Recommended Posts

[color=red]اعلام رسمی محل استقرار رادارهای ناتو در خاک ترکیه[/color]

وزارت خارجه تركيه روز چهارشنبه محل استقرار رادارهاي هشدار دهنده سيستم دفاع ضد موشكي ناتو در خاك اين كشور را اعلام كرد.

به نقل از روزنامه حريت تركيه وزارت خارجه تركيه روز گذشته با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه [color=blue]استان مالاتيا در شرق تركيه[/color] ميزبان اين سيستم راداري خواهد بود.

بر اساس اين بيانيه اين سيستم راداري در نزديكي يك پايگاه نظامي در منطقه "[color=blue] كورجيك [/color]" در استان مالاتيا كه پيش از اين نيز از اين مركز استفاده مشابهي مي شده است ، مستقر خواهد شد.

فاصله منطقه مالاتیا ترکیه تا مرز بازرگان ایران ، 540 کیلومتر و از منطقه مالاتیا ترکیه تا شهر تهران 1200 کیلومتر فاصله است.
تركيه و آمريكا دو هفته پيش توافق كردند كه سيستم رادارهاي هشدار دهنده طرح سپر ضد موشكي ناتو در خاك تركيه مستقر شود .

وزارت دفاع آمريكا اعلام كرده است كه استقرار اين سيستم راداري تا پايان سال جاري ميلادي در تركيه تكميل خواهد شد و اين سيستم به موشك هاي ضد موشك ناوهاي آمريكا در درياي مديترانه متصل خواهد شد.

قرار است طبق توافق طرفين ، اطلاعات اين سيستم راداري به يك پايگاه نظامي در آلمان منتقل شود و بدين منظور يك افسر نظامي ارشد تركيه نيز به اين پايگاه نظامي در آلمان منتقل خواهد شد.

گفتني است در جريان اجلاس سال گذشته ناتو در ليسبون پرتغال، استراتژي دفاعي جديد اين سازمان امنيتي – نظامي تصويب شد كه بخشي از آن استقرار يك سيستم دفاع ضد موشكي براي آنچه كه مقابله با تهديدات موشكي ايران و كره شمالي خوانده شده است ، مي باشد.

تركيه به دليل نزديكي جغرافيايي با ايران ، براي استقرار رادارهاي اين سيستم انتخاب شده است ، اما مقامات تركيه پيش از موافقت با استقرار اين سيستم شروطي را براي ميزباني آن در نظر گرفته بودند كه به نظر مي رسد لااقل از يكي از آن شروط عقب نشيني كرده اند .

يكي از شروط تركيه براي پذيرش اين رادارها عدم جهت گيري خصمانه آن نسبت به همسايه هاي اين كشور بود ، ولي بنا به عقيده بسياري از ناظران جهت گيري اين سيستم ضد موشكي براي مقابله با توان موشكي ايران است .

تركيه پس از هشدار برخي مقامات ايران درباره استقرار اين سيستم راداري ، اعلام كرد كه اين سيستم عليه هيچ كشور خاصي نيست و تنها يك سيستم دفاعي براي محافظت از كشورهاي عضو ناتو است .

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/181325/بيانيه-وزارت-خارجه-ترکيه-رادارهاي-آمريكا-در-فاصله-540-کيلومتري-ايران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با انجام عملیاتی منحصربه فرد در رزمایش نهاجا صورت گرفت؛
اعلام رسمی نصب «موشک های ضد موشک» بروی جنگنده‌های ایرانی

خبرگزاری فارس: با انجام عملیاتی منحصربه فرد در رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش در شمال غرب، دستیابی جمهوری اسلامی ایران به توانایی نصب «موشک های ضد موشک» روی جنگنده های ارتش رسما اعلام شد.
خبرگزاری فارس: اعلام رسمی نصب «موشک های ضد موشک» بروی جنگنده‌های ایرانی
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه شمال غرب، در ادامه سومین مرحله از رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش، یکی از مهمترین دستاوردهای موشکی کشور در عرصه هوایی به نمایش درآمد.

بنا بر این گزارش، یک فروند جنگنده F5 در منطقه عملیاتی اقدام به شلیک یک فروند موشک کرد که این موشک بلافاصله توسط جنگنده میگ 29 و با شلیک یک فروند موشک دیگر مورد اصابت و انهدام قرار گرفت.

جنگنده میگ29 با استفاده از سامانه راداری مدرن خود توانست موشک مذکور را در کمترین زمان ممکن رهگیری و منهدم کند.

با انجام این عملیات منحصر به فرد که در حضور امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیر خلبان شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی صورت گرفت، دستیابی جمهوری اسلامی ایران به توانایی نصب «موشک های ضد موشک» روی جنگنده های نیروی هوایی ارتش رسما اعلام شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]امیر شاه‌صفی در جمع خبرنگاران:
جديدترين رادارهاي نيروي هوايي ارتش به‌زودي عملياتي مي‌شود[/color]
خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوایی ارتش از عملیاتی شدن جدیدترین سامانه‌ها و تجهیزات راداری این نیرو در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص ارزیابی پایگاه و نقش فناوری ارتباطات و اطلاعات در رزمایش بزرگ آفندی فدائیان حریم ولایت 3 گفت: در این رزمایش عوامل متخصص و متعهد فناوری اطلاعات نیرویی هوای ارتش با طراحی و ایجاد شبکه‌ای ارتباطی پایدار چند لایه و امن با تحرک پذیری لازم توانستند ارتباطات مورد نیاز رزمایش را به بهترین شکل ممکن تامین و برقرار کنند.

وی افزود: در این رزمایش از سامانه‌های کمک‌ناوبری و تسهیلات کمک پروازی که جایگاه ویژه‌ای را در امر ارتقا توان رزمی هواپیماها، وقوع سوانح غیرمترقبه هوایی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد، به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در حال حاضر سامانه‌های تکن ملی و رادار PAR که طراحی و ساخت آن کاملا بومی است، آماده بهره‌برداری در مناطق عملیاتی نیرو است.

شاه‌صفی تصریح کرد: در این رزمایش از مراکز ارتباط سیار، برج مراقبت سیار و مرکز تلفن دیجیتال سیار و ده‌ها پروژه جدید بومی بهره‌برداری شد و نتیجه آن رضایت بخش بود.

وی در پایان اظهار داشت: پیشرفت کار سامانه مکانیزه C41 نیروی هوایی ارتش که زیرساخت‌های آن فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است، تا امروز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته که امیدواریم در رزمایش‌های آتی به راحتی از این سامانه بهره‌برداری عملیاتی کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]طی پروژه چند ساله توسط متخصصان صنایع دفاعی کشور برد موشکهای نصب شده بر روی جنگنده سوخو 24 افزایش یافت و در رزمایش بزرگ ارتش مورد تست و ارزیابی قرار گرفته.[/color]
گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر "حسین چیت‌فروش" سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 صبح روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ادامه مرحله سوم رزمایش گفت که امروز عملیات بمباران اهداف ثابت و متحرک توسط شکاری بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش ادامه می‌یابد.

وی همچنین افزود: امروز مقامات عالی نظامی نیز وارد منطقه رزمایش شده و پرواز و بمباران جنگنده‌ها را ارزیابی می‌کنند. همچنین جنگنده‌هایی از مناطق مختلف کشور امروز در رزمایش شرکت می‌کنند.

چیت‌فروش در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات این رزمایش افزایش برد موشک‌های ضد راداری نصب شده بر روی جنگنده‌های سوخو 24 است که با موفقیت شلیک شده و به اهداف اصابت کرده است.

سخنگوی رزمایش حریم فدائیان ولایت 3 تاکید کرد: 11 سال بر روی این پروژه کار شده و توسط متخصصان بومی برد این موشک چند برابر شده است و با دقت فوق‌العاده بالا به هدف اصابت می‌کند.

چیت‌فروش در پایان با بیان اینکه بمب‌های قاصد استفاده شده در این رزمایش ارتقا یافته است، اظهار داشت: بمباران‌های هوشمند و "تُناژ" بالا از دیگر اقدامات امروز در رزمایش است که توسط انواع مختلف بمب هوشمند قاصد صورت می‌گیرد.




[color=red]
لینک منبع خبر ارسالی رو قید کنید .

گذاشتن پست متوالی جایز نیست .. خبرهای ارسالی رو در یک تاپیک بگذارید .

00Amin


[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]روسیه: به دنبال حل مسئله فروش "موشک اس 300" به ایران هستیم [/color]

خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از یک مقام مسئول عالی رتبه خبر داد روسیه در حال بررسی راه هایی برای حل مسئله اجرای قرارداد فروش موشک های اس 300 به ایران است.

به گزارش عصر ایران، میکایل دمتریف رئیس سازمان همکاری های نظامی - فنی روسیه گفت: مسکو در حال جستجو برای یافتن وسایلی برای حل مسئله این قرارداد به صورت مثبت است.

این در حالی است که روسیه پیش از این به بهانه اجرای تحریم های سازمان ملل متحد ، از اجرای قرارداد امضا شده فروش موشک های اس 300 به ایران خودداری کرد.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/181422/روسیه-به-دنبال-حل-مسئله-فروش-موشک-اس-300-به-ایران-هستیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سامانه مدرن فريب و هدايت موشكهاي دشمن بزودي عملياتي مي‌شود
خبرگزاری فارس: معاون قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به یکی از دستاوردهای مهم این قرارگاه در عرصه مقابله با موشک های مهاجم گفت: با ایجاد اختلال در منبع دریافت اطلاعات موشک میتوانیم آن را به سمت نقطه دلخواه خود هدایت کنیم.

سرهنگ محرم قلی‌‌زاده معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در تبیین مسئولیت این معاونت و تشریح جنگ الکترونیک گفت: مجموعه مدیریت بر امواج الکترومغناطیس مهمترین وظیفه جنگ الکترونیک است که طی آن هر کدام از طرفین جنگ بتوانند مدیریت و اشراف بهتری بر طیف امواج الکترومغناطیس داشته باشند، در نهایت پیروز میدان نبرد خواهند بود.

قلی‌زاده افزود: این مدیریت بر امواج الکترومغناطیس در 3 محور اصلی حمله الکترونیک، دفاع الکترونیک و پشتیبانی الکترونیک مطرح می‌شود که حمله الکترونیک به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که می‌توان از طریق آنها با سامانه‌های مهاجم دشمن چه موشکی، چه هواپیمای بدون سرنشین و چه سامانه‌های مکان‌یاب مقابله کرد که در این حوزه، پدافند هوایی کشور با کمک دانشگاه‌ها، مراکز علمی و صنایع بومی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد:‌ در حوزه دفاع الکترونیک نیز باید سامانه‌های پدافندی طوری تجهیز شوند که بیشترین پایداری را در محیط‌های جنگ الکترونیک داشته باشند چرا که در هنگامه این نبرد تنها چیزی که شلیک می شود، امواج الکترومغناطیس است و عمل نکردن دستگاه‌ها حتی برای چند دقیقه می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به جنگ دوم عراق اظهار داشت: نیروهای آمریکایی در این جنگ با استفاده از همین امواج الکترومغناطیس بود که توانستند سامانه‌های گیرنده عراق را از کار انداخته و از این طریق به اهداف خود برسند.

قلی‌زاده افزود: در حوزه دفاع الکترونیک باید سامانه‌های ما از قبیل سامانه‌های پدافندی و راداری آنقدر مجهز باشند که بتوانند با حملات الکترونیک دشمن بهترین مقابله را داشته باشند.

* مقابله با تمامی فرکانس‌ها در نقاط صفر مرزی و فراتر از آن

وی در خصوص حوزه سوم یعنی پشتیبانی الکترونیکی نیز اظهار داشت: این حوزه شامل شناسایی تمام فرکانس‌هایی است که در مناطق صفر مرزی و یا فراتر از مرزها وجود دارند که باتوجه به سامانه‌های بومی و پیشرفته در پدافند هوایی می‌توانیم به خوبی این فرکانسها و تحرکات ناشی از سامانه‌های دشمن در نقاط صفر مرزی و فراتر از آن را شناسایی و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کنیم.

* مقابله فیزیکی با پهپادهای دشمن در دستورکار همیشگی قرارگاه

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به تلاش دشمن برای استفاده از سامانه‌هایی نظیر هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی مناطق حساس کشورمان تأکید کرد: تمام تحرکات این هواپیماها در کنترل ما بوده و با استفاده از سامانه‌های اخلالگر می‌توانیم علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد آنها در مسائلی مانند نقشه‌برداری و شناسایی، صدمات فیزیکی نیز به آنها وارد کنیم که این امر در دستور دائمی قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد.

قلی‌زاده با اشاره به استقرار کامل سامانه‌های پدافند هوایی در سرتاسر مرزهای کشور مأموریت اصلی آنها را شناسایی، رهگیری و انهدام تمامی پرنده‌های ناشناسی دانست که قصد ورود به فضای کشور را دارند و گفت:‌ در این حوزه، سامانه‌های راداری اکتیو و پسیو ما به طور دائم مشغول انجام مأموریت هستند.

* تغییر در هدایت موشک‌های دشمن به سمت اهداف مورد نظر

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقش اخلالگرها در میدان نبرد الکترونیک اشاره کرد و گفت: زمانی که یک موشک فرمان‌پذیر از سوی دشمن شلیک می‌شود نمی‌توان با سامانه‌های اخلالگر آن را نابود کرد بلکه می‌توان مسیر آن را به نحوی منحرف کرد که خاصیت نقطه‌زنی را از دست بدهد.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در این خصوص به یک دستاورد مهم اشاره کرد و افزود: پروژه‌ای در دست داریم که در واقع یک قدم جلوتر از اخلال، یعنی "فریب" سامانه‌های مهاجم است.

قلی‌‌زاده اضافه کرد: در این مرحله با ایجاد اختلال در منبع اصلی دریافت امواج موشکهای مهاجم می‌توانیم اطلاعات مورد نظر خودمان را برای آن تعریف کنیم تا مسیر موشک به سمت نقطه دلخواه ما تغییر ‌پیدا کند.

وی با بیان اینکه این سامانه پدافندی به زودی به سیستم پدافند هوایی کشور اضافه خواهد شد، افزود: با این کار می‌توانیم علاوه بر عدم اصابت موشک به نقطه A کاری کنیم که موشک به سمت نقطه B که مدنظر ماست، اصابت کند.

* برقراری امنیت کامل در لایه‌های ارتباطی

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه به اهمیت ایجاد امنیت در سامانه‌های ارتباطاتی اشاره کرد و گفت: ‌برای این منظور چند لایه امن در نظر گرفته شده که هرکدام از این لایه‌ها می‌تواند به عنوان پشتیبان، در صورت از کار افتادن لایه‌ای دیگر، اقدام کند.

قلی‌زاده ادامه داد:‌ البته علاوه بر اینها ارتباطات زیرزمینی و فیبری نیز در دستور کار است که جزو لایه‌های بسیار امن و غیرقابل اختلال محسوب می‌شود و امروز سراسر میهن عزیزمان تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد.

* استفاده از شبیه‌سازهای مدرن در مباحث تست و آموزش جنگ الکترونیک

وی در خصوص جدیدترین دستاوردهای پدافند هوایی، به ساخت شبیه‌ساز جنگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: این شبیه‌ساز که حاصل همکاری با صنایع داخلی کشور است، آمادگی افسران نگهداری و عملیاتی در محیط‌های جنگ الکترونیک در فضای مجازی را تقویت می‌کند که یکی از مهمترین دستاوردهای ما در خصوص شبیه‌سازی است.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: از دیگر دستاوردهای ما می‌توان به تستر سامانه‌های پدافندی در محیط‌های جنگ الکترونیک اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان به صورت میدانی یک شبکه جنگ الکترونیک ایجاد کرد تا بتوانیم از طریق آن میزان پایداری سامانه‌ها را ارزیابی کنیم.

قلی‌زاده به ارتقاء سامانه‌های اخلالگر باندهای مختلف نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پدافند هوایی اشاره کرد و افزود: با این دستاوردها نه تنها ما در حوزه جنگ الکترونیک خودکفا شده‌ایم بلکه می‌توانیم با همت صنایع داخلی و تلاش متخصصان در حوزه پدافند هوایی بهترین تجهیزات را به بهترین نحو به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

وی با اشاره به همکاری مثبت و سازنده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با دانشگاه‌ها، صنایع دفاعی و بخش خصوصی گفت: در حوزه جنگ الکترونیک این همکاری‌ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است که از طریق آن به دستاوردهای بی‌نظیری در این حوزه دست یافته‌ایم.

* تمام تحرکات در قلمرو ماهواره ها را رصد خواهیم کرد

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص چشم‌انداز این حوزه برای برنامه‌های آتی افزود: ما قصد داریم تا تمامی تحرکات غیربشری را از سطح زمین تا جایی که ماهواره‌ها حرکت می‌کنند، در فضای کشورمان کنترل کنیم که به زودی به این توانمندی دست پیدا خواهیم کرد.

قلی‌زاده طیف فرکانس را مانند اوج پرواز دانست و تصریح کرد: همانطور که هرچه ارتفاع پرواز بالاتر رود، اشراف به پایین بیشتر خواهد شد، در حوزه فرکانس نیز به همین صورت است و ما در حال حاضر تولیدات بومی خود را از نیم مگاهرتز تا 40مگاهرتز افزایش دادیم که در گذشته این میزان بسیار کمتر بود و ما برای آینده نیز مقادیر بسیار بالاتری را برنامه ریزی کرده‌ایم چرا که هرچه فرکانس ما بیشتر باشد قدرت مانور و بازیگردانی ما نیز افزایش خواهد یافت.

* تشکیل یگانهای مستقل جنگ الکترونیک در مناطق پدافندی

وی در پایان موضوع جنگ الکترونیک را یک مبحث جوان و نوپا در نیروهای مسلح دانست و افزود: طبیعتا وقتی موضوع استقلال مناطق پدافندی مطرح می‌شود این استقلال شامل حوزه جنگ الکترونیک نیز خواهد شد.

معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: ‌طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یگان‌های مستقل جنگ الکترونیک در مناطق پدافندی در حال شکل گیری است تا آنها نیز بتوانند به صورت مستقل با پدیده‌ها و تهدیدهای مختلف برخورد و مقابله کنند.
انتهای پیام/
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900608000748

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]سردار وحیدی اعلام کرد؛
[b]نمایش آخرین دستاوردهای موشکی وزارت دفاع در رژه ۳۱ شهریور[/b]
[/color]
[color=darkblue]وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آخرین دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه‌های موشکی، هوایی، الکترونیک و مخابرات، زرهی، دریایی، خودرویی، پدافند هوایی و توپخانه در رژه روز ۳۱ شهریور نمایش داده میشود.[/color]
سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آستانه هفته دفاع مقدس در جریان بازدید از یکی از مراکز مهم صنعتی وزارت دفاع، گفت: آخرین دستاوردهای وزارت دفاع که اخیراً به نیروهای مسلح تحویل شده است، بمناسبت هفته دفاع مقدس در رژه روز ۳۱ شهریور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود: این تجهیزات در حوزه‌های موشکی، هوایی، الکترونیک و مخابرات، زرهی، دریایی، خودرویی، پدافند هوایی و توپخانه است.
وزیر دفاع ادامه داد: رضایت فرماندهی معظم کل قوا و نیروهای مسلح از پیشرفت‌های وزارت دفاع در حوزه فناوری‌های دفاعی پشتوانه محکمی برای صنعتگران سخت‌کوش و اقتدارآفرین وزارت دفاع است تا با روحیه‌ای مضاعف، فاتح قله‌های جدید فناوری دفاعی باشند.
وحیدی از حماسه دفاع مقدس بعنوان گنجینه‌ای تمام نشدنی یاد کرد که با ذخایر ارزشمند معنوی آن می‌توان با روحیه و توان انقلابی موانع را از سر راه برداشت و آینده‌ای درخشان را برای ایران اسلامی رقم زد.
وزیر دفاع با اشاره به فرازهایی از سخنان حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی در آخرین روزهای دفاع مقدس نکات بسیار مهم و برجسته‌ای را مطرح کردند که امروز پس از گذشت ۲۳ سال یکی پس از دیگری آن سخنان به اثبات می‌رسد و آثارش نمایان می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه حضرت امام خمینی در خصوص دفاع مقدس می‌فرماید ما در جنگ بود که به این نتیحه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و تنها در جنگ بود که صنایع نظامی از رشد آن‌چنانی برخوردار شد و از همه این‌ها مهم‌تر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت، تصریح کرد: متخصصان، دانشمندان و صنعتگران دفاعی با الهام و تأسی از این فرامین امروز با حفظ و استمرار روحیه انقلابی و جهادی، در اوج خودباوری، دستاوردهای درخشان خوداتکایی، اقتدار دفاعی و ملی را به نمایش می‌گذارند.

وزیر دفاع در ارتباط با رزمایش فداییان ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این رزمایش را یکی از رزمایش‌های موفق و منحصر به فرد نیروی هوایی ذکر کرد و گفت: فرماندهان و خلبانان شجاع و جان بر کف نیروی هوایی در این رزمایش یک بار دیگر صلابت و اقتدار نیروی هوایی را در دفاع هوشیارانه از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران نشان دادند، بنده به سهم خود از این غیورمردان عرصه‌های ایثار و فداکاری صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
وحیدی افزود: در این رزمایش آخرین تجهیزات، مهمات و تسلیحات ساخت وزارت دفاع نیز با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت که اولاً نشان‌دهنده تعامل، هماهنگی و همکاری بسیار خوب متخصصان نیروی هوایی و وزارت دفاع با یکدیگر است و ثانیاً نشان دیگری از خلاقیت و خودباوری متخصصان زبده و کارآمد وزارت در طراحی، ساخت و تولید انبوه امکانات مورد نیاز نیروهای مسلح است.
وزیر دفاع در پایان اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس سال جاری نیز دستاوردهای شکوهمند دیگری از خودباوری و توانمندی متخصصان اقتدارآفرین وزارت دفاع به بهره‌برداری خواهد رسید.

[color=olive]۲۷ شهریور ۱۳۹۰[/color]
منبع: دفاع نيوز
http://www.defanews.ir/1390-04-08-06-41-55/1390-04-08-06-43-27/851---------31-.html
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیر جاهدی مطرح کرد:
تدابیر ایران برای مقابله با موشکهای بالستیک

امیر جاهدی مطرح کرد:
تدابیر ایران برای مقابله با موشکهای بالستیک
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص عملیاتی شدن رادار کیهانی ایران گفت: رادار کیهانی که هم اکنون در حال تست میدانی است پس از راه اندازی، می تواند هواپیماهای سطح مقطع پایین، موشک های کروز و هواپیماهای برد بلند استراتژیک را رهگیری و منهدم کند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امیر "بهروزجاهدی" معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در گفتگو با مهر، در خصوص نقش پدافند هوایی در رزمایش بزرگ فدائیان ولایت 3 اظهارداشت: پدافند هوایی بصورت شبانه روز در همه عرصه ها بویژه رزمایشهای نیروهای مسلح حضوری فعال دارد بطوریکه محیط رزمایش و تمرینهای تاکتیکی را برای نیروهای مسلح امن می کند. پدافند هوایی با تجهیزاتی همچون رادارهای پیشرفته، سامانه های موشکی بردبلند و بردکوتاهی و هواپیماهای شکاری-رهگیری که در اختیار دارد همواره محیط رزمایش را تحت نظر دارد.

وی اضافه کرد: در این رزمایش که نیروی هوایی در منطقه شمالغرب برگزار کرد پدافند هوایی ضمن هوشیاری و مراقبت از فضای برون مرزی، فضای داخل مرز را برای تردد هواپیماها در مسیر رفت و برگشت برعهده داشت تا اگر احیانا جنگنده ها با مشکلی برخورد کردند و نیاز به مراجعت داشتند پدافند برای آنها مسیر برگشت را مشخص می نماید.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص حضورپرنده های شکاری-رهگیر پدافند هوایی در این رزمایش گفت: هواپیماهایی که در اختیار پدافند است و ماموریت دفاعی پدافند را اجرا می کنند شامل هواپیماهای شکاری رهگیر مانند هواپیماهای "F4-F5-F14 ، MIG29" است که تماما به سلاح های جدید مسلح شده اند در این رزمایش نقش آفرینی قابل توجهی داشتند.
وی تصریح کرد: ما یک دفاع هوایی سریع الاقدام داریم یعنی به محض اینکه احساس تهدید کنیم اولین اقدام ما در بحث شناسایی و درگیری اعزام پرنده های رهگیر خواهد کرد لذا در این رزمایش هم هواپیماهای شکاری-رهگیر ما موفقیت های بسیار زیادی را کسب کردند.

برد 30 کیلومتری موشکهای ایرانی

جاهدی در خصوص مهمات نصب شده بر روی این پرنده ها گفت: مهمات جدید هوشمندی بر روی هواپیماهای شکاری-رهگیر نصب شدند عبارت است از بمبهای 250 و 500 پوندی و موشکهایی مشابه موشکهای "M7-M9-R27, R73" که بومی شده اند بطوریکه علاوه بر افزایش برد موشکی از دقت و قدرت تخریب بالاتری برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: برد این موشکها از 6 تا 30 کیلومتر متغییر است و کاربرد آنها بستگی به نوع استفاده ای که از آنها می شود دارد.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه تاکتیک انجام عملیات سوخت گیری به مدت 5 ساعت بین هواپیماهای شکاری و جنگنده در این رزمایش بسیار حائز اهمیت بود، به کارگیری همزمان سامانه‌های بومی‌سازی شده غربی و شرقی موجود و هواپیماهای شکاری بمب‌افکن بومی صاعقه و نسل جدید آذرخش همچنین بکارگیری تسلیحات هوشمند جدید ازجمله موشک‌های لیزری برد کوتاه و بلند و همچنین موشک‌های تلویزیونی و حرارتی هوا به هوا و ارزیابی بمب‌های هوشمند دورایستا با برد بلند را از دیگر ویژگی‌های برجسته این رزمایش به شمار آورد.

وی افزود: پرواز در شب و شلیک به اهداف متحرک با استفاده از موشک های پیشرفته جدید از دیگر ویژگی های این رزمایش بود.

ویژگیهای رادار کیهانی با برد 3000 کیلومتر

جاهدی در خصوص توانمندی راداری کشور و زمان عملیاتی شدن رادار کیهانی گفت: در زمینه طراحی و تولید رادارها حرف های زیادی برای گفتن داریم که نمونه آن رادار کیهانی است که هم اکنون در حال تست میدانی است و انشاءالله در آینده ای نزدیک از این رادار که برد 3 هزار کیلومتری دارد برای پوشش فضای فرامنطقه ای خود استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: این رادار پس از راه اندازی، می تواند همه هواپیماهای سطح مقطع پایین، موشک های کروز و هواپیماهای برد بلند استراتژیک را رهگیری و منهدم کند.


معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص رادارهایی که در این رزمایش عملیاتی شدند نیز گفت: در این رزمایش بیشتر از رادار "مطلع الفجر" که راداری بومی است وبردی بیش از 300 کیلومتر دارد و همچنین از رادار "کاستا" که رادار هشدار زودهنگام هوایی با توانایی افزوده کشف اهداف در پس زمینه و محیط های آلوده به اخلال الکترونیکی است که در باند "UHF" کار می کند و حداکثر برد کشف آن 150 کیلومتر و دارای توانایی ردگیری همزمان حداکثر 30 هدف می باشد و این رادار از توانایی ویژه "کشف اهداف پنهانکار راداری" برخوردار است، استفاده کردیم.

وی همچنین در رابطه با استفاده از سامانه های جنگ الکترونیک در این رزمایش گفت: در بخش جنگال از سامانه های عامل یعنی سامانه هایی که بتواند بر سیستمهای رادیویی دشمن اخلال ایجاد کند استفاده کردیم. همچنین در این رزمایش از انواع و اقسام اختلالات رادیویی و راداری بر موشکها و سیستم ناوبری هواپیماها استفاده شد که اکثرا با موفقیت مقابله و دفاعی مواجه بودند.

جاهدی با بیان اینکه از سامانه‌های کاملا بومی الینت و کامینت و انواع تجهیزات "ASM" نیز استفاده کرده ایم، گفت: سامانه جنگ الکترونی جنگنده های "F4 و F5" را ارتقاء دادیم بطوریکه در این رزمایش این سامانه قابلیت شناسایی همه امواج مغناطیسی، لیزری و "IR" و پارازیته کردن همزمان امواج را داشت.

طراحی و ساخت سامانه "GPS.JAMMER" برای کشف و انهدام موشکهای کروز

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چگونگی مقابله با موشک های کروز نیز گفت: با توجه به اینکه موشک های کروز سطح مقطع پائین دارند برای مقابله با موشکهای کروز در دفاع هوایی تدابیری اندیشیده ایم مثل استفاده ازسامانه های راداری که در باند "VHF" هستند که می توانند با حساسه هایشان این نوع موشک ها را کشف و رهگیری کنند.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه در کنار حسگرهای رادارهایی عملیاتی در باند "VHF" سامانه "GPS.JAMMER" را طراحی و ساخته ایم که می تواند کروزها را از مسیرشان منحرف کند.

وی افزود: البته از سامانه پدافندی کم‌ارتفاع که دارای رادار جستجوی سه‌بعدی با ردیاب الکترواپتیکی و نواخت 4000 تیر در دقیقه است و برای پدافند تهدیدات ارتفاع کم به کار می‌رود استفاده می کنیم.

جاهدی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به برآوردهای اطلاعاتی در نقاطی که احساس می شود دالان نفوذ موشکهای کروز است تجهیزات توپخانه ای را مستقر کرده ایم و این توپخانه ها با استفاده از ارتباطات خوبی که با شبکه یکپارچه پدافندی دارند بلافاصله با اولین کشف توسط دیده بانی بصری، رادارها و سنسورهای شنود با ایجاد حجم آتش بالا موجب انهدام موشک های کروز می شوند.

تدابیر مقابله با موشکهای بالستیک

وی در خصوص انهدام موشکهای بالستیک گفت: با توجه به اینکه در منطقه خاورمیانه شاهد شروع چندین جنگ بوسیله استفاده از موشک های بالستیک بوده ایم لذا سامانه هایی را برای درگیری با این نوع موشکها در نظر گرفته ایم.

به گفته معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) تمهیداتی براساس برد این نوع موشکها و همچنین پایگاههایی که این نوع موشکها از آن شلیک می شوند در قرارگاه پدافند هوایی اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تعداد سلاح های ما 40% بیشتر از دوران دفاع مقدس است، گفت: درحال حاضر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و بویژه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در اوج آمادگی خود بسر می برد و به هر تهدید دشمن پاسخی کوبنده خواهد داد.

منبع :http://www.mashreghnews.ir/fa/news/67464/%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقر اصلی ضدانقلاب به تصرف سپاه درآمد
شب گذشته مقر اصلی اشرار و تروریست‌ها در ارتفاع مهم جاسوسان واقع در نقطه مرزی سردشت تخلیه و پاکسازی شد.
به گزارش مشرق، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدنبال عملیات‌ اقتدار آمیز و قاطع اخیر رزمندگان غیور یگانهایی از قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب کشور که در راستای برقراری امنیت پایدار برای مردم منطقه و پاکسازی نقاط آلوده از لوث وجود عناصر گروهک‌های ضد انقلاب صورت پذیرفت، قبل از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده، با تحمیل اراده رزمندگان اسلام، شب گذشته مقر اصلی اشرار و تروریست‌ها در ارتفاع مهم جاسوسان واقع در نقطه مرزی سردشت تخلیه و پاکسازی شد.

این اطلاعیه افزوده است: پس از انجام عملیات تخلیه و پاکسازی، رزمندگان اسلام از صبح امروز به طور کامل بر روی این ارتفاع مستقر شدند.

منبع : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/67619/%D9%85%D9%82%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%B6%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تدبیر فرمانده معظم کل قوا؛

S300 ايراني با نام "باور373" ساخته مي‌شود
سپاه نیوز: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) جدیدترین اخبار مربوط به مراحل ساخت سامانه بومی S300 با نام "باور373" را اعلام کرد.
به گزارش سپاه نیوز به نقل از فارس؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، پیرامون آخرین اخبار طراحی و ساخت سامانه بومی S300، با بیان اینکه این سامانه موشکی یکی از سامانه‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود، گفت: با این حال معتقدیم که اگر تمام کشور را به سامانه S300 که از خارج تقدیم ما شده باشد و مستشاران خارجی هم 5 سال مامور شوند و حقوق و مزایایشان را هم خود روسیه بدهد، مجهز کنیم، 10 درصد دفاع ما هم تامین نمی‌شود، زیرا S300 تنها سامانه دفاعی لازم در پدافند هوایی نیست.
وی با اشاره به پیمان شکنی روسیه در موضوع قرارداد تحویل این سامانه به ایران، افزود: در موضوع قرارداد S300، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که متاسفانه به دلیل شیطنت دولت‌های غربی این کار صورت نگرفت.
امير اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت دفاع مسئول پیگیری پرونده S300 است، اظهار داشت: دولت به خوبی بحث تخلفات صورت گرفته توسط طرف خارجی را دنبال می‌کند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: البته در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 مطرح شد و نفرات ما هنوز در روسیه دوره می‌دیدند، مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند که "بروید و خودتان این کار را ملی کنید" و از آن زمان این کار در دستور کار قرار گرفت که طراحی مفهومی آن هم در وزارت دفاع، هم در قرارگاه و هم برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.
اسماعیلی با اشاره به مراحل طراحی و ساخت سامانه بومی مشابه S300، تاکید کرد: اگر S300 در برخی موضوعات خلاء داشت، در طرح بومی این سامانه، این خلاء‌ها برطرف شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده و حتی پروژه، نامگذاری شده است و در حال حاضر در مرحله نیازسنجی و طراحی دقیق هستیم که این کار مشترک با همکاری قرارگاه و وزارت دفاع در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در بحث راداری این سامانه نیز به نقاط قوت بسیار خوبی در حوزه کشف و شناسایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: وزارت دفاع در خصوص موشک‌های آن نیز پیش‌بینی کرده که این سامانه با دو یا سه نوع موشک در لایه‌های مختلف بتواند وارد عمل شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین در خصوص نام سامانه بومی جایگزین S300، گفت: نام این سامانه بومی "باور 373" است که 373 از القاب رسول‌الله(ص) در حروف ابجد بوده و "باور" نیز یعنی ما باور داریم که این کار انجام می‌شود.
انتهای خبر




http://www.sepahnews.com/shownews.Aspx?ID=3d1b6378-0cb7-4e38-9fcf-78d9ffc94b39

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران به جای موشک های اس ۳۰۰ روسی شبکه دفاع ضد هوایی بومی باور ۳۷۳ را می سازد.
روز سه شنبه، ۲۹ شهریور (۱۹ سپتامبر)، خبرگزاری فارس متن مصاحبه با سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء را منتشر کرد که در آن، از طراحی و ساخت سامانه بومی موشک های اس ۳۰۰ به جای موشک های مشابه روسی خبر داده است.

موشک های اس ۳۰۰ ساخت روسیه در سامانه های پدافند هوایی به کار می رود و در سال ۲۰۰۷، جمهوری اسلامی قراردادی را برای خرید این سامانه و آموزش نظامیان ایرانی برای استفاده از آن با دولت روسیه امضا کرد.
اگرچه شماری از نظامیان ایرانی برای گذراندن دوره آموزشی به روسیه اعزام شدند، اما تا سال گذشته، در مورد تحویل سخت افزارهای این سامانه موشکی به ایران خبری رسمی انتشار نیافت.
در ماه نوامبر سال گذشته، رئیس جمهوری روسیه با امضای قانون اجرای قطعنامه الزام آور شورای امنیت راجع به تحریم تسلیحاتی ایران، عمل به این قرارداد و تحویل تجهیزات سامانه موشکی اس ۳۰۰ به جمهوری اسلامی را ممنوع اعلام کرد.

مقام های ایرانی در چند مورد از طرح شکایت حقوقی علیه تخلف روسیه از اجرای این قرارداد سخن گفته اند اما طرف روسی، با استناد به اینکه تمامی کشورهای عضو سازمان ملل از لحاظ قوانین بین المللی موظف به تبعیت از قطعنامه های الزام آور شورای امنیت هستند، تصویب قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران را مصداق "فورس ماژور" (قهوه قهریه) دانسته و خودداری از اجرای قرارداد را موجه اعلام کرده است.
سرتیپ فرزاد اسماعیی به خبرگزاری فارس گفته است که طرف ایرانی تمامی مفاد قرارداد را اجرا کرده و قرار بود این سامانه واگذار شود اما "به دلیل شیطنت دولت های غربی، این کار صورت نگرفت."

وی گفته است که وزارت دفاع مسئولیت پیگیری پرونده مربوط به این قرارداد را برعهده دارد و افزوده که "دولت به خوبی بحث تخلفات صورت گرفته توسط طرف خارجی را دنبال می کند."
این مقام نظامی سامانه موشک های اس ۳۰۰ روسی را نیز ضامن حفظ امنیت کامل هوایی ایران ندانسته و گفته است: "معتقدیم اگر تمام کشور را به سامانه اس ۳۰۰ که از خارج تقدیم ما شده باشد ... مجهز کنیم، ده درصد دفاع ما هم تامین نمی شود."
هنگام اعلام خبر تصمیم ایران به نصب موشک های اس ۳۰۰، برخی منابع دفاعی خارجی گفتند که جمهوری اسلامی در نظر دارد از این سامانه دفاعی برای حفاظت از تاسیسات هسته ای در برابر حملات هوایی احتمالی از سوی اسرائیل یا ایالات متحده حفاظت کند.

[b]استفاده از "باور ۳۷۳"[/b]
سرتیپ اسماعیلی اقدام در مورد ساخت داخلی سامانه دفاعی را به تصمیم آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، نسبت داده و گفته است که دستور ساخت این سامانه از زمان طرح احتمال خودداری روسیه از تحویل سامانه اس ۳۰۰ مطرح شده بود.
وی گفته است که زمانی که اولین بحث ها مبنی بر تحویل ندادن اس ۳۰۰ مطرح شد و نظامیان اعزامی ایران هنوز در روسیه دوره می دیدند، آیت الله خامنه ای به وزارت دفاع دستور داد "بروید و خودتان این کار را ملی کنید."
به گفته فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، از همان زمان تلاش برای ساخت این شبکه موشکی و طراحی مفهومی آن در وزارت دفاع، در قرارگاه پدافند هوایی و در برخی مراکز علمی و دانشگاهی ایران آغاز شد.

این مقام نظامی گفته است که در طرح ایران، خلاء های سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسی نیز برطرف شده و طراحی مفهومی آن به پایان رسیده و مرحله نیازسنجی و طراحی دقیق آن توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و وزارت دفاع در دست اجراست.
سرتیپ فرزاد گفت که وزارت دفاع در نظر دارد سامانه دفاعی مورد نظر را به نحوی طراحی کند که بتواند دو یا سه نوع موشک را در لایه های مختلف وارد عمل کند.
سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مورد نامگذاری این موشک به نام باور ۳۷۳ نیز گفت که عدد ۳۷۳ یکی از القاب پیامبر اسلام به حروف ابجد است و واژه باور نیز به این دلیل انتخاب شده که "ما باور داریم این کار انجام می شود."

سیستم دفاع ضد هوایی اس ۳۰۰ روسی شامل سکوهای سیار پرتاب موشک های زمین به هواست که برای نخستین بار در اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط ارتش اتحاد شوروی سابق به کار گرفته شد.
این سیستم هوایی به منظور شناسایی و مقابله با حملات هواپیماهای متخاصم و موشک های کروز طراحی و ساخته شد و در سال های بعد، هدف گیری برخی انواع موشک های تهاجمی نیز به امکانات آن افزوده شده است.
تاکنون انواع مختلفی از سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ ساخته و به کار گرفته شده است.
در حال حاضر، علاوه بر روسیه، شماری از جمهوری های شوروی سابق و چند کشور اروپای شرقی دارای انواعی از این سامانه دفاع ضد هوایی هستند و گفته می شود سوریه نیز چنین تجهیزاتی را در اختیار دارد و جمهوری خلق چین هم از مجوز ساخت انواعی از این نوع سامانه هوایی برخوردار است و آن را تحت نامی متفاوت تولید می کند.

اظهارات فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در مورد ساخت سامانه پدافند هوایی مشابه اس ۳۰۰ پس از آن انتشار می یابد که دولت ترکیه از نصب تجهیزات سامانه دفاع ضد موشکی ناتو خبر داده است.
کشورهای غربی هدف از ایجاد این شبکه دفاع ضد موشکی را مقابله با تهدیدات موشکی کشورهایی مانند ایران و کره شمالی اعلام کرده بودند.
[quote]
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/09/110920_l03_s300_iran_missile.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توليد هواپيماي بدون سرنشين اسراييل براي پرواز بر فراز ايران



در ادامه تحرکات ضد ایرانی اسرائیل ،این رژیم تا پايان سال جاري ميلادي هواپيماهاي بدون سرنشيني را عملياتي مي كند كه قادر است بر فراز ايران عمليات شناسايي يا حتي حمله موشكي انجام دهد.

به گزارش عصر ايران روزنامه اسراييلي جروزالم پست با انتشار گزارشي نوشت كه هواپيماي بدون سرنشين ( هرون تي پي – HERON TP) كه بزرگ ترين هواپيماي بدون سرنشين توليدي صنايع هوافضاي اسراييل است تا پايان سال جاري ميلادي اين رژيم را قادر مي سازد بر فراز آسمان ايران پروازهاي شناسايي انجام دهد.

طول بال اين هواپيماي بدون سرنشين كه قادر به حمل 1 تن بار است ، 26 متر است و از اين نظر با هواپيماي بوئينگ 737 قابل مقايسه است.

اين هواپيماي بدون سرنشين قادر است 45 ساعت بدون وقفه پرواز كند و نيز می تواند براي انجام عمليات هاي محدود موشك حمل كند.
همچنين اين هواپيما قادر است در شرايط آب و هوايي مختلف عمليات انجام دهد و قابليت فرود اتوماتيك دارد.

هواپیمای بدون سرنشینگفته مي شود فرانسه با انعقاد قرار دادي به ارزش 500 ميليون دلار درخواست خريد چند دستگاه از اين هواپيماهاي بدون سرنشين را داده است .

آلمان نيز با امضاي قرار دادي با شركت هوافضاي اسراييل تمايل خود را براي استفاده از فناوري اسراييل براي توليد هواپيماهاي بدون سرنشين ابراز كرده است.

اسراييل تكنولوژي توليد هواپيماهاي بدون سرنشين خود را وامدار آمريكا است و يكي از نگراني هاي واشنگتن در زمينه فناوري هواپيماهاي بدون سرنشين ، دراختيار قراردادن اين تكنولوژي از سوي اسراييل به كشورهاي ثالث است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][/size]درخواست آمريكا براي راه اندازی "خط تماس اضطراری" با مقامات ايران

[size=12][/size]مقامات نظامي آمريكا نگران برخورد احتمالي نيروي دريايي اين كشور با ناوگان دريايي ايران در خليج فارس هستند.

به گزارش عصر ايران روزنامه محافظه كار وال استريت ژورنال با انتشار گزارشي در اين باره مي نويسد: مقامات نظامي آمريكا از قايق هاي تندروي ايراني كه مجهز به سامانه هاي پرتاب موشك هستند نگران هستند و از اين رو در تلاشند تا براي جلوگيري از برخورد هاي احتمالي نظامي ميان ناوگان دريايي دو كشور در خليج فارس يك "خط مستقيم تماس بحران" با مقامات ايراني برقرار كنند.

بر اساس اين گزارش در ماه هاي گذشته يك ناو شكن انگليسي در خليج فارس در پي نزديكي بيش از حد چند قايق توپدار ايراني متعلق به سپاه پاسداران به اين ناو شكن، اقدام به شليك هشدار به سمت قايق هاي ايراني كرد و آمريكا نگران است در صورت تكرار اين گونه اقدام ها از سوي ناوگان ايران در منطقه خليج فارس يك جنگ دريايي بين دو كشور صورت پذيرد.

در مصاحبه چند وقت پیش سايت عصر ايران با دكتر هوشنگ امير احمدي (12 تير 1390) نیز وي درباره درخواست ژنرال جيمز ماتيس فرمانده سنتكام براي امضاي يك موافقتنامه نظامي با ايران براي جلوگيري از برخوردهاي احتمالي دو كشور مطالبي بيان كرده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بی بی سی؛ دیپلمات بلندپایه آمریکایی: مانع استفاده صدام از سلاح شیمیایی نشدیم تا ایران پیروز نشود + فیلم
'ریچارد مورفی' (معاون سابق وزارت خارجه امریکا) با اذعان به اینکه دولت متبوعش در طول جنگ هشت ساله از استفاده گسترده سلاح های شیمیائی توسط ارتش صدام اطلاع داشته و در عین حال سکوت پیشه کرده است، مدعی شد: «ما همواره موضع مخالفت با جنگ شیمیائی را در پیش گرفته ایم»!

به گزارش جام نیوز، در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس، "ریچارد مورفی" (Richard murphy) سفیر سابق آمریکا در عربستان و معاون وزیر خارجه این کشور در امور خاورمیانه در زمان جنگ ایران و عراق، مورخ 20سپتامبر(29شهریور) مهمان برنامه "به عبارت دیگر" بی بی سی فارسی (bbcpersian) بود.
"عنایت فانی" مجری برنامه در ابتدا این پرسش را مطرح کرد:
«عده ای از کارشناسان معتقدند امریکا برای حمله به ایران، به "صدام" چراغ سبز نشان داده است. آیا واقعا دولت امریکا از برنامه رئیس جمهور وقت عراق اطلاع داشت؟»
مهمان بی بی سی پاسخ داد:
«میان دو کشور تنش وجود داشت و عامل آن هم حکومت های هر دو کشور بودند، نهایتا صدام تصمیم گرفت نیروهایش را وارد خاک ایران کند. البته من از سال 1979 تا سال 1983 به ترتیب در فیلیپین و عربستان خدمت می کردم و مستقیما درگیر مسائل ایران و عراق نشده بودم اما در مجموع باید بگویم برداشت من این است که این جنگ همه را غافلگیر کرد.»
"مورفی" به تصورات خوش بینانه صدام اشاره نمود و برای نمونه عنوان کرد:
«صدام تصور می کرد جمعیت عرب تبار ایران –به طور خاص عشایر خوزستان- در حمایت از وی قیام خواهند کرد اما آن ها هیچ وقت به این کار تن ندادند و به ایران وفادار ماندند.»
مجری در این قسمت گفتگو به "مورفی" گفت:
«جناب سفیر! شما از سال 1983 حرف زدید، این همان سالی است که "رونالد ریگان" (Ronald Reagan) رئیس جمهوری وقت آمریکا مأمور ویژه خود "دونالد رامسفلد" (Donald rumsfeld) را به بغداد فرستاد -دوره ازسرگیری رابطه آمریکا و عراق- آن زمان نقطه اوج دوره ای بود که عراقی ها از سلاح های شیمیائی (chemical weapons) بر علیه ایران استفاده می کردند، خیلی ها اعتقاد دارند که آمریکا از این موضوع اطلاع داشت.»
معاون سابق وزارت خارجه ایالات متحده جواب داد:
«این دوره، دوره ای بود که ما می دانستیم دقیقا چه نتیجه ای از جنگ می خواهیم. ما فکر می کردیم که می توانیم با تحریم سلاح علیه ایران به این نتیجه برسیم. این تحریم ها را علیه ایران إعمال کردیم ولی نه تنها علیه عراق تحریمی وضع نکردیم بلکه هیچ تلاشی هم نکردیم که مثلا مانع تحویل سلاح از شوروی سابق و هواپیماهای جنگنده فرانسوی بشویم. در زمان "رامسفلد" بود که تصمیم گرفته شد مانع ارسال سلاح به ایران شویم تا ایران نتواند به جنگ ادامه دهد و جنگ پایان بپذیرد.»!
(گویا این ایران بوده که شروع کننده جنگ و ادامه دهنده آن بوده که با عدم رسیدن سلاح به این کشور، جنگ هم خاتمه پیدا کند!)
این دیپلمات بلندپایه آمریکائی ادامه داد: «در مورد سلاح های شیمیائی هم فکر می کنم دولت آمریکا از این موضوع اطلاع داشت و فکر کنم "گاز خردل" (Mustard gas) در بخش جنوبی استفاده شد.»
"مورفی" بدون توضیح دادن دلایل سکوت امریکا و از آن بدتر اجازه دولت ایالات متحده به آلمان و هلند و... برای ارسال مهمات شیمیائی به عراق و همچنین حمایت بی دریغ از اقدامات ضد بشری صدام، بحث را عوض کرد و مدعی شد:
«تا جائی که من می دانم خیلی هم ناشیانه از آن سلاح های شیمیایی استفاده شد به طوری که باد، میزانی از آن را به طرف عراق برگرداند و سربازان عراقی را هم مانند سربازان ایرانی مسموم کرد.»
او سپس با رندی کامل و بدون اشاره به سکوت محض دولت آمریکا چه در قبال استفاده گسترده سلاح های شیمیائی توسط عراق بر علیه ایران و چه استفاده رژیم صهیونیستی از این سلاح ها در جنگ 22روزه بر علیه مردم مظلوم غزه، اظهار داشت:
«ما همواره موضع مخالفت با جنگ شیمیائی را در پیش گرفته ایم ولی با توجه به بررسی ها و ملاحظات مورد نظر که "رامسفلد" از عراق گزارش کرد، هدف این شد که ایران در جنگ پیروز نشود و بهتر است که جنگ هر چه زودتر تمام شود.»
همانطور که ملاحظه کردید آمریکا و شوروی و سایر کشورهای غربی با تمام قدرت برای جلوگیری از شکست صدام کمک های گسترده ای به رژیم بعثی کردند و از طرف دیگر مانع رسیدن هر نوع کمک به ایران شدند. آنان حتی ناجوانمردانه سلاح کشتار جمعی در اختیار دیکتاتور جنایتکار عراق قرار دادند و چشم خود را بر قتل عام هزاران کودک و زن و مرد بیگناه بستند. علاوه بر این ها، گفته های "ریچارد مورفی" حاکی از آن است که آنان نه تنها هیچ امیدی به پیروزی صدام نداشتند بلکه تنها می خواستند مانع پیروزی ایران بشوند.

[url=http://www.jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15640#Title=%0A%09%09%09%09%09%D8%A8%DB%8C%20%D8%A8%DB%8C%20%D8%B3%DB%8C%D8%9B%20%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87%20%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.