Recommended Posts

سوالی که هست اینه که آیا سپاه اجازه استفاده از تانک ساخت خودشو به ارتش میده؟

 

 

برا تولید انبوه حتما به وزارت دفاع سپرده میشه گرچه با دریای منابع مالی سپاه شاید خودش هم برا تولید انبوش مشکلی نداشته باشه ولی خب قاعده اینه تولید انبوه تجهیز میره به وزارت.....وزارت هم میتونه هم برا سپاه تولید کنه و هم درخواست ارتش رو مرتفع کنه

 

 

در مورد خصوصیات تانک هم قبلا تو همیم سایت مطالبی دوستان گفتن و ایضا خودم هم از جاهایی بسیار موثق در موردش شنیدم

 

 

برنامه تانک میدان اصلی نبرد سپاه پروژه ای هست که الان با هرکی تو نیرو در موردش صحبت کنی کم و بیش ازش میدونه ولی رونمایشش کی باشه خدا داند....سپاه حسابی رو این پروژه پول خرج کرده بهترین دانشگاهای فنی کشور درش دخیل شدن حتی دانشگاه امام حسین

 

تانکیه که اگر رونمایی بشه واقعا باعث غرور و افتخار خواهد بود و دست کمی از تانکهای روز جهان نداره

 

 

فقط اینو بگم : تانک الان زیر تست میدانی هست یعنی قابلیت رونمایی رسمی داره ولی انجامش بستگی به شرایط داره

ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلاحی که فیلمش بیرون نیومد و البته کلیپی از تستش در شرایط مختلف ثبت نشده اصلا وجودش برای اعضای این سایت چه فایده ای داره .؟! ما اینجا می خوایم روش جنگیو بررسی کنیم که واضح بیاد با سلاح هایی خاص از کیان کشور دفاع کنه . وقتی  در حد شایعه و شاید مبالغه هست به چه دردی می خوره . دوستانی که دستی هم دارند حرفی نزنند بهتره چون به قول دوستان فقط سبب خماری میشه . نه چیز دیگه.فرماندهان این کشور اطلاع داشته باشند کافیه . برای خودشون برنامه ریزی کنند و ... الان معلوم  شده واقعا در پشت همه ی سلاح هایی که تا حالا رونمایی شده توان فنی و نظامی گسترده ای هست نیاز به گفتن شخص خاصی نیست . ولی خب تا فیلم  و رونمایی رسمی نشه واقعا حرفی زده نشه خیلی بهتر . روشون دل نبندیم با همین سلاح هایی که داریم برنامه ریزی کنیم . اما نکته ای که در حرف دوستان هست و اون ساخت تانک توسط دو ارگان نظامی مختلف یعنی ارتش و سپاه یکم تعجب بر انگیز . جالب  حرفایی از همکاری روس ها در ساخت تحت لیسانس  یا مونتاژ  تانک  تی 90 هم  هست . یعنی سه سری تانک !!!!!. این روند در ساخت سلاح انفرادی هست . در ساخت سلاح تک تیر انداز هم هست .در ساخت پهباد هم هست . در ساخت گاتلینگ 12.7 هست . در ساخت خیلی تجهیزات و ادوات دیگه هست ..............

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاپیک داره به بیراهه کشیده می شه !

 

این بحث تانک رو تموم کنید خواهشن !

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر وقت این تانک ادعایی به تعداد حداقل 100 دستگاه تولید شد (اصلا تخفیف میدیم 30 دستگاه تولید شد) و به یگان ها تحویل ، انوقت خدمت از شما هست ولی اگر نشه خدمت از ما خواهد بود :winking:
 
شب دراز است و .............
 
خواهیم دید هر چند که در مورد بالگرد سپاه وخیلی مسائل هم حرف ها و دیزی زنی های یک عده رو اینجا دیدیم بعدش حقایقش هم مشخص شده و فاصله حرف اون عده تا حقیقت هم مشخص


بله خواهیم دید !
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر وقت این تانک ادعایی به تعداد حداقل 100 دستگاه تولید شد (اصلا تخفیف میدیم 30 دستگاه تولید شد) و به یگان ها تحویل ، انوقت خدمت از شما هست ولی اگر نشه خدمت از ما خواهد بود :winking:

 

شب دراز است و .............

 

خواهیم دید هر چند که در مورد بالگرد سپاه وخیلی مسائل هم حرف ها و دیزی زنی های یک عده رو اینجا دیدیم بعدش حقایقش هم مشخص شده و فاصله حرف اون عده تا حقیقت هم مشخص

جناب گوبلز واقعا با شما موافقم ولی ایران روی کاغذ از نظر فنی و تجربه جنگی توانایی ساخت تانک رو داره حداقل توانایی ساخت پلتفرمش رو داره حالا توپ و موتور رو از بیرون تهیه میکنه.مگر اینکه همچین اراده ای اصلا وجود نداشته باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب گوبلز واقعا با شما موافقم ولی ایران روی کاغذ از نظر فنی و تجربه جنگی توانایی ساخت تانک رو داره حداقل توانایی ساخت پلتفرمش رو داره حالا توپ و موتور رو از بیرون تهیه میکنه.مگر اینکه همچین اراده ای اصلا وجود نداشته باشه

 

صحبت از ابتدا ساخت نبوده بلکه تولید بوده

 

عرض شد تولید  ، صرف نظر از اینکه توانایی طراحی و ساخت یک تانک مدرن و قابل رقابت با تانک های روز توسط ایران هم جای بحث داره

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزیر دفاع از ۷ طرح ملی در حوزه جغرافیایی رونمایی کرد

با حضور سردار حسین دهقان و همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، ۷ طرح ملی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، ۷ طرح ملی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح شامل  آزمایشگاه طیفی سنجش از دور دفاعی – ملی کشور، نخستین شناور هوشمند آب نگاری بدون سرنشین فجر۱، طرح آمایش توسعه سواحل مکران، خط تولید نسل جدید نقشه دریایی الکترونیکی و بهره برداری از سامانه های جریان سنجی، مغناطیسی و دریایی، سامانه نقشه های رقومی ژئومورفولوژی، پایگاه داده های اقلیمی کشور، خط تولید اطلاعات مکانی با استفاده از تصاویر اخذ شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین، در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع، افتتاح، رونمایی و به بهره برداری رسید.

 سردار دهقان در این مراسم طی سخنانی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: هر یک از این دستاوردهای مهم و ملی با همت وتلاش دانشمندان و متخصصان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به منصه ظهور رسیده است و نقش مهمی در این حوزه راهبردی دارد.

وی سپس به تشریح پروژه های افتتاح شده پرداخت و در خصوص آزمایشگاه طیفی سنجش از دور دفاعی – ملی کشور اظهار داشت: تصاویر سنجنده های فضایی با ارائه متنوع از پدیده های مختلف جغرافیایی، ابزاری بسیارسودمند برای مدیریت منابع زمینی، امور دفاعی، مدیریت بحران، برنامه ریزی های کلان و غیره می باشند که استفاده از صحیح وعملی از پتانسیل این تصاویر وابسته به تفسیر صحیح این اطلاعات است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ایجاد کتابخانه های طیفی مستلزم استفاده از روش ها و ابزارهای مختلف آزمایشگاهی و میدانی است، افزود: این کتابخانه های طیفی یکی از زیرساخت های لازم برای توسعه سطح اطلاعات قابل استخراج از تصاویر ماهواره ای و همچنین پدافند غیر عامل به شمار می رود.

سردار دهقان تصریح کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، با درک اهمیت کتابخانه طیفی دفاعی، اقدام به ایجاد چنین کتابخانه ای کرده و موفق به تهیه زیرساخت های فنی برای ایجاد آن شده است تا با راه اندازی آزمایشگاه سنجش از دور محیطی و مستند سازی روال ها، دانش تخصصی لازم برای بهره برداری از تجهیزات فنی مورد نیاز دفاعی محقق سازد.

وزیر دفاع تشخیص اهداف و تاسیسات نظامی و غیر نظامی، رفع تهدید شناسایی فراطیفی در رویکرد پدافند غیر عامل نظیر استتار، اختفاء و فریب  فرا طیفی بر علیه ماهواره های تصویر برداری و همچنین طراحی سنجنده های هوایی و فضایی برای امور دفاعی را از کاربردهای این مرکز یاد کرد.

وی گفت: از دستاوردهای غیر دفاعی این مرکز نیز می توان به توسعه سطح بهره گیری و تفسیر پذیری داده های سنجش از دور برای تامین اطلاعات مکانی مورد نیاز در فعالیت های اجرایی کشور، کاهش نیاز به مشاهدات میدانی و در نتیجه کاهش قابل توجه هزینه های پروژه های سنجش از راه دور، سرمایه گذاری آگاهانه برای خرید تصاویر ماهواره ای در کاربردهای مختلف، کالیبراسیون سنجنده های هوایی و ماهواره ای و تجزیه، تحلیل و تفسیر دقیق تصاویر ماهواره ای اشاره کرد.

رونمایی از نخستین شناور هوشمند آبنگاری بدون سرنشین فجر۱

سردار دهقان در خصوص نخستین شناور هوشمند آب نگاری بدون سرنشین فجر ۱ گفت:  طراحی و ساخت این شناور، بر اساس نیاز مرکز آب نگاری جغرافیایی نیروهای مسلح  و با همکاری یک شرکت دانش بنیان صورت گرفته است و این سامانه یکی از سامانه های نوین در آب نگاری و به منظور جمع آوری داده در مناطق کم عمق، خورها، خلیج ها، تالاب ها، مناطق باتلاقی با قابلیت پوشش نیازمندی های سازمان های نظامی و غیر نظامی و امکان داده برداری از مناطق حساس و استراتژیک را امکان پذیر و دسترسی به مناطق صعب العبور دریایی و پایش مستمر را تسهیل می کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: این شناور با دارا بودن قابلیت هایی نظیر کنترل از راه دور و سیستم انتقال داده، تعیین موقعیت جهانی، سنجش حرکتی، انتقال تصاویر، اندازه گیری عمق، قابلیت ارتقاء به سیستم های مالتی بیم، ساید اسکن سورنار، رادار و مغناطیس سنجش را دارا می باشد وبه دلیل بهره برداری از امکانات روز دنیا همچنین وزن و حجم کم، باعث کاهش زمان و هزینه های عملیات آب نگاری و تحقق اهداف مورد نظر می شود.

رونمایی از طرح آمایش توسعه سواحل مکران

سردار دهقان در تشریح طرح آمایش توسعه سواحل مکران گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران، یک کارگروه ویژه در زمینه مطالعات آمایش توسعه سواحل مکران در مرکز جغرافیایی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با حضور اساتید ممتازو منتخب دانشگاه های کشور و همچنین متخصصان مرکز مطالعات جغرافیایی نیروهای مسلح تشکیل و کار را شروع کردند.

وزیر دفاع ادامه داد: شناخت واقع بینانه ارزش ها وکارکردهای ژئوپولیتیک، ژئواستراتژیک، ژئودموگرافی، ژئوسوشیال، ژئوکالچر، ژئواکونومی، ژئو هیدرولوژی، ژئومورفولوژی، ژئوتکنیکال و ژئو دینامیک سواحل مکران به صورت جامع به انجام رسید و نتایج آن را در چند جلد کتاب و به صورت پایگاه اطلاعاتی در اختیار مخاطبان گذاشته می شود.

سردار دهقان گفت: این طرح موفقیت آمیز مورد توجه معاون راهبردی ریاست جمهوری قرار گرفته و در برنامه ششم توسعه در معیارهای امنیتی – دفاعی از دستاوردهای این گروه استفاده شده است.

آغاز به کار خط تولید نسل جدید نقشه دریایی الکترونیکی و بهره برداری از سامانه های جریان سنجی، مغناطیسی و دریایی

وی در خصوص نسل جدید نقشه دریایی الکترونیکی و سامانه های جریان سنجی، مغناطیسی و دریایی با تاکید بر نقش کلیدی و هماهنگ کنندگی جمهوری اسلامی ایران طبق تقسیم بندی نواحی سازمان بین المللی هیدروگرافی و رفع نیازهای داخلی اعم از کاربردهای نظامی و غیر نظامی و پوشش ملزومات دریانوردی ایمن و تبعیت از الزامات جهانی گفت: برای رفع نیازهای یاد شده، مرکز آب نگاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، نقشه های دریایی الکترونیکی را طبق استاندارهای بین المللی با بومی سازی و توسعه این دانش بر طبق نیاز کاربران، تهیه و تولید کرده است که علاوه بر نمایش عمق، اطلاعات توصیفی مکانی، عوارض دریایی، ساحلی، زمینی و کمک ناوبری، ناوبری ایمن دریایی را نیز تضمین می کند.

وزیر دفاع افزود: نقشه های الکترونیکی با قابلیت پوشش کلیه اطلاعات انواع نقشه های قدیمی و امکان استفاده و تطبیق پذیری با دستگاه های پیشرفته الکترونیکی موجب اطمینان از صحت و محاسبات شده و قابلیت نمایش اطلاعات توصیفی و تکمیلی موجب افزایش قدرت مانور و دقت در هدایت شناور می‌شود.

بهره برداری از سامانه نقشه های رقومی ژئومورفولوژی

سردار دهقان در تشریح ویژگی ها و قابلیت های سامانه نقشه های ژئومورفولوژی گفت: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با به کارگیری امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و با همکاری موسسه جغرافیایی دانشگاه تهران برای اولین در کشور اقدام به تهیه پایگاه داده و نقشه ژئومورفولوژیکی در مقیاس یک پانصد هزارم  نموده است.

وزیر دفاع افزود: نقشه های رقومی ژئومورفولوژی علاوه  بر کارکردهای علمی وپژوهشی در حوزه جغرافیایی، محیط زیست، عمران و توسعه، کشاورزی و غیره در زمینه آمایش دفاعی و سرزمینی، پدافند غیرعامل، امور نظامی و دفاعی کاربرد اساسی دارد وبستر مناسبی را جهت مطالعات دفاعی، جغرافیای نظامی، مکان یابی و استقرار نیروهای نظامی، تاسیسات نظامی و غیره را فراهم می آورد.

آغاز بهره برداری از پایگاه داده های اقلیمی کشور

وی در خصوص پایگاه داده های اقلیمی کشور با بیان اینکه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در راستای ارتقای محیط و اقلیم شناسی برای اولین بار اقدام به تهیه داده های اقلیمی در مقیاس یک دویست و پنجاه هزارم نموده است گفت: این پایگاه جامع شامل اطلاعات مختلف اقلیم شناسی و عواملی مانند دما، بارش، رطوبت، ابرناکی، فشار، باد، اطلاعات مربوط به نقشه های مخاطرات محیطی، آمایش اقلیم و غیره است.

وزیر دفاع افزود: هدف اصلی این پروژه در حوزه های نظامی، دفاعی، مطالعات ایجاد پایگاه های پرواز، مانور نظامی، استقرار نیروهاو غیره است.

راه اندازی خط تولید اطلاعات مکانی با استفاده از تصاویر اخذ شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین

سردار دهقان در تشریح راه اندازی خط تولید اطلاعات مکانی با استفاده از تصاویر اخذ شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین، استفاده از تصاویر هوایی دریافتی از سامانه های هواپیمایی بدون سرنشین را به عنوان یکی از روش های نوین تولید نقشه به منظور تسریع در تولید اطلاعات مکانی دقیق یاد کرد و گفت: پس از دریافت این نوع از تصاویر، مراحل مثلث بندی هوایی و محاسبات فتوگرافی جهت اخذ اطلاعات از روی این تصاویر به منظور تولید نقشه انجام می‌شود.

وزیر دفاع در ادامه افزود: پوشش دهی و برداشت تصاویراز مناطق پرخطر و نواحی مرزی، امکان تصویر برداری از فواصل نزدیک وافزایش مقیاس بزرگتر، انعطاف پذیری بالا در اخذ تصاویر با توجه به توپوگرافی منطقه، شرایط جوی و زمان تصویربرداری و کاهش زمان و هزینه را از مزایای راه اندازی خط تولید اطلاعات مکانی با استفاده از تصاویر اخذ شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین ذکر کرد.

وی در پایان با قدردانی از دانشمندان، متخصصان و مدیران سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: روند خوداتکایی و روز آمدسازی تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح با دانش و توان ایرانی با وجود استمرار تحریم ها در حوزه های نظامی، با صلابت و اقتدار ادامه دارد و در این مسیر، با روحیه انقلابی و جهادی  به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

 

منبع : خبر گزاری مهر

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از مواردی که باعث میشه ایران نتونه خیلی از تجهیرات رو بصورت انبوه بسازه این هست که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران و سازمان های وابسته اصولا زمان و منابع لازم برای طرح ریزی کامل جهت ساخت یک پلت فرم رو نداره...

 

منظورم این هست که مثلا برای ساخت اف 35 امریکا و چند کشور شریک سالها وقت می زارند تا یک جنگده بی نقص(کم نقص!) و قابل ارتقا (در برخی موارد) در اینده رو بسازند... این موضوع هم زمان می بره و هم انرژی و منابع زیادی...تا حدی که با وجود شراکت چندین کشور و تخصیص منابع و فناوری های فراوان از چندین کشور میبینید که پروژه باز هم می خوابه تا کامل و عملیاتی بشه... منتها وقتی عملیاتی شد سالها زیر خط تولید قرار میگیره ... چون طوری ساخته شده که از زمان جلوتره و می تونه خودش رو با فناوریهای جدیدتر وفق بده ... .

 

در ایران ما این منابع رو نداریم...نمی تونیم انرژی زیادی صرف ساخت یک جنگنده یا تانک کنیم و بعد اون رو بصورت انبوه مثلا 200 فروند تولید کنیم(بحث مسایل مالی و سیاسی بماند!).... چون توان این کار رو نداریم میایم چند نمونه با مهندسی معکوس و دیگر ایزارها می سازیم(و سعی در بومی سازی می کنیم) و تعدادی تولید می کنیم. دوباره با بازخورد نمونه های ساخته شده ضمن رفع ایرادات و ارتقا و اضافه کردن فناوری ها میایم یه نسخه جدیدتر رو می سازیم و نهایتا چند فروند تولید می کنیم... بعد چند سال دوباره قضیه ادامه پیدا می کنه....

 

ما اگه بخوایم شرایطی مثل اونچه که باید داشته باشیم رو احیا کنیم نیاز به یک اقتصاد با حجم حداقل 500 میلیارد دلار بودجه داریم... که این هم نیازمند یک فرهنگ قوی(انسجام دینی و اتحاد ملی و فرهنگ اجتماعی قوی) تا مدیریت متحد و اینده نگر داریم... که الان نداریم!(یا اگه هم داریم انچه که باید باشد نیست!)

 

در کشور ما با 50 هزار دلار دستمزد یک دانشمند تراز اول جهانی ترور میشه! در کشور ما فرهنگ اجتماعی به قدری ضعیف هست که با کمی درگیری لفظی در خیابان به کتک و کشتار می رسیم... تهاجم فرهنگی هم که هست...وضعیت ساختار جمعیتی به شدت در اینده خطرناک هست و ... . ... نتیجه این مسایل این هست که کار سختی داریم.

ویرایش شده در توسط Argada
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا این تصویر این جنگنده بعد از تعمیرات اساسیه؟اگه هست نمیشد یه رنگ جدید بهش بزنن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صاعقه تحویل شد و نمونه جدیدتری نخواهد داشت، قاهر ادامه نیافت ، یک نمونه برای پشتیبانی نزدیک ساخته شد ، اول کوثر 88 وارد فاز تولید میشه و بعد درمورد طراحی قاهر تجدید نظر صورت میگیره تا به بمب افکن و رهگیر تبدیل بشه

خرید سوخو ، همون سوخو 30 داره نهایی میشه ، همراه با انتقال تکنولوژی و شراکت در ساخت ، جی 10 بررسی شده و کاملا منتفی شده ویرایش شده در توسط iliasd
  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.