Recommended Posts

[quote]icon_wink :oops: :cry:
سپر موشکی ؟
واقعا که ....
من ربطش رو نمی فهمم !!![/quote]

خوب فلانكر جان ربطش اينه كه كل اين دولت كه غزل خداحافظي رو خوندن تقريبا موافق نصب سپر موشكي در لهستان بودند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]icon_wink :oops: :cry:
سپر موشکی ؟
واقعا که ....
من ربطش رو نمی فهمم !!![/quote]

خوب فلانكر جان ربطش اينه كه كل اين دولت كه غزل خداحافظي رو خوندن تقريبا موافق نصب سپر موشكي در لهستان بودند...[/quote]

همین نکته ای که بهش اشاره کردی بیانگر خیلی علامت سوالهای بزرگی است باید چند وقتی منتظر شد و دید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ان بد بخت هايي كه گرفته بودن و سرشون و مي بريدن امان نمي خواستن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]با سلام.
تو فيلم به رنگ ارغوان ديالوگ ساده اي رو شهاب 3 در توضيح براي خواستن باباي ارغوان ميگه بهش:
اون حرفاي شنيدني اي داره كه خيلي ها نمي خوان شنيده بشه!
اين خاصيت سوسك جماعته! وقتي يك محل رو سمپاشي كنن اونا ميدون ميان طبقه پايين![/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اختيار گرفتن يه سري از اين نيروها براي عمليات معكوس (حمله به مناطقي در ...) بخاطر اشنا بودن به راههاي مواصلاتي مثمر ثمر هست. سران و جنايتكاران هم براي اردوي پيشاهنگي خدمت كلنل عزيز ميمونن. icon_rolleyes

امان نامه چندان ارتباطي به اسمش نداره و اينطوريا هم نيست كه بگن بفرما برو دم مغازه كاسبي كن. ممكنه كيفي ،كمربندي بهش بدن بگن برو واسه خودت كاسبي كن !!! ( از توضيحات بيشتر معذوريم ! icon_cheesygrin )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام !
اول از همه بگم كه بعيد بنظر ميرسه كه اين حادثه از طرف روس ها باشه تا بتونن يه دولت متمايل به خودشونو تو لهستان بذارن !‌ هيچ وقت روس ها نميان به اين تابلويي اين كارو انجام بدن اونم درست در سالروز حادثه کاتین ! اينقدر كارشناس هوايي خبره تو دنيا وجود داره كه در عرض چند ساعت مشخص ميكنن كه اين حادثه اتفاقي بوده يا نه و دليل اصلي سقوط چي بوده !
در ضمن ارتباط اين بحث با سپر موشكي چيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ساخت سپر موشكي كه فعلا كنسل شده و احتمالا هيچ وقت ديگه تو اروپاي شرقي ساخته نشه !
ولي خودمونيما يا شركت توپولوف خيلي بد بخت و بد شانسه كه اينهمه هواپيماهاش سقوط ميكنن يا خيلي هواپيماهاش بي خود و داغونند ! (احتمال دومي به واقعيت نزديكتره icon_rolleyes !) هواپيماي مدل 154 اين شركت ركورد دار سقوط در جهانه و فكر كنم حالا حالاها هيچ هواپيماي مسافربري نتونه ركورد اونو بزنه ! از این بابت باید به تیم طراحی این مدل جایزه نوبل بدن !
تو یکی از شماره های مجله جنگ افزار راجع به شخص توپولوف مطالبی جالبی نوشته بود. نوشته بود ایشون خیلی به تونل باد و سایر ابزار تست مدل هواپیما اعتقادی نداشتن و اینکار هارو باعث افزایش بی مورد هزینه ساخت میدونستن. اول یک طراحی رو میدادن و از روش هواپیما رو می ساختن بعد اگه بعدا سقوط میکرد میفهمیدن یه ایرادی تو طراحیش داره !!!!!! توپولوف اصلا آدم نابغه و با هوشی نبوده و سر پارتی بازی و رفاقتش با خروشچف تونست حمایت سران شوروی رو جلب کنه و از اونا بودجه بگیره !
من اولش كه اين خبر و شنيدم گفتم حتما توپولوف-204 يا 214 بوده و اگه اينطوري بود جدي جدي بايد يو اي سي در شركت توپولوف و ميبست ! بعدا فهميدم 154 بوده كه تو ايرانم خوب سقوط ميكنه !
[b]سوانح توپولف-۱۵۴ در ایران[/b]
در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۸۸ (۲۵ ژانویه ۲۰۱۰ ) یک هواپیما توپولوف ۱۵۴ با ۱۵۷ مسافر و ۱۳ خدمه متعلق به هواپیمایی تابان در فرودگاه شهید هاشمی‌ نژاد مشهد فرود آمد ولی‌ دچار آتش سوزی شد.داخل هواپیما و موتورها به کل سوخته و بال سمت راست و دم و چرخ هواپیما به علت این آتش سوزی جدا شده اند. این حادثه ۴۲ مصدوم داشته و کسی‌ در آن کشته نشده.
در ظهر روز چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ نیز یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع توپولف تی یو-۱۵۴ متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در در ۱۲ کیلومتری جنوب قزوین بین منطقه فارسیان و جنت آباد در بخش مرکزی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی ۱۶۹ سرنشین (مسافر و خدمه)این هواپیما شد(پرواز شماره ۷۹۰۸ هواپیمایی کاسپین).
۱۰ شهریور ۱۳۸۵ (۱ سپتامبر ۲۰۰۶): سقوط هواپیمای توپولف تی یو-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور‌ در فرودگاه مشهد. این هواپیما در مسیر بندر عباس-مشهد در حال حرکت بود. این هواپیما حامل ۱۴۸ مسافر بود. در این حادثه ۲۸ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.
۲۳ بهمن ۱۳۸۰ (۱۲ فوریه ۲۰۰۲): هواپیمای توپولف تی یو-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور‌ در نزدیکی خرم‌آباد با کوه برخورد کرد و ۱۱۹ نفر کشته شدند.
۱۹ بهمن ۱۳۷۱ (۸ فوریه ۱۹۹۳): هواپیمای توپولف تی یو-۱۵۴ شرکت ایران ایرتور‌ با یک هواپیمای سوخو-۲۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی تهران تصادف کرد. در این حادثه ۱۳۴ نفر کشته شدند.(اين مورد به همون بدبختي و بدشانسي اين شركت كه در بالا اشاره كردم ربط داره!)
[b]سایر سوانح[/b]
در سال ۲۰۰۱ (میلادی) هم دست کم دو حادثه برای هواپیماهای توپولف رخ داد؛ روز چهارم اکتبر سال ۲۰۰۱ (میلادی) ، هواپیمای متعلق به خطوط هوایی سیبر روسیه که از تل آویو به سمت نووسبرسک سیبری می رفت، در میانه راه منفجر شد و تمام ۷۸ مسافر و خدمه آن کشته شدند.(همون بهتر يه مشت صهيونيست از رو زمين كم شدن icon_cheesygrin !)
روز سوم ژوئیه هم یک "توپولف ۱۵۴" در مسیر حرکت از اکاترینبورگ در کوه های اورال به سمت بندر ولادیوستوک روسیه، در نزدیکی شهر ارکوتسک سقوط کرد که باعث مرگ ۱۳۳ مسافر و ۱۰ نفر خدمه آن شد.
در سال ۲۰۰۶ (میلادی) هم یک هواپیمای مسافربری توپولف با ۱۷۰ مسافر در شرق اوکراین سقوط کرد.
در حادثه ای دیگر در تابستان سال ۲۰۰۲ (میلادی) ، ۷۱ مسافر که بیشتر آنها کودک بودند، کشته شدند. توپولف حامل این کودکان در مسیر حرکت از روسیه به سمت اسپانیا در آسمان جنوب آلمان، با یک هواپیمای باری بوئینگ ۷۵۷ برخورد کرد.(اينم از بدشانسي توپولوف بوده !)
در 10 آوريل 2010 توپولوف-154 متعلق به رياست جمهوري لهستان در روسيه سقوط كرد كه در اين حادثه رييس جمهور لهستان و جمعي از سران سياسي و نظامي اين كشور جان باختند.
[b](البته فكر كنم سقوط هاي توپولوف بيشتر از اينا باشه !) [/b]

راستي به دنبال اين حادثه پرواز توپولوف در سراسر بلغارستان ممنوع شد و رياست جمهوري اين كشور اعلام كرد كه توپولوف اختصاصي خودش رو به فروش خواهد گذاشت.
در ضمن دوستان توجه كنند كه هواپيماي اختصاصي پوتين و مدودوف ايليوشين-96 است نه توپولوف !
به جز سوخوي سوپر جت-100 تنها هواپيمايي روسي كه من واقعا جرات ميكنم يه روز اونو سوارشم همين ايليوشين-96 هست ! نسبت به توپولوف روس ها پادشاه است و خيلي خوبه !
[align=center]Aeroflot-Il-96[/align]
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Aeroflot-Il-96%7E0.png[/img][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رد آرمی جان تا حدودی با شما موافقم برادر ولی هرروز داره به ابعاد مشکوکیتش اضافه می شه! بطور مثال من داشتم ریانووستی رو می خوندم و نوشته بود که روسیه از دولت جدید قرقیزستان حمایت می کنه! (البته یک مساله ای هست که موضوع زیاد بدی نیست بخاطر اینکه دولت قبلی قرقیزستان بسیار بی عرضه بود و جولانگاه وهابی ها شده بود!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از این بابت باید به تیم طراحی این مدل جایزه نوبل بدن ![/quote]

گمونم جايزه «هيتلر» بدهند با مسمى تر باشه؟!


[quote]در سال ۲۰۰۱ (میلادی) هم دست کم دو حادثه برای هواپیماهای توپولف رخ داد؛ روز چهارم اکتبر سال ۲۰۰۱ (میلادی) ، هواپیمای متعلق به خطوط هوایی سیبر روسیه که از تل آویو به سمت نووسبرسک سیبری می رفت، در میانه راه منفجر شد و تمام ۷۸ مسافر و خدمه آن کشته شدند.(همون بهتر يه مشت صهيونيست از رو زمين كم شدن icon_cheesygrin !) [/quote]

علّت؟! همين طورى الكى پكيده؟!! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران، پیام مقام معظم رهبری به کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در تهران و تاکید ایشان بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

خبرگزاری شینهوا در گزارش خود آورده است که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران اعلام کرد که "استفاده و یا حتی تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای، نقض آشکار اصول حقوق بشریو مدرکی دال بر جنایتی جنگی است."
این خبرگزاری در ادامه تاکید کرده است که رهبر ایران تصریح کرد، ما بر این اعتقادیم که استفاده از این نوع سلاح‌ها حرام است.

خبرگزاری فرانسه هم در گزارش خود آورده است که ایران، ایالات متحده را "جنایتکار اتمی" توصیف کرد و خواستار تعلیق عضویت آمریکا در آژانس انرژی اتمی و تغییر در شورای امنیت سازمان ملل و معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی شد.
این خبرگزاری در ادامه آورده است که رهبر ایران در پیامی به کنفرانس دو روزه خلع سلاح اتمی در تهران اعلام کرد که استفاده از سلاح هسته‌ای، اقدامی "حرام" است و در ادامه واشنگتن را "تنها جنایتکار اتمی" جهان خواند.
این خبرگزاری در توضیح این مطلب تاکید کرد: در پیام صادر شده از سوی رهبر معظم ایران که سیاست خارجی و استراتژی هسته‌ای ایران از سوی این مقام تنظیم می‌شود، آیت‌الله خامنه‌ای به خاطر استفاده آمریکا از سلاح اتمی علیه هیروشیما و ناکازاکی، تاکید کرد که "تنها دولت آمریکا تاکنون جنایت اتمی مرتکب شده است".

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارش خود آورده است که رهبر معظم ایران خطاب به شرکت‌کنندگان در نشست خلع سلاح هسته‌ای تهران اعلام کرد که تسلیحات هسته‌ای آمریکا ابزار ارعاب و تهدید و ترور است.
این خبرگزاری در ادامه آورده است که آیت‌الله خامنه‌ای روز شنبه اعلام کرد که فراخوان آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای وقتی که خود این کشور همچنان سلاح‌های خود را دارد، فراخوانی فریبکارانه است.
این خبرگزاری در ادامه به برگزاری نشست واشنگتن با حضور 47 کشور و تقابل ایران با برگزاری نشست تهران با حضور 60 کشور اشاره کرده است.

روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست نیز در گزارش خود آورده است که آیت‌الله خامنه‌ای در پیام خود به نشست خلع سلاح هسته‌ای تهران اعلام کرد که سیاست فریبکارانه تنها مهاجم هسته‌ای در جهان که خود را به صورت دروغین حامی خلع سلاح هسته‌ای توصیف می‌کند و خود اقدامی در این جهت انجام نمی‌دهد، هرگز موفق نخواهد بود.

روزنامه دیلی‌تلگراف نیز در گزارش خود از نشست تهران آورده است که رهبر معظم ایران در پیامی به نشست هسته‌ای تهران، آمریکا را به عنوان "تنها جنایتکار جنگی جهان" محکوم کرد.
این روزنامه در گزارش خود آورده است که آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد: تنها دولت آمریکا تاکنون جنایت اتمی مرتکب شده است و اکنون خود را با دروغ به عنوان مخالف سرسخت گسترش تسلیحات اتمی جلوه می‌دهد در حالی که تاکنون اقداماتی جدی در این خصوص انجام نداده است.



[url=http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=39433]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در مصاحبه اختصاصي با شبكه تلويزيوني «آر.تي.ال» آلمان در پاسخ به سوالي مبني بر وجود تشنج ميان غرب و جمهوري اسلامي ايران در مورد مساله هسته‌اي و ارزيابي خود از آينده پرونده هسته‌اي كشورمان گفت: ايران مساله‌اي به نام تشنج هسته‌اي ندارد. البته بعضي از دولت‌هاي غربي 30 سال است كه به طور مستقيم عليه ملت ايران هستند و رفتار آنها براي ما تكراري شده است. قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، در حاليكه در ايران انتخابات، دمكراسي و آزادي نبود و يك حكومت كاملاً ديكتاتوري حاكم بود، همين دولت‌هاي غربي كه امروز در برابر ما هستند از آن ديكتاتوري به طور مطلق حمايت مي‌كردند.
وي افزود: زماني كه انقلاب اسلامي پيروز شد و آزادي و انتخابات بوجود آمد و مردم بر سرنوشت خودشان حاكم شدند از همان ابتدا برخي از دولت‌هاي غربي عليه ملت ايران ما صف آرايي كرده و در اين راه حتي از گروه‌هاي تروريستي حمايت كردند. 16 هزار نفر از مردم كشورمان به دست تروريست‌هايي كشته شدند كه آن تروريست‌ها امروز در اروپا آزادانه فعاليت داشته و با برخي از سياستمداران اروپايي همكاري مي‌كنند.
رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: در جنگ 8 ساله صدام عليه ايران برخي از همين دولت‌هاي اروپايي از صدام عليه ملت ايران حمايت كردند، صدام از سلاح شيميايي استفاده كرد و مردم بي دفاع را مورد هدف قرار داد اما آنها از او حمايت كردند. بعد از اينكه صدام رفت مجدداً به بهانه‌هايي مانند هسته‌اي و حقوق بشر در برابر ملت ايران قرار گرفتند بنابراين رفتار آنها براي ملت ايران عادي شده است.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه موضوعي به عنوان تشنج هسته‌اي ماهيت حقيقي ندارد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب حقوقي و براساس قوانين عمل مي‌كند و حق دارد كه غني سازي داشته باشد و از انرژي صلح آميز هسته‌اي استفاده كند. امروز براي ملت ايران قطعي شده است كه برخي از دولت‌هاي اروپايي به همراه آمريكا نمي‌خواهند ملت ما پيشرفت كرده و صاحب فناوري‌هاي بالا باشد.
رئيس‌جمهور اضافه كرد: كساني كه خودشان بمب اتم دارند از ما مي‌خواهند از انرژي هسته‌اي بصورت صلح آميز استفاده نكنيم! به اين تناقض هيچ كس نمي‌تواند جواب بدهد. اگر انرژي هسته‌اي چيز بدي است ابتدا بايد دولت‌هاي اروپايي و آمريكا آن را كنار بگذارند.

*موضوع هسته‌اي ايران به بازي سياسي تبديل شده ‌است

احمدي‌نژاد گفت: موضوع هسته‌اي ايران به بازي سياسي تبديل و تكراري هم شده است. در آينده هم اتفاق خاصي در اين زمينه نخواهد افتاد. ملت ايران يك ملت قوي است و مي‌تواند امور خودش را اداره كند. ايران در هيچ عرصه‌اي نيازي به ديگران ندارد. ايران 7 هزار سال سابقه تمدني دارد و به كساني كه خيال مي‌كنند، مي‌توانند به ما فشار بياورند، هيچ نيازي ندارد البته ما از چنين وضعيتي راضي نيستيم و علاقه مند نيستيم كه آنها عليه ايران باشند ما دوست داريم روابط دوستانه و سازنده باشد اما باورم اين است كه امروز برخي از سران اروپايي نمي‌دانند چه كار مي‌كنند و منافع خود و منافع اروپا را گم كرده‌اند. آنها نمي‌توانند با ايران رابطه نداشته باشند. بايد رفتار خود را ارزيابي كنند كه سي سال عليه ملت ايران بودن چه نتيجه‌اي براي آنان در پي داشته و آيا ايران عقب مانده يا پيشرفت كرده است؟

*اروپايي‌ها نبايد خود را در سايه آمريكا تعريف كنند

رئيس‌جمهور در پاسخ به اينكه چه پيام يا پيشنهادي براي اروپا و صدراعظم آلمان داريد، گفت: به نظر مي‌رسد، منافع، حيثيت و آينده اروپا اقتضا مي‌كند كه به حقوق ديگران احترام بگذارد. اروپايي‌ها نبايد خود را در سايه آمريكا تعريف كنند و لازم است يك چهره مستقل براي خودشان داشته باشند تا بتوانند در مناسبات آينده جهان تاثير بگذارند. ايران در سابقه تاريخي هيچ نقطه كدورتي با آلمان ندارد و علاقه مند هستيم مردم آلمان پيشرفته، عزيز و آزاد باشند، شخصيت و حقوقشان حفظ شود و تحقير نشوند دوست داريم روابط اقتصادي و فرهنگي خوبي داشته باشيم اما بايد بدانند كه ايران نيازي به آنها ندارد.
احمدي‌نژاد با طرح سوالاتي همچون سران اروپايي بايد بررسي كنند كه امروز شخصيت مستقل اروپا كجاست؟ آلمان در كجاي مناسبات جهاني قرار دارد ؟ چرا آلمان بايد قرباني تأمين منافع ديگران عليه ايران شود؟ خاطرنشان كرد: ما هيچ وقت عليه آلمان موضع نگرفته‌ايم آلمان از موضع‌گيري عليه ايران چه نفعي مي‌برد اينها سوالات جدي است كه نياز به تامل و پاسخ روشن دارد. اگر روابط دوستانه و براساس عدالت باشد به نفع همه است. اين را بايد مسئولين اروپايي كاملا مورد توجه داشته باشند كه ايران هيچ نيازي به آنها ندارد اگر هم بر روابط دوستانه تاكيد داريم آن را به نفع هر دو طرف بخصوص طرف مقابل خود مي‌دانيم.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره مبادله سوخت 20 درصد خاطر نشان كرد: در تهران راكتوري براي توليد راديو دارو وجود دارد كه به سوخت 20 درصد نياز دارد به آژانس اعلام كرديم كه به سوخت 20 درصد نياز داريم و طبق مقررات، كشورهايي كه سوخت 20 درصد دارند موظفند اين سوخت را در اختيار ما بگذارند. آژانس اعلام كرد بعضي از كشورها براي اين كار آمادگي دارند. منتها خواستار مبادله هستند در حالي كه طبق مقررات بدون هيچ شرطي آنها بايد سوخت مورد نياز را تامين كنند با اين‌حال قبول كرديم تا راه براي همكاري‌ها و تعامل باز شود. اما آنها در تبادل، شرط‌هايي گذاشتند كه براي ما غيرقابل قبول بود. شرط گذاشتن خلاف قانون است و ما اعلام كرديم كه بدون شرط مبادله خواهيم كرد اما آنان روند كار را بسيار طولاني و بازي‌هاي سياسي جديد شروع كردند چنين فكر كردند كه از اين معامله، امتياز سياسي بگيرند. اطلاع داديم كه زمان زيادي نداريم و اگر سوخت را تامين نكنيد خودمان خواهيم ساخت و شروع هم كرديم. امروز ديگر نيازي در اين زمينه به آنها نداريم. خودمان سوخت 20 درصد را توليد مي‌كنيم ولي با اين حال راه هنوز بسته نيست و مي‌توانيم مبادله را داشته باشيم اما بدون شرط و طبق مقررات . حتي حاضريم اورانيوم 3.5درصد هم بدهيم، اما مبادله بايد همزمان انجام شود.

*براساس احترام و عدالت راه براي همكاري و تعامل باز است

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: آنها مبادله‌اي را كه ايران داوطلبانه براي ايجاد زمينه دوستي و همكاري مي‌خواست انجام دهد به يك ابزار سياسي تبديل كردند به همين دليل خواهان مبادله همزمان هستيم اكنون نيز براي اين كار آمادگي داريم. منتها حتما بايد همزمان انجام شود تا ياد بگيرند كه درست رفتار كنند. ايران يك كشور مستقل و بزرگ است و براساس احترام و عدالت راه براي همكاري و تعامل باز است.

*ادعاي سوءظن به ايران موضوعي طنز و خنده‌دار است

احمدي‌نژاد در پاسخ به اينكه در غرب سوءظن‌هايي وجود دارد كه ايران در فعاليت‌هاي هسته‌اي بدنبال برنامه نظامي است، تصريح كرد: چه كساني سوءظن دارند؟ سياستمداران غربي كه 30 سال است عليه ملت ايران هستند آيا آنها موافق سلاح هسته‌اي هستند يا مخالف آن؟ علي القاعده بايد مخالف باشند خب! پس چرا خودشان سلاح هسته‌اي دارند؟! چرا فرانسه و انگليس بايد سلاح هسته‌اي داشته باشند؟ آنها نگرانند كه ممكن است ايران در ساليان آينده، سلاح هسته‌اي بسازد بنابراين مي‌گويند بايد به ايران فشار آورد با چنين منطقي با كساني كه خودشان سلاح هسته‌اي دارند چه كار بايد كرد؟ معلوم است كه جرم آنها بايد سنگين‌تر باشد. آنها اگر مخالف سلاح هسته‌اي هستند، ابتدا بايد سلاح‌هاي خودشان را از بين ببرند. آنها مخالف سلاح هسته‌اي نيستند چرا كه در منطقه ما رژيم‌هاي جعلي وجود دارند كه سلاح هسته‌اي دارند. هيچ نظارتي را هم نمي‌پذيرد و مورد حمايت مطلق همين دولت‌هاي غربي قرار دارد.
وي ادعاي سوءظن به ايران را موضوعي طنز و خنده‌دار دانست و گفت: درحاليكه خودشان ده هزار بمب انبار كرده‌اند، مي‌گويند چون ممكن است ايران يك بمب بسازد، بايد مجازات شود. بدتر از همه دولت آمريكاست چرا كه اين دولت از بمب اتم استفاده هم كرده است. يعني هم بمب دارد و هم استفاده كرده است. داشتن يك بمب خطرناك‌تر است يا ده هزار بمب، جمهوري اسلامي ايران از اساس با بمب هسته‌اي مخالف است به لحاظ ارزش‌هاي حاكم بر كشورمان و هم به لحاظ سياسي اعتقادي به داشتن بمب اتم نداريم. ايران سلاح‌هاي كشتار جمعي را ضد انساني مي‌داند به همين دليل پيشنهاد داديم كه كميته مستقلي براي خلع سلاح هسته‌اي تشكيل شود.

*بمب اتم كارآيي خود را از دست داده است

رئيس‌جمهور با بيان اينكه به لحاظ سياسي بمب اتم كارآيي خود را از دست داده است، اظهار داشت: آيا داشتن بمب اتم، شوروي را نجات داد؟ رژيم صهيونيستي را در غزه پيروز كرد؟ آيا آمريكا را در افغانستان پيروز كرد؟ چندين كشور ناتو بمب اتم دارند آيا باعث شده تا در افغانستان پيروز شوند؟ بنابراين دوره بمب تمام شده و دوره انديشه و انسانيت شروع شده است. در اين دوره هر كس بايد انسانيت خودش را عرضه كند. داشتن بمب اتم افتخار نيست. انبار كردن بمب اتم ننگ است. دولت‌هايي كه بمب اتم ذخيره كرده‌اند بايد محاكمه شوند نه اينكه مدعي ما باشند. ما هستيم كه از آنان شكايت و نگراني داريم.

*معادل دانستن انرژي هسته‌اي با بمب خيانت بزرگي به بشريت است

احمدي‌نژاد معادل دانستن انرژي هسته‌اي با بمب را خيانت بزرگي به بشريت دانست و تصريح كرد: پديده‌اي به نام بمب اتم و انرژي اتمي كاملا با هم متفاوت هستند. انرژي اتمي چيز مفيدي است و همه بايد از آن استفاده كنند. اما دولت‌هايي كه خودشان بمب اتم دارند انرژي هسته‌اي را مساوي بمب تعريف كرده‌اند تا اجازه ندهند ملت‌ها از اين انرژي استفاده كنند اين مساله خيانت بزرگي به بشريت است. همه بايد بتوانند از انرژي پاك هسته‌اي استفاده كنند. ساختن و انبار كردن بمب هم بايد ممنوع باشد و ابتدا بايد كساني كه بمب هسته‌اي دارند خلع سلاح شوند. بايد بمب‌هاي اتم آمريكا از خاك آلمان خارج شود. چرا بايد مردم آلمان در سايه بمب اتم زندگي كنند؟ مردم آلمان چه گناهي كرده‌اند؟ اگر واقعا مخالف بمب هستند بايستي بمب‌هاي خودشان را از بين ببرند. در چنين صورتي است كه مي‌توان ادعايشان درباره خلع سلاح را باور كرد. در شرايط فعلي هيچ كس حتي خود مردم اروپا و آمريكا حرف‌هايشان را باور نمي‌كنند.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ار.تي. ال كه با نام بردن از پاكستان و رژيم صهيونيستي مدعي شد اين كشورها برنامه‌هاي هسته‌اي غيرنظامي دارند و اين برنامه به آنها اجازه مي‌دهد كه بتوانند از انرژي هسته‌اي استفاده كنند، اظهار داشت: اينهايي كه اسم برديد اتفاقاً سلاح اتمي دارند اما آفريقاي جنوبي مي‌خواست فعاليت صلح آميز داشته باشد، برخي از همين دولت‌هاي غربي نگذاشتند. برزيل مي‌خواهد، داشته باشد، همين‌ها فشار مي‌آورند و نمي‌گذارند. الجزاير، سوريه، ونزوئلا و كشورهاي متعدد ديگري در دنيا هستند كه قصد دارند به صورت صلح آميز از انرژي هسته‌اي استفاده كنند اما دولت‌هاي غربي اجازه نمي‌دهند اما از كساني كه بمب دارند حمايت مي‌كنند و اين يك تناقض است. قاعدتاً آنهايي كه بمب اتم دارند بايد محاكمه شوند و روزي خواهد رسيد كه محاكمه خواهند شد.

*مخالفان بمب اتم به سراغ انگليس و فرانسه و پايگاه‌هاي آمريكايي در آلمان بروند

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال خبرنگار آلماني كه آيا مي‌توانيد اطمينان بدهيد كه شما برنامه هسته‌اي نظامي نداريد؟ گفت: آيا شما از بمب اتم نگراني داريد؟ شما در اروپا زير سايه بمب زندگي مي‌كنيد، مراقب باشيد نشاني اشتباه به شما ندهند. مخالفان بمب اتم بايد به سراغ انگليس و فرانسه و پايگاه‌هاي آمريكايي در آلمان بروند. در ايران هيچ كس بمبي پيدا نخواهد كرد چرا كه اصولا به بمب نياز نداريم. بمب ملت ايران، فرهنگ انساني و اسلامي، فرهنگ دوستي، عشق، محبت، ادبيات و هنر برجسته است با داشتن اين عناصر متعالي به بمب نيازي نداريم.

*عوامل بي ثباتي خاورميانه از بيرون بوده است

*رئيس‌جمهور در ادامه مصاحبه با شبكه تلويزيوني «آر. تي. ال» آلمان و در پاسخي به سوالي درباره بي ثباتي خاورميانه و نگراني غربي‌ها از اين مساله گفت: چه كسي خاورميانه را بي ثبات كرده است؟ از 60 سال قبل تا امروز چندين جنگ در منطقه خاورميانه بوقوع پيوسته كه منشاء همه آنها خارج از خاورميانه بود. 5 جنگ را رژيم صهيونيستي راه انداخته و دو جنگ را صدام كه به طور كامل مورد حمايت دولت‌هاي اروپايي بود و دو جنگ را هم دولت آمريكا به همراه ناتو راه انداخته است. مردم خاورميانه هيچ نقشي در وقوع اين جنگ‌ها نداشتند و عوامل بي ثباتي از بيرون خاورميانه بوده است. رژيم صهيونيستي هم متعلق به خاورميانه نيست اين رژيم نماينده بعضي دولت‌هاي غربي و آمريكايي در منطقه ماست هيچ ارتباط فرهنگي و تاريخي هم با ملت‌هاي منطقه ندارد يك رژيم تحميلي است. اگر ناتو و آمريكا در منطقه خاورميانه دخالت نكنند اين منطقه باثبات خواهد بود.
احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به سوالي درباره مواضع ايران در قبال رژيم صهيونيستي خاطر نشان كرد: بسياري از مردم اروپا با مواضع ايران درباره رژيم صهيونيستي هم‌نظر هستند. چرا ماليات مردم اروپا بايد خرج آدم كشي در غزه شود؟ چرا صهيونيست‌ها بايد از پرداخت ماليات معاف باشند؟ مردم اروپا از صهيونيست‌ها راضي نيستند. چرا بعد از 60 سال، مردم آلمان همچنان بايد به صهيونيست‌ها باج بدهند و اين پول‌ها خرج كشتن مردم مظلوم غزه شود؟ مطمئن هستم مردم اروپا و آمريكا، با آدم كشي و با كشتن زنان و كودكان اصلا موافق نيستند و مخالف جنگ افروزي و اشغالگري هستند. مردم با هم جنگ و دعوا ندارند و دوستدار يكديگر هستند و اين سياستمداران غربي هستند كه جنگ درست مي‌كنند و زمان آن رسيده كه رفتار خود را اصلاح كنند. بي ثباتي خاورميانه مسئله‌اي تحميلي از جانب ديگران است و اگر نيروهاي ناتو از منطقه خارج شوند و غربي‌ها حمايت خود را از رژيم صهيونيستي بردارند، خاورميانه باثبات‌ترين منطقه دنيا خواهد بود.

*غربي‌ها به حق خودشان قانع باشند

رئيس‌جمهور گفت: بعضي از كشورهاي غربي قصد دارند بر نفت و منابع خاورميانه مسلط شوند و اين موضوع ريشه اصلي مشكلات خاورميانه است. غربي‌ها به حق خودشان قانع باشند آنها حتي حاضرند به قيمت كشتن ملت‌هاي منطقه بر نفت منطقه مسلط شوند. در عراق بيش از يك ميليون نفر را كشته‌اند. تاريخ اين مسايل را نخواهد بخشيد و به زودي به سراغشان خواهد آمد.

*كسي در اروپا و آمريكا بدون پول، حزب و تبليغات نمي‌تواند وارد سيستم حكومت شود

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره وضعيت داخلي كشور خاطر نشان كرد: يكي از آزادترين جمهوري‌هاي دنيا جمهوري اسلامي ايران است. براي اينكه مردم مي‌توانند آزادانه در انتخابات شركت كنند. يك فرقي بين جمهوري ما و جمهوري‌هاي اروپا و جمهوري آمريكا وجود دارد، در ايران واقعا مردم حاكم هستند و در اروپا و آمريكا پول، حزب و تبليغات و اگر كسي اين عناصر را نداشته باشد، نمي‌تواند وارد سيستم حكومت شود. اما در ايران مردم حاكم هستند. نمونه‌اش بنده كه جلوي شما نشسته‌ام. من نه حزب دارم، نه پول و نه قدرت. مردم من را انتخاب كردند چون تصميم مردم اين بود.

*همه مراحل انتخابات ايران مردمي است

وي افزود: در ايران هيچ‌كس به دليل مخالفت در زندان نيست. البته هر كشوري قوانيني دارد اگر كسي در خيابان از چراغ قرمز عبور كند طبيعي است كه جريمه مي‌شود. اگر كسي به امكانات عمومي آسيب برساند حتي در آلمان هم با او برخورد مي‌شود. چرا كه هر كشوري نيازمند نظم و انضباط است. امروز تمام رقباي من آزاد هستند و تندترين حرف‌ها را هم عليه من مي‌زنند و كسي با آنها كاري ندارد. رسانه‌ها در ايران آزادند و انتقادات خود را آزادانه مطرح مي‌كنند. البته اگر كسي از آنها شكايت كند، دادگاه رسيدگي مي‌كند. در اروپا حتي يك نمونه هم وجود ندارد كه در انتخابات 85 درصد مردم مشاركت داشته باشند، مشاركت 85 درصدي بالاترين درجه مشروعيت يك حكومت است. در ايران انتخابات را مردم برگزار، نظارت و خودشان هم از نتيجه انتخابات مراقبت مي‌كنند يعني همه مراحل انتخابات مردمي است.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره خانم ندا آقا سلطان و نحوه كشته شدن وي از سوي خبرنگار آلماني اظهار داشت: كشته شدن وي يك طراحي از قبل بود. خانم ندا آقاسلطان قرباني توطئه عليه ملت ايران شد. آن خانم اصلاً در هيچ تظاهراتي حضور نداشت. در يك محله فرعي در حال حركت بود كه در شرايط مشكوكي به قتل رسيد. كشته شدن وي يك سناريو بود كه عيناً در ونزوئلا هم تكرار شده است. متأسفانه يك خانم جوان ايراني به دست كساني كه مي‌خواستند آشوب برپا كنند كشته شد. البته پرونده باز است. در ايران نيز همه اين موضوع را محكوم كردند اما در آلمان در حضور قاضي يك زن را جلوي چشم همسرش با بيست ضربه چاقو كشتند. چرا در غرب هيچ سر و صدايي براه نيفتاد. چرا خبر آن 10 روز پنهان ماند. چرا آن قاضي محاكمه نشد؟ چرا مأمورين پليسي كه ايستاده بودند و جلوي همسر او را گرفتند كه دفاع نكند، محاكمه نشدند؟ چرا بي‌سي‌سي و سي‌ان‌ان و شبكه‌هاي اروپايي روي اين موضوع تبليغات نكردند. نبايد با مسايل برخورد سياسي كرد. برخوردها بايد انساني و عادلانه باشد تا حقايق روشن شود. ممكن است با دروغ بتوان مدت كوتاهي بر دنيا حكومت كرد اما لشكر راستي خواهد آمد و همه دروغ‌ها را به تاريخ مي‌فرستد.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8901311449

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام[/color]

[color=indigo]شنبه 21 فروردين 1389[/color]
[color=blue]توضیحات فرمانده نیروی دریایی درباره ربوده شدن لنج ماهیگیری ایرانی[/color]
[color=darkblue]فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره انتشار برخی اخبار در خصوص ربوده شدن یک لنج ماهیگیری ایرانی در نزدیکی جزیره فیشل توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز طی سخنانی در مسجد ارتش گفت: برای انتشار این اخبار ابتدا باید توجه داشته باشیم که این منطقه از نظر جغرافیایی در کجا قرار دارد. این منطقه در 4 درجه زیر خط استوا و در فاصله حدود 4 هزار کیلومتری مرزهای آبی جنوب ایران قرار دارد؛ در حالی که نیروی دریایی امروز برای حفاظت از کشتی ‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج عدن حضور دارد.
وی با بیان اینکه «گستره آب‌‌های اقیانوسی بسیار زیاد است»، گفت: اگر قرار باشد برای هر لنج و هر کشتی یک گروه اسکورت قرار داده شود، هیچ کشوری در جهان چنین توانایی ندارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: باید آموزش‌های لازم به دریانوردان داده شود که در چه مناطقی حضور یابند تا مورد تهدید قرار نگیرند.
سیاری گفت: دلیلی ندارد یک لنج ماهیگیری، برای صید ماهی به چنین فاصله دوری از آب ‌های جمهوری اسلامی ایران برود که ناامن نیز هست.
وی تأكید كرد: در کریدور مشخص شده در خلیج عدن هیچ اتفاقی برای کشتی‌‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران نخواهد افتاد و نیروی دریایی با تمام قدرت از آنها حفاظت خواهد کرد.
سیاری گفت:‌ این لنج ماهیگیری حتی اگر با ناوگان نیروی دریایی هم ارتباط داشت، باید بدانیم که فاصله آن منطقه تا خلیج عدن، حدود 2300 کیلومتر است و به‌طور قطع، ناوگروه نمی‌‌توانست خود را به‌موقع به آنجا برساند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه «ما در خلیج عدن و کریدور امنیتی مورد اشاره، اجازه هیچگونه تعرض به کشتی‌‌های تجاری جمهوری اسلامی را نخواهیم داد»، به اقدام دزدان دریایی، برای ربایش نفتکش ايران فراز در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی به ربایندگان اجازه نداد، در این عملیات موفق باشند.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=5262

[color=indigo]يكشنبه 22 فروردين 1389[/color]
[color=blue]بازداشت سه دزد دريایی سومالی در چابهار [/color]
[color=darkblue]فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: دزدان دریایی سومالی در تور ملوانان ایرانی گرفتار شدند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از مركز اطلاع‌رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان، غلام‌نبی كوهكن اظهار داشت: با هوشیاری ملوانان لنج صیادی ایرانی، سه نفر از دزدان دریایی سومالیایی پس از خلع سلاح، تحویل ماموران هنگ دریابانی چابهار شدند.
وی افزود: با هوشیاری ملوانان ایرانی یك فروند لنج صیادی، سه دزد دریای سومالیایی كه شش فروردین ماه جاری اقدام به تصرف و سرقت این لنج كرده بودند، پس از خلع سلاح و انتقال به بندر چابهار به مأموران هنگ دریابانی چابهار تحویل داده شدند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بازرسی از این لنج سه قبضه سلاح كلاشینكف و كاربین به همراه مقادیری مهمات متعلق به دزدان دریایی كشف و ضبط شد و دزدان دستگیر شده پس از تكمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی خطاب به ناخدایان و ملوانان لنج‌ها و شناورهای ایرانی كه قصد صید و حمل و نقل كالا در آب‌های داخلی و آزاد را دارند، گفت: با كمیته امنیت دریابانی هنگ چابهار در ارتباط نزدیك باشند تا در مقابل تعرض دزدان دریایی تمهیدات لازم اعمال شود.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=5276

[color=blue]دستگيري چند دزد دريايي در آب‌هاي آزاد ايران[/color]
[color=darkblue]فرمانده مرزباني پليس كشور از دستگيري دزدان دريايي در آب‌هاي آزاد ايران خبر داد .
به گزارش مانا، سرتيپ" حسين ذوالفقاري" با اعلام اين خبر گفت:دزدان دريايي كه سوار بر يك شناور بودند به‌دنبال طعمه مي‌گشتند اما با تلاش پليس مرزباني دستگير شدند.
وي با بيان اينكه بازجويي از تبهكاران مسلح ادامه دارد، تصريح كرد: با توجه به اينكه طرح انسداد فيزيكي مرزهاي زميني در حال اجراست قطعا موضوع قاچاق به دامنه حوزه‌هاي دريايي كشيده خواهد شد.
وي افزود:البته پليس در اين محدوده نيز با حضور چشمگير، اجازه قدرت نمايي به مجرمان داخلي و خارجي را نخواهد داد.
اين مقام ناجا مهم‌ترين عوامل تهديد امنيت مرزهاي آبي كشور را قاچاق مواد‌مخدر و بحث حفاظت از آبزيان دريايي به عنوان دو مسئله اساسي در حوزه آب‌هاي كشور عنوان كرد.
فرمانده مرزباني پليس كشور ادامه داد :با توجه به تدابير امنيتي كه در مرزهاي آبي به كار گرفته شده است شاهد كاهش روند قاچاق كالا و موادمخدر هستيم.[/color]
http://mana.ir/news/?uiq=13158

[color=indigo]دوشنبه 23 فروردين 1389[/color]
[color=blue]ربوده شدن یك كشتی با خدمه چینی[/color]
[color=darkblue]رسانه‌های چین روز دوشنبه از ربوده شدن یك كشتی با پرچم گرانادا با ‪ ۲۳‬ملوان چینی در آب‌های سومالی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، كشتی پان آفریكانا دیروز در ‪ ۲۸۰‬مایل دریایی در آبهای غرب سیشل ربوده شد.
در ابتدا بود كشتی 7500تنی به دلیل نقص فنی متوقف شده؛ اما بعد معلوم شد دزدان دریایی آن را ربوده‌اند.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=5295

[color=indigo]چهارشنبه 25 فروردين 1389[/color]
[color=blue]آموزش مقابله با دزدان دریایی به صیادان ایرانی[/color]
[color=darkblue]فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: لنجداران و صیادان کنارک و چابهار آموزشهای لازم را برای مقابله با دزدان دریایی سومالیایی فراگرفتند.
به گزارش مارین نیوز، دریادار دوم سیاوش جره امروز در جمع خبرنگاران افزود: چگونگی کمک گرفتن از ناوهای ایرانی مستقر در محور گشت، ‌شناسایی مناطق خطر، ‌نحوه استفاده از اصل غافلگیری در صورت ربوده شدن توسط دزدان دریایی، زنده ماندن در دریا و سایر موضوعات مرتبط در این برنامه آموزشی به صیادان و لنجداران ایرانی ارایه شده است.
وی گفت: ‌این آموزش‌ها برای لنجداران و صیادان شهرهای کنارک و چابهار در مناطق مختلف از جمله رمین، ‌بریس ‌و پسابندر از سوی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارایه شده است.
فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش افزود: از زمان پیدایش پدیده دزدان دریایی سومالیایی، نیروی دریایی ارتش برای دفاع از ناوگان تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران در محدوده خطر به طول 970 کیلومتر از جنوبی ترین بخش کشور عمان تا تنگه باب المندب، حضوری مستمر داشته است.
وی یادآور شد: اینک هفتمین ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش در حال گشت و اسکورت کاروان‌های خطوط تجاری جمهوری اسلامی ایران است.
جره از لنجداران و صیادان خواست تا از ورود به مناطق خطر بپرهیزند.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=5339

[color=indigo]چهارشنبه 01 ارديبهشت 1389[/color]
[color=blue]دزدان دریایی یک کشتی دیگر را ربودند[/color]
[color=darkblue]نیروی دریایی اتحادیه اروپا در منطقه خلیج عدن امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از ربوده شدن یک فروند کشتی باری لیبریایی با 21 خدمه فیلیپینی در این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: خدمه این کشتی موفق شدند پیش از وارد شدن دزدان دریایی مسلح به روی عرشه و قطع خطوط مخابراتی آنها، اعلام خطر کنند.
بر اساس این بیانیه، این حمله در فاصله 352 کیلومتری شرق عمان روی داده است.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=5439

[color=blue]سومالی هم به مقابله با دزدان دریایی می رود[/color]
[color=darkblue]دولت موقت سومالی با همکاری مقامات ایالت پونتلند به مبارزه با دزدان دریایی سومالی می‌پردازد.
به گزارش مانا، سومالی قصد دارد با همکاری ایالت نیمه مختار پونتلند ،دزدان دریایی این منطقه را سرکوب کند.
براساس این همکاری نیروهای دوطرف به مبارزه با دزدان و سرکوبی عملیات آنها در سواحل پونتلند خواهند پرداخت.
سومالی از سال 1991 فاقد دولت مرکزی است .[/color]
http://mana.ir/news/?uiq=13019

[color=blue]کاهش راهزنی دریایی در سه ماهه اول 2010 [/color]
[color=darkblue]سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) از کاهش میزان راهزنی دریایی در سراسر جهان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان بین‌المللی دریانوردی در گزارشی اعلام کرد: در سه ماهه منتهی به ماه مارس، فروردین ماه، 67 مورد حملات مربوط به راهزنی دریایی و سرقت مسلحانه در آب‌های آزاد گزارش داده شده است که در مقایسه با 102 مورد راهزنی دریایی در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
کاهش راهزنی دریایی در سراسر جهان را می‌توان به کاهش این حملات در خلیج عدن نسبت داد که سال گذشته از 41 مورد به 17 مورد تنزل یافت.
نوئل چونگ، رئیس مرکز گزارش راهزنی دریایی سازمان بین‌المللی دریانوردی در کوالالامپور، دراین‌باره اعلام کرد: با افزایش حضور نیروهای دریایی در خلیج عدن و خلع سلاح راهزنان دریایی، این افراد امکان اجرای حملات خود را نداشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه «با توجه به کاهش شمار حملات در سه ماهه نخست سال جاری پیش‌بینی ادامه این روند تا پایان سال دشوار است»، گفت: حملات راهزنان دریایی سومالی همچنان در سطح بالایی قرار دارد.
بنابر اعلام سازمان بین‌المللی دریانوردی، گزارش‌هایی مبنی بر ربوده شدن 11 کشتی در سه ماهه نخست سال جاری دریافت شده است و در این مدت، 18 کشتی هدف تیراندازی و 12 کشتی دیگر مورد حمله قرار گرفته‌اند.
این سازمان همچنین از ربوده شدن 194 خدمه و زخمی شدن 12 تن دیگر در این حملات خبر داد.
راهزنی دریایی در آب‌های آزاد در سال 2009 به بالاترین میزان در شش سال گذشته رسید. در این سال 406 مورد حمله گزارش شد، این رقم در سال 2008 میلادی، 293مورد بود.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=5437

[color=indigo]شنبه 04 ارديبهشت 1389[/color]
[color=blue]دزدان دریایی در ربودن نفتكش ایرانی ناكام ماندند[/color]
[color=darkblue]حمله‌ دزدان دریایی در خلیج عدن برای ربودن یك فروند نفتكش ایرانی با اقدام به‌موقع ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش ناكام ماند.
به گزارش مارین نیوز، طی چند روز اخیر یك فروند نفتكش ایرانی كه از مبداء جزیره خارك به مقصد بندر عین‌السوخنای مصر در حركت بود، در خلیج عدن با حمله‌ دزدان دریایی مواجه شد ولی این اقدام دزدان دریایی از سوی ناوگروه نیروی دریایی ارتش ناكام ماند.
این نفتكش ایرانی پیش از ورود به منطقه خلیج عدن با تهدید دزدان دریایی مواجه شده بود ولی هماهنگی‌های لازم از سوی نفتكش ایرانی با ناوگروه اعزامی نداجا موجب شد تا اقدام‌های دزدان دریایی با عكس‌العمل سریع غیورمردان نیروی دریایی مواجه شود.
حمله دزدان دریایی توسط 15 فروند قایق اعزامی انجام شد كه همگی این قایق‌ها پس از درگیری مسلحانه با ناوگروه نیروی دریایی ارتش و تحمل صدمات فراوان ناچار به ترك منطقه شدند.
این نفتكش از نوع سوپر تانكر و حامل 300000 تن نفت خام سنگین برابر قیمت تقریبی 150میلیون دلار بوده است كه پس از رهایی از دست دزدان دریایی، هم‌اكنون در اسكورت هفتمین ناوگروه اعزامی نداجا با امنیت كامل ماموریت خود را پشت سر گذاشته و در حال دریانوردی به مقصد بندر مصری است.
بنابراین گزارش، لازم به ذكر است كه از اواخر سال 87 تاكنون هفت ناوگروه از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن واقع در شمال اقیانوس هند اعزام شده است.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=5444

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از گذشت 21 سال از پايان جنگ تحميلي؛
يك جانباز شيميايي در مازندران به درجه شهادت نائل شد

خبرگزاري فارس: يك جانباز شيميايي دوران دفاع مقدس در مازندران به شهادت رسيد و امروز در ساري تشييع شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، شهيد عباس اسدي از يادگاران دوران دفاع مقدس در مازندران با تحمل رنج‌هاي دوران جانبازي و زخم‌هاي اثرات شيميايي شب گذشته به شهادت رسيد و صبح امروز در ساري تشييع شد.
شهيد عباس اسدي در سن 41 سالگي به كاروان شهداي دوران دفاع مقدس پيوست تا گواهي باشد بر بي‌گناهي ايران در جنگي كه به ملت ايران تحميل كردند و هنوز اثرات آن را ملت در جاي‌جاي زندگيشان و با درد و رنج‌هايي كه فرزندان اين ملت تحمل مي‌كنند و با از دست دادن عزيزانشان مي‌بييند.
از شهيد عباس اسدي سه فرزند به يادگار مانده است تا ادامه‌دهنده راهي باشد كه پدر را از دوران جواني در ميدان‌هاي دفاع براي آنها ترسيم كرد و آنها بايد سنگربان اين راه‌ باشند.
شهيد اسدي در مناطق عملياتي كردستان و خوزستان براثر اصابت‌ بمب‌هاي شيميايي به درجه رفيع جانبازي نائل شد.
در مراسم تشييع پيكر شهيد اسدي نيروهاي از حفاظت سپاه ولي امر و مردم شهيد پرور شهرستان ساري حضور داشتند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902040560

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روحش شاد و راهش پررهرو باد انشاء الله خداوند روحشان را شاد کند به حق زینب کبری سلام الله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.