wilhelm

روش های آمریکا برای مقابله با بسته شدن تنگه هرمز

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نگراني بزرگ من اينه كه دشمنان خليج فارس را قلمرو زيردريايي هاي خود كنند
در اين صورت تصور من اين هست كه كنترل تنگه هرمز با زير دريايي براي دشمنان نتنها اسان تر خواهد بود بلكه احيانا خسارت كمتري رانيز در پي خواهد داشت

نمیشه با غرق کردن چنتا کشتی نفتی تنگه هرمزو بست طوری که زیردریایی دشمن نتونو وارد تنگه هرمز بشه یا حداقل کار زیر دریایی های دشمن برای عبور از تنگه سخت تر بشه ؟
:evil:


یک سوال داشتم اگه ناو های جنگی دشمن وارد تنگه بشن بدون زیر دریایی نمی شه با یک گروه غواص اموزش دیده زیر ناوهای دشمن بمب گذاری کنند ؟
این کار عملی یا نه ؟ broken_heart broken_heart :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت برادر عزيز death

[quote]اینم خدمت دوست عزیزم[color=red]komando59[/color] عرض کنم که نیرو هوایی ایران شدیدا فرسوده و توان درگیری با اف18 تازه نفس امریکایی رو نداره در ضمن ایران یه پهپاد امریکایی رو در عمق خاک خودش تصاحب کرده اونم با جنگال این به این معنا نیست که تمام هواگرد های امریکایی به محض رویت مجبور به فرود در اولین فرود گاه ایران میشن [/quote]

برادر ميدونيد كشف اون سنتينل خودش چقدر ارزش داره و چه معني ميده ؟
شما وقتي اينجوري ميگيد كه با جنگال تونسته در خاك خودش اونو بشونه ، مگه كار كمي هست ؟ جنگال رکن اصلی نیروهای پدافندی است و برنده میدان کسی هست که بتونه قدرت جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک داشته باشه !

اگر ما همچین قدرت الکترونیکی در تجهیزات و ... یا قدرت تفکر داشته باشیم که بتونیم سنتیل رو مجبور به فرود کنیم مطمئنا این پیشرفت ها و فکر به رادار تامکت نخواهد رسید ؟ به موشک های تامکت نخواهد رسید ؟ پس این حرف که نشوندن سنتیل رو با جنگال کم اهمیت تر از زدن اف 18 میدونید جای بسی تامل داره !

بله قبول دارم در بعد اطلاع رسانی نیروی هوایی ، حفاظت اطلاعات داره خیلی سخت میگیره ولی آیا شما هم فکر میکنید تامکت همون تامکته زمان جنگه ؟ یا فقط شکل تامکت همونه و هنوز قدرت برترین رهگیر هوایی رو داره ؟

سنتیل پهباد رادارگریزی بود که از تکنولوژی اف 35 و بی 2 استفاده میکرد ، این یعنی چی ؟ اون تازه جاسوسی بود و شرایط بسیار حساستری هم داشت ...!

شما هنوز به قدرت راداری ما ایمان ندارید ، اف 18 خیلی قبل تر از اینکه بخواد واسه ما تهدیدی ایجاد کنه ، شناسایی میشه و ما برای مقابله باهاش جنگ الکترونیک و پیشرفت های الکترونیکی رو داریم که در کالبد موشک هاوک تبدیل به شلمچه میشه که ...!
شلمچه هم روی تامکت نصب میشه که ....!

چرا فکر ( شما رو عرض نمیکنم ، در کل میگم ) میکنید که شما فقط به فکر این مملکت هستید ؟ آیا اون فرمانده نیروی هوایی نمیدونه که در زمان جنگ اگر ما از لحاظ بعد هوایی ضعیف باشیم ، باید بریم غاز بچرونیم ...!

سوخو 30 که برادر نجف دیدند ، مثالی نقضی است بر اینکه نیروهای هوایی ما همون نیروی هوایی گذشته است ، ....!

[quote]با توجه به این قضیه که قطعا ما با چندین کشور باید بجنگیم نمی تونیم رو آسمون حساب کنیم در مورد مقابله با موشک های امریکایی هم باید بگم قطعا اونا هم به فکرشون میرسه که از موشک های بالستیک استفاده کنن !!! در ضمن تام هاک تا اونجا که من می دونم از چند سیستم ناوبری استفاده می کنن وقطع gps به معنی نابودی اونها نیست [color=red]گو اینکه در این زمینه که ما بتونیم این کارو بکنیم هم شبهه های زیادی وجود داره[/color] [/quote]

اتفاقا ما روی تنها چیزی که حساب میکنیم ، آسمونه چون اگر اونو از دست بدیم ، کارمون تمومه و ما در تمام این سال ها داریم روی نقاط قوت نیروهای آمریکایی تمرکز میکنم که اونها رو به نقاط ضعفشون در برابر خودمون تبدیل میکنیم که نمونش رو که گرفتن پهباد سنتینل بود دیدیم ...!

به سخنان سردار سلامی توجه کنید که ما رو در زمینه پهباد جز دو کشور در این زمینه میدونه که اشاره ای هم به پهباد رادارگریز با مداومت پروازی بالا میکنن که ...! بنده به حرف ایشون اعتماد دارم چون ...!
در ضمن بنده در مقابله با موشک های کروز تنها از اختلال جی پی اس حرف نزدم و تازه نقطه چین هم گذاشتم ! در ضمن جی پی اس هست که بیشترین دقت رو به موشک های آمریکایی میده و بدون اون ممکنه موشک خطای زیادی داشته باشه که شاید اصلا به هدف برخورد نکنه ...!

در رابطه با اون قسمتی که قرمز کردم :

واقعا با گرفتن سنتینل هنوز هم شبهه در این زمینه دارید ؟؟؟؟؟؟!!!!
مثال دیگش جنگ خلیج فارس هست که ....!

مطمئن باش که در زمینه کور کردن ، فریب و ..... ماهواره و از این دست اعمال ، تا شاید زدن اونها یه دستی بر آتش داریم !

در موردموشک های بالستیک عرض کنم :

1. روسیه به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد که در نزدیکی اش پایگاه موشک های بالستیک ایجاد کنن و همچنین ایران !

2 در رابطه با مکان شلیک آمریکا دو راه دارد یا کشورهای همسایه ما و یا ناوهای هواپیمابر و زیردریایی ها :

کشورهای همسایه عمرا چنین کاری بکنن ( شاید هم بکنن ولی اون موقع ...) چون عواقبش مطمئنا بسیار برایشان بد خواهد بود !

راه دوم هم ناوهای هواپیما بر و زیردریایی ها خواهند بود ، که این امکان وجود دارد ولی تعداد محدود چون بالاخره اون بالستیک با اون ابعاد و سیستم شلیک و اون ....! موشک های بالستیک قابلیت نقطه زنی ندارند و مگر با هدایت ماهواره ای که اگر ایران ....! همون اختلال جی پی اس رو میگم ! یادم رفت بگم اگر اونها از کلاهک متعارف استفاده کنند هم که ...! با اون وجود موشک های کروز با توجه به نرخ آتش بالاتر ...!

در هر صورت آمریکایی ها این نوع موشک رو تشخیص دادند به دلایل خودشون چون بالاخره زدن اینها به خصوص مدل های رادارگریز و خفن تر کار هر کسی نیست .... !!!! :evil:
ضعف این نوع موشک ها رو در جنگ خلیج فارس میتوان مشاهده کرد صدام با چهارتا اختلالگر ...! :evil:

[quote]در مورد زدن قایق های ما به نظرم بهترین راه استفاده از هل فایر با ریپر و پردیتور در صورت نزدیک شدن به ناو ها میشه از سوپر کبرا هم استفاده کرد در ضمن تا اونجا که من میدونم آ-10 در مقابله دوش پرتاب ها خیلی مقاومه یکی از بچه های همین سایت هم یه فیلم از درگیری در افغانستان گذاشته بود
راستی اگه از زاویه دید شما به داستان نگاه کنیم باید بگیم که کلا طراحی و ساخت تانک بالگرد پهپاد اشتباهه !اما این طرز فکر شماست که اشتباهه
راستی من پد هم نمی دونم چیه؟ [/quote]

برادر هلیفایر فکر کنم میتونه تا اهدافی با 120 کیلومتر بر ساعت رو مورد هدف قرار بده که قایق های عاشورای ما در زمان جنگ به 100 تا میرسیدن البته با یکم دستکاری البته در شرایطی خاص !

یه جایی خوندم دارن تا اهدافی با سرعت 160 آمادش میکنن که دیگه خبری ندارم !

در هر صورت قایق های تندرو ما بدون پشتیبانی و وجود پدافند به هیچ عنوان به همچین عملیات هایی دست نمیزنند مگر در شرایطی خاص !
موشک های دوشپرتاب ضد هوایی رو میگن منپد که یدونش روی هر شناوری هست و احتمال میدم که آمریکایی ها موشک هایی با برد بیشتر رو هم آماده کنند و بچه های پدافند هم شناورهای تندرو پدافندی با برد بیشتر درست کنن ، در واقع یک مقابله به مثل !

دوست عزیز من نمیگم که مثلا ای 10 بدرد نمیخوره ولی وقتی هلفایری با توان زدن اهدافی با سرعت 160 به میدون بیاد ، مطمئنا نیروهای ما هم پدافند روی شناورها رو ارتقا ، سرعت و رادارگریزی و فاکتور های دیگه ای مثل تشعشعات حرارتی و ... رو کاهش میدن تا زدن شناورهای ما سخت تر باشه !

حرکت همچین شناورهایی حتما از طرف نیروی هوایی و پدافند پشتیبانی میشه و حداقلش هم پدافند روی شناوهای تندرو هست ! broken_heart


کوچیک شما
مهدی !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا متاسفم
موضوع تاپیک یک چیز دیگر است و شما راجع به مساله دیگری صحبت می کنید.
بغیر از 4-5 پست بقیه ارتباطی به موضوع نداشت.
تاپیک قفل شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.