EBRAHIM

F/A -18 Horenet

امتیاز دادن به این موضوع:

10 ارسال ها در این موضوع

http://raahistory.com/images/f-18.jpg
كمپاني مك دانل داگلاس در ماه مه 1975 قراردادي براي ساخت اف-18 از طرف نيروي دريايي و تفنگداران دريايي اميريكا دريافت كرد كه در آن مشخصاتي به شرح زير خواسته شده بود:
هواپيماي يك نفره،هواپمايي دو منظوره براي استفاده بعنوان جنگنده و بمب افكن،توانايي بكار گيري هم از پايگاههاي خشكي و هم كريرها(ناوهاي هواپيما بر).
اولين نسخه ي اف-18 ،بعنوان جنگنده ي اسكورت و هم دفاع كننده ي ناوگان قابل بكارگيري بود.در دومين ورژن يا نسخه ي اف-18 كه F/A-18 نام گرفت علاوه بر كارايي هاي ذكر شده اين توانايي را نيز داشت كه نيرو هاي دشمن را چه در خشكي و چه دريا متوقف گرداند.همچنين نسخه ي دونفره ي آن كه جهت اهداف آموزشي طراحي شده بود توليد گرديد.
طراحي اف-18 از همان ابتدا مورد توجه 99% توده ي مردم قرار گرفت و كپاني را متقاعد كرد ه بود كه هر دو وظيفه اش را ه نحو خوبي مي تواند انجام دهد.
اولين پرواز اف-18 در سال 1978 در Patuxent River امريكا صورت گرفت.سه سال برنامه ي تست اين هواپيما ،تستهاي تجهيزات و امكانات و سلاحهاي هوايي و راديويي،تسهاي هوايي و تستهاي نشست و برخواست و جايگيري بر روي كشتي هاي كرير باعث اين شد كه طراحي اف-18 از ثبات و ارزش بالايي برخوردار باشد.
هواپيما رسما در سال 1982 بعنوان F/A-18ثبت گرديد.hornet(زنبور سرخ) اولين هواپيمايي بعد از جنگ جهاني دوم گشت كه طراحي آن اين امكان را به او مي دهد كه هم به عنوان يك جنگنده ي هوا-به-هوا و هم يك بمب افكن هوا-به-زمين عمل كند.
با يك تلنگر خلبان ،هواپيما در وسط آسمان با يك چرخش سريع ،به سرعت به قالب يك دشمن جدي هوايي بدل ميگردد.و خلبانان قادرند چه در جنگ هوايي وچه تعقيب هواپيماهاي دشمن و يا براي هدفهاي زميني اشان ،ا بدون اينكه بمب هاي خود را رها كنند پيروز ميدان باشند و آنها را از بين ببرند.
در 11 ماه مارس 1980 هوپيماي تكميل شده ساخته شد.اولين توليد Hornet در آپريل 1980 به نيروي دريايي امريكا تحويل گرديد.
پس از آن Hornet توانست در 1200 ساعت 1000 پرواز داشته باشد.
اولين F/A-18 Hornet strike fighter وارد نيروي دريايي امريكا گرديد.در 7 ام جوآن 1983 در MCAS-EL-Tro كاليفرنيا اولين اف 18 تحويل تفنگداران نيروي درياييي شد.
نيروي دريايي اولين اسكادران اف-18 رسمي خودش را در اكتبر 1983 تحويل گرفت.در 1989 ويژگي هايي نظير امكانات رزم شبانه به آن اضافه شد.
بعد به دليل بالا بردن توان موتوري آن كمي در طراحي آن تغيير بوجود آمد.1000 امين hornetدر 18 آپريل 1991 به تفنگداران نيروي دريايي امريكا تحويل گرديد.
http://www.combatindex.com/doubletake/fa-18_44.jpg
در 1992 يك پكيج يا تجهيزات شناسايي نيز به سفارش تفنگدارن به آن اضافه شد.دو سال بعد يعني در سال 1994 به سفارش نيروي دريايي توانايي راداري آن بروز شد.در 1995 ،اف-18 بزرگتري به نام
F/A-18/E ساخته و به كار گمارده شد.در نوامبر 1998 اولين Super Hornetساخته شد.اين مدل اف-18 كه جديدترين مدل آن نيز به شمار مي آيد قابليت هاي عملياتي چشم گير و بسيار خيره كننده اي دارد.از آن جمله:
برتري هوايي،جنگنده ي اسكورت،شناسايي،قابليت سوخت گيري مجدد هوايي،پشتيباني نزديك هواييي،مقابله با دفاع هوايي، و دقت بالاي حمله در شب و روز
در يك مقايسه با اف/آ-18 ،سوپر Hornetداراي rangeطولاني تر،قابليت سوخت گيري مجدد هوايي،افزودن ضريب امنيت/مرگباري و......

مشخصات ويژه F/A-18

هواپيمايي است با قابليت پرواز در همه نوع شرايط آب و هوايي،كارايي اين هواپيما عنوان يك بمب افكن دقيقا به خوبي كاربرد جنگنده بودنش است.همچنين اف-18 اين قابليت را داراست كه نيرو ها را پشتيباني نزديك و دقيق بكند.

قابليتهاي عملياتي اف-18

تطبيق پذيري آن،قابليت انجام ماموريت در طوفانهاي صحرا،همچنين سرنگون كردن جنگنده هاي دشمن و متعاقب بمباران كردن هدفهاي زميني دشمن با همان هواپيا در همان ماموريت.،شكستن تمامي ركورد هاي هواپيماهاي تاكتيكي دنيا و........

اسكادران نمايشيBlue Angles نيروي دريايي امريكا اكنون پرواز ا اف-18 رابعنوان افتخاري براي خود ميدانند.براي اطلاعات كامل تر در موردBlue Angles به اينجا مراجعه كنيد!

اف-18 اكنون در 37 تا از تاكتيكي ترين اسكادرانهاي نيرو هاي امريكا بكار گرفته شده است و همچنين در بيش از 1 كشتي كرير در سرتا سر دنيا موجود است.

اين هواپيما توسط 7 كشور خارجي بكار گرفته شده كه شامل كانادا،استراليا،فنلاند،كويت،مالزي،اسپانيا و سويس ميباشد.

در پايان بايد سه ويژگي قابل اطمينان بودن،نگهداشت پذيري و تطبيق پذيري را بعنوان سه ويژگي اصلي كه اين هواپيما را به يكي از استثناء ترين هواپيماهاي دنيا بدل كرده ا شاره كنيم!
http://www.warii.net/mil/photo/02/pic/f-18.jpg
مشخصات عمومی:

سازنده: McDonnell Douglas
اولين پرواز: ۱۸/۱۱/۱۹۷۸
معرفی رسمي: ۰۷/۰۱/۱۹۸۳
استفاده كننده عمده: نيروی دريايی امريكا
انواع: F/A-18E/F Super Hornet , CF-18 Hornet , F-18 Hornet
تعداد سرنشين: ۱
قيمت: ۳۹.۵ ميليون دلار
طول: ۱۷.۱ متر
طول بال ها: ۱۲.۳ متر
ارتفاع: ۴.۷ متر
وزن (تهي): ۱۱.۲۰۰ كيلوگرم
وزن (مجهز شده): ۱۶.۸۵۰ كيلوگرم
حداكثر وزن موقع Takeoff: حدود ۲۳.۴۰۰ كيلوگرم
كارايی
حداكثر سرعت: ۱.۸۱۴ كيلومتر در ساعت تا ۱۱۰۰۰متر
نياز به سرويس(تعميرات): ۱۵۰۰۰ متر
سرعت اوج گرفتن: ۲۴۵ متردر ثانيه
http://www.sirviper.com/fighters/f-18/f18-3.jpg
تسليحات:

حمل بيش از ۶.۲۱۵ كيلوگرم انواع موشك،راكت،بمب،تانكرسوخت
موشك های هوا به هوا:
AIM-9,AIM-7,AIM-120
هوا به زمين:
AGM-45 Shrike,AGM-65 maverick
AGM-88 HARM, SLAM, JSOW
ضد ناو:
AGM-84 Harpoon

ترتيب ساخت:
F-15, F-16, YF-17, F/A-18, F-20, F-21, F-22

هواپيماهای قابل مقايسه:
F-16 Falcon
MiG-29 Fulcrum
Mirage 2000
AIDC ching-Kuo
Mitsubishi F-2
================
منبع:عشق پرواز
2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Raptor, جنگنده بسيار مناسبي است هر چند قيمت زيادي دارد و اصلا با وجود چنين جنگنده اي احتياجي به اف-16 نيست. :D
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده سوپر هورنت مطمئنا جنگنده بمب افکن فوق العاده ای است ولی جایگزین کردن تامکت با این جنگنده واقعا جای حرف دارد
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر می شد یکی از دوستان که اطلاعتش در این زمینه خوبه مقایسه ای میان این جنگنده و نمونه های مشابه مثل MiG-29K می نوشت خیلی خوب می شد. در صورت متشکر از مطلبتون :D
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من موندم چطور نيروي هوايي امريكا حاضر شد هورنت رو جايگزين F-14 کنه! هورنت درسته هواپیمای خوبی هست،ولی هیچ وقت به پای تامکت نمیرسه!
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علت اينكه آمريكا هورنت را با تامكت جايگزين كرد ظاهرا يك سري مسايل سياسي داخلي بود و ربطي به توانايي هاي اين دو جنگنده نداشت. ولي آمريكا با اين كار اشتباه بزرگي كرد تامكت ها مخصوصا سري D آنها که به نام سوپر تامکت شناخته می شوند واقعا بی نظیر هستند و قدرت مانور و مخصوصا موتور آن نسبت به سری A که ما دارای آن هستیم خیلی بهتر شده است جالب است بدانید اگر ایران بتواند همه تامکت های خود را عملیاتی کند (که نمی تواند) بیشتر از خود آمریکا این هواپیمای ارزشمند را در اختیار خواهد داشت. :D
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دليل بركناري تامكت،هزینه زیاد نگه داری این هواپیما بود که از نظر پنتاگون به صرفه نبود و بازنشسته اش کرد. اونم به چه بهونه ای؟؟به حساب قدیمی بودنش! واقعا حیف نیست؟ :D
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنها دليل جايگزيني تامكت با سوپر هورنت مافيايي بازي شركتهاي آمريكايي است. كمي هزينه بيشتر نگهداري بهتر از صرف هزينه 50 100 ميليون دلاري نيست؟
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حقیقتا مخازن سوخت تطبیقی سوپر هورنت بسیار زیباتر از اف 15 سایلنت ایگل طراحی شده . البته کمپانی گرومن این مخزن سوخت رو در مدت کمتر از 10 ماه ساخته 

ورودی هوای سوپر هورنت بصورت 3 بعدی ساخته شده ولی ورودی هوای هورنت مثل اف 5 بصورت 2 بعدی ساخته شده .

2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم