Recommended Posts

نگرانى آمريکا از تبديل شدن ايران به صادرکننده فناورى و تسليحات در جهان
مؤسسه «سیاست های خاور نزدیک خاورمیانه در واشنگتن» طی گزارشی از اینکه احتمال دارد ایران به یکی از صادرکنندگان فناوری هسته ای و تسلیحات در جهان تبدیل شود ابراز نگرانی کرد.
این مؤسسه آمریکایی در گزارش خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از صادر کنندگان فناوری هسته ای و تسلیحات در آینده خواهد بود برای مقابله با انتقال فناوری های ایران به خارج راهکارهایی را به دولت آمریکا و غرب و دیگر کشورهای همسو با غرب پیشنهاد داده است.
بنابراین گزارش مراکز تصمیم گیری در آمریکا به پرونده صادرات نظامی و فناوری ایران با این دید نگاه می کنند که باید این برگ برنده مهم از دست ایرانی ها گرفته شود تا در مذاکرات بین المللی با تهران، به ایران شرایط بیشتری تحمیل شود.
این مؤسسه آمریکایی با تأکید بر اینکه باید صادرات فناوری و نظامی در ایران متوقف شود ادعا می کند: «باید یک نظام فراگیر برای بازدارندگی قدرت ایران در انتقال سلاح و تجهیزات نظامی برای هم پیمانانش ایجاد شود تا این کشور از طریق هوا و زمین و دریا نتواند سلاح ارسال کند به خصوص اگر ایران بخواهد برای فناوری هسته ای اش در خارج بازاریابی کند».
این گزارش با این ادعا که دولت اوباما برای تعامل با تهران تلاش می کند می نویسد که ایران به نابودی منافع آمریکا و حمایت از عناصر ضد آمریکایی در سراسر جهان ادامه می دهد.
[url]http://www.ro-defa.ir//index.php?option=com_content&task=view&id=1969&Itemid=28[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حضور ایران در نمایشگاه صنایع دفاعی بلاروس
پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی بلاروس "میلکس 2009 " با حضور 15 هیات بلندپایه دفاعی از جمله ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های این کشور آغاز به کار کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، در نمایشگاه دفاعي بلاروس بیش از 100 شرکت فعال، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه سامانه‌های دفاع هوایی، رادار، جنگ افزارهای الکترونیکی و دیده بانی، تجهیزات شبیه سازی و آموزشی، سیستم‌های امنیتی، تجهیزات لجستیکی، تجهیزات پزشکی و درمانی و زره پوش‌های جنگی به نمایش گذاشته‌اند.
15 هیات بلندپایه دفاعی نیز از کشورهای مختلف از جمله روسیه، لهستان، چین، امارات، هند، پرو، ونزوئلا و ایران از این نمایشگاه 5 روزه دیدن کردند.
یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: ما سازنده پدافند هوایی اس 300 و اس 400 هستیم، این مجموعه توانایی انهدام هواپیماهای جاسوسی، راداری، پارازیت انداز و موشک‌های میان برد بالستیکی و هر شئی پرنده مافوق صوت را دارد.
حداکثر برد این پدافند نسبت به اهداف آیرودینامیکی 400کیلومتر و قیمت آن هم بسته به نوع سفارش بیش از 15میلیون دلار است.
[url]http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=86934[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آغاز رزمايش بزرگ امنيت و اقتدار در مرزهاي شرقي
معاون عمليات نيروي انتظامي از آغاز برگزاري رزمايش امنيت و اقتدار با حضور يگان‌هاي نمونه رزمي و مرزباني در استان سيستان و بلوچستان خبر داد.
سردار حسين ساجدي‌نيا با اعلام اين خبر گفت: اين رزمايش با هدف بالا بردن توان رزمي و نظامي مرزبانان و مرزداران غيور كشور و به نمايش گذاشتن اقتدار پليس و حفظ آمادگي نيرو‌هاي انتظامي در استان سيستان و بلوچستان اجرا مي‌شود.
رزمايش بزرگ امنيت و اقتدار در مرزهاي شرقي كشور صبح يكشنبه آغاز شده است و به‌مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.معاون عمليات نيروي انتظامي افزود: در حال حاضر اين رزمايش در منطقه ميرجاوه و خاش در حال برگزاري است.
فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان نيز هدف از برگزاري اين رزمايش را بالا بردن توان رزمي و نظامي مرزبانان و به نمايش گذاشتن اقتدار پليس و حفظ آمادگي نيرو‌هاي انتظامي در استان سيستان و بلوچستان اعلام كرد.
سردار غلامعلي نكويي در تشريح برنامه‌هاي اين رزمايش، عنوان كرد: با اجراي اين رزمايش توان و آمادگي نيروهاي انتظامي و مرزباني استان سيستان و بلوچستان براي تمامي دشمنان و بدخواهان اين انقلاب به نمايش گذاشته خواهد شد.
[url]http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=86698[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهره برداري ارتش از شبيه ساز پيشرفته آموزش تيراندازي با سلاح هاي سبك
ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز(چهارشنبه) از يك شبيه ساز تيراندازي با سلاح هاي سبك بهره برداري كرد
به گزارش خبرنگار ايسنا، امروز طي مراسمي با احضور اميرسرتيپ باقري – معاون هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي - و جمعي از مسوولين و فرماندهان ارتش يك شبيه ساز تيرندازي با سلاح هاي سبك در پادگان لشكر ‌٢٣ تكاور به بهره برداري رسيد.
اين شبيه ساز توسط كارشناسان و متخصصان نيروي زميني و صنايع دفاع طراحي، تحقيق و طي سه سال ساخته شده است .
اين شبيه ساز تيراندازي با اسلحه هاي ژ- ‌٣، كلاشينكف، كلت ‌٤٣ / ‌١١ م م و آر.پي. جي ‌٧ را پوشش مي دهد و قابليت اين را دارد كه سلاح هاي ديگري را نيز پوشش دهد كه البته در اين زمينه تلاش هايي درحال انجام است.
با استفاده از اين شبيه ساز كه قرار است ‌١٠ دستگاه از آن تا پايان سال ساخته و در اختيار يگان هاي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار گيرد همزمان ‌١٠ نفر مي توانند آموزش ببينند، درحالي كه در نمونه هاي خارجي آن تنها سه نفر همزمان مي توانند آموزش ببينند.
اين شبيه ساز دقت بالايي دارد به طوري كه مي تواند لرزش دست تيرانداز را ثبت و نمايش دهد همچنين مي تواند هدف هاي گوناگون در شرايط جوي مختلف با موانع طبيعي و مصنوعي را به نمايش بگذارد.
براي ساخت اين شبيه ساز هزينه اي بالغ بر ‌٥٣٠ ميليون ريال صرف شده و در مقايسه با نمونه خارجي آن يك ميليارد ريال صرفه جويي ارزي به همراه داشته است.
[url]http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1342203&Lang=P[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ساخت جنگنده‌هاي سبک و سنگين در کشور
محمد رضا نقدي معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروي مسلح گفت: ساخت جنگنده‌هاي سبک و سنگين از مصوبات اين معاونت است که اقدامات اساسي در اين زمينه انجام شده است. ضمن آنکه برنامه‌هايي در زمينه ساخت موتور هواپيما در دست اجرا داريم.

به گزارش مهر، معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروي مسلح صبح چهارشنبه در همايش ملي توانمنديهاي صنايع هوايي و فضايي ايران در بخش خصوصي، اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران را يک اتحاديه صنعتي نام برد و افزود: اين اتحاديه بايد راهبردها، سياستها و چشم انداز مشخصي را براي خود ترسيم تا بتواند در اين حوزه تحولاتي اساسي ايجاد کند.

وي کارگر ارزان، مواد اوليه، بازار و دانش فني را از مزيت‌هاي حوزه فناوري‌هاي هوا و فضا نام برد و افزود: فعالان اين بخش بايد با توجه به مزيتهاي موجود چشم اندازهاي آتي خود را ترسيم کنند.

نقدي اساس و ستون اين برنامه را ائتلاف بخش دولتي و خصوصي دانست و ادامه داد: مقابله با واردات خدمات تعاملي و قطعات، توجه به بازارهاي جهاني و ارزان سازي از مهمترين اهداف اين ائتلاف بايد باشد.

اجراي پروژه عمردهي هواپيماها
معاون آماد و پشتيباني ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: در حال حاضر در اين معاونت پروژه‌هاي مهمي در بخش هوا و فضا در دست اقدام داريم که مهمترين آن عمردهي به هواپيماهايي است که عمر آنها به سر آمده است. اين برنامه شروع شده است و موفقيتهاي خوبي را نيز به دست آورده ايم.

وي همچنين يکسان سازي زير سامانه‌ها را از ديگر اقدامات اين معاونت دانست و ادامه داد: اجزاي زير سامانه‌هاي هواپيماهاي مختلف با هم متفاوت است که اين موجب هزينه بر بودن اين گونه پروژه‌ها است از اين رو در صدد ژنريک سازي و ساماندهي زير سامانه‌ها هستيم. اين اقدام مي‌تواند باعث کاهش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري و کاهش قيمت توليد شود.

[color=darkred]ساخت موتور هواپيما
[b]نقدي همچنين ساخت جنگنده‌هاي سبک و سنگين را از ديگر مصوبات اين معاونت ذکر کرد و اضافه كرد: اقدامات اساسي در اين زمينه انجام شده است. ضمن آنکه برنامه‌هايي در زمينه ساخت موتور هواپيما نيز در دست اجرا داريم.[/b][/color]

وي با تاکيد بر اينکه محققان کشور بايد در زمينه توليد قطعات و متعلقات هواپيما اقدام کنند، افزود: در اين زمينه لازم است اقدامات اساسي در حوزه موتورهاي الکتريکي با دقتي که در جت‌ها به کار مي‌رود صورت گيرد که در اين زمينه برنامه و اعتبارات مناسبي در نظر گرفته شده است.

نقدي با تاکيد بر کاربردي شدن پژوهش‌ها در کشور گفت: به جاي اينکه مقالات محققان کشور در کشورهاي ديگر کاربردي شود بهتر است اين پژوهش‌ها در داخل کشور کاربردي و مشکلي از مشکلات صنعت حل شود.



شرمنده يادم رفت اينم لينك خبر:
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=48678

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزير امور خارجه ايران گفت: ايراني که در دوران قبل از انقلاب قادر به توليد و مونتاز پيکان نبود، امروز براي نخستين بار قادر به ساخت هواپيماست و به زودي هواپيماي ساخت داخل ايران توليد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، منوچهر متکي شامگاه جمعه در جمع مردم بندرگز در غرب استان گلستان افزود: دولت کنوني از منافع مردم در عرصه‌هاي بين‌المللي بدون ترس و واهمه‌اي دفاع کرده و مواضع امام و انقلاب را به شکل منطقي در عرصه‌هاي بين‌المللي پياده کرده است.

وي اظهار داشت: امروز نظام جمهوري اسلامي چنان در عرصه‌هاي بين‌المللي عزتمند و مقتدر است که دشمنان نيز به اين امر معترف هستند و اين افتخار به شمار مي‌آيد.

وزير امور خارجه ايران بيان داشت: ايران اسلامي با شتاب هرچه بيشتر در عرصه‌هاي مختلف از جمله عرصه‌هاي اقتصادي روبه رشد و توسعه بوده و توطئه‌هاي دشمنان بي اثر مانده است.

متکي يادآورشد: سياست‌هاي دولت نهم در عرصه بين‌المللي عزتمند است و از آرمانهاي انقلاب در اين عرصه دفاع کرده است.
وي عنوان کرد: امروز سخن از انقلاب و آرمانهاي انقلاب حاکم است و به راحتي مي‌توانيم حق مان را در دنيا ثابت کنيم.

وي يادآور شد: حرف‌هاي ايران درجهان حق است و اين عامل سبب ماندگاري و عزتمندي ايران اسلامي در جهان شده است.

متکلي تاکيد کرد: سخنراني و حضور رئيس‌جمهوري در دانشگاه کلمبيا و ژنو حق بوده و به دليل دفاع از مواضع اسلامي، عزت بزرگ براي ايران اسلامي رقم خورده است.



http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=48946

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی از دستگیری گروه مسلحانه ای که قصد برهم زدن تجمعات انتخاباتی را داشتند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، ایوب حقیقی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اعضای این باند قصد داشتند از طریق بمب گذاری و اقدامات تروریستی آرامش و امنیت تجمعات انتخاباتی را بر هم زنند.

وی احتمال وابستگی این گروه با جریان های خارجی را رد نکرد و افزود: در بازجویی های اولیه، سردمداران این باند هدف خود را از تشکیل این گروه، زیر سئوال بردن امنیت اجتماعی و بر هم زدن آرامش روحی و روانی مردم در آستانه انتخابات عنوان کردند.

حقیقی با بیان اینکه عملیات شناسایی و دستگیری این باند از نوروز امسال آغاز شده است، یادآور شد:‌ در تاریخ پنجم فروردین ماه جاری یک باند مسلح با حمله به یک زرگری در شهرستان صوفیان، صاحب آن را کشته و با مجروح کردن چندین نفر ‌و سرقت اموال آن، از محل متواری شدند.

این مقام امنیتی - انتظامی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: به فاصله یک هفته پس از این اقدام و در نهم فروردین ماه نیز گروهی با حمله به امامزاده سید محمدآقای منطقه خلجان در اطراف تبریز، یکی از سرایداران آن را کشته و با مجروح کردن فردی دیگر، تمام نذورات این مکان مذهبی را به تاراج بردند.

حقیقی تصریح کرد: به دنبال این اتفاقات، پرونده از سوی نهادهای امنیتی، انتظامی و تشکیلات قضائی به صورت ویژه تحت پیگیرد قرار گرفت.وی با اشاره به دیگر اقدامات این باند گفت: سرقت مسلحانه، قتل، زورگیری مسلحانه از جمله جرایم مرتکب شده توسط این گروه بوده است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید براینکه جنبه های امنیتی این گروه مورد توجه ویژه قرار گرفته است اظهار داشت: آنچه در این میان قابل توجه است اینکه تمام سرقت های این باند به منظور تامین منابع مالی لازم برای اقدامات تروریستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

حقیقی با اشاره به تسلیحات کشف شده از این باند گفت: انواع بمب های دست ساز، لوله های انفجاری، دینامیت و اقلام مشابه از محل اختفای این گروه کشف شده است.

وی همچنین از دستگیری گروه دیگری از تشکیلات وابسته به این باند در شهرستان هشترود خبر داد و گفت: به دنبال تحقیقات از گستره اقدامات و وابسته های این باند، گروهی که با هدف دور ماندن از تحقیقات این پرونده به کوه های مشرف به شهرستان هشترود پناه برده بودند، سحرگاه امروز دوشنبه به دام نیروهای انتظامی افتادند.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های امنیتی انتظامی آذربایجان شرقی در تامین امنیت انتخابات بسیج شده اند افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج)، تشکیلات قضایی، سپاه و نیروی انتظامی در دستگیری اعضای باند مشارکت داشته اند.

حقیقی در ادامه از پاسخ دادن به تعداد اعضای باند، ارزش اموال مسروقه و هرگونه اطلاعات تکمیلی خودداری کرد و گفت:‌ دادن اطلاعات بیشتر در این زمینه به ادامه تحقیقات آسیب می رساند.

مدیرکل امنیتی انتظامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پرونده یاد شده مفتوح است و چه بسا جنبه های گسترده تری از اقدامات تروریستی این باند در روزهای آتی به اطلاع عموم برسد.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=885422

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رزمايش بزرگ نيروي هوايي ارتش برگزار مي‌شود

خبرگزاري فارس: رزمايش بزرگ نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران هفته آينده برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، اين رزمايش با عنوان "ميلاد نور ولايت " در منطقه مهمي در ايران برگزار خواهد شد و قرار است بخش قابل توجهي از تجهيزات، سامانه‌ها و انواع هواپيماهاي شكاري - بمب افكن نيروي هوايي ارتش با مهمات جنگي به اجراي عمليات بپردازند.
جزئيات اين رزمايش به زودي اعلام خواهد شد.
نيروي هوايي ارتش پيش از اين نيز رزمايش رعد 2 را در آبهاي خليج فارس و درياي عمان به اجرا گذاشت كه يكي از نكات مهم آن، پرواز و عملياتهاي 2 هزار كيلومتري جنگنده‌ها بود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8803190681

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمانده نيروي دريايي ارتش:
[b]حضور در آبهاي بين‌المللي از عناصر قدرت نظامي ارتش ايران است[/b]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير دريادار حبيب الله سياري در مراسم افتتاحيه همايش مسئولان فرهنگي و روابط عمومي اين نيرو از كليه كاركنان، به دليل حضور پرشور در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري تقدير و تشكر كرد و درباره نقش روابط عمومي‌ها در عصر رسانه‌ها، گفت: مردم ما حق دارند از فعاليت‌ها، دستاوردها، و توانمند‌ي‌هاي ارتش خود آگاه باشند و به آن ببالند، اين وظيفه روابط عمومي‌ها است كه با اطلاع رساني دقيق و جامعه، كليه كاركنان را از اخبار، رويدادها و دستاوردهاي اين نيرو مطلع نمايند.
وي در ادامه افزود: روابط عمومي اين نيرو در جهت حفظ و ارتقاع جايگاه آن بايد پررنگ تر از گذشته ايفاي نقش كند؛ بالاخص در ماموريت اصلي اين نيرو كه حفظ منافع جمهوري اسلامي در بازنگه داشتن خطوط مواصلاتي فردي و قطع خطوط مواصلاتي دشمن مي‌باشد كه از آن جمله مي‌توان به اسكورت كشتي‌هاي تجاري در آبهاي بين المللي اشاره كرد كه در همين چند روز گذشته نمونه‌‌اي از آن را مردم فهيم ما شاهد بودند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به سند انداز افق 1404 و تبديل شدن به قدرت منطقه اي افزود: لازمه اين حركت عظيم حضور گسترده در درياهاي آزاد است و يكي از عناصر قدرت نظامي قدرت نيروي دريايي همين است. با حضور در آبهاي سرزميني و بين المللي اين اقتدار كاملا مشهود بوده و ما شاهد حضور گسترده اين نيرو در آبهاي بين المللي به منظور ايجاد امنيت ناوگان تجاري و نفتكش‌هاي جمهوري اسلامي ايران هستيم.
در ابتداي اين همايش حجت الاسلام انصاري رئيس اداره عقيدتي سياسي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در خصوص نقش و جايگاه مهم فرهنگ و لزوم توجه ويژه به اين مقوله در جامعه بويژه بكارگيري افراد متدين و متخصص در اين مسير فرا خواند و تاكيد كرد: مسئولين فرهنگي و روابط عمومي بايد در برخورد با تهاجم فرهنگي دشمنان بسيار هوشمندانه و مدبرانه عمل نمايند تا به حول و قوه الهي ارتش مكتبي و الهي داشته باشيم.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804100238

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امير موسوي در رزمايش علي بن ابيطالب(ع):
[b]رزمايش‌هاي ارتش اطمينان‌بخش مردم در تامين امنيت مرز‌ها است[/b]

به گزارش خبرگزاري فارس، در مرحله نهايي رزمايش سه روزه علي بن ابيطالب(ع) كه با حضور امير سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش برگزار شد، امير سيد عبدالرحيم موسوي جانشين فرمانده كل ارتش استقرار سريع و گسترده ستادهاي فرماندهي و ارتباط يگان‌ها تطبيق با شرايط واقعي منطقه نبرد و تمرين تمامي مراحل آموزشي را از ويژگي‌هاي اين رزمايش برشمرد.
موسوي تقويت انگيزه و روحيه مطلوب دفاعي آزمايش موفق توانمندي استقامت و ارزيابي عالي آموزش فرماندهان جوان در مرحله عمل را از جمله دستاوردهاي تمرين پاسگاه فرماندهي علي بن ابيطالب(ع) دانست و خاطرنشان كرد: رزمايش‌هاي ارتش مكمل آموزش‌هاي نظري و پيام آور صلح پايدار در منطقه است كه تقويت اقتدار ملي و اطمينان مردم در تامين امنيت مرزيهاي ميهن اسلامي را نيز به دنبال دارد.
در مرحله نهايي رزمايش نيروي زميني ارتش، علاوه بر تمرين انواع تاكتيك‌هاي رزم زميني، فعاليت پاسگاه‌هاي فرماندهي و انعطاف پذيري ذهني فرماندهان در شرايط سخت نيز آزمايش شد.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8802291441

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرلشکر حمدبن علي العطيه رييس ستاد نيروهاي مسلح قطر به دعوت رسمي سردار سرتيپ مصطفي محمد نجار وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران، روز دوشنبه در راس يک هيات عالي رتبه دفاعي ـ نظامي براي انجام يک ديدار رسمي سه روزه به تهران سفر مي کند.
به گزارش ايرنا به نقل از اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سرلشکر العطيه در اين سفر ضمن انجام دو دور مذاکره با وزير دفاع، با مقامات عالي رتبه سياسي و نظامي کشورمان ديدار و گفت و گو خواهد کرد.
وي همچنين از برخي صنايع و مراکز نظامي بازديد خواهد کرد.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=574097

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تأكید نیروی دریایی ارتش بر ساخت داخل
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای مسلح همگام با پیشرفت‌های كشور در عرصه‌های مختلف گام‌های بلندی برداشته‌اند و نیروی دریایی با داشتن افرادی متخصص و متعهد توانست به موفقیت‌های بسیار بالایی دست یابد.
‌به گزارش بخش اخبار دریافتی مارین‌نیوز، غلامرضا خادم بی‌‌غم در مراسم دانش‌آموختگی دانش آموزان دوره شهید طاهری آموزش تخصص‌های دریایی رشت تاكید كرد: نیروی دریایی با ساخت ناوگان صنایع داخل در حال پاسداری از مرزهای ایران اسلامی است ضمن اینكه با بازسازی و به روزكردن تجهیزات قدیمی از آنها در ماموریت‌های مختلف استفاده می‌كنیم.
وی همچنین در ادامه گفت: ناوهای جنگی نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج عدن با بیش از 9 هزار كیلومتر فاصله برای برقراری امنیت كشتی‌های تجاری ایران ‌حضور یافتند.
وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی صحیح در راستای نیل به آمادگی هر چه بیشتر و رسیدن به خودكفایی تلاش كرده و در مسیری كاملا روشن حركت كنیم.
خادم بی‌غم با اشاره به انجام ماموریت‌های محوله نیروی دریایی ارتش در سال‌های دوران مقدس اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه نیروی دریایی بیش از دوران دفاع مقدس است و به عنوان یك نیروی فرامنطقه‌ای شناخته می‌شود.
وی با بیان اینكه «نیروی دریایی در عرصه‌های بین‌المللی حضوری دائم و مستمر دارد»، تصریح كرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور در آب‌های بین‌المللی و بازدید از بنادر كشورهای همسو با خط فكر ایران اسلامی و تعامل با آنها در ابعاد گوناگون آموزشی و تمرین‌های مختلف و نیز ایجاد روابط خوب توانست فرهنگ غنی كشورمان را اشاعه دهد.
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=2571[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كشف مدارك تازه درباره پارسی بودن خلیج‌فارس در سیراف
با كشف لایه‌های استقراری دوره‌های ساسانی و صدر اسلام و نیز تعدادی آمفورا (سفال اژدری) در دومین فصل كاوش باستان‌شناسی بندر باستانی سیراف، بر پارسی بودن خلیج فارس تأكید شد.
سرپرست هیأت كاوش باستان‌شناسی بندر باستانی سیراف در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با اعلام این خبر گفت: فصل دوم كاوش سیراف از خردادماه آغاز شد و به‌مدت 45 روز ادامه یافت و اكنون اقدامات مطالعاتی پس از كاوش در حال انجام‌اند.
محمد اسماعیلی ادامه داد: در این فصل، چهار گمانه لایه‌نگاری داشتیم كه یكی از آن‌ها در نزدیكی مسجدجامع و قلعه ساسانی سیراف، یكی دیگر در كنار منطقه بنگ سار و دیواره ساحلی سیراف و دو گمانه دیگر در قلعه كهنه زده شدند.
او درباره مهمترین اهداف این فصل كاوش، توضیح داد: تعیین توالی فرهنگی، بازنگری در لایه‌نگاری و مطالعات پیشین كه توسط هیأت انگلیسی انجام شده بودند، بررسی توسعه شهر سیراف از زمان شكل‌گیری تا قرن چهارم هجری قمری و مطالعه روابط تجاری سیراف در دوره‌های ساسانی و اسلامی با بخش‌های مختلفی مانند سواحل جنوبی خلیج فارس، مناطق داخلی ایران، هند و چین از اهداف دومین فصل كاوش باستان‌شناسی سیراف بودند.
وی درباره یافته‌های این فصل كاوش، گفت: در این فصل، لایه‌های استقراری دوره‌های ساسانی و صدر اسلام شناسایی شدند. هم‌چنین مواد فرهنگی شاخصی از دوره ساسانی مانند سفال‌های اژدری (آمفورا) به‌دست آمدند. این سفال‌ها كه تقریبا سالم‌اند، مخصوص تجارت دریایی از دوره اشكانی تا عباسیان و دوره صدر اسلام بوده‌اند.
این باستان‌شناس با تأكید بر اینكه «كشف آمفورا در سیراف برای نخستین‌بار اتفاق می‌افتد»، اظهار داشت: مطالعات این سفال‌ها، پاسخگوی پرسش‌های مهمی می‌تواند باشد كه درباره تجارت دریایی سیراف از دوره ساسانی مطرح‌اند.
اسماعیلی اضافه كرد: امسال در قلعه كهنه سیراف كه سال 1385 شناسایی شد، یك نمونه سفال هندی با پوشش قرمز براق به‌دست آمد. وجود این سفال كه به اواخر دوره ساسانی تعلق دارد، جالب توجه است.
وی درباره قلعه كهنه نیز توضیح داد: این قلعه در بالاترین نقطه سیراف قرار دارد و از موقعیت استراتژیكی برخوردار بوده است. در واقع، در زمان حمله و هجوم به سیراف، از این قلعه كه ابعاد آن 110 در 170 مترمربع است، به‌عنوان محل اصلی و حاكم‌نشین استفاده می‌شده است.
سرپرست هیأت كاوش سراف با اشاره به برنامه‌های این كاوش كه با حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر، از محل اعتبارات استانی و با همكاری پژوهشكده باستان‌شناسی انجام شده‌، گفت: امسال برای نخستین‌بار، با حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر، مطالعات گسترده باستان‌شناسی در حوزه خلیج فارس انجام شدند كه از آن جمله به بررسی بنادر باستانی خلیج فارس، برنامه كاوش باستان‌شناسی سیراف و لایه‌نگاری بنادر مهرویان و سینیز در نزدیكی بندر دیلم می‌توان اشاره كرد.
اسماعیلی با اشاره به اینكه «سیراف در 235 كیلومتری شرق بوشهر و 35 كیلومتری عسلویه قرار دارد»، گفت: با توجه به توسعه صنعتی پارس جنوبی، متأسفانه ساخت‌وساز‌های شدیدی در منطقه انجام می‌شوند كه بیش‌تر، در عرصه آثار تاریخی‌اند. به همین دلیل، به‌جاست كه مسؤولان توجه بیش‌تری داشته باشند تا با سرمایه‌گذاری خوب در بحث مطالعات باستان‌شناسی، عملیات نجات‌بخشی سیراف به‌صورت كامل انجام شود.
وی اضافه كرد: این كاوش‌های باستان‌شناسی با هدف مقابله با اقدامات برخی كشورها برای تغییر نام خلیج فارس انجام می‌شوند و یافته‌های كشف‌شده در این فصل، مدارك مهمی درباره پارسی بودن خلیج فارس هستند و این مسأله، توجه بیش‌تر مسؤولان را می‌طلبد.
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=2563[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]رييس ستاد نيروهاي مسلح قطر وارد تهران شد [/b]

[img]http://www.irna.ir/NewsMedia/Photo/Smal_Pic/2009/7/6/img633825093477968750.jpg[/img]
سرلشکر " حمدبن علي العطيه " رييس ستاد نيروهاي مسلح قطر و هيات همراه عصر امروز دوشنبه براي انجام يک ديدار رسمي سه روزه وارد تهران شد.

به گزارش ايرنا به نقل از اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع ، سرلشکر العطيه که به دعوت سردار سرتيپ " مصطفي محمد نجار " وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر کرده است، در طول اقامت خود با مقامات بلندپايه دفاعي و سياسي ايران ديدار و پيرامون مسايل مورد علاقه دو کشور گفت وگو خواهد کرد.
وي همچنين از برخي صنايع و مراکز نظامي بازديد خواهد کرد.
قرار است فردا (سه شنبه ) مراسم استقبال رسمي از رييس ستاد نيروهاي مسلح عراق و دور اول مذاکرات سردار نجار و سرلشکر العطيه برگزار شود.


http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=577564

[color=blue]در اخبار نظامي ادغام گرديد
ارشيا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بومي سازي امنيت منطقه با خروج آمريکا از عراق محقق مي شود [/b]

[img]http://www.irna.ir/NewsMedia/Photo/Smal_Pic/2009/7/7/img633825687050156250.jpg[/img]

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: بومي سازي امنيت منطقه که خروج نيروهاي آمريکايي از عراق مي تواند مقدمه آن باشد، از مهمترين مولفه هاي ثبات و امنيت پايدار در منطقه محسوب مي شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سرلشکر "حمد بن علي العطيه" رييس ستاد نيروهاي مسلح قطر و هيات همراه پس از انجام مراسم استقبال رسمي، با حضور در محل وزارت دفاع، با وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت وگو کرد.
بر اساس اين گزارش در اين ديدار سردار سرتيپ "مصطفي محمد نجار" با اشاره به اشتراکات تاريخي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي ايران و قطر، آن را بستر مناسبي براي توسعه روابط دو جانب ذکر کرد و افزود: روابط دفاعي ايران و قطر مي تواند الگوي مناسبي براي توسعه همکاري هاي دفاعي در منطقه باشد.
وزير دفاع با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران خود را متعهد به حفظ ثبات و امنيت خليج فارس و تنگه هرمز و عبور انرژي از اين منطقه مي داند، تصريح کرد: قدرت دفاعي ايران در خدمت ثبات و آرامش اين آبراه استراتژيک است. ايران معتقد است با تشريک مساعي و همکاري‌هاي منطقه‌اي مي توان امنيت پايدار در اين منطقه را تضمين کرد.
سردار نجار با اعلام آمادگي کشورمان براي گسترش بيش از پيش مناسبات دفاعي با کشورهاي حوزه خليج فارس، تاکيد کرد: بومي سازي امنيت منطقه که خروج نيروهاي آمريکايي از عراق مي تواند مقدمه آن باشد، از مهمترين مولفه هاي ثبات و امنيت پايدار در منطقه محسوب مي شود.
در اين ديدار سرلشکر العطيه با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: ايران کشوري بزرگ، دوست و برادر ما است و روابط با ايران براي ما و کل منطقه مهم است.
سرلشکر العطيه با تاکيد بر مناسبات دفاعي ميان ايران و قطر افزود: اهميت روابط همه جانبه با ايران همواره مورد تاکيد امير و دولت قطر بوده است.
رييس ستاد ارتش قطر اظهار اميدواري کرد: در خلال اين سفر و مذاکرات مقامات نظامي دو کشور، پيوندهاي ميان ايران و قطر عميق و مستحکم‌تر شود.

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=578235

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.