Recommended Posts

[quote]در مورد این رفتن ناوگان ما، باید گفت احتمالا با عبور ناوگان اسراییل از کانال سوئز در ارتباط است. یعنی یک هماهنگی هایی پیش از این با طرف مصری شده است.
[/quote]
اينجا رو من متوجه نشدم
يعني چي؟ icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]در مورد این رفتن ناوگان ما، باید گفت احتمالا با عبور ناوگان اسراییل از کانال سوئز در ارتباط است. یعنی یک هماهنگی هایی پیش از این با طرف مصری شده است.
[/quote]
اينجا رو من متوجه نشدم
يعني چي؟ icon_eek[/quote]

منظور دوستمون عبور زیردریایی های کلای دلفین رژیم صهیونیستی از کانال سوئز هستش که اعلام شد به سمت خلیج فارس اومده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داداش مگه آمريكا براي اومدن تو خليج فارس از ايران اجازه ميگيره ؟!؟!؟!؟پس چرا ما اجازه بگيريم ؟؟؟؟

راستس چه طوري تونستن براي عبور از كانال سوئز از مصر اجازه بگيرن ؟به اسرائيل به زور اجازه داد .

آقاي انتي وار چه آواتار با حالي گذاشتي ٬ عوضش كردي با حال تر شده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]در مورد این رفتن ناوگان ما، باید گفت احتمالا با عبور ناوگان اسراییل از کانال سوئز در ارتباط است. یعنی یک هماهنگی هایی پیش از این با طرف مصری شده است.
[/quote]
اينجا رو من متوجه نشدم
يعني چي؟ icon_eek[/quote]

منظور دوستمون عبور زیردریایی های کلای دلفین رژیم صهیونیستی از کانال سوئز هستش که اعلام شد به سمت خلیج فارس اومده[/quote]

این صهیونیستها اونقدر گونده شدن که زیردریایی می فزستن به خلیج همیشه فارس ؟؟ :oops: icon_rolleyes icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصر نمی تونه اجازه نده، در سوالی که یکی از خبرنگاران خارجی در مورد خبر عبور زیردریایی های رژیم صهیونیستی از یکی از مسئولانش پرسیده بود، فرد مورد نظر عنوان کرده بود مصر نمی تونه! به درخواستها جواب رد بده و این کانال برای استفاده همه است!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناو هواپيمابر رو كساني مي خوان كه احتياج دارن تا هواپيماهاشون رو روي يه شناور ببرن و بيارن. وقتي ما تو خليج فارس اين همه جزيره داريم، خود اين جزاير مي تونن نقش ناو هواپيمابر رو ايفا كنند! پس احتياجي به اين ناوها نيست.
درثاني چرا ما بايد خودمون به دست خودمون هدف بسازيم براي دشمن؟ اونم اهداف به اين بزرگي مثل ناوهواپيمابر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر چند این بار نیز بعد از سقوط هواپیما در ارومیه ، رسانه ها و مسوولان فقط چند روز به ماجرا پرداختند و مانند دفعات قبل آن را به فراموشی سپردند ، اما عصرایران با استعانت از خداوند و بر اساس وظیفه انسانی و وجدانی خود ، موضوع را تا مشخص شدن علت حادثه ، مجازات قاصران و مقصران و نیز تحرک دادن مسوولان به افزایش ایمنی پروازها ، پیگیری خواهد کرد ، هر چند که یکی از سازمان های مورد نقد عصرایران ، به جای پاسخگویی به انتقادات وارده ، سایت را تهدید به شکایت کرده است تا مشخص شود که برخی آقایان در در پر رویی و بی مسوولیتی ، نظیر ندارند!

به هر روی ، برای آن که عمق فاجعه ای که در پرواز بوئینگ هما رخ داد و 77 نفر از هموطنان مان را به کشتن داد (و حتی یک مسوول هم یک عذرخواهی کوچک نکرد) بیشتر مشخص شود ، عصرایران برای اولین بار تصاویر تکان دهنده ای از این این سانحه مرگبار را منتشر می کند تا شاید آقایان با دیدن تصاویر غم انگیز هموطنانشان ، تکانی بخورند و به جای شعار زدگی و وعده های توخالی ، کاری اساسی برای ایمنی بیشتر پروازها کنند.

تصاویری که در اختیار عصرایران است ، بسیار بیشتر از این چند قطعه عکس است که آنقدر دردناک و تاثر انگیز هستند که منتشرشان نمی کنیم و به همین چند تصویر زیر اکتفا می نماییم.
البته عصرایران ، فایل کامل تصاویر را در قالب سی دی به دفتر وزیر راه و ترابری ، دفتر رئیس سازمان هواپیمایی کشور ، دفتر مدیرعامل هما و تعدادی از نمایندگان مجلس خواهد فرستاد تا بلکه در شرایطی که نه نقدهای رسانه ای کارساز است و نه آه و فغان بازماندگان سانحه ، این تصاویر وجدان آقایان را به درد آورد. باشد که از این پس شاهد چنین حوادث مرگباری نباشیم و آسوده تر سفر کنیم.

تصاویر زیر ، اولین عکس هایی هستند که در همان اوائل امداد رسانی گرفته شده اند و برای نخستین بار در عصرایران منتشر می شوند.

[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/11/4/163718_243.jpg[/img]
[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/11/4/163719_452.jpg[/img]
[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/11/4/163720_636.jpg[/img]
[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/11/4/163721_621.jpg[/img]
[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/11/4/163723_526.jpg[/img]
[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/11/4/163724_895.jpg[/img]
[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/11/4/163727_752.jpg[/img]
[url=http://www.asriran.com/fa/news/154052/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF!]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسئولین ما با این چیزا وجدان درد نمی گیرند اینا اگه وجدانشون درد می خواست می گرفت با دیدن سر بریده شده ی یک معلم مظلوم [size=72]ایرانی [/size]
شاید کمی به فکر می افتادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وجدان کلمه ای است که خیلی از ما بخصوص برخی مسئولین از یاد برده اند دور نیست که این واژه از لغت نامه زبان فارسی خداحافظی کند.

بعضی از ما از اسلام و مسلمانی فقط شبحی یدک می کشیم ، من دیگر حوصله بحث سیاسی را ندارم ولی وقتی در دولتی دروغگویی نهادینه شود باید هم وزیر آن دولت با چهره ای خونسرد زیر بارش برف و در حالی که پشت سرش جسد در می آورند از کمی آمار تلفات اظهار خوشحالی کند icon_eek
هنوز داغ خانواده های حوادث قبلی توپولوف و ... التیام نیافته بود که این هم اضافه شد.
قربانیان حوادث جاده ای هم که خیلی وقت است فراموش شده اند.

خداوند متعال به همه ما صبر دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

آقاي انتي وار چه آواتار با حالي گذاشتي ٬ عوضش كردي با حال تر شده .[/quote]

1. ممنون ، آره خودم هم از اون آواتار قبلی می ترسیدم یک طوری بود. این یکی به آدم آرامش میده. خیلی نسبت به این بزرگوار ارادت دارم. خدا خودش به درجاتشون بیافزاید.

2. نکته ارتباط این قضیه با ماجرای اسراییل همونه که دوستمون گفت. اسراییل که ناوگان رزمیشو عبور داد ایران اعتراض کرد و مصر گفت هر کس بیاد ما میذاریم بره. نمی تونیم جلوی کسی رو بگیریم. با همین منطق ما هم داریم میریم دیگه icon_eek شایدم بده بستانی شده باشه مبنی بر این که اونا بیان شمام بیاین. این هم یک احتمال است.

3. مصر می تونه اجازه نده. به اون ها هم میتونست اجازه ندهد. از نظر حقوقی البته! از لحاظ دیگر جوانب به اونا که اجازه داد یعنی نتونست بگه نه. چند کشتی و زیردریایی اسراییل با ناوگاه آمریکا عبور کردند.
4. به توضیحات قبل این رو اضافه کنم که موضوع اعلام حضور و پرچم دادن در خلیج فارس بخش عمدش به خاطر تنگه ی هرمز است که بخش قابل عبورش جزو آبهای ماست. نمی تونیم از عبور دیگران جلوگیری کنیم ولی باید اعلام حضور بکنند. دریای مدیترانه و سرخ رو هم باید شیب و عرض ساحل و ... این نکات فنیشو دید تا نسبت به چگونگی اوضاعش نظر داد. من زیاد اطلاع ندارم ولی به حادی تنگه ی هرمز نیست. قطعا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو نقشه که به نظر خیلی محدود هست این تنگه و زیادی به فلسطین نزدیکه؛ چطوره که اسرائیل غاصب که هر جایی فضولی میکنه، اینجا فضولی نکرده؟؟ یعنی ما عملا میتونیم در نزدیک فلسطین اشغالی، کلا نیروی نظامی گسترده داشته باشیم؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]master1986 عزيز شما ميدوني تامكت براي چي اصلا ساخته شده ؟ براي پريدن از روي ناو !خودت تا آخرش رو برو .... با كمي تغييرات توي سيستم فرود و .... !
پس منايع نامعلوم و .... رو بيخيال !
هزينه هاش هم از جيب مملكت ميره واسه دفاع از مملكت !

داداش شما ميخواي از كحا واحد زيرسطحي تهيه كني ؟ ما هر چي ميشده از كره و چين در آورديم و تكنولوژي بيشتر از اين ندارن و اگرم داشته باشن به ما نميدن !

داداش شما زير دريايي كيلو ديدي ؟ فقط متراژش ميدوني چنده ؟ ميدونم اورهال اساسي و از اين جور كارا روش ميكنيم ولي فعلا ما توي ساخت زير دريايي 500 تني هستيم و بذار اينو بسازيم من خرج مهندسي معكوس كيلو رو ميدم !
در حال ساخت جماران و رفقا هم هستيم و هر چيزي سر جاي خودش ![/quote]

باشه اخوی تسلیم . نکشی مارو ؟؟
میدونم تامکت یه هواپیمای رهگیره ناو نشینه ولی تاکتهای ما هم از اون نسخش نیست. همچنین ایجاد تغییراتی که بشه روی اونها برای تغییر کاربر ی انجام داد هم کار ماها نیست چون از سیر تاپیازشو باید تغییر داد (دیگه تشریحش نمیکنم)
آره کیلوهم دیدم ما که کلاس تارق رو میسازیم و آذرخش رو هم میسازیم حالا شما ببین به تولید تامکت نزدیکتریم یا کیلو( مثال مع الفارغ زدم) -شوخی

شما که میتونی خرج مهندسی معکوس کیلو رو بدی قربونت خرج مهندسی معکوس B2, F35
و ایضا Trident رو بده که دیگه نه گیر کیلو باشیم و نه گیر تامکت.

تناقض و تضاد آرا مقدمه ای بر پیشرفته داداش[/quote]

مخلص داش اسي ! icon_eek

حامد جون اين آواتار رو هي عوض نكن ديگه نميشناسيمت ! :oops:

حالا جواب master1986 عزيز:

داداش شرمنده من به اندازه شما تخصص ندارم ولي تا اونجايي كه ميدونم همچين سير تا پيازشو نميخواد تغيير داد كلا تامكت هاي ناو نشين فرقي به غير از سيستم ارابه فرود و يك سري تغييرات در سيستم ناوبري به علت وجود دريا و ..... نميخواد حالا شما ميگي سير تا پياز لابد چيزي ميدوني كه ما خبر نداريم ! icon_rolleyes

داداش ما كلاس طارق نميسازيم طارق اسم فارسي همين كيلوهاي خودمونه ما زيردريايي غدير ميسازيم ، در ضمن داداش ما بالای 80% قطعات تامکت یا شایدم بیشتر رو میسازیم چون هنوز تامکت های ما سرپا هستن و همینجور داره به تعدادشون اضافه میشه (همین چند روز پیش یکی از بچه ها خبرشو داد که دو گربه ایرانی ..... !) پس مطمئن باش ما هر کاری بخواییم میتونیم با تامکت انجام بدیم !

داداش Trident که اسم آدامسه البته مقادیر بسیار ناچیزی الکل داره که بهتون پیشنهاد میکنم نخورید چون هم گرونه هم الکل داره همون شیک از همشون بهتره !( شوخی کردم ) icon_cheesygrin
داداش شما اف 35 و بی 2 رو بیار خرجش مهندسی معکوسش با من !

اسی جان منم از اول همینو دارم میگم این بروبچه ها هی میپیچونن ! آقا مسئولین ما دنبال ناو هواپیمابر کوچیک هستند و هیچ کسم منکر این نیست یعنی ما نیاز داریم ! برای کسب اطلاعات بیشتر به پست های قبلی بنده مراجعه فرمائید !

اپرا جان خیلی کوچیکتیم ! icon_cheesygrin
ولی شرمنده کدوم گزینه بهتر ؟ نکنه فانتوم و اف 5 میخواییم بفرستیم سوریه و لبنان !
داداش سناریوی جنگ رو به فرض چیدم خودم میدونم که اسرائیل جرئت زدن ناوهای ما رو نداره و بهتره بگم به قول خودت با نور های 300 ک . م جرئت نزدیک شدن نداره ولی کلا برای توجیه این گفتم که اگر یه روز بریم به جایی که سوریه و لبنان نباشن میخواییم چی کار کنیم ؟ اون حمایت رو هم نداریم پس 100% به ناو هواپیمابر احتیاج داریم و ممکنه اونجا به فرض یکی جرئت حمله پیدا کنه ، حالا چه کنیم ؟! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا این ناو گروه کی راه می افته؟ کسی خبر داره یا نه؟ اونوقت کدام ناوچه ها گسیل میشند؟ جماران هم میره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=red]داداش Trident که اسم آدامسه [/color]البته مقادیر بسیار ناچیزی الکل داره که بهتون پیشنهاد میکنم نخورید چون هم گرونه هم الکل داره همون شیک از همشون بهتره !( شوخی کردم ) [/quote]

آره یه جور آدامسه (شاید شما فرق آدامس و زیر دریایی اتمی رو نمیدونی!؟)
خواهش میکنم اینطوری با مسائل برخورد نکنین و ندانسته دانش دیگران رو به سخره نگیرین.(ممنون)

ببخشید که عکس بزرگ رو تو پستم استفاده کردم. از هم عذر خواهی میکنم ولی بزرگی این عکس رسالت انتقال پیامی رو به عهده داره.


[img]http://irupload.ir/images/76770185013679470458.jpg[/img]

اینم یه لینک جهت افزایش اطلاعات عمومی:
[url=http://www.royalnavy.mod.uk/operations-and-support/submarine-service/ballistic-submarines-ssbn/index.htm]Trident Submariens[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته نظر برادر رضا رو تائید نمیکنم و روش بحث هست.

ولی این حادثه میتونست اتفاق نیفته و فقط کافی بود پرواز به علت بدی شرایط جوی لغو بشه.

وقتی در اروپا بخاطر شرایط جوی پرواز هیولاهایی چون ایرباس380 یا بوئینگ777 رو لغو میکنند آنوقت چه منطقی برای صدور مجوز پرواز برای یک هواپیمای قدیمی و فاقد امکانات لازم برای این جو وجود دارد؟

انگار نه انگار که 77 نفر ایرانی کشته شده اند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.