Recommended Posts

[align=center]براي نمايش اقتدار ايران حضور پيدا مي‌كنند ؛ انبوه موشك‌ها و سامانه‌هاي الكترونيكي توليد داخل در رژه فردا [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: انواع موشك‌ها و تجهيزات ساخته شده در داخل كشور همچون راداري و اپتيكي در رژه فردا به نمايش گذاشته خواهند شد. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در رژه 31 شهريور ماه امسال كه قرار است تنها به نمايش دستاوردهاي توليد داخل بپردازد، علاوه بر نمايش انواع بالگردها و هواپيماهاي ساخت متخصصان كشورمان، انواع موشك‌هاي زمين به زمين، سطح به سطح، هوا به هوا، بمب‌هاي هوشمند، مين‌هاي دريايي و ديگر مهمات مورد نياز در بخش‌هاي زميني، دريايي و هوايي به نمايش گذاشته خواهد شد.
در بخش خودرويي نيز انواع خودروهاي نظامي چون ماشين‌هاي فرماندهي، حمل نيرو و تجهيزات، جنگ الكترونيك سيار، مقابله با بمباران شيميايي و پاكسازي محيط، مخابراتي و راداري نيز حضور خواهند داشت.
تانك‌هاي ساخت كشورمان همچون سري تانك‌هاي ذوالفقار به همراه نفربرها و نيز ديگر تجهيزات مورد نيروهاي زميني از ديگر تجهيزاتي است كه در كنار ناوچه‌ها، موشك‌ها و بمب‌هاي دريايي و شناورهاي زيرسطحي ساخت ايران در معرض ديد همگان قرار مي گيرد.
در بخش هوايي نيز ضمن به پرواز آمدن نسل هاي جديد هواپيماهاي بدون سرنشين، انواع سامانه‌هاي پدافند هوايي مدرن كشور حضور دارند.
بخش مهم ديگر رژه فردا، نمايش موشك‌هاي سري شهاب شامل شهاب 1، 2 و 3 است كه در كنار موشك هايي چون زلزال و نازعات، همواره در راستاي بازدارندگي دفاعي كشور به كار گرفته خواهند شد.
ديگر تجهيزات ساخت داخل كه ده‌ها عنوان ديگر را شامل مي‌شود فردا و پس از برگزاري رژه نيروهاي مسلح به طور مشروح در خبرگزاري فارس منتشر خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]شعار رژه 31 شهريور؛ما مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس:رژه بزرگ نيروهاي مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس با شعار« ما مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم» در جوار مرقد مطهر امام راحل برگزار مي‌شود. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس امروز پنجشنبه آخرين جلسه هماهنگي بين نيروهاي نظامي و انتظامي مسلح به رياست ذبيح‌الله نامور، رئيس ستاد برگزاري رژه 31 شهريور انجام شد.
نامور درباره مراسم رژه امسال اظهار داشت: رژه 31 شهريور امسال همانند سالهاي گذشته براي اثبات قابليت‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي برگزار مي‌گردد كه علاوه بر قدرت نمايي به دشمنان يك مانور نظامي محسوب مي‌شود.
رئيس ستاد برگزاري رژه 31 شهريور تصريح كرد: در رژه امسال تجهيزات و سلاح‌هاي ساخت كشور بكار برده خواهد شد كه خود پاسخي به تهديدات و تحريمهاي دشمن است، همانطور كه مي‌دانيد ما در زمان جنگ حتي براي خريد سيم خاردار هم با ممانعت دشمن روبرو بوديم اما بحمدالله به همت بلند كارشناسان داخلي بخش گسترده‌اي از سلاح‌ها و تجهيزات را خودمان طراحي و توليد مي‌كنيم.
وي افزود: از جمله اين تجهيزات هواپيماهاي جنگنده، شهابهاي 1 و 2 و3 و سكوهاي پرتاب موشك و كشتي‌ها و ناوچه‌هاي جنگي به روز دنياست و ما مي‌خواهيم به دنيا ثابت كنيم كه قابليت‌هاي دفاعي ما به اندازه‌اي است كه مي‌توانيم با اين سلاح‌ها و تجهيزات كه بخشي از آنها معرفي شده وبخشي هم هنوز محرمانه مانده است، امنيت را براي خود و منطقه ايجاد كنيم.
نامور در مورد برنامه‌هاي رژه 31 شهريور بيان داشت: براي اجراي چنين برنامه سنگيني نياز به سه تا چهار ماه زمان لازم است و افراد زيادي در اين امر دخيل مي‌شوند كه امروز آخرين جلسه هماهنگي در مورد رژه يگانهاي پياده، يگانهاي معمول و رژه هوايي و تلاقي مسائل جانبي بحث گرديد و انشاء‌الله در تهران، رژه ساعت 7 صبح درحرم حضرت امام(ره) و در شهرستان‌ها در مراكز عمده استقرار نيروهاي مسلح برگزار مي‌شود. كه در رژه امسال تهران مقام محترم رياست جمهور سخنراني خواهند كرد و شاهد يك رژه باشكوه خواهيم بود.
رئيس ستاد برگزار رژه 31 شهريور در مورد نقش جوانان در مقابله با تهديدات دشمنان خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين عوامل پيروزي در جنگ تحميلي حضور جوانان با اعتقاد و به دور از ظواهر دنيوي و مادي بود و دشمنان بدانند هنوز در كشور همان جوانان وجود دارد و اجازه تعرض هيچ كس را به خاك ميهن نمي‌دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]فرمانده كل ارتش : تهديدات فرانسه فقط برايشان مصرف داخلي دارد [/align]


[align=center]خبرگزاري فارس: سرلشكر عطاءالله صالحي در خصوص تهديدات اخير فرانسه مبني بر حمله به ايران، گفت: اين تهديدات فقط برايشان مصرف داخلي دارد. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، «امير سرلشگر عطاءالله صالحي» فرمانده كل ارتش امروز پنجشنبه در حاشيه مراسم پرواز موفقيت‌آميز جنگنده‌هاي صاعقه در پاسخ به سؤالي درباره‌ي سخنان وزير خارجه فرانسه و طرح موضوع حمله به ايران، گفت: فرانسه معروف به پير بي دندان بود، اما اكنون دندان مصنوعي پيدا كرده كه متعلق به اسرائيل است.
وي همچنين با تبريك پرواز موفقيت‌آميز جنگنده صاعقه، شروع توليد انبوه آن را افتخاري براي مجموعه دفاعي و ملت ايران دانست و افزود: پيام اقتدار ايران آن است كه پاسخ ما به تهاجمات باعث شكست هر دشمني خواهد شد و آنها مطمئن باشند اگر ما صحبتي را بيان مي‌كنيم قطعاً براساس توانمندي و تجهيزات مناسبي است كه آنها را در اختيار داريم و صرفاً به تهديدات بيهوده و عمليات رواني دست نزده‌ايم، چرا كه اينها ناشي از ضعف است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]طي احكام جداگانه از سوي رهبر معظم انقلاب ؛ رياست مركز راهبردي و رئيس ستاد مشترك سپاه منصوب شدند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: فرمانده كل قوا در احكام جداگانه‌اي سردار دريادار پاسدار دكتر علي اكبر احمديان را به سمت رياست مركز راهبردي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سردار سرتيپ پاسدار سيد محمد حسين زاده حجازي را به سمت رئيس ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب كردند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس متن احكام صادره از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
سردار دريادار پاسدار دكتر علي اكبر احمديان
نظر به انتصاب سردار محمد علي جعفري به فرماندهي كل سپاه و تجارب ارزنده در سطوح عالي سپاه و شايستگي، جنابعالي را به "رياست مركز راهبردي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي" منصوب مي كنم.
به وظايف مقرر و اعلام شده و تعامل دائمي با فرماندهي كل سپاه اهتمام ورزيد و پيشرفت كار را گزارش دهيد.
از تلاشهاي مخلصانه سردار سرلشكر جعفري در اين مركز قدرداني و تشكر مي كنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسألت مي كنم.
سيد علي خامنه اي

بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار سيد محمد حسين زاده حجازي
به پيشنهاد فرمانده كل سپاه، جنابعالي را كه از تجارب ارزنده و شايستگي برخورداريد به سمت "رئيس ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي" منصوب مي كنم.
انتظار مي رود ستاد مشترك با بكارگيري نيروهاي ارزشي موجود به كمك فرماندهي كل، موجبات آمادگي روزافزون سپاه را فراهم كند.
از تلاشهاي مخلصانه سردار دريادار احمديان در اين سمت قدرداني و تشكر مي كنم.
توفيقات همگان را از خداوند متعال مسألت مي كنم.
سيد علي خامنه اي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نگاهي به سوابق رئيس جديد مركز راهبردي سپاه
[align=center]احمديان؛مبتكر چشم انداز و مجري تحولات گسترده در سپاه [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس جديد مركز راهبردي سپاه پاسداران، از جمله سرداران سپاه است كه همواره نام او را با تحول و پيشرفت در بخش‌‌هاي مختلف بويژه ترسيم چشم انداز در سپاه مترادف مي‌دانند. [/align]

دريادار علي اكبر احمديان در سال 1340 در شهرستان شهر بابك استان كرمان در يك خانواده فرهنگي متولد شد. در دوران دبيرستان خود در شهر كرمان ضمن فعاليتهاي انقلابي، همواره رتبه ممتاز درسي را از آن خود كرد.
همزمان با پيروزي انقلاب در گروه پزشكي دانشگاه تهران قبول شد اما با آغاز جنگ تحميلي در سال 59 ، تحصيل را رها كرده و با طي دوره آموزشهاي نظامي به عنوان بسيجي رزمنده و تكور به همراه جمعي از دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در جبهه‌هاي بستان، دهلاويه و سوسنگرد به دفاع از انقلاب و ميهن اسلامي پرداخت.
در سال 60 همزمان با اوج گيري گروهك اشرف دهقان در بندر عباس و نقش محوري اين بندر در تامين مايحتاج كشور و جنگ، از سوي مسئولين وقت جنگ شهيد حاج داود كريمي و شهيد كلاهدوز به همراه 2 تن از دوستان خود به بندر عباس اعزام شد و به ختم اين غائله همت گماشت.
وي با شروع عمليات فتح المبين در اين عمليات شركت كرد و پس از آن با توجه به سوابق موفق در سازماندهي سپاه استان بندر عباس، با ابلاغ فرمانده كل سپاه، مسئوليت سازماندهي و هماهنگي و تعيين فرماندهان و شوراي فرماندهي منطقه 6 سپاه در استانهاي بندرعباس، كرمان و سيستان و بلوچستان را برعهده گرفت و پس از آن به رياست ستاد اين منطقه منصوب شد و در همين دوران در عمليات خيبر، والفجر مقدماتي و والفجر 3 حضور يافت.
از سال 63 با تشكيل مناطق و قرارگاه‌هاي بزرگ 5 گانه سپاه به رياست ستاد منطقه 4 و قرارگاه نوح منصوب شد. اين قرارگاه شامل استانهاي فارس، بوشهر، كرمان، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان و يزد در كنار لشگرهاي 41 ثار الله، 19 فجر، تيپ 18 الغدير، احمدبن موسي، امير المومنين، كوثر و المهدي بود و در همين مسئوليت در عمليات بدر شركت كرده و همزمان با كار دريايي نيز آشنا شد.
در سال 1364 و با صدور حكم تاريخي امام مبني بر تشكيل نيروهاي سه گانه سپاه به رياست ستاد نيروي دريايي سپاه منصوب شد و در همين مسئوليت در عمليات كربلاي 3 و 4 حضور يافت و از همين نقطه يعني حضور در خورعبدالله و شمال خليج فارس، تجارب جدي‌تر دريايي خود را كسب كرد.
در طول مدت باقيمانده تا پايان جنگ تحميلي، وي از جمله كساني بود كه در ايده ايجاد يك نيروي دريايي جديد و بديع و همچنين عمليات دريايي مقابله به مثل نقش اساسي ايفا و در بسياري موارد شخصاً در عمليات مقابله به مثل ايفاي نقش كرد.
وي همچنين مسئوليت طراحي و اجراي مانور بزرگ دريايي شهادت را به عهده داشت و اين چنين بود كه وي تا پايان جنگ تحميلي به سراغ ادامه تحصيل نرفت و صرفاً پس از پايان دفاع مقدس بود كه به شكل پاره وقت تحصيلات خود را در رشته دندانپزشكي پي گرفت و دكتراي خود را اخذ كرد.
احمديان پس از پايان جنگ تحميلي به سمت جانشين فرماندهي نيروي دريايي سپاه (در زمان تصدي دريادار شمخاني) منصوب شد و به تئوريزه كردن تجارب بزرگ دريايي دفاع مقدس خصوصاً مقابله با ناوگان متجاوز آمريكا همت گماشت و از جمله معماران اصلي نيروي دريايي جديد و بديع سپاه كه بر مبناي ايده‌هاي انقلاب شكل گرفته بود و همچنين از اولين نظريه پردازان ايده دفاع نامتقارن بود.
در همين دوران، دو رزمايش بزرگ سپاه فرماندهي يكي از قرارگاه‌ها را برعهده داشت و پس از آن از سوي فرماندهي كل قوا به سمت فرمانده نيروي دريايي منصوب شد.
وي در اين مسئوليت فرصت يافت ايده‌ دفاع نامتقارن كه در نيروي دريايي آغاز شده بود، به اوج رسانده و ظرفيت‌هاي اساسي را براي مقابله با تهديدات قدرتهاي بزرگ در نيروي دريايي سپاه را پايه‌‌گذاري كند.
حضور مستمر احمديان در نيروي دريايي سپاه از پايين‌ترين سطح تا عالي‌ترين مدارج و نقش محوري در طراحي شكل‌گيري، گسترش، تجهيز و انتظام آموزشي و تخصصي اين نيرو در كنار تبحر وي در موضوعات تخصصي اين نيرو و اشراف وي در موضوعات تخصصي همچون شناوري و موشكي، در بهينه سازي سيستم دفاعي نيروهاي مسلح در عرصه دريا، نقش ماندگاري از وي در تاريخ دريايي كشور به يادگار گذاشته است.
در اين دوران، وي همچنين در نقش قرارگاه خاتم دريايي 2، فرماندهي رزمايشهاي مشترك نيروهاي دريايي و هوايي ارتش و سپاه را برعهده داشت و به دليل توانايي در ايجاد وحدت و همدلي بين نيروهاي مسلح و ايجاد وحدت فرماندهي موثر مورد تشويق فرمانده كل قوا قرار گرفت.
احمديان از سال 1379 به عنوان رئيس ستاد مشترك سپاه از سوي حضرت آيت الله خامنه‌اي منصوب شد.
به گزارش فارس، حضور وي در اين مقطع تحول عظيمي در ساختار اداري و توانايي سازماني سپاه در ابعاد مختلف به وجود آورد به گونه‌اي كه بارها از سوي رهبر انقلاب مورد تشويق قرار گرفت.
احمديان در مسئوليت ستاد مشترك سپاه علاوه بر تلاش براي تعميم رويكرد نامتقارن تجربه شده در نيروي دريايي به كل سپاه، طرح عظيم تحول سازماني سپاه را تهيه و پس از تصويب فرمانده كل قوا، زمينه اجرايي كردن آن را فراهم كرد و در اجراي اين طرح، اهتمام فراواني نمود به گونه‌اي كه پس از گذشت 5 سال از مسئوليت او، سپاه ورود به مرحله جديد را تجربه كرد و امروز پراكندگي سازماني كه ميراث ضرورتهاي زمان جنگ تحميلي بود جاي خود را به انسجام و انضباط داده است.
اين فرمانده ارشد سپاه با بهره‌گيري از ذهن منظم و قدرت خلاقيت خود و با 22 سال تجربه مديريت در بخش هاي مختلف نظامي، پيش از ورود كشور به تدوين و طراحي چشم‌انداز 20 ساله سياسي، اقتصادي، فرهنگي، چشم‌انداز 10 ساله سپاه را گردآوري و با نيروهاي متخصص سپاه تدوين كرد.
اين برنامه داراي دو مقطع 5 ساله است و اجراي برش اول آن از سال 80 و 5 ساله دوم، همزمان با اجراي برنامه 5 ساله چهارم كشور، نقش مهمي در انسجام بخشي به سازمان و بهره‌گيري بهينه از منابع سپاه داشته است.
اين چشم‌انداز به صورت كتابهاي متعدد و مشخص كردن اولويتهاي هر بخش از سپاه، در اختيار مراكز مربوطه قرار گرفته است و براي نظارت بر حسن اجراي آن، ساز و كارهاي لازم پيش بيني و صدها جلسه توجيهي با حضور احمديان برگزار شده است.
هيچ كس در سپاه ترديد ندارد كه اين مرحله حساس با مديريت علمي، تبحر، جديت و ذهن انتظام يافته رياست ستاد مشترك سپاه در دوران مسئوليت وي در برنامه‌ريزي دنبال شده است.
همچنين در ادامه تحول بنيادين سپاه به منظور استمرار اين پيشرفت و نهادينه سازي آن در بخش آموزش سپاه، سردار احمديان به مدت نزديك به 2 سال با حفظ سمت، مسئوليت فرماندهي دانشگاه امام حسين را برعهده داشت و تحول بنادين در اين دانشگاه را پايه‌گذاري كرد كه در اين خصوص نيز مورد تشويق فرمانده كل قوا قرار گرفت.
وي علاوه بر دكتراي دندانپزشكي، فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد علوم دفاع و در مرحله پايان نامه دكتراي مديريت استراتژيك از دانشگاه عالي دفاع ملي و از نظريه پردازان اين عرصه به شمار مي‌رود.
حضور وي در رياست مركز راهبردي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همچنانكه نشان از قدرت بالاي مديريت راهبردي سردار احمديان دارد، نشان مي‌دهد كه حضور فردي با سابقه و توان مديريتي بسيار بالا، جايگاه اين مركز را نيز ارتقاء خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]15 هواپيماي ايراني در رژه فردا به پرواز درمي‌آيند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: هواپيماهاي سبك و نيمه سنگين ساخت كشورمان فردا در رژه نيروهاي مسلح به پرواز در مي‌آيند. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، براساس تصميمي كه از سوي مسئولان كشورمان اعلام شده، قرار است در رژه روز شنبه نيروهاي مسلح در جوار حرم مطهر امام (ره) فقط محصولاتي كه در داخل كشور توليد شده است، به نمايش درآيند كه در عرصه هوايي هواپيماهاي آذرخش، صاعقه، تذرو، پرستو و ايران 140 به عنوان نمايش توان دفاعي كشور انتخاب شده‌اند.
قرار است از هر نوع از اين هواپيماها 3 فروند در رژه فردا حضور داشته باشند تا توانمندي ايران در هوا نيز مقابل چشم رسانه هاي داخلي و خارجي، حضوري چشمگير داشته باشد.
جنگنده‌هاي صاعقه، روز گذشته در فرودگاه مهرآباد پرواز موفقيت آميز خود را انجام دادند و با رژه روز شنبه رسماً به ناوگان هوايي كشور مي‌پيوندند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مجري پروژه جنگنده صاعقه در گفتگو با فارس : تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در مي‌آيد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مجري پروژه جنگنده صاعقه از پرواز تيپ 3 اين جنگنده در آينده نزديك خبر داد. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حسن پروانه مجري پروژه جنگنده صاعقه در جمع خبرنگاران با اشاره به توليد و پرواز موفق جنگنده‌هاي صاعقه گفت: تيپ يك اين هواپيما در نيروي هوايي ارتش ساخته شده بود اما تيپ 2 آن محصول مشترك اين نيرو و وزارت دفاع و پس از بررسي‌ها و بازبيني‌هاي لازم بود.
وي با بيان اينكه نوع دوم اين جنگنده پس از 9 ماه تلاش و بررسي ساخته شد، تغييرات اعمال شده در اين هواپيما را باعث برتري آن نسبت به ساير هواپيماهاي مشابه عنوان كرد و گفت: هواپيماي صاعقه مشخصات فني جنگنده بالاي 10 تن را دارا است و مي تواند انواع راكت، بمب و موشك را حمل كند.
مجري پروژه جنگنده صاعقه، با اعلام اينكه كار ساخت تيپ سوم صاعقه نيز آغاز شده، اظهار داشت: تغييرات عمده‌اي در سيستم حمل سلاح، ايروديناميك و برد عملياتي آن اعمال شده و در آينده نزديك به پرواز درمي‌آيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وزير دفاع :100 فروند هواپيماي ايران 140 مي‌سازيم [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير دفاع كشورمان با اعلام مذاكره براي ساخت هواپيماهاي صد و دويست نفره گفت: در حال توليد صد فروند هواپيماي 140 هستيم. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در حاشيه پرواز موفقيت آميز جنگنده‌هاي صاعقه با خبرنگاران گفتگو مي‌كرد، با گراميداشت ياد و خاطره رشادتها و فداكاريها ملت ايران و نيروهاي مسلح، گفت: طراحي و ساخت نسل جديد جنگنده صاعقه و ساير پروژه‌هايي كه در وزارت دفاع و يا به طور مشترك توسط وزارت دفاع و نيروهاي مسلح ساخته مي‌شود، نشان از حفظ روحيه انقلابي در زمان صلح با وجود تحريم، محدوديت‌هاي فراوان و فشارهاي رواني و تبليغاتي دشمن دارد.
وي با اشاره به انتخاب اسم صاعقه براي اين هواپيما، آنرا نام مناسبي توصيف كرد و گفت: صاعقه نشان از صلابت، اراده، عقيده، قوام و همت بالاي شما عزيزان دارد و با پرواز غرورآفرين خود توسط خلبانان شجاع نيروي هوايي ارتش، چشم دشمنان اين مرز و بوم را كور خواهد كرد و در ميدان دفاع از كشور همچون صاعقه اردوگاه دشمن را با موشكها و بمب‌هاي خود به آتش خواهد كشيد.
وزير دفاع، اين پروژه مهم را نمادي از تحقق "ما مي توانيم" و جهش به سوي افق چشم انداز بيست ساله كشور دانست و افزود: توانستيم با وجود تحريم، تهديد و فشارهاي سياسي و رواني پروژه صاعقه را انجام دهيم.
نجار تاكيد كرد: بايد براي تحقق كامل سند چشم انداز بيست ساله كشور به سمت طراحي و توليد نسل پنجم هواپيماهاي جنگنده كاملاً بومي و ملي برويم كه با توجه به روحيه انقلابي و جهادي متخصصان دفاعي كشور، اين آرمانها نيز دست يافتني است.
وي يادآور شد: پرواز صاعقه و غرش سهمگين آن دل ملت ايران را شاد و مصمم و نيز دل دشمنان اين ملت را لرزاند و لبخند رضايت را بر چهره فرمانده معظم كل قوا نشاند.
نجار در بخش ديگري از سخنان خود با ذكر دستاوردهاي صنايع دفاعي كشور در بخش‌هايي چون ساخت بالگرد، جنگنده، هواپيماهاي بدون سرنشين، اعلام كرد: در حال ساخت بالگرد ملي هستيم كه در دو نوع تهاجمي و ترابري توليد خواهد شد. همچنين 4 نوع هواپيماي بدون سرنشين جديد نيز در وزارت دفاع در حال ساخت است.
وزير دفاع همچنين با اشاره به انجام مذاكرات مختلف با شركت توپولف، از بررسي طرحي براي ساخت هواپيماهاي صد و دويست نفره خبر داد و افزود: در كنار اين موضوع، اخيراً تعميرات اساسي 3 فروند هواپيماي 747 به پايان رسيده و قرار است با عقد قراردادهاي مختلف، 100 فروند هواپيماي ايران 140 نيز توليد شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]خلبانان اولين جنگنده‌هاي صاعقه : جنگنده‌هاي صاعقه بسيار مانورپذير و عملياتي است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: نخستين خلبانان جنگنده‌هاي صاعقه، اين هواپيما را داراي مانور پذيري بالا و خوب توصيف كردند. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حميد رضا گرجي خلبان اولين جنگنده صاعقه پس از پرواز موفقيت‌آميز خود در جمع خبرنگاران حضور يافت و اظهار داشت: افتخار بزرگي است كه با يك هواپيماي ايراني، پرواز موفقيت آميزي را مقابل ديدگان مسئولان و رسانه‌هاي كشور انجام دادم و اميدوارم سرباز غيوري براي امام زمان (عج) باشم.
هوشنگ منفردزاده خلبان دومين هواپيماي صاعقه نيز با اشاره به ويژگي‌هاي اين جنگنده گفت: با تلاش مهندسين كشورمان، با پروازهايي كه با صاعقه انجام دادم و مقايسه آن با ديگر هواپيماهاي هم رده، اين جنگنده از مانورپذيري و پدافند بسيار خوبي برخوردار است و كاملاً عملياتي است و من اين موفقيت را به همه مردم ايران تبريك مي‌گويم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]فرمانده نيروي هوايي ارتش در جمع خبرنگاران : برد هواپيماي "اف 14" به هزار مايل ارتقاء يافت [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي هوايي ارتش از ارتقاي برد هواپيماي اف 14 به هزار مايل خبر داد. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، امير خلبان احمد ميقاني فرمانده‌ نيروي هوايي ارتش در حاشيه پرواز موفقيت آميز جنگنده‌هاي صاعقه كه روز پنجشنبه در فرودگاه مهرآباد انجام شد، با تبريك اين موفقيت براي صنايع دفاعي و ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: نيروي هوايي ارتش براي توليد تجهيزات مورد نياز با سرعت به پيش مي‌رود.
وي با بيان ويژگي‌هاي جنگنده‌هاي صاعقه گفت: اين جنگنده از لحاظ موشكي و راداري داراي دستگاه‌هاي پيشرفته و به روز دنياست و توانمندي‌هاي هواپيما در بخش‌هاي مختلف بسيار مدرن و ارتقاء يافته ‌است.
ميقاني، خودكفايي ايران در ساخت تجهيزات مورد نياز خود در عرصه‌هاي مختلف را متذكر شد و گفت: برخلاف دوراني كه نيروهاي نظامي ما كاملاً وابسته به خارج بودند، امروز تمامي نيازها را در داخل توليد مي‌كنيم كه به راستي باعث افتخار است.
فرمانده نيروي هوايي ارتش همچنين از افزايش برد هواپيماهاي اف 14 به يك هزار مايل خبر داد و تاكيد كرد: ايران توانمندي در هم كوبيدن تهاجم دشمن را در هر زماني دارد و اين يك تعارف نيست.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: تهديدات غربي‌ها يك جنگ رواني بيش نيست و آنها مي‌دانند ايران چه توانمندي‌ و اقتدار بالايي دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Ahmad6644 جان خبر هاي خوبي بود و من كه خوشحال شدم و احساس غرور كردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
American spy satellite downed in Peru as US nuclear attack on Iran thwarted Front page / Opinion / Readers feedback 20.09.2007 Source: Pages: 12 Russian Military Intelligence Analysts are reporting today that one of the United States most secretive spy satellites, the KH-13, targeting Iran was 'destroyed in its orbit' with its main power generator powered by the radioactive isotope Pu-238 surviving re-entry and crashing in a remote region of the South American Nation of Peru, and where hundreds are reported to be ill from radiation poisoning. Peru's meteorite was a US spy satellite? (AP) BREAKING NEWS US economy to go from bad to worse in nearest future Iran and Syria work together developing deadly WMDs Russia kills top terrorist who masterminded deadliest attacks Fisherman catches giant lobster More... Click here to see photos of the crash Western media reports are stating that the US spy satellite debris hitting Peru was caused by a meteor, but which, according to these reports, would be 'impossible' as the size of 30-meter crater, if caused by a meteorite, would have hit the ground with about as much energy as 1 kiloton tactical nuclear weapon, and which would have been recorded by the seismic stations around the World. Most astonishing about these reports, however, are that they state that it was the Americans themselves who destroyed their own spy satellite with the attack upon it being made by the United States Air Forces' 30th Space Wing located at Vandenberg Air Force Base in California. This incident further fuels the intrigue involving the United States War Leaders plans to attack Iran in their attempt to engulf the entire Middle East in Total War, but, against which, according to Russian Military Intelligence Analysts, a 'high ranking and significant' faction of the American Military Establishment is opposed to. This can be further evidenced by this past few weeks unprecedented announcement by the United States Air Force that 6 nuclear armed cruise missiles were removed, without authorization, from their secure holding facility, located in North Dakota at the Minot Air Force Base, and flown to Barksdale Air Force Base, located in Louisiana, where they were left 'unattended' for 'nearly 10 hours'. It is interesting to note, too, that Barksdale Air Force Base is where the United States President was 'ordered' to report to on September 11, 2001 by the United States Air Force Strategic Command prior to his being 'transferred' under 'armed escort' to Offutt Air Force Base Strategic Command Center near Omaha, Nebraska, where the first 'truce' between Americas War Leaders and its Military Forces was 'negotiated' by billionaire Warren Buffett as intermediary between the rival power blocs. Though the rival American power blocs do seem to have maintained their uneasy truce, and which have, to date, prevented further attacks within the United States itself, these latest events, according to these reports, appear to show that this truce is now breaking down over threats and planning by the American War Leaders to attack Iran, and which Russia has warned would be 'catastrophic'. Peru's meteorite was a US spy satellite? (AP) BREAKING NEWS US economy to go from bad to worse in nearest future Iran and Syria work together developing deadly WMDs Russia kills top terrorist who masterminded deadliest attacks Fisherman catches giant lobster More... What remains unknown to us, at this time, is what counter-planning the American War Leaders have in store for furthering their war aims against Iran as the United States Military have 'clearly signaled' that it will not allow nuclear weapons to be used, even to the extent of denying to their War Leaders one of their most prized spy satellites used to guide their nuclear cruise missiles to their intended Iranian targets. As the American peoples desire for war appears to be exhausted, and with new polls showing their President and Congress' approval ratings at 'record lows', these reports paint a frightening picture of an American War Leadership determined to engulf the entire World in Total War in order to perpetuate their hegemony. Not since last century's German Nazi and Japanese Empire's has the World seen such naked aggression towards the capture of the Earth's resources, and which caused the deaths of nearly 100 million people, but which the United States and its Western Allies now seem determined to see through to its brutal, and bloody end. By: Sorcha Faal, and as reported to her Western Subscribers © September 20, 2007 EU and US all rights reserved. http://www.whatdoesitmean.com/index1034.htm it is only after the downing of this KH13 that US starts to back off.... icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اى كاش تو اين سايت مترجم هم داشتيم icon_frown حالا اين خبر انگليسيه چيه ؟؟ خوشحال كنندس يا ناراحت كننده icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اى كاش تو اين سايت مترجم هم داشتيم :) حالا اين خبر انگليسيه چيه ؟؟ خوشحال كنندس يا ناراحت كننده icon_frown



بسم الله الرحمن الرحیم


icon_frown
درباره نابودی یک ماهواره جاسوسی آمریکا بر فراز ایران هستش.l

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميشه بيشتر توضيح بديدو منبع خبر هم بگيد تا اونجا كه من ميدونم فقط امريكا و چين ميتونن ماهواره هاي بيرون جو رو مورد حمله قرار بدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.