ghermez

گانتر پرین؛ هیولایی در اعماق آب

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]

داشتن ناوگاني با بيش از 500 زير دريايي فعال و رزمي در آن مقطع زماني و توليد و طراحي و به آب اندازي بيش از 1300 زير سطحي با تناژ متوسط 2000 تن طي 5 سال
نياز به چنان پشتوانه علمي و دانش فني و آكادميك و قدرت صنعتي دارد كه ديگر و هرگز پس از آن از عهده هيچ كشوري ديگري بر نيامده است[/quote]

واقعا آمار خیره کننده ای هست ...
برای اون مقطع زمانی رسیدن به این آمار واقعا جای سوال داره.. و مساله ی پیچیده ایه..چطور تونستن؟
[quote]

زير در يايي هاي آلماني و ژاپني هنوز با همان تكنولوژي ساخت زمان خود حرفهاي بسياري براي گفتن دارند

[/quote]
.کاملا درسته..
آلمان در ار تباط با انتقال تکنولوژی ساخت زیر دریایی به ژاپن..از همون دهه های اول قرن..قدم هایی رو برداشت..
ولی طی زمان با توجه به تخصص سمت و سوی طرح های آلمانی و ژاپنی..
آلمانها بیشتر سمت به ساخت زیردریایی هایی با تناژ بالاتر جهت طی مسافت های طولانی تر و زمان ماموریت بیشتر میرفتند.
اما ژاپنی بیشتر توان تولید و طراحی خودشون رو روی طراحی زیردریایی های کوچک و چابک گذاشته بودن..
و معدود زیردریایی های بزرگی هم ساختند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]

داشتن ناوگاني با بيش از 500 زير دريايي فعال و رزمي در آن مقطع زماني و توليد و طراحي و به آب اندازي بيش از 1300 زير سطحي با تناژ متوسط 2000 تن طي 5 سال
نياز به چنان پشتوانه علمي و دانش فني و آكادميك و قدرت صنعتي دارد كه ديگر و هرگز پس از آن از عهده هيچ كشوري ديگري بر نيامده است[/quote]

واقعا آمار خیره کننده ای هست ...
برای اون مقطع زمانی رسیدن به این آمار واقعا جای سوال داره.. و مساله ی پیچیده ایه..چطور تونستن؟
[quote]

زير در يايي هاي آلماني و ژاپني هنوز با همان تكنولوژي ساخت زمان خود حرفهاي بسياري براي گفتن دارند

[/quote]
.کاملا درسته..
آلمان در ار تباط با انتقال تکنولوژی ساخت زیر دریایی به ژاپن..از همون دهه های اول قرن..قدم هایی رو برداشت..
ولی طی زمان با توجه به تخصص سمت و سوی طرح های آلمانی و ژاپنی..
آلمانها بیشتر سمت به ساخت زیردریایی هایی با تناژ بالاتر جهت طی مسافت های طولانی تر و زمان ماموریت بیشتر میرفتند.
اما ژاپنی بیشتر توان تولید و طراحی خودشون رو روی طراحی زیردریایی های کوچک و چابک گذاشته بودن..
و معدود زیردریایی های بزرگی هم ساختند.[/quote]

در رابطه با بند اول فرمايشتان
توجه كاربران را به تايپيك

[b]سرنوشت غم انگيز بزرگترين ناوگان زير دريايي جهان [/b]
در لينك زير
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14570
جلب مي نمايم

و اما بابت ادامه مطالب و راستاي تاييد و همچنين
جهت تنوير و تصحيح برداشت هاي شخصي خوانندگان محترم در درك تكتيك ها و تاكتيك هاي رزم دريايي و شناخت سياست هاي كلان پيشبرد نبردهاي همه جانبه (زميني دريايي و هوايي )
و همچنين ترسيم استراتژي هاي مربوطه در راستاي همسو كردن توانايي صنايع و قدرت علمي يك كشور با اهداف بلند مدت آتي در نبردهاي بزرگ

بعرض مي رساند

تمامي ركورد هاي زير در دنياي زير دريايي هاي ديزلي و ديزل الكتريك متعلق به ؟؟؟


سنگينترين زير در يايي(حدودا 7.000 تن متعلق به كلاسI-400 )

بزرگترين زير در يايي ( حدود 125 متر درازا و 12 متر ارتفاع متعلق به كلاسI-400 )

دور برد ترين زير در يايي ( 56.000 كيلومتر حركت با يكبار سوخت گيري با سرعت متوسط 25 كيلومتر در ساعت متعلق به كلاسI-400 )

مسلح ترين زير در يايي ( داراي 8 تيوپ اژدر 533 ميليمتري - پشتيباني 3 فروند هواپيماي بمب افكن رزم دريايي- 1 عدد توپ 140 ميليمتري و 3 عدد توپ 25 ميليمتري متعلق به كلاسI-400 )

پر قدرت ترين مولد پيشران ( 7.700 اسب بخار ديزلي به همراه توان 2500 اسب بخار الكتريكي متعلق به كلاسI-400 )

بيشترين خدمه زير در يايي(144 نفر افسر و مهندس و ناوي متعلق به كلاسI-400 )

بيشترين ماندگاري زير آب( نزديك 100 روز متعلق به كلاسI-400 )

سريعترين زير در يايي(با سرعت 43 كيلومتر در ساعت در سطح و با سرعت 34كيلومتر در ساعت در عمق متعلق به ميد جت كلاس Ko-hyoteki )

دور بردترين اژدر ( 40 كيلومتر متعلق به تيپ 93)

سريعترين اژدر (با سرعت 94 كيلومتر در ساعت متعلق به تيپ 95)

بزرگترين سر جنگي اژدر (550 كيلو گرم متعلق به آخرين نسخه ويژه تيپ 95 )

[b]تماما متعلق به نيروي دريايي امپراطوري ژاپن و صنايع عظيم آنها بوده است و نه آلماني ها! [/b]

و قابل توجه تر اينكه خيلي از اين ركورد ها هنوز هم دست نخورده باقي مانده اند ( قابل توجه مهندسيني كه مي خواهند ركوردي را جابجا كنند و يا آنهاييكه فكر ميكنند تسليحات 60 سال پيش خيلي پيش پا افتاده و ساخت آنها بسيار راحت الوصول براي ماست )


[b] اما همه اينها به معناي رزمي تر يا قابل اطمينان تر و يا موفق تر و يا كشنده تر نيست
شايد تعجب كنيد ولي با دقت در آمار زير خواهيد فهميد عوامل ديگري هم در موفقيت دخيل هستند [/b]


زيرا طبق آمار ها
زير دريايي هاي آلماني با غرق 2.840 كشتي و تناژ مجموع 14.3 ميليون تن رتبه اول و ركورد بي نظير قلع و قمع كشتي ها را در درياها دارند
سپس آمريكايي ها با غرق 1.076 كشتي و تناژ مجموع 4.65 ميليون تن رتبه دوم
و بعد انگليسي ها با غرق 493 كشتي و تناژ 1.52 ميليون تن رتبه سوم
و در نهايت ژاپني ها با غرق 184 كشتي و تناژ 907 هزار تن رتبه چهارم بيشترين شكار را در جنگ دوم جهاني به خود اختصاص داده اند

البته بايد توجه داشت
آلماني ها و آمريكايي ها و انگليسي ها و ژاپني ها هر كدام به دليل شرايط مكاني و سياسي شان و همچنين نوع شكارشان و چگونگي فراواني آنها و نزديكي يا دوري پايگاههاي كشور دشمن و ارزش هزينه ؛ نسبت به طراحي تجهيزاتشون اقدام مي كرده اند

مثلا هدف آلمانها در استفاده از زير دريايي در وهله اول آسيب زدن به خطوط تداركاتي گروه كشتي هاي پشتيبان اعزامي از امريكا به انگليس و شوروي بوده كه ناچارا از گذر گاهاي شمال اروپا تردد مي كرده اند و نه نبرد با رزم ناو ها يا كشتي هاي جنگي ؛ چون رزم ناوها و كشتي هاي جنگي بصورت مستقيم خطري در نبرهاي زميني شرق و جنوب اروپا يا حتي در شمال افريقا ايفا نمي كرده اند بلكه خطوط پشتيبان و تداركاتي متفقين بود كه فوق العاده مرگ آور و با اهميت بوده
ضمنا هيچگاه جز سال آخر جنگ و پس از حمله به نرماندي ناوگروههاي متفقين جرات نزديك شدن به بنادر غرب و شمال اروپا كه در حوزه استحفاظي و دايره تحت پوشش لوفت وافه بوده را نداشتند

در حاليكه برعكس
برا ي ژاپني ها هدف اول كشتي هاي رزمي و ناو هاي هواپيما بر آمريكايي و انگليسي بوده كه مانع و خطر عمده جهت خطوط كشتي راني تداركاتي آنها برا ي جزاير جنوب شرق آسيا و حمله به استراليا بوده است

اما براي زير دريايي هاي آمريكايي و انگليسي حمله به خطوط تداركاتي ژاپني ها در شرق آسيا مهمتر بوده تا سر شاخ شدن با ناوهاي محافظ (عينا مانند آلمانها) ضمن اينكه غالبا گروههاي تداركاتي ژاپني بدون حفاظت كافي تردد كرده وغالبا هم شكار ساده اي محسوب مي شدند( برخلاف گروههاي تداركاتي متفقين در اروپا كه با حداكثر ايمني و حمايت رزمي طي طريق مي نمودند)
در نتيجه عمده تلاش ژاپني ها غلبه بر نيروي رزمي دشمن بوده در حاليكه تلاش 3 كشور ديگر وارد آوردن ضربه و گريختن فوري از دست نيروي رزمي و نظامي بوده است

كه با ملاحظه آمار بالا ميبينيد اين شيوه از جنگ آسيب بيشتري را به دشمن تحميل مي كند (صرفنظر از عواقب رواني و شكست هاي بعدي به علت عدم پشتيباني تداركاتي صحيح از نيروهاي خودي)

و نتيجه گيري آخر :
[b]حتي اگر داراي بهترين و سريعترين و مسلح ترين و پيشرفته ترين گروه زير دريايي هاي جهان باشيد بايد بجاي تفكر در گيري با يگان هاي رزمي سطحي و هوايي دشمن (حتي در اينصورت هم به دليل محدوديتهاي محيطي زير آب دست پايين را در نبرد خواهيد داشت) كه به نظر جوانمردانه و غرور آفرين به نظر مي رسد ؛ سراغ كشتي هاي تجاري و بي دفاع برويد و تمام هدفتان متمركز بر اين نوع شكار ها برويد و نهايتا در بدترين شرايط رزمي فقط براي ضربه زدن بيشتر به يگانهاي تجاري وتداركاتي با ناو گروهها و رزم ناوها در گير شويد. و وظيفه درگيري با يگانهاي رزمي را هرگز مستقيما و به تنهايي بدون حمايت هاي يگانهاي سطحي و هوايي بعهده نگيريد. چه در اينصورت كارنامه و نتيجه اي بهتر از زير دريايي هاي ژاپني ها نخواهيد گرفت.[/b]



موفق باشيد
بدرود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط آماری از تعداد زیر دریایی های ساخته شده توسط ژاپن با تفکیک انواعشون

http://en.wikipedia.org/wiki/Submarines_of_the_Imperial_Japanese_Navy

از نظر تعداد ساخته شده زیر دریایی ژاپن

midget size 700 unit

medium size 58 unit

gerat size 108 unit

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فقط آماری از تعداد زیر دریایی های ساخته شده توسط ژاپن با تفکیک انواعشون

http://en.wikipedia.org/wiki/Submarines_of_the_Imperial_Japanese_Navy

از نظر تعداد ساخته شده زیر دریایی ژاپن

midget size 700 unit

medium size 58 unit

gerat size 108 unit[/quote]

با تشكر از كاربر گرامي alipar
بابت درج مطالب فوق

به اطلاع علاقمندان گرامي برسانم كه از مجموع آمار 700 ميد جت بالا(midget size 700 unit)
400 فروند آن متعلق به كلاس Kaiten است
كه در حقيقت يك اژدر سر نشين دار و انتحاري محسوب شده كه عمليات رزمي آن فاقد بازگشت و يا حداقل بدون اميد زنده ماندن ناوي و هدايت كننده (داراي يك خدمه) بي باك ودلير آن بوده است كه دقيقا نمونه دريايي و اقتباسي از ايده هواپيما هاي كاميكازه (باد آسماني ) بوده البته براي مصارف زير سطحي و معني Kaiten به ژاپني به مفهوم «حركت رو به جلو با تفكر ذهني توانايي تغيير همه چيز » است (نام فني در رشته رزمي آي كي دو)
كه همه ريشه در روحيه سلحشوري و پذيرفتن مرگ با افتخار عوض زندگي خفت بار دارد
ضمنا ؛ با توجه به عملکرد و مفهوم کاربری اش (يكبار مصرفي) ازدر است تا زیر دریایی

البته اين كلاس از اژدرها ( Kaiten ) خود داستان مفصلي دارندو صد البته توضیح آن مثنوي 7 من كاغذ مي شود که اميدوارم يكي از عزيزان زحمت آنرا بكشد

با اينهمه فقط جهت اطلاع عرض كنم

Kaiten ها جز ء خطر ناكترين سلاحهاي زير سطي جهان محسوب مي شوند ( حتی هنوز و پس از گذشت 60 سال نیز ابهت خود را حفظ کرده اند )


[b]آنهم به 4دليل :

1- هدايت پذيري مستقل پس از شليك و بدون ارتباط با پرتاب كننده ( توسط خدمه شجاع و از جان گذشته آن)
2- سر جنگي فوق العاده سنگين به وزن 1500 كيلو گرم مواد منفجره ( ركورد دار بين اژدر هاي غير متعارف در تاريخ دريا نوردي )
3- سرعت بسيار بالا و رعب آور آن براي هدف سطحي كه فرار از دست آن را بسيار دشوار مي نموده ( در نمونه تيپ 2 به 75 كيلومتر در ساعت نيز رسيده است)
4- برد مناسب آن ( 83 کیلومتر یعنی بیش از دو برابر عرض تنگه هرمز )[/b]


ضمنا در آخر عرض کنم :
1- تعداد تولید Kaiten ها تقریبا 2 برابر فوق بوده و آمار بالا فقط تعداد نمونه آماده شلیک در رزم ناوها و کشتی های جنگی و کمین های ساحلی را شامل می شود
2- جای چنین سلاحی در رزم دریایی کشور عزیزمان کاملا خالی است ( البته با توجه به اینکه با پیشرفت علوم ارتیاطی دیگر نیازی به وجود خدمه از جان گذشته و انتحاری در وسیله مزبور نیست )
و
....


موفق باشید
بدرود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]زمانی که مطلبی را ارسال می کنید منبع را به طور صحیح ذکر کنید. مطلب نیز ناقص ارسال شده است.
[/color]
قسمت پایانی و منبع صحیح :

در روز 20 فوریه 1941 زیردریایی یو-47 پایگاه خود را در فرانسه ترک کرد. 4 روز بعد گانتر به یک کاروان دریایی متفقین حمله کرد و توانست 4 کشتی دشمن را شکار کند. 13 روز بعد آخرین پیام بیسیم یو-47 شنیده شد. یو-47 در غرب ایرلند به همراهی تمامی خدمه و ناخدای بی همتایش غرق شد. علت غرق شدن این زیردریایی تا به امروز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

مترجم : رضاکیانی موحد

با همراهی محمدحسین پاز

انتشار یافته در اطلاعات هفتگی

wars-and-history.com/post/179

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue]زمانی که مطلبی را ارسال می کنید منبع را به طور صحیح ذکر کنید. مطلب نیز ناقص ارسال شده است.
[/color]
قسمت پایانی و منبع صحیح :

در روز 20 فوریه 1941 زیردریایی یو-47 پایگاه خود را در فرانسه ترک کرد. 4 روز بعد گانتر به یک کاروان دریایی متفقین حمله کرد و توانست 4 کشتی دشمن را شکار کند. 13 روز بعد آخرین پیام بیسیم یو-47 شنیده شد. یو-47 در غرب ایرلند به همراهی تمامی خدمه و ناخدای بی همتایش غرق شد. علت غرق شدن این زیردریایی تا به امروز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

مترجم : رضاکیانی موحد

با همراهی محمدحسین پاز

انتشار یافته در اطلاعات هفتگی

wars-and-history.com/post/179[/quote]

دوست عزیز حواست است من منبع و سرانجامش گفتم برو تو صفحه قبل یک نگاهی کن .

از خود صاحب وبلاگ هم اجازه گرفتم. خودش هم عضوه سایته .

از همه جای تاسف داشت این قدر ببیننده داشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][color=darkblue]زمانی که مطلبی را ارسال می کنید منبع را به طور صحیح ذکر کنید. مطلب نیز ناقص ارسال شده است.
[/color]
قسمت پایانی و منبع صحیح :

در روز 20 فوریه 1941 زیردریایی یو-47 پایگاه خود را در فرانسه ترک کرد. 4 روز بعد گانتر به یک کاروان دریایی متفقین حمله کرد و توانست 4 کشتی دشمن را شکار کند. 13 روز بعد آخرین پیام بیسیم یو-47 شنیده شد. یو-47 در غرب ایرلند به همراهی تمامی خدمه و ناخدای بی همتایش غرق شد. علت غرق شدن این زیردریایی تا به امروز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

مترجم : رضاکیانی موحد

با همراهی محمدحسین پاز

انتشار یافته در اطلاعات هفتگی

wars-and-history.com/post/179[/quote]

دوست عزیز حواست است من منبع و سرانجامش گفتم برو تو صفحه قبل یک نگاهی کن .

از خود صاحب وبلاگ هم اجازه گرفتم. خودش هم عضوه سایته .

از همه جای تاسف داشت این قدر ببیننده داشت[/quote]

دوست گرامی شما اگر مطلبی را ناقص ارسال کردید، راهش اینست که پست اصلی را ویرایش کنید و تصحیح کنید. مگر اینکه مشکلات خاصی همچون فضای کافی نبودن و یا دسترسی نداشتن باشد. البته اگر مطلب از خودتان بود می توانستید بعد از سوال دوستان دیگر جواب ان را بدهید و از انجاییکه شما متن را از جای دیگر برداشته اید. باید امانت داری را رعایت کنیم. شاید کسی فرصتی و یا علاقه ای به خواندن دیگر پستها نداشته باشد و تنها مطلب را بخواند. در ان صورت ان شخص ان چه که نویسنده گفته بوده است را کامل نمی داند.
با این حال از زحمت شما متشکرم.

در مورد منبع نیز ناقص است و در پستهای بعدی نیز کامل و یا تصحیح شده ی ان را مشاهده نکردم. در منبع نامی از اقای کریمی مشاهده نکردم. خود شما هستید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][color=darkblue]زمانی که مطلبی را ارسال می کنید منبع را به طور صحیح ذکر کنید. مطلب نیز ناقص ارسال شده است.
[/color]
قسمت پایانی و منبع صحیح :

در روز 20 فوریه 1941 زیردریایی یو-47 پایگاه خود را در فرانسه ترک کرد. 4 روز بعد گانتر به یک کاروان دریایی متفقین حمله کرد و توانست 4 کشتی دشمن را شکار کند. 13 روز بعد آخرین پیام بیسیم یو-47 شنیده شد. یو-47 در غرب ایرلند به همراهی تمامی خدمه و ناخدای بی همتایش غرق شد. علت غرق شدن این زیردریایی تا به امروز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

مترجم : رضاکیانی موحد

با همراهی محمدحسین پاز

انتشار یافته در اطلاعات هفتگی

wars-and-history.com/post/179[/quote]

دوست عزیز حواست است من منبع و سرانجامش گفتم برو تو صفحه قبل یک نگاهی کن .

از خود صاحب وبلاگ هم اجازه گرفتم. خودش هم عضوه سایته .

از همه جای تاسف داشت این قدر ببیننده داشت[/quote]

دوست گرامی شما اگر مطلبی را ناقص ارسال کردید، راهش اینست که پست اصلی را ویرایش کنید و تصحیح کنید. مگر اینکه مشکلات خاصی همچون فضای کافی نبودن و یا دسترسی نداشتن باشد. البته اگر مطلب از خودتان بود می توانستید بعد از سوال دوستان دیگر جواب ان را بدهید و از انجاییکه شما متن را از جای دیگر برداشته اید. باید امانت داری را رعایت کنیم. شاید کسی فرصتی و یا علاقه ای به خواندن دیگر پستها نداشته باشد و تنها مطلب را بخواند. در ان صورت ان شخص ان چه که نویسنده گفته بوده است را کامل نمی داند.
با این حال از زحمت شما متشکرم.

در مورد منبع نیز ناقص است و در پستهای بعدی نیز کامل و یا تصحیح شده ی ان را مشاهده نکردم. در منبع نامی از اقای کریمی مشاهده نکردم. خود شما هستید؟[/quote]

دوست عزیز صاحب وبلاگ اقای رضا کریمی گفته فقط خود نام ویلاک و تهیه کننده . حالا اون اعتراض نداره تو به جای اون.........

اما خود ابتدا از جای دیگه گرفتم موقع کپی متوجه ناقص بودنش تا پرسیدن سئوال دوستمون نشدم و از طرفی دیگه خود اون اون منبع ابتدایی از خود همین وبلاگ گرفته بود و منم مطلب قبلا تو وبلاگ دوستمون خونده بودم تصمیم گرفتم خود منبع اصلی بذارم. قصدم اسپم دادن بی خود نبود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][quote][color=darkblue]زمانی که مطلبی را ارسال می کنید منبع را به طور صحیح ذکر کنید. مطلب نیز ناقص ارسال شده است.
[/color]
قسمت پایانی و منبع صحیح :

در روز 20 فوریه 1941 زیردریایی یو-47 پایگاه خود را در فرانسه ترک کرد. 4 روز بعد گانتر به یک کاروان دریایی متفقین حمله کرد و توانست 4 کشتی دشمن را شکار کند. 13 روز بعد آخرین پیام بیسیم یو-47 شنیده شد. یو-47 در غرب ایرلند به همراهی تمامی خدمه و ناخدای بی همتایش غرق شد. علت غرق شدن این زیردریایی تا به امروز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

مترجم : رضاکیانی موحد

با همراهی محمدحسین پاز

انتشار یافته در اطلاعات هفتگی

wars-and-history.com/post/179[/quote]

دوست عزیز حواست است من منبع و سرانجامش گفتم برو تو صفحه قبل یک نگاهی کن .

از خود صاحب وبلاگ هم اجازه گرفتم. خودش هم عضوه سایته .

از همه جای تاسف داشت این قدر ببیننده داشت[/quote]

دوست گرامی شما اگر مطلبی را ناقص ارسال کردید، راهش اینست که پست اصلی را ویرایش کنید و تصحیح کنید. مگر اینکه مشکلات خاصی همچون فضای کافی نبودن و یا دسترسی نداشتن باشد. البته اگر مطلب از خودتان بود می توانستید بعد از سوال دوستان دیگر جواب ان را بدهید و از انجاییکه شما متن را از جای دیگر برداشته اید. باید امانت داری را رعایت کنیم. شاید کسی فرصتی و یا علاقه ای به خواندن دیگر پستها نداشته باشد و تنها مطلب را بخواند. در ان صورت ان شخص ان چه که نویسنده گفته بوده است را کامل نمی داند.
با این حال از زحمت شما متشکرم.

در مورد منبع نیز ناقص است و در پستهای بعدی نیز کامل و یا تصحیح شده ی ان را مشاهده نکردم. در منبع نامی از اقای کریمی مشاهده نکردم. خود شما هستید؟[/quote]

دوست عزیز صاحب وبلاگ اقای رضا کریمی گفته فقط خود نام ویلاک و تهیه کننده . حالا اون اعتراض نداره تو به جای اون.........

اما خود ابتدا از جای دیگه گرفتم موقع کپی متوجه ناقص بودنش تا پرسیدن سئوال دوستمون نشدم و از طرفی دیگه خود اون اون منبع ابتدایی از خود همین وبلاگ گرفته بود و منم مطلب قبلا تو وبلاگ دوستمون خونده بودم تصمیم گرفتم خود منبع اصلی بذارم. قصدم اسپم دادن بی خود نبود.[/quote]
بابت توضیحتان در مورد ناقص بودن متشکرم.
دوست عزیزم، اگر یکبار دیگر به سایت مورد نظر نگاهی بیاندازی، در زیر همین مقاله این عبارت ذکر شده است:

[color=darkred]مترجم : رضاکیانی موحد

با همراهی محمدحسین پاز

انتشار یافته در اطلاعات هفتگی

wars-and-history.com/post/179[/color]
سایت مورد نظر توسط 2 نفر اداره می گردد و نام ان 2 نفر ذکر شده است. بنده نامی از اقای رضا کریمی ندیدم. صاحب سایت مورد نظر ان 2 نفر هستند ، هنوز متوجه نشدم رضا کریمی را از کجا اوردید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.