Recommended Posts

هیچ بعید نیست. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]خاخام فريدمن در نشست خبري : نام ايران در تورات به عنوان يك كشور موثر در وقايع آخرالزمان آمده است [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: خاخام ضد صهيونيست با بيان اين‌كه نام ايران با تعبير «پوراس» در تورات به عنوان كشوري تاثيرگذار در وقايع آخرالزمان آمده،افزود: خاخام‌ها و مقامات بلندپايه رژيم صهيونيستي به خوبي از اين مسئله آگاهند. [/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري فارس خاخام مُشه فريدمن ظهر امروز چهارشنبه در نشستي مطبوعاتي در دفتر سازمان اسلامي دانشجويان با اشاره به نظر علماي يهودي در مورد آخر الزمان و ظهور منجي خاطرنشان كرد: يهوديان معتقدند كه روزي مسيح خواهد آمد اما در اين‌كه منجي او در بين علماي يهود شك وجود دارد.
وي افزود: چنين به نظر مي‌رسد كه حضرت مسيح به همراه فردي مي‌آيد كه او منجي است اما دقيقاً مشخص نيست او كيست. براي ما مهمتر از اين كه او كيست اين است كه ما خود را براي ظهور او آماده كنيم.
وي با بيان اين‌كه بنابر آيات تورات كتاب عهد عتيق، منجي به همراه ياران خود بيت‌المقدس را آزاد خواهد كرد، تصريح كرد: نشانه‌هاي اين مسئله در حال وقوع است و ما خاخام‌هاي يهودي، آمدن منجي را دور نمي‌بينيم.
اين روحاني يهودي با بيان اين‌كه اسم ايران به عنوان كشوري تاثيرگذار در آخرالزمان در كتاب تورات آمده است، اظهار داشت: در تورات اسم «پوراس» آمده كه نام ايراني دوران عهد عتيق در زبان ماست. معتقدم كه ايران امروزي با آخرالزمان پيوند خورده و روزي مهدي به عنوان منجي خواهد آمد و احساس من و ديگر دوستان خاخام اين است كه اين روز خيلي دور نيست.
فريدمن با اشاره به مشكلاتي كه صهيونيست‌ها براي وي ايجاد كرده‌اند، اظهار داشت: من تحت تعقيب رژيم صهيونيستي قرار گرفتم و فرزندان من توسط آن‌ها ربوده شده‌اند تا من را وادار كنند هولوكاست را تائيد كنم. دختر من در لندن در مدرسه عمومي مورد شكنجه قرار گرفته و طوري شد كه او را به بيمارستان برده‌اند.
خاخام آمريكايي جامعه ارتدوكس اتريش خاطرنشان كرد: من به عنوان خطر شماره يك رژيم صهيونيست شناخته شده‌ام و در همه جا تحت تعقيب هستم.
وي با اشاره به رويكرد صهيونيسم به اديان الهي اظهار داشت: اين درست است كه در سراسر جهان از اديان و مكاتب سوءاستفاده‌هايي شده و گروه‌هايي بوده‌اند با ايجاد بدعت‌هايي پيروان را از مسير اصلي منحرف كرده‌اند. صهيونيسم نيز بدعتي در دين يهود است و اقدامات رژيم صهيونيستي باعث شده كه يهوديان در سراسر جهان منزوي شوند.
وي با بيان اين‌كه صهيونيسم مي‌كوشد با تاكيد بر تفاوت‌هاي جزيي اديان الهي آن‌ها را دشمن هم جلوه دهد، خاطرنشان كرد: هدف اصلي صهيونيسم اين است كه به سمت فاشيسم و ماترياليسم پيش برود كه پايه آن در اتريش بنا نهاده شد و در مجارستان و لهستان منتشر گرديد.
اين خاخام ضد صهيونيست با اشاره به برخي عقايد صهيونيست‌ها اظهار داشت: صهيونيست‌ها كتابي به نام «بنيان يهوديت» دارند كه در آن به خوبي عقايد فاشيستي و ماترياليستي خود را نشان داده‌اند.
به گفته فريدمن، در اين كتاب آمده كه صهيونيست‌ها بايد به كشورهاي جهان بروند و همه كشورها را اشغال كنند. اما يهوديان معتقد به تورات معتقدند كه بايد به طرف خدا بروند و به خدا برسند همان طور كه دين اسلام نيز براي تعالي مسلمانان آمده است.
اين خاخام آمريكايي آلماني‌الاصل با بيان اينكه فلسطين و بيت‌المقدس به عنوان بهترين مكاني از سوي صهيونيست‌ها انتخاب شده كه از طريق آن مي‌توانند با اديان به مقابله برخيزند، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه در دين يهود آمده، اگر كوشش مي‌كنيد دين را تبليغ كنيد نبايد از راه گناه و اشغال كشورها به اين هدف برسيد.
وي با بيان اين كه صهيونيست‌ها از تاريخ براي تثبيت موقعيت خود استفاده مي‌كنند، افزود: جو بسيار بدي كه صهيونيست‌ها در برخورد با اديان ايجاد كرده‌اند، باعث انزواي پيروان اين دين‌ و دلسردي بسياري از يهوديان شده است.
اين خاخام با بيان اين كه صهيونيست‌ در تاريخ سيري قهقرايي داشته، اظهار داشت: قضيه هولوكاست نيز دروغي بوده كه توسط صهيونيست‌ها ساخته شده تا در پرتو آن به اهداف خود برسند.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا با ادعاي كشورهاي غربي مبني بر امكان به نقد كشيدن هر چيزي از جمله دين، دولتمردان غربي اجازه تحقيق در مورد هولوكاست را نمي‌دهند، افزود: من دو سال قبل در كنفرانسي در مورد مذاهب در اصفهان حاضر شدم كه به مناسبت تولد حضرت محمد بود. من در اين كنفرانس در مورد تابو شدن هولوكاست صحبت كردم.
اين خاخام آمريكايي خاطرنشان كرد: دنيا به سمتي پيش مي‌رود كه همه كشورها مجبور بشوند هولوكاست را به عنوان يك اتفاق واقعي بپذيرند و به آن احترام بگذارند. هر كس بخواهد در مورد هولوكاست صحبت كند اين خطر براي وي وجود دارد كه موجب خشم حاكمان قرار گيرد. حاكمان نيز در دنيا در يك واهمه همگاني يا شايد يك رودربايستي قرار گرفته‌اند و نمي‌توانند حقيقت را اعلام كنند.
به گفته فريدمن، نسل‌هاي جديد نيز وارث اين ترس هستند و نمي‌توانند در وارد مسئله هولوكاست شوند. تمام سيستم‌هاي آموزش و پرورش در اروپا توسط صهيونيست‌ها اشغال شده و آن‌ها مطالب خود را در كتاب‌هاي درسي به كودكان و نوجوانان تزريق مي‌كنند.
خاخام ضدصهيونيست با بيان اين كه نسل جديد اروپا به ناچار اطلاعات منحرفي از تاريخ دريافت مي‌كند، يادآور شد: به همين خاطر، كسي معمولاً رغبتي براي ورود به مسئله هولوكاست را ندارد و اگر هم رغبت داشته باشد وارد شود، دچار خشم دولت‌ها خواهد شد.
وي با بيان اينكه تاثير صهيونيست‌ها را مي‌توان در فيلم‌هاي هاليودي آمريكا نيز مشاهده كرد، افزود: ما از جمهوري اسلامي ايران متشكريم كه اين جرات را دارد و اين مسئله را مورد توجه قرار داده است. اولين بار امام خميني تفاوت بين صهيونيزم و يهوديت را اعلام كرد و اين باعث مسرت ماست كه مسلمانان جنايات صهيونيسم را به پاي يهوديت نمي‌نويسند. ما نيز حداكثر تلاش خود را براي اثبات دروغ‌هاي صهيونيست‌ها انجام مي‌دهيم.
فريدمن تصريح كرد: نسل جديد ايران بنا به مشاهدات ما، نسلي هستند كه به خوبي توان درك مفهوم صهيونيسم و تفاوت آن با دين يهود را دارند و دولتمردان ايراني بايد به اين نسل خود افتخار كنند.
اين خاخام با بيان اين كه سفرهايي به نقاط مختلفي از جهان داشته و مشاهده كرده كه دانش آموزان و دانشجويان خارجي، يك نوع احساس حسادت نسبت به دانشجويان ايراني به خاطر آزادي براي بيان عقايد خود دارند، افزود: صهيونيست‌ها تلاش مي‌كنند بر روي ايران تاثيراتي داشته باشند و تلاش‌هايي در نسل جوان ايران انجام مي‌دهند اما به نتيجه نخواهند رسيد.
فريدمن در پاسخ به اين سؤال كه صهيونيست‌ها تناقض كشتار مردم فلسطين با مفهوم حقوق بشر را چگونه رفع مي‌كند، خاطرنشان كرد: صهيونيست‌ها بيان مي‌كنند كه ما براي تعالي بشر بايد به سمت نابودي پليدي‌ها برويم تا موانع تعالي بشر را برداريم.
اين خاخام ضدصهيونيستي در پاسخ به اين سؤال كه راه حل خروج از بحراني به نام اسرائيل چيست، گفت: ما براي از بين رفتن رژيم صهيونيستي نه از فلسطين بلكه در سراسر جهان دعا مي‌كنيم و نماز مي‌خوانيم. صهيونيست‌ها در سراسر دنيا وجود دارند و كارهايشان را در كشورهاي مختلفي انجام مي‌دهند. ما نه تنها دعا مي‌كنيم بلكه به طور علمي هم تلاش مي‌كنيم به اهداف خود برسيم.
وي با بيان اينكه ايران تنها كشوري است كه در مورد مسئله فلسطين ايستادگي كرده و عملكردهايي حقيقي را در پرتو قرآن انجام داده، خاطرنشان كرد: هيچ راهي براي دستيابي به صلح وجود ندارد مگر اين كه رژيم صهيونيستي از بين برود و همه يهودي‌هاي مقيم فلسطين به كشور خود برگردند و فلسطينان نيز به فلسطين باز گردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسلما ایران کشوری تاثیرگذار و به احتمال زیاد غالب و پیشرو بر دیگران خواهد بود. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]پوتین: روسیه از منافعش در هر جای دنیا دفاع می کند


ولاديمير پوتين رييس جمهور روسيه امروز پنج شنبه اعلام کرد عمليات نظامي امريکا در عراق به جنگ بر ضد مردم اين کشور تبديل شده است.

به گزارش خبرگزاري اسوشيتدپرس از مسکو، پوتين در جلسه سالانه پرسش و پاسخ تلويزيوني خود در مسکو، در پاسخ به پرسش يک مکانيک از شهر نووسيبرسک در منطقه سيبري، در خصوص اظهارات چند سال پيش مادلين البرايت وزير امور خارجه سابق امريکا مبني بر اينکه سيبري منابع طبيعي بسياري دارد و نبايد فقط به يک کشور تعلق داشته باشد،گفت مي دانم که برخي از سياستمداران چنين نظراتي دارند.
وي افزود به نظر من، ممکن است اين ديدگاههاي سياسي يک نفر را راضي کند ولي به سختي به نتيجه مثبتي منجر مي شود.

وي خاطر نشان کرد بهترين نمونه اين مسئله، اتفاقات عراق است که کشوري کوچک با منابع عظيم نفتي است و به سختي مي تواند از خود دفاع کند.

وي خاطر نشان کرد مي بينيم که چه اتفاقاتي در حال روي دادن در عراق است. انها ياد گرفته اند که تيراندازي کنند ولي نمي توانند نظم را در اين کشور برقرار کنند.

وي افزود مي توان رژيمي مستبد را از روي نقشه سياسي حذف کرد ولي مبارزه با مردم کشوري کاملا بي فايده است.

وي گفت خدا را شکر که روسيه، عراق نيست و روسيه اقتدار و قدرت کافي براي دفاع از خود و منافع اين کشور، هم در خاک خود و هم در ديگر بخشهاي جهان در اختيار دارد.

گفتني است اين ششمين جلسه پرسش و پاسخ تلويزيوني پوتين از زمان روي کار امدن وي به عنوان رييس جمهور روسيه از سال دو هزار ميلادي تاکنون بوده است.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسلما ایران کشوری تاثیرگذار و به احتمال زیاد غالب و پیشرو بر دیگران خواهد بود.

مسلما ایران کشوری تاثیرگذار و قطعا غالب و پیشرو بر دیگران خواهد بود. :|
البته اگه فقط بخوایم روایات و پیشگویی ها رو ملاک قرار بدیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در اعتراض به فتاواي تخريبي؛

ايراني‌ها مقابل سفارت عربستان در واشنگتن تجمع مي‌كنند

جمعي از ايرانيان مقيم آمريكا به همراه شيعيان هندي، پاكستاني و اردو زبان، سي‌ام مهرماه جاري در اعتراض به صدور فتاواي تخريبي از سوي مفتي‌هاي وهابي، مقابل سفارت عربستان سعودي در واشنگتن تجمع مي‌كنند.

تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري "صوت السلام"، فعالان شيعه جنبش "انتفاضه مهجر" كه ترتيب‌دهندگان اين تجمع اعتراض‌آميز هستند از همه مخالفان خشونت و تروريسم تكفيري خواسته‌اند در اين تجمع اعتراض‌آميز شركت كنند.
انتفاضه مهجر در پي انهدام گلدسته‌هاي حرم امامين عسكريين(ع) در سامرا آغاز شد و فعالان اين جنبش همچنان در پايتخت‌هاي مختلف جهان و در مقابل سفارتخانه‌هاي عربستان سعودي در كشورهاي متعدد، اقدام به برگزاري تجمعات اعتراض‌آميز مي‌كنند.
پايگاه خبري "صوت السلام" به عنوان تريبون اين جنبش مردمي، طي ماه‌هاي اخير بارها از سوي هواداران حكومت سعودي،‌ هدف حملات الكترونيك قرار گرفته و فعالان آن، تهديد به مرگ شده‌اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و هشدار داد که جهان با شرایطی مشابه "ظهور فاشیسم در دهه 1920" روبرو است. آقای بلر که در خیریه ای در نیویورک سخنرانی می کرد، گفت ایران آماده بی ثبات کردن کشورهای آرام است. تونی بلر، در اولین سخنرانی مهمش بعد از کناره گیری از مقام نخست وزیری، بار دیگر از تصمیم حمله به عراق دفاع کرد. او خواستار هوشیاری مداوم آمریکا، بریتانیا و متحدانشان در مبارزه با تهدید افراطی گری شد. آقای بلر - که در حال حاضر نماینده ویژه گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه است - هشدار داد که در زمانی که جهان با شرایطی مشابه "ظهور فاشیسم در دهه 1920" روبرو است، نباید "مجبور به عقب نشینی" شد. نخست وزیر سابق بریتانیا در جمع نخبگان سیاسی و کاتولیک نیویورک حرف می زد، درباره ایدئولوژی افراطی اسلامی سخن گفت. "این ایدئولوژی در حال حاضر یک دولت دارد، ایران. دولتی که آماده حمایت و پشتیبانی مالی از تروریسم برای بی ثبات کردن کشورهایی است که مردم آنها دوست دارند در صلح و آرامش زندگی کنند." "حتی در حال حاضر و حتی در میان خود ما گرایشی وجود دارد که فکر می کند آنها این طور شده اند چون ما تحریکشان کرده ایم و اگر آنها را به حال خودشان بگذاریم، آنها هم کاری به کار ما نخواهند داشت." "من فکر می کنم که این طرز فکر اشتباه است. آنها خیال ندارند ما را به حال خودمان بگذارند." این شام خیریه به یادبود ال اسمیت، فرماندار سابق نیویورک که اولین کاتولیکی بود که از سوی یکی از دو حزب اصلی آمریکا به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد، برگزار شده بود. این رویداد اجتماعی سالیانه از گردهمایی های معتبر است و گردانندگان آن معمولا در سالهای منتهی به انتخابات از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای سخنرانی دعوت می کنند. البته امسال دو کاندیدای اصلی نیویورکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون سناتور نیویورک و رودولف جولیانی شهردار سابق این شهر، در این گردهمایی غایب بودند. BBCPersian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صندوق بین الملل پول (آی ام اف) افزایش نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی ایران را در سال آینده پیش بینی کرده است. صندوق بین المللی پول در گزارش خود در باره چشم انداز اقتصاد جهانی در سال آینده میلادی، پیش بینی های این نهاد در باره کشورهای مختلف از جمله ایران را هم انتشار داده است. این گزارش پیش بینی کرده است که نرخ تورم (شاخص بهای کالاهای مصرفی ) در ایران در سال 2007 میلادی به 19 درصد برسد. این نرخ در سال جاری 13.6 درصد و در سال 2005 میلادی 12.1 درصد بوده است. به پیش بینی بانک جهانی، انتظار می رود نرخ تورم در سال 2008 با اندکی کاهش به رقم 17.7 درصد برسد. براساس این گزارش، پیش بینی می شود که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران به قیمت ثابت در سال آینده به رقم 6 درصد برسد. این نرخ برای سال های 2005 و 2006 میلادی به ترتیب 5.4 و 5.6 درصد بوده است. به پیش بینی صندوق بین الملل پول این نرخ برای سال 2008 میلادی نیز 6 درصد خواهد بود. براساس پیش بینی صندوق بین الملل پول، تراز پرداخت خارجی ایران در سال 2007 مثبت و 7.6 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود و در سال 2008 به رقم 6.6 درصد کاهش خواهد یافت. این رقم برای سال های 2006 و 2005 به ترتیب 8.7 درصد و 8.8 بوده است. BBCPersian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران از بانک جهانی برای اجرای پروژه های آموزشی وبهداشتی درخواست یک میلیارد دلار وام کرده است. این درخواست به بانک جهانی اعلام شده و قرار است در روزهای آینده از سوی کارشناسان این بانک بررسی شود. احمد پاکباز مدیر کل وام ها و تسهیلات خارجی سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران گفته است که هشت طرح جدید شامل فاز دوم فاضلاب تهران، آموزش فنی و حرفه ای و ایمنی راهها عمده ترین پروژه هایی که برای گرفتن وام به بانک جهانی معرفی شده اند. در حال حاضر در ایران با کمک بانک جهانی، 9 پروژه به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون دلار در حال اجراست. بازسازی بم، بازسازی مناطق زلزله زده در چهار استان شمال غرب ایران، پروژه های بهداشتی و پنج پروژه آب و فاضلاب شهرهای شیراز، اهواز، ساری، رشت و تهران مهمترین طرح های در دست اجرا در ایران است که با وام بانک جهانی در دست ساخت است. بودجه بازسازی بم 220 میلیون دلار، بازسازی مناطق زلزله زده استان های غربی ایران 180 میلیون دلار، فاضلاب تهران 145 میلیون دلار، پروزه های بهداشت 87 میلیون دلار و برنامه محیط زیست 20 میلیون دلار بوده است. بخشی از این پروژ ها در مراحل پایانی قرار دارند و ایران پیش بینی کرده که تمام طرح ها تا دو سال آینده به پایان برسند. در میان طرح هایی که با وام بانک جهانی در حال اجراست طرح فاضلاب تهران از همه قدیمی تر است. این طرح از سال 1381 آغاز شده و پیش بینی می شود در تابستان سال آینده به پایان برسد. افزایش همکاری ها با وجود مخالفت آمريکا به عنوان یکی از بزرگترین سهامداران بانک جهانی، این بانک چندین فقره وام در اختيار ايران قرار داده و این کشور در اجرای چند پروژه از کمک های بانک جهانی استفاده کرده است. روابط بانک جهانی با ایران بعد از دو دهه رکود در چند سال گذشته بهبود قابل ملاحظه ای یافته و این بانک علاوه بر پرداخت وام با چند سازمان دولتی همکاری داشته است. روابط بانک جهانی با ایران بعد از یک دهه رکود در چند سال گذشته بهبود قابل ملاحظه ای یافته و این بانک علاوه بر پرداخت وام با چند سازمان دولتی همکاری داشته است بررسی وضعیت صندوق بازنشستگی ایران که گزارش آن سال ۱۳۸۲ منتشر شد نمونه ای از این همکاری هاست. نمایندگان بانک جهانی پس از بازدید و بررسی صندوق بازنشستگی ایران با ارائه گزارشی به مسئولان ایرانی هشداردادند که این صندوق ها تا ده سال دیگر زیان ده خواهند شد. بانک جهانی با اشاره به نرخ بازنشستگی در ایران اعلام کرده بود: روند رشد بازنشستگی در ایران ۹ درصد در سال است در حالی که نرخ افزایش شاغلین تنها به ۴ درصد رسیده است، به همین جهت منابعی که به صندوق ها داده می شود کمتر از هزینه ها است و تعداد مستمری بگیران از صندوق های بازنشستگی در حال افزایش است. همچنین در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار بعد از انقلاب ۱۹۷۹ تفاهم نامه ای بین IFC (موسسه تامین مالی بین المللی وابسته به بانک جهانی) و بانک خصوصی کارآفرین امضا شد تا یک شرکت لیزینگ ماشین آلات و حمل و نقل ساختمانی با سرمایه مشترک ایجاد شود. در این شرکت حدود ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری پیش بینی شده بود و بانک کارآفرین با تاسیس یک شرکت لیزینگ ماشین آلات حمل و نقل و ساختمانی، آنها را به صورت اجاره و فروش در اختیار شرکت های پیمانکاری و حمل و نقل قرار می دهد. آمریکا از مخالفان پرداخت وام در ایران بوده است با این حال، ایران توانسته هیات مدیره بانک جهانی را متقاعد کند تا اعتباراتی در اختیار این کشور قرار دهد. همکاری بانک جهانی و ايران در چند سال اخیر در بخش های رفاهی در حال گسترش بوده و ایران امیدوار است این همکاری گسترش بیشتری پیدا کند. BBCPesian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پذیرش استعفای لاریجانی/ جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد علی لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی استعفا کرد و رئیس جمهور نیز با این استعفا موافقت کرد. به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین الهام سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اعلام این خبر اظهار داشت: آقای لاریجانی چندین بار استعفا کرده بود، که این بار رئیس جمهور استعفای وی را پذیرفت. بنابر اظهارات الهام دکتر لاریجانی علت استعفا را پرداختن به فعالیت های سیاسی دیگرعنوان کرده است. به گفته سخنگوی دولت ، سعید جلیلی معاون اروپا آمریکای وزیر امور خارجه به زودی جایگزین لاریجانی خواهد شد. پذیرش استعفای دبیر شورایعالی امنیت ملی در حالی از سوی سخنگوی دولت اعلام شده است که بنابر درخواست اتحادیه اروپا و پیگیریهای خاویر سولانا قرار بود سه شنبه آینده و در رم گفتگوی بین لاریجانی و سولانا صورت پذیرد. در عین حال یک منبع آگاه در گفتگو با مهر تاکید کرد: استفاده حداکثری از شخصیت و تاثیر گذاری دکتر لاریجانی در فضای عمومی کشور ضروری است و استعفا از دبیری شورای عالی امنیت ملی در یک روند توافقی و با تفاهم کامل صورت گرفته است. ضمن اینکه با توجه به حضور مستمر دکتر لاریجانی به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب در شورایعالی امنیت ملی ، وی همچنان در موضوع پرونده هسته ای موثر خواهد بود. به گفته وی و با توجه به این مساله انجام مذاکرات لاریجانی و سولانا در موضوع هسته ای می تواند ادامه یابد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كنار گذاشته شدن نماينده رهبر انقلاب از صدر پرونده هسته‌اي
سرانجام پس از دو هفته اخبار غير رسمي و محرمانه، دکتر علی لاریجانی، نماینده رهبر انقلاب در شوراي امنيت ملي و مسئول پرونده هسته‌اي که قريب دو سال عهده‌دار اين پرونده بود، کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، امروز غلامحسين الهام، سخنگوي دولت گفت: استعفاي علي لاريجاني رئيس شوراي عالي امنيت ملي پذيرفته شد و مراحل جانشيني ايشان در حال طي شدن است.
الهام از انتصاب سعيد جليلي که از افراد داراي سابقه در وزارت خارجه و کاملا نزديک به محمود احمدي‌نژاد به شمار مي‌رود، به جاي نماينده آيت‌الله خامنه‌اي خبر داد و گفت:‌ آقاي لاريجاني مشكلاتي شخصي داشت كه مايل بود در حوزه‌هاي ديگري فعاليت‌هاي سياسي و مديريتي داشته باشد و چند بار هم از رئيس جمهور خواسته اند كه از اين سمت كناره‌گيري كنند.
الهام امروز در شرايطي با اعلام اين خبر غيرمنتظره، بسياري از خبرنگاران را شوك‌زاده كرد كه پيشتر اعلام شده بود روز سه‌شنبه قرار است دكتر لاريجاني با «خاوير سولانا» در رم ديدار و فصل جديدي از گفت‌وگوها را با نماينده گروه «1+5» آغاز كند كه با اين حساب، احتمال مي‌رود اين مذاكره لغو گردد.


هفته گذشته زماني افكار عمومي اختلاف رئيس‌جمهور با دبير شوراي امنيت ملي را احساس كردند كه دكتر لاريجاني پس از پاسخ مثبت رهبر انقلاب به پوتين مبني بر تأمل در پيشنهاد وي، ارائه پيشنهاد هسته‌اي به ايران را تأييد كرد، اما رئيس‌جمهور اظهار كرد كه پوتين پيشنهاد هسته‌اي به ايران نداده است.
در صورت انتصاب جليلي، ثمره يا شخصي نظير آنان، دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي روندي كاملا يكدست با دولت پيدا خواهد كرد.

علي لاريجاني كه اندكي پس از روي كار آمدن دكتر احمدي‌نژاد با نظر مثبت رهبر انقلاب به جاي حسن روحاني، حكم دبيري شوراي عالي امنيت ملي و به تبع آن، مديريت پرونده هسته‌اي را بر عهده داشت، طي دو سال فعاليت خود، نوعي جديد از ديپلماسي را تحت عنوان «ايستادگي منطقي» به اجرا گذارد و هرچند طي اين مدت با بيشترين فشارها از داخل و خارج روبه‌رو بود و سه قطعنامه عليه ايران در دوران وي صادر شد، اما در همين شرايط، كارنامه موفقي را از خود بر جاي گذاشت و از اين رو به نظر مي‌رسد كه كنار گذاشته شدن وي در شرايط كنوني، جايگاه وي را در افكار عمومي تقويت خواهد كرد.

لاريجاني طي اين مدت ـ به ويژه به دليل انتصاب از سوي آيت‌الله خامنه‌اي ـ همواره به عنوان كانال ارتباطي مطمئن جهان با ايران تلقي مي‌شد و به ويژه در دو ماه گذشته، توانست با تعامل مثبت و فعال با آژانس انرژي اتمي، پرونده پلوتونيوم ايران را مختومه كند و تحركات او باعث شد اعضاي دائمي شوراي امنيت به رغم تهديد در قطعنامه سوم خود، بيش از چهار ماه صدور قطعنامه جديد عليه ايران را به تأخير بيندازند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.