Recommended Posts

پرواز جنگده آمريكا در كنار مرزهاي خرمشهر يك فروند هواپيماي نظامي آمريكا نزديك ساعت هجده و 15 دقيقه روز جمعه 23 شهريور ماه در مسير شمال به جنوب و در كنار مرزهاي زميني خرمشهر بر فراز آسمان عراق ديده شد. به گزارش خبرنگار ما در خرمشهر اين هواپيماي جنگي در ارتفاع بسيار بالا و با سرعت در مسير مرز هوايي ايران و عراق در مناطق شلمچه، خرمشهر، جزيره مينو رويت شد. گفتنی است که به تازگي نيروهاي موشكي زمين به هواي ايران در منطقه شلمچه مستقر شده اند. دو ماه پيش نيز يك هواپيماي متجاوز آمريكايي در منطقه اروند از يكي از پدافندهاي موشكي ايران اخطار دريافت و بي درنگ منطقه را ترك كرد. هواپيماهاي آمريكايي پس از تحركات خود در اين منطقه كه از زمان اشغال عراق آغاز شده، از پايگاه هوايي الجابريه كويت براي نشست و برخاست خود استفاده مي كنند. منبع: سایت انتخاب icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]دبير كميته پدافند غير عامل كشور : سند دائمي پدافند غير عامل در 13 بند به مجمع تشخيص پيشنهاد شد [/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك كارشناس گفت: سند دائمي پدافند غير عامل در 13 بند به مجمع تشخيص پيشنهاد شد. [/align]

مجيد اشتري‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري فارس با تاكيد بر نقش پدافند غيرعامل در افزايش توان و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران و كاهش آسيب‌پذيري‌هاي كشور، گفت: پدافند در معناي لغوي مترادف با دفاع است، دفاع نيز بر دو قسم است، دفاع عامل و دفاع غير عامل. دفاع عامل مبتني بر فعاليت نيروهاي مسلح و متكي بر تسليحات و تجهيزات نظامي مي‌باشد، چنين دفاعي بر عهده نيروهاي نظامي است. پدافند غيرعامل به دفاعي گفته مي‌شود كه متكي به تجهيزات و تسليحات نظامي نيست. پدافند غير عامل مجموعه‌اي از برنامه‌ريزي‌ها، طراحي‌ها و اقدامات است كه باعث كاهش آسيب پذيري در مقابل تهديدات دشمن مي‌شود.
اشتري‌فر در ادامه گفت: عمده‌ترين هدف پدافند غيرعامل، ايمن سازي و كاهش آسيب‌‌پذيري زيرساخت‌هاي مورد نياز مردم است تا بتدريج شرايطي را براي امنيت ايجاد نمايد.اين‌گونه اقدامات در اكثر كشورهاي دنيا انجام شده است و يا در حال اقدام است.اين اقدامات اگر به صورت يك برنامه ريزي و طراحي در توسعه نهادينه شود، خود‌به‌خود بسياري از زير ساخت‌هايي كه ايجاد مي‌شود، در ذات خود ايمني دارند.براي اصلاح‌ زيرساخت‌هاي فعلي هم مي‌توان با ارائه راهكارهايي مثل مهندسي مجدد آنها را مستحكم كرد.
دبير كميته دائمي پدافند غير عامل كشور در پاسخ به اين سؤال كه ممكن است عده‌اي مطرح شدن مجدد بحث پدافند غير عامل را با تهديد‌هاي اخيري كه عليه ايران مي‌شود مرتبط بدانند گفت:
پدافند غير عامل موضوع مهمي است و مرتبط با دوره و تهديد مقطع خاصي نيست. سوئيس به عنوان كشوري بي‌طرف شناخته مي‌شود. اما سال‌هاست كه با برنامه ريزي منسجمي، پدافند غيرعامل را به عنوان يك راهكار اطمينان بخش براي حفظ سوئيسي‌ها مورد توجه قرار داده‌اند. دولت سوئيس بيشترين ميزان سرانه‌ پناهگاه را براي شهروندانش ايجاد كرده‌ است.در اين پناهگاه‌ها همه امكانات وجود دارد و مواد غذايي و مواد بهداشتي- دارويي موجود در اين پناهگاه‌ها دائماً به روز مي‌شوند.
وي گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، آمريكا كه روزي بزرگترين‌ حامي ايران بود، در حال حاضر به بزرگترين دشمن كشورمان تبديل شده است. به دليل استكبار ستيزي انقلاب يك جنگ دائمي را از فرداي پيروزي انقلاب تا به حال با امريكا داشته‌ايم. اين خصيصه باعث شده است، تا ايران شرايط منحصر به فردي داشته باشد. بنابراين با توجه به اين شرايط همواره در معرض تهديد بوده و هستيم و خواهيم بود. بايد با دوري از غفلت همواره آماده دفاع باشيم.
اشتري‌فر در رابطه با سند دائمي پدافند غير عامل كشور اظهار داشت: 13 بند پيشنهادي دبيرخانه مجمع تشخيص مطرح شده و يك بند آن به تصويب اعضاي مجمع رسيد و 12 بند باقي مانده نيز در جلسات بعدي رسيدگي خواهد شد. با تصويب اين سياست‌هاي كلي، سند دائمي پدافند غير عامل خواهيم داشت. پس از تصويب اين سند، برنامه‌هاي كلي كشور بايد با پيروي از اين اصول تصويب شوند.
گفتگوي تفصيلي فارس با دبير و جانشين دائمي كميته پدافند غيرعامل بزودي در گروه ديدگاه منتشر خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]زارعي در گفتگو با فارس : سپاه قدس نيز همانند ديگر مجموعه‌هاي سپاه فعاليتي شفاف و قانوني دارد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي با بيان اين‌كه سپاه قدس نيز همانند ديگر مجموعه‌هاي سپاه فعاليتي شفاف و قانوني دارد، گفت: دستگاه ديپلماسي بايد كشورهايي چون چين، روسيه و آلمان را نسبت به سپاه قدس توجيه كند. [/align]

سعدالله زارعي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، با اشاره به عقب‌نشيني دولتمردان آمريكايي درخصوص تروريستي خواندن سپاه، با بيان اين‌كه آمريكا در ارتباط با جمهوري اسلامي خط سير كلي ايجاد تفرقه را از ابتدا دنبال كرده‌، اظهار داشت: براساس اين خط سير، آن‌ها نهادهاي جمهوري اسلامي را به دو دسته نهادهايي كه با جريان ضدآمريكايي‌ مرتبط هستند و نهادهاي ميان‌رو و قائل به گفتگوي ايران و آمريكا، تقسيم كرده بودند.
وي با بيان اين‌كه اين خط سير به بن‌بست رسيد، اظهار داشت: دليل به بن‌بست رسيدن اين خط سير اين بوده كه اصولاً جمهوري اسلامي به عنوان يك نظام سياسي، به صورت منسجم عمل مي‌كند و يك هويت مشخص و تعريف شده دارد؛ به شكلي كه موضع‌گيري اشخاص تاثيري در تشخص نظام و موضع آن در عرصه بين‌المللي ندارد.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اين‌كه آمريكا در مرحله بعدي انگشت اتهامات را به سمت سپاه برد، اظهار داشت: دولتمردان آمريكايي در راستاي تفرقه‌افكني در نيروهاي داخلي ايران، مدعي شدند كه سپاه پاسداران به صورت يك نهاد خودگردان است كه مديريت دروني دارد و الزاماً به نظام جمهوري اسلامي ارتباط ندارد بلكه برگزار كننده يكسري اقدامات است كه بخشي از آن ماهيت تروريستي دارد.
به گفته زارعي،‌ آمريكايي‌ها با اين ادعا مي‌خواستند سپاه پاسداران را به عنوان يك نهاد كه فعاليت‌هاي غيرقانوني انجام مي‌دهد معرفي كنند و در نهايت انگ غيرقانوني بودن را به اين نهاد بزنند.
اين كارشناس مسائل سياسي تصريح كرد: آمريكايي‌ها در جريان مذاكراتي كه با طرف‌هاي اروپايي و برخي كشورهاي آسيايي از جمله روسيه و چين داشتند، اين كشورها با برخورد با نهاد سپاه و زيرمجموعه‌هاي آن به دليل مشاركت سپاه در امر بازسازي كشور كه ماهيت اقتصادي دارد، مخالفت كردند.
وي افزود: آمريكا براي اين‌كه كشورهاي گروه 5+1 را نسبت به اعمال محدوديت عليه جمهوري اسلامي راضي كند، بعد از مخالفت اين كشورها با اعمال محدوديت عليه كليت نهاد سپاه، اعلام كرد منظور ما از سپاه پاسداران، يگان قدس سپاه است؛ در حالي كه اين يگان از كليت سپاه جدا نيست و همان‌طور كه سپاه در چارچوب قانون و به صورت شفاف فعاليت مي‌كند، يگان قدس نيز همان طور است. آمريكايي‌ها با اين روش دست به فريبي زده‌اند و براي اين‌كه شركاي خود را به اعمال محدوديت عليه جمهوري اسلامي متقاعد كنند، تخصيص جديدي زده‌اند و يگان قدس را از سپاه جدا كرده‌اند.
زارعي با بيان اين‌كه جمهوري اسلامي ايران در واكنش به اين اقدام بايد سياست توجيهي نسبت به كشورهايي چون چين، روسيه و آلمان كه روابط اقتصادي فعالي با ايران دارند انجام دهد، يادآور شد: ايران بايد آن‌ها را در خصوص همكاري با آمريكا براي اعمال محدوديت عليه جمهوري اسلامي، چه در قالب عنوان سپاه و چه در قالب سپاه قدس، توجيه نمايد و هشدارهاي لازم را در خصوص نيات واقعي آمريكا به آن‌ها بدهد.
اين كارشناس مسائل سياسي در پاسخ به اين سؤال كه چرا آمريكا در قانع نمودن چين و روسيه مبني بر تروريستي اعلام نمودن سپاه ناكام ماند؟ خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها در همراه كردن كشورهاي گروه 5+1 دچار مشكل بودند چرا كه از يك طرف قطعنامه‌هاي صادره عليه ايران به نتيجه نرسيده بود (در حالي‌كه آمريكايي‌ها به آن‌ها مي‌گفتند با صدور قطعنامه، ايران متوقف مي‌شود) و از طرف ديگر آمريكايي‌ها تلاش مي‌كردند كه براي حل مشكلات خود در عراق، لبنان و فلسطين از ظرفيت كشورهاي گروه 5+1 بهره بگيرند. در حالي كه مثلاً فرانسوي‌ها معتقدند كه عراق مسئله‌اي است كه آمريكايي‌ها بايد راساً مسائل خود را در آن‌جا حل كنند و لبنان مسئله‌اي است كه روس‌ها در آن منفعتي ندارند و اساساً مسئله لبنان، مسئله روسيه نيست و در مسئله فلسطين نيز مسئله مربوط به آمريكاست.
به گفته وي، آمريكايي‌ها مي‌خواستند به بهانه همكاري گروه 5+1 با ايالات متحده در بحث هسته‌اي ايران، اين همكاري را به حوزه‌هاي ديگر هم تسري دهند. اما در عمل با مقاومت گروه 5+1 مواجه شدند.
زارعي با بيان اين‌كه گروه 5+1 تا مرز فروپاشي پيش رفته است، تصريح كرد: گفته مي‌شود هم‌اكنون اين گروه به گروه 3+3 تبديل شده كه روس‌ها، چيني‌ها و آلمان‌ها در يك طرف و آمريكا و انگليس و فرانسه نيز در طرف ديگر هستند. اگرچه كه فرانسه نيز درخصوص دنباله‌روي از سياست‌هاي آمريكا در خصوص مسائل غيرهسته‌اي ايران دچار ترديدهايي شده و آمريكا را مورد سؤال قرار مي‌دهد.
اين كارشناس مسائل سياسي با ارزيابي مسئله وحدت ملي در قبال هجمه تبليغاتي آمريكا عليه سپاه يادآور شد: يكي از اتفاقات بسيار خوبي كه در اين صحنه افتاد، اين بود كه تهديد آمريكا عليه سپاه، نادرستي خط سير مطرح شده از سوي آمريكا را به وضوح روشن كرد. براي همه گروه‌ها و جريانات سياسي داخل ايران مشخص شد كه ادعاي آمريكا مبني بر گفتگوي واقعي با ايران براي حل مشكلات، درست نيست.
وي با بيان اين‌كه با اين اقدام، خط گفتگو با آمريكا تضعيف شد و حتي برخي گروه‌هايي كه معتقد بودند بايد از طريق گفتگو مسائل ايران و آمريكا حل شود، بعد از اين ماجرا متوجه شدند كه آمريكا به طور واقعي در پي گفتگوي برابر با ايران نيست، اظهار داشت: با اعلام حمايت جريانات مختلف سياسي از سپاه مشخص شد گرو‌ه‌هاي داخلي هيچ اعتمادي نسبت به آمريكا ندارند و اين اتفاق مباركي بود.
زارعي با بيان اين‌كه در هر مسئله‌ي ملي كه آمريكايي‌ها وارد شوند، در داخل ايران يك وضعيت منسجم به وجود مي‌آيد، يادآور شد: آمريكايي‌ها در اين ماجرا ضرر كردند و تمام بذرهايي كه يكي دو دهه گذشته در فضاي سياسي ايران پاشيده بودند، با اقداماتي كه عليه برنامه‌ هسته‌اي ايران انجام دادند و عليه سپاه ادامه دادند، عملاً اين بذرها سوخت و به خاكستر تبديل شد. اين مسئله، دستاورد بسيار خسارت‌باري بود كه آمريكايي‌ها در اين ماجرا به دست آوردند.
اين كارشناس مسائل سياسي در پاسخ به اين سؤال كه در صورت وارد كردن نام سپاه قدس در قطعنامه جديد عليه ايران، واكنش مناسب ايران چه خواهد بود، خاطرنشان كرد: اگر آن‌ها در قطعنامه خود يكي از بخش‌هاي نظام جمهوري اسلامي را به طور مشخص مورد سؤال قرار دهد، در همان ابتداي كار دچار تناقض شده‌اند؛ يعني از يك طرف گويا رفتارهاي جمهوري اسلامي را تاييد كرده‌اند و از طرف ديگر بخشي از جمهوري اسلامي را مورد خطابه قرار داده‌اند.
وي افزود: اين يك تناقض است كه خود آمريكايي‌ها هم در يك ماه گذشته به آن اشاره كرده‌اند. يكي از روزنامه‌هاي آمريكايي نوشته بود شما درحالي كه در طول سه دهه جمهوري اسلامي را تحريم كرديد و به نتيجه نرسيديد، چگونه توقع داريد كه با تحريم بخشي از جمهوري اسلامي به نتيجه برسيد؟
زارعي پيش‌بيني كرد؛ اگر دولتمردان آمريكايي عليه بخشي از جمهوري اسلامي اعمال محدوديت كنند با شكست مواجه مي‌شوند، چرا كه برخورد آن‌ها عليه بخشي از جمهوري اسلامي ايران، با واكنش‌ همه بخش‌هاي جمهوري اسلامي مواجه مي‌شود.
اين كارشناس مسائل سياسي در پاسخ به اين سؤال كه واكنش جمهوري اسلامي ايران به هجمه تبليغاتي آمريكا عليه يگان قدس سپاه چه بايد باشد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي به طور طبيعي در واكنش به اين نوع تهديدات، بايستي طرف‌هاي خارجي را توجيه نمايد و گفتگوي فعال با جهان خارج را ادامه دهد و در عين حال بايستي بر توانمندي‌هاي داخلي خود تكيه كند. ما بايد تهديدات را با نشان دادن توانايي خود برطرف كنيم. بايد نشان دهيم كه توانايي رفع هرگونه تهديدات را از جمهوري اسلامي داريم. يعني هم قدرت‌نمايي باشد و هم گفتگو با طرف‌هاي مختلف براي توجيه آن‌ها ادامه يابد.
زارعي اين سياست دوجانبه را موفق ارزيابي نمود و تصريح كرد: اين سياست تاكنون موفقيت‌آميز بوده چرا كه ما با ايستادگي بر سر مواضع، به نتايج خود رسيديم و با گفتگو طرف‌ها را توجيه نموده‌ايم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سرلشگر صفوي : حمله احتمالي به ايران در كوتاهترين زمان ممكن سركوب خواهد شد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: فرمانده سابق كل سپاه تاكيد كرد: دشمنان بدانند اگر بخواهند به ايران حمله نظامي كنند در كوتاهترين زمان ممكن سركوب خواهند شد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نيروي مقاومت بسيج، در مراسم تجليل از خدمات 10 ساله سردار سرلشگر رحيم صفوي كه امروز سه‌شنبه در سالن پنجم آذر ستاد نيروي مقاومت بسيج برگزار شد، علي محمدي مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در بسيج از سردار صفوي به عنوان يادگار دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شهيدان ياد و از خدمات ارزنده وي در دوران 10 سال فرماندهي سپاه تقدير و قدرداني كرد.
مجيد ميراحمدي جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج نيز در اين مراسم گفت: سردار صفوي با داشتن خصوصيات يك فرمانده خوب و شجاع، توانست دوران درخشاني را در يك مسير فرماندهي از خود به جاي بگذارد و همواره سعي مي‌كرد پاسداران در راه دينمداري و تقوي گام بردارند.
وي در ادامه با اشاره به اطاعت‌پذيري و ولايت‌مداري فرمانده سابق سپاه پاسداران تصريح كرد: سردار صفوي همواره سپاه را در خط ولايت و رهبري ثابت قدم نگه داشت و نگذاشت تا افكار التقاطي وارد سپاه شود.
جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج افزود: سرلشگر صفوي يك فرمانده قرارگاه نبود كه در اتاق جنگ نشسته و فرماندهي كند بلكه در سخت‌ترين شرايط جبهه‌ها در خط مقدم حضور داشت و با عزمي راسخ همواره با مشكلات جبهه كنار مي‌آمد.
ميراحمدي يادآور شد: وي همواره به مشكلات پاسداران و رسيدگي به وضعيت معيشتي آنها اهتمام جدي داشت و خود را شريك سختي‌ها و ناملايمات پاسداران مي‌دانست.
وي ضمن تقدير و تشكر از زحمات سردار صفوي رشد و بالندگي نيروي مقاومت بسيج را موهون حمايتهاي و پشتيباني‌هاي وي دانست.
در ادامه نيز سرلشگر صفوي گفت: از اينكه اين كلمات را در خصوص بنده عنوان كردند به خداوند پناه مي‌برم و از ايزد منان مي‌خواهم كه مرا ياري كند كه در مسير بندگي‌ گام برداشته و خود را يك پاسدار كوچك مي‌دانم.
وي افزود: خداوند براي نظام هستي يك برنامه دارد و براي كشور ايران و سپاه پاسداران نيز برنامه و طرح دارد، مهم اين است كه خودمان را در راستاي خواست الهي قرار دهيم.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در امور مرتبط با نيروهاي مسلح اظهار داشت: ما بايد از امير مومنان بندگي و عبد بودن را ياد بگيريم چرا كه علي (ع) با اينكه حاكم و رهبر جامعه بود، براي يتيمان و نيازمندان نان و خرما مي‌برد و همواره دغدغه مسلمين را داشت.
صفوي با اشاره به حقيقت جنگ افزود: روزهاي جنگ خيلي روزهاي سختي بود و بايد حماسه دوران دفاع مقدس را هر چه بيشتر بيان كرد تا واقعيات جنگ براي مردم بازگو شود.
وي با اشاره به پيشرفت ده ساله سپاه گفت: فرماندهي در سپاه، فرماندهي جمعي است و موفقيت ده ساله سپاه، در سايه تلاش تمام نيروهاي سپاه و بسيج بوده است. سپاه رشد خود را مديون زحمات تك تك پاسداران و بسيجيان است.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در امور مرتبط با نيروهاي مسلح در خصوص گسترش بسيج گفت: براي تحقق ارتش 20 ميليوني راه دشوار و درازي را در پيش داريم و هنوز شعار تا سپاه بسيج نشود اين بسيج، بسيج نشود» تحقق پيدا نكرده است.
سردار صفوي يادآور شد: بسيج ظرفيت بسيار بالايي در جذب نيرو دارد و بايد با برنامه‌ريزي بتواند در صنوف مختلف وارد شده و نخبگان را شناسايي كند كه بسيج در حال حاضر توانسته با حضور در صحنه‌هاي مختلف كشور از جمله بهداشتي، سازندگي، علمي، فرهنگي و نظامي، يك قدرت تاثيرگذار باشد و دشمنان از نام بسيج هراس دارند.
وي با بيان اينكه درحال حاضر بسيج در عرصه سازندگي كشور با قدرت و قوت وارد شده و با همت جوانان توانسته خدمات بزرگي انجام دهد، اضافه كرد: بسيج يعني يك ملت معتقد به ولايت و رهبري، بسيج يعني يك نيروي چند جانبه كه هر جا در كشور به بسيج نياز باشد وارد عمل شود.
فرمانده سابق كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شرايط سياسي منطقه و حضور اشغالگران در منطقه گفت: منفور بودن آمريكا در بين كشورهاي مسلمان و جهان يك واقعيت است كه نشات گرفته از عملكرد بد و نامناسب آمريكايي‌ها در سراسر جهان مي‌باشد. در حال حاضر آمريكا در كشور عراق در يك بن بست بزرگي گرفتار شده و نمي‌تواند خود را به راحتي از اين مشكل نجات دهد.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: دشمنان بدانند اگر بخواهند به ايران حمله نظامي كنند با نيروهاي مسلح قوي و قدرتمند و بخصوص بسيج روبرو بوده و در كوتاهترين زمان ممكن سركوب خواهند شد.
در پايان اين مراسم با تقديم لوح سپاس به سردار سرلشكر رحيم صفوي از سوي مسئولين نيروي مقاومت بسيج از زحمات و تلاش‌هاي اين فرمانده بسيج تقدير و تشكر به عمل آمد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]پس از ديدار با وزير خارجه روسيه ؛ كوشنر: بايد هر كاري براي جلوگيري از جنگ با ايران انجام داد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير خارجه فرانسه پس از ديدار با همتاي روس خود گفت:‌ «بايد هر كاري را براي جلوگيري از جنگ (با ايران) انجام داد.» [/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، برنار كوشنر در كنفرانس خبري مشترك با «سرگي لاوروف» تاكيد كرد جنگ با ايران «بدترين گزينه‌اي است كه مي‌تواند رخ دهد.»
وي خواستار «مذاكرات بدون توقف» درباره برنامه هسته‌اي ايران شد.
وزير خارجه فرانسه در تصحيح اظهارات پيشين خود درباره احتمال جنگ با ايران گفت: «من گفته‌ام جنگ بدترين چيزي است كه ممكن است رخ دهد. هر كاري براي جلوگيري از جنگ بايد انجام شود. ما بايد مذاكره، مذاكره و مذاكره كنيم، بدون آنكه متوقف شويم يا مانعي در برابرمان باشد.»
وزير خارجه روسيه نيز اظهار داشت كشورش از احتمال حمله نظامي عليه ايران به دليل برنامه هسته‌ايش «نگران» است.
وي افزود: «روسيه درباره چندين گزارش منتشر شده كه تحريم‌هاي نظامي عليه ايران به طور جدي در حال بررسي است، نگران شده و تصور اينكه چنين چيزي در اين منطقه رخ دهد، دشوار است.»
وزير خارجه فرانسه پيش از اين نيز در مصاحبه با يك روزنامه اين كشور با توضيح درباره اظهاراتش مبني بر اينكه اين كشور بايد آماده احتمال جنگ با ايران شود، گفت قصد وي رساندن «پيام صلح» بوده است.
وي افزود: «من نمي‌خواهم گفته شود من طرفدار جنگ هستم! پيام من پيام صلح، پيام جديت و پيامي مبني بر عزم راسخ بود.»
فرانسه خواستار تحريم هاي بيشتر سازمان ملل عليه ايران شده است.
كوشنر گفت چنين اقداماتي به منظور جلوگيري از جنگ است و اگر شوراي امنيت سازمان ملل نتواند براي مجازات ايران به توافق برسد، فرانسه براي اعمال تحريم‌هاي جداگانه اتحاديه اروپا تلاش مي‌كند.
وي گفت: «بدترين وضعيت جنگ خواهد بود. رويكرد فرانسه به منظور جلوگيري از اين وضعيت، مذاكره، مذاكره و مذاكره بدون ترس از هيچ مانعي است و ما با دوستان اروپاييمان براي تصويب تحريم‌هاي قابل اعتماد تلاش مي‌كنيم.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]توسط متخصصان وزارت دفاع ؛ نخستين دستگاه تست ارابه فرود هواپيماهاي سبك ساخته شد [/align]


[align=center]خبرگزاري فارس: در آستانه هفته دفاع مقدس و براي نخستين بار در كشور، نمونه تحقيقاتي دستگاه تركيبي تست رهايش از ارتفاع، ترمز و ارتعاش ارابه فرود در دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع طراحي و ساخته شد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، ملك زاده عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي مالك اشتر گفت: دستگاه تركيبي تست رهايش از ارتفاع، ترمز و ارتعاش ارابه فرود Drop & drum test كه براي تست ارابه‌هاي فرود انواع هواپيماهاي سبك و پهپهادها و نيز شبيه سازي فرود آنها به كار مي‌رود، مجهز به ثبات‌هاي الكترونيكي شتاب سنج و كرنش سنج است كه از طريق نرم افزارهاي الكترونيكي پس از پردازش سيگنال‌ها، نيروي ضربات وارده به ارابه فرود و بعضي پارامتر‌هاي ديناميكي نظير پارامتر‌هاي مربوط به تغيير مكان‌ها را به نمايش مي‌گذارد.
وي افزود: طراحي و ساخت اين دستگاه با هزينه‌اي بسيار اندك و مقرون به صرفه ساخته شده كه علاوه بر نمايش اقتدار صنايع دفاعي كشورمان، به ميزان قابل توجهي صرفه جويي ارزي را نيز به دنبال دارد.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع همچنين اعلام كرد: با تاكيد بر ايده‌پردازي نو در ادغام چند فرايند تست در يك دستگاه و توسعه ظرفيت كارهاي دانشي و علمي مطلوب، كار انجام شده مي‌تواند بستر ساز رفع گلوگاه‌هاي صنعتي در حوزه تستهاي ارابه فرود باشد. لذا اين نمونه‌ تحقيقاتي براي صنعتي شدن و قابليت‌ كاربردي براي ارابه فرود هواپيماهاي سنگين نيز قابل توسعه است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]جشن پرواز جنگنده "صاعقه" پنجشنبه در مهرآباد برگزار مي‌شود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: جشن پرواز جنگنده‌هاي صاعقه پنجشنبه در فرودگاه مهرآباد برگزار خواهد شد. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در مراسمي كه در آستانه هفته دفاع مقدس در فرودگاه مهرآباد برگزار مي‌شود، قرار است دو فروند جنگنده صاعقه كه محصول مشترك نيروي هوايي ارتش و وزارت دفاع كشورمان است به پرواز درآيد.
در مراسم فوق، جمعي از مسئولان كشوري، فرماندهان نيروهاي مسلح و وزير دفاع حضور خواهند داشت و مراحل ساخت و توليد جنگنده صاعقه بيان خواهد شد.
جنگنده‌هاي فوق در كنار هواپيماهاي آذرخش از جمله دستاوردهاي مهم صنايع هوايي كشورمان است كه توليد آن براساس نيازهاي بومي كشور و تلاش متخصصان صنعت دفاعي با توجه به فناوري‌هاي نوين انجام شده و در آينده نزديك تعداد زيادي از آن وارد ناوگان هوايي كشور مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وزير دفاع: ايران براي تهديدات آمريكا پاسخ‌هاي متنوعي در اختيار دارد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سردار نجار در پاسخ به گفته وزير دفاع آمريكا مبني بر اينكه در مسير برخورد با ايران گزينه‌هاي ديگري را هم در نظر داريم، تاكيد كرد: ما هم براي پاسخگويي به اين تهديدات، پاسخ‌هاي متنوعي در دست داريم. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در آستانه هفته دفاع مقدس با گراميداشت ياد و خاطره ايثار و جانفشاني رزمندگان دلاور هشت سال دفاع مقدس، شهداي والامقام، جانبازان فداكار و آزادگان مقاوم و خانواده صبور آنان و نيز اداي احترام به امام راحل كه با فرماندهي بي نظير و رهبري منحصر به فرد خود ايران اسلامي را از يكي از بزرگترين تهديدات و توطئه‌هاي دشمن يعني جنگ تحميلي نجات داد، از انجام چند برنامه مهم در هفته دفاع مقدس خبر داد.
به گفته وي، اولين برنامه پرواز آزمايشي دو فروند از نسل جديد هواپيماي جنگنده آذرخش به نام «صاعقه» است كه در آستانه هفته دفاع مقدس توسط خلبانان شجاع نيروي هوايي ارتش انجام و انشاءالله اين دو فروند جنگنده در رژه نيروهاي مسلح در روز 31 شهريور رسما به ناوگان نيروي هوايي ارتش ملحق مي‌شوند.
وزير دفاع ادامه داد: جنگنده مدرن و پيشرفته صاعقه محصول مشترك صنايع هوايي وزارت دفاع و نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است و انشاءالله با پرواز موفقيت‌آميز اين دو فروند جنگنده و غرش آن در آسمان كشور، دل ملت ايران از موفقيت فرزندان رشيدش در نيروهاي مسلح، قرص و محكم و مسرور خواهد شد و اين گام ديگري در جهت استراتژي بازدارندگي فعال ايران است.
به گفته وزير دفاع پروژه بعدي اين وزارتخانه، مخازن سوخت انعطاف‌پذير براي انواع بالگرد است كه توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است كه طرحي بسيار مهم و استراتژيك محسوب و براي نخستين بار در خاورميانه انجام مي‌شود.
نجار اضافه كرد: پروژه بعدي ساخت سونار سه بعدي است كه هم‌زمان با پروژه مخازن سوخت افتتاح مي‌شود. پروژه طراحي و ساخت اولين دستگاه رهايش از ارتفاع براي انواع ارابه فرود هواپيماهاي سبك و سنگين نيز به دليل تراكم برنامه‌ها روز سه‌شنبه به بهره‌برداري رسيده و گام بلندي در شكوفايي و رشد صنعت هوايي كشور دارد.
وي همچنين اظهار داشت: رژه نيروهاي مسلح در روز 31 شهريور امسال، يك ويژگي بسيار مهم دارد كه فقط تجهيزات و ادوات ساخت داخل در اين مراسم شركت دارند. به عبارتي مي‌توان امسال رژه 31 شهريور در بخش تجهيزات را به نوعي روز صنايع مستقل و بومي وزارت دفاع نيز ناميد.
وزير دفاع كشورمان در پاسخ به اظهارات همتاي آمريكايي خود مبني بر اينكه مسير برخورد ما با ايران مسير ديپلماتيك و اقتصادي است ولي گزينه‌هاي ديگري را هم در نظر داريم، گفت: ما هم معتقديم بهترين گزينه و مسير براي حل موضوع هسته‌اي ايران از طريق ديپلماتيك و در چارچوب توافقات با آژانس بايد صورت گيرد اما مسير اقتصادي كه همان تحريم مي‌باشد، فاقد كارآيي و شكست خورده است.
سردار نجار تاكيد كرد: در خصوص تكرار اين موضوع كه آمريكا گفته است گزينه‌هاي ديگري هم مد نظر دارد بايد گفت كه ما هم براي پاسخگويي به اين تهديدات و گزينه‌هاي ديگر، گزينه‌ها و پاسخ‌هاي متنوعي در دست داريم كه بنا به اقتضاء و شرايط از آن بهره‌ خواهيم برد.
وي در پايان گفت: البته به نظر مي‌رسد وزير دفاع جديد آمريكا از عقلانيت بيشتري نسبت به وزير دفاع قبلي جنگ‌طلب آمريكا برخوردار باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]معاون عمليات نيروي هوايي ارتش در گفتگو با فارس خبر داد : آمادگي ايران براي حمله متقابل در صورت حماقت رژيم صهيونيستي [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: معاون عمليات نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر عدم توانايي رژيم صهيونيستي در حمله هوايي به ايران اعلام كرد: ما نيز طرحي را تهيه كرده‌ايم كه در صورت حماقت احتمالي اين رژيم، بمب افكن‌هاي ايران بتوانند حمله متقابلي را به خاك اسرائيل انجام دهند. [/align]

امير خلبان محمد علوي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش كه با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس گفت و گو مي‌كرد، در ارتباط با دستاوردهاي ايران در بخش هوايي گفت: با اعتقاد كامل اين نكته را اعلام مي‌كنم كه عدم واگذاري تجهيزات جديد هوايي و دفاعي، نعمت بزرگي بود تا به فكر ارتقاي توان رزم خود در عرصه‌هاي مختلف باشيم.
وي اضافه كرد: ايران با سرعت بسيار زيادي در زمينه دستيابي به تكنولوژي‌هاي جديد دفاعي پيشرفت‌هاي بزرگي داشته و موفقيت‌هاي صنعت هوايي ما در اين بخش متنوع و گسترده است. هم اكنون انواع موشك‌هاي دوربرد، هواپيماهاي شكاري، مهمات هوشمند، بمب‌هاي پرنده و هوشمند و انواع مهمات‌هاي حرارتي و تلويزيوني به دست متخصصان دفاعي كشور در حجم انبوه توليد مي‌شود.
معاون عمليات نيروي هوايي ارتش كه خود نيز از اولين گروه دانش‌آموختگان خلباني در داخل كشور است، خاطرنشان كرد: يكي از مزيت‌هاي مهم كشورمان آن است كه نيروي هوايي ارتش، همه خلبانهاي خود را در داخل كشور آموزش مي‌دهد و حتي به قابليتي رسيده‌ايم كه مي توانيم دانشجويان خلباني كشورهاي ديگر را نيز در كشور آموزش دهيم و همين آموزش نيروها در داخل كشور موجب به‌روز بودن و توانمندي بالا در اجراي انواع تكنيك‌هاي آموزشي خلبانان نظامي است.
علوي با بيان اينكه متخصصان دفاعي كشورمان با تلفيق كردن سيستم‌هاي غربي و شرقي، اكنون به عنوان مثال موشك‌هاي شرقي را روي تجهيزات غربي و بالعكس نصب كرده‌اند، بومي سازي بسياري از سيستم‌هاي مورد نياز را از جمله ديگر دستاوردهاي صنايع دفاعي دانست و افزود: موضوعات ديگري مثل اورهال هواپيماهاي شكاري و ديگر هواپيماها نيز با تلاش متخصصان داخلي و بدون كمك‌هاي خارجي انجام مي‌شود كه در جاي خود موفقيت بزرگي است.
به گفته معاون فرمانده نيروي هوايي ارتش، برخي تمرين‌ها و عمليات هاي پيچيده همچون بمباران شبانه و تير اندازي هوا به هوا كه بعد از خروج مستشاران خارجي از ايران، مدتي تعطيل شده بود، با خلاقيت مربيان و خلبانان ايراني دوباره و با توجه به توانمندي‌هاي بومي به صورت مداوم انجام مي‌شود.
اين مقام عالي‌رتبه نيروي هوايي ارتش در پاسخ به سوال فارس پيرامون امكان ورود مخفيانه هواپيماهاي بيگانه به كشورمان گفت: چينش رادارها و پدافند هوايي كشور نوع خاصي است كه ضمن بالا بردن بنيه دفاعي كشور، اكثر نقاط كور نيز پوشيده شده و تمام اشياء پرنده از سطح زمين تا ارتفاع بسيار بالا در كنترل ماست. همچنين طرح‌هاي پدافند هوايي ما از تنوع و تاكتيك‌هاي خاصي برخوردار است كه ما را در شرايط ممتازي قرار مي‌دهد.
امير خلبان علوي در تشريح آمادگي نيروي هوايي ارتش گفت: تمام مرزها به صورت 24 ساعته توسط رادارها و دستگاههاي الكترونيكي ما كنترل مي‌شود و نيروهاي بيگانه نيز با توجه به دستگاههاي خود، اين موضوع را شاهد هستند. همچنين در طول شبانه روز هر نوع فعاليت آنها و احيانا بي‌توجهي به مرزهاي هوايي را مطلع شده و درصورت لزوم به سرعت امكان پاسخ به آنرا داريم.
وي اضافه كرد: پدافند هوايي كشور ماموريت دارد ابتدا ضمن ره‌گيري و در صورت نياز درگيري در ظرف حداقل زمان ممكن، هر نوع هدف را در كوتاه‌ترين فرصت شناسايي كرده و هواپيماهاي شكاري ما نيز در تمام ساعات در اختيار مراكز راداري هستند.
معاون عمليات نيروي هوايي ارتش درباره تبليغات دشمنان مبني بر عدم امكان مقابله ايران با موشك‌هاي موسوم به كروز آنها گفت: يكي از موضوعاتي كه اين دشمنان بر روي آن تبليغات بسياري مي‌كنند، موشك‌هاي كروز است كه در اين خصوص نيز آمادگي لازم را با بررسي نحوه عملكرد و حجم شليك آن، احراز كرده‌ايم و اكنون سامانه‌هاي لازم براي مقابله با آنها در اختيار ماست و دشمنان ملت ايران در هر حجمي با موشك‌ها و جنگنده‌هاي خود حمله كنند، فرزندان ارتشي ملت آمادگي پاسخ را دارند.
از علوي پيرامون عمليات رواني رژيم صهيونيستي درخصوص حمله هوايي به كشورمان سوال شد كه وي در پاسخ به اين سوال فارس گفت: اينكه اسرائيل سخن از حمله هوايي مي‌كند تنها يك جنگ رواني است چون ما قدرت هوايي اين رژيم براي حمله به ايران را رد مي‌كنيم. اسرائيل موجودي نيست كه بخواهد تهديد جدي براي ايران به وجود آورد چون توان واقعي ندارد.
وي تاكيد كرد: علاوه بر اينكه برد موشك‌هاي ما تمام خاك اين رژيم را در برمي‌گيرد، مي‌توانيم با هواپيماهاي شكاري خود به خاك آنها حمله كنيم و پاسخ حمله احتمالي آنها، هرچند خيلي بعيد است، را با حمله هوايي به خاك آنها بدهيم و چنين طرحي فقط يك تهديد توخالي نيست و ما هر كاري را با برنامه‌ريزي صحيح و ايجاد آمادگي‌هاي لازم انجام مي‌دهيم لذا اسرائيل هرنوع حماقتي را از سر خود بيرون كند.
معاون فرمانده نيروي هوايي ارتش افزود: اسرائيل مي داند كه چه ضربه‌اي از موشك‌ها و هواپيماهاي ما خواهد خورد. البته طرحهاي كشور قابليت‌ افشا و بيان شدن ندارند ولي بدانند كه تحقق عملياتي آن در صورت نياز حتمي است.
خلبان علوي در پاسخ به يكي ديگر از ادعاهاي دشمنان مبني بر حمله برق آسا و كوتاه مدت به اهداف مشخص در ايران بدون آنكه حتي نيروي هوايي كشورمان از آن مطلع شود، گفت: ما آمادگي مقابله با طرح‌هاي مختلف كسب كرده‌ايم و نمي‌گذاريم جنگنده‌هاي آنها به راحتي اينكه تبليغ مي‌كنند، بتوانند چنين كاري را انجام دهند و مطمئن باشيد قطعا به طور ميانگين 30 درصد توان حمله‌اي آنها از خاك كشور خارج نشده و منهدم مي‌شود.
وي در بخش ديگري از مصاحبه خود با خبرگزاري فارس با اشاره به عمليات "كمان 99" و حماسه آفريني خلبانان نيروي هوايي ارتش گفت: در كمتر از 24 ساعت از آغاز جنگ تحميلي، برنامه‌ريزي و فرماندهي در نهاجا به نحوي بود كه بيش از 200 هواپيماي بمب افكن و پشتيبان در اين زمان كوتاه اقدام به عملياتي بزرگ كردند و توانستند بخش بزرگي از توان نظامي عراق را نابود كنند و چنان شوكي به اين كشور وارد شد كه فهميدند ايران بدون نياز به نيروهاي خارجي مي‌تواند با تكيه بر نيروهاي مومن خود اينگونه عمليات‌هاي غرورآفرين و بي‌نظير را ساماندهي و اجرا كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]رئيس كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور در گفت‌وگو با فارس : طرح جامع پدافند غيرعامل كشور تدوين مي‌شود [/align]


[align=center]خبرگزاري فارس:غلامرضا جلالي رئيس كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور گفت: طرح جامع پدافند غيرعامل كشور در اين كميته تدوين خواهد شد. [/align]

غلامرضا جلالي رئيس كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري فارس گفت: سند راهبردي پدافند غيرعامل كشور به تصويب رسيده است، اين سند ادامه‌ي بخش عمده‌اي از طرح جامع پدافند غيرعامل را شامل مي‌شود. سند راهبردي پدافند غيرعامل كشور همسو با چشم‌انداز 20 ساله نظام تدوين شده و شامل چشم‌انداز، اهداف كلان و بلند مدت، سياست‌هاي اجرايي و راهبردي است.
رئيس كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور با تاكيد بر نقش رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به مشكلات فرهنگي و عدم باور برخي از مديران و مردم به توانمندي‌هاي كشورمان در زمينه دفاعي، خواستار حضور و نقش‌آفريني رسانه‌ها در اين عرصه هستيم.
جلالي گفت: تا پايان سال، برنامه‌ 5 ساله‌اي را با همكاري دستگاه‌ها براي كاهش آسيب‌پذيري‌ زير ساخت‌هاي حياتي و حساس كشور تهيه مي‌كنيم و هدفمان تهيه و تصويب برنامه 5 ساله پدافند غيرعامل كشور است.
وي از محققان و پژوهشگران دعوت كرد تا به منظور ارتقا دانش فني و بومي‌سازي دانش پدافند غير عامل به كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور كمك كنند.
‌رئيس كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور با اشاره به بي‌توجهي رژيم پهلوي در قبل از انقلاب و شرايط بوجود آمده پس از انقلاب تاكيد كرد: در بحث پدافند غيرعامل در ابتداي راه هستيم، با توجه به شرايط موجود مي‌توان گفت، به پدافند غيرعامل در كشور جفا شده است.
گفتگوي تفصيلي با سردار غلامرضا جلالي رئيس كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور بزودي در گروه ديدگاه منتشر خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اوایل این هفته تهران استقرار نیروهای فدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در مرز با عراق و جنوب کشور آغاز کرد. طبق اطلاعات سایت DEBKA که نزدیک به منابع نیروهای امنیتی اسرائیل است، مقامات ایرانی نگران استقرار پیاده نظام نیروی دریایی آمریکا در سواحل کشور هستند که می توانند معادن نفت در استان خوزستان را تحت اشغال در آورند. پیش بینی می شود که در صورت آغاز حمله گسترده نظامی، فدائیان حکومت مانع پیشرفت نیروهای آمریکا و انگلیس در ایران شوند. علاوه بر این اطلاع داده می شود که طی روزهای 24 و 25 ژوئن گروهی از فدائیان حکومت از هلی کوپتر با چتر در مناطق جنوب عراق فرود آمدند. روز گذشته منبعی آگاه در وزارت دفاع انگلیس اطلاع داد که نیروهای سپاه پاسداران ایران وارد عراق شده اند تا در آنجا به نظامیان انگلیسی در این کشور حمله کنند. (خودم هم باورم نميشه) منبع:eghtedaremeli.blogfa.com/post-9.asx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين خبر دروغ محضه براي اينكه ما هنوز با عراق در حالت آتش بس هستيم بيشتر نيروهامون رو در مرز با عراق قرار داديم و در جنوب هم به خاطر امريكا از مدتها پيش ما نيرو هامون در سواحل خليج فارس استقرار دارند و در سپاه تا اونجايي كه من ميدونم نيروي فدايي سپاه نداريم و از نظر جان بر كف بودن كل سپاه جان بر كفند و هر موقع لازم بشه حاضرن جانشون رو در راه ميهن و دين و ناموسشون فدا كنند همينطور كه خيلي از بچه هايي كه تو همين سايت عضوند هم حاضرند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]جهانگيرزاده در گفتگو با فارس : استراتژي برخورد فعال براي مقابله با برخوردهاي بيگانگان تدوين شود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: عضو كميسيون امنيت ملي مجلس بر تدوين استراتژي برخورد فعال براي مقابله با برخوردهاي بيگانگان تاكيد كرد. [/align]

«جواد جهانگيرزاده» نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، با اشاره به تاثير جنگ رواني آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي از كشورهاي غربي بر كشور، از جمله بر بازار مسكن، مايحتاج عمومي مردم و ...، بر انديشيدن تدبيري براي مقابله با اين تهديدات تاكيد كرد و گفت:‌ نبايد اجازه دهيم اين تهديدات تاثيرات نامطلوب خود را بر جاي بگذارد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از جمله راهكارها براي مقابله با اين تهديدات را استفاده از روش‌هاي مقابله به مثل بيان كرد و افزود: زماني كه آقاي كوشنر اظهارات به دور از ادب سياسي را مطرح مي‌كند، نمي‌شود با ادب سياسي پاسخ آن را داد.جواب‌ «هاي» «هوي» است و جواب تهديد بايد تهديد باشد.
اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه دستگاه ديپلماسي كشور بايد نسبت به اين گونه اظهارات و رفتارها به شدت حساس باشد، خاطرنشان كرد:‌ بايد با فراخواندن سفير و ... هزينه اين گونه اظهارات را بالا ببريم.
جهانگيرزاده با بيان اينكه ما ابزاري چون نفت را در دست داريم و با اشاره به قيمت كنوني نفت، يادآور شد: بايد از اين ابزار به درستي استفاده كنيم.
وي بر تدوين استراتژي برخورد فعال براي مقابله با برخوردهاي رواني بيگانگان تاكيد كرد و تهديدات مطرح شده عليه ايران را به يك «سمفوني» شبيه دانست كه هر كشور يا سياستمداري قطعه‌اي از آن را اجرا مي‌كند و گفت: دستگاه‌هاي سياسي همچون وزارت خارجه، دستگاه‌هاي اطلاعاتي همچون وزارت اطلاعات و ... بايد در اين زمينه فعاليت كرده و از همه توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي خود استفاده كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سازمان عقيدتي سياسي ناجا هفته دفاع مقدس را تبريك گفت [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي با صدور اطلاعيه‌اي هفته دفاع مقدس را تبريك گفت. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس در نمابر سازمان عقيدتي سياسي ناجا به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: فرا رسيدن هفته دفاع مقدس يادآور تهاجمي وحشيانه و تجاوزي ناجوانمردانه توسط يكي از عمال سر سپرده استكبار جهاني يعني رژيم بعث بوده و خاطره دفاع مقدس ملتي سلحشور از كيان دين و خاك‌شان را تداعي مي‌كند، ملتي كه با اتحاد ملي و انسجام بر پايه اسلام يكپارچگي در همه صحنه‌ها به اوج عزت و اقتدار ملي دست يافتند.
اين بيانيه افزوده است: استكبار جهاني و ايادي آنها بدانند كه ملت ايران به بركت وحدت كلمه همواره آمادگي دفاع از خود را داشته و بلكه مدافع مظلومان و مستضعفان جهان نيز خواهد بود.
سازمان عقيدتي سياسي ناجا، هفته دفاع مقدس را يادآور حادثه‌اي عظيم و به بار نشستن دلاوري‌هاي ملتي غيور در مسير انقلاب اسلامي دانست كه هيچگاه از ذهن بشريت محو نخواهد شد.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است:ذكر فداكاري و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پويايي اسلام و انقلاب اسلامي و بيانگر آمادگي و حفظ قدرت دفاعي ملت قهرمان ايران است.
سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و تبريك اين ايام به محضر فرماندهي معظم كل قوا «مدظله تعالي» و ملت دلاور و رزمنده ايران اسلامي، آمادگي خود را در اطاعت از فرامين مطاع مقام ولايت و دفاع از دستاوردهاي نظام مقدس اسلامي‌مان را اعلام داشته و همسو با ساير نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، امت عزيز و هميشه در صحنه را به حضور گسترده در مراسم 31 شهريور ماه دعوت مي‌نمايد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وزير دفاع : سپاه بزرگترين حافظ امنيت و آرامش در كشور است [/align]


[align=center]خبرگزاري فارس: وزير دفاع تاكيد كرد: سپاه بزرگترين حافظ امنيت و آرامش در كشور بوده و با اعمال روشها و تاكتيك‌هاي بسيار پيچيده و ابتكاري توطئه هاي استكبار عليه ايران را خنثي كرده است. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه روز پنجشنبه از نمايشگاه يگان حفاظت پرواز سپاه سخن مي‌گفت، با بيان اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نقش ممتاز و منحصر به فردي در دفاع از انقلاب و پاسداري و حراست از كشور ايفا كرده است، گفت: ديدار نمايشگاه‌هاي سپاه تداعي گسترده اين جمله تاريخي حضرت امام است كه فرمودند: "اگر سپاه نبود كشور نبود" و ما امروز امنيت و آسايش كشور را مرهون تلاش‌ها و رشادت‌هاي پاسداران و شهداي گرانقدر نيروهاي مسلح مي‌دانيم.
وي با اشاره به اينكه بديهي است كه اگر در كشوري امنيت نباشد هرج و مرج و از هم گسيختگي به وجود مي آيد و به دنبال آن همه مؤلفه‌هاي قدرت يك كشور يعني اقتصاد، سياست و فرهنگ را دچار آسيب مي كند، گفت: سپاه از فرداي پيروزي انقلاب در بهمن 57 بزرگترين حافظ امنيت و آرامش در كشور بوده است.
وزير دفاع يادآور شد: يگان حفاظت هوايي در مجموعه سپاه يكي از يگان‌هايي است كه بيشترين تأثير و نقش را در امنيت كشور داشته است چون ما بحران هواپيماربايي و تبعات بسيار منفي آن در داخل و خارج از كشور كه امنيت رواني آحاد مردم را دچار آسيب كرده بود را فراموش نكرده‌ايم.
نجار خاطرنشان كرد: سپاه با ورود به عرصه حفاظت هوايي، همچون ساير عرصه ها با قدرت و قاطعيت ايفاي نقش كرد و توطئه‌هاي شوم دشمنان كه امنيت و آرامش كشور را هدف گرفته بودند با هوشياري خنثي كرد.
وي تاكيد كرد: امنيت كامل، پايدار و خدشه ناپذيري كه در ناوگان هوايي به ويژه ناوگان مسافربري كشور حاكم است، مرهون حضور، تلاش، هوشياري، ايثار و فداكاري و جانبازي فرماندهان و كاركنان جان بر كف حفاظت هوايي است و اگر امروز وقتي شهروندان عزيز با آرامش در هواپيما سوار مي‌شوند و با امنيت به مقصد مي رسند مرهون حضور هوشيارانه يگان حفاظت هوايي سپاه است.
وزير دفاع يكي از دلايل مهمي كه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خشمگين و عصباني هستند را اين دانست كه سپاه با اعمال روشها و تاكتيك‌هاي بسيار پيچيده و ابتكاري مهمترين توطئه هاي آنان عليه ايران اسلامي يعني ترور و هواپيماربايي را خنثي كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.