Recommended Posts

[align=center]احمدي‌نژاد در نشست مشترك هيئت دولت با استانداران اعلام كرد ؛ ليست محرمانه رئيس‌جمهور براي بركناري مديران كم‌كار استانها [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: احمدي نژاد با اشاره به تلاش اكثر مديران استاني براي خدمت به مردم گفت: يك گروه محدود هم هستند كه بي تفاوت بوده‌اند؛ به محض اينكه اسامي اين افراد به صورت محرمانه به دست استانداران رسيد بايد آنها بركنار شوند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در نشست مشترك هيات دولت با استانداران با اشاره به اينكه در دور دوم سفرهاي استاني، هر وزيري به هر شهرستاني كه مي‌رود، درجلسات تخصصي شركت كرده و با مسوولان محلي ملاقات خواهد كرد، گفت: در اين سفرها دستور وزير، دستور و مصوبه دولت، شوراي عالي برنامه‌ريزي و مديريت اقتصادي و شخص رئيس جمهور تلقي مي‌گردد تا همانجا كارها انجام شود. در واقع براساس اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي، نمايندگان ويژه‌اي از طرف رئيس جمهور و با تصويب دولت جهت مأموريت خاص تعيين مي‌شوند و تصميم آنها هم در حكم تصميم دولت و شخص رئيس جمهور و به تبع آن شوراهاي پايين دستي خواهد بود.
وي در ادامه با تشريح شيوه جديد تدوين لايحه بودجه سال 87 و نكات مثبت آن اظهار داشت: در شيوه جديد با عنايت به اينكه فصول و اعتبارات زير مجموعه استانداري مشخص است ، تمام موافقتنامه‌ها با استانداران يكجا مبادله مي‌شود. همچنين در لايحه بودجه سال آينده تمام تبصره‌ها حذف مي‌شود، چون حجم آنها پنج برابر بودجه بوده است. از سوي ديگر مواردي هم كه قانون ثابت دارند، مثل قبل انجام مي‌شود، ولي بعضي موارد هم قانونگذاري در قالب بودجه محسوب شده و خلاف صريح قانون اساسي است و از همين رو نمي‌شود در قالب بودجه ساليانه، قانونگذاري دراز مدت انجام داد.
رئيس جمهور يادآور شد: ما اين موارد را هم جدا كرده و در قالب يك لايحه مشخص، تقديم مجلس كرده‌ايم تا در صورت صلاحديد و احساس نياز به استمرار اين رديف‌ها، آنها را به تصويب برسانند؛ بنابراين ما لايحه بودجه را بسيار شفاف به مجلس ارايه مي‌كنيم.
احمدي‌نژاد بر حق نظارت دولت به چگونگي هزينه شدن بودجه تاكيد كرد و گفت: بودجه‌ريزي به سبك جديد، مسئوليتها را معين و شفاف كرده است ولي مسووليت استانداران را سنگين‌تر مي كند.
وي خاطرنشان كرد: استاندار مجري سياستهاي دولت در استان است و بودجه زير نظر استاندار است و ايشان است كه بايد موافقتنامه مبادله كند ولي در مقابل اين مسئوليت، من از شما كار مي خواهم و وزرا هم بايد اين گونه باشند.
رئيس‌جمهور همچنين به يكي از ناهنجاري‌ها اشاره كرد و گفت: بعضي افراد هستند كه پول هاي كلان از دولت مي‌گيرند ولي سياستهاي اعلامي و اعمالي آنها درست نقطه مقابل سياستهاي دولت و قوانين مصوب كشور قرار دارد. كدام قانون چنين حقي به آنها داده است؛ قانون اساسي و قوانين مصوب ما چنين اجازه‌اي نمي‌دهد و بحمدالله اين دولت اجازه نخواهد داد افرادي كه اختياراتي از سوي مردم و براي خدمت به كشور به آنها تفويض شده است، در اختيار عده‌اي قرار دهند كه در خلاف جهت حركت دولت حركت كنند و از رييس جمهور و دولت هم طلبكار باشند. اميدوارم مجلس محترم به ابعاد تحول در بودجه نويسي كشور توجه دقيق كرده و اجازه ندهد فشار بعضي باندها اين كار بزرگ را مخدوش كند.
احمدي‌نژاد در ادامه خطاب به استانداران گفت: مردم براي ما نامه‌هايي فرستاده يا درخواست هايي داده‌اند كه در مركز روي آنها كار شده است و آنها را براي دستگاه هاي مختلف هم فرستاده‌اند. حدود 5 ماه از سفر دولت به آخرين استان مي‌گذرد و گروه‌هايي براي پيگيري اين نامه‌ها اعزام شده‌اند. بعضي از دستگاه‌هاي استاني در ارتباط با پيگيري اين نامه‌ها عملكرد خوبي داشته اند و برخي دستگاه‌هاي ديگر نيز ضعيف يا بد عمل كرده‌اند. به زودي نامه‌اي به استانداران ارسال مي‌شود كه در آن اسامي تعدادي از مديران دستگاه‌هاي گوناگون از سطح شهرستان تا استان كه بايد مورد تشويق قرار گيرند، ذكر شده است و شما مي توانيد اسم آنها را اعلام كرده و هدايايي هم به آنها بدهيد.
وي افزود: فهرست گروهي هم كه ضعيف بوده‌اند، براي استانداران ارسال مي شود كه بايد تذكر داده شود. ما اسم اين افراد را اين دفعه به صورت محرمانه مي‌فرستيم. يك گروه محدود هم هستند كه بي تفاوت بوده‌اند؛ به محض اينكه اسامي اين افراد به دست شما رسيد بايد آنها را بركنار كنيد. ما اين اسامي را هم محرمانه مي فرستيم ولي استانداران بايد اقدام كنند.
رئيس‌جمهور همچنين به ميثاق خدمت گذاري كارگزاران دولت نهم به مردم اشاره كرد و يادآور شد: چه كسي گفته كه مسوولان بي‌تفاوت و ناكارآمد بايد تا آخر در سمت هاي خود باقي باشند؛ اينها حقوق مردم را پايمال كرده و به آنها دهن كجي مي‌كنند، پس بهتر آن است كه از مسئوليت كنار روند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: تجربه نشان داده هر مديري كه براي رضاي خدا و عموم مردم كار كند و به منافع مردم توجه داشته باشد، موفق است.
وي همچنين در ادامه از استانداران خواست استقلال كاري خود را حفظ كنند و تحت تاثير فشارها قرار نگيرند و خطاب به آنها گفت: هرچه قدر كه شما در اين دامها نيفتيد و از مردم جدا نشويد، موفق خواهيد بود و همه مردم با نشاط پشت سر شما خواهند بود و در كارها مشاركت مي‌كنند و با حمايت آنها استان نيز پيشرفت مي كند.
رئيس‌جمهور در پايان تصريح كرد: تحول در سازمان مديريت و برنامه ريزي و شوراها جزء تحولات بزرگ در كشور محسوب مي‌شود و در واقع اين اقدامات جراحي هايي است كه بايد در سيستم مديريت كشور اتفاق مي‌افتاد تا زمينه براي جهش و توسعه پايدار ايجاد شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وزير دفاع : برگزاري جشن جايزه كيفيت، پاسخي عملي به تحريم‌هاي آمريكاست [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سردار نجار برگزاري جشن جايزه كيفيت وزارت دفاع را پاسخ عملي صنايع دفاعي وزارت دفاع به تحريم‌هاي آمريكا و گام بلندي در ارتقا كيفي اين وزارتخانه دانست. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره تبليغات دفاعي وزارت دفاع، مصطفي محمدنجار وزير دفاع با بيان اينكه ارتقاء تناسب و مرغوبيت، هدف توامان جايزه كيفيت وزارت دفاع است، گفت: هدف‌گذاري و رويكرد وزارت دفاع در جهت تحقق تدابير فرماندهي معظم كل قوا، پاسخگويي بهنگام به نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح و ارايه توليدات و خدمات با كيفيت و مرغوبيت بسيار بالا است.
وي افزود: اين اقدام مهم كه در مسير تعالي و توسعه انجام مي‌شود، بخش‌هاي صنعتي خدماتي، رفاهي، عمراني را مورد ارزيابي و مميزي قرار داده و نتايج حاصل از آن را رده‌بندي نموده و مورد تقدير قرار مي‌دهد.
وزير دفاع خلق شايستگي دفاعي همراه با نتيجه‌گرايي، مشتري‌مداري، رهبري و ثبات در مقاصد، مديريت مبتني بر فرايندها و واقعيت‌ها، توسعه مشاركت كاركنان، توسعه يادگيري و شتاب بخشيدن به جريان نوآوري و بهبود مستمر، توسعه همكاري‌هاي صنعتي و پايبندي عميق به مسئوليت‌هاي اجتماعي سازمان را از ارزش‌ها و مفاهيم بنيادين حاكم بر اين جايزه برشمرد.
نجار در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: بحمدالله با تلاش و همت متخصصان خبره وزارت دفاع و به كارگيري روش‌هاي نوين مديريتي امروز مي‌‌توانيم با قاطعيت اعلام كنيم در توليد بخش عمده‌اي از تجهيزات و تسليحات هوايي، موشكي، دريايي، هوافضا، مهمات، زرهي، الكترونيك و اپتيك به خودكفايي كامل رسيده‌ايم.
وي تاكيدكرد: به همين دليل است كه اعلام مي‌كنيم تحريم‌هاي آمريكا فاقد كارآيي است و جوانان مستعد و متخصصان خبره و مديران با انگيزه صنايع دفاعي، براي پيمودن مسير خوداتكايي مصمم‌تر مي‌شوند.
وزير دفاع گفت: سطح بالاي كيفيت و مرغوبيت و استانداردهاي بين‌المللي توليدات صنايع دفاعي وزارت دفاع ما را قادر ساخته است تا يكي از كشورهاي موفق در امر صادرات تجهيزات و تسليحات دفاعي باشيم و محصولات خود را به بيش از 50 كشور جهان صادر كنيم.
نجار در پايان با تشكر و قدرداني از زحمات و تلاش دست‌اندركاران برگزاري سومين جشن جايزه كيفيت وزارت دفاع اظهار اميدواري كرد تا اين جشنواره منجر به توانمندتر شدن بخش‌هاي مختلف وزارت دفاع، در راستاي تقويت بنيه دفاعي كشور و تحقق اصل بازدارندگي شود.
گفتني است سومين جشن جايزه كيفيت وزارت دفاع با حضور رياست جمهور روز شنبه 12 آبان 86 در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار مي‌شود.
اين جشن كليه سازمان‌ها، موسسات و شركت‌هاي صنعتي تابعه وزارت دفاع كه در زمينه طراحي و توليد انواع محصولات و تجهيزات دفاعي فعال هستند، همچنين مجموعه‌هاي خدماتي، عمراني و رفاهي كه به نيروهاي مسلح خدمات ارايه مي‌دهند را در بر مي‌گيرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حجازي : تغيير و تحولات در سپاه براي تحقق اهداف راهبردي است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس ستاد مشترك سپاه گفت: تحولات در سپاه براي تحقق اهداف راهبردي اين نيرو و عملياتي كردن اهداف و سياست‌هاي آن صورت گرفته است. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سپاه، سردار حجازي رئيس ستاد مشترك سپاه امروز دوشنبه پس از شركت در مراسم صبحگاه مشترك ستاد، از يگان هاي مستقر در ميدان بازديد كرد و با اشاره به تغيير و تحول در سپاه گفت: اين تحولات براي تحقق اهداف راهبردي سپاه و به منظور عملياتي كردن اهداف و سياست‌هاي سپاه صورت گرفته است.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري، خطاب به فرماندهان و كاركنان سپاه گفت: از پاسداري، خوب پاسداري كنيد.
حجازي يادآور شد: تحقق منويات مقام معظم فرماندهي كل قوا منوط به داشتن نشاط، شادابي و انگيزه است، همچنين ايجاد روحيه، انگيزه، شادابي و نشاط بايد هم از طرف سازمان و هم از طرف آحاد كاركنان مورد توجه قرار گيرد.
حجازي تاكيد كرد: ساز و كارهاي لازم براي ايجاد انگيزه، روحيه و شادابي، تذكر دائم و مستمر به خود و ديگران است كه سبب تعامل، ارتباط، نظم، انضباط، محيط بانشاط و همدلي بيشتر مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]جانشين نيروي دريايي سپاه : يك عمليات كوچك در تنگه هرمز هم تأثيرات بزرگي دارد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: جانشين نيروي دريايي سپاه گفت: هركدام از بسيجيان به مثابه شهيد فهميده مي‌توانند كارهاي بزرگي انجام دهند. صحنه خليج فارس و تنگه استراتژيك هرمز به گونه‌اي است كه عمليات كوچك هم تاثيرات بزرگي دارد. [/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار علي فدوي جانشين نيروي دريايي سپاه در حاشيه نشست خبري طرح رهروان شهيد فهميده در پاسخ به سؤالي در زمينه حضور بسيجيان در فعاليت‌هاي دريايي سپاه پاسداران گفت: با اجراي طرحهاي مختلف در تلاش هستيم زيرساختهاي لازم براي استفاده از توان بسيار بالاي بسيج در رزم دريايي را فراهم كنيم كه از جمله‌ آنها طرح نظير به نظير است.
وي خاطرنشان كرد: تعداد بسيجيان از لحاظ كمي در اين طرح مهم نيست، بلكه به لحاظ كيفي اين حضور آنها اهميت دارد، چرا كه هركدام از بسيجيان به مثابه شهيد فهميده مي‌توانند كارهاي بزرگي انجام دهند. صحنه خليج فارس و تنگه استراتژيك هرمز به گونه‌اي است كه عمليات كوچك هم تأثيرات بزرگي دارد.
فدوي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي حضور در بخش‌هاي شناوري، تكاوري و ديگر مجموعه‌هاي نيروي دريايي سپاه گفت: با توافقنامه نيروي دريايي سپاه و نيروي مقاومت بسيج، همكاري‌هاي تنگاتنگي بين اين دو نيرو آغاز شده و ثمره اين طرحها تنها زماني جلوه‌گر خواهد شد كه دشمنان به مرحله‌اي از حماقت برسند كه تهديد عملي عليه اين مرز و بوم داشته باشند كه آنگاه پختگي، تجربه و شجاعت دوران دفاع مقدس در كنار آموزش‌ها، تجهيزات و طرحهاي پيشرفته امروز، جواب آنها را براي هميشه خواهد داد.
جانشين نيروي دريايي سپاه اضافه كرد: البته بسيجيان با تمسك به شهيد فهميده همواره شهادت طلبي و ايثار جان در راه خدا را از جمله رموز موفقيت‌هاي عرصه دفاع مقدس بوده و اكنون نيز اين روح در تمام سپاه حاكم است. ما ياد گرفته‌ايم بدري و خيبري بجنگيم و اگر لازم باشد از عنصر شهادت طلبي بهره خواهيم گرفت و عاشورايي مي‌شويم.
وي درباره وضعيت نظامي در درياي خزر گفت: برخي مطالب كه درخصوص تحركات در درياي خزر عنوان مي‌شود، انحرافي است و تهديدات و مسائلي كه در درياهاي جنوب كشور وجود دارد در خزر ديده نمي‌شود، اما اگر لازم باشد در كمترين زمان ممكن، طرحهاي نيروي دريايي سپاه به اجرا گذاشته خواهد شد.
فدوي با ذكر خصوصيات منحصر بفرد خليج فارس و تنگه استراتژيك هرمز گفت: آينده انرژي دنيا در اين منطقه است و از ذخيره 1200 ميليارد بشكه نفت در جهان، 800 ميليارد آن در اين حوزه قرار دارد و مهمترين ذخاير گازي نيز در خاورميانه است، لذا اهميت خليج فارس و تنگه هرمز با هيچ جاي ديگر قابل مقايسه نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]رئيس مؤسسه تحقيقاتي صنايع دفاعي اعلام كرد ؛ استفاده از نانو تكنولوژي و فناوري‌هاي فضايي در وزارت دفاع [/align]


[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس مؤسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي اعلام كرد: با بهره‌برداري از فناوري‌هاي نوين نظير نانو تكنولوژي و فضايي، درصدد هستيم تا تجهيزات و تسليحات نيروهاي مسلح را به لحاظ كيفي و عملكرد ارتقاء بخشيم. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، محمد اسلامي رئيس مؤسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي در تشريح اهداف و برنامه هاي سومين جشن جايزه كيفيت وزارت دفاع گفت: از آنجا كه وزارت دفاع مجموعه خردمند و ياد گيرنده در مسير تعالي و بهبود است، لذا به موضوع راهبردها و تاثير رويكردهاي مديريتي و اجرايي كه به ارتقاء كيفيت عملكرد خود مي‌انجامد توجه ويژه‌اي دارد.
وي افزود: امروز در بيش از هفتاد كشور صنعتي پيشرفته و در حال توسعه تحت عناوين مختلف جوايز كيفيت اعطاء مي‌شود.
رئيس مؤسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي، ارتقاء ظرفيت‌ يادگيري سازماني از طريق انجام خلق شايستگي دفاعي بمنظور دستيابي به اقتدار دفاعي، ترغيب كاركنان براي مشاركت در فعاليت‌هاي بهبود، ترغيب و تشويق واحدهاي تابعه و وابسته به وزارت دفاع براي پيمودن مسير شكوفايي، بالندگي و تعالي و ايجاد ساز و كار مناسب براي بهينه كاوي و تبادل تجربيات سازمان‌ها در يك فضاي رقابتي را از اهداف كليدي جشن جايزه كيفيت وزارت دفاع برشمرد.
اسلامي افزود: الگويي كه جايزه كيفيت وزارت دفاع بر آن استوار گرديده، داراي 9 معيار است كه 5 معيار توانمندسازي عبارتند از؛ رهبري و مديريت، خط مشي و راهبرد، كاركنان، منابع و فرآيندها و 4 معيار آن نتايج است كه عبارتند از نتايج مشتريان، كاركنان، نتايج جامعه و نتايج كليدي عملكردي، رسيدن به توسعه توان دفاعي.
رئيس مؤسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي با بيان اينكه براي خودارزيابي سازمان‌ها از چهار رويكرد پرسشنامه‌اي، كارگاهي، پروفرما و رويكرد شبيه‌سازي جايزه استفاده مي‌شود، گفت: در واقع جايزه كيفيت وزارت دفاع ابزاري است براي فرآيند دغدغه‌ يابي و مساله يابي و اين فرآيند پايان كار نيست، بلكه آغازي است براي پيمودن مسير تعالي.
وي افزود: در اين دوره 105 واحد و صنعت وابسته به وزارت دفاع مورد ارزيابي و مميزي قرار گرفتند كه تعداد واحدهاي شركت كننده نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد را نشان مي‌دهد.
اسلامي، تنديس زرين، تنديس سيمين، تنديس بلورين، تقديرنامه 4 ستاره، تقدير نامه 3 ستاره، گواهينامه اهتمام به تعالي و گواهينامه گرايش به تعالي را از سطوح جايزه كيفيت برشمرد و گفت: بي ترديد با اين رويكرد كاملا سيستماتيك، علمي و هدفمند مي‌تونيم آينده‌اي درخشان را براي صنايع دفاعي رقم بزنيم.
رئيس موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي اظهار داشت: با نقشه‌ راهبردي كه براي وزارت دفاع ترسيم شده، خلق شايستگي دفاعي براي نيل به قدرت دفاعي بازدارنده كه در جهت توسعه عزت ملي است از اهداف مهم وزارت دفاع محسوب مي‌شود.
وي تاكيد كرد: با توجه به اهتمام بيش از پيش به تحقيق و توسعه با افزايش قابل توجه بودجه اين بخش و همچنين بهره‌برداري از فناوري‌هاي نوين نظير نانو تكنولوژي و فضايي، درصدد هستيم تجهيزات و تسليحات نيروهاي مسلح را به لحاظ كيفي و عملكرد ارتقاء ببخشيم.
وي در پايان از همه سازمان‌ها، موسسات و شركت‌هاي وابسته به وزارت دفاع كه با حضور خود در اين جشنواره موجبات شكوفايي و بالندگي صنعت مقتدر و توانمند دفاعي ايران ايران را فراهم كرده‌اند، تشكر و قدرداني كرد و افزود: بي‌ترديد حضور معاون اول رئيس محترم جمهور در مراسم سومين جشن جايزه كيفيت، مشوق خوبي در مسير توسعه و تعالي صنعت دفاعي كشور محسوب مي‌شود.
سومين جشن كيفيت وزارت دفاع شنبه 12 آبان سال جاري با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير دفاع و ساير مقامات بلند پايه كشوري و لشكري در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آيت الله مكارم شيرازي : حمله به ايران ديوانگي است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: آيت الله مكارم شيرازي در ديدار فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد:محاسبات نشان داده كه احتمال حمله دشمن ضعيف است چرا كه اين كار نوعي ديوانگي محسوب مي‌شود. [/align]

به گزارش خبرگزراي فارس، آيت الله مكارم شيرازي در اين ديدار ضمن تبريك انتصاب سردار سرلشگر جعفري به عنوان فرمانده جديد كل سپاه پاسداران و آرزوي موفقيت براي وي گفت: سپاه مظهر قدرت و عظمت نظام است و داراي ويژگي‌هاي خاصي است و به همين دليل هر كجاي دنيا نام سپاه برده مي‌شود، پشت دشمن مي‌لرزد.اين ابهت و عظمت سپاه بايد حفظ شود و همچنان به عنوان مظهر قدرتي كه مصداق « ترهبون به عدوالله و عدوكم» باشد و تا به حال چنين بوده و از اين به بعد هم چنين باشد.
وي افزود:واقعا سپاه يك نعمت الهي است كه نصيب جمهوري اسلامي شده است.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد:نكته اي كه قابل توجه است اين كه سپاه فعلي غالبا غير از نفرات سپاه موقع جنگ است و يك نسل جديدي در سپاه بوجود آمده است و حتما تجربيات پرقيمت قديم را به نسل جديد بايد منتقل كرد، يعني اين تجربيات بايد آن گونه انتقال پيدا كند كه گويي آنها هم در موقع جنگ تحميلي بوده‌اند، چون اين تجربيات 8 ساله واقعا خيلي گرانبها و كارساز است.
وي با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان يادآور شد: حزب الله شجاع و پيروزمند جنوب لبنان هم از همين تجربيات استفاده كرد و كاري كرد كه هيچ كس باور نمي نمود.
آيت الله مكارم شيرازي در ادامه افزود: نكته ديگر اينكه مسائل فرهنگي بايد در سپاه قوي باشد، زيرا سلاح برتر ما ايمان ما به مبدا و معاد است. سلاح برتر ما مذهب ما اسلام است و اگر كسي بخواهد منكر اين مساله شود بايد پيروزي جنگ تحميلي را منكر شود. جنگ حزب الله لبنان را منكر شود و تجربه نشان داده كه سلاح برتر ما كارآئي فوق‌العاده‌اي دارد. در زمان جنگ فراموش نمي كنيم كه در سنگرها دعاي كميل، دعاي ندبه و زيارت عاشورا برقرار مي‌شد، همين توسل‌ها موجب تقويت روحيه و پيروزي ما شد و همين توسل‌ها حال و هواي فداكاري را در دل جوانان افزايش داد. البته ما نبايد از سلاح روز غافل شويم و از شما مي‌خواهيم كه از طريق آموزش اسلامي كلاس‌هاي قرآن و تعليم عقايد اسلامي، روحيه جوانان را تقويت كنيد و اين مساله بايد در تمام نيروهاي مسلح كشور حفظ و تقويت شود تا ان شاء الله بتوانيم در همه صحنه‌ها پيروز باشيم.
وي تاكيد كرد: درست است محاسبات نشان داده كه احتمال حمله دشمن ضعيف است چرا كه اين كار نوعي ديوانگي محسوب مي‌شود ولي بايد سپاه و نيروهاي مسلح هر احتمالي هر چند ضعيف باشد را در اين زمينه از نظر دور ندارند و توصيه فرمانده محترم كل قوا را هرگز فراموش نكنند، آماده دفاع از كشور اسلام باشيد و بدانيد دعاي خير ما و همه مردم مسلمان هميشه بدرقه راه شما است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هیلاری کلینتون و 29 سناتور دیگر آمریکایی طی نامه ای به جورج بوش، رئیس جمهور این کشور، هشدار داده اند کنگره هیچ مجوزی به او برای حمله به ایران نداده است. همزمان سناتور براک اوباما، رقیب خانم کلینتون برای کسب نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، درحال ارائه طرحی در سنا است که می گوید جورج بوش مجوز لازم برای حمله نظامی به ایران را ندارد. خانم کلینتون که به خاطر حمایت از قطعنامه ماه سپتامبر دایر بر تروریستی شناختن سپاه پاسداران ایران، هدف حمله دیگر رقبای دمکرات خود قرار دارد، روز پنجشنبه در نامه ای به جورج بوش نسبت به "بیانیه ها و اقدامات تحریک آمیز" دولت او علیه ایران ابراز نگرانی کرد. در این نامه تاکید شده است که هیچ نوع مجوزی از سوی کنگره برای اقدام نظامی علیه ایران وجود ندارد و قطعنامه ماه سپتامبر که بوش را ترغیب می کند سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی اعلام کند، نباید اساس حمله به ایران قرار گیرد. براک اوباما که این نامه را امضا نکرده است قصد دارد روز جمعه پیش نویس قطعنامه ای را در سنا مطرح کند که قطعنامه قبلی آن مجلس در مورد سپاه پاسداران را بی اثر می کند. او و تعداد دیگری از اعضای حزب دمکرات ابراز نگرانی کرده اند که دولت بوش ممکن است از آن قطعنامه برای حمله به ایران استفاده کند. خانم کلینتون استدلال کرده است که آن قطعنامه نه مجوزی برای جنگ بلکه راهی برای تقویت دیپلماسی جهت مهار برنامه اتمی ایران است. ایران اتهام آمریکا دایر بر غیرصلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود را رد می کند. خانم کلینتون، نماینده ایالت نیویورک در مجلس سنا، تنها سناتور شرکت کننده در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بود که به آن قطعنامه رای مثبت داد. اوباما در جریان آن رای گیری در سنا حاضر نبود. 'گفتگوی بدون پیش شرط' اوجگیری اخیر جنگ لفظی میان دولت های ایران و آمریکا به گمانه زنی ها درباره حمله احتمالی آمریکا دامن زده است. جورج بوش گفته است که مسلح شدن ایران به سلاح اتمی می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود و هفته گذشته او سپاه پاسداران ایران را عامل تکثیر سلاح های کشتار جمعی خواند و تحریم هایی را بر نیروی قدس سپاه تحمیل کرد. اما گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه بار دیگر تاکید کرد که آقای بوش به یافتن راه حلی دیپلماتیک برای حل مساله مربوط به ایران متعهد است. براک اوباما که در زمان آغاز جنگ عراق هنوز سناتور نشده بود از ابتدا با آن جنگ مخالفت می کرد و اکنون همان رویکرد را در قبال ایران دنبال می کند. او روز پنجشنبه به روزنامه نیویورک تایمز گفت که اگر رئیس جمهور شود "شخصا درگیر یک دیپلماسی جدی" با ایران خواهد شد و در ازای معلق کردن بخش های حساس برنامه اتمی به آن کشور مشوق های اقتصادی ارائه خواهد کرد. وی روشن کرد که قصد دارد بدون هرگونه پیش شرطی با ایران وارد گفتگو شود و افزود "تغییر رفتار" ایران را احتمالا می توان با عضویت در سازمان تجارت جهانی پاداش داد. اما وی از اظهار نظر در این باره که آیا در صورت عدم انصراف ایران از غنی سازی اورانیوم - که بسیاری در آمریکا هدف آن را تولید بمب اتمی می دانند - اقدام نظامی را مد نظر قرار خواهد داد یا خیر خودداری کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سرلشگر جعفري:

سپاه يكي از قوي‌ترين ارتش‌هاي دنيا است

سرلشگر جعفري تاكيد كرد: بدون ترديد مي‌توان سپاه را يك سازمان عظيم دفاعي و امنيتي و حتي از قوي‌ترين ارتش‌هاي دنيا دانست.

تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران كه صبح امروز دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترك نيروي هوايي سپاه سخن مي‌گفت با بيان اينكه، سپاه امروز علاوه بر مجهز شدن به امكانات مادي، سلاح و تجهيزات پيشرفته نظامي، مجهز به سلاحي است كه كمتر ارتشي در دنيا از آن برخوردار است و آن سلاح ايمان، معنويت و انقلابي‌گري است، افزود: ايمان و معنويت، زماني كه با آمادگي‌هاي دفاعي و انبوهي از تجهيزات نظامي تلفيق شود، قدرتي مي‌سازد كه بزرگ‌ترين ارتش دنيا هم توان عملي‌كردن تهديداتش را نخواهد داشت.
وي تاكيد كرد: امروز سپاه از چنان قدرتي در ابعاد نظامي و آمادگي‌هاي دفاعي برخوردار است كه بدون ترديد مي‌توان آن را يك سازمان عظيم دفاعي و امنيتي و حتي از قوي‌ترين ارتش‌هاي دنيا دانست.
فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: استقامت و پايداري مردم و مسوولان نظام‌ جمهوري اسلامي در كنار آمادگي دفاع همه‌جانبه نيروهاي مسلح، قدرتي را پديد آورده كه حتي قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي هم نمي‌توانند خيال تجاوز به ايران را در سر بپرورانند.
جعفري با تاكيد بر شناخت ابعاد واقعي آمادگي نيروهاي سپاه، تاكيد كرد: سپاه همه امتيازات ارتش‌هاي بزرگ دنيا را داراست ، چراكه سلاح‌ها و تجهيزاتي دراختيار دارد كه در دوران دفاع مقدس كمتر از آن برخوردار بود، اما علاوه بر اين‌ها، پاسداران ويژگي‌هاي خاصي دارند كه آنان را از ساير نيروهاي نظامي دنيا متمايز كرده است.
فرمانده كل سپاه، دنياطلبي و مادي‌گرايي را آفت بزرگ نيروهاي دفاعي انقلاب دانست و گفت: در هيچ برهه‌اي از انقلاب، تهديدات تا اين حد گسترده نبوده و ما بايد با هوشياري، بصيرت و حضور در ميدان‌هاي دفاع از انقلاب، پيرو رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم كل قوا باشيم.
وي در پايان تاكيد كرد: همواره تهديدات گوناگوني متوجه حركت توفنده انقلاب اسلامي بوده و هست؛ بنابراين آن چه دشمن را از تهديد باز مي‌دارد، آمادگي دفاع همه‌جانبه است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]فرمانده كل ارتش در جمع خبرنگاران:

اجازه نمي‌دهيم نيروهاي بيگانه در مسائل مرزي با ما بحث كنند

فرمانده كل ارتش گفت: ما حتي اجازه نمي‌دهيم بيگانگان در يك موضوع مرزي با ما بحث كنند بلكه به آنها اخطار مي‌دهيم تا اشتباهشان را زود تصحيح كنند.

تصویر[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، امير سرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش امروز دوشنبه در حاشيه مراسم فارغ‌التحصيلي دانش‌آموختگان آموزشگاه نيروي زميني ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌هاي اين نيرو كه منجر به ايجاد قدرت بازدارندگي و آمادگي بالاي دفاعي شده است، گفت: روز به روز شاهد اين هستيم كه ارتش با كسب تجربيات بيشتر و روحيه بالاتر، توان دفاعي خود را ارتقاء داده است و سطح آموزش‌ها نيز بسيار بالاست.
وي تأكيد كرد: وجود يك دشمن قوي موجب شده تا ارتش آمادگي بسيار بالايي را كسب كند و در مقابل ترس و فروپاشي هر روز در دشمنان بيشتر رخ مي‌كند.
فرمانده كل ارتش با اشاره به حضور و بازديد خود از يگانهاي مرزي گفت: آنچه كه در مرزها ديده مي‌شود، اقتدار در همه عرصه‌هاست اما دشمن سعي دارد با اتهامات و جنگ رواني ما را تحت فشار قرار دهد و در حاليكه خودش از هزاران كيلومتر آنطرف‌تر خاك يك كشور همسايه ما را با انواع حيله‌ها و سلاح‌ها اشغال كرده، ادعا دارد ايران موجب اخلال مي‌شود كه اين اتهامات از لطايف عجيب دنياست.
صالحي تصريح كرد: ما حتي اجازه نمي‌دهيم در يك موضوع مرزي با ما بحث كنند بلكه به آنها اخطار مي‌دهيم تا اشتباهشان را زود تصحيح كنند. البته مرز گسترده است و گاهي نيروهاي دشمن به خاطر ناآشنايي با مرزها اشتباهاتي مي‌كنند اما با تذكر ما، حالت فرار به آنها دست مي‌دهد.
وي با اشاره به آمادگي گريز نيروهاي انگليسي از بصره گفت: همانند اين اتفاق نيز براي امريكا پيش خواهد آمد.
فرمانده كل ارتش در پايان يادآور شد: آمادگي ارتش در بالاترين سطح است اما اين موضوع به معناي آماده باش نيست چون دشمن جرات هيچ اقدامي ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سرلشگر صالحي:

نيروهاي بيگانه با يك تذكر ارتش سراسيمه مي‌شوند

امير سرلشگر صالحي با يادآوري آمادگي و اقتدار ارتش گفت: نيروهاي بيگانگان با يك تذكر ارتش سراسيمه مي‌شوند.

تصویر[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، امير سرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش صبح امروز دوشنبه در مراسم فارغ‌التحصيلي دانش‌آموختگان آموزشگاه نظامي نيروي زميني ارتش اظهار داشت: ترس دائمي دشمنان به خاطر اراده محكم نيروهاي ماست، دانش‌آموختگان ارتش بايد علاوه بر تقويت نيروي جسماني، به پرورش روح نيز توجه كافي داشته باشند، چون مقاومت و آمادگي دائمي، جسم و روحي سالم و قوي مي‌خواهد.
وي با اشاره به حضور نيروهاي بيگانه در اطراف كشورمان گفت: با آنكه آنها از نظر مادي و تجهيزات پيشرفته هستند، اما در طول سالهاي تهديد، اين نكته اثبات شده است كه نيروي زميني همان به ظاهر قوي‌ترين ارتش دنيا نيز به اذعان فرماندهانشان، در حال فروپاشي است چون تنها به سلاح و ماديات اتكا دارد.
سرلشگر صالحي با تأكيد بر روح مقاومت و اراده ايستادگي در ارتش گفت: پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژيم صهيونيستي، اين موضوع را تائيد مي‌كند كه انسان با ايمان و اعتقاد الهي شكست ناپذير خواهد شد.
فرمانده كل ارتش با اشاره به حضور روز گذشته خود در يكي از مناطق مرزي كشور گفت: تعدادي از نيروهاي بيگانه به خاطر يك اشتباه، در محل نادرستي مستقر شده بودند كه تنها يك تذكر ارتش موجب شد آنها سراسيمه محل را ترك كنند كه اين حركت آنها به فرار كردن شبيه بود.
وي با يادآوري ضرورت توجه ارتشيان به علم و فناوري‌هاي روز، خطاب به دانش‌آموختگان آموزشگاه نظامي نيروي زميني ارتش اظهار داشت: پايه‌هاي محكم خود را آميخته با روحي قوي و علم روز كنيد و در سايه تدابير فرمانده معظم كل قوا، روز به روز مقتدرتر و موفق‌تر شويد.
پيش از سخنان فرمانده كل ارتش، سرهنگ مهدي قربانعلي فرمانده آموزشگاه نظامي نيروي زميني ارتش به تشريح برنامه‌ها و عملكرد اين مركز پرداخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سي و يكمين دوره دانش‌آموختگان آموزشگاه نظامي ارتش فارغ‌التحصيل شدند

مراسم فارغ‌التحصيلي دانش‌آموختگان سي و يكمين دوره آموزشگاه نظامي ارتش با حضور امير سرلشگر صالحي برگزار شد.[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در اين مراسم كه صبح امروز دوشنبه و با شركت 1300 نفر از دانش‌آموختگان آموزشگاه نظامي ارتش برگزار شد، امير سرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش و امير دادرس فرمانده نيروي زميني ارتش حضور داشتند.
اين فارغ‌التحصيلان پس از طي 35 هفته آموزش شامل كلاسهاي رايانه‌، مخابرات، جنگ منظم، رزم انفرادي، حفاظت، جنگ افزار شناسي و رزم خارج از آموزشگاه و در شرايط سخت، به مراكز نيروي زميني ارتش جهت طي دوره‌هاي تخصصي اعزام مي‌شوند.
اين دوره از آموزش‌ها به نام شهيد داود رمضاني كه در سال 59 در منطقه عملياتي پل كرخه به شهادت رسيد، نامگذاري شده است.
فرمانده كل ارتش در حاشيه اين مراسم از نحوه آموزش دانش‌آموختگان بازديد و به گفتگو با تعدادي از آنها پرداخت و از برترين هاي هر رسته نيز تقدير كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]روز سه شنبه اين هفته

وزير دفاع ايران به ارمنستان سفر مي‌كند

وزير دفاع به دعوت رسمي ميكائيل هارتيونيان وزير دفاع جمهوري ارمنستان در رأس يك هيئت عاليرتبه دفاعي روز سه شنبه 15 آبانماه به اين كشور سفر مي‌كند.[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، بررسي مناسبات دو جانبه و تبادل نظر درباره‌ي مسائل مورد علاقه دو كشور و همچنين مسائل منطقه‌اي و بين المللي از اهداف سفر وزير دفاع كشورمان به شمار مي‌رود.
نجار در اين سفر با رئيس جمهور، نخست وزير و وزير دفاع ارمنستان ديدار و مذاكره خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]رئيس سابق اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش:

تقويت جايگاه فرماندهي در ارتش ضروري است

رئيس سابق اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش تاكيد كرد: تقويت جايگاه فرماندهي از ضرورت‌هاي اقدامات هر مجموعه عقيدتي سياسي در ارتش است.

تصویر[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، ابوتراب بهرامي رئيس سابق اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش كه در مراسم معارفه رئيس جديد اين اداره سخن مي‌گفت تمامي موفقيت‌هاي اين مجموعه را حاصل همكاري همه بخش‌ها و مجموعه‌هاي نيروي زميني ارتش عنوان كرد.
وي از همه فرماندهان و مسئولان عقيدتي سياسي ارتش خواست تا قدر حضور در نعمت جمهوري اسلامي را بدانند و همواره شكرگذار و خدمتگزار آن باشند.
بهرامي، تفكر امام (ره) مبني بر تشكيل مجموعه عقيدتي سياسي در ارتش را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر چقدر هم سلاح و امكانات داشته باشيم باز هم ايمان و معنويت عنصر برتري ساز است.
رئيس سابق اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش، تقويت فرماندهان را از ديگر ضرورت‌ها در اقدامات هر مجموعه عقيدتي سياسي برشمرد و حفظ وحدت در ارتش را از موضوعات مورد تاكيد خود در اين مسئوليت عنوان كرد.
وي كه اكنون به عنوان رئيس جديد سازمان عقيدتي سياسي ناجا مشغول به فعاليت شده است، در پايان ياد آور شد: بايد كرامت سرباز تا بالاترين رتبه‌هاي فرماندهي مورد توجه قرار گيرد تا انسجام يك نيرو حفظ و ارتقاء يابد.
به گزارش فارس، روز گذشته محمدعلي آل هاشم جانشين سابق سازمان عقيدتي سياسي ارتش به عنوان رئيس جديد اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش منصوب و جايگزين ابوتراب بهرامي شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه:

300 كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در نيروي دريايي سپاه افتتاح مي‌شود

مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه گفت: براي اولين بار در سطح نيروهاي مسلح، 300 كتابخانه تخصصي دفاع مقدس همزمان با هفته بسيج در نيروي دريايي سپاه افتتاح مي‌شود.
[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي سپاه، علي شيرازي مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در نيروي دريايي سپاه ضمن تأكيد بر ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در سطح اين نيرو و حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس بويژه در حوزه نشر و كتاب، افتتاح بيش از 300 كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در نيروي دريايي سپاه را گامي مهم براي بسط و توسعه فرهنگ مطالعه و تحقيق و شناخت هر چه بيشتر ابعاد هشت سال دفاع مقدس دانست.
وي افزود: وظيفه ماست تا با پاسداشت دوران دفاع مقدس و بررسي دستاوردهاي ارزشمند آن، همان روح معنويت و بنيه اعتقادي و روحيه ايثار و شهادت طلبي را در نيروي دريايي تقويت و بينش و نگرش باكري‌ها، شهيد همت‌ها، شهيد زين الدين‌ها، شهيد خرازي‌ها، شهيد بروجردي‌ها، شهيد كاوه‌ها، شهيد چمران ها و ... را بيش از پيش ترويج و نهادينه كنيم.
شيرازي درباره افتتاح كتابخانه تخصصي دفاع مقدس افزود: براي اولين بار در سطح نيروهاي مسلح بنا داريم تا دسترسي مستقيم تمامي رده‌ها، مقرها، پايگاه‌ها و حتي سنگرها را به كتاب‌هاي تخصصي دفاع مقدس با افتتاح كتابخانه در نيروي دريايي امكان پذير ساخته و نوع و عنوان كتاب‌ها را نيز به گونه‌اي انتخاب كنيم كه هر فرد با توجه به علاقه‌مندي و نيازي كه در حوزه‌هاي مختلف تاريخ جنگ، مستندات دفاع مقدس، علل و انگيزه‌هاي جنگ تحميلي، خاطرات، اشعار و ادبيات دفاع مقدس و ... احساس كند، بتواند كتاب مورد نظر خود را در اين كتابخانه ها بيابد.
وي در ادامه به طرح تازه نيروي دريايي سپاه در خصوص اهداي جوايز و يادبودها اشاره كرد و گفت: به زودي طرحي در سراسر نيرو به مورد اجرا گذاشته خواهد شد كه به موجب آن نيمي از جوايز و هداياي برگزيدگان مسابقات فرهنگي، هنري، و آموزشي و نيز برندگان برنامه‌هاي عقيدتي و سياسي و نيز ده تا 20 درصد از موارد تشويقات نخبگان و برگذيدگان نيروي دريايي سپاه در سطوح و مناسبات‌هاي گوناگون، در قالب كتاب و نرم افزارهاي آموزشي و مرتبط با كتاب و كتابخواني اهدا خواهد شد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه هدف اصلي از اجراي اين طرح را گامي به جلو در جهت گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني در سطح نيروي دريايي سپاه دانست.
براساس اين طرح كه همه‌ي تشويقات و جوايز در سح نيرو را در برمي‌گيرد، 50 درصد هدايا و 10 درصد تشويقات به صورت كتاب يا اقلام مرتبط با كتاب و كتابخواني تهيه خواهد شد. تا قبل از اجراي سراسري، اين طرح به صورت محدود در تمامي دوره‌هاي بصيرت نيروي دريايي سپاه انجام مي‌شد و هداياي در قالب كتاب به كليه شركت كنندگان اهدا مي‌شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اجراي موفقيت‌آميز طرح رهروان شهيد فهميده در نيروي دريايي سپاه

طرح رهروان شهيد فهميده با موفقيت در استانهاي محل استقرار نيروي دريايي سپاه برگزار شد.[/align]


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي سپاه، در اين طرح بزرگ كه با ميزباني و مديريت و سازماندهي نيروي دريايي سپاه اجرا شد، وزارت آموزش و پرورش و نيروي مقاومت بسيج مشاركت داشتند.
در مرحله عملياتي طرح مذكور، هزاران دانش آموزش بسيجي 12 و 13 ساله از استانهاي خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، سيستان و بلوچستان، گيلان و مازندران بطور همزمان در تجمع بزرگ استاني و شهرستاني با عنوان بيعت با رهبري، ميثاق با آرمان فهميده شركت و ضمن تجديد پيمان با مقام عظاي ولايت و آرمانهاي بلند امام راحل (ره) و شهداي انقلاب اسلامي، بر تاسي به راه و عقيده شهيد فهميده تأكيد كردند.
مرتضي صفاري فرمانده نيروي دريايي سپاه در اجتماع باشكوه شركت‌كنندگان در طرح شهيد فهميده در استان خوزستان با تأكيد بر حفظ و نگهداري از دستاوردهاي امام و شهدا و لزوم تقويت و ترويج تفكر بسيجي در ميان جوانان و نوجوانان افزود: ما بايد با دفاع از آموزه‌هاي اسلامي و ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) و توجه دادن با الگوهاي ارزنده و شاخصي همچون شهيد فهميده، در تعميق و ترويج ارزش‌هاي انقلاب اسلامي كوشا باشيم و به تكليف خود عمل كنيم.
فرمانده ندسا با اشاره به اقدامات اخير دشمنان انقلاب و اسلام و توليد فشارهاي رواني عليه سپاه و بسيج از سوي آنان گفت: نيروهاي مخالف انقلاب و اسلام سعي دارند تا با ايجاد فشارهاي رواني و توطئه‌هاي رنگارنگ، بسيج مردمي را كوچك جلوه داده و با شبهه افكني و اقدامات تخريبي، منش و تفكر آرماني سپاه و بسيج را زير سوال ببرند؛ اين در حالي است كه سپاه و بسيج همواره بازوان توانمند نظام و انقلاب اسلامي بوده و در ميدان جهاد و مبارزه، قدمي پا پس نكشيده‌اند.
خراتيان، معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي سپاه نيز در اجتماع بزرگ رهروان شهيد فهميده در استان فارس طي سخناني خطاب به دانش آموزان شركت كننده گفت: خدمتي كه شهيد فهميده به كشور و انقلاب اسلامي كرد، اين بود كه خود را به الگوي براي تمام جوانان جهان تبديل نمود و پايداري و استقامت بر سر عقيده مقدس خود را در عمل تفسير كرد.
وي افزود: افتخار ما اين است كه جوانان و نوجوانان ما با درك شرايط جهاني، در تمامي صحنه‌ها بويژه عرصه‌هاي علمي و فرهنگي حضور دارند و افتخار آفريني مي‌كنند و اين حضور نتيجه ملموس خودباوري است، دشمن تلاش دارد تا اين روحيه را از جوانان ما بگيرد و ما نيز در نقطه مقابل بايد در برابر دشمن ايستادگي نموده و با تبعيت از ولايت، دشمن را در رسيدن به هدف، ناكام بگذاريم.
معاون هماهنگ كننده ندسا در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: امروز يكي از مهمترين اهداف دشمن شما جوانان هستيد، چرا كه دشمن مي‌خواهد فكر شما را از مباني اصيل انقلاب دور نمايد، شما بايد با مرور تاريخ انقلاب و توجه به آموزش‌هاي ديني و معرفتي، در پرتو شجاعت و دستيابي به توانمندي‌هاي گوناگون علمي و فني، دشمن را همچنان مأيوس و ناكام بگذاريد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.