Recommended Posts

8 hours قبل , gen گفت:

 

موشکی که مد نظر شماست یا صیاد 3 هستش یا صیاد 4 با توجه به فرم بالک ها 

شما تصویر رو از این زاویه بررسی کنید, مشخصه که صیاد3 نیست اما تا حدودی به صیاد4 شباهت داره.

57470448.JPG

718497.JPG

 

3 hours قبل , mazrze گفت:

داداش این لینک دانلود آپارات چیه گذاشتی آخه؟ کل اخبار رو که گذاشتی. حجممون نابود شد. برش دار.


حق با شماست, متاسفانه فایل رو اشتباه آپلود کردم! اتفاقا طولانی شدن آپلود فایل هم شک برانگیز بود :D

لینک اصلاح شد.

https://www.aparat.com/v/K5gAB

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

مصیبتی دیگر برای ناوگان هوایی غیر نظامی

EP-ATX-IMG_731020160219140000-700x467.jpg

پرنده توربوپراپ ATR-72 با مالکیت شرکت هواپیمایی آسمان به رجیستر EP-ATX امروز بیست و نهم بهمن 1396 در مسیر تهران- یاسوج بعلت برخورد با کوه ، ساقط شد و تمامی 66 سرنشین آن کشته شدند .

این هواپیما ، باسریال ثبت شده 573 ، از گونه ATR-72 .212/A محسوب میشد . این پرنده غیر نظامی  به رجیستر F-WWEK در تولوز فرانسه (سال 2000 میلادی )  تست های پروازی را پشت سر گذاشت و پس از 7 سال در دسامبر 2007 به شرکت آسمان تحویل داده شد .  این پرنده از دو پیشرانه  پرات اند ویتنی (کانادا) PW127F بهره میبرد  .

پی نوشت :

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این سانحه ، از درگاه خداوند متعال ، آرزوی غفران برای درگذشتگان می نماییم .

   

 

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چقدر جالبه که زمین و زمان ثابت کردند صاعقه تله بوده ولی بازهم عده ای نمیخوان بپذیرن که اسرائیل اونی نیست که نشون میده ! سقوط هواپیما تلخه و جان باختن عزیزانمون تلخ تر ولی نمیدونم این وسط برجام چه دستاورد نداشته ای برامون داشته که در استاتوس ازش حمایت میشه بخاطر تحریمی که رفع نشد فضایی که تعطیل شد هواپیمایی که وارد نشد و عوضش سنگ پا و چوب لباسی و غیره وارد شد ! تفکر برخی ها اینه که توان ساخت نداریم چون امار سقوط هامون بالا بوده پس بریم فقط بخریم ! روسیه خودش میسازه و میخره و وارد کننده ی مطلق نیست . موندم اگر شما در مملکت مسئولیتی داشتید فکر کنم در صنایع هواییو تخته میکردید و میگفتید چون سقوط داشتیم پس درشو تخته کنیم ! صنایع هوایی دنیا سقوط های زیادی داشت ولی کسی نگفت درشو تخته کنیم تا بیشتر از این مردمو به کشتن ندیم در عوض ازش حمایت کردن تا به اینجا رسید ولی به ایران که میرسه میشه همون ایران 140 هااا ! بالاخره این همه فارغ التحصیل سازه های هوایی و اصول جلوبرندگی داریم باید بودجه ای تخصیص داده بشه تا وارد کار بشن نکه عین زمان پهلوی فقط وارد کننده باشیم ! البته قبلا اطلاع دادند که این دست از اظهار نظرها در میلیتاری برنامه ریزی شده هستش و با اهداف خاصی صورت میگیره وگرنه این همه مقاومت در پذیرش حرف حق چرا ؟! چه سود و منفعتی در حمایت از غرب برای بعضی ها وجود داره !!؟ کسانی که فیلم منتشر نشده از انهدام موشک های یمنی رو منتشر شده فرض میکنن و به متن خبرگزاری ها اکتفا میکنن و توان داخلی رو مسخره میکنند ولی در برابر فیلم واضح منتشر شده از اف 15 جبهه میگیرند ، کسانی که دلائل منطقی تله بودن صاعقه رو نمیخوان بپذیرن و سعی در بی نقص نشون دادن قدرت ضعیف اسرائیل دارند ، کسانی که فقط موفقیت های کذایی غرب رو میبینند و میگن اسرائیلی ها از کجا میدونستند که پهباد قراره این ساعت پرواز کنه پس سیستم اطلاعاتی قوی دارند ولی همین ها ارکیو 170 رو نمیبینند که چطور بدون ماهواره تشخیص دادیم سال 88 از کدوم ور عبور میکنه و سال 91 مجددا از کجا وارد مملکت میشه که بکشیمش پایین ! اینها سیستم اطلاعات فوق قوی نیست ؟ سردار حاجی زاده گفتند بدون از اطلاع خود امریکایی ها به مراکز فرماندهیشون رخنه کردیم و مکالماتشون رو شنود میکردیم بدون از اینکه متوجه بشن ! این پیشرفته بودن نیست ؟ البته همیشه مرغ همسایه غازه ! اینکه بال پرنده ی ملخ دار ساختیم اوج شاهکاری مهندسی نیست ؟ اونم با اون همه محدودیت های فنی ملخ . 

غرب زدگی بد دردیه ! 

 

امیدوارم حرفهای حقی که میزنم به کسی برنخوره و مجددا منو محروم از فعالیت نکنند همونطور که در استاتوس وقتی دیدند نمیتونن جوابمو بدن منو از استاتوس محروم کردند :) 

وقتی بجای جان باختند از لفظ کشته شدند استفاده میکنند باید تا هم فیها خالدون میلیتاریو فهمید ! 

ویرایش شده در توسط gen

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

برای کسانی که خودشان را به خواب خرگوشی زدند !!!!!!!

btybty.jpg

 

پی نوشت :

1- گذر زمان هست که برخی تحلیل ها را اثبات می کند ( بررسی کنید سن هواپیمای سقوط کرده امروز را با جدول فوق که در فروردین همین سال خدمت دوستان عزیز در میلیتاری تقدیم شد )

2- سن ناوگان شرکت آسمان

3- همچنان منتظر خبری در خصوص ادامه پروژه ایران -140 ( گونه های نظامی و غیر نظامی ) هستیم . هر چند ، خداوند رحمت کند "سنگ پای قزوین را "

4- تمام آن سلسله مفاهیمی که یکسری  قصد دارند از روی رسانه های زرد فضای مجازی در میلیتاری تثبیت کنند ، قبلاً در کلاسهای مدیریت جنگ روانی تدریس شده و به شکل عملی دارد در میلیتاری پیاده میشود ، در نتیجه دقت کنید ، چون از فاصله 100 مایلی تحرکات مشخص هست .

5- یک لحظه خودتان را به جای منسوبین تلفات امروز بگذارید ( بازی با کلمات را هم خوب توجیه هستیم ) ، چه حس و حالی پیدا می کنید و چه برداشتی از مدیریت قبلی و فعلی صنعت هوایی خواهید داشت ؟

6- حالا این سانحه غیر نظامی بود ، یک لحظه تصور کنید خلبان فانتومی که صندلی پرتاب شونده اش بعلت فرسودگی شدید ، عمل نکند ، و پرنده چند تُنی مستقیم با زمین برخورد کند ، یکسری  چه تجربه ای از این مساله دارند ؟ ( پاسخ بدون شک منفی هست ، )

7- نقل به مضمون از جناب حاتمی کیا در جشنواره سی و ششم فیلم فجر " ما وابسته ایم "

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با توجه مدل هواپیمای سقوط کرده که از خانواده ATR-72 هست, جا داره که تا زمان مشخص شدن علت سانحه، تحویل گرفتن این تایپ هواپیما و قراردادش تعلیق بشه. همونطور که با سقوط ایران 140 در حوالی تهران خط تولید این هواپیما بسته شد و پروازهاش متوقف شدند.

درسته که سن این هواپیما(اونطور که تا الان گفته میشه)نسبتا بالاست اما باید توجه داشت که هواپیماهای قدیمی تر از این هم در حال حاضر در خطوط هواپیمایی ما در حال پرواز هستن! ممکنه که در طراحی هواپیما و ساختارش نقصی وجود داشته باشه که در شرایط خاص(مثل ارتفاع,فشار و  دمای هوا)این ایراد منجر به از کار افتادن سیستم ها(مثل سطوح کنترل)بشه که نتیجه اش مشخصه!

فلذا اگر ایران 140 به علت اهمیت دادن به جان مردم کنار گذاشته شد, باید در این خصوص هم تا مشخص شدن نتیجه تیم بررسی سانحه, خرید هواپیما تعلیق بشه! این هواپیما هم همچین تحفه ای نیست که نگرانی وجود داشته باشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست  عزیز این پرنده گویا چند سال زمین گیر بوده و شرکت به سرش زده دوباره عملیاتیش کنه گویا بعضی سیستم هاش مثلelt هم یا کار نکرده یا اصلا نصبش نکردن این سیستم موقعیت هواپیمارو به ماهواره وهواپیماها بعد سقوط اطلاع میده اونهایی که تو این بخش فعال هستن مقصر رو شرکت آسمان میدونن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , Skyhawk گفت:

با توجه مدل هواپیمای سقوط کرده که از خانواده ATR-72 هست, جا داره که تا زمان مشخص شدن علت سانحه تحویل این تایپ هواپیما و قراردادش تعلیق بشه. همونطور که با سقوط ایران 140 در حوالی تهران خط تولید این هواپیما بسته شد و پروازهاش متوقف شدند.

درسته که سن این هواپیما(اونطور که تا الان گفته میشه)نسبتا بالاست اما باید توجه داشت که هواپیماهای قدیمی تر از این هم در حال حاضر در خطوط هواپیمایی ما در حال پرواز هستن! ممکنه که در طراحی هواپیما و ساختارش نقصی وجود داشته باشه که در شرایط خاص(مثل ارتفاع,فشار و  دمای هوا)این ایراد منجر به از کار افتادن سیستم ها(مثل سطوح کنترل)بشه که نتیجه اش مشخصه!

فلذا اگر ایران 140 به علت اهمیت دادن به جان مردم کنار گذاشته شد, باید در این خصوص هم تا مشخص شدن نتیجه تیم بررسی سانحه, خرید هواپیما تعلیق بشه! این هواپیما هم همچین تحفه ای نیست که نگرانی وجود داشته باشه!

سلام

گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری :)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , MR9 گفت:

سلام علیکم

....

4- تمام آن سلسله مفاهیمی که یکسری  قصد دارند از روی رسانه های زرد فضای مجازی در میلیتاری تثبیت کنند ، قبلاً در کلاسهای مدیریت جنگ روانی تدریس شده و به شکل عملی دارد در میلیتاری پیاده میشود ، در نتیجه دقت کنید ، چون از فاصله 100 مایلی تحرکات مشخص هست .

....

سلام 

چند سال دارم نظرات دوستان رو توی میلیتاری می خونم . بعضی از دوستان را دیگه از روی نام کاربریشون  میشه فهمید چه چیزی می خواهند بگویند .

اصولا بسیاری از بحث هایی که اینجا میشه آدم را  یاد طرفداری از تیم های فوتبال میندازه تا بحث های دقیق علمی و تحلیلی !

خود من هم به حد بضاعتم در یکی از تاپیک ها سعی کردم بحث علمی بکنم که نمی دونم چطور به صورت خود جوش دچار نقص فنی شدم ! :(

الهی شکر

در ضمن از بحث های مستند شما هم سپاسگذاری می کنم .

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 minutes قبل , tiktak گفت:

اصولا بسیاری از بحث هایی که اینجا میشه آدم را  یاد طرفداری از تیم های فوتبال میندازه تا بحث های دقیق علمی و تحلیلی !

 

سلام - تمام سعی بنده در این چند سالی که خدمت دوستان هستم ، این هست که روش تحلیل منطقی و به دور از احساسات را تثبیت کنم  . معتقدم با توجه  به تضارب آراء متفاوتی که در میلیتاری وجود دارد ، رواج این شکل تحلیل ، امکان پذیر باشد ولی تلاش زیادی برده و می برد .

12 minutes قبل , tiktak گفت:

خود من هم به حد بضاعتم در یکی از تاپیک ها سعی کردم بحث علمی بکنم که نمی دونم چطور به صورت خود جوش دچار نقص فنی شدم ! :(

کدام تاپیک ، شاید مشکل حل شدنی باشد 

13 minutes قبل , tiktak گفت:

در ضمن از بحث های مستند شما هم سپاسگذاری می کنم .

جنابعالی محبت دارید . ولی شخصا براین باور نیستم که همه تحلیل های بنده درست و هست و نقصی بران وارد نیست . همه انسانها محدودیت دانش را در تمام طول عمر با خودشان دارند و الزاماً همه تحلیل های انها درست و منطبق بر حقیقت وواقعیت نخواهد بود ولی ان چیزی که از اساتید یادگرفتم ، این بود که یا در مورد مفهومی اظهار نظر نکنم و اگر تحلیلی بوده ،سعی بر مستند سازی آن گردد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمیشه هم بخرند هم رو پروژه هایی مث ایران 140 کار کنند؟ مسولین که میگن ما پول خریدنمیدیم و همش فاینانس هست خریدها،هزینه ها هم بعد سود دهی یواش یواش پرداخت میشه از طریق خود شرکت ها .... ساخت داخل ها هم بجای اینکه مسافر سوار کنند تا حصول اطمینان در بخش ترابری مشغول بشند. اون موقع دیگه این بحث ها پیش نمیاد مطمنا برای به روز رسانی ناوگان هوایی نیاز به خرید هست از اونطرف برای بومی سازی نیاز به پروژه هایی مث ایران 140 هست ...بالاخره باید از ی جا شروع کرد دیگه عربستان هم شروع کرد ... اصلا با روسیه هم کار نکنند با شرکت هایی  از برزیل چین و امثالهم کار بکنند ... یادمه ده پانزده سال پیش هم ی آنتونف(اگه اشتباه نکنم) نیز به کوه برخورد کرد اگه اشتباه نکنم آخرای پاییز بود.. به نظر جفت این حوادث بخاطر شرایط جوی بوده تا نسبت بدیم به نوع هواپیما.....یکم واقع بین باشیم سر هر موضوعی سر کله هم نپریم...

پی نوشت: منظورم این سانحه بود

 دی ۱۳۸۱(۲۳ دسامبر ۲۰۰۲):یک آنتونوف ۱۴۰ اوکراینی به کوهی در مرکز ایران برخورد کرد و ۴۹ نفر از سرنشینان آن کشته شدند. این گروه که از مقامات اوکراینی و روسی بودند برای افتتاح کارخانه هواپیما سازی در اصفهان عازم این شهر بودند

این ها هم نمونه های ذیگر

۲۳ بهمن ۱۳۸۰ (۱۲ فوریه ۲۰۰۲): هواپیمای توپولوف-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور در نزدیکی خرم‌آباد با کوه برخورد کرد و ۱۱۹ نفر کشته شدند. در این حادثه چهار مهندس جوان اسپانیایی نیز کشته شدند. علت حادثه سهل انگاری اداره هواشناسی در ارائه به موقع اطلاعات هواشناسی (ارتفاع ابرها) و مکث بیش از حد خلبان در افزایش ارتفاع هواپیما با وجود هشدار برخورد هواپیما با کوه بوده‌است.

۳۰ بهمن ۱۳۸۱ (۱۹ فوریه ۲۰۰۳): یک ایلیوشین-۷۶ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتفاعات استان کرمان سقوط کرد و تمام ۲۷۶ سرنشین آن جان باختند.

پی نوشت 2

یک نگاه گذرا به سوانح هوایی که در طول این سال ها اتفاق افتاده نشان میده بیش از 75 ذر صد سوانح نیمه دوم سال اتفاق افتاده اند... به نظر شرایط جوی و خطای انسانی  بیش از نوع هواپیما در این سوانح دخیل بوده اند.....

ویرایش شده در توسط ayaran

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , sohrabirani گفت:

دوست  عزیز این پرنده گویا چند سال زمین گیر بوده و شرکت به سرش زده دوباره عملیاتیش کنه گویا بعضی سیستم هاش مثلelt هم یا کار نکرده یا اصلا نصبش نکردن این سیستم موقعیت هواپیمارو به ماهواره وهواپیماها بعد سقوط اطلاع میده اونهایی که تو این بخش فعال هستن مقصر رو شرکت آسمان میدونن

اینکه پس از سقوط هواپیما مسئولین چی میگن چندان قابل استناد نیست! 

گاها در هنگام طراحی یک هواپیما ایرادات ساختاری پدید میاد که ممکنه تا سالها مخفی بمونه و بعد از وقوع حادثه کشف بشه! در پست قبل هم گفته شد که تا اطمینان از عدم وجود چنین اشکالاتی قرارداد ای تی آر رو معلق کنن.

با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه احتمال یخ زدگی سطوح کنترل محتمله و حداقل از این لحاظ باید بررسی بشه.

1 hour قبل , oldmagina گفت:

سلام

گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری :)

سلام علیکم

به به جناب الدمگینا :)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , Skyhawk گفت:

با توجه مدل هواپیمای سقوط کرده که از خانواده ATR-72 هست, جا داره که تا زمان مشخص شدن علت سانحه تحویل این تایپ هواپیما و قراردادش تعلیق بشه. همونطور که با سقوط ایران 140 در حوالی تهران خط تولید این هواپیما بسته شد و پروازهاش متوقف شدند.

درسته که سن این هواپیما(اونطور که تا الان گفته میشه)نسبتا بالاست اما باید توجه داشت که هواپیماهای قدیمی تر از این هم در حال حاضر در خطوط هواپیمایی ما در حال پرواز هستن! ممکنه که در طراحی هواپیما و ساختارش نقصی وجود داشته باشه که در شرایط خاص(مثل ارتفاع,فشار و  دمای هوا)این ایراد منجر به از کار افتادن سیستم ها(مثل سطوح کنترل)بشه که نتیجه اش مشخصه!

فلذا اگر ایران 140 به علت اهمیت دادن به جان مردم کنار گذاشته شد, باید در این خصوص هم تا مشخص شدن نتیجه تیم بررسی سانحه, خرید هواپیما تعلیق بشه! این هواپیما هم همچین تحفه ای نیست که نگرانی وجود داشته باشه!

فکر کنم ATRهای جدید از نوع۷۶هستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, arjemandi گفت:

فکر کنم ATRهای جدید از نوع۷۶هستند

‌ATR-72-600

در بالای سکان عمودی هم درج شده‌.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , sohrabirani گفت:

دوست  عزیز این پرنده گویا چند سال زمین گیر بوده و شرکت به سرش زده دوباره عملیاتیش کنه گویا بعضی سیستم هاش مثلelt هم یا کار نکرده یا اصلا نصبش نکردن این سیستم موقعیت هواپیمارو به ماهواره وهواپیماها بعد سقوط اطلاع میده اونهایی که تو این بخش فعال هستن مقصر رو شرکت آسمان میدونن

اول این که در نظر بگیرید که این هواپیما 24 سال عمر داشته و بعد مطلب زیر رو هم بخونید .

ELT که مخفف واژه های Emergency Locator Transmitter می باشد؛ اولین بیکن هایی بودند که به منظور اعلام موقعیت اضطراری برای هواپیماها ساخته شده اند. این سیستم جهت فعالیت بر روی فرکانس 121.5 و 243.0 مگاهرتز طراحی شده اند تا موقعیت اضطراری هواپیمایی را که دچار سانحه شده است به هواپیماهای عبوری از فراز هواپیمای سانحه دیده اعلام نماید. بزرگ ترین محدودیت سیستم این است که هواپیمای عبوری باید در داخل محدوده برد فرستنده قرار گیرد تا سیگنال اضطراری را دریافت نماید.
یکی از اهداف ابداع سیستم ماهواره ای COSPAS/SARSAT برطرف نمودن این نقص می باشد؛ دیگر قابلیت سیستم COSPAS/SARSAT ارایه داده هایی در مورد موقعیت جغرافیایی هواپیمای سانحه دیده می باشد.
اشکال دیگر سیستم ELT این است که در اکثر مواقع این سیستم یا به طور صحیح عمل نمی کرده و یا اشتباها فعال می شده است و فقط در 12 درصد مواقع به طور صحیح عمل نموده است.
به دلایل فوق از اول فوریه 2009 سیستم شنود روی فرکانس 121.5 و 243.0 مگاهرتز از سیستم ماهواره ای COSPAS/SARSAT حذف گردیده و به جای آن ELT های نسل جدید بر روی فرکانس 406 مگاهرتز ابداع شده اند.
از قابلیت های سیستم جدید ارایه موقعیت های جغرافیایی هواپیمای سانحه دیده و کاهش زمان نجات تا 6 ساعت می باشد.
تنها عیب سیستم های جدید ELT قیمت بالای این سیستم تا حدود 3 برابر نسبت به انواع قدیمی تر آن است.
همان گونه که بالاتر اشاره شد از اول فوریه 2009 سیستم COSPAS/SARSAT تنها نسبت به فرکانس 406 مگاهرتز حساسیت نشان می دهد و سیستم های قدیمی تر بر روی 12.5 و 243 مگاهرتز جهت استفاده در فرودگاه ها و همچنین قابل استفاده توسط هواپیماهای عبوری از فراز هواپیمای سانحه دیده می باشد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.