Recommended Posts

GOLDEN-CROWN راست ميگه نيروي هوايي عربستان فوق العاده پيشرفت كرده و بيشتر خلبانانش هم آمريكايي هستند كه در عربستان كار ميكنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

GOLDEN-CROWN راست ميگه نيروي هوايي عربستان فوق العاده پيشرفت كرده و بيشتر خلبانانش هم آمريكايي هستند كه در عربستان كار ميكنند

فكر نمي كنم اينطور باشه. :lol: سعودي ها، پس از انقلاب، جاي ايران رو در منطقه پر كردن و الان با داشتن صدها هواپيماي جنگي، ناوشكن هاي پيشرفته، هواپيماهاي آواكس و . . . قدرت بزرگ نظامي منطقه محسوب ميشن.

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كلا اعراب هرچي سلاح داشته باشن بازم نوكرن و ترسو اينم ژنتيكيه توشون ما بايد به فكر قويتر كردن خودمون از ساده ترين و كم هزينه ترين راه باشيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا اين عرب بيابوني شكر خورد.(ببخشيد) دوما از IRIAF چيزي نمونده كه نابود بشه. سوما ما غير از هواپيما موشك هم داريم كه ضربه زدن به اعراب رو ممكن ميكنه. چهارما روي صحبت ما با كشورهاي نوكر امريكا بود اين اعراب غيور چرا به خودشون گرفتند.اينا كه تا چند سال قبل ميخواستن اسراييل و ايران رو نابود كنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هواپيماهاي روسي از نظر ايمني پرواز و حتي تكنولوژي داراي استاندارد بسيار پائيني هستند و در شرايط فعلي قادر به رقابت با آمريكائي ها و اروپائي ها نيستند و بهمين دليل اخيرا بدستور پوتين با اختصاص بودجه كلاني يك برنامه بيست ساله براي جبران اين عقب افتادگي و ورود به بازار جهاني هواپيما هاي مسافر بري و ترابري در حال بررسي است ، قبل از فرو پاشي اتحاد شوروي خطوط هوائي روسي ملزم به استفاده از هواپيماهاي روسي بودند كه اين امر باعث ميشد كه اين شركتها بخاطر نداشتن مسافر تماما تنها با كمك دولت قادر به ادامه فعاليت بودند ولي اكنون تمام اين شركتها با خريد هواپيماهاي آمريكائي و اروپائي در حال ورود به بازار بين المللي حمل و نقل هستند ، بعنوان مثال بزرگترين شركت روسي بنام ايروفلوت با انعقاد قرار دادي به مبلغ 5/3 ميليارد دلار با كمپاني بوئينگ آمريكا ، 22 فروند بوئينگ 787 از اين شركت خريداري نموده و در كنار اين خريد با سفارش انواع هواپيماهاي ايرباس تصميم گرفته كه تمام هواپيماهاي روسي اين شركت را با هواپيماهاي آمريكائي و اروپائي جايگزين نمايد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برخي معلوم الحالها تمام تلاششان را براي كودن نشان دادن ما و تمسخر دينمان به كار بسته اند.جالب اينجاست كه اين غرب متمدن (بجز يونان و ايتاليا) هيچ تمدني نداشته و هنوز هم ندارد. تنها تمدن واقعي اروپا در دوران جديد را هيتلر بنا كرد و بس(تا كور شود هرانكه نتواند ديد). تمام كشورهايي كه نام برديد داراي سابقه ي تاريخي بوده اند ولي به علت رذالتهاي همين غربيهاي متمدن كاملا نابود شدند. شما هم ميتوانيد با دروازه هاي تمدن ممد دماغ خوش باشيد.البته شما كه كشور و حيثيت و تحجر(دين) را كنار گذاشته ايد و به ايراني بودنتان مينازيد كاملا از اين دروازه ها عبور كرده ايد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شايد اين قسمت را استاد گرامي آقاپرويز بهتر بتونن توضيح بدن. يادم هست يكي از همكاران نيروي هوايي كه الان بايد بازنشست شده باشه مي گفت كه TBO موتور J-79 حدود 2400 ساعت هست و TBO موتور RD-33 حدود 400 ساعت. به جز اين، عمر موتور RD-33 حداكثر به شش دوره ي تعميراتي محدود هستش و بعد از اون بايد موتور تعويض بشه. روسها به جز آويونيك، در صنعت موتور جت نيز از غولهاي غربي نظير جنرال الكتريك و پرات اند ويتني بسيار عقب مونده تر هستن. نمونه ي بسيار عيني، هواپيماهاي مسافربري توپولوف 204 يا Tu-204 هستند كه روسها براي نفوذ به بازار احتمالي غرب، اونها رو با موتور ساخت رولزرويس نيز تجهيز كردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان ، متاسفانه در اين مورد چيزي يادم نيست ، ولي تحقيق در اين مورد مشكل نيست ، روسها در يك بخش بسيار پيشرفته اند و اون آيروديناميكه ، اين رو ميشه در قابليت مانور بسيار بالاي هواپيماهاي شكاري روسي ديد ، چه در گذشته و چه حال ، ولي كلا بايد به يك واقعيت توجه كرد ، عقب افتادگي روسها نه بعلت نداشتن پتانسيل فني بلكه به اين دليله كه در زمان اتحاد شوروي تمام توان فني و بودجه هاي تحقيقاتي در اين كشور صرف امور نظامي ميشد و در حقيقت غرب با استراتژي درگير كردن اتحاد شوروي در يك رقابت تسليحاتي بطريقي كمر اين كشور را شكست ، روسها خيلي تلاش ميكردند كه در زمينه ساختن هواپيما هاي مسافر بري قدم به قدم از آمريكا تقليد كنند و اين رو ميشه در طراحي هايشان ديد ولي هميشه نا موفق بودند ، بعنوان مثال بعد از موفقيت خيره كننده بوئينگ 727 كه در سال 1963 به بازار آمد ، روسها شروع به ساختن نمونه روسي آن كردند ( توپولف 154 ) ، ولي با تمام تلاشي كه كردند نتوانستند اين هواپيما را زود تر از سال 1971 روانه بازار كنند ، بوئينگ در سال 1984 خط توليد اين هواپيما را تعطيل كرد ، بوئينگ در اين 21 سال 1831 فروند از نوع هواپيما را توليد كرده و به فروش رساند ، اين هواپيما هنوز هم در بسياري از كشورها با موفقيت در حال پروازه در حاليكه توپولف- 154 كارنامه چندان درخشاني نداره . تا آنجا كه شنيديم محصولات روسي نسبت به محصولات آمريكائي مشابه سنگين تر ، بزرگ تر و پر مصرف تر هستند ، از جمله موتور جت ، يادم مياد در آمريكا يكي از استادهاي ما دليل قابليت مانور بسيار خوب شكاريهاي روسي را سبكتر بودن آنها بخاطر صرفه جوئي در بعضي از سيستم ها بخصوص در بخش ايمني پرواز ميدانست ، او ميگفت در كنار بعضي از سيستم هاي اصلي در هواپيماهاي آمريكائي تا دو سيستم اضطراري موازي پيش بيني شده ، فرضا سيستم اصلي الكترونيكي و دوسيستم جانبي هيدروليك و پنيوماتيك ( فشار هوا ) يا مكانيك ، در حاليكه همين سيستم در هواپيماهاي روسي يا فاقد سيستم جانبي است ويا حد اكثر يك سيستم اضطراري جانبي پيش بيني شده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه چیزی میگم امیدوارم به کسی بر نخوره از قدیم گفتن که : گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل یکمی روی این جمله فکر کنید معنیش کاملا مناسب زمان حال کشور ماست :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم اگه اونجا یه بادکنک میترکید شاه زاده لباسشان را مورد عنایت قرار میدادن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمی دونم البرت انیشتن بود یا یکی دیگه که موقعی که یه خبرنگار ازش پرسید به نظر شما امکان داره انسان بتونه از یک نقطه به نقطه دیگری که چندین هزار کیلومتر دورتر هست در کسری از ثانیه برود ؟ و ایشون جواب داد : من از علم اینو یاد گرفتم که هیچ چیز رو مطلقا تکذیب نکنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تولید چنین لیزری به هزاران مگاوات نیروی برق نیاز دارد و در زمان حال عملا ممکن نیست. شاید در آینده روشهایی ابداع شد که امکان ایجاد انرژی الکتریکی مثلا 100 هزار مگاوات در ثانیه را داشته باشد ولی الان خیر ممکن نیست. البته اگر برق کل آمریکای شمالی رو مصرف کنن شاید بشه! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من چون برق خوندم میگم ما میتونیم با ایجاد چندین کیلو فاراد خازن و ذخیره انرژی در انها پس از شارژ کامل خازن ها در یک ثانیه کلشون رو مصرف کنیم که اینجوری میشه راحت اون میزان انرژی رو تولید کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا جايي كه من مي دونم شاهان قاجار طي قرار دادي خفت بار بحرين رو با تنب بزرگ تنب كوچك و ابوموسي عوض كردند البته با انگليس نه اعراب .!!! بحرين رو پس بدن اون سه تا جزيره رو پس بگيرن كه نه سيخ بسوزه نه كباب :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر چقدر هم که پپه باشن وقتی 1 موشک هوا به هوا به طرف هواپیماهای ما شلیک کنن ما دچار مشکل میشیم چون موشک دیگه عرب نیست. اما در کل باید طرح برای حمله داشت وگرنه بدون نقشه جنگی از پس گروهک نظامی هم نمیشه بر اومد و اینجاست که مغز ایرانی باید بکار بیافته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.