alala

و ناگهان ، چقدر زود ... دیر شد ، نگاهی به رویداد انفجار پایگاه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[color=red][size=18]زیر دفاع اسرائیل: انفجار در پادگان سپاه ربطی به ما ندارد [/size][/color]
ایهود باراک در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا انفجار اخیر در پادگان سپاه در غرب تهران نشان دهنده آغاز جنگ علیه ایران با استفاده از عملیات های خرابکارانه است یا خیر ؟ گفت: چنین اعتقادی ندارم.
وزیر دفاع اسرائیل به صراحت دخالت این رژیم در انفجار اخیر پادگان سپاه را رد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، ایهود باراک در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا انفجار اخیر در پادگان سپاه در غرب تهران نشان دهنده آغاز جنگ علیه ایران با استفاده از عملیات های خرابکارانه است یا خیر ؟ گفت: چنین اعتقادی ندارم. پاسخم به این سئوال، خیر است.

وی این اظهارات را در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل عنوان کرد.

با این حال باراک این موضوع را که اسرائیل و کشورهای غربی به دنبال تاخیر در فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران از طریق فعالیت های خرابکارانه هستند را نه رد کرد و نه تایید.

وزیر دفاع اسرائیل افزود: چیزی ندارم تا درباره این اتفاقات بگویم. همه آن چیزی را که می توانم بگویم این است که اگر وضعیت ایران را بین هشت یا چهار سال پیش با امروز مقایسه کنید متوجه می شوید ایرانی ها به کسب بمب اتمی نزدیک تر شده اند. به همین دلیل باید تحریم ها علیه ایران را افزایش داد. تحریم ها باید سریع و جدی باشند. علاوه بر این همه می گویند که نباید هیچ گزینه ای را در برابر ایران دور کرد.

وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد: اسرائیل و آمریکا معتقدند حملات هوایی علیه تاسیسات هسته ای ایران، آخرین گزینه است. آمریکا و اسرائیل به صورت نزدیک مواضع خود را درباره ایران هماهنگ می کنند.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گذشته در سخنانی مهمترین دلایل مخالفت با حمله نظامی علیه ایران را تشریح کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفته بود: حمله به ایران، اقتصاد نامناسب اروپا و آمریکا را به لرزه خواهند انداخت و منجر به حملات انتقامجویانه علیه نظامیان آمریکایی می شود. چنین حمله ای به تاسیسات هسته ای ایران، تاثیر گذار نخواهد بود و در بهترین پیش بینی توسط اسرائیل، این اقدام حداکثر برای یک یا دو سال برنامه هسته ای ایران را به تاخیر می اندازد.

منبع: icon_wink
http://www.asriran.com/fa/news/191964/وزیر-دفاع-اسرائیل-انفجار-در-پادگان-سپاه-ربطی-به-ما-ندارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موسسه علوم و امنيت بين المللي (ISIS) تصاوير ماهوراه‌اي از ۲ماه قبل و ده روز بعد از انفجار سايت سپاه در منطقه ملارد را منتشر كرد.

به گزارش الف، در سايت اين موسسه تحقيقاتي تصريح شده است كه اين موسسه با استفاده از تصاوير ماهواره‌اي، سايت موشكي سپاه در حوالي ملارد را زير نظر داشته است.



Missile_Base_Before_annotated_copy_thumb.jpg



Missile_Base_After_Explosion_annotated_copy_thumb.jpg


نكته قابل توجه در گزارش موسسه علوم و امنيت بين المللي، اين است كه اين موسسه تحقيقاتي غيرانتفاعي، گزارش اخير آمانو درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را در اختيار ذاشت و گزارش‌هاي آن در تحليل‌هاي آژانس اطلاعات مركز آمريكا(CIA) مورد استفاده و استناد قرار مي‌گيرد.

موسسه علوم و امنيت بين المللي در گزارش خود اعلام كرده كه انفجار ۱۲ نوامبر ۲۰۱۱ در ملارد در زماني رخ داد كه محققان ايراني فناوري پيشرفته‌اي براي توسعه موتور موشك‌ها را آزمايش مي‌كرده‌اند.

اقدام آمانو در ارايه اطلاعات بازرسان آژانس به سازمانهاي جاسوسي غربي و موسسات تحقيقاتي وابسته به آنها، مورد انتقاد شديد دولت ايران قرار گرفت اما دولتهاي غربي به اين انتقاد كشورمان بي توجهي كردند.

موسسه علوم و امنيت بين المللي در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده و یکی از ۶تینک تنک برتر آمریکایی در موضوعات امنیتی محسوب می شود.



منبع

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شبیه عکس های بعد از انفجار در هیروشیما شده icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا واقعاموشک ازمایش میکردن یا زاغه مهمات منفجرشده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران؛
[b]مراسم گرامیداشت دانشمند شهید تهرانی‌مقدم در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود[/b][/color]
[color=darkblue]
مراسم گرامیداشت دانشمند شهید حسن تهرانی‌مقدم با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.[/color]
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت دانشمند شهید حسن تهرانی‌مقدم و شهدای عرصه علم و فناوری با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های تهران ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 29 آذر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این مراسم با هماهنگی و حضور دانشگاهیان تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی شریف و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری همراه است، خانواده شهید حسن تهرانی‌مقدم نیز حضور دارند.

[color=olive]90/09/24[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900924000619[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]با صدور پیامی صورت گرفت
[b]دعوت رؤسای ۵ دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در مراسم چهلم شهید تهرانی‌مقدم[/b][/color]

[color=darkblue]رؤسای ۵ دانشگاه تهران طی پیامی از دانشگاهیان برای حضور در مراسم چهلم شهید تهرانی‌مقدم دعوت کردند.[/color]
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رؤسای ۵ دانشگاه بزرگ تهران باصدور پیامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید حسن تهرانی مقدم از دانشگاهیان تهران دعوت کردند تا در مراسمی که به همین مناسبت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، حضور به هم رسانند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
سلام بر شهدای عرصه علم و فن‌آوری
هنگامی‌که غنچه‌های گلستان علم و هنر دانشمندان این مرز و بوم می‌شکفد و رایحه پاک آن پراکنده می‌گردد و شمیم امنیت و آسایش از نسیم روح بخش آن به مشام مردمان می‌رسد و آنگاه که جویبار اقتدار علمی این سرزمین رودی خروشان می‌شود و تمام این بوم و بر را سیراب می‌کند، بلبلان عندلیب به زیباترین و نیکوترین وجهی حدیث قدرت و شوکت و سرور و سپاس و ستایش پروردگار را می سرایند.

در زمانی ‌که استعمارگران جهت نیل به آمال بی‌منتهای خود به بهانه تحریم حتی از ارائه علوم و فنون به این سرزمین دریغ می‌کنند و بر جویبار علم و فن آوری سد تحریم می‌زنند، این چشمه زلال از قلب و ذهن متخصصان متعهدی چون شهیدان چمران، علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و فرزانه‌ای پارسا و بی ادعا چون دانشمند شهید حسن تهرانی مقدم می‌جوشد.

دانشمند شهید حسن تهرانی مقدم از دلیران جهاد اکبر بود که تخصص و دانش خود را در راستای اقتدار و اعتلای جمهوری اسلامی ایران به خدمت گرفت و با تلاش بی وقفه و جهاد علمی خود و همکارانش سایه امنیت و آسایش را بر میهن اسلامیمان گسترانید، این دانشمند شهید گوهر گرانقدر مستور و گل سرسبز باغ فرزندان خمینی کبیر بود، که راه علمی شهیدانی چون دکتر چمران را پیروی کرد و واصل به رحمت الهی گردید.

چه بسیار از گنجینه‌های نهفته علمی که آشکار نمود و چه فراوان شاگردانی که از خرمن علم و دانش او خوشه چینی کردند.

دریغ و افسوس که این گوهر گرانقدر مستور ماند، اما راه، روش و هدف او الگویی است برای جامعه دانشگاهی خصوصاً دانشگاه های صنعتی.

اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای ارج نهادن به جایگاه دانشمند شهید حسن تهرانی مقدم در روز اربعین شهادت این اسطوره اقتدار میهن سه شنبه 29 آذر در مسجد دانشگاه تهران گرد هم می‌آیند. از جامعه دانشگاهی تهران جهت شرکت در این مراسم دعوت بعمل می‌آید.

روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف
رهبر، رئیس دانشگاه تهران
رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر
جبل‌عاملی، رئیس دانشگاه علم و صنعت
قاسمی، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

[color=olive]90/09/26[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900926001096[/align]

[color=violet][i][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/size][/i][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=16]سخنراني منتشر نشده اي از سردار شهيد حسن تهراني مقدم:[/size]
[color=blue]خدا بخواهدكمرآمريكا رامي شكنيم [/color]

[color=green]اكيپ هاي تعمير و نگهداري ما كه در زمان جنگ براي تعميرات توپها به خط مي رفتند و برمي گشتند امروز فرمانده موشكي جمهوري اسلامي هستند.[/color]

اين محفل بسيار لذت بخشي است.حداقل براي من بسيار شيرين و لذت بخش بوده ديدن دوستان و ياران قديمي و استادان خودم، من چند نكته را در محضر شما به صورت تيتروار عرض مي كنم كه مي خواهم درآخر يك نتيجه گيري داشته باشم.
دربخش خمپاره درسپاه قوي ترين كار توسط شهيد شفيع زاده انجام شد و اين بزرگوار خدمات بسيار ارزنده اي را درگسترش اين سلاح درسپاه داشتند، خمپاره اي كه خدمت عزيزان عرض مي كنم شايد خيلي چيز ساده اي به نظر بياد ولي در زمان جنگ ارزشش از موشك شهاب 3فعلي هم بيشتر بوده و گلوله اش هم مهم تر و با اهميت تر بوده است، پيشكسوت و راه انداز توپخانه درسپاه برادر بزرگوارمون آقا سيد اعتصامي هستند و بعداً ما وارد كارهاي بزرگتر و حجيم تري شديم در صورتي كه توپخانه در سپاه درتيپ امام حسين (ع) و آتشبار 155 را اين بزرگوار راه اندازي كرده است و در واقع پيشكسوت توپخانه در سپاه درآن زمان تيپ امام حسين (ع) بود. برادرما آقاي اعتصامي و رضايت و شهيد قاضي و ميرصفيان بچه هاي بزرگ اول توپخانه سپاه اين افراد بوده اند دربخش موشكي هم برادر بزرگوار ما سردار حاجي زاده موشكي سپاه را راه اندازي كردند و در چشم ما بايد پيشكسوتان وبزرگان اين رسته ها باقي بمانند.
15 فروردين 62 بود در پايگاه گلف اهواز، آقا رحيم بنده را خواستند و ابلاغ راه اندازي توپخانه در سپاه را به من دادند. من هم بلافاصله به سمت شوش راهي شدم و خودم را به سردار فضلي رساندم و از او درخواست كردم كه شهيد شفيع زاده را دراختيار ما بگذارد كه درامور كارهاي توپخانه ما را ياري بدهند تا توپخانه سپاه را راه اندازي كنيم كه اين حركت، حركت بزرگي بود و تنها كسي كه مي توانست اين كار را انجام دهد شهيد شفيع زاده بود. اين بزرگوار تشريف آوردند و من ازطريق ايشان با سردار زهدي آشنا شدم. ايشان دوره عالي توپخانه را در ارتش آموزش ديده بودند از جمله موسسين اوليه توپخانه آقايان عباس سرخيلي و محمد آقايي بودند كه از آبادان آمدند و به جمع ما پيوستند و هسته اوليه توپخانه در سپاه تشكيل شد. بنده خدمت شهيد زنده اعتصامي هم رفتم و ايشان استقبال خوبي از من نكردند، من هم بچه بودم و من هميشه دورا دور به وجود اين نازنين افتخار مي كردم.
درآن زمان تيپ امام حسين (ع) پيشتاز بود و مديريت بسيار قوي اي داشت كه توسط شهيد خرازي اداره مي شد. اين مجموعه اي به هم پيوسته و منسجم و قدرتمند بود و وحدت اين بچه ها هميشه براي ما مثال زدني بود و هيچ كسي نمي توانست ميان آنها نفوذ كند.
درآن زمان توپهاي غنيمتي ما 156 قبضه بود كه همه آنها در دشت عباس و چناله به غنيمت گرفته شده بود. ما براداران ارتشي را براي آموزش اين توپها دعوت كرديم كه يك تيم از توپخانه ارتش براي ما اعزام شد و وقتي كه توپها را ديدند به ما گفتند كه اين توپها روسي هستند و آموزشي كه ما ديده ايم توپهاي آمريكايي بوده است و كاربرد اين توپها را نمي دانيم. ما مي خواستيم درعمليات بيت المقدس از اين توپها استفاده كنيم ولي ما هيچ آموزشي نديده بوديم. توپهاي زياد با مهمات خوبي داشتيم ولي براي ما كار آمد نبودند كه برادر بهمن چيره دست به دليل تخصصي كه داشتند توپها را راه اندازي كردند و مركز تعمير و نگهداري توپخانه راه اندازي شد و توپها راهي عمليات شدند. دومين نفري كه به ياري ما شتافتند شهيد ناهيدي بودند كه آموزش هاي لازم را خيلي با حوصله و صبر براي استفاده از وسايل غنيمت گرفته شده مثل ترتيل هاي فلزي، دوربين هاي پاكدو و تجهيزات نشانه روي به ما دادند.
و سومين ركن ما سردار زهدي بودند كه مسئول عمليات بودند به دليل اين كه آموزش كلاسيك را در ارتش ديده بودند. اين عزيز ضمن اين كه ماموريتهاي ذاتي توپخانه و 4 ماموريت اصلي توپخانه را به ما آموزش دادند. آداب صحبت با ارتشي ها را نيز به ما آموختند.
من به نيكي و بزرگي ياد مي كنم ازشهيد صياد شيرازي، درآن زمان برتري درجبهه ها مطلقاً با تيپهاي 9 گانه سپاه بود و كساني كه مي جنگيدند بچه هاي تيپ هاي سپاه بودندكه بعداً اين تيپها تبديل به لشگر شدند. برتري ارتش در دو بخش بود يكي در بخش هاي هوايي و هوا نيروز و يكي توپخانه و ارتش حاضر نبود تحت هيچ شرايطي اين برتري را از دست بدهد و وارد شدن ما به عرصه برتري ارتش خط ممنوعه اي بود كه در آن زمان، علي رغم ميل باطني بسياري از فرماندهان ارتش شهيد صياد شيرازي با همت و مردانگي و افق بلندي كه داشتند اين سد را شكستند و ما از كانال شهيد صياد شيرازي وارد عرصه توپخانه شديم و به دستور شهيد صياد شيرازي وارد ارتش شديم و اولين دوره عالي توپخانه را آموزش ديديم و با مفاهيم توپخانه آشنا شديم.
خاطره اي هم از شهيد صياد شيرازي خدمت عزيزان بگويم. ايشان شاگرد اول دوره آموزشي افسران اعزامي كشورهاي خارجي به آمريكا در رسته توپخانه بودند. چندين كشور بودند كه افسران خود را براي آموزش به آمريكا مي فرستادند از ايران هم شهيد صياد شيرازي توسط سرلشگر مين باشيان اعزام شده بودند كه در بين افسران كليه كشورها ايشان شاگرد اول شدند.
ايشان وقتي كه به جلسه امتحان رفتند و امتحان برگزار شد و نتيجه ها آمد و به نمره خودشان اعتراض داشتند چون نمره (A) نگرفته بودند شاگرد اول نمي شدند و يكي از شاگردهاي كشورهاي ديگر شاگرد اول مي شد. مسئول آموزش گفتند دوباره امتحان مي گيريم و شما با امتحان موفق حرف خودت را مي تواني ثابت كني. وقتي كه وارد اتاق مسئول آموزش شدند سوال ها را براي من نوشتند و از اتاق بيرون رفتند و من شروع كردم به پاسخ دادن سوالات و درهمان هنگام ديدم كه كتابي كه از روي آن سوال طرح شده بود روي همان ميز است درهمين حين كه وسوسه شدم براي باز كردن كتاب و نوشتن جواب ها پيش خودم فكر كردم كه حتماً به من اطمينان كرده است كه كتاب را اين جا گذاشته است؛ با خودم جنگيدم و گفتم هيچ چيزي بهتر از پاكي و صداقت نيست و سوالاتم را نوشتم تا تمام شد و در همين هنگام بود كه ديدم از پشت پرده بيرون آمد و من را نگاه كرد و گفت شاگرد اول واقعي تو هستي و مي خواستم امتحانت كنم من ياد گرفتم كه صداقت از آن مسلمانهاست و به شما افتخار مي كنم.
در آن زمان ما چهار آتشبار داشتيم كه تمام آموزش ها با همين چهار آتشبار بود و كليه بچه هاي اعزامي با همين چهار آتشبار آموزش مي ديدند و آقاي بهمن نقاش چيره دست اولين كاتيوشاي ايراني را به طور كامل با هشت دستگاه توليد قطعات كاتيوشا ساخت و مصطفي نجار آن زمان آمده بودند مركزتحقيقات فني ما در موقعيت اميرالمومنين و آقا بهمن اجازه توليد اين كاتيوشا را گرفت و يك سال بعد خط توليد كاتيوشا را دركشور راه اندازي كرد و در رژه سال بعد شركت داد.
بيان اين خاطرات بايد درسي باشد براي ادامه كار ما، نقاط ضعف و قدرت شناسايي شود و بر مبناي آن حركت آينده شكل گيرد.
اكيپ هاي تعمير و نگهداري ما كه در زمان جنگ براي تعميرات توپها به خط مي رفتند و برمي گشتند امروز فرمانده موشكي جمهوري اسلامي هستند. سردار موسويان، سردار زاهدي، سردار حاجي زاده كه مسئول نيروي انساني بود كه امروز مسئوليت پدافند سپاه را ايشان برعهده دارند. پس بنابراين عناصر با استعداد توپخانه مسئوليت هاي پيگيري فعلي در بخش سيستم هاي تدافعي و تهاجمي جمهوري اسلامي را برعهده دارند.
همين حميد آقاي سرخيلي ما مركز آموزش تركيبي درشمال آبادان تشكيل داده بود كه يادم هست با آقاي ذوالقدر هميشه بحث داشتيم ايشان مسئول آموزش سپاه بودند و اين مجموعه كارش عالي بود و در ارزيابي موفق بود.
سردار زهدي جمله زيبايي گفتند، تمام قدرت ما منابع نيروي انساني ماست.
شهيد ناهيدي كجا آموزش ديده بود؟ ايشان از نبوغ و استعداد ذاتي خودش استفاده مي كرد.
شهيد شفيع زاده كجا آموزش ديده بود كه خودش به تنهايي يك لشگر بود ماشاالله از اين انرژي!
شهيد غازي كه اصلاً ما مسخ ايشان بوديم دراخلاق، در قدرت فرماندهي، در اخلاق محمدي، درآن سجايا با كرامت هاي بالاي انساني يك گنج مخفيه بود ايشان، دري بودند كه در روي زمين مي درخشيدند و زمين برايشان خيلي كوچك بود.
ما در جنگ با شهيد غازي تا لحظات آخر با هم بوديم كه ما بي لياقت بوديم در واقع برگشت داده شديم البته با محمد آقايي، كه درآن جا شهيد زنده اعتصامي، جانباز شد و شهيد غازي هم شهيد شد.
درتوپخانه ما برد خوبي نداشتيم به اين دليل كه عراق عقبه طولاني و توپخانه لايه به لايه داشت: درعمليات ضد آتشبار كه حسين جعفري برادر با اخلاق با برادرمان محمد نواب مسئول عمليات ضد آتشبار با عمليات تكنيكي و تاكتيكي جاي توپخانه دشمن را پيدا مي كردند ولي برد ما به آنها نمي رسيد. ما با شهيد يزداني توپها را درخط اول مستقر مي كرديم كه بتوانيم 50 گلوله شليك كنيم و به عقب برگرديم. آقا رحيم ماموريت پيدا كرده بود براي پل طلائيه جديد كه گره عمليات خيبر بود و ما طي برآوردي كه داشتيم عراق 1250000گلوله توپ ظرف شش روز در مجنون جنوبي يا شمالي شليك كرده بود، يعني وجب به وجب زمين را بدون اغراق شخم زده بودند.
آقا رحيم گفت افسري از نهاجا سه فروند راكت را طراحي كرده كه بمب 500 پوندي بود كه راكت هاي هليكوپتر را با نوار پالت به آن متصل كرده بود و گهواره اي درست كرده بود با تويوتا كه اين هم موشك استراتژيك جمهوري اسلامي بود و آقاي هاشمي آمده بودند آنجا و هر شب هم تاكيد مي كرد و هر شب عمليات مي شد و نيروها نمي توانستند وارد مجنون جنوبي شوند و با زدن پل جديد طلائيه بايد عقبه آنها را قطع كنيم تا نيروهايي كه در منطقه طلائيه هستند از جنوب جفير به منطقه نشئه وارد شدند. ما با آقاي محمد آقايي و آقاي اعتصامي و حسن غازي رفتيم تا ببينيم آخرين وضعيت چيست و خط ما كجاست، كجا مي توانيم راكت ها را مستقر كنيم چون برد آن ها سه كيلومتر بود و بايد به خط اول مي رفتيم به دليل اين كه تا طلائيه چند كيلومتر بود و در آن جا بود كه من ديدم شهيد غازي لباس سپاه را به تن داشت و موهايش را كوتاه كرده بود جوري كه انگار دعوت به ميهماني شده بود.
و نتيجه اي كه از صحبت هايم مي خواهم بگيرم:
افتخار كردن به گلوله و لوله توپ درحال حاضر مثل فخر فروختن عرب ها به زيادي قبور مي ماند! امروز اگر ما در مقابل آمريكا و در منطقه حرفي براي گفتن داريم چون ديگر دشمن ما عرب ها و صدام حسين و تركيه نيست. دشمن ما يك دشمن قوي است به نام آمريكا، آمريكايي ها هم سيل نيروهاي نظامي را روانه ايران نمي كنند.
امروز يك شليك، يك هدف و يك انهدام تاثيرگذار است. اگر مي توانيد، درعرصه نبرد هستيد، اگر نمي توانيد برويد تجهيز شويد و فكر اساسي بكنيد و هر روزي كه شروع كنيد دير نيست.
مثالي براي شما مي زنم. بچه هاي شما رفتند و موشكي جمهوري اسلامي را راه انداختند. سيستم موشكي كه مستشاري اداره مي شود دراختيار چند ابر قدرت بيشتر نيست. امروز سرطراح هاي موشكي دراختيار سپاه هستند. كارهايي كه آقاي حاجي زاده در پدافند انجام داده اند را برويد و ببينيد.
امروز پيام ما به شما اين است كه شما خيلي بزرگ هستيد و استعدادهاي درخشان داريد. شهيد ناهيدي هاي خيلي زياد هستند. شفيع زاده هستند. شهيد غازي ها هستند بايد قدرشناس باشيد و اين استعدادها را درجهت سازماندهي استفاده كنيد كه كمر آمريكايي ها را بشكنيم، اگر خدا بخواهد مي شود. ما بايد درصحنه نبرد آن چه در تصورآمريكايي ها هست، چيز ديگري از آب در بياييم يعني در دكترين آمريكايي ها معادله شما صدق نكند.
ما بايد دركار خود انقلاب كنيم و اين انقلاب را بايد با شروع كردن از آنچه كه دوستان شما در پدافند انجام دادند ببينيد و سمينار تخصصي بگذاريد. توپخانه نوين متناظر با جنگ آمريكايي چيست؟ تعريف كنيد و بعد وزارت دفاع را داخل بحث كنيد. ما درموشكي وزارت دفاع را كشانديم به آن چه خواسته ماست نه اين كه بنشينيم و ببينيم آنها چه مي خواهند.
درعمليات فتح المبين خمپاره ما با گلوله تام بلاش كه بردش 6400 متر بوده و عراقي ها آمده بودند در 5/7 كيلومتري روي ارتفاعات ميشداغ و ارتفاعات شمال فكه و ما ديديم كه برد ما به آنها نمي رسد. خمپاره را مي برديم از خط اول عراق رد مي شديم. مي رفتيم بين خط اول و دوم عراق اين افتخار و خلاقيت ماست.
بايد از اين بچه ها در قسمت نرم افزاري و از وزارت دفاع در قسمت سخت افزاري استفاده كرد و توپخانه را به جايي رساند كه اگر افراد وارد صحنه بشود دشمن فقط فكر عقب نشيني و از هم پاشيدگي خود را بكند با توكل به خدا.خدا ان شاالله به زحمات و بازوهايتان بركت بدهد.
¤ اين سخنراني درسال 1387 درجمع پيشكسوتان توپخانه و موشكي سپاه انجام شده است.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/85440/%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF%D9%83%D9%85%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%8A-%D8%B4%D9%83%D9%86%D9%8A%D9%85]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]با حضور مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری؛
[b]اربعین شهدای غدیر روز چهارشنبه برگزار می شود[/b][/color]

[color=darkblue]سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از اقشار و آحاد مختلف مردم برای حضور پر شور و گسترده در مراسم اربعین شهادت سردار حسن تهرانی مقدم و دیگر شهدای غدیر دعوت بعمل آورد.[/color]
به گزارش خبرگزری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه آمده است: اربعین شهدای غدیر یادآور تلاش ممتاز و مجاهدت خستگی‌ناپذیر پاسدار وارسته‌ای است که عمر خود را بویژه در سه دهه اخیر در راستای تحکیم اقتدار ملی و ارتقای توان دفاعی کشور در گمنامی سپری کرد؛ "سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم"، سردار بی ادعا و مجاهدی عالم و دانشمند بود که در مسیر تحقق آرمان‌های سترگ انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی صنعت دفاعی ایران عزیز همواره جایگاه بی بدیل و نقش رهگشا و تعیین کننده خویش را به منصة ظهور رسانید.

این اطلاعیه افزوده است: نام سردار عالیقدر و پارسای بی ادعا "حسن تهرانی مقدم" و دیگر شهدای غدیر همواره بر تارک تاریخ این کشور، خواهد درخشید و راهنمای عمل و حرکت میراث داران آن عزیزان به عرش پیوسته در خانواده عظیم نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- قرار خواهد گرفت.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به همت بلند سرلشکر تهرانی مقدم در حوزه ظرفیت‌سازی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و مدیران متعهد و مجاهد در ساختار نیروی هوافضای سپاه و تاثیرات ماندگار و الهام بخش آن شهید ارجمند در آینده این نیرو، تاکید کرده است: بی تردید پرچم این سردار سرافراز و مخلص در حوزه خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه توسط ادامه دهندگان راه آن شهید گرانقدر و دیگر شهدای غدیر در این حوزه همچنان برافراشته خواهد ماند و با عزم پولادین و اراده راسخ آنان قدرت بازدارندگی و سپر دفاعی کشور در تعامل و هم افزایی با سایر نیروهای مسلح، استحکام و صلابت روز افزون خود را حفظ خواهد کرد.

این اطلاعیه در پایان با تکریم و تعظیم نسبت به مقام شامخ شهدای سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه بویژه سرلشکر پاسدار حسن تهرانی مقدم و دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم قدرشناس و شهید پرور برای شرکت گسترده و باشکوه در اربعین شهدای غدیر، آورده است: مراسم اربعین شهدای غدیر در تهران روز چهارشنبه مورخ 30/9/90 بعد از نماز مغرب و عشاء در تالار اجتماعات وزارت کشور واقع در خیابان فاطمی و همچنین مراسم مشابه در کرج روز پنجشنبه مورخ 1/10/90 از ساعت 10 الی 12 در مسجد المهدی (عج) واقع در فلکه چهارم فردیس، در جوار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

[color=olive]90/09/27[/color]
منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900927000921
*********************
[color=darkred]
سرلشکر ایزدی در گفتگو با فارس:
[b]مسیر شهید تهرانی مقدم در عرصه موشکی تداوم خواهد داشت[/b][/color]

[color=darkblue]معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: قطعا مسیر شهید مقدم در عرصه موشکی تداوم پیدا داشته و با قدرت و صلابت ادامه پیدا خواهد کرد.[/color]
سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون ستادکل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به پیشرفت نظامی ایران در طول این سالها گفت: ما مراحل مختلفی را در طول دفاع مقدس داشته‌ایم که این مراحل مختلف در واقع تلاش و جهاد در جبهه صنعت برای ارتقای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود:‌ گام‌های اول این بود که ما توپخانه قدرتمندی داشته باشیم که این کار تحقق پیدا کرده و در این خصوص هم از لحاظ صنعتی و هم از لحاظ سازمانی به خودکفایی رسیده‌ایم و قابلیت خوبی فراهم شده و در دوران دفاع مقدس هم از این موضوع به نحو احسن استفاده شد.
ایزدی ادامه داد: پس از آن با استفاده از دانشمندان و تحصیلکردگان داخلی خود به اقتدار موشکی رسیدیم و امروز توانمندی موشکی ما در صنایع دفاعی در یک شرایط بسیار خوب است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: در حال حاضر ما علاوه بر اینکه موشک‌های زمین به زمین داریم از موشک در پرتاب ماهواره نیز استفاده می‌کنیم یعنی ما به یک حد بلوغ در این عرصه رسیده‌ایم و حدودی برای صنعت ما مشخص شده و ما آن حدود را رعایت می‌کنیم زیرا تلاش و حرکت ما، تلاش و حرکت دفاعی و برای صیانت از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است.
ایزدی با اشاره به اقدامات شهید حسن تهرانی‌مقدم در عرصه نظامی، اظهار داشت: کاری که شهید مقدم انجام داد این بود که بعد از اینکه اطمینان پیدا کرد روند حرکت سپاه در سازماندهی موشکی زمین به زمین به حد خودکفایی رسیده، وارد عرصه جهاد خودکفایی در سپاه شد، یعنی عرصه‌های دیگری که می‌تواند سپاه را از جهت علمی و تکنولوژیک آماده کند تا در مقوله‌های دیگر هم بتوانیم حرکت‌های قدرتمندانه‌ای داشته باشیم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح افزود: این شهید خود را یک پاسدار انقلاب اسلامی می‌دانست و با تلاش‌های خود توانست نهادهای خوبی را سامان بدهد. راهی که این شهید انتخاب کرد تا توانمندی‌های سپاه در عرصه‌های مختلف صنعتی ارتقاء پیدا کند توسط کادرهایی که در این مسیر تربیت کرده، ادامه دارد.
وی با بیان اینکه شهید مقدم یکی از محورهای اساسی عرصه جهاد خودکفایی سپاه بود، تصریح کرد: حرکت جمهوری اسلامی در بحث موشکی زمین به زمین که اساساً در وزارت دفاع ساماندهی شده است با قدرت و صلابت ادامه دارد و هیچ خدشه‌ای در آن ایجاد نشده است.

ایزدی در ادامه خطاب به دشمنان و صهیونیست‌ها اظهار داشت: آنها صددرصد بدانند ما همان‌طور که در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را دادیم و قوت‌مان بیشتر شد و به برکت خون این شهدا نیز توانمندی‌های بالاتری را بدست خواهیم آورد و صلابت و اراده رزمندگانمان بیشتر می‌شود.
معاون ستادکل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: قطعا مسیر شهید مقدم در عرصه موشکی تداوم پیدا خواهد کرد و امپریالیسم آمریکا و سگ زنجیره‌ای آن رژیم صهیونیستی بدانند که راهی که امام(ره) بنیان گذاشته و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای تداوم بخش آن و ملت پشتوانه آن هستند با قدرت و صلابت ادامه پیدا خواهد کرد و در همه عرصه‌ها به پیش خواهد رفت.

[color=olive]90/09/27[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900825001425
*********************[/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900927134538_PhotoL.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900927134538_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url][/align]
[align=justify][color=darkred][b]تصویر منتشر نشده و خاطره‌ای از پدر موشکی ایران[/b][/color]

[color=darkblue]در اوج جنگ که ما نیاز مبرمی به موشک داشتیم، اولین محموله موشکی اسکاد B، شامل 8 فروند به دستمان رسید اما حاج حسن 2 فروند آن را جدا کرد و برای مهندسی معکوس برد.[/color]
به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم را به حق باید "پدر موشکی ایران" دانست که در سال 63 اولین پایه های تشکیل یگان موشکی سپاه پاسداران را بنا کرد و تا آخرین روز حیات دنیایی خود در گمنامی و اخلاص این مسیر را طوری ادامه داد تا ایران اسلامی بزرگترین قدرت موشکی در منطقه باشد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و از دوستان و همرزمان سی ساله سردار شهید تهرانی مقدم در خاطره ای از آن روزهای تشکیل یگان موشکی می گوید:

"در اوج جنگ که ما نیاز مبرمی به موشک داشتیم، اولین محموله موشکی اسکاد B، شامل 8 فروند به دستمان رسید اما حاج حسن 2 فروند از این 8 فروند را جدا کرد و برای مهندسی معکوس برد.

این تصمیم، تصمیم بسیار مهمی بود و با راه انداختن گروه‌های مختلف در وزارت سپاه، تا روز آخر راهبری آن‌ها را خودش به عهده گرفت که نتیجه آن را امروز در بومی شدن صنعت موشکی در انواع بردها از 300 کیلومتر تا 2هزار کیلومتر می بینیم و اگر امروز ما از تنوع موشکی بالایی با سوخت جامد و مایع و با انواع هدایت و کنترل ها برخورداریم و یا اینکه از این پایه برای تولید موشک‌های حامل ماهواره نیز استفاده می شود، اینها عمدتا مدیون فکر حسن مقدم بود."

سردار حسن تهرانی مقدم، روز 21 آبانماه سال جاری به همراه جمع دیگری از همرزمان خود بر اثر سانحه انفجار در یکی از پادگان های سپاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
[color=olive]90/09/27[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900927001045
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]تصویر منتشر نشده و خاطره‌ای از پدر موشکی ایران[/color]

خبرگزاری فارس: در اوج جنگ که ما نیاز مبرمی به موشک داشتیم، اولین محموله موشکی اسکاد B، شامل 8 فروند به دستمان رسید اما حاج حسن 2 فروند آن را جدا کرد و برای مهندسی معکوس برد.
خبرگزاری فارس: تصویر منتشر نشده و خاطره‌ای از پدر موشکی ایران

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم را به حق باید "پدر موشکی ایران" دانست که در سال 63 اولین پایه های تشکیل یگان موشکی سپاه پاسداران را بنا کرد و تا آخرین روز حیات دنیایی خود در گمنامی و اخلاص این مسیر را طوری ادامه داد تا ایران اسلامی بزرگترین قدرت موشکی در منطقه باشد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و از دوستان و همرزمان سی ساله سردار شهید تهرانی مقدم در خاطره ای از آن روزهای تشکیل یگان موشکی می گوید:

"در اوج جنگ که ما نیاز مبرمی به موشک داشتیم، اولین محموله موشکی اسکاد B، شامل 8 فروند به دستمان رسید اما حاج حسن 2 فروند از این 8 فروند را جدا کرد و برای مهندسی معکوس برد.

این تصمیم، تصمیم بسیار مهمی بود و با راه انداختن گروه‌های مختلف در وزارت سپاه، تا روز آخر راهبری آن‌ها را خودش به عهده گرفت که نتیجه آن را امروز در بومی شدن صنعت موشکی در انواع بردها از 300 کیلومتر تا 2هزار کیلومتر می بینیم و اگر امروز ما از تنوع موشکی بالایی با سوخت جامد و مایع و با انواع هدایت و کنترل ها برخورداریم و یا اینکه از این پایه برای تولید موشک‌های حامل ماهواره نیز استفاده می شود، اینها عمدتا مدیون فکر حسن مقدم بود."

سردار حسن تهرانی مقدم، روز 21 آبانماه سال جاری به همراه جمع دیگری از همرزمان خود بر اثر سانحه انفجار در یکی از پادگان های سپاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
[color=red]

[url=http://http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900927001045]منبع[/url][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred][b]در چهره حسن مقدم، چهره یک بهشتی را می دیدیم[/b][/color]

[b]بسم الله الرحمن الرحیم[/b]

حسن مقدم همیشه مایل بود گمنام باشد و در سپاه عمدتاً غیر از خواص کسی ایشان را نمی شناخت. در طول 30 سال، توفیق شاگردی او را داشتم و در این مدت خیلی چیزها از ایشان دیدیم و یاد گرفتیم. از همان سال های اول دفاع مقدس، چیزی که در ایشان خیلی بارز بود این بود که همه کارهایش برای خدا بود. دیگران را توصیه به عمل برای رضای الهی می کرد و خودش هم این گونه عمل می کرد. یک برداشت مشترکی میان همه دوستانی که ایشان را از نزدیک می شناختند وجود داشت و آن این بود که هر وقت به چهره حسن مقدم نگاه می کردیم گویی به یک چهره بهشتی نگاه می کردیم، مطمئن بودیم که ایشان بهشتی است. او یک انسان چند بعدی بود که همه ابعاد را باهم داشت و رعایت می کرد.

به کارهایش فوق العاده اهمیت می داد، در طول سال های جنگ و از همان شروع جنگ در سال 59 و تا پایان جنگ در سال 68 همچنان پر کار و پر انرژی بود. حتی قبل از شهادتش 3 الی 4 روز بود که اصلاً به خانه نرفته بود با این که در تهران بود، او این طوری به کارش اهمیت می داد.

ایشان یک ورزشکار حرفه ای بود، کوهنورد بود، اکثر قلل ایران را چند دفعه فتح کرده بود و در این کار دیگران را هم تشویق به رفتن می کرد و با خودش می برد. بارها مسیر تهران از ارتفاعات جنوبی البرز را عبور کرده و از مسیر کوهستان تا شمال رفته بود. حسن مقدم در اوج ورزش وقتی به وقت نماز برخورد می کرد ورزش را تعطیل و نماز اول وقت را می خواند. حتی در بالای ارتفاعات البرز در نقاطی که 1 متر برف بود در سرما و یخبندان روی برف می ایستاد و نمازش را می خواند.

شهید مقدم در رعایت اخلاق سرآمد بود، هر کس با او آشنا می شد فکر می کرد صمیمی ترین دوستش است، از مسئولین بلند پایه تا مسئولین پایین و از سردار تا سرباز همه به او می گفتند حسن و این اوج صمیمیت افرادی بود که او را می شناختند.

حسن مقدم در سطح فرماندهان طراز اول جنگ بود و از جنس شهیدانی مثل حسین خرازی و حسن باقری و همت و احمد کاظمی بود.

حسن مقدم، توکل عجیبی به خدا داشت و هر جا گیر می کرد توسل به خدا می کرد و راه را باز می کرد هیچ وقت ندیدیم جایی متوقف شود.
این لقب دانشمند برجسته که مقام معظم رهبری در پیامشان برای شهادت ایشان فرمودند واقعاًًً تعارف نبود، حسن مقدم واقعاً دانشمند بود و در این زمینه کارهای بسیار زیادی انجام داد، او یک مهندس و متخصص بود.

**سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه

[color=olive]۲۸ آذر ۱۳۹۰[/color]
منبع: مشرق نيوز
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/85756/%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%85
************************

[color=darkred] در گرامیداشت اربعین شهدای غدیر صورت گرفت؛
[b]دیدار محمدیان، دانشجو و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها با خانواده شهید تهرانی‌مقدم[/b]
[/color]
[color=darkblue]رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر علوم و جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کشور با حضور در منزل شهید تهرانی‌مقدم با خانواده این شهید دیدار کردند.[/color]
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری‌، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه با حضور در منزل سردار سرلشکر پاسدار حسن تهرانی‌مقدم یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف، جبل‌عاملی رئیس دانشگاه علم و صنعت، بیژن رنجبر رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس، مرتضی رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، قاسمی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، حجت‌الاسلام سیدصدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبایی و شجاعی‌فرد مشاور وزیر علوم نیز در منزل شهید تهرانی‌مقدم حضور پیدا کرده بودند.
همچنین رؤسای دانشگاه‌های بوعلی‌سینا همدان، اراک، شیراز، اصفهان، تبریز و محقق اردبیلی نیز در این دیدار حضور داشتند.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این دیدار که مادر شهید تهرانی‌مقدم و برادر این شهید حضور داشت در سخنانی گفت: سردار تهرانی‌مقدم یکی از سربازان وفادار به مقام معظم رهبری بود و دانشمند بزرگی بود که حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد.
وی خطاب به مادر شهید تهرانی‌مقدم اعلام کرد که دانشگاهیان تهران مراسم اربعین این شهید را روز سه‌شنبه در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌کنند.
در این دیدار مادر شهید تهرانی‌مقدم از خصوصیات اخلاقی سردار تهرانی‌مقدم مطالبی عنوان کرد.
در ادامه شجاعی‌فرد مشاور وزیر علوم بیانیه رؤسای دانشگاه‌های کشور را در گردامیداشت اربعین شهادت سردار شهید تهرانی‌مقدم قرائت کرد و این بیانیه با امضای رؤسای دانشگاه‌های کشور به مادر این شهید اهدا شد.

همچنین لوح جهاد و ایثار نیز از سوی کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مادر شهید تهرانی‌مقدم اهدا شد و لوح تقدیری نیز از جانب حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به خانواده این شهید اهدا شد.

[color=olive]90/09/28[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900928001582

[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]
گفت‌وگوی مشروح فارس با هم‌رزم و دوست دیرینه شهید طهرانی مقدم‌؛
[b]الگوی مدیریتی شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه‌ها تدریس شود[/b][/color]

[color=darkblue]معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به سرفصل‌های ویژگی‌های «خاص» مدیریتی شهید طهرانی‌مقدم، خواستار تدریس الگوی مدیریتی این شهید بزرگوار در دانشگاه‌ها شد.[/color]
حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دوستان نزدیک و همرزم سردار سرلشکر شهید حاج حسن طهرانی است.
سابقه آشنایی مقدم‌فر و شهید طهرانی‌مقدم به ۳۰ سال پیش از این و به اوایل انقلاب برمی‌گردد، آنجا که دست به دست هم داده و با حضور در مساجد و هیئات، به اقدامات فرهنگی جهت تثبیت نظام جمهوری اسلامی می‌پرداختند.
مقدم‌فر می‌گوید که اولین بار به همراه شهید طهرانی مقدم و در اوایل آغاز دفاع مقدس علیه جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق، به جبهه‌های نبرد رفته است.

به مناسب فرارسیدن چهلمین روز شهادت سردار سرلشکر شهید طهرانی مقدم، در گفت‌وگویی مشروح با حمیدرضا مقدم‌فر، به بررسی ویژگی‌های شخصیتی، مدیریتی و علمی شهید طهرانی‌مقدم پرداخته‌ایم که مشروح آن در ذیل می‌آید:
حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این گفت‌وگوی مشروح، درباره شخصیت شهید طهرانی مقدم گفت: در چند بعد می‌توان ابعاد شخصیتی این شهید را ترسیم کرد و در واقع این ویژگی‌ها، شخصیت وی را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به تعابیر بسیار بلند و مهمی که رهبر معظم انقلاب درباره شهید طهرانی مقدم به کار برده‌اند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شهید طهرانی مقدم را "دانشمند برجسته"، "سردار عالیقدر" و "پارسای بی‌ادعا" توصیف کردند و در حقیقت این موارد جزء ویژگی‌های اصلی و بارز شهید طهرانی مقدم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مدیریت "ویژه" و "خاص" شهید طهرانی‌مقدم و "کارآمدی قطعی" این نوع مدیریت، تأکید کرد: به نظر بنده بایستی الگوهای مدیریتی ایشان در دانشگاه‌های کشور و به صورت آکادمیک تدریس شود.

مقدم‌فر با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم دارای نوآوری در مدیریت بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هنگامی که در منزل شهید طهرانی مقدم حضور یافتند و با خانواده این شهید گفت‌وگو کردند، بر مدیریت موفق این سردار سپاه اسلام اشاره داشتند و به فرزندان این شهید فرمودند "پدر شما مدیری موفق بود."
این همرزم و دوست دیرینه شهید طهرانی مقدم اظهار داشت: شیوه مدیریتی این دانشمند برجسته باید به خوبی شناسایی شود و پیشنهاداتی به برخی از دانشگاه‌ها شده که شیوه مدیریتی این سردار سپاه اسلام را به عنوان موضوع پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری مطرح کنند که برخی از دانشگاه‌ها استقبال کرده‌اند.
وی در ادامه گفت: بنده همیشه درخصوص شیوه مدیریتی شهید طهرانی‌مقدم فکر می‌کردم و دریافتم بسیاری از موفقیت‌هایی که وی در بستر مدیریتی خود دارد، ناشی از ابداع این شیوه مدیریتی بود.

وی در ادامه به برخی سرفصل‌های ویژگی‌های مدیریتی ایشان اشاره و تصریح کرد: مدیریت شهید طهرانی‌مقدم کاملا قلبی و دلی بود و این ویژگی کاملاً برجستگی داشت. علاوه بر این یک کاریزمای شخصیتی در مدیریت شهید طهرانی‌مقدم وجود داشت و مدیر بسیار محبوبی بود.
مقدم‌فر با تأکید بر اینکه "خصایص مدیریتی شهید طهرانی مقدم در محبت و علاقه خلاصه نمی‌شد" اظهار داشت: کسانی که با سراشکر شهید کار می‌کردند از پایین‌ترین تا بالاترین پست، احساس می‌کردند جزو خانواده این شهید هستند و اطرافیان وی نیز احساس می‌کردند همانند خانواده او هستند.

[b]* تلاش ویژه شهید طهرانی‌مقدم برای تربیت نیروهای "کارآمد"، "متخصص" و "متعهد"[/b]
وی همچنین به تلاش و توجه ویژه شهید طهرانی‌مقدم برای تربیت و کادر سازی مدیران متخصص،‌متعهد و انقلابی اشاره کرد و با بیان اینکه در طول مدیریت این شهید عالی‌قدر مدیران و نیروهای "کارآمد"، "متخصص" و "متعهد" خلق شدند، خاطرنشان کرد: از دیگر خصائص الگوی مدیریتی شهید طهرانی‌مقدم ماندگاری فعالیت‌های وی بود.

[b]* شهید طهرانی مقدم دارای "فهم عمیق" و صاحب "بصیرتی نافذ" بود[/b]
این همرزم شهید در بخش دیگری از سخنان خود درباره شخصیت فردی شهید طهرانی‌مقدم تصریح کرد: شخصیت فردی شهید طهرانی مقدم مورد تجلیل مقام معظم رهبری قرار گرفت. این سردار عالیقدر شخصی با معرفت و دارای فهم عمیق و با بصیرت بود.

[b]* طهرانی‌مقدم "صاحب فرقان" بود[/b]
مقدم‌فر تاکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم دشمن‌شناس و جریان‌شناس بود و به خوبی مسائل را از یکدیگر تفکیک می‌کرد. این شهید بزرگوار صاحب فرقان بود، چون تقوا داشت می‌توانست به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد. ("یا ایها الذین امنوا ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا" سوره انفال آیه 29)

وی در ادامه گفت: شهید طهرانی‌مقدم حسن خلق داشت و تمام کسانی که این شهید را می‌شناختند این خصوصیت اخلاقی شهید طهرانی‌مقدم را مشترکا اعلام می‌کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این روایت که "المومن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه" ادامه گفت: این شهید بزرگوار همیشه خندان و صبور و شکیبا بود و کمتر کسی عصبانیت و برخورد تند حاج حسن طهرانی‌مقدم را دیده بود.
مقدم‌فر اظهار داشت: از دیگر خصائص اخلاقی شهید طهرانی‌مقدم شجاعت و ریسک‌پذیری وی در عین تدبیر و احتیاط بود. این شهید بزرگوار افق دوردست را می‌دید و با صبوری و مقاومت، با همراهی همکاران و یارانی که داشت به افق‌های دوردست دست پیدا می‌کرد.

[b]* شهید طهرانی مقدم همواره در حال جهاد بود[/b]
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ایثار و فداکاری را از دیگر خصوصیات اخلاقی شهید طهرانی‌مقدم عنوان کرد و افزود: در سه دهه زندگی این شهید تنها خدمت را مشاهده می‌کنیم. بسیاری در دوران 8 ساله دفاع مقدس درگیر جنگ بودند اما این شهید بزرگوار تا همین اواخر نیز فعالیت‌هایش در راستای جبهه و جنگ بود.
وی با اشاره به اینکه سه دهه زندگی شهید طهرانی‌مقدم حاکی از جهاد است، گفت: شهید طهرانی‌مقدم غیرتمندی و صلابت داشت و بسیار انسان غیوری بود. این شهید بزرگوار اهانت و تحقیر جمهوری اسلامی را به هیچ عنوان برنمی‌تافت و همواره به دنبال تولید قدرت و اقتدار نظام اسلامی ایران بود.
مقدم‌فر تاکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم سرشار از محبت و لطف نسبت به همه اطرافیانش بود. با اینکه این شهید کمتر در کنار خانواده خود حضور داشت، اما بسیار رابطه عاطفی، محبت‌آمیز و عمیق با خانواده خود داشت.
همرزم شهید طهرانی مقدم و از دوستان دیرین وی با بیان اینکه "شخصیت دادن و منزلت بخشی به همکاران و اطرافیانش از دیگر خصوصیات‌های اخلاقی شهید طهرانی مقدم بود" درباره سیر عبادی و سیر و سلوک عرفانی شهید طهرانی مقدم گفت: در عین حال که این شهید انسانی بود که درعالی‌ترین مرتبه نظامی کشور قرار داشت و کار بسیار تخصصی و حرفه‌ای را بر عهده داشت، اما هیچ گاه از سیر و سلوک عبادی خود دور نبود و رمز موفقیت این شهید همین امر بود.

[b]* طهرانی مقدم عارفی بی‌ریا و اهل انس با اهل بیت و زیارات بود[/b]
مقدم‌فر تاکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم عارفی بی‌ریا و اهل دعا و نیایش و انس با اهل بیت و زیارت و توسل بود. قرائت زیارت عاشورای این شهید هیچ گاه ترک نمی‌شد. دعای سمات روز جمعه و نماز شب شهید طهرانی‌مقدم هیچگاه ترک نمی‌شد.

[b]* طهرانی مقدم هیچ کاری را به نماز اول وقت ترجیح نمی‌داد[/b]
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: شهید طهرانی مقدم نماز اول وقت را برای خود فرض و واجب کرده بود و هیچ کاری را به نماز اول وقت ترجیح نمی‌داد. وی همواره به فکر مرگ و آخرت بود و به اعتقاد من امیدش در جهان آخرت به توسلات، قرائت زیارت عاشورا و شفاعت اهل بیت (ع)است.
وی افزود: شهید طهرانی مقدم خوابی که یک هفته پیش از شهادتش دیده بود در واقع یک پیام بود تا وی را مهیا برای رفتن از این دنیا می‌کرد. کسی که به فکر قیام و مرگ خود است، این پیام‌ها در روز آخر این احساس را به این شهید می‌داد که باید آماده رفتن باشد.

[b]* طهرانی مقدم زاهد بود اما زهدفروشی نمی‌کرد/ از مواهب دنیا بهره می‌جست اما دلبسته دنیا نبود[/b]
مقدم‌فر گفت: شهید طهرانی مقدم در عین حال که انسان زاهدی بود اما زهد فروشی نمی‌کرد. و از ظاهرش کسی نمی‌توانست تشخیص دهد که وی انسانی عارف، زاهد و اهل سیر و سلوک است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید طهرانی‌مقدم زندگی ساده‌ زیستی داشت، تاکید کرد: این که شهید طهرانی‌مقدم از مواهب دنیا استفاده کند، این طور نبود. البته دلبسته به دنیا نبود.
وی با اشاره به اینکه شهید طهرانی‌مقدم بر نفس و دنیای خود غلبه کرده بود، خاطرنشان کرد: این شهید اهل روضه و توسلات بود و در تمام زوایای زندگی‌اش اخلاص موج می‌زد و کار را تنها برای رضای خدا انجام می‌داد و سعی داشت کار خیر و ثواب انجام دهد.
مقدم‌فر تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند شهید طهرانی‌مقدم سرباز گمنام امام زمان (عج)بود و این به دلیل نوع کارش بود که گمنام مانده بود. این طور نیست چون وی اخلاص داشت و دوست نداشت نامی شود و دوست داشت در گمنامی باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم در سپاه پاسداران ناشناخته بود. وی میتوانست در مجموعه سپاه پاسداران به سخنرانی پرداخته و به عنوان فرمانده خود را بروز دهد اما تنها فرماندهان رده اول سپاه خصوصیات بارز و ویژه وی را می‌شناختند.
وی افزود: سخنرانی‌های ضبط شده وی بسیار معدود است. این شهید اهل بیان بود و کافی بود یک ساعت سخنرانی کند تا همه متوجه شوند که چه گوهری است اما سخنرانی نمی‌کرد.

[b]* طهرانی مقدم عاشق مقام معظم رهبری بود[/b]
مقدم‌فر با تاکید بر اینکه شهید طهرانی‌مقدم ولایی، هیئتی و سینه‌زن اباعبدالله بود، گفت: این شهید نه تنها تبعیت محض از ولایت فقیه داشت بلکه عاشق مقام معظم رهبری نیز بود. اصلی‌ترین و مهمترین دغدغه در زندگی این بود که کاری کند تا مورد رضایت و خشنودی رهبری باشد.

[b]* صدها دکترای فیزیک، شیمی و مکانیک تحت نظر شهید طهرانی مقدم مشغول فعالیت بودند[/b]
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران درباره خصوصیات علمی و تخصصی شهید طهرانی‌مقدم تاکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم لقب دانشمند را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و شاید صدها دکتری فیزیک، شیمی و مکانیک زیر نظر این شهید فعالیت داشتند و از مراتب علمی و تخصصی این شهید آگاه بودند. اما یک ویژگی شهید طهرانی مقدم داشت و این ویژگی درست مقابل آسیبی است که اکنون در کشور شاهد آن هستیم.
وی در توضیح مطلب فوق اظهار داشت گفت: طهرانی‌مقدم یک پژوهشگر به معنی واقعی بود و پیش از اینکه اسیر مسائل آکامیک، مدرک، جایگاه و استاد تمامی باشد، علم را به عنوان یک ابزار در خدمت نظام، مردم و اسلام می‌دید و برای آن پژوهش می‌کرد.
مقدم‌فر گفت: یکی از مشکلات ما در کشور مدرک گرایی است و آنجایی هم که پژوهش‌های علمی صورت می‌گیرد بعضاً کپی در پایان نامه‌ها است و تولید علم در کشور کم است. شهید طهرانی‌مقدم در چندین عرصه در نظام اسلامی تولید علم کرد و به عنوان یک پژوهشگر ابتدا نیاز کشور را مشاهده می‌کرد و نیازسنجی می‌کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: اعتقاد، ایمان، نیازسنجی و تلاش مجاهدانه و صبورانه موجب شد تا شهید طهرانی‌مقدم معمار و مبدع صنعت موشک در کشور شود.

[b]* همه‌ی وجود شهید طهرانی‌مقدم سرشار از نفرت از آمریکا بود[/b]
وی افزود: همه وجود شهید طهرانی مقدم نفرت از آمریکا و صبح تا شب به دنبال ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و نظام سلطه بود.

[b]* شهید طهرانی‌مقدم "جمع اضداد" بود[/b]
مقدم‌فر تاکید کرد: خصوصیت مهم دیگر شهید طهرانی‌مقدم این بود که ایشان "جمع اضداد" بود؛ به عنوان مثال در عین حال که عالیترین مرتبه نظامی را داشت، اما در کنارش یک مدیر دلسوز و پدری عارف بود. سرتیپ تمام است و عالی‌ترین سلاح استراتژیک کشور در دست اوست اما وقتی کسی وارد جمعی شود نمی‌تواند بفهمد که وی در چنین جایگاه ویژه‌ای قرار دارد،‌چرا که بسیار خاضع و فروتن بود.
وی در ادامه شوخ‌طبعی را از ویژگی‌ها برجسته شهید طهرانی مقدم دانست، و گفت: ایشان آنقدر شوخ‌طبع بود که اگر کسی نیم‌ساعت با ایشان می‌نشست و گفت‌وگو می‌کرد، احساس می‌کرد که سال‌هاست او را می‌شناسد.
مقدم‌فر افزود: شهید طهرانی‌مقدم کسی را تحقیر نمی‌کرد و خیلی مراعات اخلاق را می‌کرد. در کنار همه کارهایی که داشت، صندوق خیره احداث می‌کرد، در هیئت‌ امام حسین (ع) حاضر و برای آن حضرت گریه و سینه زنی می‌کرد.

[b]* شهید طهرانی‌مقدم فوتبالیستی ماهر و عضو فدراسیون کوهنوردی بود[/b]
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت شهید طهرانی مقدم به ورزش‌، اظهار داشت: شهید طهرانی‌مقدم نه تنها تماشاگر فوتبال بلکه فوتبالیستی ماهر بود؛ تیم‌های کوهنوردی برای فتح قله‌های بزرگ تشکیل می‌داد و عضو فدراسیون کوهنوردی هم بود؛ جمع این ویژگی‌ها که گفته شد در یک انسان معمولی دیده نمی‌شود مگر اینکه ویژه باشد و واقعا این شهید بزرگوار ویژه بود.

گفت‌وگو از عبدالله عبداللهی

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929110502_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929110502_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929110502_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
از راست به چپ؛ شهید حسن طهرانی‌مقدم، شهید ناصر مقدم‌‌فر، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه

[color=olive]90/09/29[/color]
منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900928001371
*************************

[color=darkred] به مناسبت اربعین شهادت پدر موشکی ایران/
[b]سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم به روایت تصویر(1)[/b][/color]

[color=darkblue]شهید حسن طهرانی‌مقدم را پدر موشکی ایران می‌نامند. به‌حق این لقب شایسته ایشان است؛ زیرا وی بود که پس از راه اندازی توپخانه سپاه در سال های دفاع مقدس تمام نیروی خود را برای ارتقاع توان موشکی ایران به کار برد.[/color]
به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، یک اربعین از رحلت فردی می‌گذرد که تا پیش از شهادتش تنها افراد نظامی رده بالا او را می‌شناختند و مردم عوام حتی نام او را هم نشنیده بودند.
شهید حسن طهرانی‌مقدم، هم به مانند بسیاری از هم‌تباران شهیدش دوست داشت، گمنام زندگی کند.
بی شک لقب پدر موشکی ایران کمترین واژه برای توصیف شخصیت علمی این ابرمرد تاریخ ایران است. هنوز حلاوت ماجرای پرتاب اولین موشکی ایران به سوی دشمن متخاصم بعثی در ذهن خیلی از رزمندگان اسلام به جای مانده است.
طهرانی‌مقدم بعد از پایان جنگ هم خدمت‌رسانی به پیشرفت ایران اسلامی را رها نکرد و در گمنامی توانست خدمات شایان توجهی ارائه نماید؛ اما از آنجا که خداوند پاداش کار خیر را در همین دنیا نصیب انسان خواهد کرد، نام او با درجه رفیع شهادت در تاریخ ثبت و ضبط شد تا ایران و هر ایرانی که بر کره خاکی زندگی می‌کند، نام شهید حسن طهرانی‌مقدم را به نیکی بر زبان بیاورد.
این تصاویر از شهید حسن طهرانی‌مقدم در سال‌های دفاع مقدس است که خبرگزاری فارس افتخار دارد تا آن را برای اولین بار منتشر کند.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114221961_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114221961_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114221961_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم، فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران در دوران جوانی


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114222758_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114222758_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114222758_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114223664_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114223664_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114223664_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114225399_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114225399_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114225399_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول ایستاده از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114226352_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114226352_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114226352_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر سوم از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114227336_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114227336_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114227336_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114228211_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114228211_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114228211_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول از راست) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1390092911422986_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1390092911422986_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1390092911422986_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر سوم ایستاده از چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114229961_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114229961_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114229961_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114230820_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114230820_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114230820_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر دوم از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114231680_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114231680_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114231680_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114232680_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114232680_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114232680_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114233508_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114233508_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114233508_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114234320_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114234320_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114234320_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر اول ایستاده از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114235336_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114235336_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114235336_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی (نفر چهارم از سمت چپ) در سال های دفاع مقدس


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114236258_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13900929114236258_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900929114236258_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
سردار شهید حاج حسن طهرانی در سال های دفاع مقدس

[color=olive]90/09/29 [/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900929000660
و
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=13900929000614
*************************

[color=darkred] سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:
[b]برد دو هزار کیلومتری موشک‌های ما مدیون شهید مقدم است[/b][/color]

[color=darkblue]دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شهید حسن مقدم برد موشک های ما را از ۳۰۰ کیلومتر در ابتدای دفاع مقدس، به دو هزار کیلومتر رساند.[/color]
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید حسن تهرانی‌مقدم که امروز سه شنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شهید مقدم یک انسان خردمند، بانبوغ و با استعداد درخشان و یک انسان منحصربه فرددر عرصه دفاع مقدس بود.
وی افزود: از نظر بعد علمی، بنیانگذار توپخانه سپاه بود و ما در سال‌های اول جنگ تنها سلاح سبک داشتیم و سلاح توپخانه‌ای در اختیارمان نبود و بنده اولین حکم تشکیل فرماندهی توپخانه سپاه را به ایشان دادم.
صفوی ادامه داد:‌ در آن زمان توپخانه را از عراقی‌ها غنیمت می‌گرفتیم و این بزرگوار در سال ۶۲ بنیانگذار توپخانه سپاه شد و باعث شد ما تا پایان جنگ تحمیلی یکی از قدرتمندترین گروه‌های توپخانه‌ای را با بیش از ۶۰۰ قبضه و چندین گروه توپخانه داشته باشیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه توپخانه نقش مؤثری در دفاع مقدس داشت تأکید کرد: اگر بخواهیم یکی از عملکردهای نتیجه راه‌اندازی توپخانه را اشاره کنیم آن موفقیت در بیستم بهمن ماه سال ۶۴ در خط فاو بود که با ابتکار شهید مقدم ۶۰۰ قبضه توپخانه در مکان‌های مناسب مستقر شده بودند و عراقی‌ها را زیر آتش می‌گرفتند.
صفوی تصریح کرد: در اواسط جنگ بود که با حمایت‌های شوروی سابق و برخی از کشورهای اروپایی برد موشک‌های عراق افزایش یافت و عراقی که در اوایل جنگ برد موشک‌هایش به ۱۰۰ کیلومتر بود در اواخر جنگ برد موشک‌هایش به ۷۰۰ کیلومتر رسیده بود در این زمان بنده حکم سردار مقدم برای تشکیل فرماندهی موشکی سپاه را داده بودم.
وی افزود: در ابتدا ما برای تأمین موشک‌هایمان از کشورهای خارجی و صنعت و تکنولوژی یکی از این کشورها کمک می‌گرفتیم اما بعد به کمک وزارت سپاه و آقای رفیق‌دوست و مهندسین جوان در صنعت و ابتکاراتی که شهید مقدم داشت سیستم موشک سازی و موشک‌های برد بلند را راه‌اندازی کردیم.

صفوی تأکید کرد: با آینده نگری و ابتکاراتی که سردار مقدم در تولید موشک‌های برد بلند داشت تکنولوژی موشکها بهبود پیدا کرد و به عنوان مثال ما تا مدتی از سوخت مایع استفاده می‌کردیم. ولی پس از آن به سمت سوخت جامد رفتیم که ما را به برد بالاتری می‌رساند و برد موشک‌های ما از ۳۰۰ کیلومتر در زمان جنگ آغاز شد و حسن مقدم این برد را به دو هزار کیلومتر رساند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شهید مقدم پدر موشکی ایران بود و البته کار ایشان یک کار دسته جمعی بود و مجموعه ای که با ایشان کار می‌کردند همچنان به دنبال پیشرفت در صنعت موشکی هستند.

صفوی در پایان با بیان اینکه شهید مقدم چهره‌ای ماندگار در تاریخ ایران خواهد بود، اظهار داشت: قدرت بازدارندگی ما در برابر دشمنان بزرگی مثل آمریکا و صهیونیستها قدرت موشکی ماست و سردار مقدم مؤثرترین فرد در ایجاد این قدرت و شبکه موشکی ما بود.

[color=olive]90/09/29 [/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900929000765

[color=violet][i][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/size][/i][/color][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      موقعیت قرارگاه مرکزی منافقین :
       
      در 90 کیلومتری شمال بغداد ،پس از عبور از شهر "الخالص" به "قرارگاه  اشرف" خواهید رسید.این پادگان با وسعت6 در 8کیلومتر مربع تا سال 1365 هجری شمسی تحت عنوان "معسگر الخالص الخاص" محل استقرار یکی از تیپ های گارد ریاست جمهوری صدام حسین بود.این پادگان از شمال به انبارهای بزرگ مهمات و تسلیحات و یک روستای کوچک عراقی،از شرق به یک فرودگاه متروکه،از جنوب شرق به روستای "شیخ شنیف" ، از جنوب به یک مرکز مرغداری و از غرب به جاده بغداد- کرکوک محدود شده است."اشرف بزرگ" 12*10 کیلومتر مربع است  که پادگان اشرف و زمین های اطراف آن را شامل می شود.
       
        
       
       
       
       
      پس از اخراج مسعود رجوی به عراق و ملاقات او با صدام حسین ، این پادگان بطور کامل تحویل گروهک منافقین  شد و  آنها پایگاه های خود در سلیمانیه و کرکوک را جمع آوری کرده و از سال 1366 هجری شمسی تحت عنوان به اصطلاح "ارتش آزادیبخش ملی " در این محل تجمع کنند.
      در کیلومتر 90 جاده قدیم بغداد-کرکوک انشعابی از قسمت شرقی، شما را به درب اصلی پادگان اشرف هدایت خواهد کرد.شمال و جنوب این جاده آسفالته و فرعی محل استقرار 2 گردان ارتش صدام حسین ،گروهان رادار،گروهان موشکی پدافند هوایی و مقر سازمان استخبارات صدام حسین است که در نزدیکی ورود به پادگان قرار دارد.از سال 1365 شمسی تا زمان سرنگونی صدام  حسین ،نقش این نیروها پدافند هوایی،حفاظت بیرونی و کنترل ورود و خروج به پادگان اشرف بود .
       
       
        
       
       
      مرصاد ، کمینگاه منافقین 
      ببرها وارد می شوند :
       
      اگر چه نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ( ارتش  جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ، بسیج و..)  در جریان عملیات مرصاد ، شکست سنگینی بر پیکره گروهک منافقین وارد آورد ، بازماندگان فرقه رجوی ، مجدداً نیروی های باقی مانده خود را در قرارگاه های  متعدد خود در عراق ، جمع آوری و با حمایت رژیم بعثی ، فعالیتهای خود را از سر گرفتند . اما بدنبال شکست مفتضحانه رژیم بعثی حاکم بر بغداد در مقابل تهاجم گسترده نیروهای ائتلاف به منظور بازپس گیری کویت در ماه مارس 1991 و بغرنج شدن وضعیت در این کشور که همراه با بروز تشنجات و حرکتهای مسلحانه در شمال و جنوب آن گردید ، باعث شد تا گروهک منافقین  با یک بن بست غیر قابل تصور مواجه گردد .
       
       

       
       
      به همین دلیل ، تروریستهای مسلح این گروهک ، دست به تحرکات جدیدی در داخل خاک ایران زده و در یکم آوریل 1991 ، با استفاده از شرایط حاد منطقه ، یکسری اقدامات مسلحانه تروریستی  در غرب ایران ، بویژه ارتفاعات استان کرمانشاه  را رقم زدند که موجبات به شهادت رسیدن صدها نفر از شهروندان کرد ساکن در این منطقه را فراهم آورد .
      بنابراین در پاسخ به شرارتهای این گروهک تروریستی ، در بامداد روز 5 آوریل ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با استفاده از 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-4E ، جمعی پایگاه سوم شکاری (TFB-3)  یک ضربت اساسی را به پادگان اشرف که قرار گاه مرکزی این گروهک بشمار می رفت ، وارد آورد که درعمق 80 کیلومتری داخل خاک عراق و در 28 کیلومتری شمال شهر  خالص  قرار داشت . 5 دقیقه بعد از این حمله ، 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-5E جمعی پایگاه چهارم شکاری (TFB-4) بقیه تاسیسات این قرار گاه را با مهمات سنگین مورد حمله قرار دادند که براساس اطلاعات منتشر شده ، تلفات گسترده ای را موجب گردید .
       

       
       
      با این حال ، در جریان این حمله غافلگیرانه  ، خدمه یکی از فانتوم های شرکت کننده ( سریال 6688-3) موفق به اجرای صحیح مانور POP-UP نگردید و هر دوخدمه مجبور به اجکت شده و توسط شبه نظامیان مستقر در منطقه  بازداشت و بسرعت به دولت عراق تحویل داده شدند
       
       

       
      بقایای فانتوم ساقط شده نیروی هوایی به سریال 6688-3
       
       
      در شمال عراق ، دولت ترکیه که سالهاست در حال جنگ غیر رسمی با شورشیان حزب کارگران کرد که به شکل محرمانه از حمایتهای اطلاعاتی و تسلیحاتی دولت وقت عراق بهره می برد ، قرار داشت ، به منظور سرکوب این شورشیان ، چندین عملیات رزمی را در امتداد مرز با ایران ، طراحی و اجرا نمود .
       

       
       
      در جریان این عملیات رزمی ، فانتوم های  نیروی هوایی ترکیه بارها و بارها حریم هوایی ایران را مورد تجاوز قرار داده و نقض نمودند و در این سو ، در موارد متعددی  ، رادار مراقبت منطقه ، هشدارهای لازم را به ترکها ارسال نمود ولی علی الظاهر نیروی هوایی ایران هرگز عملیات رهگیری را اجرا ننمود . این مساله  را می توان بدین دلیل تشریح نمود که  تایگرهای مستقر در پایگاه دوم شکاری ،اگر چه بسیار سریع تر از فانتوم های ترک بودند اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده های F-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت . به همین علت ، فرماندهی وقت نیروی هوایی ایران تصمیم گرفت تا سازمان رزم پایگاه دوم شکاری را با اعزام جنگنده های MIG-29 که به تازگی از اتحاد شوروی تحویل گرفته شده بودند ، تقویت نماید .
       
       

       
       
      اعزام فالکروم های تهرانی  ، اگر چه در ابتدا به شکل موقت به این پایگاه مامور شده بودند ، اما با تغییر شرایط ، این استقرار به شکل دائمی در آمد و اسکادران 22 تاکتیکی نیروی هوایی (TFS-22) با حضور میگ های روسی تشکیل گردید و از آن سو ، تمامی  تایگرهای موجود در این پایگاه (F-5E) به اسکادارن 21 تاکتیکی (TFS-21) انتقال یافتند .
       
      با فروکش کردن آتش جنگ در آسیای جنوب غربی ، شرایط تقریباً به حالت عادی بازگشت ، اما این آرامش زیاد بطول نیانجامید ، چرا که در سال 1994 ، گروهگ منافقین مجدداً با اعزام تیم های ترورویستی بداخل کشور ، به شکل منظم دست به تخریب ، ترور مردم عادی و شماری از مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی  زدند .
       
       

      سپهبد شهید صیاد شیرازی 
       
       
      د رنتیجه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مجدداً ماموریت یافت تا حملات هوایی خود را علیه قرارگاه مرکزی این گروهک در داخل خاک عراق ، از سر بگیرد .
      این ماموریت کمتر شناخته شده ، توسط یکفروند جنگنده- بمب افکن F-5F و سه فروند جنگنده – بمب افکن F-5E جمعی پایگاه دوم شکاری در 9 نوامبر 1994 اجرا گردید . در این حمله جمعاً 16 تیر مهمات هوا به زمین مارک-82 به روی هدف حمل شد و پرنده های رزمی با موفقیت کامل و بدون خسارت جانبی ، ماموریت خود را به انجام رساندند .
       
       

       
       
      اما بدلیل اینکه این حمله غافلگیرانه  در داخل محدوده موسوم به منطقه پرواز ممنوع (NO FLY ZONE) شمال عراق که توسط ایالات متحده و بریتانیا حفاظت می گردید ، انجام شد ، به محض اطلاع از وقوع این حمله ، 20 فروند جنگنده  متحدین شامل  جنگنده – بمب افکن های F-16  و F-15 نیروی هوایی ایالات متحده به منظور رهگیری این دسته پروازی از پایگاه های خود واقع در خاک ترکیه به پرواز در آمدند که با توجه به پایان ماموریت دسته رزمی نیروی هوایی ایران ، برخوردی میان این دو پیش نیامد . 
       

       
       
       
      پی نوشت :
       
      1- پلان های رزمی ارائه شده در این تاپیک در سطح وب وجود ندارد و توسط مترجم طراحی شده است 
      2-  در این انجمن ، بیشتز از حماسه های گردان های تامکت و فانتوم گفته شده ، باشد که  این تاپیک گوشه ای از حماسه های تایگرهای مظلوم نیروی هوایی که تلفات قابل توجهی را هم در جنگ تحمیلی متحمل شده است ، بیان نماید .
       
       
       
      منبع : با اندکی تصرف ، IRANIAN TIGERS AT WAR  BY BABAK TAGHVAEE
       
       
        این مجموعه با صرف زمان ترجمه  شده است ،
      بنابراین ، هر گونه برداشت با ذکر منبع (MILITARY.IR) خواهد بود . 
      در غیر اینصورت ، برداشت کننده  ، عرفاً و شرعاً ، مسئول خواهد بود .
       
       مترجم : MR9      
    • توسط Phantom3
      موشکDelilah یک موشک الکترو اپتیکال می باشد که در اسرائیل و توسط صنایع نظامی این رژیم (IMI) به منظور هدف قرار دادن اهداف متحرک و غیر متحرک ساخته شده است.موشک Delilah نام سری موشک های گوناگون اسرائیل می باشد که توسط IMI ساخته شده اند.این موشک در اصل به عنوان یک تله هوایی ساخته شده بود، اما در دهه 1990 نوع تهاجمی و ضربتی از این موشک عرضه شد که توسط F-16 ها و F-4E های آپگرید شده ، که نقش جنگنده های هجومی را ایفا می کردند ، استفاده می شد.نوع ضد رادار این موشک از نوع هواپرتاب می باشد. این گونه از نیمه دهه 60 میلادی وارد خدمت شد. وظیفه این نمونه یافتن سایت های راداری در هنگامی بود که این رادار ها در حال کار بودند و با این کار آنها را یافته و نابود می کرد.

      Delilah-1
      این گونه از نوع هواپرتاب می باشد و در رده موشک های کروز قرار می گیرد . این موشک دارای یک موتور توربو جت بود و این موتور توربوجت به آن این امکان را می داد تا با درنگ کردن درست به خوبی هدف قرار دادن اهداف متحرک ، اهداف با استتار بسیار خوب را نیز مورد هدف قرار دهد.که این ویژگی این موشک را به یک موشک ایده آل برای نابودی سایت های سام تبدیل کرده است.این موشک دارای بردی برابر 150 کیلومتر است و توانایی نابود اهداف ، چه دریایی و چه زمینی را دارد.هدایت خودکار به کار رفته درآن به خوبی سیستم های هدایتی INS/GPS می باشد که به موشک امکان انجام ماموریت های خود اتکا را می دهد.این موشک توانایی تطبیق با سرهای جنگی گوناگون را دارد و نیز می تواند توسط بسیاری از هواگرد ها حمل شود.این موشک توانایی شلیک از هواگردها ، بالگردها یا لانچر های زمینی را دارد. اندازه جمع و جور این موشک به آن این امکان را می دهد که توسط بالگردهای سیکورسکی UH-60A و SH-60B حمل شود.این موشک سر جنگی کوچک ولی موثر حمل می کند که به آن امکان هدف قرار دادن و نابودی اهداف با کمترین خطر را می دهد.این موشک نخستین بار توسط اسرائیل در جولای و آگوست 2006 ، یعنی درجنگ با لبنان، استفاده شد.این موشک در این جنگ توسط F-16D پرتاب می شد.



       
       
       
      Delilah-2
      این موشک با سرمایه گزاری چین درحال توسعه و ساخت توسط اسرائیل می باشد .این موشک از موتور Bet Shemesh Sorek 4 استفاده می کند که تراستی معادل 800 پوند ایجاد می کند. این ویژگی به موشک این امکان را می دهد که برد بیشتر و سر جنگی بزرگتری داشته باشد.




      Delilah-GL
      این موشک یک موشک زمین پرتاب می باشد که در اصل نوع تغییر یافته موشک کروز Delilah است و بردی معادل 250 کیلومتر دارد که ممکن است برد واقعی آن نباشد ، یعنی امکان دارد این موشک بردی بیش از 300 کیلومتر داشته باشد .
      این موشک با سر انفجاری متعارف 30 کیلوگرمی مسلح می شود اما توانایی حمل انواع دیگری را نیز دارد. این موشک توسط GPS هدایت می شود و توانایی گشت در منطقه جنگی را قبل از تایید هدف دارد.

      مترجم :Phantom3
      استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام مترجم و لینک به سایت Military.ir مجاز می باشد.
    • توسط worior
      بسمه تعالی
       
       
      عین الاسد، پایگاهی که باید انهدام کامل را تجربه میکرد.
       

       
       
      مقدمه
      آنچه پیوسته در اخبار و تحلیل های غربی پیرامون ایران میخوانیم، بدون غلو کردن، این است که ایران در منطقه پروکسی هایی دارد که از دید آنها هم تروریست و آدم کش هایی خون آشامند، که به صغیر و کبیر، نظامی و غیر نظامی رحم نمیکنند، گویی که این تروریست ها مدتی در فضا زندگی میکرده اند و ایران این بیگانگان فضایی را برای مقابله با ایالات متحده که در همسایگی خودش قرار دارد به کره زمین آورده  و حق حاکمیت این کشور در همسایگی خویش در ایالت های عراق و افغانستان و ولات عربی خلیج فارس را نقض نموده است. بنابراین لازم است تا با اقدامات بی ثبات کننده رژیمی که خود نیز بر ایالت ایران به غضب و با خشونت و تروریسم حاکم شده و البته با همین پروکسی های تروریست اش بشدت مقابله نمود، آنهم با هر ابزاری، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و ... گذشته از این دلایل بسیار محکم برای مقابله با ایران و شیعیان!، آمریکا دلایل اقتصادی محکمتری برای حفاظت از ایالت عراق دارد و آنهم نفت است که به حساب بنده با صادرات حدودا سالانه 80 میلیارد دلار نفت توسط عراق، این کشور اگر تمام فروش نفت خود را به ایالات متحده واگذار کند، میتواند هزینه 7 هزار میلیارد دلاری که آمریکا برای حفظ امنیت مردمش در عراق کرده جبران کند، البته پس از 90 سال.
      با این کمدی سیاه در مقدمه، سری به واقعیت های نظامی روی زمین بزنیم، موقعیت جئو استراتژیک عین الاسد. پایگاهی در مرکز عراق، 160 کیلومتری غرب بغداد در استان الانبار و در فاصله 300 کیلومتری از مرز ایران، با عنوان اصلی عربی القاعده الجوی القادسیه. یکی از 5 ابر پایگاه هوایی عراق در زمان صدام که در سال 1975 و با درس گرفتن از نبردهای اسراییل و اعراب بدست پیمانکاران یوگوسلاویایی با هزینه 280 میلیون دلار آمریکا ساخته شد. از خصوصیات این پایگاه مجهز بودن آن به شلتر های نگهدارنده هواپیما در برابر بمباران هوایی و پیشرفته ترین هواپیمای وقت یعنی میگ های 25 ساخت شوروی بود.
      در جنگ 2003 آمریکا بر علیه عراق، این پایگاه توسط نیروهای استرالیایی ائتلاف اشغال شد، و تا 2011 تبدیل به بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف آمریکایی در غرب بغداد گشت. علت این امر نزدیکی به بغداد، قرارگیری در پشت رودخانه فرات، نزدیکی به مرز سوریه و همچنین وجود امکانات فراوان رفاهی در آن یاد شده است، در کنار نظامیان آمریکایی این پایگاه محلی برای نشست و برخاست ایرفورس وان، یا همان هواپیمایی اختصاصی دولت فدرال آمریکا که برای جابجایی ریاست جمهوری استفاده میشود بوده است. این پایگاه پذیرای روئسای جمهور و وزرای آمریکایی، جرج بوش، اوباما، ترامپ، جان بولتون، رابرت گیتس، کاندولیزا رایس، پیتر پیس، و از همه اینها مهمتر چاک نوریس وملانیا ترامپ بجای فرودگاه بین المللی بغداد بوده است. ترامپ در پرواز مخفیانه خود به این فرودگاه از ناراحتی رفیق قلدرش بولتون بخاطر خاموش کردن همه چراغ هوای هواپیما و بستن همه پنجره ها شکوه نموده.
      در زمان جنگ عراق این پایگاه محل استقرار نیروی اعزامی تکاوران دریایی دوم آمریکا به همراه چند اسکادران هوایی بود و تا سال سپتامبر  2011  که آخرین نیروهای بجا مانده از آن تخلیه شدند، عملا در آن سال بسته شد. تا اینکه مجدد در سال 2014 و شکل گیری ائتلاف آمریکایی مقابله با داعش، فعالیت این پایگاه با استقرار تکاوران دریایی آمریکا به همراه جنگنده های اف 18 مجددا آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
       
      چرایی اهمیت این پایگاه از نظر نظامی
      اهمیت اصلی این پایگاه که از لحاظ جئو استراتژی نظامی کمتر به آن پرداخته شده است، قرار گیری آن در مرکز یک حمله احتمالی از سوی رژیم صهیونیستی به سمت ایران است، آنقدر نزدیک به مرکز که اگر خطی راستی از تهران تا تلاویو بکشیم از روی این پایگاه عبور خواهد کرد:
       

       
      در همه نقشه ها و تحلیل های مختلفی در سراسر نت از تحلیل گران و اندیشکده مختلف مطالعات نظامی و راهبردی بدست آوردم، همین خط که کوتاه ترین مسیر ممکن است به عنوان کریدور اصلی پرواز جنگنده های صهیونیستی به سمت ایران و بالعکس مسیر پاسخ احتمالی از سوی ایران بدان اشاره شده است.
      حمله ای که در بسیاری از سناریوها موفقیت آمیز بودن آن به حضور تعداد وسیعی از هواگردهای رادار گریز، بمب افکن های بزرگ همراه با بمب های سنگرشکن و یا حملات با استفاده از موشک های بالستیک با سرهای جنگی هسته ای کم توان براورد شده است. ایالات متحده خود نیز در تهمید برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ایران، اشکال مختلفی از تسلیحات سنگر شکن مانند بمب 2.5تنی GBU-28  و بمب سنگین 13 تنی MOAB برای نفوذ به عمق 40 متری و بونکر های زیر زمینی طراحی کرده است، رها سازی چنین بمب های بسیار سنگینی مستلزم حضور بمب افکن در نزدیکی اهداف زمینی بصورت پنهانکار یا در نهایت اسکورت و پشتیبانی هوایی با تعداد بسیاری از جنگنده های مختلف به منظور ایجاد امنیت هوایی برای مهاجمین و انهدام همزمان شبکه های پدافندی ایران است. این حمله با این وسعت برای سرزمین های اشغالی که در فاصله 1300 کیلومتری در خط مستقیم از مرزهای ایران قراردارند (دست کم نزدیک به 3 تا 5 هزار کیلومتر عملیات پروازی یک هواگرد) حجم عظیمی از عملیات هوایی، شناسایی، سوخترسانی، پشتیبانی و همچنین امداد و نجات خلبانان در دوردست احتیاج دارد و بدین منظور زیرساخت های بسیاری در اطراف ایران برای پوشش چنین حمله ای نیاز است تا در صورت بروز نقص فنی، اقدام تقابلی پدافند و نیروی هوایی ایران در تعقیب و ضربه متقابل، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده باشد.
       

       
      در یک اقدام هوایی برای طرح ریزی عملیات، مسافت نخستین فاکتوری است که به آن توجه میشود، مسافت و مسیر پرواز تعیین کننده میزان و چگونگی مدیریت مصرف سوخت و سوخترسانی، مقدار مهمات قابل حمل و میزان سنگینی وزن جت ها، پیچیدگی عملیات جمینگ و طرح و نقشه های مختلف برای مسیرهای هوایی ست. بدیهی است که یک حمله موفق بهتر است با کمترین میزان سوخت برای هر هواپیما و حجم مهمات زیاد، با تعداد کمتری از هواپیما تعداد کمتری از پرواز و مسیری کوتاه تر انجام شود. پرواز دسته های بزرگ، امکان غافلگیری را از بین میبرد، احتمال موفقیت پدافند حریف و تلفات هواگرد های مهاجم را بیشتر میکند، از طرفی مسافت های طولانی به مقدار سوخت بسیار بیشتری نیامندند که سبب میشود تا چند مرحله سوختگیری هوایی و در هر مرحله افزایش ریسک اتفاق افتد. مسیر طولانی و سوخت زیاد باعث قابلیت کمتری در حجم و تعداد بمب ها نسبت به هر جنگنده و یا بمب افکن می شود و احتمال موفقیت حمله را کمتر کرده و تعداد پروازهای لازم را بیشتر میکند. اگر به تجربه های نیروی هوایی بنگریم، نزدیک ترین تجربه در دسترس عملیات غرور آفرین حمله به اچ 3 توسط نیروی هوایی ایران در یک پرواز 3500 کیلومتری ست. گفتنی ست رادارهای پدافند عراق به مدت 67 دقیقه جنگنده های ایران را در کنسول های خود مشاهده کرده اند، اگر عراقی ها و ترکها جنگنده های ایران را بجای یکدیگر اشتباه نگرفته بودند، هر لحظه نیروی هوایی عراق یا ترکیه میتوانست جلوی ادامه حمله و یا بازگشت جنگنده ها به مبدا خود را بگیرد و تلفات سنگینی به نیروی هوایی کشورمان نیز وارد کند. فرماندهان وقت نیروی هوایی ایران بدلیل طولانی بودن مسیر پرواز، پایگاه هوایی پالمیرا در سوریه را به عنوان موقعیت اضطراری برای فرار جنگنده ها در صورت وقوع اقدام متقابل عراق در بستن مسیر بازگشت و یا بروز نقص فنی تدارک دیده بودند. سوخترسان های ایرانی از فرودگاه دمشق برخاستند تا در ارتفاع 100 متری از سطح زمین که مشابه ارتفاع پروازی یک موشک کروز است دوبار در رفت و برگشت در فاصله مرزهای هوایی عراق و سوریه به فانتوم های ایرانی سوخترسانی کنند، چنین عملیات پیچیده و بی نظیری که در دنیا تکرار نشده است،  با استفاده از 4 مرتبه سوخترسانی، 2 مرتبه در دور دست و خاک دشمن، دو مرتبه در آسمان ایران (ارومیه) به همراه عملیات الکترونیک و فریب هوایی وسیع برای گول زدن پدافند و نیروی هوایی عراق و ترکیه انجام شد.
       
      نقشه عملیات هوایی H3
       

       
       
      مشابه همین تمهیدات نیز برای هر حمله هوایی، نیاز است، گرچه جنگنده های امروزی نسبت به دهه 60 از بهره وری و قابلیت حمل سوخت بسیار بهتری بهره مند هستند، منجمله جنگنده های رژیم صهیونیستی، افزون بر آن امکانات پنهانکاری و تقابل الکترونیک پیشرفته تری را در اختیار دارند، و چنین مزایایی باعث میشود تا بتوانند از مسیر های کوتاه تر و مستقیم تر طرح عملیات را پیاده سازی کنند. اما همچنان تمهیدات برون مرزی نظیر پایگاه های هوایی و موقعیت های سوختگیری هوایی و شناسایی هوابرد در نزدیکی مرزهای ایران برای صهیونیست ها در صورت طراحی یک حمله به تاسیسات هسته ای ایران الزامی است و هیچ عملیاتی بدون پیش بینی چنین امکاناتی اجرایی نخواهد بود.
      اما چرا از دید من عین الاسد، در چنین حمله ای نقش بسیار وسیعی میتواند داشته باشد، موارد بسیاری را میتوان برشمرد، نخست، پشتیبانی هوایی، نظیر همان نقشی که پایگاه هوایی پالمیرا و فرودگاه دمشق در فراهم آوردن امکان نشست و برخاست اضطراری برای ایران در حمله به اچ3 فراهم آورد، دوم بستن دست ایران در تعقیب جنگنده های صهیونیست در آسمان عراق، سوم مشارکت مستقیم در حمله به تاسیسات هسته ای ایران بدلیل نزدیکی بسیار به مرزهای ایران در صورتی که آمریکا بخواهد خودش اقدام کند، چهارم ایجاد امکان رهگیری موشک های بالستیک شلیک شده از سوی ایران و فراهم ساختن هشدار زودهنگام برای اسراییل و یا حتی اقدام پدافندی علیه موشک های بالستیک و کروز ایران، فراهم آوردن عملیات فریب همانند همان اقدامی که ایران در فریب پدافند ونیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده های اف 14 در مشغول کردن فرودگاه بغداد و حمله با استفاده از اف5 ها برای زدن تاسیسات نفت کرکوک صورت داد، تا تصمیم گیران ارتش عراق نسبت به نوع تهاجم ایران به خطا بیفتند و اسکادران های بمب افکن اف 4 ایرانی بتوانند خود را به دوردست ترین پایگاه هوایی در مرز با اردن برسانند.
      و اما بیاییم و به تصاویر و نقشه های تحلیل گران غربی در مورد امکان پذیری حمله اسراییل از خاک سرزمین های اشغالی به ایران و کریدورهای پروازی بنگریم، کوتاه ترین و یا مسیر اصلی از عین الاسد میگذرد:
       


      در تصویر فوق CENTRAL ROUTE به دقت از بالای عین الاسد عبور میکند
       
       


       
       
       
       
       
       
       چرا آمریکا نباید در عین الاسد باقی بماند
      سوای جنبه های نظامی که ناامنی فراوانی برای کشورمان ایجاد کرده است، باقی ماندن آمریکا در عین الاسد به منظور مقابله با داعش البته دروغی بیش نیست، ایالات متحده یک پایگاه پهپادی عظیم در عین الاسد برای کشتار بی حساب مردم خاورمیانه و تامین امنیت اسراییل، ایجاد کرده اند. آنها از این پایگاه ها اقدام سیاسی خود در منطقه به ابزارهای نظامی تضمین میکنند، این پایگاه ها را باید ابزارهای لازم در جهت تشکیل طرح خاورمیانه بزرگ و تجزیه عراق و ایران بدانیم. هم اکنون به اذعان بسیاری از اندیشمندان، منجمله تحلیل گران برخی اندیشکده های آمریکایی، آنها لازم میدانند تا بلوک سنی-کردی و تجزیه عراق را صرفا به بهانه واهی مقابله با ایران شکل دهند، اما این آشکار است که آنها به دنبال قتل عام مردم منطقه، بخصوص مسلمانان خاورمیانه بدست یکدیگر و توسعه بیشتر اختلافات قومی و مذهبی صرفا برای امنیت اسراییل و وابستگان سیاسی خود در حکومت های غیر مردمی بخصوص پادشاهی های عربی هستند. سیاست مدیریت اختلافات برای حفظ جایگاه خود بعنوان پلیس باغ وحشی که حق اصلی استفاده از هرگونه قوه قهریه را برای خود تصور میکند. با استفاده از پکیج های نظامی-اقتصادی در اقساط نفتی بلند مدت. با ادعای تامین صلح، از بمباران هوایی و سازمان های امنیتی نظامی  یا همان  PMCs های خود برای تعمیق خشونت و تروریسم بهره گیری می کنند، این روشن است که کشتن مردم هیچ گاه راه حلی برای تروریسم نبوده و به توسعه و ترویج خوی انتقام دامن خواهد زد، بدیهی ست این انتقام و تروریسمی که بی دلیل توسط آمریکا شعله ور شده است، متوجه سیاستمداران وابسته و نظامیان آمریکایی خواهد بود همانهایی که در قوانینشان بدون محاکمه مردم را کشته و اقدام متقابل مردم مظلوم خاورمیانه در برابر خود را تروریسم قلمداد میکنند.

       
      در همان ابتدای شروع جنگ جنوب افغانستان پس از حملات یازده سپتامبر، عملیاتی در آسمان پاکستان توسط پهپادهایی که از عربستان! برخاسته بودند انجام شد، آنزمان برای من قابل پیش بینی بود که آمریکا القاعده را در سراسر خاورمیانه، از افغانستان تا یمن و عراق و سوریه و ... هر جا که بتواند برچسب تروریسم بزند تسری داده و خودش با پهپاد آن را دنبال خواهد کرد، در فاصله سالهای 2004 تا 2013 آمریکا با وجود اعتراض های بسیاری از مردم افغانستان و پاکستان، بیش از 375 حمله پهپادی انجام داده که به کشته شدن 2561 نفر مطابق با آمارهای اعلام شده رسمی منتهی شده، از سال 2002 تا 2013 نیز مشابه همین حملات پهپادی 99 مورد در یمن نیز صورت گرفته که به کشته شدن 552 نفر انجامیده، در سومالی، سوریه، عراق، و ... نیز چنین حملاتی انجام شده است، در تمامی این ترورهای هوایی غیر نظامیان بسیاری نیز کشته شده اند، مطابق با برخی آمارهای رسمی، در بیش از 6700 حمله پهپادی آمریکا در خاورمیانه رقمی بالغ بر 12هزار نفر ترور شده اند که دست کم 1200 نفر آنها غیر نظامی و از این میان نزدیک به 400 نفر کودک بوده اند. مبرهن است که هیچ یک از این ترورهای هوایی یا حکم مرگ های آمریکایی با استفاده از محکومیت قضایی متهمان صورت نگرفته است. تا کنون فقط در دو دولت اوباما و ترامپ 900 حمله پهپادی منجر به ترور انجام شده است، آنهم بر سر مردمی که حتی برای دفاع از خود شاید قادر به خواندن و نوشتن شکواییه نباشند چه رسد به پیگیری در سازمانهای بین المللی و کنوانسیون های حقوق بشر.
      از همه موارد فوق که بگذریم، ترور یک شخصیت رسمی نظامی، و نفر دوم جمهوری اسلامی ایران، از نظر محبوبیت در میان مردم، در کشوری ثالث و در زمان صلح با زیرپا گذاشتن تمام قواعد و رسوم بین المللی در حقوق دیپلماتیک، بیانگر آن است که این هیولای ترور هوایی دیگر حد و مرزی برای خود نمیشناسد. اگر امروز به فکر مقابله همه جانبه با فناوری تروریسم بی حد و حصر آمریکا در خاورمیانه نباشیم، باید منتظر روزگاری بمانیم که تمامی نخبگان، دانشمندان و حتی مردم عادی کشور ما ایران نیز منتظر بمبی باشند که پهپادهای آمریکایی از آسمان بر سرشان بی اندازد و در عوض بگوید آخ اشتباه شد، یا اینکه مشکوک بودیم!. 

       
       
      و برای آنهایی که باور ندارند حملات پهپادی ایالات متحده در سراسر خاورمیانه ربطی به ایران ندارد:
       

       
      نویسنده WORIOR 
      اقتباس یا درج مطلب تنها با ذکر نام نویسنده و آدرس سایت مجاز است.
      تقدیم به ارواح پاک شهدای مقاومت.
       
       
    • توسط alexandre
      دیمونا (در عبری: דימונה) نام یکی از شهرهای کشور اسرائیل است که در استان جنوبی اسرائیل و در صحرای نگب قرار گرفته است. شهر دیمونا در حدود ۳۴٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد(شهر دیمونا، مرکز یهودیان سیاه‌پوستی است که اکثرا از اتیوپی به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند).
      مرکز تحقیقات اتمی نگب و نیروگاه اتمی دیمونا در ده کیلومتری جنوب شهر دیمونا قرار دارد
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      اين تاپيك براي بررسي چگونگي حمله ايران به نيروگاه اتمي ديمونا در صورت آغاز جنگ بين ايران و ر‍ژيم اشغالگر ايجاد شده(دوستان فرض را بر اين بگذارند كه مسئولين ما به خاطر روند جنگ و بررسي تمامي مسائل تصميم به اين كار گرفتند)

      موارد كليدي كه مي توان مطرح كرد ميزان تاثيرات چنين اقدامي براي اسرائيل و تاكتيك هاي پيش روي ايران كه در انتها به موفقيت در عمليات فوق منجر بشود.(خرابكاري داخلي – حملات موشكي – بمباران هوايي و ...)
      منتظر ديدگاه دوستان اهل نظر هستم
      تاپيك مرتبط:
      آيا رژيم صهيونيستي توان حمله به تاسيسات اتمي بوشهر را دارد(تحليل اعضا)
    • توسط EBRAHIM
      پس از جنگ جهانی دوم و با کاهش قدرت کشورهای انگلیس و فرانسه انها نیروهای حود را از بخش هایی از خاورمیانه و از جمله سوریه خارج کردند. با خارج شدن نیروهای بیگانه و پس از فارغ التحصیل شدن اولین سری خلبانان اموزش دیده در مدرسه پرواز(در انگلستان) در سال 1948 نیروی هوایی این کشور تاسیس شد.

      در سال 1950 دو کشور سوریه و مصر در صدد ان شدند تا در هم ادغام شده و ایالات جموری عربی(United Arab Republic) را پایه ریزی کنند. در نتیجه این تصمیم نیروی هوایی سوریه شروع به رشد کرد این نیرو با استخدام پرسنل بیشتر و به خدمت در اوردن هواپیماهای بیشتر توان خود را افزایش داد. با این حال حافظ اسد( رییس جمهور سابق سوریه) تنها به این قرارداد اکتفا نکرد و سوریه در پیمان ورشو نیز عضو شد. هدف از این اقدام نزدیک تر شدن هر چه بیشتر به اتحاد جماهیر شوروی( سابق) بود. پس از این اقدام سیل تسلیحات روسی وارد ارتش سوریه شد که نیروی هوایی این کشور نیز از این موضوع مستثنی نماند.

      علی رغم دریافت این امکانات نیروی هوایی سوریه هیچ وقت در مقابل نیروی هوایی اسراییل خوش اقبال نبود( چه از لحاظ مهارت خلبانان و چه از لحاظ توانمندی)
      در جنگ 6 روزه نیروی هوایی سوریه مرتب از نیروی هوایی اسراییل شکست میخورد و در نهایت نیز دو سوم نیروی خود را از دست داد و مجبور شد از بعضی از پایگاه های خود عقب نشینی کند. شکست نیروی هوایی سوریه بعدها زمینه ساز شکست نیروی زمینی این کشور شد و جنگ را به نفع اسراییل به پایان رساند.
      در جنگ یوم کپور نیروی های مصری و سوری در ابتدا با موفقیت هایی رسیدند ولی مجددا نیروی هوایی اسراییل توانست بر نیروی هوایی سوریه غلبه کند و نتیجه جنگ مجددا به نفع اسراییل رقم خورد. پس از پایان این جنگ نیروی هوایی این کشور همچنان از تسلیحات روسی استفاده کرد. در حالیکه نیروی هوایی مصر از تجهیزات روسی ناامید شده و به تجهیز خود به وسیله تجهیزات غربی روی اورد.

      در جریان این جنگ نیروی هوایی پاکستان 16 نفر از خلبانان خود را به سوریه و مصر فرستاد تا در این جنگ از انها پشتیبانی کند. ولی زمانی که این خلبانان رسیدند مصر قرارداد اتش بس را امضا کرده بود. با این حال سوریه همچنان به جنگ ادامه میداد. 8 تن از خلبانان پاکستانی پروازهای جنگی خود را با هواپیماهای Mig-21 اغاز کردند. اولین موفقیت خلبانان پاکستانی توسط خلبان ستار علوی (Sattar Alvi) به دست امد. وی موفق شد در یک نبرد هوایی یکی از میراژهای اسراییلی را نابود کند. به خاطر این اقدام او دولت سوریه از او تقدیر به عمل اورد. خلبانان عراقی در جریان جنگ یوم کپور موفق شدند تعدادی F-4 Phantom اسراییلی را نیز نابود کنند. هیچ یک از خلبانان پاکستانی در این جنگ کشته نشدند و انها هیچ هواپیمایی را از دست ندادند. با این حال این خلبانان موفق ترین خلبانان نیروی هوایی سوریه نبودند و خلبانان البانیایی و چکسلواکیایی و بلغاری که در خدمت نیروی هوایی سوریه بودند موفق شدند تعداد بیشتری هواپیمای اسراییلی را ساقط کنند
      خلبانان پاکستانی و البانیایی و چکسلواکیایی و بلغاری تا سال 1976 در نیروی هوایی سوریه باقی ماندند و به تربیت خلبانان سوری و اموختن هنر رزم در هوا به انان مشغول بودند.

      این اموزش ها به همراه خرید تجهیزات جدید باعث شد تا نیروی هوایی سوریه در جنگ لبنان(1980) موفق تر عمل کند :
      87 هواپیمای از دست رفته در مقابل نابودی 64 فروند هواپیمای اسراییلی.
      نیروی هوایی سوریه بعد از جنگ لبنان نیز به تجهیز خود به وسیله تجهیزات شرقی ادامه داد. پس از این جنگ اطلاعات کمی در مورد این نیرو منتشر شده و حتی در مورد تعداد بعضی از مدل ها هم تردید وجود دارد. اما بعضی از اخبار که اعلام شده اند نشان میدهد نیروی هوایی این کشور تعدادی MIG-29 , Su-24 خریداری کرده است. همچنین گزارشاتی وجود دارد که از تمایل دمشق به خرید Su-27 حکایت دارد. اخرین و شاید مهمترین خرید این نیرو نیز سفارش 8 فروند رهگیر Mig-31 است.

      پایگاه های هوایی نظامی سوریه
      1-Abu ad Duhor
      2-Afis
      3-Al Qusayr
      4-An Nasiriya
      5-As Suwayda
      6-Dumayr
      7-Hamah
      8-Jirah
      9-Khalkhalah
      10-Marj As Sultan
      11-Marj Ruhayyil
      12-Minakh
      13-Qabr as Sitt
      14-Saiqal
      15-Shayrat
      16-Tiyas
      متاسفانه نتونستم اطلاعات خوبی در مورد این پایگاه ها به دست بیارم. به همین دلیل فقط به بیان نام اونها بسنده میکنم

      دارایی های نیروی هوایی سوریه:

      متاسفانه عکسی از هواپیماهای این کشور در اختیار ندارم...دوستانی که دارند ارسال کنند.

      جنگنده ها:
      Mikoyan-Gurevich MiG-29:
      مجموعا 56 فروند( مدل B: چهل و دو فروند و مدل SMT: چهارده فروند)

      Mikoyan-Gurevich MiG-23:
      173 فروند

      Mikoyan-Gurevich MiG-25:
      37 فروند

      Mikoyan-Gurevich MiG-21:
      142 فروند

      هواپیماهای پشتیبانی زمینی:
      Sukhoi Su-24
      20 فروند

      Sukhoi Su-22
      50 فروند

      هواپیماهای اموزشی:
      Aero L-39 Albatros
      23 فروند

      MBB 223 Flamingo:
      35فروند

      MFI-17 Mushshak:


      6 فروند


      هواپیماهای ترابری و VIP:
      Antonov An-26:
      4 فروند

      Ilyushin Il-76:
      4 فروند

      Dassault Falcon 20:
      2 فروند

      Dassault Falcon 900:
      1 فروند

      Tupolev Tu-134:
      4 فروند

      Yakovlev Yak-40:
      6 فروند

      هلیکوپتر های هجومی:
      Mil Mi-24:
      46 فروند

      Aérospatiale SA-341 Gazelle:
      42 فروند

      Mil Mi-2:
      20 فروند


      هلیکوپترهای ترابری:


      Mil Mi-8:
      55فروند

      Mil Mi-17:
      45 فروند

      موشک ها:

      هوا به هوا:
      Vympel AA-2 Atoll
      Bisnovat AA-6 Acrid (بازنشسته شده است)
      Vympel AA-7 Apex
      Molniya AA-8 Aphid
      Vympel AA-9 Amos (برای MIG-31 های سفارش داده شده است/ هنوز تحویل نشده است)
      Vympel AA-10 Alamo

      هوا به زمین:
      Zvezda AS-7 Kerry
      Zvezda AS-10 Karen
      Raduga AS-11 Kilter
      Zvezda AS-12 Kegler
      Molniya AS-14 Kedge
      Euromissile HOT


      زمین به هوا(SAM
      Lavochkin SA-2 Guideline:
      275 لانچر

      Isayev SA-3 Goa:
      143 لانچر(در حال ارتقا یافتن هستند)

      Almaz SA-5 Gammon:
      48 لانچر

      SA-7 Grail
      200 لانچر

      SA-8 Gecko :
      60 لانچر

      ___________
      منبع: دانشجو
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.