Sorena_Noshad

کامیون چند منظوره Reynolds Boughton RB 44

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][size=4][color=#008000][b]به نام ایزد توانا[/b][/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rb_44_l1.jpg[/img]

کامیون چند منظوره 4×4 Boughton RB 44 توسط کارخانجات Reynolds برای ارتش بریتانیا طراحی و توسعه داده شده است.این کامیون توانایی اجرای نقش های متفاوتی مثل حمل نیرو،ضد تانک،حمل مهمات و تجهیزات،آمبولانس و ...... را دارد.توسعه این کامیون در سال 1978 شروع شد و در سال 1992 به ارتش بریتانیا تحویل داده شد.سفارش اولیه برای این کامیون 1000 دستگاه بود که بعدا به دلیل کیفیت مطلوب آن به دو برابر افزایش یافت.این کامیون از یک موتور دیزلی با قدرت 109 اسب بخار استفاده میکند.حداکثر سرعت آن 110 کیلومتر بر ساعت است و با یک باک پر میتواند مسافت 500 کیلومتر را طی کند.[/center]
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rb_44_l2.jpg[/img]

این کامیون در شرکت های غیر نظامی و خدماتی نیز به خوبی ظاهر شده و توانسته کارایی مطلوبی را در نقش های مختلف از خود بر جای بگذارد.در مصارف غیر نظامی بیشتر از این خودرو به عنوان آمبولانس و همینطور در شرکت های خدماتی نیز به انجام کارهای مختلفی مشغول است.

مشخصات:

ورود به خدمت:1992

پیکره بندی:4×4

صندلی کابین:2 (یک عدد دیگر قابل افزایش است)

حداکثر بار قابل حمل:2.5 تن

طول:6.03 متر

عرض:2.1 متر

ارتفاع:2.35 متر

قدرت موتور: دیزل با قدرت 109 اسب بخار

بیشینه سرعت:110 کیلومتر بر ساعت

برد:500 کیلومتر

شیب:60%

شیب جانبی:30%

عکس های بیشتر:

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/rb_44_l3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_rb_44_l3.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/rb_44.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_rb_44.jpg[/img][/url]

-----------------------------

مترجم:سورنا

منبع:http://www.military-today.com/trucks/rb_44.htm[/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون - دست شما درد نکنه - واقعا یک شاسی کامیونت استاندارد در نیروهای مسلح لازم داریم که بشه روی طراحی و طیف تسلیحات سوار کرد . میشه براحتی تغییرات داد و ازش نمونه زرهی و ضد مین و ضد کمین هم درست کرد . بعلاوه میشه بعنوان انواع کشنده توپخانه ای و راکتی ازش استفاده کرد . نمونه متحرک ضد هوایی - نمونه نفربر - نمونه شکارچی - نمونه ترابری . . .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود دستت دردنكنه كمي همچين بگي نگي شبيه نينواي خودمونه اما از نظر ظاهري از نينواي خودمون قشنگتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سورنا جان ممنون

اين كاميون هاي كاماز كه در ايران هم توليد مي شوند كاميون هاي بسيار مناسبي براي مقاصد نظامي ما هستند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0234%7E1.jpg[/img]

ميشه از اونها براي حمل بار و نفرات و همچنين يدك كشيدن توپها و حتي نصب توپهاي سبك 122 ميليمتري نيز استفاده كرد.

همچنين با كمي تغيير در شاسي ميشه از اون به عنوان شاسي امرپ استفاده كرد. مثل كاري كه اسراپيل كرد. يعني استفاده از شاسي كاميون هاي تاترا در ساخت امرپهاي گربه وحشي (وايلد كت)[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان من اين سؤال رو در [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19934][size=13][color=brown][b]تاپيك كاميونت اتريشى[/b][/color][/size][/url] هم پرسيدم ٬ امّا
گفتم اينجا هم مطرحش كنم بلكم شانس پاسخ گرفتنم بره بالا. علّت تك چرخ بودن محور عقب
برخى كاميون هاى نظامى چيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين كاميون هاي كاماز كه در ايران هم توليد مي شوند كاميون هاي بسيار مناسبي براي مقاصد نظامي ما هستند.
[/quote]
شما رو چه حساب ميگي كاماز مناسبه براي ايران؟ دليل خاصي داري؟ مدركي چيزي؟

اصولا ماشينهاي روسي به هيچ وجه به درد ايران نميخورند. چون موتورهاشون مختص اب و هواي فوق العاده سرد روسيه ست. و به درد مناطق گرم و خشك يا معتدل اصلا نميخورن و باعث موتورسوزي يا واشر سرسيلندر سوزي ميشه. نمونش همين كار ابلهانه واردات ونهاي گازولين روسي كه تو همين تهران هم پره و تمام خريداراش پشيمون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

مگه پیکان برای جنابات انگل لند درست نشده بود ... چطور وقتی اومد ایران با یکم تغییرات هنوز که هنوزه تو جاده های کشور تردد می کنه !!!!!!!!!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين كاميون هاي كاماز كه در ايران هم توليد مي شوند كاميون هاي بسيار مناسبي براي مقاصد نظامي ما هستند. [/quote]


علي اقا كاميونی که شما عکسی از اون قرار دادین کراز 6135V6 محصول شرکت آوتوکراز اوکراین است نه کاماز روسیه

با توجه به توانایی ها عراق هم از این کامیون ها سفارش داده است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب بحث ماشین شد وجای من خالی بود!!
[quote]
شما رو چه حساب ميگي كاماز مناسبه براي ايران؟ دليل خاصي داري؟ مدركي چيزي؟

اصولا ماشينهاي روسي به هيچ وجه به درد ايران نميخورند. چون موتورهاشون مختص اب و هواي فوق العاده سرد روسيه ست. و به درد مناطق گرم و خشك يا معتدل اصلا نميخورن و باعث موتورسوزي يا واشر سرسيلندر سوزي ميشه. نمونش همين كار ابلهانه واردات ونهاي گازولين روسي كه تو همين تهران هم پره و تمام خريداراش پشيمون.[/quote]

برای کامیون های نظامی مسائل مختلفی مد نظر هست که فقط شامل حمل بار نمیشه، قدرت و تحرک و مانایی در شرایط بد هم از مسائل مورد نیاز برای کامیون های نظامی است

راجع به اینکه خودرو های سنگین روسی به درد نمیخورند تاحدی موافقم و تاحدی مخالف

موافق از این رو که پیشرانه های روسی عملکرد مناسبی ندارند، اما مخالف اینکه بحث سوختن واشر سر سیلندر و ... مربوط به سیستم خنک کنندگی cooling system خودرو میشود و رفع این مشکل ساده ترین مشکل ممکن است ، اگر باقی شرایط عملکردی خودرو های روسی را تایید میکنید بنده شخصا حاضرم مشکل مدنظر شما را حل کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خب بحث ماشین شد وجای من خالی بود!!
[quote]
شما رو چه حساب ميگي كاماز مناسبه براي ايران؟ دليل خاصي داري؟ مدركي چيزي؟

اصولا ماشينهاي روسي به هيچ وجه به درد ايران نميخورند. چون موتورهاشون مختص اب و هواي فوق العاده سرد روسيه ست. و به درد مناطق گرم و خشك يا معتدل اصلا نميخورن و باعث موتورسوزي يا واشر سرسيلندر سوزي ميشه. نمونش همين كار ابلهانه واردات ونهاي گازولين روسي كه تو همين تهران هم پره و تمام خريداراش پشيمون.[/quote]

برای کامیون های نظامی مسائل مختلفی مد نظر هست که فقط شامل حمل بار نمیشه، قدرت و تحرک و مانایی در شرایط بد هم از مسائل مورد نیاز برای کامیون های نظامی است

راجع به اینکه خودرو های سنگین روسی به درد نمیخورند تاحدی موافقم و تاحدی مخالف

موافق از این رو که پیشرانه های روسی عملکرد مناسبی ندارند، اما مخالف اینکه بحث سوختن واشر سر سیلندر و ... مربوط به سیستم خنک کنندگی cooling system خودرو میشود و رفع این مشکل ساده ترین مشکل ممکن است ، اگر باقی شرایط عملکردی خودرو های روسی را تایید میکنید بنده شخصا حاضرم مشکل مدنظر شما را حل کنم[/quote]

دقيقا بحث منم همينه. اگه صرفا مونتاژكار باشيم يا وارد كننده نتيجش همونه كه گفتم. بايد متناسب سازي بشه. يعني مختص شرايط اب و هوايي ايران بايد بشه. بايد مكانيكهاي خبره هم تربيت بشن. وگرنه توي صحنه جنگ بايد سربازا ماشين هل بدن! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.