Recommended Posts

جمعي از دانشجويان معترض به حكم تبرئه حسين موسويان عضو مذاكره كننده سابق هسته اي ايران، در مقابل ساختمان مركزي قوه قضاييه واقع در خيابان ولي عصر تجمع كردند. بنابراين گزارش، درگيري‌هاي لفظي بين برخي تجمع كنندگان و ماموران حفاظت قوه قضاييه بوجود آمده است. معترضان به حكم تبرئه موسويان، با سر دادن شعارهايي چون، « قوه پر مدعا، التماس دعا»، «مرگ بر سازش‌گر هسته‌اي»، «تسامح قضايي همدستي با مفاسد»، «جاسوس هسته اي را دستگير كنيد» و ... خواستار جلوگيري از اجراي اين حكم و پيگيري چگونگي صدور اين حكم شدند. همچنين دانشجويان معترض پلاكاردهايي با مضامين« جمعي از هواداران پشت پرده: موسوي را آزاد كنيد»،« جشن آزادي جاسوس هسته‌اي امشب به صرف شام»، «هشت سال گذشته ويرانه را چه كردي؟» و... اعتراض خود را به صدور اين حكم اعلام كردند. دقايقي پيش اين تجمع با تلاوت آياتي از قرآن مجيد آغاز شد. دوربين‌هاي عكاسان رسانه‌ها در اين تجمع مشاهد نمي‌شود و به نظر مي‌رسد از پوشش تصويري اين تجمع جلوگيري شده است. نماينده دانشجويان در سخناني ضمن انتقاد ما دانشجويان عاشق همان خرابه بوديم، چرا كه در آن خرابه شهردار تهران و سوءاستفاده كنندگان از بانك‌ها، مجازات شدند، اما در آبادي شما پرونده المكاسب، فرار شهرام جزايري، سردرگمي در پرونده فروش سئوالات كنكور، حكم جلب دانشجويان معترض به پرونده برج شيراز و چندين و چند مشكل بزرگ ديگر بوجود آمد، پس ويرانه ملت را به آنان برگردانيد از صدور حكم قوه قضاييه درباره حسين موسويان، خطاب به رييس قوه قضاييه گفت: ما دانشجويان عاشق همان خرابه بوديم، چرا كه در آن خرابه شهردار تهران و سوءاستفاده كنندگان از بانك‌ها، مجازات شدند، اما در آبادي شما پرونده المكاسب، فرار شهرام جزايري، سردرگمي در پرونده فروش سئوالات كنكور، حكم جلب دانشجويان معترض به پرونده برج شيراز و چندين و چند مشكل بزرگ ديگر بوجود آمد، پس ويرانه ملت را به آنان برگردانيد. همچنين نماينده دانشجويان دانشگاه تهران در سخناني با بيان اين كه ما ديگر از قوه قضاييه نااميد شده‌ايم، به دستور مقام معظم رهبري درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي اشاره كرد و گفت: بايد پس از 6 سال از ابلاغ اين فرمان، قوه قضاييه به سئوالات پاسخگو باشد. وي با طرح اين سئوال كه چرا رييس اين قوه به دانشگاه‌ها نمي‌آيد، از هاشمي شاهرودي دعوت كرد كه 16 آذر ماه جاري مصادف با روز دانشجو به اين دانشگاه رافته و ضمن حضور در جمع دانشجويان به سئوالات آنان درباره عملكرد اين قوه پاسخگو باشد. نماينده دانشجويان معترض نيز در اين تجمع خطاب به مسئولان قوه قضاييه گفت: اگر قادر به مبارزه با مفاسد اقتصادي نيستيد، استعفا كنيد. متاسفيم كه يك طلبه سيرجاني بخاطر مقاومت در برابر زمين‌خواري نهادهاي دولتي در بازداشت به سر مي‌برد. وي ادامه داد: بيش از اين از آبرويي اسلام و نظام مايه نگذاريد چرا كه موجب دلسردي مردم خواهد شد. اين دانشجو خطاب به احزاب گفت: چرا در مقابل گراني گوجه فرنگي موضع مي گيريد اما در برابر مفاسد كلان اقتصادي سكوت مي كنيد. بايد مشخص شود كه حداد قاضي پرونده موسويان در اين مدت با چه كساني در باره اين پرونده جلسه داشته است كه تحت تاثير آن ، حكم برائت موسويان را صادر كرده است. دانشجويان در پايان اين تجمع اعلام كردند كه اين تجمع در فازها و روزهاي بعدي ادامه دارد و تنها در برابر قوه قضاييه و مجمع تشخيص مصلحت نظام نخواهد بود. منبع : http://www.adlroom.com/vdchtqn6d23nw.ft2.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نيروي هوايي ارتش در ساخت سيستم‌هاي پدافندي و راداري خودكفاست

رئيس عقيدتي سياسي نيروي هوايي ارتش گفت: در ساخت سيستمهاي مختلف پدافندي، راداري به استقلال و توان بالاي نظامي و اعتقادي رسيده‌ايم.[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نيروي هوايي ارتش، محمدرضا واحدي رئيس و امير گودرزي معاون هماهنگ كننده عقيدتي سياسي نيروي هوايي ارتش به منظور بالا بردن روحيه و افزايش توان عملياتي در زمينه آفندي و پدافندي از گروه پدافند هوايي نطنز بازديد كردند.
واحدي در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع سربازان هميشه بيدار پدافند هوايي نطنز به بررسي گزارش اخير البرادعي پرداخت و گفت: گزارش اخير دبيركل آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي مبني بر صلح آميز بودن فعاليت هسته‌اي ايران، خشم مستكبرين را بوجود آورده و اين موفقيت بزرگي در عرصه جهاني براي كشور ما است.
وي در ادامه افزود: در بحث خودكفايي ساخت سيستمهاي مختلف پدافندي، راداري و ... در نيروي هوايي ارتش به استقلال و توان بالاي نظامي و اعتقادي رسيده‌ايم و امروز نيروي هوايي ارتش با تأسي از فرامين مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا با ايمان راسخ و امكانات به‌روز آماده دفاع از آسمان ايران اسلامي است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]چهاردهمين لندينگ كرافت وزارت دفاع به آب انداخته شد

چهاردهمين لندينگ كرافت ساخته شده در صنايع دريايي شهيد موسوي وزارت دفاع امروز در آبهاي ساحلي خرمشهر به آب انداخته شد.[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، اين لندينگ كرافت 1000 تني با اعتبار چهارده ميليارد ريال با سرمايه‌گذاري سازمان بنادر و كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و سفارش بخش خصوصي تحت نظر شركت رده بندي آسيا در مدت 15 ماه ساخت شده است.
اين شناور داراي 5/49 متر طول 5/14 متر عرض و 2/3 متر ارتفاع با سرعت 12 گره دريايي و شعاع عملياتي 800 مايل، ظرفيت حمل 1000 تن بار را دارد.
شركت صنايع دريايي شهيد موسوي وزارت دفاع از مهر ماه 1383، 40 فروند شناور را در دست ساخت دارد كه چهاردهمين فروند آن امروز مورد بهره‌برداري قرار گرفت و ما بقي آن تا پايان نيمه اول سال 87 به آب انداخته خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سردار حجازي در ديدار هيئت نظامي عمان:

همكاري‌هاي اطلاعاتي نيروهاي مسلح ايران و عمان افزايش مي‌يابد

رئيس ستاد مشترك سپاه گفت: با برگزاري نشست‌هاي مشترك وتعميق روابط نظامي ايران و عمان، همكاري‌هاي مختلف از جمله در بحث هاي اطلاعاتي افزايش مي‌يابد.

تصویر
[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار محمد حجازي رئيس ستاد مشترك سپاه كه شب گذشته يكشنبه در ديدار با هيئت عاليرتبه نظامي ارتش عمان سخن مي‌گفت، با ابراز خشنودي از ارتباط نظامي كشورهاي مسلمان گفت: خوشبختانه پيشرفت خوبي در روابط ايران و عمان در عرصه‌هاي مختلف به وجود آمده اما نبايد به اين ميزان بسنده كرد.
وي با اشاره به تبادل دانشجو ميان نيروهاي مسلح دو كشور گفت: بايد اين تعداد از يك نفر به چند برابر افزايش يابد تا جنبه نمادين نداشته باشد و نيروهاي سپاه پاسداران نيز آماده گسترش اين تبادلات هستند.
رئيس ستاد مشترك سپاه يكي از دستاوردهاي خوب نشست‌هاي مشترك ايران و عمان را كاهش مشكلات براي تردد كنندگان ميان بنادر دو كشور دانست و افزود: با فوايدي كه از اين نشست‌ها به دست آمده مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه توسعه روابط ايران و عمان به نفع مردم دو كشور و امنيت منطقه است.
حجازي تأكيد كرد: گسترش روابط و قدرتمند شدن نيروهاي مسلح ايران وعمان به سود امنيت و منافع دو كشور است و مردم نيز از تعميق اين روابط خوشحال خواهند شد.
وي به فرماندهان ارتش عمان پيشنهاد كرد براي اطمينان بيشتر از اشراف دو كشور بر درياي عمان و خليج فارس، ‌همكاري‌هاي جديدي مثل تبادل اطلاعات، رزمايش‌هاي مشترك و بازديدهاي ادواري شكل بگيرد.
رئيس ستاد مشترك سپاه در پايان تاكيد كرد: روابط نظامي ايران و عمان الگويي مناسب براي ارتباط با ساير كشورهاي خليج فارس است.
در پايان اين ديدار، سردار حجازي هدايايي را به رسم يادبود به هيئت نظامي عمان اهدا و از آنان براي سفر به شهرهاي پرجاذبه ايران همچون اصفهان و شيراز دعوت كرد. فرماندهان ارتش عمان نيز نشان يادبود اين نيرو را به رئيس ستاد مشترك سپاه اهدا كردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]رئيس هيئت نظامي عمان:

عمان با تجربيات سپاه اشكالات ارتش خود را برطرف مي‌كند

رئيس هيئت نظامي عمان گفت: مي‌خواهيم با تجربيات سپاه، اشكالات ارتش عمان را در بخش آموزش و امكانات برطرف كنيم.[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سرتيپ سعود بن سليمان بن ناصر الحسبي رئيس هيئت عاليرتبه نظامي عمان كه شب گذشته(يكشنبه) با سردار محمد حجازي رئيس ستاد مشترك سپاه ديدار كرد با اشاره به تلاش و انگيزه نيروهاي مسلح ايران و عمان براي گسترش روابط گفت: ما وظيفه داريم تا تأكيدات رهبران دو كشور مبني بر گسترش روابط دوجانبه را عملي كنيم كه يكي از مهمترين اين عرصه‌ها، موضوعات نظامي است.
وي برگزاري مسابقات قرآني نيروهاي مسلح دو كشور كه هفته گذشته انجام شد، نمونه اشتراكات فكري ارتش عمان و سپاه پاسداران توصيف كرد و افزود: اميدوارم در ديگر بخشها نيز به همين منوال پيش برويم.
الحسبي، موضوع آموزش را يكي از دغدغه‌هاي نيروهاي مسلح عمان دانست و گفت: در اين زمينه ما علاقه‌مند به استفاده از مراكز آموزشي سپاه هستيم تا به وسيله تجارب و تخصص كارشناسان سپاه، اشكالات خود را برطرف كنيم و به وسيله امكانات شما، محدوديت‌هاي خود را در بخش آموزش رفع كنيم.
معاون عمليات ستاد نيروهاي مسلح عمان با تائيد نظرات سردار حجازي پيرامون تاثيرات مثبت برگزاري كميسيون مشترك دو كشور، بسياري از موضوعات و حوادث سابق به خاطر اين نشست‌هاي مشترك كاهش يافته و يا به صفر رسيده است كه ماحصل تلاش‌هاي ايران و عمان است.
وي با تقدير از حسن اعتماد ايران، گفت: با همكاري‌هاي نيروهاي مسلح دو كشور، امنيت كامل در آبهاي منطقه مشترك برقرار شده و اميدواريم موضوعاتي مثل رزمايش امداد و نجات نيز به زودي انجام شود.
الحسبي در پايان نشان ارتش عمان را به سردار حجازي تقديم كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داوودي: گام بعدي ايران ، ساخت نيروگاه هسته اي است
معاون اول رئيس جمهور در حاشيه نخستين همايش سالانه آموزش اقتصاد اسلامي در سازمان مرکزي دانشگاه پيام نور گفت: گام بعدي ايران ، ساخت نيروگاه هاي هسته اي در کشور است .
پرويز داوودي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار واحد مرکزي خبر با اشاره به گزارش اخير سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا درباره صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران با توجه به تجربه اي که در سال هاي گذشته کسب کرده است، ادامه رسيدگي به پرونده هسته اي را روشن مي داند .
وي در پاسخ به اين سوال که آيا سياست هاي خصمانه آمريکا درباره فن آوري صلح آميز ايران تغيير خواهد کرد يا خير ، گفت: حتما همين طور خواهد بود.
داوودي افزود: هر فردي با نگاه علمي به اين موضوع بنگرد، اين نتيجه را خواهد گرفت که سياست هاي خصمانه امريکا بايد عوض شود .
وي با اشاره به روند پرونده هسته اي گفت: هر فردي كه داراي نگاه علمي باشد در صورت ورق زدن دفترچه خاطرات هسته اي ايران از آبان 84 تاکنون و با توجه به تجربياتي که در اين زمينه بدست آمده است به اين نتيجه خواهد رسيد که آمريکا از سياست هاي خود عقب نشيني مي کند .
معاون اول رئيس جمهور تصريح کرد: برداشت ما نيز اين است که به طور قطع آمريکا عقب خواهد رفت.
داوودي با بيان اينکه ايران به طور قطع کشوري با فن آوري صلح آميز هسته اي است گفت: ايران در مرحله بعد به سمت ساخت نيروگاه و استفاده صلح آميز از اين فن آوري بزرگ پيش خواهد رفت .


منبع : IRIBNews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]شركت 15 تيم از دانشگاه‌هاي نظامي در مسابقه شناورهاي بدون سرنشين

15 تيم از دانشگاه‌هاي نظامي كشور در مسابقه ملي شناورهاي بدون سرنشين شركت مي‌كنند.[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، مسابقه ملي شناورهاي بدون سرنشين به همت دانشگاه صنعتي شرف برگزار مي‌شود و نزديك به هفتاد تيم از دانشگاه‌ها و مراكز مختلف پژوهشي و آموزش عالي در آن شركت دارند.
دانشجويان دانشگاه‌ها و مراكز مختلف مرتبط با حوزه دفاعي نيز از جمله مهمترين شركت‌كنندگان در اين مسابقه هستند كه از جمله آنها مي‌توان به شركت 6 تيم از دانشگاه صنعتي مالك اشتر وابسته به وزارت دفاع، 3 تيم از دانشگاه علوم و فنون دريايي نوشهر وابسته به نيروي دريايي ارتش، 3 تيم از دانشگاه امام حسين (ع) وابسته به سپاه پاسداران و يك تيم از صنايع دريايي شهيد جولايي وابسته به صنايع دفاع به همراه تيمهاي مشترك دانشگاه‌هاي دفاعي با دانشگاههاي ديگر اشاره كرد كه بالغ بر 15 تيم مي‌شود.
اين مسابقات در 4 مرحله و با هدف شناسايي طرحها و توليدات برتر در بخش شناورهاي بدون سرنشين فردا برگزار مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]با امضاي صورت جلسه‌اي به اجرا در مي‌آيد

همكاري نيروهاي مسلح ايران و عمان در بخش امنيت دريا

ششمين اجلاس كميسيون مشترك هيئت‌هاي عاليرتبه نظامي ايران و عمان با امضاي صورت جلسه‌اي در چند بند به پايان رسيد.[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در اين اجلاس مشترك كه به مسئوليت سردار محمدعلي رحماني جانشين اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح و سرتيپ ستاد ناصر الحسبي بود، هيئت‌هاي نظامي دو كشور پيرامون همكاري‌هاي مشترك بين ايران و عمان در بخش‌هاي امداد و نجات دريايي، جلوگيري از قاچاق مواد مخدر و انسان، تبادل تجربيات در زمينه‌هاي امنيت دريا و امور آموزشي، صورت جلسه‌اي را امضا كردند.
رحماني در پايان اين اجلاس نظامي، گفت: توان جمهوري اسلامي ايران در رقابت با كشورهاي منطقه نيست بلكه كشورمان همواره با نگاه فراملي خواستار اقتدار و توانايي كشورهاي اسلامي و خروج نيروهاي بيگانه از منطقه است و هرگونه بهانه حضور آمريكا و كشورهاي اروپايي در منطقه را به بهانه برقراري امنيت، اهانت به ملت‌هاي منطقه تلقي مي‌كند.
رئيس هيئت عاليرتبه نظامي سلطنتي عمان نيز از مهمان‌نوازي فرماندهان و مسئولان نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و روابط دوستانه دو كشور قدرداني كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]بر اساس مفاد تفاهم با ايران؛

عمان درخواست تهيه نقشه كشورش را به وزارت دفاع داده است


هيئت نظامي كشور عمان از روند تهيه نقشه بزرگ مقياس اين كشور كه به درخواست آنها در سازمان جغرافيايي وزارت دفاع تهيه مي‌شود، بازديد كردند.
[/align]
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سعود بن سليمان بن‌ناصر آل حسبي معاون عمليات ارتش كه در رأس يك هيئت عاليرتبه نظامي عمان براي شركت در كميسيون مشترك نظامي با ايران به كشورمان سفر كرده است، پيش از ظهر امروز سه‌شنبه از امكانات و ظرفيت‌هاي سازمان جغرافيايي وزارت دفاع بازديد كرده و از نزديك در جريان روند تهيه و توليد نقشه بزرگ مقياس كشور عمان كه از مفاد تفاهم‌نامه همكاري ميان دو كشور به شمار مي‌رود، قرار گرفتند.
در نشست كميسيون مشترك نظامي ايران و عمان، هيئت‌هاي كارشناسي دو كشور درباره راه‌هاي گسترش روابط دوجانبه به ويژه راه‌هاي انتقال دانش فني سازمان جغرافيايي وزارت دفاع از طريق دوره‌هاي آموزشي و علمي، ارائه خدمات مهندسي و ارتقا مهارت‌ها، بحث و تبادل نظر كردند.
سازمان جغرافيايي وزارت دفاع به عنوان قدرت اول منطقه در تامين اطلاعات مكان مرجع و داده‌هاي هيدروگرافي، بستر مناسبي را براي همكاري‌هاي مشترك در زمينه انتقال دانش فني و توليد و تامين نقشه‌هاي هيدروگرافي و اطلاعات از كشورهاي دوست و همسايه فراهم كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ششمين جشنواره ره‌آورد سرزمين نور برگزار شد

تصویر[/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، ششمين جشنواره ره‌آورد سرزمين نور امروز پنج‌شنبه به همت نيروي مقاومت بسيج برگزار شد.
اين گزارش حاكيست در اين جشنواره از برترين‌هاي ادبي و عكس در زمينه كاوران‌هاي راهيان نور تقدير به عمل آمد.
سليماني معاون هماهنگ كننده نيروي مقاومت و اثباتي معاون فرهنگي اين نيرو در اين مراسم سخنراني كردند.
گفتني است در ابتداي اين مراسم آياتي چند از كلام الله مجيد در گراميداشت ياد و خاطره شهداي اصحاب رسانه قرائت شد و با ذكر صلوات و فاتحه دومين سالگرد شهادت خبرنگاران و عكاسان حوزه دفاع مقدس گرامي داشته شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]معاون هماهنگ كننده نيروي مقاومت سپاه:

8 سال دفاع مقدس گنجينه‌اي با ارزش براي كشور است

تصویر

[color=green]معاون هماهنگ كننده نيروي مقاومت سپاه 8 سال دفاع مقدس را گنجينه‌اي با ارزش براي كشور دانست.[/color[/align]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سليماني كه در ششمين جشنواره ره‌آورد سرزمين نور سخن مي‌گفت با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و ايثارگران، 8 سال دفاع مقدس را گنجينه‌اي با ارزش براي كشورمان دانست.
معاون هماهنگ كننده نيروي مقاومت سپاه تصريح كرد: اگر بخواهيم درباره دفاع مقدس و ارزش‌هاي والاي آن سخن بگوييم بايد به سالهاي خيلي دور بازگرديم، زماني كه ابرقدرت‌ها كشورمان را چپاول مي‌كردند و ايران به عنوان يك منطقه مهم كه اتفاقات مهمي در آن رخ مي‌داد مورد توجه آنان بود.
وي با اشاره به مبارزات امام خميني(ره) اظهار داشت:در آن دوران امام بدون اينكه از ساز و كار و يا تجهيزات و گروه يا حزبي استفاده نمايد و به صرف اتكا به خدا و تكيه به مردم به دنبال هدف غائي خود يعني نابودي استكبار بود.
سليماني بيان داشت: امام به عنوان چراغ راه هدايت مردم و پيامبر‌گونه مردم را هدايت مي‌كرد و به دنبال ارائه يك الگوي اسلامي و مقدمه سازي ظهور آقا امام زمان بود.
معاون هماهنگ كننده نيروي مقاومت بسيج افزود: مطمئنا دشمنان در آن زمان به اين مسائل آگاه بودند و با ابزارهاي مختلفي در مقابل ايشان ايستادگي كردند اما سوالي كه از اطرافيان مطرح مي‌شد اين بود كه امام با چه معجون شفابخشي و با چه اطميناني پا در ميدان گذاشته است.
وي در اين باره اظهار داشت: به رغم تمام مشكلات و موانعي كه بر سر راه پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشت با اتكا به خدا و حمايت مردم، انقلاب پيروز شد و ما شاهد سالهاي ابتدايي انقلاب و يكرنگي و همدلي مردم با يكديگر بوديم اما دشمنان آرام و ساكت ننشسته بودند.
سليماني تصريح كرد: با ادامه دخالت بيگانگان در كشورمان سال 58 لانه جاسوسي آمريكا كشف شد و دشمن به ايران اسلامي چنگ و دندان نشان داد و امام (ره) فرمان تشكيل ارتش 20 ميليوني را صادر كرد و با ادامه روند دخالت بيگانگان دشمن آخرين تير تركش خود را رها كرد و جنگ هشت ساله را بر ما تحميل نمود.
سليماني با بيان مسائل ابتداي جنگ تصريح كرد: ارتش ما از بين رفته بود و بسيج هنوز سازمان و قوام پيدا نكرده بود و هيچ كس نمي‌توانست پيش بيني كند كه بعد از هشت سال ما پيروز جنگ باشيم زيرا ما از حداقل‌ها هم برخوردار نبوديم در صورتي كه عراق متكي به همه كشورهاي خارجي بود و مطمئن بود كه تنها نيست.
معاون هماهنگي كننده نيروي مقاومت بسيج با اشاره به پيروزي ايران در جنگ ادامه داد:جنگ تمام شد اما دشمن زخم خورده كوتاه نيامد ولي ما غفلت كرديم.آنها جنگ را به گونه‌اي ديگر آغاز كردند ولي ما از تجربه خود كه در 8 سال دفاع جانانه كسب كرده بوديم استفاده نكرديم و اين در حالي بود كه ما يك كارنامه موفق پشت سر داشتيم.
بسيج براي جلوگيري از جبران اين خسارت موضوع راهيان نور را با هدف توسعه استفاده از فرهنگ دفاع مقدس در دستور كار قرار داد و بسيج پرچمدار اين حركت مقدس شد و امروز ما شاهد بركات عظيم اين موضوع هستيم.
وي ادامه داد: راهيان نور تجليل و تكريم از آنچه كه پيش از اين اتفاق افتاده و آنهايي كه با هدف مقدسشان رفته‌اند و عظمت و شكوهي كه براي نظام آورده‌اند است و راويان بايد پيام شهدا را بدون ملاحظه و محافظه‌كاري بيان كنند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: اعتقاد داريم كه هنرمندان خود به عنوان رزمندگان و رهروان راه شهيدان با توان بالايشان به ارائه اهداف مقدس شهدا بپردازند و به فرموده مقام معظم رهبري گنجينه دفاع مقدس هر آنچه كه ما لازم داريم در آن وجود دارد ولي بايد با همت بالا آن را استخراج نماييم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام اعتماد ملي:‌ تنها سه روز از دومين سالگرد سقوط هواپيماي سي‌130 ارتش ايران كه حامل خبرنگاران و پرسنل ارتش بود در شهرك توحيد تهران مي‌گذرد كه جان حدود 110 نفر را گرفت و به جز ابراز تاسف چيز ديگري باقي نگذاشت، اما در دومين گراميداشت كه همگان چشم‌انتظار ابلا‌غ حكم دادگاه به شاكيان پرونده سقوط هستند، وزير راه و ترابري در مصاحبه مطبوعاتي خود از ايمني پروازها طي سال‌هاي اخير خبر مي‌دهد، ولي اين اظهارات در حالي است كه طبق آمارهاي موجود طي 26 سال اخير 19 مورد سانحه هوايي در كشور اتفاق افتاده است كه هفت مورد آن در سه سال اخير يعني از آبان 83 رخ داده است و اين آمار بالا‌ترين آمار موجود طي سه سال در 26 سال اخير است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام افقى تازه در درمان‌ ‌سرطان،‌ توسط دانشمند ايرانى ‌ ‌ ‌‌ ساخت‌ ‌نانوسامانه هوشمند ضد سرطان دکتر اميد فرخزاد،‌ ‌استاد ايرانى دانشگاه هاروارد، با همکارى يکى از استادان دانشگاهMIT ‌ ‌آمريکا با‌ ‌ابداع نوعى نانوبمب ضد سرطانى هوشمند، به روشى جديد براى درمان سرطان دست يافته که‌‌ ‌ضمن نابودى موثر و هدفمند سلول‌هاى سرطانى‌‌‌ عوارض روش‌هاى متداول شيمى درمانى را‌‌ ‌نيز در پى نخواهد داشت.‌ ‌به گزارش ايسنا‌،‌ ‌اين گروه پژوهشى به سرپرستى اميد‌ ‌فرخزاد و رابرت لانگر در مرکز همکارى مشترک مؤسسه فن‌آورى ماساچوست‌(MIT) ‌و دانشگاه‌ ‌هاروارد، براى مطالعه در زمينه کاربردهاى آينده فن‌آورى‌نانو در سرطان با اضافه کردن‌ ‌يک ذرهِ کوانتومى و يک آپتامرRNA ‌‌ ‌به داروى ضد سرطانى ،دوکسوروبيسين، يک نانوذرهِ‌ ‌چندمنظوره را طراحى کرده‌اند که نه تنها در درمان سرطان کارايى دارد؛ بلکه، موجب‌ ‌مى‌شود تا بتوانيم از تومورهاى شيمى‌درمانى‌شده نيز عکس‌بردارى کنيم.‌ ‌نتايج اين مطالعه در قالب مقاله‌اى در‌ ‌تازه‌ترين شماره مجله علميNano Letters ‌ ‌منتشر شده است.‌ ‌دکتر فرخزاد، استاد ايرانى دانشگاه‌‌‌ ‌هاروارد که با همکارى استاد سابقش ،استاد رابرت لنگر، در دانشگاهMIT ‌ ‌‌(موسسه‌ ‌فن‌آورى ماساچوست) اين تحقيقات را رهبرى مى‌کنند، چندى پيش از انتشار اين مقاله، در‌ ‌گفت‌و‌گو با ايسنا، با اشاره به اين که اين طرح در حال حاضر در زمينه درمان سرطان‌ ‌پروستات دنبال مى‌شود، افزود: در اين روش براى انتقال دارو به سلول‌هاى سرطانى‌ ‌از کره‌هايى به ابعاد حدود 150 نانومتر — که حدود 500 تاى آنها قطرى در حدود عرض‌‌ ‌يک تار مو دارند — استفاده مى‌شود. اين ريزکره‌ها که ساختارى شبيه توپ فوتبال‌ ‌دارند با کنار هم قرار دادن چندين مولکول مختلف به وسيله يک پايه پليمرى ايجاد‌ ‌شده‌اند که هر يک از اين مولکول‌ها وظيفه خاصى بر عهده دارند.‌ ‌به گفته اين پژوهشگر ايراني، عملکرد‌ ‌اختصاصى و هوشمندانه ريزکره‌ها باعث مى‌شود سلول‌هاى سالم در معرض دارو قرار نگيرند‌ ‌و در نتيجه عوارض شيمى درمانى در اين روش وجود ندارد.‌ ‌دکتر فرخزاد درادامه گفت: مزيت‌ ‌اين روش ،صرفا حذف عوارض شيمى درمانى نيست بلکه آزمايش‌هاى انجام شده روى مدل‌هاى‌ ‌حيواني، نشان مى‌دهد که اين روش که طى آن دارو به صورت کاملا هدفمند و طى چند هفته‌ ‌آزاد مى‌شود مى‌تواند به نحو کاملا موثرى سرطان را نابود کند.‌‌به گزارش ايسنا، پژوهشگران در اين طرح،‌ ‌ابتدا يک ذرهِ کوانتومى را در پوششى از جنس آپتامرRNA ‌ ‌قرار دادند تا اين مجموعه‌ ‌بتواند آنتى‌ژن سطحى اختصاصى پروستات‌(PMSA) ‌را شناسايى کند و اتصال محکمى با آن‌ ‌برقرار کند، سپس داروى ضد سرطانى ،دوکسوروبيسين، را به اين مجموعه اضافه کردند. اين‌ ‌دارو نيز خود را در ساختار پرپيچ و تاب آپتامرRNA ‌ ‌جاى مى‌دهد؛ البته محققان نشان‌ ‌داده‌اند که اين جاى‌گيرى و تداخل دوکسوروبيسين، هيچ اثرى بر فعاليت آپتامر و‌‌ ‌توانايى اتصال آن بهPMSA ‌‌ ‌ندارد.‌ ‌در اين مطالعه به‌ عنوان‌ ‌نمونه، محققان از يک ذرهِ کوانتومى با توانايى تابش نور در محدودهِ 470 تا ‌‌530 ‌نانومتر استفاده کردند. دوکسوروبيسين نيز جدا از خاصيت ضد سرطانى خود به نحو مؤثرى‌‌ ‌نور آبى را جذب مى‌کند - که حداکثر اين جذب در طول موج 480 نانومتر قرار دارد - سپس‌‌ ‌نور را در محدودهِ سبز تا نارنجى طيف مرئي(460 تا 520 نانومتر) منتشر مى‌کند. اين در‌ ‌حالى است که هنگامى ذره کوانتومى و مولکول دوکسوروبيسين به‌عنوان نمونه در اين‌ ‌مجموعه کنار هم قرار مى‌گيرند، فعاليت نورى اين دو با هم تداخل کرده، به ميزان‌ ‌زيادى هر گونه تابش نور از ديگرى را مهار مى‌کند.‌ ‌در واقع هنگامى که محققان مجموعهِ ذرهِ‌ ‌کوانتومى و آپتامرRNA ‌ ‌و دوکسوروبيسين را در معرض سلول‌هاى سرطانى پروستات‌ ‌بيان‌کنندهِPMSA ‌ ‌قرار دادند، در اثر بروز پديدهِ مذکور، آنان تنها قادر به تشخيص‌ ‌حداقلى از نور بودند. اگر چه 90 دقيقه بعد، محققان سيگنال‌هاى نورى واضحى را هم از‌‌ ‌ذرهِ کوانتومى و هم از مولکول دوکسوروبيسين دريافت کردند که اين خود نشانگر آن است‌ ‌که مولکول دوکسوروبيسين از داخل اين مجموعه به درون سلول‌هاى سرطانى آزاد شده‌است.‌ ‌به گفته استاد ايرانى دانشگاه “هاروارد‌”‌،‌ ‌پيش‌بينى مى‌شود، طى سه، چهار سال آينده يا نهايتا تا هشت سال ديگر اين تکنيک به‌ ‌مرحله کاربرد برسد.‌ ‌ منبع:http://www.ashtidaily.com/detail.aspx?cid=121918

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من واقعا به خانواده های این خبرنگاران و پرسنلان ارتش تسلیت می گم وقتی می گم بدبختی و ضعف هواپیماه های ما در قدیمی ودن و کمبود قطعات می گید نه وقعا جای تاسف داره تا کی ما باید جون پرسنل و خبرنگاران و خلبانانمون رو از دست بدیم . در دنیای امروز و حد اقل تا 3 سال دیگه سقوط هواپیما به 0 درصد می رسه البته خارج از ایران .چرا راه دور بریم همین دو سه هفته پیش هواپیمای فانوتوم ارتش سقوط کرد . icon_cheesygrin :| :| :lol: :lol: :( :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام به گزارشbbc به نقل از خبرگزاری آلمان ایران همچنان به تهیه مایحتاج تسلیحاتی خود از آلمان ادامه می دهد.!! این گزارش، که از محافل سازمان های اطلاعاتی آلمان بدست آمده، حاکی است که " کارشناسان امور امنیتی آلمان گفته اند که هرچند بنا بر گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا ایران برنامه ساخت تسلیحات اتمی را در ۲۰۰۳ متوقف کرده است اما شواهدی در دست نیست که این کشور از تلاش برای بدست آوردن تسلیحات دست برداشته باشد. شبکه وسیع تدارکات ایران نه تنها در زمینه تسلیحات متعارف فعال است بلکه تلاش فراوانی را در راه خرید کالای دو منظوره بکار می برد. کارشناسان نظامی در آلمان می گویند بودجه نظامی ایران تا ۱۷۰ در صد افزایش یافته است و ایران در سال جاری بالغ بر ۶ میلیارد دلار را به بودجه نظامی خود اختصاص داده است. منبع: http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2007/12/071209_shr-spiegel-bolton.shtm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.