Recommended Posts

دیدار سه روزه مصطفی نجار وزیر دفاع ایران از روسیه، بدون اعلام رسمی نتایج آن، در شرایطی به پایان رسید که بنا بر گزارش‌های منابع روسی ظاهراً قرار بود طی آن موضوع فروش سیستم دفاع هوایی پیشرفته موسوم به اس-۳۰۰ مابین دو کشور نهایی شود.

سفر دو روزه بورو دافکین معاون وزیر خارجه روسیه به تهران، که روز جمعه دوم اسفند به پایان رسید، نشانه تمایل مسکو به ادامه بررسی «جوانب سیاسی» همکاری‌های نظامی و اتمی دو کشور و به عبارت دیگر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات اخیر نجار در روسیه است.
در تأیید به نتیجه نرسیدن مذاکرات نجار در مسکو و تعویق عقد قرارداد خرید سیستم دفاع هوایی اس-۳۰۰، روزنامه چاپ روسیه «کامرسانت» که در دسامبر گذشته نیز گزارش‌های دیگری پیرامون امکان انجام این معامله انتشار داده بود، موضوع را مورد تأیید قرار داد.

روزنامه یاد شده مدعی شد که عدم تمایل کنونی مسکو به نهایی کردن فروش موشک‌های اس-۳۰۰ و مشکلات سیاسی مربوط به آن، طی دیدار روز چهارشنبه نجار با آناتولی سردیکف وزیر دفاع روسیه به اطلاع طرف ایرانی بازدید کننده رسیده است.

این روزنامه روسی پیش‌بینی کرده است که موضوع تحویل موشک‌های پیشرفته دفاع هوایی اس-۳۰۰ به ایران دست کم تا بعد از دیدار آینده دیمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، در واشنگتن، انجام نخواهد شد.

«کامرسانت» از جمله منابع مطلع و نزدیک به مراکز دفاعی روسیه بشمار می‌رود. همین روزنامه در سال ۲۰۰۷ به قلم یکی از افسران ارشد روسی که پس از ترک خدمت نظامی به کار تحقیق، مشاوره و نوشتن می‌پرداخت موضوع ارسال پاره‌ای از تجهیزات اس- ۳۰۰ از طریق جمهوری بلاروس به ایران را مطرح ساخت که متعاقباً از سوی مقامات روسی تکذیب شد. افسر سابق یاد شده چند ماه بعد در همان سال به نحوی مشکوک جان خود را از دست داد.

به نظر می‌رسد که مشکلات سیاسی تنها مربوط به انجام تعاملات حساس نظامی مابین تهران و مسکو نیست چرا که تکمیل قرارداد ساخت کارخانه برق هسته‌ای بوشهر نیز طی سال‌های اخیر به دلیل وجود همین مشکلات با تعویق‌های مکرر روبه‌رو بوده است.

روزنامه چاپ روسیه [b]کامرسانت[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار حجازي در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس:
براي تحميل تلفات زياد و سريع به متجاوز برنامه‌ريزي كرده‌‌ايم

خبرگزاري فارس: جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران، جنگ با ايران را به منزله ورود به يك باتلاق بي‌انتها توصيف كرد و با بيان اينكه بالا بردن تلفات دشمن در نبرد ناهمطراز براي دشمن غيرقابل تحمل است، گفت: براي تحميل تلفات زياد و در زمان كوتاه بر دشمن، برنامه‌ريزي كرده‌ايم.

سردار سيد محمد حجازي از جمله فرماندهان عالي‌رتبه نيروهاي مسلح است كه همواره رابطه گرم و تعامل مناسبي را با رسانه‌ها داشته است. نگاهي به فعاليت و كارنامه درخشان سردار حجازي در دوران فرماندهي نيروي مقاومت بسيج، حضور وي به عنوان جانشين فرمانده كل سپاه را با توجه به رويكرد اين نيرو در رويكرد عميق‌تر به بسيج قابل توجه‌تر مي‌سازد.
سردار حجازي پيش از انتصاب از سوي فرمانده معظم كل قوا در تاريخ دوم خردادماه سال جاري، مدتي نيز رياست ستاد مشترك سپاه و معاون هماهنگ كننده كل سپاه را نيز بر عهده داشته است. وي در عين حضور به عنوان جانشين فرمانده كل سپاه، هم اكنون فرماندهي قرارگاه ثارالله را نيز بر عهده داشته و از اين منظر، ورود اين مصاحبه به موضوعات امنيتي نيز امري لازم بود.
جانشين فرمانده كل سپاه در گفتگويي مشروح با خبرنگاران دفاعي خبرگزاري فارس كه با هدف بررسي عملكرد سي‌ساله نيروهاي مسلح كشور انجام گرفت، موضوعات مختلفي را مورد توجه قرار داد

* نظامي گري؛ قبل از انقلاب يك شغل پردرآمد، بعد از انقلاب حامي ملت

سردار حجازي در ابتدا در خصوص وضعيت نيروهاي مسلح كشور قبل از انقلاب اظهار داشت: نيروهاي مسلح كشورمان در گذشته بازار جذب تجهيزات امريكايي و غربي بود و آنها ايران را كشور پولداري مي‌دانستند كه بايد سركيسه‌ شود.
جانشين فرمانده كل سپاه افزود: يكي ديگر از ويژگي‌هاي نيروهاي مسلح ايران در پيش از انقلاب، پيروي تمام عيار و بي چون و چرا از مدل‌ها و تئوري‌هاي كشورهاي ديگر بود و امروز هم اگر مراجعه شود، در مراكز آموزشي، مداركي داريم كه ترجمه كامل تئوري‌هاي دست چندم امريكايي‌ها و انگليسي‌هاست و جالب اينجاست كه به همين‌ها نيز افتخار مي‌كردند.
وي با بيان اينكه البته نظامي بودن در آن زمان يك شغل پردرآمد محسوب مي‌شد، تصريح كرد: علاوه بر آن، چون تمام نيروهاي مسلح كشور در اختيار قدرت‌هاي خارجي بودند هيچ تهديد خاصي هم صورت نمي‌گرفت.
رئيس سابق ستاد مشترك سپاه نيروهاي مسلح ايران در قبل از انقلاب را ژاندارم و مامور حفظ منافع ديگران در منطقه توصيف كرد و افزود: براي نمونه مي‌توان به شركت ارتش ايران در نبرد ظفار اشاره كرد و يا پايگاه‌هايي كه در مرزهاي شمالي براي جمع آموري اطلاعات از شوروي براي مقابله با تهديد روسيه در ايران، در اختيار امريكا قرار داده شد و اينها همه نشان مي‌دهد كه نيروهاي مسلح كشورمان ابزار دست قدرت‌هاي خارجي بودند.
حجازي گفت: بعد از انقلاب علاوه بر تمام دستگاه‌هاي اجرايي كشور، نيروهاي مسلح نيز دست‌خوش تحولات بنيادين قرار گرفت چراكه به دليل قطع روابط با خارجي‌ها و خصوصا غربي‌ها، مجبور بوديم هم از نظر تجهيزات و هم از نظر تئوري و نظريه روي پاي خود بايستيم.
وي گفت: از طرف ديگر بعد از انقلاب كشور با تهديدات مختلفي روبرو شده بود و با بروز جنگ، ديگر جايي براي افراد فرصت طلب در نيروهاي مسلح نماند و كساني كه از ويژگي‌هاي ايثار و از خودگذشتگي برخوردار بودند، جذب شدند.
جانشين فرمانده كل سپاه يادآور شد: گاهي حضور در نيروهاي مسلح يك شغل است و گاهي تكليف ملي و يك وظيفه ديني و انقلابي. در زمينه تجهيزات هم از آنجايي كه تحريم‌هاي زيادي عليه ايران صورت گرفته و كشور نيز با تهديد روبرو شده بود، مجبور بوديم خلاقيت به خرج داده و روي پاي خودمان بايستيم و به ديگران تكيه نكنيم.

* امروز در عرصه تجهيزات توانايي ورود به هر عرصه‌اي را داريم

حجازي در ادامه اظهار داشت: هرچند جنگ 8 ساله عراق براي كشورما ناخواسته و تحميلي بود ولي بركاتي نيز به همراه داشت.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه جنگ تحميلي خلاقيت، استعداد و خوداتكايي نيروهاي مسلح ما را بارور كرد، افزود: امروز در زمينه تجهيزات هيچ عرصه‌اي نيست كه ما توانايي ورود در آن را نداشته باشيم و هرچند هنوز تا رسيدن به مرحله آرماني راه زيادي در پيش است ولي ديگر نيازي به تكيه بر خارجي‌ها نداريم و نيروهاي مسلح نشان داده كه در اين زمينه توانايي‌هاي بالايي دارند.
جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: اگر انقلاب اسلامي در ايران رخ نمي‌داد، نيروهاي مسلح ما نهايتا نمي‌توانستند در حد كشورهاي دست دوم منطقه باشند.

* دست و پا زدن‌هاي رژيم صهيونيستي به خاطر ترس از ايران است

حجازي دليل دست و پا زدن‌هاي رژيم صهيونيستي را به خاطر ترس از قدرت جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: اگر شرايط منطقه مطابق ميل آنها پيش مي‌رفت و هيچ احساس خطري نمي‌كردند، اين قدر دست و پا نمي‌زدند، هرچند همين ارتش اسرائيل كه ادعا مي‌كند پنجمين ارتش دنياست، در برابر قدرتي مانند حماس و حزب‌الله به سختي شكست خورد.
وي خاطر نشان كرد: امروز به لطف خدا و تدابير حكيمانه امام(ره) در گذشته و رهبر معظم انقلاب در امروز و نيز بواسطه قابليت‌هايي كه نيروهاي مسلح كشور دارند، دشمن در تهاجم عليه ايران با ترديد جدي مواجه شده است.
اين مقام عالي‌رتبه نظامي كشور به سخنان محمود احمدي‌نژاد اشاره كرد و افزود: رييس جمهور كشورمان در يكي از سخنراني هاي خود گفتند ايران سيزده بار تا مرز تهديد نظامي پيش رفت اما جنگي درنگرفت و اين بواسطه قابليت‌هايي بود كه در كشور و در نيروهاي مسلح وجود داشت.

* جلوگيري از جنگ بزرگترين دستاورد نيروهاي مسلح ايران است

حجازي با اشاره به اينكه پيروزي در جنگ‌ها از اهميت زيادي برخوردار است، تاكيد كرد: ولي اساسا نيروي مسلحي موفق است كه بتواند از بروز جنگ جلوگيري كند و اينكه بتوانند در جنگ موفق شوند، يك پيروزي دست دوم است.
وي در خصوص عملكرد نيروهاي مسلح كشور پس از ايام دفاع مقس نيز گفت: موفقيت بزرگتر نيروهاي مسلح ايران پس از دفاع مقدس همين است كه با وجود تهديدات متفاوت از سوي دشمنان، توانستند از بروز جنگ جلوگيري كنند و اين دستاورد بسيار بزرگي است.

* جنگ با ايران به منزله ورود به يك باتلاق بي‌انتهاست

جانشين فرمانده كل سپاه يادآور شد: البته دشمن نيز با توجه به خساراتي كه در صورت جنگ با ايران براي خودش برآورد كرده از دست زدن به چنين اقدامي خودداري مي‌كند.
حجازي تاكيد كرد: اين حرف‌ها يك ژست تبليغاتي و مانور رسانه‌اي نيست بلكه خود دشمنان نيز كه از سيستم‌هاي اطلاعاتي قوي برخوردارند، بارها به اين امر اذعان كرده‌ و با اين ارزيابي‌ها از قدرت دفاعي ايران به اين نتيجه رسيده‌اند كه درگيري با ايران به منزله ورود به يك باتلاق بي‌انتهاست و اين يك ارزيابي دقيق است.
وي افزود: البته دشمنان با اقداماتي نظير حمله به عراق و افغانستان يا درگير شدن با حزب‌الله لبنان و جنگ غزه نشان دادند با وجود ارزيابي‌هاي دقيق خود، اشتباهات زيادي نيز مرتكب خواهند شد.
اين مقام عالي‌رتبه نظامي كشور دست زدن به چنين اقدام اشتباهي را از سوي دشمنان منتفي ندانست و اظهار داشت: اينكه دشمنان تاكنون نتوانسته‌اند اقدام نظامي عليه ايران داشته باشند به دليل روشن بودن مسئله براي آنهاست.
وي گفت: ممكن است آنها از نظر تجهيزات پيشرفته‌تر از ما باشند ولي تجهيزات تنها بعدي از ابعاد يك قدرت نظامي است و روحيه و تاكتيك به مراتب مهمتر از تجهيزات است. چرا كه ديدم يك سلاح ساده در دستان مجاهدين حزب‌الله يا مقاومين فلسطين توانست در برابر ارتش قدرتمند اسرائيل بايستد و جنگ 22روزه در غزه نيز ثابت كرد گرچه تجهيزات نظامي مهم است ولي تعيين كننده نيست.

* براي تحميل تلفات زياد بر دشمن برنامه‌ريزي كرده‌ايم

حجازي يادآور شد: در جنگ تحميلي، دشمن در چند بعد از جمله نبرد هوايي بر ما برتري داشت چرا از طرفي كشور ما در تحريم به سر مي‌برد و از طرف ديگر پيشرفته‌ترين تجهيزات نظامي از سوي ابرقدرت‌ها در اختيار دشمن ما يعني عراق قرار مي‌گرفت.
اين فرمانده ايام دفاع مقدس ادامه داد: در بعد زرهي هم وضع به همين صورت بود و ما مجبور بوديم براي نبرد عرصه‌هايي مانند مناطق باتلاقي و هور را انتخاب كنيم كه محدوديت به كارگيري ادوات زرهي براي دشمن را به همراه داشته باشد و اين يعني پرهيز كردن از درگيري با نقاط قوت دشمن و پرداختن به نقاط ضعف آنها كه از اين موضوع در تئوري‌هاي نظامي به عنوان «نبرد ناهمطراز» ياد مي‌شود، يعني با توجه به تهديدات منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي، سازوكارها و تاكتيك‌هايي استفاده شود كه در آن از نقاط ضعف دشمن استفاده كنيم.
حجازي يكي از ويژگي‌هاي نبرد ناهمطراز را بالا بودن تلفات دشمن در جنگ عنوان كرد و گفت: اگر تدبيري انديشيده شود تا تلفات دشمن در جنگ بالا رود، اين موضوع براي دشمن قابل تحمل نخواهد بود.
وي تاكيد كرد: راهكارهاي تحميل تلفات زياد بر دشمن در مدت زمان كوتاه را نيز انديشيده‌ايم، ولي در عين حال نبايد با ساز و كارها و تاكتيك‌هايي كه براي دشمن شناخته شده است با او جنگيد.

* دشمن ابزار مهمي براي مقابله با قايق‌هاي تندرو سپاه ندارد

رييس سابق ستاد مشترك سپاه در خصوص نبرد ناهمطراز نيز گفت: گاهي نبرد ناهمطراز يا نامتقارن، استفاده از تجهيزات و سلاح‌هاي نامتعارف معني مي‌شود كه ما نه آن را قبول داريم و نه دكترين دفاعي ما چنين رويكردي دارد، علاوه بر اينكه رهبر انقلاب نيز استفاده از سلاح‌هاي نامتعارف را خلاف مي‌دانند و اعتقادات ما نيز استفاده از اين سلاح‌ها را قبول ندارد.
اين مقام عالي‌رتبه نيروهاي مسلح كشورمان روش و تئوري جمهوري اسلامي ايران را در نبرد ناهمطراز، استفاده از روش‌ها و تاكتيك‌هايي دانست كه براي دشمن ناشناخته است و افزود: براي مثال آنها در دريا متكي به ناوهاي بزرگ هستند در حالي كه ما بر استفاده از قايق‌هاي تندرو كوچك تاكيد داريم و آنها نيز ابزار مهمي براي مقابله با آن ندارند و آن پيكرهاي عظيم نيز آسيب‌پذيريشان را بالا مي‌برد و در عين حال اين موضوع را مي‌توان در ابعاد ديگر نيز توسعه داد.

* طرح تحول در سپاه بر اساس تجربيات دفاع مقدس شكل گرفته است

حجازي ساختار جديد و تغيير و تحولات اخير در سازمان سپاه را بر اساس تجربه‌ جنگ تحميلي دانست و افزود: امروز همان تجربه محدود در سطح وسيع بكار گرفته شده است.
جانشين فرمانده كل سپاه افزود: در اين طرح بايد ساختاري بومي و متناسب با جغرافيا، جمعيت، مراكز حساس و ساختار ايران مدنظر قرار مي‌گرفت و اينكه هر منطقه‌اي بتواند بصورت مستقل كار خود را بكند و اينها همگي در ساختار جديد سپاه مورد توجه قرار گرفته است.

* ماهيت ماموريت سپاه و بسيج با نوع تهديدات تغيير مي‌كند

فرمانده سابق نيروي مقاومت بسيج در زمينه فلسفه وجودي سپاه و بسيج نيز اظهار داشت: طبق قانون اساسي دفاع از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن از وظايف اين دو سازمان است و اين ماموريت منحصر به بعد نظامي، دفاعي و مبارزه با دشمن خارجي نبوده و با تغيير در نوع تهديدات عوض مي‌شود.
حجازي افزود: كساني كه اعتقاد به يكسان‌سازي و يا نابودي يكي از ارگان‌هاي نظامي مانند سپاه، ارتش و بسيج دارند تهديد را فقط در بعد نظامي آن مي‌دانند در حالي كه هيچ ترديدي نيست كه اين سازمان‌ها هيچگاه موازي هم نيستند.
وي ادامه داد: در ارتش مكانيزم استفاده از نيروي احتياط را داريم و اين كاملا متفاوت است با بسيجي كه نيروهايش به صورت داوطلب انتخاب مي‌شوند و شايد اين بزرگترين فرق بسيج با يك ارتش كلاسيك است.

* دشمن در راستاي تهديدات امنيتي به گروه‌هاي معاند داخلي كمك مي‌كند

فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) با تاكيد بر اينكه امروز تهديدات عليه جمهوري اسلامي ايران تنها به بعد نظامي منحصر نمي‌شود، تهديدات حال حاضر را تهديد نرم در زمينه كار فرهنگي و يا تهديدات امنيتي در غالب گروه‌هاي ضدانقلاب و تروريستي عنوان كرد و گفت: خود دشمن نيز اعلام كرده است كه كمك به رسانه‌ها و گروه‌هاي معاند در داخل ايران نيز در همين راستا صورت مي‌گيرد.

* بايد كاري كنيم تا نيروهاي انقلابي در زمان لازم دست به اسلحه ببرند

حجازي با بيان اينكه ايجاد آمادگي در نيروهاي مسلح و يا در بين مردم هيچگاه خلق‌الساعه نيست، گفت: بايد كاري كنيم كه نيروهاي سازمان يافته و آماده در اختيار باشد كه خود اين امر ايجاد بازدارندگي مي‌كند و يا اگر تهديدي صورت گرفت ما در آمادگي كامل باشيم.
وي خاطر نشان كرد: ايجاد سازوكار يك امر روزمره نيست بلكه اين موضوع بايد در يك بازه زماني طولاني مدت صورت بگيرد تا نيروهاي داراي روحيه انقلابي بتوانند در مواقع ضروري دست به اسلحه ببرند.
جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: با اين ديدگاه بسيج به هيچ وجه تعطيل بردار نيست و نمي‌تواند بيكار باشد بلكه متناسب با نياز كشور بايد خدماتي در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي نيز داشته باشد اما نكته مهم اين است كه اين كارها بايد متناسب با شأن بسيج باشد تا نيرو همواره احساس نشاط و آمادگي كند.
حجازي خاطرنشان كرد: در مورد سپاه نيز وضع به همين صورت است و نبايد فقط به غالب‌هاي تجربه شده در ايام دفاع مقدس اكتفا كرد بلكه بايد ساختار، تجهيزات و آمادگي نيروها همواره تناسب‌سازي شود چرا كه اين يك امر پوياست و موجب ايجاد نشاط و سرزندگي در نيروهاي مسلح مي‌شود.
وي تاكيد كرد: به هرحال رمز موفقيت‌ نيروهاي مسلح در نظر گرفتن شرايط محيطي و تلاش براي متناسب‌سازي سازمان و تجهيزات با شرايط تهديدات روز است.

* پيشي گرفتن از دشمن در زمينه تجهيزات از توقعات مقام معظم رهبري است

رييس سابق ستاد مشترك سپاه با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر اينكه جهت‌گيري‌ها در آستانه دهه چهارم انقلاب بايد به سمت پيشرفت و عدالت توامان باشد، اظهار داشت: هرچند سپاه و بسيج در بعد پياده سازي عدالت در كشور نقش مستقيم ندارند و اين وظيفه دستگاه‌هاي ديگر است، ولي اين دو سازمان با توجه به مخاطبين خود در زمينه عدالت بايد مطالبه جدي از كارگزاران نظام داشته باشد و از اقداماتي كه در راستاي عدالت صورت مي‌گيرد حمايت كنند.
حجازي در خصوص وظيفه نيروهاي مسلح در بعد پيشرفت نيز خاطرنشان كرد: اين امر مختص به يك دستگاه خاص نيست كه بگوييم اين كار فقط وظيفه دولت است بلكه توجه به موضوع پيشرفت وظيفه تمام دستگاه‌ها از جمله نيروهاي مسلح است.
وي تاكيد كرد: در دنياي امروز كه تغيير و تحول با سرعت بالايي صورت مي‌گيرد هر كس از چرخه پيشرفت در عرصه‌هاي علم و فناوري عقب بماند، شكست مي‌خورد و وظيفه نيروهاي مسلح نيز در زمينه‌هاي مختلف اين است كه نه تنها خود را با اين تغييرات هماهنگ كنند،‌ بلكه در اين زمينه پيشتاز باشند.
جانشين فرمانده كل سپاه نيروهاي مسلح را سرآغاز بسياري از تحولات علمي دنيا حتي در عرصه‌هاي روانشناسي و اجتماعي دانست و افزود: آنچه مقام معظم رهبري از مسئولان نيروهاي مسلح توقع دارند، پيشتازي در عرصه پيشرفت است و هرچند امروز نمي‌توانيم ادعا كنيم در دنيا اول هستيم ولي بي‌شك تحقق اين امر يكي از اهداف ما بايد باشد و در گذشته نيز نشان داديم كه مي‌توانيم.
حجازي خاطر نشان كرد: با مشاركت جدي در نهضت نرم‌افزاري و داشتن سهم قابل توجه براي نيروهاي مسلح مي‌توانيم در بعد عدالت‌خواهي نيز همكاري كنيم و اين يك امر روشني است كه بسياري از تحولات علمي در دنيا سرآغازش از نيروهاي مسلح بوده است.
وي تاكيد كرد: وقتي دشمن تجهيزاتي مي‌سازد كه بر ما برتري دارد ما بايد سعي كنيم تا از او عقب نمانيم و آنچه مقام معظم رهبري از نيروهاي مسلح انتظار دارند پيشتازي در اين مسئله است و دسترسي به آن هم غير ممكن نيست.

* در برخي مقاطع ديدگاه‌ها در عرصه سياسي تجديدنظر طلبانه بود نه اصلاح‌طلبانه

اين صاحب‌نظر مسائل داخلي و منطقه تصريح كرد: امروز و با گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي به جرأت مي‌توانيم بگوييم شعارهاي انقلاب و ارزش‌هايي كه در اين سال‌ها پاسداري شده، كارآيي خود را در عرصه عمل به خوبي نشان داده و اين يعني باطل كردن تمام آن تبليغات و فضاسازي‌هايي كه دشمن درصدد ايجاد آن بوده و هست.
حجازي فضاي موجود در كشور را مويد همان شعارهاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: البته متاسفانه در برخي مقاطع ديدگاه‌هايي مطرح شد كه نمي‌شود نام آن را اصلاح‌طلبانه گذاشت بلكه تجديدنظرطلبانه بود و افراد به دنبال تجديد نظر در برخي اصول و ارزش‌ها بودند و مردم نيز در شرايط موجود با انتخاب و جهت‌گيري‌هاي خود نشان دادند تا چه حد اين ارزش‌ها و رويكردها حاوي پيشرفت و تعالي كشور است.
وي افزود: اين باور نيز در نيروهاي ارزشي ايجاد شده كه هرچه خوبي است از آن ارزش‌ها و دين و انقلاب است و اگر اشكالاتي نيز به چشم مي‌خورد از نوع روش‌ها و كم‌كاري‌هاي افراد است و اين مي‌تواند براي ورود به دهه چهارم دستمايه خوبي باشد.

* هيچ سامانه‌اي از سپاه به قرارگاه پدافند منتقل نمي‌شود

جانشين فرمانده كل سپاه در زمينه موضوع پدافند در كشور اظهار داشت: موضوع پدافند در گذشته نيز در نيروهاي مسلح و خصوصا در نيروي هوايي ارتش مطرح بوده است ولي از آنجا كه هم سپاه داراي سامانه‌هاي متعدد پدافند هوايي است و هم ارتش و بقيه نيروها سامانه‌هاي پدافندي مختلفي در اختيار دارند، تشكيل قرارگاه پدافند در راستاي هم افزايي و هماهنگي‌هاي بيشتر است و قرار نيست مثلا يگاني يا سامانه‌اي از سپاه به آنجا منتقل شود.
حجازي خاطرنشان كرد: سيستم پدافندي سپاه به قابليت‌هاي بسيار خوبي دست يافته و در آينده نيز پيشرفت‌هاي قابل توجهي در اين زمينه خواهيم داشت.

* نيروهاي دريايي سپاه و ارتش كاملا هماهنگ با هم عمل مي‌كنند

اين مقام عالي‌رتبه نيروهاي مسلح با بيان اينكه بحث ساختار يك بحث ثابت و كلي است كه به همين شكل فعلي ادامه يافت، افزود: تقسيم كار بين نيروهاي دريايي ارتش و سپاه نيز باعث شفاف شدن وظايف اين دو نيرو شده و نيروي دريايي ارتش و سپاه ضمن ايجاد هماهنگي‌هاي لازم، وظايف مجزاي خود را دنبال مي‌كنند.

* در صورت عدم آمادگي، تهديدات عليه ايران مجددا به سمت نظامي خواهد رفت

حجازي در خصوص تغييرات صورت گرفته در دولت امريكا نيز اظهار داشت: با روي كار آمدن رئيس جمهور جديد امريكا نوع تهديدات عليه ايران نيز تغيير خواهد كرد و رويكرد دولت جديد اين كشور فشارهاي اقتصادي، سياسي و امنيتي بيشتر بر جمهوري اسلامي خواهد بود.
وي تصريح كرد: در عين حال ما هيچگاه تهديد نظامي را منتفي نمي‌دانيم هرچند آنها اين حربه را در برابر ايران عملي نمي‌دانند چرا كه قدرت آمادگي نيروهاي مسلح ما برايشان روشن است و طبعا اگر اين آمادگي‌ها در نيروهاي ما كاهش يابد آنها مجددا به سمت تهديدات نظامي مي‌روند.

* نيروهاي مسلح كشور همواره در آمادگي كامل به سر مي‌برند

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه نيروهاي مسلح در دوران صلح كار روزمره‌اي كه قابل ارائه به مردم باشد ندارند، اظهار داشت: نيروهاي مسلح كشور در اين ايام بعنوان يك پشتوانه ملي عمل مي‌كنند و ما نيز اين اطمينان را به مردم ايران مي‌دهيم كه فرزندان‌شان در سپاه، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي همواره در آمادگي لازم به سر مي‌برند و اين انتظار مهم و خواست اصلي مردم ايران است كه ما در نيروهاي مسلح قول مي‌دهيم اين وظيفه را به درستي انجام دهيم.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8712120417

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دانشكده پرواز هوانيروز ارتش از بهترين مراكز هوانوردي خاورميانه است

خبرگزاري فارس: فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: دانشكده پرواز هوانيروز در اصفهان از بي نظيرترين و بهترين دانشگاههاي هوانوردي در خاورميانه است.

به گزارش خبرگزاري فارس، در ديدار رئيس دانشگاه آزاد با امير احدي فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد بر همكاري هاي آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي في مابين، پروژه تبديل دانشكده هوافضاي واحد علوم و تحقيقات به قطب علمي بالگرد كشور مورد تاكيد قرار گرفت.
در اين ديدار كه به منظور تبيين و تعيين تفاهم نامه همكاري بين دانشگاه آزاد و يگان هوانيروز صورت گرفت، مواردي نظير فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي، بكارگيري امكانات بالقوه طرفين، تامين و تجهيز كارگاههاي آموزشي با استفاده از ابزارها و تجهيزات هوانيروز، برنامه ريزي جهت آموزش هاي آكادميك در خصوص برگزيدگان هوانيروز، اعزام دانشجويان براي كارآموزي به شركت ها و ساختمان هاي وابسته به هوانيروز، همكاري هاي تحقيقاتي با مركز فناوري هاي نوين دانشگاه آزاد اسلامي و انتخاب گروههاي كاري به منظور بررسي و تبيين تفاهم نامه بين دانشگاه آزاد و هوانيروز مطرح شد.
رئيس دانشگاه آزاد در اين ديدار بر استفاده از امكانات آموزشي دانشگاه براي نيروهاي مركز هوانيروز (در قالب دوره هاي كوتاه مدت و بازآموزي) و بكارگيري امكانات مركز هوانيروز براي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد كرد.
امير احدي نيز در سخناني با اشاره به اينكه هوانيروز يكي از يگانهاي بزرگ بالگرد منطقه است كه سابقه آن در بحث آموزشي 40 ساله است، گفت: دانشكده پرواز هوانيروز در اصفهان از بي نظيرترين دانشگاههاي هوانوردي در خاورميانه است.
وي با اشاره به اهداف و پژوهشهاي صورت گرفته در اين دانشكده گفت: اين مركز به آموزشهاي مجازي و تحقيقاتي اختصاص دارد و از ايجاد بستر براي تعامل بين دانشگاه آزاد و هوانيروز استقبال مي كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8712111344

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهار داشت: در سال 88 خبرهاي خوش و خيره‌كننده‌ فراواني در عرصه صنايع دفاعي داريم كه به مرور به اطلاع ملت شريف ايران خواهيم رساند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار مصطفي محمد نجار در جمع كاركنان سازمان صنايع هوافضا گفت: اين اخبار خوش را عمدتا در حوزه هوافضا، هوايي، الكترونيك، و اپتيك، دريايي، پدافند هوايي و تجهيزات و تسليحات هوشمند ذكر كرد.
وزير دفاع افزود: بحمدالله در سال 87 كه سال نوآوري و شكوفايي نامگذاري شد، موفقيت‌هاي خوبي را كسب كرده‌ايم كه بخش‌هايي از آن اعلام شد.
سردار نجار توسعه تحقيقات و پژوهش‌، ارتقاء هر چه بيشتر كيفيت محصولات، روزآمدسازي تسليحات دفاعي متناسب با نياز و پاسخگويي حداكثري به تهديدات، افزايش سطح روابط دفاعي با كشورهاي دوست و همسايه را از اولويت‌هاي وزارت دفاع در حوزه‌هاي سخت‌افزازي و نرم‌افزاري برشمرد و افزود: رويكرد نوآوري، خلق، كشف و توليد محصولات جديد در سال 88 با جديت بيشتري به دنبال خواهد شد.
وزير دفاع با بيان اينكه اين توانمندي و اقتدار در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه‌اي و جهاني است، تاكيد كرد كه ايران اسلامي ضمن احترام به تماميت ارضي همه كشورها بويژه كشورهاي همسايه، در دفاع از مرزهاي كشور خود مصمم و آماده است، در طول سي سال گذشته اين راهبرد اصولي را در عمل نيز اثبات كرده است.
[url]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8712260758[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس
كتاب خاطرات سرلشكر فيروزآبادي منتشر شد

خبرگزاري فارس: كتاب خاطرات سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با عنوان «گنجينه دل» منتشر شد.


به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سرلشكر فيروزآبادي در كتاب «گنجينه دل» با بيان فرازهايي از زندگينامه خود، به حوادث و وقايع قبل از انقلاب و سي سال فعاليت پس از پيروزي انقلاب اسلامي پرداخته است كه برخي محورهاي آن به شرح زير است:
- وقايع دوران پيروزي انقلاب اسلامي در مشهد مقدس، تظاهرات مردمي عليه رژيم شاه، بستن مدرسه علميه نواب، دستگيري توسط ساواك، وقايع دانشگاه علوم پزشكي مشهد و ورود حضرت امام خميني(ره) به ايران
- چگونگي آشنايي با حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و فعاليت‌هايش در برخي مساجد مشهد و تشكيل انجمن اسلامي جوانان
- سفر به قم در سال 1356، شهادت حاج‌آقا مصطفي خميني(ره) و قيام 19 دي مردم قم و به شهادت رسيدن چندين نفر
- سيري بر حوادث زلزله طبس در شهريور 1357، كه در آن خاطرات خود را از خبر زلزله طبس و عزيمت به آن‌جا و تشكيل اردوگاه‌ امدادي حضرت امام خميني(ره) براي رسيدگي و خدمت‌رساني به مردم زلزله‌زده طبس بازگو شده است.
- خاطرات سال‌هاي 1358 تا 1360 حاوي وقايع اولين روز‌هاي تأسيس جهادسازندگي خراسان، ايجاد مركز خدمات روستايي و ملاقات با شهيد محمدعلي رجايي در وزارت آموزش و پرورش و صحبت با وي درباره انقلاب فرهنگي
- مسووليت جمعيت هلال احمر، حضور در جبهه‌هاي جنگ و كمك و امدادرساني به رزمندگان و فعاليت‌هاي جمعيت هلال احمر در حج
بخش پاياني كتاب «گنجينه دل» كه در قطع رقعي و 371 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه و بهاي 50000 ريال توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس منتشر شده است را آلبوم عكس‌ها، آثار، حكم‌هاي مسووليتي و تقديرنامه‌هاي سرلشكر فيروزآبادي تشكيل مي‌دهد.
به گزارش فارس، سيدحسن فيروزآبادي در سال 1330 در مشهد مقدس متولد شده و از دانشگاه علوم پزشكي اين شهر مدرك دكترا گرفت.
در مبارزات قبل از پيروزي انقلاب از چهره‌هاي شاخص در سطح دانشگاه و شهر مشهد بوده و توسط عوامل ساواك دستگير و زنداني شده است.
وي پس از پيروزي انقلاب مسئوليت‌ تاسيس جهاد سازندگي خراسان و عضويت در شوراي مركزي اين نهاد در كشور، رياست جمعيت هلال احمر، معاونت امور دفاعي و جانشيني نخست ‌وزير در قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص) و مسئوليت ستاد امداد و درمان جنگ، امور پناهگاه‌ها و دفاع غيرعامل، پدافند شيميايي، ميكروبي و هسته‌اي، مهندسي صنعتي جنگ و 80 ماه پشتيباني از جبهه‌ها را بر عهده داشته است.
فيروزآبادي در سال 1368 به فرمان مقام معظم رهبري، به رياست ستاد كل نيروهاي مسلح كشور جمهوري اسلامي ايران منصوب شد و در كنار مسئوليت سياست‌‌گذاري و هدايت عمومي نيروهاي مسلح، عضو شوراي عالي امنيت ملي و مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده و در سال 1374 به درجه سرلشكري ارتقاء يافت.
از رئيس ستادكل نيروهاي مسلح به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانشگاه علوم پزشكي بقيةالله الاعظم(عج) و رئيس هيات امناي دانشگاه عالي دفاع ملي، تاكنون مقالاتي با عناوين «جنبش نرم‌افزاري (نهضت توليد علم)»، «رسالت نيروهاي مسلح از ديدگاه حضرت امام خميني(ره)»، «استراتژي انتظار و تكليف مسلمانان در زمينه‌سازي ظهور»، «اصالت روحانيت و حوزه علميه در قرآن و مكتب امام عصر(عج)» و ده‌ها مقاله پژوهشي ديگر منتشر شده است.
هفتم آذرماه سال جاري نيز محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران نشان استقلال را به پاس سه دهه فعاليت سرلشكر فيروزآبادي، به وي اعطا كرد.
[url]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8712220547[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
...

دوستان نظر شما چيه؟؟؟
حقيقت داره يا نه؟؟؟
اين خبر را هنوز در سايت هاى ايرانى نديدم



[color=red]این کاربر از سایت اخراج شد.
SAEID[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان نظر شما چيه؟؟؟
حقيقت داره يا نه؟؟؟
اين خبر را هنوز در سايت هاى ايرانى نديدم[/quote]

نظر اینه که شما بدلیل نقض قوانین سایت به مدت سه روز از سایت اخراج شدید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
...



[color=red]این کاربر نیز بدلیل درج خبر از منابع غیر معتبر به مدت سه روز اخراج شد.
SAEID[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزار فارس: كتاب «60سال در اطلاعات اسرائيل» مجموعه‌اي از ناكامي‌هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي را به نمايش مي‌گذارد و در اين باره نوشت كه شكست اصلي اسرائيل در لبنان در وهله اول شكست اطلاعاتي است.


به گزارش فارس، پايگاه اطلاع رساني "الاسري " گزارشي از يك كتاب منتشر شده با عنوان "60 سال در اطلاعات اسرائيل " كه توسط مسئولين بلندپايه اطلاعات اسرائيل كه شامل ناكامي‌هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي است، منتشر كرده كه متن اين گزارش بدين شرح است.
سرويس اطلاعات اسرائيل به دليل وظايف حساسي كه بر عهده دارد از جهتي و نقش مهمي كه اين سرويس در خدمت به رژيم صهيونيستي براي شكست دادن دشمنانش در داخل و خارج ايفا مي‌كند در هاله‌اي از ابهام به سر مي‌برد و سخنگويان اين رژيم همواره بر اين نكته تاكيد مي‌كنند كه اگر اطلاعات به دست آمده توسط سرويس اطلاعاتي اسرائيل نبود اين رژيم نمي‌توانست به جنگ‌هاي متعددي دست بزند.
اين كتاب كه اخيرا با نام "60 سال در اطلاعات اسرائيل ... نگاهي از درون " در اسرائيل به چاپ رسيده است جنبه ديگري از چهره نامرئي اين سرويس را براي خواننده به نمايش مي‌گذارد به ويژه اين‌ كه برداشت خواننده از مطالب اين كتاب و نقش اين سرويس متفاوت با آن چيزي است كه مقصود نويسنده و گردآورندگان آن بوده است.
اين كتاب براي نخستين بار به زبان عبري و توسط ژنرال بازنشسته "عاموس غلبواع " و دوست وي ژنرال "افراييد لابيد " توسط مركز ميراث اطلاعات اسرائيل و روزنامه "يديعوت آحارونوت " منتشر شده است.

ثبت شكست‌ها:
اين كتاب با بيان نمونه‌هايي از شكست‌هاي سرويس اطلاعاتي اسرائيل در جمع‌آوري اطلاعات چهره‌اي متفاوت از نقش اين سرويس كه گاه به قداست هم مي‌رسد به نمايش مي‌گذارد، به علاوه اين‌كه نام موساد مربوط به يك سري از عمليات‌هاي ناموفق است كه خود را سلسله‌‌اي طولاني از عمليات‌هاي موفقيت‌آميز نشان داده است كه بارها موجب هزينه‌هاي گزافي براي اسرائيل شده و گاه موجب ضربه زدن به روابط اين رژيم در سطح بين‌الملل شده است.
از بارزترين اين شكست‌ها آنچه در سال 2003 اتفاق افتاد كه اطلاعات ارتش به اشتباه عنوان كرد كه "صدام حسين " نوعي اسلحه‌اي جديد دارد.
نويسندگان اين كتاب در ابتدا از اين كه اسرائيل، آمريكا را براي حمله به عراق تشويق كرد، ابراز ندامت و پشيماني مي‌كنند زيرا مدعي‌اند اگر عراق از نظر نظامي و اقتصادي قدرتمند باقي مي‌ماند، تهران جرأت نمي‌كرد برنامه‌اي هسته‌اي خود را به راه ‌اندازد.
اين كتاب براي نخستين بار از گفت‌وگو‌هاي محرمانه "موشيه شاحال " نماينده اسرائيل با صدام حسين در ابتداي سال 1994 پرده برمي‌دارد كه اين گفت‌وگوها به خواست "بيل كلينتون "رئيس‌جمهور وقت آمريكا متوقف شد با اين كه مصلحت اسرائيل در گفت‌وگو با بغداد بود، زيرا عراق براي آن تهديد استراتژيكي به شمار نمي‌رفت.
در همان سال ناگهان اطلاعات اسرائيل از اعلام كناره‌گيري ليبي از برنامه‌هاي هسته‌اي خود و دستيابي به يك سلاح جديد براي از سرگيري روابط خود با ايالات متحده شگفت زده شد.
با وجود اين ‌كه هر شش قاره، ميدان عمل سرويس اطلاعات اسرائيل است، فلسطين بخش مهمي از فعاليت‌هاي اين سرويس را به خود اختصاص داده است، با وجود اين، اين سرويس در اين ميدان ناكامي‌هاي امنيتي فراواني را به دست آورده است.
اما در سال 2005 اطلاعات ارتش و موساد گزارشي از قدرت حزب‌الله ارائه كرد و از آن آشكار شد كه اطلاعات اسرائيل در ارزيابي توان نظامي خود دچار اشتباه شده است.
در پي شكست جنگ 2006 لبنان، ارتش اسرائيل متوجه عدم صحت گزارشات سرويس اطلاعاتي كه در طراحي نقشه‌هاي عملياتي براي جنگ با حزب‌الله به آن تكيه كرده بود شد كه مي‌توان گفت: شكست اصلي اسرائيل در لبنان در درجه اول شكست اطلاعاتي است.
در سال 2006 ناگهان امنيت داخلي (شاباك) و اطلاعات نظامي (امان) اسرائيل با پيروزي جنبش حماس در انتخابات قانون‌گذاري در اراضي اشغالي فلسطين روبه رو شد و در سال 2007 اطلاعات اسرائيل با سيطره غير منتظره نظامي حماس بر نوار غزه روبه رو شد.
اينجا نيز گزارشات اشتباهي از جانب اطلاعات اسرائيل داده شده بود كه اسرائيل را بسيار در سختي انداخت مهمترين آنها قتل عام "باروخ گلدشتاين " در حرم ابراهيمي در شهر خليل در سال 1994 بود كه به وقوع عمليات استشهادي كه توسط جنبش حماس انجام شد منتهي گرديد به علاوه ناتواني "شاباك " در پيش‌بيني ترور "اسحاق رابين " نخست‌وزير سابق در اواخر سال 1995 از اين موارد به شمار مي رود.
با وجود افشا شدن اين شكست‌ها، كتاب به تحسين براي گرفتار نشدن در چنين خطاهاي سرنوشت سازي پرداخته؛ با اين حال كساني كه در سرويس اطلاعات به خطاهاي خود اعتراف كنند كم هستند و كساني كه از خطاهاي خود پند بگيرند نيز كمترند.
در اين كتاب به نوعي از تاكيد بر اينكه سرويس امنيتي اسرائيل با مرو زمان به دليل سري بودن و جاسوسي بودن آن و انجام فعاليت‌ها در خارج از چارچوب‌هاي قانوني و قضايي، دچار فساد شده، دوري گزيده شده است.
به همين دليل اين سرويس همواره شاهد فراخوان‌هاي متعدد است به ويژه اين كه بعد از هر شكستي به اصلاحات داخلي و بازنگري در تشكيلات ريشه‌اي و بدنه خود و حتي وظايف و دستورالعمل‌هاي خود مي‌پردازد با علم به اينكه حجم بودجه‌اي كه دولت براي آن در نظر گرفته مي‌شود اعلام نمي‌گردد.

نظارت نظامي:

كتاب گزارش مفصلي را از بارزترين دستاوردها و ناكامي‌هاي اطلاعات اسرائيل و مهمترين عمليات‌ تاريخي كه به آن دست زده است و بر آينده اين رژيم تاثيرات خوب يا بدي گذاشته است بيان مي‌كند.
با اين وجود، نويسندگان اين كتاب به خوبي مي‌دانند كه در تحليل‌هايي كه از نظارت نظامي ارائه مي‌دهند با مشكلات جدي روبه‌رو هستند زيرا انتشار هر خبر جديدي در عالم اطلاعات اسرائيل ممكن است به امنيت اين رژيم خدشه وارد كند به همين دليل اين كتاب به امور سري موثر در تصميمات آينده رژيم صهيونيستي نپرداخته است.
اين كتاب همچنين در تفصيل دستيابي سرويس‌هاي اسرائيل به منابع اطلاعاتي و اهدافي كه پيرو اين اطلاعات و موقعيت‌هاي جغرافيايي براي خود ترسيم مي‌كند و چگونگي وظايف سياسي و نظامي آن وارد مي شود.
اين كتاب به نقطه مبهمي اشاره مي‌كند و آن سلايق شخصي رهبران اطلاعاتي اسرائيل است و آنچه كه مولفان اين كتاب آن را سپاه‌هاي شخصي مي‌‌نامند زيرا اثر خود را بر اهداف استراتژيك سرويسهاي امنيتي مي‌گذارد.
آنچه در كتاب بسيار مشهود است روابط مربوط به سطوح امنيتي و اطلاعاتي است در دو سطح سياسي و نظامي با اشاره به اينكه، نكته مهم مربوط به اشتباه اساسي روساي اطلاعات اسرائيل درنگه داشتن وقت در ترسيم صورت امنيتي است كه حكومت و بزرگان را راضي نگه دارد نه آنگونه كه براي آينده حكومت در دراز مدت مفيد است .
در ادامه از برخي دلايل در برخي مشكلات اطلاعاتي كه سرويس‌هاي امنيتي به ويژه موساد با آن روبه‌رو هستند سخن به ميان مي‌آورد كه اين مشكلات موجب ناكامي‌هاي اطلاعاتي شده كه در ارائه اطلاعات خام و غيردقيق به رهبران، خود را نشان داده و در كنار ضعف رهبري نقش مهمي در شكست‌ها بازي مي‌كند.
و در ادامه شكست‌هاي پي در پي انعكاس منفي بر واقعيت رژيم اسرائيل و روابط خارجي و سياست‌هاي آن با جامعه بين‌الملل دارد و به همين دليل مسئوليت بزرگ بر عهده حكومتي است كه سزاوار است در بسياري از سياست‌هاي امنيتي، نظامي و سياسي خود تجديد نظر كند.
اين كتاب تاكيد مي‌كند: برخي از روساي بخش امنيتي اسرائيل و مسئولين بلندپايه داراي برخي از ويژگي‌هايي كه مي‌بايست داشته باشند نيستند به ويژه عدم تسلط به زبان انگليسي مسئله‌اي كه در ارتباط آنها با شركاء خود در سرويس‌هاي امنيتي بين‌المللي به ويژه آمريكا و انگلستان با وجود ترجمه گفت‌وگوهاي محرمانه و ببانات منتشر شده و اظهارات مطبوعاتي اثرگذار است زيرا كار اطلاعاتي از عهده مترجم عادي بر نمي‌آيد بلكه نيازمند كسي است كه مفهوم همه تعبيرات و اصطلاح‌ها و كلمات را بداند.

فرهنگنامه اطلاعات:

اين كتاب براي نخستين بار مفاهيم عملياتي و مصطلحات امنيتي و كلمات اختصاري مشخصي را كه در نگاه اول به نظر مي‌آمد لغتي خارجي باشد منتشر كرد و اين كار در غالبي كه فرهنگ مفاهيم ناميده شد و براي سهولت كار كساني كه به موسسه امنيتي مي‌پيوستند، انجام شد. براي اينكه زبان اختصاري مختص به خود را بفهمند. زيرا مفاهيم كامل اطلاعاتي به هر كس اين اجازه را مي‌دهد بر مفاهيم جاسوسي و تحليل نامه‌هاي سري عناصر موساد اطلاع پيدا كند.
اين كتاب در كتابخانه اسرائيل از اهميت خاصي برخوردار است زيرا مشتمل بر مقالاتي است كه مسئولين بلندپايه در دستگاه‌هاي امنيتي اسرائيل نوشته شده است مانند سرويس امنيت داخلي و سرويس اطلاعات خارجي و شعبه اطلاعات نظامي.

ايجاد امنيت اسرائيلي
اين دو كتاب دو پيوست عمومي دارد اول مشتمل بر اصطلاح‌هايي است كه در سرويس امنيتي به كار مي رود كه از آن سخن به ميان آمد و دوم پيوست مختص به بارزترين حوادث مهم در تاريخ اطلاعات اسرائيل به علاوه اشاره به روساي دستگاه امنيتي با اختلاف ويژگي‌هاي آنان از زمان تاسيس سرويس امنيتي در 60 سال پيش و حتي قبل از نوشته شد.
اين كتاب از آن جهت كه شامل مجموعه‌اي از مقالات است كه توسط مسئولين بلندپايه سرويسهاي امنيتي اسرائيل مانند سرويس امنيت داخلي و اطلاعات خارجي و اطلاعات ارتش نوشته شده است از اهمميت ويژه‌اي برخوردار است.
علاوه بر آن مولفين كتاب 37 مقاله از بارزترين افراد اطلاعات اسرائيل از سرويس‌هاي مختلف را كه مهمترين آنها " مائير داغان " رئيس موساد، "يوفال ديسكين " رئيس شاباك و ژنرال " عاموس يادلين " از شعبه امان هستند، به آن ملحق مي‌كنند.
اهميت اين كتاب به دليل مولفان آن است كه داراي موقعيت‌هاي مهمي در اسرائيل داشته اند و آنان عبارتند از " افرايم لابيد " ژنرال بازنشسته 66 ساله داراي مدرك فوق ليسانس علوم سياسي از دانشگاه حيفا كه هم اكنون از مسئولين رده بالا و سخنگوي آژانس يهود است و در گذشته نيز به عنوان سخنگوي ارتش و مسئول اول راديو نظامي و رئيس مركز علمي پژوهشهاي ارتباطات و سخنران در دانشكده امنيت ملي اسرائيل مشغول به فعاليت بوده است.
و " غاموس غلبواع " ژنرال بازنشسته كه هم اكنون به عنوان مشاور سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل و متخصص در امور خاورميانه در دانشگاه عبريو پژوهشگر در زمينه‌هاي مختلف در مركز "هرتسيليا " و صاحب مقالات دوره‌اي در روزنامه "معاريف " مشغول به فعاليت است و در گذشته نيز موقعيت‌هاي متعددي در موسسه امنيتي داشته كه مهم‌ترين آنها رئيس هيئت پژوهش‌هاي اطلاعات ارتش و معاون رئيس اين رژيم در امور عربي و مشاور وزير سابق دفاع فعاليت مي‌كرده است.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801250662]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801250662[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: عضو هيئت رئيسه مجلس، حمله به ايران را در قد و قواره رژيم صهيونيستي ندانست و گفت: اگر اين رژيم چنين اشتباهي را مرتكب شود چنان سيلي از ملت ايران خواهد خورد كه براي هميشه سر جايش بنشيند.


«حميدرضا حاجي بابايي» در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، در خصوص اظهارات مداخله جويانه شيمون پرز رئيس جمهور رژيم صهيونيستي درباره حمله نظامي به ايران در صورت شكست مذاكرات هسته‌اي، اين نوع سخن گفتن توسط پرز را نوعي عصبانيت به دليل موضع‌گيري‌هاي اخير گروه 1+5 و همچنين اعلام آمادگي آمريكايي‌ها براي حضور در مذاكرات هسته‌اي دانست.
وي اظهارات اخير باراك اوباما درباره برنامه هسته‌اي ايران و مطالب منتشر شده در روزنامه هاآرتص مبني بر اينكه نابودي برنامه‌ هسته‌اي ايران، ماموريتي فراتر از توان هسته‌اي اسرائيل است را مورد اشاره قرار داد و سخنان پرز را بيش از يك شوخي ندانست و افزود: نه رژيم صهيونيستي چنين قدرتي را دارد و نه اقتدار جمهوري اسلامي ايران چنين اجازه‌اي را به اين رژيم خواهد داد.
حاجي بابايي پيروزهاي پي در پي جمهوري اسلامي در صحنه بين‌المللي و همچنين شكست‌هاي رژيم صهيونيستي به ويژه در لبنان و غزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: اين موارد باعث شده، مسئولين اين رژيم نامشروع دست به فرافكني بزنند.
عضو هيئت رئيسه مجلس حمله به ايران را از قواره رژيم صهيونيستي بزرگ‌تر دانست و تاكيد كرد: اين رژيم توان انجام چنين كاري را ندارد.
نماينده مردم همدان در مجلس تصريح كرد: اگر روزي چنين اشتباهي (حمله به ايران) از سوي رژيم صهيونيستي صورت گيرد، قطعاً چنان سيلي از طرف ملت ايران خواهد خورد كه براي هميشه سر جايش بنشيند.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801251267]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801251267[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه‌اي 29 فروردين‌ماه، روز ارتش جمهوري اسلامي ايران را آينه‌اي تمام نما براي نمايش وحدت و يكپارچگي جاوداني نيروهاي مسلح حول محور ولايت فقيه و فرماندهي‌كل قوا دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سپاه پاسداران، در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: ايثارگري‌هاي جان‌بركفان ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس، دركنار ساير نيروهاي مسلح و نهادهاي حافظ انقلاب به ويژه پاسداران و بسيجيان هرگز از ياد و خاطره مردم قدرشناس ايران اسلامي نخواهد رفت.
اين اطلاعيه مي‌افزايد: ترديدي نيست رشد و شكوفايي ‌بي‌نظير و همه‌جانبه جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف از جمله درحوزه نظامي و دفاعي، در سايه مجاهدتهاي مستمر فرزندان ملت رشيد ايران و نيروهاي مسلح پاكباخته و شجاع كشور، بويژه ارتش فداكار، حاصل شده و برقراري ثبات و امنيت پايدار و عزت و سربلندي امروز ميهن عزيز اسلاميمان درحقيقت برآيند و نتيجه حماسه‌آفريني‌ و رشادت سي‌ساله ارتشيان غيور، پاسداران سلحشور و بسيجيان دريادل‌ تلقي مي‌شود.
سپاه پاسداران در بخش ديگري از اين اطلاعيه با تشريح رشادت‌ها و دلاوري‌هاي ارتشيان غيور در دفاع از كيان اسلامي و تماميت ارضي كشور آورده است: وحدت و همدلي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تحت رهبري ولي امر مسلمين و پيوند ناگسستني غيـورمردان ارتشي و شيـرمردان سپاهي با تكيه بـه روحيه والاي جهادي و معنوي، ايـمان راسـخ و بصيريت ‌نـافذ، دژ مستحكم ايرانيان مؤمن و انقلابي دربرابر قدرت‌هاي زورگو و سلطه‌گر بشمار رفته و توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان هيچ خللي در وحدت و اراده آهنين آنان ايجاد نخواهد كرد.
در پايان اين اطلاعيه با گراميداشت ياد و نام رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي، حضرت امام خميني(ره) و تبـريـك روز بيست و نهم فروردين، به عنـوان روز تـولـد دوبـاره ارتـش و رخدادي بيادماندني به فرماندهي معظم كل قوا، ارتشيان مقتدر و ملت سرافراز ايران تاكيد كرده است: ارتشيان دلاور و پاسداران انقلاب بازوان‌ پرتوان ولايت ‌فقيه براي حفاظت از كيان و موجوديت نظام اسلامي بوده و در مقابل استكبار جهاني و بدخواهان ملت ايران به سركردگي آمريكا ايستاده و با حفظ آمادگي همه‌جانبه دفاعي خود هرگز اجازه نخواهند داد زورگويان عالم و دشمنان اسلام عزيز چشم طمعي به خاك سرزمين مقدس ايران داشته باشند.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801251117]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801251117[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار سرلشكر رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در امور مرتبط با نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم رژه روز ارتش اظهار داشت: نيروي مسلح جمهوري اسلامي ايران، يك نيروي پرتوان با دانش بالاي نظامي است كه تكنولوژي ساخت تجهيزات بسيار پيشرفته هوايي موشكهاي متعدد بالستيك، موشك هاي زمين به زمين و همين طور تجهيزات دريايي و تانك ها و نفربرهاي استراتژيك را در اختيار دارد و همه آنها را در مسير دفاع از تماميت نظام به كار گرفته است.
وي گفت: هم اكنون نيروهاي مسلح در تمامي رده و نيروها از قدرت دفاعي و بازدارندگي موثر برخوردار هستند و آمادگي رزمي آنها براي تامين صلح و امنيت پايدار در منطقه ممتاز و در حد بسيار عالي است.
مشاور رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر قدرت دفاعي جمهوري اسلامي افزود: ميزان خريد تجهيزات نظامي كشورهاي جنوب خليج فارس قابل قياس با ايران نيست به طوري كه برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس دومين خريداران بزرگ سلاح در مقياس منطقه خاورميانه هستند و سالانه ميلياردها سلاح و تجهيزات خريداري مي‌كنند و اين در حالي است كه آنها ظرفيت نگهداري و بهره‌برداري مطلوب از آنها نيز دارا نيستند.
سرلشكر صفوي عنوان كرد: عراقيها طي 2 ماه گذشته يك قرارداد 5 ميليارد دلاري خريد تجهيزات نظامي و همينطور قرارداد يك خريد هواپيماي f16 به ارزش حدود 19 ميليارد دلار داشتند و اين به اين معني است كه آمريكايها مي‌خواهند تا مدت زمان طولاني در پايگاه هاي نظامي عراق حضور داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه اصل حضور بيگانگان عامل تهديد در منطقه است، تأكيد كرد: ايران نيروي تهديد كننده براي هيچ يك از كشورهاي منطقه نيست بلكه به دنبال صلح و ثبات پايدار در منطقه از طريق دوستي با كشورهاست و ثبات در منطقه با خروج با نيروهاي بيگانه حاصل مي‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801290650

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا قفل نشه!و یا به بخش کاربران منتقل بشه

2 اردیبهشت 88

[b]نمایش سامانه s300در تلویزیون ایران حتما بخونید[/b]

امروز توی اخبار ساعت 19 بود دقیق نمی دونم کدوم شبکه اما درباره سپاه وتوانمندی هاش بود که یک لحظه یک تصویر کوتاه از s300با استتار مخصوص سپاه پخش کرد مثل همون تصویری که از صاعقه جدید چند شب پیش پخش شده بود و این می تونه اخرین مهر تایید بر حضور s300در ایران باشه


[b]نمایش نسل جدیدی از صاعقه ((سبز رنگ ))از تلویزیون[/b]
صاعقه جدید رو به مدت 5الی10 ثانیه رو هوا نشون داد که به رنگ سبز بود ویک مانور فوق العاده نشون داد که تموم موهامون سیخ شد :grin: :grin: :grin: شاید بشه گفت کمی بزرگتر از صاعقه بود ویکم شاید به خاطر پایین اوردن سطح راداری تغییراتی روش داده بودند بیش از این واقعا چیزی یادم نمیاد اما واقعا قشنگ بود البته شاید رنگ سبزش به خاطر رادارگریزیش بوده چون ح شاید این رنگ فقط به حالت سبز بتونه تولید شه چون دلیل دیگه ای نمی تونه داشته باشه چون معمولا جنگنده های ایران ابی فیروزه ای یا خاکی اند .راستی تفاوت این دوتا صاعقه از لحاظ شکل فکر نکنم خیلی فرق کنه چون این نسل 5 ساعقه است پس نباید جنگنده کاملا جدیدی از لحاظ ظاهر باشه اما توی قرمندی از زمین تا اسمون با هم فرق می کنن.


[b]پرواز پهبهاد رادار گریز 3 اردیبهشت[/b]
یک پهباد با برد هزار کیلومتر که بسیار پیشرفته است

[b]فرمانده نیروی هوایی جنگنده مدرن ایرانی درسوم خرداد سال 88 به پرواز در می اید وی با بیان این موضوع در روز ارتش اعلام کرد این جنگنده رادار گریز بوده و هیچ راداری توانایی شناسایی ان را ندارد[/b]

[b] تولید موشک فونیکس با کمک چین و افزایش 50 کیلومتری برد آن [/b]
يكي از مسئولین ارتشي در نمايشگاه ارتش گفت: كه تا الان 85درصد آن تكميل شده است و 15درصد باقي نيز با كمك چين در دست توليد است.ضمنا برد اين موشك حدود40تا50 كيلومتر افزايش پيدا كرده وانشااله در روز 31 شهريور 88 شاهد ان خواهيم بود.

[b]تانک جدید وقدرتمند ایران[/b]
[b]چند شب پيش در اخبار 22 گفته شد اين تانك در 30 سال اينده همچنان بروز خواهد بود این تانک دولفقار نیست![/b]

دوستان تانک ذولفقار در حال تولید اما به صورت کند به خاطر کمبود بودجه اما این تانک یادتون یک تانک مرکاوا از لبنان به ایران فرستاده شد این تانک نمونه ای از اون تانک هست اما بدون نقطه ضعف های مرکاوا و گویا به موشک های ضد هوایی کوچک هم مسلط شده تا از پس هلیکوپتر بر بیاد و همچنین مخصوص شرایط ایران و کشورهای همسایه طراحی شده که متخصصان بزرگی روش کار می کنن و گویا حتی ازش ساخته هم شده اما هنوز جای کار داره وگویا باید هیچ نقطه ضعفی درون اون نباشه اما سوال این که این طرح از کی وبا چه نامی شروع شده وقراره کی رونمایی شه


در مصاحبه ای که با فرمانده ارتش جناب عطاالله صالحی انجام شده بود ایشون وجود همچین تانکی تایید کردن و گفتن بزرگترین مزیت این تانک در مقایسه با تانک های دیگه سیستم خنک کننده اونه که از روغن و هوا استفاده میکنه بر خلاف تانک های دیگه که از آب استفاده میکنن و باعث میشه در کویر جوش و در کوهستان یخ بزنه
دومین مورد هم ارتفاع کمه این تانکه که باعث میشه زدنش از فواصل دور سخت بشه. ولی متاسفانه هنوز چیزی از سیستم تسلیحاتی این تانک منتشر نشده

_________________

گفتنیست تمام این اخبار از تلویزیون بخصوص اخبار 22 شبکه سه پخش شده و بهیچ وجه اقدامی غیر قانونی نیست

موفق سربلند باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد تانک جدی امیدوارم به زودی رو نمایی بشه . توپش به احتمال زیاد 125 م م است . سیستم های ضذ هوایی هم یک لانچر 4 تایی یا 2 تایی موشک دوش پرتاب دارای تیوپ پرتاب مخصوص مانند نمونه نصب شده روی نفربر برادلی امریکایی احتمالا دارد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توليد مشترك فينيكس ! :x اوهم با چين !

فكر كنم حداكثر دونه اي 10 هزار تومن بشه هر موشك ! البته ممكنه بلوتوث و تلويزيون هم داشته باشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.