نیز هواپیماهای آمریکایی بارها به حریم هوایی ما تجاوز کردند ولی ما نیز تنها به محکوم کردن آن پرداختیم.مشخصه که پیامد جواب دادن به این تجاوزات , بسیار سنگین خواهد بود و به خاطر هر اقدامی که نباید آتش جنگ را شعله ور کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در اين شرايط مناسب بود كه انور سادات به جاي فرمان پيشروي فرمان توقف داد

لعنت بر انور سادات که با خیانت خود باعث شکست جنگ شد، و مصر را از مقام رهبری اعراب به نوکری امریکا و اسرائیل تنزل داد icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.