Recommended Posts

به اميد اينكه قيت نفت به قيمت واقعي خودش برسه يعني قيمت 130 دلار در هر بشكه :| :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زیاد امیدوار نباش! چون بهای زیاد نفت خود عامل بروز جنگ هست! کارتلهای نفتی آمریکایی تنها بخش از اقتصاد آمریکا هستند که از افزایش قیمت نفت سود سرشاری به جیب میزنند و در واقع افزایش قیمت نفت نه تنها به ضرر شرکتهای نفتی نیست بلکه به نفعشون هم هست هر چه گرونتر بهتر! متاسفانه کارتلهای نفتی آمریکا و اروپا و همکاری تنگاتنگی با کارخانجات اسلحه سازی دارند و در صورت بروز جنگ با ایران حتی اگر منجر به فروپاشی آمریکا هم شود این دو گروه سود فراوانی کسب خواهند کرد! باورش سخت هست اما این دو گروه مافیایی چندان بدشان نمیاد اقتصاد 12 تریلیون دلاری آمریکا را نصیب خود کنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمیکنند! باید خیلی مواظب بود چون سران کنونی کاخ سفید نمایندگان همین افراطیون هستند و برایشان هزینه جنگ مهم نیست دقیقا مانند جنگ ویتنام که هزینه آن مهم نبود! هزاران بالگرد بل تولید و سرنگون شد چیزی بیش از 4000 فروند بالگرد بل در ویتنام سرنگون شد اما باعث جلوگیری از ورشکستی این شرکت و سود میلیارد دلاری آن شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا فقط شيخ پشم الدين كشكولي به ايران توهين نكرده :| :| icon_cool :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا فقط شيخ پشم الدين كشكولي به ايران توهين نكرده :| :| icon_cool :x

من صحبتتون رو کامل می کنم :
اونی که به ما نری.. بود کلاغ ک...... بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين هم نشان همون كشوري كه اينقدر ادعا آزادي داره به زودي عذاب الهي آنها را از بين خواهد برد :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از موجودي كه تمام مغزشو در راه بازوهاش از دست داده نبايد بيشتر انتظار داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا فقط شيخ پشم الدين كشكولي به ايران توهين نكرده :| icon_cool :x :x

من صحبتتون رو کامل می کنم :
اونی که به ما نری.. بود کلاغ ک...... بود.



خوب ببينيد دليلش چيه؟ :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرنولد چهره محبوبی در نزد ورزشکاران ایرانی بود ولی خوب سیاست بازی کثیفی است و اگر واردش شدی غیرممکن است آلوده نشوی! بهتر بود در نقش یک قهرمان بدنسازی و بازیگر هالیود باقی میماند که ورود به سیاست در دراز مدت به اعتبارش لطمه وارد خواهد کرد و حالا که جزو جمهوریخاهان نومحافظه کار شده باید بیشتر به عواقب شکست سیاسی بوش و دار و دسته اش در انتخابات آتی توجه کند! یادش بخیر سال 78 روزنامه ها تیتر زده بودن آرنولد به ایران میاید! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخالفت اسقف اعظم ارامنه تركيه با مصوبه كنگره آمريکا


پاتريارك مسروپ موتافيان مخالفت خود را با تصويب قتل عام ارامنه در كنگره آمريكا اعلام كرد.

[align=center]تصویر[/align]

مسروپ موتافيان اسقف اعظم ارامنه استانبول از تصويب طرح به رسميت شناختن قتل عام ارامنه در كميته روابط خارجي كنگره آمريكا، اين امر را موجب به خطر انداختن امنيت ساكنان ارمني تركيه دانست و از دولت ايالات متحده آمريكا خواست تا از تصويب نهايي آن خودداري نمايد. اين در حالي است كه گاگين دوم اسقف اعظم ارامنه اچميادزين و آرام اول اسقف اعظم ارامنه كليكيا پيش از اين مراتب خرسندي خود را از تلاش كنگره آمريكا براي تصويب به رسميت شناختن ارامنه اعلام داشته اند. پاترياك موتافيان يكي از چهار رهبر بزرگ مذهبي ارامنه جهان است و موضع وي موجب شگفتي بسياري از ارمنيان گرديده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخه اين بيهمه چيزا تاحالا به چه چيزي توهين نكردن؟خدا خودش جوابشونو ميده انشاالله.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايران كشوري «ژئو استراتژيك» در شانگهاي

خبرگزاري فارس: حضور ايران به عنوان كفه سنگين «ژئو استراتژيك» در پيمان همكاري‌هاي شانگهاي در مسايل امنيتي، اقتصادي و منطقه‌اي مي‌تواند مورد توجه ويژه‌اي قرار گيرد.

[align=center]تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، شركت در نشست سران سازمان همكارى شانگهاى حلقه‌اى مهم از سفر دوره‌اى محمود احمدى نژاد رئيس جمهور كشورمان به 3 كشور افغانستان، تركمنستان و قرقيزستان را تشكيل مى دهد.
صاحبنظران و تحليلگران مسائل منطقه و بين الملل راز و رمز و علت نگاه ويژه ايران به سازمان همكارى شانگهاى را در فرصت هاى عظيم نهفته در اين سازمان مهم مشرق زمين مى دانند.
اين فرصت هاى بزرگ اقتصادى، سياسى، امنيتى در سازمانى كه پس از سازمان ملل به لحاظ جمعيت اعضاء، دومين سازمان جهان محسوب مى شود، همچنين اولويت همگرايى هاى منطقه‌اى در نظر تهران، انگيزه مهم سفر رئيس جمهور ايران و هيئت عاليرتبه همراه به بيشكك در قرقيزستان و شركت در گردهمايى سران عضو سازمان شانگهاى است.
به دليل اهميت حضور ايران در اين اجلاس به زمينه‌ها و روند شكل گيرى سازمان شانگهاى و فرصت هاى موجود در آن نگاهى كوتاه به اين سازمان انجام مي‌دهيم.

*حضور ايران در شانگهاي

پس از بررسى هاى اوليه كارشناسى، تقاضاى عضويت ايران در تاريخ 10 بهمن83 ارائه و سند پيوستن جمهورى اسلامى ايران به همراه پاكستان و هند به عنوان ناظر در اجلاس سران سازمان در شهر آستانه در تاريخ 14 و 15 تيرماه 84 امضاء شد و براي اولين بار احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور اسلامي ايران در اجلاس شانگهاي در چين شركت كرد كه نتايج بسيار پرباري را براي كشورمان به دنبال داشت.

*دومين حضور ايران در نشست سران شانگهاي

رئيس جمهور كشورمان 25 مرداد ماه در اجلاس سران كشورهاي عضو شانگهاي در بيشكك شركت و در حاشيه اين اجلاس ديدارهايي ‌با روساي جمهور روسيه، چين، پاكستان، تاجيكستان، قزاقستان و ازبكستان خواهد داشت و در خصوص مسايل دو جانبه‌اي و منطقه‌اي بحث ‌و تبادل‌نظر خواهد كرد.
به جز اجلاس سران كشورهاي عضو شانگهاي، ديدار دبيران شوراهاي امنيت و اجلاس شوراي وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اين سازمان نيز در بيشكك برگزار خواهد شد و در عين حال برگزاري اجلاس نمايندگان بانكها در بيشكك نيز بررسي مي‌شود.

*سازمان همكاري شانگهاي را بيشتر بشناسيم

سازمان همكاري شانگهاي سازماني بين دولتي است كه در تاريخ 15 ژوئن سال 2001 ميلادي توسط شش كشور چين، روسيه، ازبكستان، قرقيزستان و تاجيكستان و بر پايه گروه پنج شانگهاي تشكيل شده است.
در اين سازمان شوراي سران كشورهاي عضو عالي ترين نهاد تصميم گيري محسوب مي‌شود كه سالانه جلسات منظمي را برگزار كرده و در مورد مسائل مهم سازمان تصميم گيري مي‌كند، علاوه بر نشست سالانه سران كشور‌هاي عضو ، جلسات ساليانه نيز در اين سازمان صورت مي‌گيرد كه وزراي امور خارجه، اقتصاد، حمل و نقل، فرهنگ، دفاع و امنيت در آن شركت مي‌كنند.
اين سازمان دو مقر ثابت در پكن و تاشكند دارد و در حال حاضر شش كشور چين، روسيه، ازبكستان، تاجيكستان، قرقيزستان، قزاقستان اعضا اصلي و چهار كشور جمهوري اسلامي ايران، پاكستان، هند و مغولستان اعضاي ناظر در سازمان مذكور مي‌باشند.
تقويت اعتماد متقابل، حسن همجواري و دوستي بين ‌اعضاء، تشويق‌ و ترغيب كشورهاي عضو براي همكاري‌هاي مؤثر در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي، تجاري، علمي و فني، فرهنگي، آموزشي، انرژي، راه و ترابري، حفظ محيط زيست، تلاش مشترك براي حفظ و تامين صلح، امنيت و ثبات جهان و منطقه از مهمترين اهداف تشكيل سازمان همكاري شانگهاي است.

*شانگهاي در مقابل نظام تك قطبي

اين سازمان طي سال‌هايي كه از موجوديتش مي گذرد، كاملاً نشان داده است كه مخالف ايجاد جهان تك قطبي به رهبري ايالات متحده است، حتي در نشست سال گذشته اين سازمان در آستانه براي نخستين بار موضعگيري قاطعي در رابطه با سياستهاي آمريكا در منطقه اتخاذ شد و اعضاي آن خواستار خارج شدن پايگاههاي نظامي اين كشور از قرقيزستان شده بودند.
هدف اين گروه تامين امنيت مرزها بوده است، اما اكنون به مسائلي چون مبارزه با تروريسم و مسائل اقتصادي نيز مي‌پردازد كه اين مسئله منجر به نگراني واشنگتن شده است.
كشورهاي چين، روسيه، تاجيكستان، قزاقستان و قرقيزستان در شانگهاي گرد هم آمدند تا به نگراني هاي مشتركي كه از تحريكات و دخالت هاي غرب در كشورهاي خود دارند، پايان دهند. در آن زمان چين درگير موضوع «تبت»، روسيه درگير مسايل جمهوري هاي تازه به استقلال رسيده بودند و بقيه نيز از مسايل مشابهي رنج مي بردند در آن شرايط آمريكا با استفاده از شيوه «بي ثبات سازي» درصدد نفوذ در اين حوزه ها بود، اروپايي ها نيز براي تقويت شيوه آمريكايي ها بحث نفوذ و توسعه ناتو به شرق را دنبال مي كردند.
در آن مقطع اجلاس شانگهاي بعنوان پاسخ شرق به آمريكا و ناتو تلقي شد. اجلاس شانگهاي بعدها از «گروه پنج» فراتر رفت و اينك به 10 كشور گسترش يافته است.
اما آنچه مهم است اينكه اجلاس شانگهاي هنوز ماهيت امنيتي خود را حفظ كرده است، چرا كه حضور شش قدرت اتمي- چين، روسيه، ايران، هند، پاكستان و قزاقستان- ابعاد نظامي آن را تقويت مي كند، اما در عين حال اين سازمان به آرامي در ابعاد علمي، اقتصادي و سياسي نيز گسترش چشمگيري را پيش روي دارد.
اما در اين ميان غرب يك نگراني عمده ديگر هم دارد، چرا كه بعد از فروپاشي شوروي و «پيمان ورشو» كشورهاي غرب درصدد برآمدند با گسترش ناتو به شرق هرگونه تحول امنيتي را در شرق مديريت يا كنترل نمايند و با وجود اجلاس شانگهاي كه در بستر امنيتي و به منظور مقابله با نفوذ غرب در كشورهاي آسيايي شكل گرفته است، تداوم سياست غرب را با مشكل مواجه مي‌نمايد.

*شانگهاي باشگاه انرژي

نكته قابل توجه اينكه گروهي كه به سازمان همكاري شانگهاي معروف است، شامل برخي از بزرگترين كشور هاي نفت‌خيز جهان از جمله روسيه، ايران و برخي كشورهاي مصرف‌كننده مانند چين و هند مي‌شود.
بى ترديد از مهمترين زمينه هاى تقويت رويكرد اقتصادى وجود بازار گسترده توليد و مصرف انرژى بين كشورهاى عضو سازمان است كه در اين ميان چين و هند با توجه به اقتصاد رو به رشد خود تأثيرگذارترين نقش را در اين بازار ايفا مى كنند.
در همين حال بايد اشاره كرد در حالى كه كشورهاى مصرف كننده انرژى بر متنوع ساختن منابع ورودى انرژى خود بخصوص نفت و گاز تأكيد مى كنند، ايران توليدكننده‌اى است كه داراى منابع متنوع در نقاط مختلف قلمرو خود است، بدين معنى كه ايران در عين آن كه كشورى خاورميانه اى و توليدكننده نفت در خليج فارس است، به حوزه انرژى منطقه اوراسيا نيز متعلق مى باشد، اين بدان معناست كه تنوع در عرضه از سوى ايران و تنوع تقاضا از سوى چين و هند، از جمله نقاط تقويت همكارى هاى انرژى در داخل سازمان به شمار مى آيد.

*شانگهاي موقعيت برتر در روابط بين الملل

برآوردها نشان مي‌دهد اگر 4 عضو ناظر فعلي- هند، پاكستان، ايران و مغولستان- به عضويت دائمي اين سازمان درآيند، جغرافيايي در حد 37 ميليون كيلومتر مربع و جمعيتي در حدود 3 ميليارد نفر را شامل مي شود كه تقريباً نيمي از جغرافيا و جمعيت دنيا را تشكيل مي دهد، اما در همان حال از دو منظر انرژي هسته‌اي و انرژي حاصل از نفت و گاز اين مجموعه مي تواند تأثيرات بالايي را در اقتصاد و صنعت بين الملل برجاي گذارد.
اگر به درستي توجه كنيم مي بينيم كه از اين بعد گروه 10 يا همان گروه شانگهاي به ميزان زيادي به ايران اتكا خواهد داشت، چرا كه ايران به همراه روسيه يكي از دو عضو مهم اين گروه در بخش مربوط به انرژي گاز و نفت است.
شايد از همين رو بود كه معاون دوماي دولتي روسيه- ولاديمير ژيرينفسكي-، گفت: حضور ايران در شانگهاي اعتبار تازه‌اي به اين گروه مي دهد و وزن آن را فزوني مي بخشد.
بنابراين حضور ايران در اين اجلاس كاملاً طبيعي ارزيابي شده است تا جايي كه يكي از مقامات چيني به خبرگزاري فرانسه، گفت:« ايران در ميان قدرت هاي آسيايي جايگاهي ممتاز و بي نظير دارد، از همين رو ايران بايد با اعتماد به نفس فراوان در گروه شانگهاي شركت كند، چرا كه اين شانگهاي نيست كه به ايران اعتبار مي دهد، بلكه اين ايران است كه با توجه به برخورداري از موقعيت بي نظير خود كفه گروه امنيتي- اقتصادي آسيا را در برابر مشابه آمريكايي اروپايي آن- ناتو سنگين مي كند.»
اجلاس «شانگهاي» از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، چرا كه از يك سو كشورهاي عضو اين سازمان نزديك به نيمي از جغرافيا و جمعيت جهان را شامل مي شوند و طبعاً دور هم آمدن دولت هاي آنها و تصميماتي كه مي گيرند مي‌تواند روي نيمي ديگر از جغرافيا و جمعيت جهان كه عضو اين اجلاس نيستند، نيز تاثير بگذارد، از سوي ديگر اين اجلاس در زماني شكل گرفت كه غرب با نشانه روي بعضي از كشورهاي آسيايي- بخصوص ايران- درصدد انزواي اين كشورها بود.
اجتماع كشورهاي روسيه، چين، هند، ايران، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان، پاكستان، مغولستان، ازبكستان به روشني گواهي مي‌دهد كه آسيا در تدارك موقعيت برتر در روابط بين الملل است و اين پس از آن صورت مي گيرد كه اروپا دستخوش تحولات مهمي شده، تحولاتي كه موفقيت و توانايي آن را در درون تضعيف كرده است.

*ايران كشوري «ژئو استراتژيك» در شانگهاي

نقش ايران در پيمان همكاري‌هاي شانگهاي «ويژه» تلقي مي شود، چرا كه «بهبود شرايط امنيتي» مهمترين كاركرد و حتي فلسفه وجودي گروه شانگهاي مي باشد و اين در مواجهه آسيا با غرب- اروپا و آمريكا- معني خاصي پيدا مي كند و در ميان كشورهاي آسيايي، ايران مهمترين كانون ستيز با توسعه طلبي غرب به حساب مي آيد تا جائي كه غرب اذعان دارد بسياري از گروههاي مسلمان بپاخاسته در كشورهاي مختلف را تنها با كمك ايران مي توان مديريت كرد.
در طول دوران اخير ايران ثابت كرده است كه بدون وجه المصالحه قرار دادن منافع ملت‌هاي مسلمان مي تواند فعاليت آنان را براي نيل بهتر به مقصود ساماندهي كند و جلوي بروز خشونت‌هاي بي نتيجه را بگيرد كه عراق، لبنان،افغانستان و فلسطين از مصاديق بارز آن هستند، اين ظرفيت براي گروه شانگهاي بسيار مغتنم خواهد بود.
وضعيت جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران نيز در گروه شانگهاي بسيار با اهميت است،چرا كه ايران با دارا بودن دو درياي «خزر و خليج فارس» مي تواند اكثر اعضاء گروه شانگهاي را به مناطق دور دست آنها وصل نمايد.
اين نقش ممتاز جمهوري اسلامي ايران است كه كشورهاي ديگر در اين گروه قادر به ايفاي آن نخواهند بود، با اين وصف كفه «ژئواستراتژيك» ايران مي تواند در مسايل امنيتي و اقتصادي اين حوزه مورد توجه باشد.
از سوي ديگر حضور ايران در اجلاس شانگهاي غرب را به وحشت انداخت، چرا كه غرب تلاش مي كند به بهانه هاي مختلف و بخصوص مسئله هسته‌اي وضعيت يك كشور در حال انزوا را در مورد «ايران» به تصوير بكشد، ولي در اين فضا حضور ايران در اجلاس شانگهاي بيان كننده پوشالي بودن «تهديد ايران به انزوا در مجامع بين المللي» مي‌باشد.
*نويسنده؛ مهدي اللهياري

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر از شما دوست گرامی. شما هم موفق باشید. البته مطلب کار من نبود فقط ذکر خبر بود! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]موساد: تا سال 2009 سوریه دست به اقدام نظامی علیه اسراییل خواهد زد!



سرویس اطلاعاتی اسرائیل هشدارداد: اگر اسرائیل مذاكره با سوریه را آغاز نكند ، سوریه به سوی اقدام نظامی بر ضد این رژیم گام برخواهد داشت


به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الاتحاد ، ارزیابی های موساد نشان می دهد ، بشار اسد رییس جمهور سوریه مایل است
از راه های مسالمت آمیز مشكلات حل شود ؛ اما اگر تا 2009 هیچ پیشرفتی اتفاق نیفتد سوریه
دست به اقدام نظامی بر ضد اسراییل از بلندی های جولان خواهد زد.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.