Recommended Posts

پیش ا ز توافق ، بر اساس قطعنامه قبلی ، ایران ـ بدون لحاظ محدودیت زمانی ـ برای همیشه تحت تحریم تسلیحاتی میگرفت . بعد از توافق ، براساس قطعنامه جدید که در ذیل توافق هسته ای به تصویب شورای امنیت رسید ، در عمل، تحریم همیشگی والی الابد تسلیحاتی ایران به تحریم تسلیحاتی ۵ ساله مبدل شد. به بیان دیگر مطابق قطعنامه قبلی ، برای همیشه امکان خرید حتی یک فشنگ هم بطور قانونی وجود نداشت و باید آرزویش را به گور می بردیم ، در حالیکه براساس قطعنامه جدید ، بعد از ۵ سال ، امکان خرید تسلیحات از کشورهایی که مایل به فروش سلاح به ما هستند وجود دارد.


خير، تفاوت بين قطع نامه هاى قبلى و جديد اين هست كه ماقطع نامه جديد رو خودمون پذيرفتيم كه اين از لحاظ قانونى محدوديت هاى بيشترى رو الزام آور خواهد كرد. هيچ قطع نامه اى پيش از اين آخرى بر اساس قانون بين الملل الزام آور نبود بلكه تنها حركت سياسى از طرف چند كشور به حساب مى آمد. ویرایش شده در توسط IP5
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروز در خبر ها نامه تعدیل و اخراج حدود هزار نفر از متخصصان هسته ای رو داشتیم. مدتی قبل هم دیدید که تعدیل ها و اقدامات ،چه بر سر برنامه فضایی ما اورد. فکر کنم این دو خبر موضوع خوبی در راستای این تاپیک که خبر های دفاعی جمهوری اسلامی هست باشه. مثلا میتونیم پیش پیش در باره صنعت موشکی یا سایر عناوین دفاعی هم همین رویه را ببینیم. فقط حضرت اقا هستند که دلسوز واقعی این کشور هستند. و گرنه به قول ایشان تامکت ها را هم فروخته بودند عده ای.

  • Upvote 3
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
UNSC resolution does not ban Su-30 fighter jet sales to Iran: Russia

Russia has rejected a US claim that the sales of Sukhoi Su-30 fighter jets to Iran were prohibited under a United Nation Security Council resolution.

On Tuesday, the US Department of State Undersecretary for Political Affairs Thomas Shannon said Washington would use its veto power in the Security Council to block the possible sales of the fighter jets to Iran.

“The sale of Su-30 fighter aircraft is prohibited under UNSCR 2231 without the approval of the UN Security Council and we would block the approval of any sale of fighter aircraft under the restrictions,” Shannon said, referring to the UN resolution.

Head of the Russian Foreign Ministry’s department for non-proliferation and arms control, Mikhail Ulyanov, dismissed the claim.

“Such deliveries are not prohibited, they are allowed, and this follows from the text of the resolution,” the Interfax news agency quoted him as saying.

Resolution 2231, adopted by the Security Council on July 20, 2015, endorsed a nuclear agreement between Iran and the P5+1 group, comprising Russia, China, France, Britain, the US and Germany.

Shannon claimed that under the resolution, such weapon deliveries “require the submission of relevant notification to the Security Council and this notification’s endorsement by the Security Council.”

Ulyanov said Moscow has not forwarded such a notification to the Security Council so far.

Political analysts say Resolution 2231 does not prohibit Iran from buying fighter jets, and its language is not legally binding and cannot be enforced with punitive measures.

Su-30 is a multirole advanced fighter aircraft for all-weather, air-to-air and air-to-surface deep interdiction missions.

Iran and the P5+1 finalized the nuclear agreement, dubbed the Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA) in Vienna, Austria, in July last year. They started to implement the JCPOA on January 16, 2016.

On Tuesday, a senior Russian diplomat also said Moscow would begin the first shipment of its S-300 air defense missile systems to Iran in the coming days.

"I don't know if this will happen today, but they (S-300 missiles) will be loaded (for shipment to Iran)," Interfax quoted Zamir Kabulov, a department chief at the Foreign Ministry, as saying.
http://www.presstv.ir/Detail/2016/04/06/459343/Russia-Mikhail-Ulyanov-Iran-Sukhoi-jet-Resolution-2231/

حالا روسيه هم جواب داده..كه طبق قطع نامه فروش جنگنده غير قانونى نيست..
آخر هست يا نيست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: روسیه، تجهیزات موشک بالستیک را به ایران منتقل نکرده است.

 

 

جروزالم پست (JPost) با اعلام این خبر نوشت: یک مقام برجسته وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد، روسیه به تعهدات خود پایبند بوده و تجهزات موشک بالستیک را به ایران صادر نکرده است.

 

 

براساس این گزارش، "توماس شانون" معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا تاکید کرد: ما از روسیه تعهد گرفته ایم که انتقال تکنولوژی های مربوط به موشک های بالستیک به ایران را ممنوع سازد.

 

 

وی افزود: روس های به تعهد خود پایبند بوده و این نوع از تکنولوژی را به ایران منتقل نکرده و به انتقال چنین تکنولوژی هایی به ایران نیز کمک نکرده اند.

 

 

این درحالی است که پس از اعلام استفاده از حق وتو توسط آمریکا در شورای امنیت برای ممانعت از مجهز شدن ایران به "سوخو-30"، اختلافات دو کشور درباره تعاملات نظامی با ایران بیشتر شده است.

 

 

ساعاتی پس از اعلام استفاده از حق وتوی آمریکا، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد قطعنامه شورای امنیت صادرات جنگنده‌های سوخوی- 30 و تانک‌های تی- 90 به ایران را منع نمی‌کند

 

منبع

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خير، تفاوت بين قطع نامه هاى قبلى و جديد اين هست كه ماقطع نامه جديد رو خودمون پذيرفتيم كه اين از لحاظ قانونى محدوديت هاى بيشترى رو الزام آور خواهد كرد. هيچ قطع نامه اى پيش از اين آخرى بر اساس قانون بين الملل الزام آور نبود بلكه تنها حركت سياسى از طرف چند كشور به حساب مى آمد.

 شعار دادن چیزی را عوض نمیکند. تمام مصوبات شورای امنیت ، از جمله قطعنامه سابق ، برای تمام اعضا ی سازمان ملل متحد الزام آور است چه عضوی راضی باشد یا نباشد.پس ازاین نظر فرقی بین قطعنامه قبلی و فعلی نیست و مخالفت ما با مصوبه قبلی چیزی از اهمیت و الزام آوری آن کم نمیکند و همانطور که دیدیم همه کشورها آن مصوبه را الزام آور دانسته و بدان عمل کرده و در آن مدت حتی یک فشنگ هم به ما نفروختند.درست مانند مصوبات تحریمی شورای امنیت در مورد عراق صدام حسین و کره شمالی که همه کشورها ـ حتی روسیه وچین که در هنگام بحث در شورا چندان با تحریمهای سخت موافق نبودند ـ خود رابه آنها ملزم دانسته وبه مخالفتهای عراق و کره شمالی وقعی ننهادند.
 
در ضمن، مصوبات  ضد ایرانی شورای امنیت ، حتی برای خود ایران هم الزام آور است. اصولا هر کشوری با ورود به سازمان ملل متحد ، اجبارأ الزامی بودن مصوبات شورای امنیت را هم می پذیرد.برای همین است که کشور سویس به مدت دهها سال به عضویت سازمان ملل در نیامد زیرا دولتمردان سویسی ، پذیرش الزام آوری مصوبات شورای امنیت را مغایر با اعمال حاکمیت ارادهٔ دولت سویس در عرصه بین المللی  میدانستندواین الزام آوری را نمی پذیرفتند.
 
در آخر، در حقوق بین الملل چیزی بنام شدت و درجهٔ الزام آوری وجود ندارد . یعنی مسأله ، صفر و صد است . سفید و سیاه است و حالتهای بینابینی ندارد. یک مصوبهٔ بین المللی ، یا الزام آور هست یا نیست و اگرا لزام آور است ، دیگراین الزام آوری شدت و ضعف ندارد. پس الزام ایران ودیگراعضای سازمان ملل متحد ، نسبت  به قطعنامهٔ قبلی درست باندازهٔ الزام آنها نسبت به قطعنامهٔ جدید است و این الزام ، کم و زیاد نمیشود.
............................
  بر اساس قطعنامهٔ جدید ، هرگونه فروش سلاح به ایران به مدت ۵ سال باید به تصویب شورای امنیت برسد . طبیعی است که آمریکا در شورا با هر گونه معامله مخالفت کند . پس در عمل ، تحریم تسلیحاتی سابق  بمدت ۵ سال تمدید شده و بعد از پایان این مدت ـ که چند ماهش هم گذشته ـ مصوبهٔ مزبور کأن لم یکن شده و ایران میتواند از چین وروسیه تسلیحات متعارف خریدای کند.
 
...................... 
 
در ضمن فقط همین را بگویم ه در صورت عدم توافق هسته ای با غرب ، کنگرهٔ آمریکا با لوایح تنبیهی خود، صادرات نفتی ایران را به صفر میکشاند. آنها یکبار اینکار را کردند و صادرات نفتی ما را از دوملیون و دویست هزار بشکه به کمتر از نهصد هزار بشکه تقلیل دادند . بنابر این آنها در یک فرجهٔ زمانی یکساله میتوانستند  این نهصد هزار بشکه راهم به صفر برسانند. در این صورت درآمد ارزی دولت هم از بین میرفت  و آنوقت با خزانهٔ خالی، اسلحه که سهل است معلوم نبود چطور باید شکم مردم را سیر کرد ...مردمیکه یکی از بزرگترین ورد کنندگان مواد غذایی در دنیا بوده وهستند.
ویرایش شده در توسط meschi2
  • Upvote 16
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 شعار دادن چیزی را عوض نمیکند. تمام مصوبات شورای امنیت ، از جمله قطعنامه سابق ، برای تمام اعضا ی سازمان ملل متحد الزام آور است چه عضوی راضی باشد یا نباشد.پس ازاین نظر فرقی بین قطعنامه قبلی و فعلی نیست و مخالفت ما با مصوبه قبلی چیزی از اهمیت و الزام آوری آن کم نمیکند و همانطور که دیدیم همه کشورها آن مصوبه را الزام آور دانسته و بدان عمل کرده و در آن مدت حتی یک فشنگ هم به ما نفروختند.درست مانند مصوبات تحریمی شورای امنیت در مورد عراق صدام حسین و کره شمالی که همه کشورها ـ حتی روسیه وچین که در هنگام بحث در شورا چندان با تحریمهای سخت موافق نبودند ـ خود رابه آنها ملزم دانسته وبه مخالفتهای عراق و کره شمالی وقعی ننهادند.
 
در ضمن، مصوبات  ضد ایرانی شورای امنیت ، حتی برای خود ایران هم الزام آور است. اصولا هر کشوری با ورود به سازمان ملل متحد ، اجبارأ الزامی بودن مصوبات شورای امنیت را هم می پذیرد.برای همین است که کشور سویس به مدت دهها سال به عضویت سازمان ملل در نیامد زیرا دولتمردان سویسی ، پذیرش الزام آوری مصوبات شورای امنیت را مغایر با اعمال حاکمیت ارادهٔ دولت سویس در عرصه بین المللی  میدانستندواین الزام آوری را نمی پذیرفتند.
 
در آخر، در حقوق بین الملل چیزی بنام شدت و درجهٔ الزام آوری وجود ندارد . یعنی مسأله ، صفر و صد است . سفید و سیاه است و حالتهای بینابینی ندارد. یک مصوبهٔ بین المللی ، یا الزام آور هست یا نیست و اگرا لزام آور است ، دیگراین الزام آوری شدت و ضعف ندارد. پس الزام ایران ودیگراعضای سازمان ملل متحد ، نسبت  به قطعنامهٔ قبلی درست باندازهٔ الزام آنها نسبت به قطعنامهٔ جدید است و این الزام ، کم و زیاد نمیشود.
............................
  بر اساس قطعنامهٔ جدید ، هرگونه فروش سلاح به ایران به مدت ۵ سال باید به تصویب شورای امنیت برسد . طبیعی است که آمریکا در شورا با هر گونه معامله مخالفت کند . پس در عمل ، تحریم تسلیحاتی سابق  بمدت ۵ سال تمدید شده و بعد از پایان این مدت ـ که چند ماهش هم گذشته ـ مصوبهٔ مزبور کأن لم یکن شده و ایران میتواند از چین وروسیه تسلیحات متعارف خریدای کند.
 
...................... 
 
در ضمن فقط همین را بگویم ه در صورت عدم توافق هسته ای با غرب ، کنگرهٔ آمریکا با لوایح تنبیهی خود، صادرات نفتی ایران را به صفر میکشاند. آنها یکبار اینکار را کردند و صادرات نفتی ما را از دوملیون و دویست هزار بشکه به کمتر از نهصد هزار بشکه تقلیل دادند . بنابر این آنها در یک فرجهٔ زمانی یکساله میتوانستند  این نهصد هزار بشکه راهم به صفر برسانند. در این صورت درآمد ارزی دولت هم از بین میرفت  و آنوقت با خزانهٔ خالی، اسلحه که سهل است معلوم نبود چطور باید شکم مردم را سیر کرد ...مردمیکه یکی از بزرگترین ورد کنندگان مواد غذایی در دنیا بوده وهستند.

 

سلام

البته همه قطعنامه های شورای امنیت الزام آور نیستن. وحتی اونهایی که الزامی هستن ، کاملا رعایت نمیشن. در مورد اسرائیل هم که ..قطعنامه یعنی کشک . در کل قطعنامه های شورای امنیت  ، بسته به قدرت و توانایی کشور ها ، میتونن در شدت تأثیر گذاری متغیر باشن. در ضمن به صفر رساندن صادرات نفت ایران(از سوی امپراطوری  آمریکا)،  فقط در صورت یک جنگ تمام عیار امکان پذیر میبود.

  • Upvote 7
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اسکادران 22 تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، در حال حاضر مسئولیت دفاع هوایی از شمال غرب ایران را بر عهده دارد ، چرا که تهدید جنگنده های اف-16 ترک در این منطقه بسیار جدی و قابل توجه است . سازمان رزم این اسکادران ، از چهار فروند MIG-29UB ، بعلاوه یکفروند MIG-29A بهره می برد و بجز یکی از فالکروم های دو سرنشینه ، بقیه کاملاً عملیاتی بوده و پرنده چهارم ( رجیستر 6302-3) قرار است برای تعمیرات اساسی  به پایگاه یکم شکاری تهران ، تحویل داده شود

 

مدل یو - بی که جنگنده محسوب نمی شود. یعنی واقعاٌ فقط یک میگ 29 جنگنده در شمالغرب داریم؟ خدا رحم کنه!

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از کانال نظامی در تلگرام که واتر مارکتش رو در تصویر مشاهده میکنید تصویری جالب منتشر کرده که به نظر سامانه Autobaza-M میرسه
ظاهرا روس ها اخیرا این سامانه رو تحویل ایران دادند

http://8pic.ir/images/zoo3rl3fg1vj4xgaq9gq.jpg

 

تصاویری از این سامانه در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۳. بعضی از منابع روسی ارسال این مجموعه رو در سال ۲۰۱۱ اعلام کردن و ادعا داشتن که از اون تو کشف آر کیو ۱۷۰ استفاده شد.

مدیران در صورت صلاحدید به گالری منتقل کنن

 

PVO_MAKS-2013_124.JPG

PVO_MAKS-2013_125.JPG

 

این تصویر حاوی بیشترین جزییات در رابطه با این سیستم پسیو هست.

PVO_MAKS-2013_126.JPG

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/22-1.jpg]thumb_22-1.jpg[/url]

جالبترین چیزش برد کشف ۴۰۰ کیلومتری هست.

و این هم تصاویری از داخل مجموعه:

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/23-1.jpg]thumb_23-1.jpg[/url]

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از کانال نظامی در تلگرام که واتر مارکتش رو در تصویر مشاهده میکنید تصویری جالب منتشر کرده که به نظر سامانه Autobaza-M میرسه
ظاهرا روس ها اخیرا این سامانه رو تحویل ایران دادند

http://8pic.ir/images/zoo3rl3fg1vj4xgaq9gq.jpg

 

والا بر بودنش در ایران صحبت هایی بود ولی تاییدیه نبود 

 

http://www.ausairpower.net/APA-Warpac-Rus-PLA-ESM.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

مدل یو - بی که جنگنده محسوب نمی شود. یعنی واقعاٌ فقط یک میگ 29 جنگنده در شمالغرب داریم؟ خدا رحم کنه!

 

البته تعداد جنگنده های عملیاتی در هر اسکادران جزء اطلاعات طبقه بندی شده است و حتی اگراطلاعاتی وجود داشته باشد ، اجازه افشاء آن وجود ندارد . با این حال ، احتمالاً منظور نویسنده بخشی از سازمان رزم این اسکادران هست و ممکن است مدلهای دیگری از جنکنده های موجود در این پایگاه و اسکادران حضور داشته باشند .

تا آنجا هم که اطلاع دارم ، گونه  UB یا براساس نامگذاری ناتو MIG-29 B ، فاقد رادار هست ولی حسگرهای فروسرخ استاندارد را در اختیار دارد و به شکل بسیار زیبایی هم مسلح خواهد بود .

 

البته متاسفانه  برای نیروی هوایی همچنان وضعیت قرمز هست .

 

Untitled~37.jpg

 

 

n1013515-1797319.jpg

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 
 
البته تعداد جنگنده های عملیاتی در هر اسکادران جزء اطلاعات طبقه بندی شده است و حتی اگراطلاعاتی وجود داشته باشد ، اجازه افشاء آن وجود ندارد . با این حال ، احتمالاً منظور نویسنده بخشی از سازمان رزم این اسکادران هست و ممکن است مدلهای دیگری از جنکنده های موجود در این پایگاه و اسکادران حضور داشته باشند .
تا آنجا هم که اطلاع دارم ، گونه  UB یا براساس نامگذاری ناتو MIG-29 B ، فاقد رادار هست ولی حسگرهای فروسرخ استاندارد را در اختیار دارد و به شکل بسیار زیبایی هم مسلح خواهد بود .




با تشکز از مطالب زیبا و با محتوایی که قرار میدید ؛ در مورد این آمار MIG-29A های مستقر در تبریز در این مقاله ؛ فک نکنم این آمار درست باشه بنده بارها شخصا شاهد پرواز دسته های چند فروندی MIG-29A ها بر فراز تبریز بودم و همچنین تصاویر بسیار زیادی از میگ 29 های مختلف در فضای مجازی وجود داره که عدد 2 که نشان دهنده پایگاه دوم شکاری هست دیده میشه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

با تشکز از مطالب زیبا و با محتوایی که قرار میدید ؛ در مورد این آمار MIG-29A های مستقر در تبریز در این مقاله ؛ فک نکنم این آمار درست باشه بنده بارها شخصا شاهد پرواز دسته های چند فروندی MIG-29A ها بر فراز تبریز بودم و همچنین تصاویر بسیار زیادی از میگ 29 های مختلف در فضای مجازی وجود داره که عدد 2 که نشان دهنده پایگاه دوم شکاری هست دیده میشه

 

البته عرض کردم ، مقاله نظر نویسنده است و تایید و رد نمی شود ، ممکن هست تعداد موجود ، بیشتر یا کمتر باشد ویا ارقام مربوط به زمینگیر بودن با عملیاتی بودن پرنده ها ، کم و زیاد شود . 

 

اصل مطلب اینجاست که وضعیت ناوگان به هیچ عنوانی ، مطلوب ارزیابی نمی شود و این مشخصاً به معنای بحران در زمان بروز تنش های غیر قابل پیش بینی است 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شعار دادن چیزی را عوض نمیکند. تمام مصوبات شورای امنیت ، از جمله قطعنامه سابق ، برای تمام اعضا ی سازمان ملل متحد الزام آور است چه عضوی راضی باشد یا نباشد.پس ازاین نظر فرقی بین قطعنامه قبلی و فعلی نیست و مخالفت ما با مصوبه قبلی چیزی از اهمیت و الزام آوری آن کم نمیکند و همانطور که دیدیم همه کشورها آن مصوبه را الزام آور دانسته و بدان عمل کرده و در آن مدت حتی یک فشنگ هم به ما نفروختند.درست مانند مصوبات تحریمی شورای امنیت در مورد عراق صدام حسین و کره شمالی که همه کشورها ـ حتی روسیه وچین که در هنگام بحث در شورا چندان با تحریمهای سخت موافق نبودند ـ خود رابه آنها ملزم دانسته وبه مخالفتهای عراق و کره شمالی وقعی ننهادند.
 
در ضمن، مصوبات  ضد ایرانی شورای امنیت ، حتی برای خود ایران هم الزام آور است. اصولا هر کشوری با ورود به سازمان ملل متحد ، اجبارأ الزامی بودن مصوبات شورای امنیت را هم می پذیرد.برای همین است که کشور سویس به مدت دهها سال به عضویت سازمان ملل در نیامد زیرا دولتمردان سویسی ، پذیرش الزام آوری مصوبات شورای امنیت را مغایر با اعمال حاکمیت ارادهٔ دولت سویس در عرصه بین المللی  میدانستندواین الزام آوری را نمی پذیرفتند.
 
در آخر، در حقوق بین الملل چیزی بنام شدت و درجهٔ الزام آوری وجود ندارد . یعنی مسأله ، صفر و صد است . سفید و سیاه است و حالتهای بینابینی ندارد. یک مصوبهٔ بین المللی ، یا الزام آور هست یا نیست و اگرا لزام آور است ، دیگراین الزام آوری شدت و ضعف ندارد. پس الزام ایران ودیگراعضای سازمان ملل متحد ، نسبت  به قطعنامهٔ قبلی درست باندازهٔ الزام آنها نسبت به قطعنامهٔ جدید است و این الزام ، کم و زیاد نمیشود.
............................
  بر اساس قطعنامهٔ جدید ، هرگونه فروش سلاح به ایران به مدت ۵ سال باید به تصویب شورای امنیت برسد . طبیعی است که آمریکا در شورا با هر گونه معامله مخالفت کند . پس در عمل ، تحریم تسلیحاتی سابق  بمدت ۵ سال تمدید شده و بعد از پایان این مدت ـ که چند ماهش هم گذشته ـ مصوبهٔ مزبور کأن لم یکن شده و ایران میتواند از چین وروسیه تسلیحات متعارف خریدای کند.
 

...................... 
 
در ضمن فقط همین را بگویم ه در صورت عدم توافق هسته ای با غرب ، کنگرهٔ آمریکا با لوایح تنبیهی خود، صادرات نفتی ایران را به صفر میکشاند. آنها یکبار اینکار را کردند و صادرات نفتی ما را از دوملیون و دویست هزار بشکه به کمتر از نهصد هزار بشکه تقلیل دادند . بنابر این آنها در یک فرجهٔ زمانی یکساله میتوانستند  این نهصد هزار بشکه راهم به صفر برسانند. در این صورت درآمد ارزی دولت هم از بین میرفت  و آنوقت با خزانهٔ خالی، اسلحه که سهل است معلوم نبود چطور باید شکم مردم را سیر کرد ...مردمیکه یکی از بزرگترین ورد کنندگان مواد غذایی در دنیا بوده وهستند.


خير دوست عزيز، برخى از قطع نامه ها سياسى هستند.. مثلا قطع نامه اى كه به عنوان مثال سلاح هسته اى را براى كشورى ممنوع ميكنه..
ببين دوست عزيز، اين نوع قطع
نامه ها بر اساس قانونى در دنيا تنظيم نميشوند.. خيلى ها متوجه نيستند كه ما قانونى در دنيا نداريم
كه بگه كسى حق داشتن سلاحى رو نداره! توجه داشته باشيد كه اين بيشتر يك جنبه سياسى داره.. قطع نامه اى كه پايه حقوقى داره اونى هست كه شما خودت برى و حق خودت رو از خودت بگيرى.. مثلا من ميرم تعهد ميدم كه آقا من قبول ميكنم كه شما اين قانونى كه وجود نداره رو براى من پياده كنيد.. من اينجا متعهد شدم و حتى وتو از طرف دوستان من هم اينجا اثر بخش نيست..چون اون حق هم واگذار كردم..

هيچ قانونى در دنيا وجود نداره كه بگه كسى حق داشتن سلاحى رو نداره.. اين يك بازى سياسى هست كه غربى ها از خودشون دراوردند..

با سلام 
 

 
البته عرض کردم ، مقاله نظر نویسنده است و تایید و رد نمی شود ، ممکن هست تعداد موجود ، بیشتر یا کمتر باشد ویا ارقام مربوط به زمینگیر بودن با عملیاتی بودن پرنده ها ، کم و زیاد شود . 
 
اصل مطلب اینجاست که وضعیت ناوگان به هیچ عنوانی ، مطلوب ارزیابی نمی شود و این مشخصاً به معنای بحران در زمان بروز تنش های غیر قابل پیش بینی است 


باور نكنيد،يك نوع بازيه اطلاعاتى هستش.. ايران مخصوصا داره گدابازى در مياره جلوى دوربين.. طبق گفته مردكى بنام آنتونى كوردسمن، نيروى هوايى ايران وضعيت خوبى نداره اما در همون سال ها مقامات بلند پايه سرويس هاى اطلاعاتى آمريكا ادعاى كوردسمن رو بى اساس دونستن.. كاملا مشخص هست كه نيروى هوايى ايران ناوگانش به نسبت قديميه، اما من اين چيزهايى كه ايران تو تلويزيون نشون ميده رو زياد بهش اطمينان ندارم..

با تشکز از مطالب زیبا و با محتوایی که قرار میدید ؛ در مورد این آمار MIG-29A های مستقر در تبریز در این مقاله ؛ فک نکنم این آمار درست باشه بنده بارها شخصا شاهد پرواز دسته های چند فروندی MIG-29A ها بر فراز تبریز بودم و همچنین تصاویر بسیار زیادی از میگ 29 های مختلف در فضای مجازی وجود داره که عدد 2 که نشان دهنده پایگاه دوم شکاری هست دیده میشه


دوست عزيز ، علاوه بر همه اينها هواپيماهايى رزرو هستند .. خيلى ها هم فقط در جاهايى هستند كه دشمن فكرش رو هم نمى كنه.. هر از گاهى هم بادكنك ميگذارند
  • Upvote 8
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دکتر رضا سراج، کارشناس ارشد مسائل راهبردی با توجه مخالفت آمریکا از فروش سوخو به ایران، در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

اعلام خبر فروش جنگنده‌های روسی سوخو 30 به ایران، خشم مقامات آمریکا و اسرائیل را برانگیخت. در اولین واکنش به این موضوع، تام شانون معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست مجلس سنا گفت: «آمریکا از طریق شورای امنیت اجازه نخواهد داد که روسیه به ایران سلاح بفروشد.»

 

1548200_518.jpg

 

هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است.

برد عملیاتی این جنگنده 1500 کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن 3000 کیلومتر می‌گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت‌گیری هوایی، می‌توان آن را تا 5200 کیلومتر (3200 مایل) افزایش داد. این هواپیما با ذخیره سوخت می‌تواند نزدیک به 4/5 ساعت پرواز کند؛ و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود 10 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

این جنگنده همچنین می‌تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. جنگنده سوخو 30 SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن 8 تن است. تسلیحات این جنگنده شامل تیربار، انواع بمب، موشک‌های هوا به هوا و نیز موشک‌های فراصوتی ضد ناو است. موشک‌های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب کرد، اونیکس نام دارد که دارای برد 120 تا 300 کیلومتر است.

نخستین نمونه‌های ساخته شده از جنگنده‌های سوخو 30 SM در سال 2012 در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت. این جنگنده با جنگنده‌های F15 و F16 و F18 آمریکایی برابری می‌کند و تمامی نیازهای عملیاتی کشور پهناور ایران را تأمین می‌نماید. با در اختیار گرفتن این جنگنده، ایران از برتری بسیار محسوسی درنبرد هوایی برخوردار می‌گردد.

 

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/553703/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D9%88-30-%D8%B3%D8%A8%D8%A8-%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%B3-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.