Recommended Posts

[align=center]وب سايت‌هاي دفاع مقدس و لزوم تجهيز آنها به مطالب روز



برخي از گردانندگان وب سايت‌ها و وبلاگ‌ها با موضوع دفاع مقدس، فعاليت در اين عرصه را نوعي جهاد تلقي كردند و درعين حال بر لزوم گنجاندن مطالب روز ونيزاستفاده از ابزارهاي روزآمد و زبان‌هاي زنده دنيا دراين عرصه‌هاي مجازي جهاني تاكيد كردند.

به‌گفته كارشناسان، هزينه‌هاي سنگيني كه براي ايجاد و نگهداري يك وب سايت مورد نياز است اكثر علاقه‌مندان به فعاليت در اين حوزه را به طرف ايجاد وبلاگ‌هاي رايگان در يكي از سرويس‌هاي وبلاگ فارسي زبان سوق داده است.

در وب سايت‌هاي دفاع مقدس بخش‌هاي مختلفي مانندخاطرات،معرفي شهدا، عكس، شناسه عمليات، اسناد دفاع مقدس، مقالات ، جانبازان، شعر، داستان ، نماآهنگ زندگي نامه و خاطرات آزادگان و وصيت نامه‌ها وجود دارد.

بيشتر اين وب سايت‌ها فقط به زبان فارسي فعاليت مي‌كنند هرچند به گفته برخي صاحبنظران بهتر است كه فعاليت آنها به زبان‌هاي ديگر دنيا نيز گسترش يابد.

مدير سايت جامع دفاع مقدس (ساجد) به آدرس ‪ www.sajed.ir‬در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت:امروزه يكي از دغدغه‌هاي اصلي ما، نبود مطالب به زبان انگليسي يا زبان‌هاي ديگر درباره دفاع مقدس در شبكه جهاني اينترنت است.

حميدداوودآبادي افزود: اين روزها شاهد درخواست بسياري از كاربران خارجي براي دريافت خاطرات و حقايق هشت سال دفاع مقدس به زبان‌هاي ديگر مانند انگليسي،فرانسوي و عربي هستيم اما متاسفانه در اين زمينه كار چنداني نشده است.

به گفته وي،با وجود دستگاه‌هاي اجرايي بسياري در حوزه فرهنگ مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،هنوز اقدام و تلاش چنداني براي انتشار مطالب مربوط به دفاع مقدس به زبان‌هاي ديگر بخصوص در شبكه اينترنت نشده است.

وي با اشاره به اينكه بخش انگليسي سايت ساجد در همين راستا راه اندازي شد، گفت: هدف اين سايت آن است كه به دورازهرگونه ريا و اغماض، تمام مطالب وحقايق مربوط به هشت سال دفاع مقدس را با صداقت منتشر كند تا جهانيان خود به قضاوت بنشينند.

داوودآبادي با اشاره به اينكه هفت هزار عكس از دوران دفاع مقدس در سايت ساجد وجود دارد، گفت: بسياري از اين عكس‌ها توسط خود رزمندگان گرفته شده و براي اولين بار است كه در اينترنت منتشر مي‌شود.

به گفته وي حتي از سايت‌هاي خارجي براي استفاده از اين عكس‌ها به سايت ساجد مراجعه مي‌كنند.

مدير سايت ساجد گفت:مابراي اثبات حقانيت خود، وقايع مربوط به جنگ ايران و عراق را از ديد ديگران حتي از خاطرات سربازان عراقي كه بعضا به صورت كتاب يا وبلاگ منتشر شده است در اين سايت بازگو كرده ايم.

داوودآبادي درباره چگونگي حمايت از محتواسازي گفت: بهتر است متوليان حوزه فناوري اطلاعات ابتدا به توليد محتوا و جايگزين مناسب بپردازند و بعد سايت‌ها را فيلتر كنند.

وي با اشاره به اينكه از بسياري از وبلاگ‌ها و وب سايت‌هاي دفاع مقدس و حتي ساير موضوعات مفيد هيچ حمايتي نمي‌شود، اظهار داشت: ما از اول ورود اينترنت به كشور شاهد فيلترينگ بوده‌ايم اما در ازاي آن جايگزين و محتواي چنداني توليد نشده است.

مدير سايت " صبح " به آدرس اينترنتي ‪ www.sobh.org‬كه بيشتر به حفظ فرهنگ ايثار و شهادت مي‌پردازد نيز به ايرنا گفت: ايجاد وب سايت‌هاي دفاع مقدس به فرهنگ‌سازي و آشنايي هرچه بيشتر جوانان ما با حماسه سازان دفاع مقدس كمك مي‌كند.

فريده محب علي افزود: ما سعي كرده‌ايم با نگاهي نو و جذاب به بيان حقايق جنگ براي كاربران بپردازيم به طوريكه از نگاه طنز و كاريكاتور نيز خاطرات جنگ نقل قول شده است.

وي بااشاره‌به‌اينكه كاربران زيادي از سايت‌هاي دفاع مقدس بازديد مي‌كنند گفت: بسياري از اين كاربران از كشورهاي خارجي هستند.

به گفته وي سايت صبح از سال ‪ ۷۸‬تاكنون فعاليت داشته و هفت هزار شهيد دفاع مقدس را با تمام مشخصات و اسناد معرفي كرده است.

محب علي بيان كرد كه اين سايت را بنا به عشق و علاقه خود و بدون هيچ تبليغ و حمايتي ايجاد كرده است.

وي گفت:الهه صبر، خاطرات همسران و مادران شهدا، طنز در اسارت ، شفا يافتگان و نماآهنگ از جمله بخش‌هاي جذاب سايت صبح هستند.

مدير سايت صبح گفت:تاكنون ‪ ۱۰‬نماآهنگ ( كليپ ) توسط اين سايت درباره دفاع مقدس توليد شده است كه مي‌تواند در مراسم و مناسبت‌هاي مختلفي مورد استفاده قرار گيرد.

محب علي افزود: مديران وب سايت‌هاي فعال در حوزه دفاع مقدس از رسانه ها به ويژه صدا و سيما انتظار دارند تا اين سايت‌ها را براي آشنايي بيشتر مردم معرفي و تبليغ كنند.

درباره وبلاگ‌هاي دفاع مقدس نيز بايد گفت كه بيشتر نويسندگان آنها را رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تشكيل مي‌دهند كه با بيان خاطرات و انتشار عكس‌هاي خود از جنگ تحميلي عراق عليه ايران، حقايق بسياري را به زباني ساده براي مخاطبان خود بازگو مي‌كنند.

برخي از اين وبلاگ‌ها به صورت گروهي مديريت مي‌شود به طوريكه چند رزمنده به طور مشترك در اين وبلاگ‌ها مطلب منتشر مي‌كنند.

در برخي ازاين وبلاگ‌ها نيز شاهد جمع‌آوري اسناد و مدارك بسيار دقيق و منظمي از علميات جنگ و شهداي آن هستيم كه با دقت و حوصله تنظيم و گردآوري شده‌اند.

در راستاي برنامه محتواسازي در شبكه اينترنت كه اين روزها ارگان‌هاي مرتبط با حوزه فناوري اطلاعات بر آن تاكيد زيادي دارند حمايت از سايت‌ها و وبلاگ‌هاي دفاع مقدس و ارتقاي آنها مي‌تواند راهكار بسيار خوبي براي توليد محتوا و گزينه مناسبي براي كاربران باشد


ايرنا[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]فاکس نیوز و پخش برنامه "هدف؛ ايران" : تشريح سناريوي حمله به ايران!


تصویر


شان هانيتي در ادامه اين گزارش در حاليکه تصاويري از موشکهاي شهاب سه و ديگر تسليحات پيشرفته ايران پخش مي شد در بخش ديگري با عنوان "اهداف مدنظردرخصوص رژيم ايران" گفت مراکز فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران ، دانشمندان و پژوهشگران هدايت کننده برنامه هسته اي ايران ، و مقامات حاکم و مقامات بلندپايه ايران در زمره اين اهداف هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، فاکس نيوز در ادامه اين گزارش در بخش ديگري با عنوان "عمليات حمله" در حاليکه تصاويري از ناوهاي هواپيمابر امريکايي در خليج فارس پخش مي شد گفت ..حمله هوايي گسترده اي با استفاده از هواپيماي بمب افکن هواپيماهاي شکاري انجام خواهد شد که از عرشه ناوهواپيمابر مستقر در منطقه استفاده خواهد شد. اين هواپيما بخش اعظم عمليات مذکور را انجام خواهند داد.
فاکس نيوز در حالي تصاويري گرافيکي از اين عمليات فرضي براي حمله به ايران پخش مي شد افزود در اين عمليات از چندين موشک کروز تاماهوک که از ناوهاي مستقر در منطقه شليک خواهد شد براي پشتيباني عمليات هوايي استفاده خواهد شد. احتمالا حمله اوليه از مناطقي خارج از خليج (فارس) خواهد بود.

هواپيماهاي بمب افکن که از کشورهاي منطقه به هوا برخواهند خاست پشتيباني اين عمليات را عهده دار خواهندبود. افغانستان و عراق از گزينه هاي مطرح دراين خصوص هستند. شان هانيتي در ادامه اين گزارش که براي ايجاد فضاي رعب و وحشت از تصاوير حملات شبانه سال دو هزار و سه به عراق پخش مي شد افزود.. احتمالا در عمليات هوايي از نيروهاي عمليات ويژه استفاده خواهد شد تا براي هدف قرار دادن هدفهاي ارزشمند متحرک اقدام کنند. احتمالا عمليات هايي ويژه هوايي، زميني و دريايي از کشورهاي مجاور ايران برضد اين کشور انجام خواهد شد. شناورها در ابهاي خليج فارس، درياي عمان و درياي مديترانه مستقر خواهندبود. زيردريايي ها در نزديکي خطوط ساحلي ايران تردد خواهند داشت.
فاکس نيوز در ادامه اين گزارش در بخش ديگري با عنوان "قدرت اتش" گفت.. در اين عمليات از تسليحاتي استفاده خواهد شد که واحدهاي مجهز به هدايت با دستگاه موقعيت ياب جهاني موسوم به جي پي اس شليک کننده انها باشند. افزون بر اين در اين عمليات از تسليحات هوشمند و بمبهاي سنگرکاو طراحي شده براي اهداف خاص بهره گرفته خواهد شد.
موشکهاي هوايي کروز از قبيل موشک "کروز تاموهوک" و "اسلامر" نيز از کشتي ها و ناوها و زيردريايي ها به سوي ايران شليک خواهد شد. فاکس نيوز در ادامه اين گزارش در حاليکه تصاويري گرافيکي از نوع عملکرد اين تسليحات پيشرفته در هدف قرار دادن اهداف مورد نظر پخش مي شد افزود علاوه بر اين تسليحات از بمبهاي پنج تا ده هزار تني و بمبهاي سنگرکاوي در عمليات برضد ايران استفاده خواهد شد که از بمب افکنهاي سنگين شليک شود. موشکهاي سريع السير ضد پرتو از ديگر تسليحات مورد استفاده در اين عمليات خواهند بود. هواپيماي پارازيت انداز "ايي اي سي" ( EAC) سامانه دفاع هوايي ايران را کور خواهد کرد و شبکه کنترل ان را مختل خواهد نمود.
تحليلگر شبکه فاکس نيوز در ادامه اين گزارش در بخش ديگري با عنوان "متحدان" گفت جلب حمايت متحدان و کسب مجوز از انها براي استفاده از حريم هوايي ، زميني و تجهيزات لجستيک انها احتمالا در قالب طرح حمله به ايران لحاظ خواهد شد. احتمالا جلب حمايت کشورهاي همسايه ايران براي استفاده از عمليات دقيق (موسوم به عمليات جراحي گونه ) دشوارتر از جلب موافقت انها براي دشوارتر از شرايطي خواهد بود که هدف اين عمليات تغيير رژيم ايران باشد. ترکيه که از متحدان قديمي ناتو و از دوستان امريکا است در گذشته اجازه نداد امريکا در مسير حمله خود به عراق تحت حکومت صدام حسين از حريم هوايي و خاکي خودش استفاده کند. استفاده از حريم هوايي و دريايي کشورهاي همسايه ايران بدون مجوز انها احتمالا اقدامي جنگي از سوي امريکا تلقي خواهد شد.

فاکس نيوز در بخش ديگر اين گزارش با عنوان "احتمال موفقيت اين عمليات" که براي القاي جو هراس و قريب الوقوع بودن اين عمليات از ريتم اهنگ تندجنگي استفاده مي شد افزود نابودي و مختل کردن کامل همه تاسيسات هسته اي ايران بعيد است. ايران به دقت وضعيت عراق و کره شمالي را زيرنظر داشته است و اموخته است که بايد مخفي کاري و فريبکاري کند. مراکز صنعتي اصلي اهداف شناخته شده و محتمل اين عمليات خواهند بود. اما احتمال دارد مراکز و ازمايشگاههاي هسته اي در اعماق زمين در مناطق شهري ايران وجود داشته باشد. دستگاههاي اطلاعاتي امريکا قادر نيست همه اين مراکز را شناسايي کند. احتمالا انجام دادن اين کار نيازمند استفاده از نيروهاي عمليات ويژه يا استفاده از نيروهاي مقاومت مخالف حکومت ايران است. نتيجه محتمل اين عمليات وارد شدن خسارتهاي شديد به تاسيساتي خواهد بود که امريکا از ان کاملا اطلاع دارد. از بين بردن توان و ظرفيت ايران براي توليد و غني سازي مقادير انبوه مواد هسته اي با قابليت مورد استفاده در جنگ افزارهاي هسته اي از ديگر نتايج احتمالي اين عمليات خواهد بود.

انتخاب[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تيم دانشگاه صنعتي اصفهان در مسابقات هواپيماي فوق سبك مينياتوري نهم شد[/align]


[align=center]تيم دانشگاه صنعتي اصفهان كه به عنوان تنها تيم از خاورميانه در مسابقات هواپيماهاي منياتوري فرانسه شركت كرد،
در جايگاه نهم اين رقابت‌ها قرار گرفت.


دكتر محمود اشرفي زاده، عضو هيات علمي دانشگاه مكانيك دانشگاه صنعتي اصفهان و سرپرست اين تيم در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: شركت در اين مسابقات از جهت علمي و كسب تجربه بين المللي بسيار مفيد بود و كسب اين رتبه نيز از سوي تيم دانشگاه صنعتي اصفهان با توجه به امكانات و فرصت كمي كه داشت ارزشمند است.

وي خاطرنشان كرد: در اين مسابقات، تيم مشترك دانشگاه‌هاي «كينكوكينگ» سوئد و «اينات» فرانسه، تيم «سوباقو» فرانسه و تيم «مك» آلمان به ترتيب موفق به كسب رتبه‌هاي اول تا سوم شدند و تيم دانشگاه صنعتي اصفهان نيز پيش از تيم‌هايي از جمله تيم دانشگاه آريزوناي آمريكا، تيم مشتركي از دانشگاه‌هاي آمريكا و فرانسه، تيم كنگوك كره و تيم دلف هلند در جايگاه نهم قرار گرفت.

به گفته دكتر اشرفي زاده، هواپيماهاي مدل بي‌سرنشين(مينياتوري) بايد طي اين مسابقات پنج ماموريت خاص و دشوار را شامل شناسايي دو جسم براساس GPS، حمل و پرتاب يك گلوله كوچك در يك محيط خاص، شناسايي يك محل مشخص و عكس‌برداري از آن، عبور از زير دو طاق و در نهايت فرود بر روي يك پلت‌فرم را انجام مي‌دادند.

وي درباره مشخصات فيزيكي اين هواپيما گفت: هواپيماي مينياتوري با يك طرح 7 شكل، داراي موتور، دوربين، modem ،GPS انتقال دهنده،‌ باتري و تجهيزات كنترل و در بخش زمين شامل آنتن‌هاي دريافت كننده و رايانه براي دريافت و نشان دادن تصاوير گرفته شده از دوربين هواپيما است. همچنين طبق استاندارد مسابقات وزن اين هواپيما حداكثر 500 گرم و اضلاع آن در جهات مختلف 50 سانتي‌متر بايد باشد.

تیک آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]همزمان با ششمين روز از هفته دفاع مقدس ؛ اولين نشست تخصصي شركت‌هاي مشاور «پدافند غيرعامل كشور» برگزار شد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: اولين نشست تخصصي شركت‌هاي مشاور پدافند غيرعامل كشور همزمان با ششمين روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، اولين نشست تخصصي شركت‌هاي مهندسي مشاور در مورد پدافند غيرعامل كشور در ششمين روز هفته دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور نمايندگان امور مشاوران و پيمانكاران سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي كشور و برخي از شركت‌هاي مهندسي مشاور در موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي برگزار شد.
در اين نشست يك روزه، اسلامي رئيس موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي، طرح‌ها و اقدامات پدافند غيرعامل به منظور كاهش ميزان آسيب‌پذيري كشور به ويژه در مراكز حياتي و حساس را در پي حملات احتمالي دشمن، ضروري و انكارناپذير دانست.
وي با تبيين جنگ نامتقارن، اعمال ملاحظات پدافند غيرعامل را يكي از عوامل مهم و تاثيرگذار در سياست‌ كلان كشور و مولفه‌هاي امنيت ملي ذكر كرد.
در ادامه اين مراسم، سردار غلامرضا جلالي رئيس‌ سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به تجربيات دوران دفاع مقدس و خسارت‌هاي فراوان اقتصادي، نظامي و اجتماعي ناشي از تهاجمات دشمن بعثي به تاسيسات نظامي و صنعتي همانند نيروگاه‌ها، پالايشگاه‌ها، محورهاي مواصلاتي و صنايع مادر، اجراي اصول پدافند غيرعامل را روش دفاعي پايدار و كم هزينه قلمداد نمود.
وي ضمن تشريح حوزه‌هاي مختلف پدافند غيرعامل و نقش وزارت‌خانه و دستگاه‌هاي اجرايي كشور، كاركردهاي عمومي و نظامي و روش‌هاي پدافند غيرعامل را تبيين نمود.
بنابر اين گزارش، سردار اشتري‌فر دبير و جانشين سازمان پدافند غيرعامل كشور، با اشاره به اصول، مباني، معيارها و ضوابط پدافند غيرعامل، معيارهاي تخصصي و شيوه‌هاي طرح‌ريزي رعايت الزامات پدافند غيرعامل و انتظارات از مهندسين مشاور را تشريح نمود.
اين گزارش حاكيست؛ نشست مذكور با ارايه برنامه‌هاي تعدادي از مشاورين در ساعت 13 پايان يافت.
پدافند غيرعامل كشور مسئوليت برنامه‌ريزي پيرامون مجموعه اقدامات غيرنظامي به منظور كاهش آسيب‌پذيري كشور به ويژه اماكن را بر عهده دارد. اين مهم با هماهنگي كليه‌ وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها پيگيري مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]همزمان با روز سرباز ؛ نيروي دريايي سپاه پاسداران از سربازان نمونه خود تقدير كرد [/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: نيروي دريايي سپاه پاسداران در مراسمي به مناسبت روز سرباز و سالروز ولادت كريم اهل بيت ، امام حسن مجتبي(ع)، از سربازان نمونه خود تجليل كرد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي و انتشارات نيروي دريايي سپاه، در اين مراسم كه از گروه تواشيح و قاريان ممتاز كشوري دعوت به عمل آمده بود، پس از اجراي مراسم مولودي‌خواني به مناسبت نيمه ماه مبارك رمضان و سالروز ولادت امام حسن مجتبي(ع) و تلاوت قران كريم توسط معتز آقايي از قاريان ممتاز كشوري، گروه تواشيح الوارثين به اجراي برنامه دلنشين و معنوي خود پرداختند.
بنابر اين گزارش، نيروي دريايي سپاه پاسداران در ششمين روز از هفته دفاع مقدس كه به نام روز سرباز نامگذاري شده است، با حضور معاون هماهنگ‌كننده فرماندهي و جانشين نمايندگي ولي‌فقيه و همچنين كاركنان رسمي، سربازان نمونه و خادمين قران كريم اين نيرو، با اهداي لوح تقدير و جوايز ارزنده از سربازان نمونه خود تجليل كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]امير سرلشكر صالحي : هرگز اجازه كوچك‌ترين تعرض از سوي دشمنان را به خاك كشور نخواهيم داد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: فرمانده كل ارتش در جمع خانواده‌هاي شهدا تصريح كرد:‌ هرگز اجازه كوچك‌ترين تعرض از سوي دشمنان را به خاك كشور نخواهيم داد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي ستاد مشترك ارتش، همزمان با ميلاد خجسته كريم اهل بيت امام حسن مجتبي و در پنجمين روز از گراميداشت هفته دفاع مقدس جمع كثيري از فرزندان و خانواده‌هاي گرانقدر شهدا با حضور در محفل نوراني‌ انس با قرآن كريم در مسجد امام خميني (ره) ستاد مشترك ارتش، ديداري صميمانه با امير سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران داشتند.
در اين مراسم معنوي كه صدها تن از فرماندهان و كاركنان نيروهاي سه‌گانه ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشتند، پس از قرائت قرآن، سرلشكر عطاءالله صالحي در جمع صميمانه خانواده شهدا طي سخناني گفت: تقديم 48 هزار شهيد در دوران دفاع مقدس و هزاران جانباز و آزاده سرافراز، هديه‌اي ارزشمند از سوي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي حفظ ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب شكوهمند اسلامي است و به بركت خون مطهر شهداي گرانقدرمان، هرگز اجازه كوچك‌ترين تعرض از سوي دشمنان را به اين خاك گلگون كفن نخواهيم داد.
فرمانده كل ارتش افزود: شهدا همواره ناظر بر اعمال ما هستند و برماست كه ادامه دهنده راه پر فضيلت آنان باشيم و از هيچ تلاشي در جهت خوشنودي روح پاك و مطهر اين عزيزان كه همانا پاسداري از خط سرخ ولايت و حفظ ارزش‌هاي اين انقلاب الهي است، كوتاهي نكنيم.
هر يك از فرزندان شهدا در اين مراسم با بيان خاطراتي زيبا از شهامت‌ها و ويژگي‌هاي اخلاقي و اسلامي پدر شهيدشان، بر ضرورت تبعيت از راه شهيدان تأكيد كردند.
در پايان اين مراسم فرمانده كل ارتش ضمن شنيدن مشكلات و گرفتاري‌هاي خانواده معظم شهدا، دستورات اكيد و سريع جهت رسيدگي و حل مشكلات آنان را صادر كرد سپس نماز جماعت مغرب و عشا برگزار و حاضران مجلس در ضيافت افطاري شركت كردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تكرار/همزمان با ششمين روز از هفته دفاع مقدس ؛ اولين نشست تخصصي شركت‌هاي مشاور «پدافند غيرعامل كشور» برگزار شد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس:اولين نشست تخصصي شركت‌هاي مشاور پدافند غيرعامل كشور همزمان با ششمين روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، اولين نشست تخصصي شركت‌هاي مهندسي مشاور در مورد پدافند غيرعامل كشور در ششمين روز هفته دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور نمايندگان امور مشاوران و پيمانكاران سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي كشور و برخي از شركت‌هاي مهندسي مشاور در موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي برگزار شد.
در اين نشست يك روزه، اسلامي رئيس موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي، طرح‌ها و اقدامات پدافند غيرعامل به منظور كاهش ميزان آسيب‌پذيري كشور به ويژه در مراكز حياتي و حساس را در پي حملات احتمالي دشمن، ضروري و انكارناپذير دانست.
وي با تبيين جنگ نامتقارن، اعمال ملاحظات پدافند غيرعامل را يكي از عوامل مهم و تاثيرگذار در سياست‌ كلان كشور و مولفه‌هاي امنيت ملي ذكر كرد.
در ادامه اين مراسم، سردار غلامرضا جلالي رئيس‌ سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به تجربيات دوران دفاع مقدس و خسارت‌هاي فراوان اقتصادي، نظامي و اجتماعي ناشي از تهاجمات دشمن بعثي به تاسيسات نظامي و صنعتي همانند نيروگاه‌ها، پالايشگاه‌ها، محورهاي مواصلاتي و صنايع مادر، اجراي اصول پدافند غيرعامل را روش دفاعي پايدار و كم هزينه قلمداد نمود.
وي ضمن تشريح حوزه‌هاي مختلف پدافند غيرعامل و نقش وزارت‌خانه و دستگاه‌هاي اجرايي كشور، كاركردهاي عمومي و نظامي و روش‌هاي پدافند غيرعامل را تبيين نمود.
بنابر اين گزارش، سردار اشتري‌فر دبير و جانشين سازمان پدافند غيرعامل كشور، با اشاره به اصول، مباني، معيارها و ضوابط پدافند غيرعامل، معيارهاي تخصصي و شيوه‌هاي طرح‌ريزي رعايت الزامات پدافند غيرعامل و انتظارات از مهندسين مشاور را تشريح نمود.
اين گزارش حاكيست؛ نشست مذكور با ارايه برنامه‌هاي تعدادي از مشاورين در ساعت 13 پايان يافت.
پدافند غيرعامل كشور مسئوليت برنامه‌ريزي پيرامون مجموعه اقدامات غيرنظامي به منظور كاهش آسيب‌پذيري كشور به ويژه اماكن را بر عهده دارد. اين مهم با هماهنگي كليه‌ وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها پيگيري مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فردا و در بهشت زهرا؛

سالروز شهادت 5 تن از فرماندهان عاليرتبه ارتش برگزار مي‌شود

خبرگزاري فارس: مراسم سالگرد شكست حصر آبادان و سالروز شهادت پنج تن از فرماندهان عاليرتبه ارتش فردا شنبه با حضور مقامات لشگري و كشوري و خانواده‌هاي شهدا در سالن دعاي ندبه بهشت زهرا برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي ستاد مشترك ارتش، اين مراسم ساعت 8:30 صبح فردا شنبه در اين محل برگزار مي‌شود.
در تاريخ هشتم مهرماه 1360 سرلشگر شهيد ولي الله فلاحي جانشين ستاد مشترك ارتش، سرلشگر شهيد يوسف كلاهدوز قائم مقام سپاه، سرلشگر شهيد سيد موسي نامجو وزير دفاع، سرلشگر شهيد جواد فكوري فرمانده وقت نيروي هوايي و مشاور رئيس ستاد مشترك ارتش و سرلشگر شهيد جهان آرا فرمانده سپاه پاسداران مستقر در خرمشهر و آبادان پنج تن از فرماندهان عاليرتبه ارتش و نقش آفرينان عمليات پيروز ثامن الائمه كه به شكست حصر آبادان منجر شد، پس از پايان موفقيت ‌آميز عمليات جهت تقديم گزارش به امام خميني (ره) عازم تهران شدند كه متاسفانه در اثر سانحه سقوط هواپيماي C-130 در ساعت 19:59 در 17 مايلي فرودگاه مهرآباد در جنوب غربي كهريزك به همراه جمعي ديگر از سرنشينان اين هواپيما به درجه رفيع شهادت نائل مي‌شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]"هدهدهاي ايراني" به صورت آنلاين خليج فارس را كنترل مي كنند


نيروهاي پدافندي سپاه پاسداران سيستمي را راه اندازي كرده اند كه بر اساس آن تمام منطقه خليج فارس و تنگه هرمز تحت كنترل كامل اين نيرو قرار
گرفته است. بر اساس طراحي متخصصان سپاه، هم اكنون اين سيستم موسوم به هدهد، به صورت شبانه‌روزي تمام تحركات و اقدامات سطحي و هوايي در منطقه خليج فارس و تنگه استراتژيك هرمز را زير نظر كامل خود دارند.

سيستم هد هد كه مجهز به جديدترين و پيشرفته‌ترين دوربين‌هاي تصوير برداري و ارسال تصاوير است، به گونه اي طراحي شده كه تمامي اطلاعات به صورت آن لاين به مراكز مربوطه فرستاده و بصورت مستمر از كل مناطق مختلف خليج فارس، تصاوير مربوطه را 24 ساعته ارسال مي‌كند.
تصاوير دريافتي از طريق سيستم هد هد، علاوه بر آنكه از دقت و وضوح بسيار بالايي برخوردار هستند در طول شب نيز مي‌توانند تصاوير با شفافيت و كيفيت بالا را ضبط و ارسال نمايند.

با راه اندازي سيستم آن لاين هد هد، هم اكنون سپاه پاسداران به فاصله تنها چند لحظه، از هر گونه تردد شناورها و هواپيماها در اين منطقه مطلع شده و در كنار سيستم‌هاي مختلف راداري و الكترونيك خود پوشش كاملي را بر خليج فارس و تنگه هرمز به وجود آورده است.

farsnews[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه به ایران 250 جنگنده ی پیشرفته سوخو - 30 و شبکه دفاع موشکی را فروخت!

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب» روزنامه «الوطن» ـ چاپ قطر ـ آورده است: معروف است كه مسكو در هفته‌هاي اخير، موشك‌هاي ضدهوايي به ارزش نهصد ميليون دلار در اختيار سوريه گذاشته و به تازگي نيز ايران را به شبكه‌هاي دفاع موشكي و 250 فروند هواپيماي پيشرفته از نوع «سوخو ـ 30» مجهز كرده است.

دولت عبري تنها به اين خاطر عصباني نيست كه هواپيماها سلاح تهاجمي و نه دفاعي است و موشك‌هاي ضدهوايي قادرند اهداف زميني را نيز شكار كنند، بلكه دليل عصبانيتش اين است كه اصولا با اصل تجهيز دمشق و تهران به هر نوع سلاحي مخالف است و روسيه، كشور صنعتي بزرگ كه صنايع نظامي‌اش را تقويت مي‌كند، دو كشور قانون‌گريز ـ البته به زعم اسرائيل ـ را به سلاح مجهز مي‌كند؛‌ گويي كه اسرائيل كشور قانون‌مداري است كه براي اهداف دفاعي مجهز مي‌شود، در حالي كه متجاوزتر از هر كشور ديگر در سطح دنياست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر فروش 250 سوخو30 که خیلی وقته تکذیب شده و فقط در سطح پیشنهاد طرف ایرانی به روسیه بود نه عقد قرارداد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه بابا! 28 شهریور من این خبرو خوندم! گلوبال سیکوریتی هم تایید کرده! روسیه هم نگفته ما ندادیم گفته تجهیزات نظامی در اختیار کشور سوم قرار نخواهد گرفت!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميدوارم كه خبر درست باشه كه اگر هم درست باشه چند سال طول ميكشه تا 250 تا سوخو - 30 تحويل ايران بدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سرلشگر جعفري : ماموريت اصلي سپاه در حال حاضر مقابله با تهديدات داخلي است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: ماموريت اصلي سپاه در حال حاضر مقابله با تهديدهاي داخلي است و سپس در صورت تهديد نظامي خارجي، به كمك ارتش خواهيم شتافت. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار سرلشگر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه كه صبح امروز شنبه در مراسم توديع فرمانده سابق نيروي مقاومت بسيج سخن مي‌گفت، با بيان اينكه پاسداران همان بسيجياني هستند كه تمام وقت بايد در خدمت انقلاب باشند، خاطرنشان كرد: بسيجيان نيز نيروهاي آماده ولي غير موظفي هستند كه هر وقت لازم شود در صحنه حاضر شده و در كنار سپاه از انقلاب اسلامي دفاع خواهند كرد.
وي، سپاه را سازماني نظامي، سياسي و فرهنگي معرفي كرد كه بسيج را در رسالت خود همراه مي‌بيند و افزود: فرقي بين سپاه و بسيج نيست و مطابق فرمايشات فرمانده معظم كل قوا نيمي از ماموريت سپاه بر عهده بسيج است.
جعفري با يادآوري اين موضوع كه ماهيت كلي سپاه مشخص است و صرفا بعد نظامي ندارد، اضافه كرد: مامورت سپاه حفظ دستاوردهاي انقلاب و مقابله با تهديدهاي داخلي است و هر تهديدي كه به دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران خدشه وارد كند سپاه به مقابله با آن خواهد پرداخت.
فرمانده كل سپاه با ذكر تهديدات مختلف دشمنان در طول دوران انقلاب اسلامي گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبري، بايد سپاه سازمان انعطاف پذيري داشته باشد تا بتواند در برابر تهديدات سياسي، اجتماعي و امنيتي دشمنان به درستي وارد عمل شود و سپاه براي تحقق اين راهبرد نياز به سازماندهي در عرصه هاي مختلف دارد و ما بايد بر اساس شرايط محيط يا تهديدات موجود بتوانيم ساختار خود را وفق دهيم تا همانگونه كه رهبري فرمودند سپاه با انعطاف بتواند به موقع وارد عمل شود.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در سال 68 و تعيين استراتژي راهبردي سپاه در آن دوران از سوي فرماندهي معظم كل قوا خاطرنشان كرد: همانطور كه بارها رهبري تاكيد كردند مسئوليت اصلي سپاه مقابله با تمامي تهديدات از جمله تهديدات داخلي بوده است ولي در استراتژي فعلي كه از سوي رهبر انقلاب مشخص شده، استراتژي راهبردي سپاه با آن سالها فرق كرده است.بدين ترتيب كه ماموريت اصلي سپاه در حال حاضر مقابله با تهديدهاي داخلي است و سپس در صورت تهديد نظامي خارجي سپاه به كمك ارتش خواهد شتافت.
فرمانده كل سپاه در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه بايد بر اساس تهديدات موجود دشمنان، شرايط را متحول كنيم تا بتوانيم با دقت تمام به مقابله با دشمن بپردازيم، گفت: تهديدات عليه انقلاب پيچيده و گسترده‌تر از گذشته شده پس ما حق نداريم كه آرام بنشينيم و سازماني كه خود را با تجهيزات و شرايط محيطي وفق ندهد، بداند كه موقعيتش تضمين شده نيست.
وي با توجه به اين نكته كه انقلاب ما يك انقلاب زنده و پويا است و هر روز با تهديدات گوناگون دشمنان روبروست چگونه مي توان با يك نوع آموزش كليشه اي به مقابله با دشمن بپردازيم و سپس ادعاي آمادگي كنيم، گفت: خوشبختانه سپاه توانسته است در اين زمينه و در تمامي ماموريت هاي خود بعد از جنگ موفق عمل كند ولي با اين حال هرگز نبايد تهديدات را فراموش كرد.
سرلشگر جعفري تاكيد كرد: راهبرد گذشته قطعا امروز نمي تواند مورد استفاده قرار گيرد زيرا يك استراتژي با شرايط پيراموني سيال بيش از دو تا پنج سال نمي تواند مفيد واقع شود كه رهبر معظم انقلاب نيز بر اين موضوع تاكيد دارند.
وي تصريح كرد: امروز بايد پس از مطالعات استراتژيكي، نوع فعاليت ها در سپاه مورد بررسي و مهمترين كارها در اولويت قرار گيرد و امروز ماموريت بسيج بايد محور اصلي ماموريت سپاه باشد كه انتصاب سردار حجازي به عنوان رييس ستاد مشترك سپاه با توجه به اشراف وي به بسيج، در همين راستا بوده است.
فرمانده كل سپاه جمله معروف رهبر انقلاب مبني بر اينكه سپاه بايد بسيج شود، اظهار داشت:براي تحقق اين فرمايش و بر اساس نظر و موافقت رهبر انقلاب، مسئوليت فرماندهي نيروي مقاومت بسيج نيز به فرمانده كل سپاه محول شده است. شايد به دليل مشغله كاري فراوان نتوانم به صورت تمام وقت در ستاد بسيج وقت بگذارم ولي سردار ميراحمدي جانشين سردار حجازي در نيروي مقاومت بسيج در سمت خود باقي مانده و به من كمك خواهد كرد.
در پايان اين مراسم از تلاش هاي سردار حجازي فرمانده سابق نيروي مقاومت بسيج توسط سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران و نمايندگي ولي فقيه در نيروي مقاومت بسيج بسيج تقدير شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اميدوارم كه خبر درست باشه كه اگر هم درست باشه چند سال طول ميكشه تا 250 تا سوخو - 30 تحويل ايران بدن

خود مدير شركت سوخو گفته تا 14 سال ديگر خط توليد ما تكميله و تا اون موقع نمي تونيم سفارش هاي جديد را تحويل دهيم.بر فرض اگر اين حرف نادرست باشه و روسيه بخواد هواپيماها رو خارج از نوبت به ما بده تحويل آن ها احتمالا از سال 2009 يا 2010 آغاز مي شه و به شرط ماهي 2 يا 3 فروند به ايران داده مي شه كه به اين ترتيب پروسه ي تحويلش 7 - 8 سال طول مي كشه.در ضمن ساخت پايگاه هاي هوايي جديد و تجهيز پايگاه هاي قديمي و .. هم بسيار زمان بره..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.