Antiwar

ترور یک دانشمند ، انفجار یک خودرو در ‌سیدخندان تهران

Recommended Posts

رئیس مجلس با بیان اینکه اسرائیل به خاطر ترور شهید احمدی‌روشن گوشمالی سنگینی خواهد شد، از کشف سرنخ‌هایی درباره این ترور توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خبر داد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با شبکه خبر العالم با بیان اینکه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران تأثیری در فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نخواهد داشت، بر لزوم پاسخ‌گویی مجامع بین‌المللی به رفتار شنیع رژیم‌صهیونیستی تأکید کرد و گفت: به‌طور قاطع پاسخ ایران به ترورها از آن جنسی که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس انجام می‌دهند، نخواهد بود، چون روش آنها ترور و تخریب است.

وی تصریح کرد: در بحث ترورها چند موضوع مطرح است، از جمله اینکه چرا رژیم صهیونیستی و برخی کشورهایی که در مسئله هسته‌ای گاهی رفتار ماجراجویانه دارند و دست به این کارها می‌زند.

رئیس مجلس افزود: در دوره‌های مختلف، آمریکایی‌ها و غربی‌ها از روش تهدید در مجامع بین‌المللی کار را آغاز کردند و از طریق شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به‌طور طبیعی باید از کشورهای بهره‌مند از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کنند، مسئله‌سازی و سنگ‌اندازی کردند.

* غرب کشورها را به دو بخش کشورهای دارای فناوری هسته و بدون فناوری هسته‌ای تقسیم کرده است

لاریجانی افزود: غالبا روش کار را به‌گونه‌ای طراحی کردند که یا سوخت را از ایران بگیرند یا کار را متوقف کنند و کشورها را به دو بخش تقسیم کردند، کشورهایی که دارای فناوری هستند و کشورهایی که فناوری ندارند، این در حالی بود که رژیم صهیونیستی NPT را قبول نداشت و سلاح هسته‌ای تولید کرد. اما ایران بارها اعلام کرد که دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

وی با بیان اینکه ترور کار ذلیلانه‌ای است، اضافه کرد: مسئله دیگر این است که چرا آنها در این مسیر کشیده شدند، آنها تصور می‌کنند اگر دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کنند، مسئله فناوری هسته‌ای ایران دچار چالش می‌شود.

* دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی سرنخ‌هایی را در باره ترور شهید احمدی‌روشن پیدا کرده‌اند

رئیس مجلس با اعلام این خبر که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی سرنخ‌هایی را در باره ترور شهید احمدی‌روشن پیدا کرده‌اند و با آنها برخورد خواهد شد، گفت: مقداری عدم آشنایی با مباحث در ایران از سوی غرب و رژیم صهیونیستی وجود دارد، در واقع آنها متوجه نیستند که خیل چشمگیری از جوانان ایرانی به این فناوری مسلط شده‌اند، فرض کنید چند دانشمند را تهدید کردید، آیا در کار ما نقصی پیدا شد.

* ایران دنبال ترور نیست وگرنه این کارها برای کشورمان مشکل نخواهد بود

لاریجانی با تأکید بر اینکه تا حد زیادی این دانش در ایران بسط پیدا کرده است، ادامه داد: ترور کار سختی نیست و از نظر عملیاتی کار سطح پایینی است؛ اما مسئله این است که ایران به دنبال این روش‌ها نیست در غیر این صورت انجام این کارها چندان مشکل نخواهد بود.

لاریجانی همچنین درباره شناسایی عوامل ترور شهید احمدی‌روشن، تصریح کرد: از بعضی از موارد و شواهد اطلاعاتی داریم، البته اعترافاتی که برخی از افرادی که در ترورهای قبلی دستگیر شدند، نشان می‌دهد که در چه نقاطی از جمله در سرزمین‌های اشغالی آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی یک برنامه ترور را دامن می‌زنند، گفت: این مسئله کم اهمیتی نیست، برخی از این افراد اعتراف کرده‌اند که ایالت متحده و اسرائیل پول و امکانات به عوامل ترورها می‌داده است.


* بررسی روابط آینده ایران و آژانس انرژی اتمی

رئیس مجلس در پاسخ به این سئوال که نام شهید علیمحمدی و شهریاری در اختیار شورای امنیت بود، آیا نام شهید احمدی روشن هم در میان اسامی‌ای بود که در اختیار شورای امنیت قرار داشت، پاسخ داد: من به‌طور دقیق اطلاع ندارم که جزو اسامی بوده یا نه؟ اما اینکه روابط ما با آژانس در آینده چگونه خواهد بود، در مجلس کمیسیونی را برای این رسیدگی به مسئله را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: بعد از گزارش اخیر که آژانس ارائه کرد، خیلی 'دوز' سیاسی‌کاری در آن زیاد بود و به جای اینکه بعد از همکاری ایران در بازرسی‌ها و نصب دوربین‌ها یک گزارش منطقی ارائه می‌شد، به گونه‌ای دیگر عمل کردند.

لاریجانی افزود: آنها همان طور که آمریکایی‌ها می‌خواستند گزارش را ارائه کردند، یادم هست همان موقع یکی از سخنگوهای تبلیغاتی رژیم صهیونیستی با وجد و سرور اعلام کرد که اسرائیل باید خوشحال باشد، چون همه آنچه ما می‌خواهیم در گزارش آژانس بود.

* آژانس از مسیر کار عملی و تکنیکی خود خارج شد

رئیس مجلس هشتم، این اقدام را خارج شدن آژانس از مسیر کار عملی و تکنیکی خود خواند و تصریح کرد: کمیسیونی در مجلس نیز به این موضوع رسیدگی می کند که روابط ما با آژانس باید در چه سطحی باشد، امیدواریم زمانی که نتایج بررسی کمیسیون ارائه شود، بتوانیم مسیر همکاری روشنی را با آژانس و مذاکرات گام به گامی را تعریف کنیم.

* به طور قطع پاسخ ایران به ترورها از آن جنسی که آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند، نخواهد بود

وی با بیان اینکه به طور قطع پاسخ ایران به ترورها از آن جنسی که آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند، نخواهد بود، گفت: چون آنها رفتار تروریستی دارند و ما مخالف این هستیم و این را نادرست می‌دانیم، بنابراین نباید انتظار داشت ایران مانند اسرائیل که یک رژیم تروریستی است، باشد.

* در گوشمالی دادن رژیم صهیونیستی دریغ نخواهیم کرد

لاریجانی ادامه داد: ایران صبورانه حرکت می‌کند، اما در گوشمالی دادن رژیم صهیونیستی، این‌گونه روش‌ها پاسخ روشنی خواهد داشت، دریغ نخواهیم کرد و در این زمینه حتماً اقداماتی صورت خواهد گرفت.

* رابطه قوی بین ترور شهید احمدی‌روشن و مسئله فردو نمی‌بینم

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور، با تاکید بر اینکه رابطه قوی بین ترور شهید احمدی‌روشن و مسئله فردو نمی‌بینم، گفت: مسئله فردو مسئله پنهانی نبود و مطابق مقررات آژانس وقتی جایی را راه اندازی می‌کنیم باید به آنها اطلاع دهیم، ایران تخلفی در این رابطه نکرده، فردو یک پروژه برای تأمین غنی‌سازی است، بنابراین کار مخفی و خلاف قانون نبوده است.

* رژیم صهیونیستی و آمریکا دچار یک سوء تفاهم با خودشان شده‌اند

وی با اعتقاد به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا دچار یک سوء تفاهم با خودشان شده‌اند و از روش‌های دیگری که فکر می‌کردند، می‌توانند بر اراده مسئولان و ملت ایران تأثیر بگذارند، نا امید شدند، تأکید کرد: آنان به سراغ تحریک احساسات و اینکه برخی سرمایه‌های کشور را نابود کنند، رفتند و به‌طور قطع به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

لاریجانی در ادامه افزود: در مراسم تشییع جنازه این شهید حضور پررنگ و شعارهای مردم بسیار مستحکم و به گونه‌ای بود که اراده‌ها را قوی‌تر کرد، در واقع روحیه ملت ایران این طور است، زمانی که می‌بینند دشمن خارجی با زور می‌خواهد چیزی را از دست ما بگیرد ایستادگی‌شان بیشتر می‌شود.

* نوآوری‌های که در آینده اعلام می‌شود نشان می‌دهد که بنیه علمی ایران بسیار قوی‌تر از این است

وی ادامه داد: نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی که در آینده اعلام خواهد شد نشان می‌دهد که بنیه علمی ایران بسیار قوی‌تر از این است که چند نفر را که ترور کردند کار زمین بماند، البته اینها سرمایه علمی ما هستند و مجامع بین‌المللی باید به رفتار شنیع رژیم صهیونیستی پاسخ بدهند، اما تأثیری در کار اتمی ما نخواهد داشت.

* آژانس از تأسیسات فردو با اطلاع بود

رئیس مجلس درباره اهمیت و مکانیزم تأسیسات فردو گفت: آژانس از این موضوع مطلع بوده، غنی‌سازی با یک مکانیزم جدیدی در آنجا شکل گرفته و از نظر امنیت و مکانیزم جدید تولید و سرعت، رفتار متفاوتی است.

* تاسیسات فردو مراحل پایانی را طی می‌کند

وی ادامه داد: تا حد زیادی سوخت در آنجا تأمین می‌شود و کارهای اولیه میله‌های سوخت نیز انجام شده و فکر می‌کنم مراحل پایانی خود را طی می‌کند، این هم طبیعی بود و مطابق مقررات آژانس زمانی که راکتور اتمی تهران به سوخت نیاز دارد، باید از کشورهای دیگر بخواهد که این سوخت را بدهند، این به ماجرایی تبدیل شد که می‌خواستند از این طریق به بنیه فنی ایران صدمه بزنند، اما آژانس کار خود را نکرد و ایران خودش به دنبال سوخت رفت.

لاریجانی با بیان اینکه حال که ما به دنبال غنی‌سازی متناسب با نیاز راکتور تهران را فراهم کردیم، شروع به سر و صدا کرده‌اند، تصریح کرد: ایران از قبل اعلام کرد که اگر شما میله‌های سوخت را بدهید، دلیلی ندارد ما غنی‌سازی را در درجه بالاتر فراهم کنیم و زمانی که شما دست رد زدید، چاره‌ای نداشتیم و فکر می‌کنم بالا رفتن توانمندی‌های ایران برای آنها خیلی نگران‌کننده شده است.

رئیس قوه مقننه، یادآور شد: امروز زمانی است که باید درک درستی از واقعیات داشته باشند که ایران مسلط به این تکنولوژی شده و نباید خودشان را به زحمت بیاندازند و از سوی دیگر برای ملت ایران نیز دردسر ایجاد کنند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه روش مدیریتی پروژه اتمی ایران به نحوی نیست که افراد مشخصی به کاری تسلط داشته باشند و بعد از ترورها کار عملاً متوقف شود، افزود: تعداد زیادی از افراد درگیر بسته‌های تکنیکی این مسئله هستند و بدون تردید تأثیری در پیشرفت‌های اتمی ما نخواهد داشت، هر چند که این شهیدان سرمایه‌های ما بودند، اما افراد زیادی در این امر دخیل هستند.

* اسرائیل به خاطر ترور شهید روشن گوشمالی سنگینی خواهد شد

وی با اعلام این مطلب که از همان روزهای نخست، طرح‌هایی برای صیانت از دانشمندان هسته‌ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد:‌ اصولا کارهای تروریستی در این حد کار مشکلی نیست و همیشه انجام می‌شود و با رعایت همه مسائل امنیتی افرادی را در یک جایی می‌توانند ترور کنند، اما در این قضیه چون تکرار شده و اسباب ناراحتی مردم را فراهم کرده است، رژیم صهیونیستی گوشمالی سنگینی خواهد شد.

لاریجانی افزود: دولت ایران برای این کار برنامه‌هایی دارد اما صحیح نیست که در رسانه‌ها مطرح شود، البته سرنخ‌هایی به دست آمده و دستگیری‌هایی انجام شده که در حال بررسی و تهیه گزارش‌هایی هستند.


http://www.tabnak.ir/fa/news/220114/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D9%8A%D8%B1%D9%8A-%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%8A-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما در این قضیه [b]چون تکرار شده [/b]و [b]اسباب ناراحتی مردم[/b] را فراهم کرده است، رژیم صهیونیستی گوشمالی سنگینی خواهد شد. [/quote]

چون تكرار شده

و چون اسباب ناراحتي مردم شده

سوال ) دلايل ذكر شده از چه سنخي مي باشد : سياسي ؟ منطقي ؟ عقلاني ؟ اسلامي؟ دموكراتيك ؟

*****

ياد خطبه هاي نماز جمعه آيت الله هاشمي رفسنجاني پيش از قبول قطعنامه 598 افتادم كه گفته بودند ما نمي توانيم جلوي مردم را بگيريم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]صدای نشریه انگلیسی هم درآمد
گاردین: کشتن دانشمندان ایرانی، ترور نیست؛ کشتار است [/size][/color]
روزنامه گاردین به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و نوشته است: ترور واژه مودبانه‌ای است برای این رویدادها. آنچه حقیقت دارد، این است که این عمل سیاستمداران ما ترور نیست، بلکه کشتار دانشمندان ایرانی است.

سرویس بین‌الملل ـ ترور دانشمندان ایرانی در سال‌های اخیر، آنچنان با معیارهای بشری جهان‌شمول در تعارض بوده است که سرانجام، صدای نشریه انگلیسی گاردین هم درآورد.

به گزارش «تابناک»، «گاردین» نوشته است: هفته گذشته، مصطفی احمدی روشن، دانشمند هسته‌ای ایران، در حالی ترور شد که در ماشینش نشسته بود، بدون اینکه مسلح بوده یا در میدان جنگ باشد.
اکنون لیبرال‌ها باید پاسخگو باشند که آیا خود آنان چنین فهرستی از کشتار را تحمل می‌کنند؟ بنیانگذاران آمریکا باید بگویند که آیا نظرشان این است که یکی بتواند هم دستگیر و هم محاکمه و هم مجازات کند؟

چند دانشمند ایرانی دیگر نیز به همین شیوه ترور شدند. داریوش رضایی نژاد هم در حالی ترور شد که بیرون از مهد کودک دخترش، منتظر تحویل گرفتن او بود، ولی ما به جای اینکه آن را محکوم کنیم، به نوعی ابزار خوشحالی می‌کنیم.

این در حالی است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترور دانشمند ایرانی را کاری حیرت‌انگیز می‌دانند و یا سخنگوی نظامی اسرائیل در صفحه فیسک بوک خود می‌نویسد: من نمی‌دانم چه کسی دانشمند ایرانی را ترور کرده؛ اما بابت این ترور ناراحت نخواهم شد.



در واقع واژه ترور که ما برای کشتن دانشمندان هسته‌ای ایرانی به کار می‌بریم، لغت مودبانه‌ای است، چرا که این رخدادها ترور نیستند، بلکه کشتار هستند که سیاستمداران ما در ایران، وزیرستان، غزه و... با هر ابزاری علیه شهروندان غیر نظامی به کار می‌گیرند.
هدف آنان نیز این است که به ما بگویند، این افراد که هدف قرار می‌گیرند، خارجی‌ها را در کشورهایشان به قتل می‌رساند.

«دیو گروسمن»، افسر سابق ارتش آمریکا در کتاب خود، مکانیسم‌هایی را بررسی می‌کند که به وسیله آنها، ما نه تنها زشتی این کارها را نادیده می‌گیریم، بلکه آن را توجیه می‌کنیم.
وی از دلایل فرهنگی و اخلاقی می‌گوید که برای توجیه از آن بهره می‌گیریم.

اما اکنون لیبرال‌ها باید پاسخگو باشند که آیا خود آنان چنین فهرستی از کشتار را تحمل می‌کنند؟ بنیانگذاران آمریکا باید بگویند که آیا نظرشان این است که یکی بتوانند هم دستگیر و هم محاکمه و هم مجازات کند؟

تا چه اندازه ارزش‌های ما باید قربانی موضوعی به نام امنیت شوند؟ چه زمانی ما به حاکمانمان اجازه داده‌ایم که انسان‌ها را پنهانی به قتل برسانند، بدون اینکه پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال آن داشته باشند؟

مسأله پیچیده یا ابهام آلود وجود ندارد. آیا ما بمب‌گذاری در یک ماشین غیرنظامی را تأیید می‌کنیم یا نه؟ آیا ما تروریسم دولتی را محکوم می‌کنیم یا نه؛ این مهم نیست که در کجای جهان ترور شده و چه کسی دستور ترور را صادر می‌کند؟ آیا ما باید شانه‌های خود را بالا بیندازیم و چشممان را روی این بربریسم بی‌قانون ببندیم؟

همه این سوال ها خطاب به رئیس MI6 نیز مطرح است . کسی که خود مستقیما از طرح سازمانش برای ترور دانشمندان هسته ای ایران سخن می گوید . خطاب به موساد وجود دارد که حالا مشخص شده است که حتی عمده نیروهای خود برای ترور و خرابکاری در ایران را از گروهک تروریستی ریگی استخدام می کرده است . برای آمریکا وجود دارد که سناتور آن کشور و کاندیدای ریاست جمهوری آن از خبر کشتن دانشمند ایرانی احساس خوشحالی می کند .

اگر پاسخگویی باشد ، سوالات زیادی وجود دارد که آنان باید پاسخگو باشند.

منبع: :evil:
http://www.tabnak.ir/fa/news/220414/گاردین-کشتن-دانشمندان-ایرانی-ترور-نیست-کشتار-است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من دیگه از اینجور تاپیک ها خسته شدم
حوصله هم ندام توش پست بدم ولی میدم
از این مسئولین هیچ بخاری بلند نمیشه و نخواهد شد لطفا این ارزو ها رو بزارید کنار موشک جواب موشک زمان این چیزها خیلی وقته گذشته الان جواب موشک بوس هست التماس هست هرچی هست غیر از موشک
امام گفت :بکشید ما را ما بیدار میشویم
وقتی دانشمند قبلی ترور شد کی بیدار شد خفتگان اصلی ما مسئولین ما هستن اگر به همین شکل پیش بره تا اخرین دانشمند هم پیش میرن برای محکم کاری هم شده نیروگاه رو میفرستن رو هوا شاید از شدت انفجار یکم چشماشون باز شد ولی اون هم پس از چند ثانیه بسته میشد
و در اخر برادرانی که میگن مشکل از اطلاعات نیست پس لطفا به مسئولین بگن این همه بلوف نزنن سازمان اطلاعات ما تو جهان لنگه نداره بعضی ها هم میگن نیرو ندارن انگار می خوان مردم ساپورت کنن نیرو میخوان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هوم 70 ميليون آدم هست ، كه حداقل X هزار نفر توي اين صنعت هسته اي هستند
چه انتظاري داري در مقابل 2 تا سوزن ميون يك انبار كاه.

هرچي فكر ميكنم حتي ترور رئيس موساد هم بي ارزشه ، اين سگ مرد ، يكي ديگه مياد بجاش ، بايد يه بلائي سرشون بياد كه نسلشون خشك بشه :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هوم 70 ميليون آدم هست ، كه حداقل X هزار نفر توي اين صنعت هسته اي هستند [/quote]
وای پس x هزار دانشمند {مغز} داریم :evil:
کی گفته ایرانی تو علم تو جهان اول نیست :evil:
[quote]هرچي فكر ميكنم حتي ترور رئيس موساد هم بي ارزشه ، اين سگ مرد ، يكي ديگه مياد بجاش ، بايد يه بلائي سرشون بياد كه نسلشون خشك بشه broken_heart
[/quote]
تو اینجا باید به صف کشید اولی رو کشتیم میریم سراغ دومی دومی پرید سومی همین جوری پیش ببریم میخوام ببینم کی جرئت داره رئیس موساد بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه حزب الله جواب ترور شهید مغنیه رو داد
نه ایران جواب ترور دانشمندان ایرانی رو داد
هر چند مدت بک بار هم یکی از ما ترور میشه
اصن خیلی احساس بدیه !!

چی بگم آخه
شما اگه قرار بود برید اونارو ترور کنید این کارو همون دو سه روز اول انجان داده بودید !
قبلا هم همین حرفارو زده بودید

وزارت اطلاعات که میگه ما مسول جان این و اون نیستیم
فردا پس فردا هم نهاد های دیگه از این حرفا میزنن
البته تو یکی از سخنرانی های سعید امامی خودش گفت که کار ما فقط اطلاعاتیه و مسول جان دیگران نیستیم
ولی نهادهای دیگه چی ؟
یعنی کسی نیست درست حسابی از جان دانشمندان ما حمایت کنه؟

اصلا کی شما شنیدید که یکی از دانشمندان صهیونیست یا آمریکایی به دست ما به هلاکت رسیده باشه ؟
هی 24 ساعت میشینید تو این سایتا میگید ما فلان جا نفوذ داریم فلان جا آدم داریم
پس کو !
این همه بزرگنمایی برای چیه خوب!
اگه قدش نیستید حرف الکی نزنید خوب


ببخشید دوستان اولین باره اینقدر حرف زدم تو سایت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظورم اينه كه توي ايران با 70 ميليون نفر جمعيت چه انتظاري داري 2 نفر تروريست كه احتمالا فاقد هرگونه سابقه كيفري هم هستند را وزارت اطلاعات دتكت كنه ؟
البته اين دليل نميشه كه از مسئولين و دانشمندها حفاظت خيلي بهتري به عمل نياد اللخصوص الان كه مشخص شده اينا فرقي براشون نداره كي باشه و چه سمتي داشته باشه... هسته اي باشه كافيه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق، شنيده هاي رسالت حکايت از آن دارد که بمبي که دانشمند هسته اي کشور شهيد احمدي روشن توسط آن به شهادت رسيد توسط آمريکايي ها در اربيل به گروهک تروريستي پژاک تحويل داده شده و اين بمب به همراه بمب مشابه ديگري از مرزهاي غربي وارد کشور شده است. شنيده هاي خبرنگار رسالت همچنين حاکي است که بمب اول منفجر مي شود و منجر به شهادت شهيد احمدي روشن مي شود اما بمب دوم در حوالي ميدان رسالت تهران پس از يک سري عمليات امنيتي و اطلاعاتي کشف مي گردد. گفتني است اين بمب از نوع مغناطيسي و مشابه همان‌ بمب هايي است که قبلا نيز براي ترور دانشمندان از آنها استفاده مي‌شده است.


کم تحرکي وزارت خارجه در مقابله با جريان تحريم ها
در حالي که وزير خزانه داري آمريکا در راستاي پروژه تحريم ايران حداقل 10 سفر به کشورهاي منطقه اي و فرا منطقه اي داشته است اما دستگاه سياست خارجي دولت در کمال بي تحرکي به سر مي برد و حتي رايزني‌هاي اقتصادي برخي مسئولان دولتي و غير دولتي که در سفر هاي خارجي پيرامون موضوعات و نگراني هاي اقتصادي ايران وارد مذاکره مي شوند را
بر نمي تابد! گفتني است تيموتي گايتنر، وزير خزانه داري آمريکا چندي پيش با سفر به ژاپن و چين با مقام‌هاي اين دو کشور درباره تحريم بانک مرکزي ايران و همچنين تحريم واردات نفت از ايران گفتگو و رايزني هايي را صورت داده است که البته چيني ها دست رد به سينه وي زدند.


[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/97203/%D8%B3%D8%B1%D9%86%D8%AE-%D8%A8%D9%85%D8%A8%D9%8A-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%8A-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%B4%D9%87%D9%8A%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF]منبع[/url]



از نظر من :

یا وزارت اطلاعات این ترور رو ردیابی میکرده که در داخل رد رو گم میکنن و منجر به شهید شدن دانشمند ما میشه .

یا با دستگیری نفرات تروریست که بمب اول رو منفجر کردن تونستن بمب دوم رو کشف کنند .

بهرحال خدا رو شکر که دومی کشف شده و حالا وزارت میدونه دومین نفر برای ترور احتمالاً کی بوده با توجه به محل کشف بمب البته اگه تروریستها حین حمله بوده باشن والا اون محل حوالی میدان رسالت احتمالاً محل اختفا بوده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.