Recommended Posts

در آمد نفتي ايران در بيست و هشت سال گذشته 5/1 برابر در آمد ايران از نفت از زمان كشف نفت توسط دارسي در ايران تا پيروزي انقلاب بوده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باز هم سوالات بیهوده! عزیز من یه نگاه به بودجه سال 1386 بنداز بعد بیا بحث کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بودجه را برخ من نكشيد ، با اين وصف آماده ام در مورد اين بودجه بحث كنم بفرمائيد ، ولي من راه نزديك تري براي به نتيجه رسيدن دارم و آن عبارت است از بررسي سقوط وحشتناك ارزش ارز ملي كشور علارقم در آمد بالائي كه داشتيم ، بي ارزش شدن پول ملي ، آمار منابع داخلي مبني بر فقر شديد 40 در صد از مردم ايران ، بانك مركزي چندي پيش اعلام كرد خط فقر در جامعه به 750 هزارتومان رسيده ، خود شما يك قلم و كاغذ بدست بگير و از مردم سوال كن ببينيم چند در صد مردم در آمد ماهانه بالاي 750 هزار تومان دارند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پس لطفا در یک تاپیک مصارف بودجه امسال را بنویسید تا بحث را شروع کنیم. برای حرفهایی هم که گفتید در همان تاپیک منبع موثق ذکر کنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا با علم ، منطق و استدلالی که می فرمایید روشن کنید که چرا باید بهترین و زبده ترین و مجهزترین واحد ارتش امریکا باید درچار چنین سرنوشتی شود که حتی در زمان فرار زحمت بردن زخمی ها را هم به خود ندهند :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در آمد نفتي ايران در بيست و هشت سال گذشته 5/1 برابر در آمد ايران از نفت از زمان كشف نفت توسط دارسي در ايران تا پيروزي انقلاب بوده .

شما ارزش بیشتر دلار در گذشته و گذراندن جنگ 8 ساله و دوران بازسازی و همین طور تحریم رو هم در نظر بگیرید در اون صورت متوجه می شوید که این قیاس صحیح نیست :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یکبار گفتم افزایش قیمت نفت برای کشوری که نتونه درامد اون رو درست خرج کنه مثل سم میمونه برای انسان و باعث تورم میشه حالا دولت میتونه همین پول رو به جوانان وام بدون بهره یا به مناطق فقیر نشین کمک بلاعوض بکنه کاری ما تا حالا زیاد شاهد ان نبودیم

شما و دوستان تو چند دقیقه همه مسائل رو تفسیر میکنید! میگم مجلس رو تعطیل کنیم و بجاش چند تا شوفر تاکسی بزاریم؟

سعید جان این حرف از شما بعید بود . مردم ایران خودشون رو در برابر ایندگانشان مسئول میدونن و این سوالات و نظرات رو میدن وگرنه خودشونم میدونن که این حرفها تو گوش هیچ مسئول رده بالایی نمیره و اونا کار خودشون
بعدشم من راننده تاکسی نیستم ولی فکر نکنم راننده تاکسی ها ادمای بی فکری باشن البته یه درصدی شون حرف زیاد میزنن پس بهتر به هیچ قشری توهین نشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
افزايش قيمت نفت به صورت فعلي به هيچ عنوان به نفع ما نيست چون : 1- اين قيمت شكننده است و نمي شود روي آن حساب خاصي باز كرد 2- افزايش نقدينگي باعث افزايش تورم است. 3- متاسفانه با توجه به مصرف كننده بودن كشورمان قيمت و هزينه واردات افزايش يافته و ما عملا ارزي را كه وارد مملكت مي كنيم از يك طرف ديگر از دست مي دهيم لذا ما سود چنداني از اين افزايش نمي بريم. خبر فاجعه بار اين است كه توليد نفت ايران حدود 3 ميليون بشكه در روز است و اگر بهر دليلي اين توليد متوقف شود كشور دوست و برادر ما عربستان :lol: همانطوري كه خود هم بارها اعلام كرده اين توان را دارد كه كمبود اين 3 ميليون بشكه را در بازارهاي جهاني جبران كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه اغلب تحليل گران با توجه به عدم واكنش آمريكا نسبت به كاهش ارزش دلار و افزايش قيمت نفت اين امر را سياست آمريكا براي جا انداختن قيمت هاي بالا براي جهان مي دانند كه خود اين امر نيز همه و همه بواسطه جنگ با كشور سوم روي خواهد داد كه متاسفانه هدف جز كشور عزيزمون ايران نيست . :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درامد نفتی ایران چیزی حدود 70 میلیارد دلار بود البته وقتی نفت انقدر گران نشده بود.
حالا تقسیم بر 70 میلیون کن ببین سهم هر ایرانی از نفت چقدره؟

تقسيم کنی ميشه سالی 1000 دلار برای هر نفر
:lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما مثلا دانشجوي اين مملكت هستي ، شما قاعدتا بايد با علم ، منطق و استدلال آشنا باشي ، كدام امداد غيبي !؟ براي هر ماجرائي لازمه پاي خداوند رو جلو بكشين ، اين عوامفريبي است حضرت آقاي دانشجوي كامپيوتر .


آقا پرويز جان اگه شما خدا رو قبول داشته باشي مي‌توني به راحتي اين قضيه رو هم قبول كني ولي اگر خدا رو قبول نداشته باشي كسي نمي‌تونه كاري بكنه .
به نظر شما طرحي چندين ماه توسط زبده‌ترين كارشناسان و فرماندهان آمريكايي طراحيش طول كشيد و به كوچكترين موارد توجه زيادي شده بود ، چرا به اين راحتي شكست خورد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]شاهرودي در جلسه مسئولان عالي قضايي : رشد شاخص‌هاي اقتصادي ايران موجب خشم آمريكا شده است [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس قوه قضائيه گفت: رونق اقتصادي ايران و رشد شاخص‌هاي اقتصادي آن در بخشهاي مختلف و حضور چشمگير بخش خصوصي در اقتصاد اين كشور موجب خشم آمريكا شده است. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قوه قضائيه، سيد محمود هاشمي شاهرودي امروز دوشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به اقدامات اخير آمريكا در تحريم يك جانبه ايران آن را تلاشي « مذبوحانه » عنوان كرد كه حاصل شكست سردمداران كاخ سفيد در پرونده متوقف‌كردن برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران است.
رئيس قوه قضائيه گفت: اين روزها يكي از بحثهاي مهم و حساس اعمال تحريم‌هاي يك‌جانبه آمريكا عليه ايران است كه نشان مي‌دهد استكبار جهاني و ايادي آن در مسير سنگ‌اندازي در پروژه صلح‌آميز هسته‌اي ايران شكست خورده و درپي گشودن جبهه جديدي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم ايران است اما مطمئناً در اين تلاش مذبوحانه خود نيز همچون هميشه شكست خواهدخورد.
هاشمي شاهرودي تأكيد كرد :اين بار آمريكا و ايادي او جبهه جديدي را عليه ايران بازكرده‌اند كه هدف آن لطمه‌زدن به اقتصاد كشور است.
رئيس قوه قضائيه افزود : رونق اقتصادي ايران و رشد شاخص‌هاي اقتصادي آن در بخشهاي مختلف و حضور چشمگير بخش خصوصي در اقتصاد اين كشور موجب خشم آمريكا شده و سران كاخ سفيد را برآن داشته‌است تا با ايجاد فضاي رواني نادرست و خلاف واقع به اقتصاد پويا و رو به رشد ايران اسلامي ضربه بزنند.
هاشمي شاهرودي وظيفه امروز مردم، مسئولان و سرمايه‌گذاران را « تلاش براي طراوت بخشيدن به اقتصاد كشور و ايجاد فضاي امن براي سرمايه‌گذاران » توصيف كرد و ايفاي اين وظيفه را « جهادي بزرگ » خواند كه مي‌تواند نقشه‌هاي شوم و توطئه‌هاي استكبار جهاني را نقش برآب كند.
رئيس قوه قضائيه افزود: قوه قضائيه با اولويت دادن به وظايف محوله در اجراي اصل 44 قانون اساسي و حضور در اين جهاد بزرگ و مقدس در جهت ايجاد فضاي مطمئن و امن و طراوت بخشيدن به اقتصاد كشور همه تلاشهاي خود را به كارگرفته و مي‌گيرد.
هاشمي شاهرودي تصريح كرد : بحمدا... امروز رهبري و تمام مسئولان كشور به اجرائي كردن اصل 44 و حمايت از سرمايه‌گذاري و ايجاد فضاي آزاد، سالم و شفاف براي سرمايه‌گذاري اقتصادي تأكيد دارند و تلاش مي‌كنند ساختارها و مقررات كشور درمسير حمايت از سرمايه‌هاي سالم و مشروع و مبارزه با پولشوئي قرارگيرد.
رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر حمايت از بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري در كشور و مقابله با توطئه تحريم يك‌جانبه عليه ايران گفت: سران استكباري آمريكا در اقدامي مذبوحانه به سراغ مديران و مسئولان برخي بانكهاي اروپائي رفته‌اند و با مرعوب‌كردن آنان، تلاش كرده‌اند اين مراكز را از ارتباط بانكي با ايران منصرف كنند و براي مقابله با اين توطئه مسئولان و مردم ما بايد با هوشياري و تلاش براي رونق‌بخشيدن به سرمايه‌گذاري در كشور و استفاده از ظرفيت‌هاي مطلوب براي سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي اين توطئه را خنثي كنند تا همچون هميشه شرمندگي ناشي از شكست نصيب آمريكا و هم‌پيمانان او شود.
هاشمي شاهرودي با تأكيد براينكه رفتار دستگاههاي نظارتي نبايد موجب كندشدن سرمايه‌گذاري در كشور شود گفت : واقعيت اين است كه آمريكا و سران استكباري با تبليغات دروغين درپي ناامن جلوه دادن فضاي اقتصادي كشور هستند و اين وظيفه تمام مسئولان است كه به درستي بتوانند فضاي مطلوب، امن و مناسب موجود براي سرمايه‌گذاري را در ايران معرفي كنند.
رئيس قوه قضائيه خواستار تلاش همه‌جانبه براي گسترش امنيت اقتصادي در كشور شد و گفت: بايد به نقش فعال بخش خصوصي در اقتصاد كشور بهاي لازم داده شود و زمينه فعاليت بيشتر اين بخش نيز در راستاي اجراي صحيح اصل 44 فراهم گردد.
هاشمي شاهرودي همچنين به توطئه‌ استكبار عليه نهاد مردمي سپاه پاسداران اشاره كرد و افزود : اين نهاد انقلابي برخاسته از توده مردم و حامي و پاسدار ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامي است اما امروز با ناجوانمردي وبه دروغ از سوي آمريكا متهم شده است درحاليكه نيروهاي نظامي اين كشور در عراق و ديگر نقاط جهان هرروز جنايت‌هاي مختلفي را عليه مردم مرتكب مي‌شوند و دم از حقوق بشر نيز مي‌زنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با بالا رفتن غير منطقي بهاي نفت ظربان قلب من هم تند تر ميشه ، اين افزايش كاملا مصنوعي است و علامت رويدادي بسيار مهم در جهانه ، يك بار قبلا توضيح دادم كه از اولين تهديدات آمريكا بر عليه ايران ، بزرگترين نگراني كشورهاي خريدار انرژي فسيلي انفجار ناگهاني بهاي نفت بود ، كارشناسان پيش بيني ميكردند كه در صورت آغاز چنين جنگي قيمت نفت ميتونه تا بشكه اي 100 دلار بالا بره ، خدا كنه اشتباه كنم ولي از آغاز صعود قيمت نفت اين احساس رو داشتم و دارم كه آمريكا و انگليس با بالابردن مصنوعي بهاي نفت مشغول پيشگيري از شك افزايش قيمت نفت در جهان هستند و اين قيمت در ساعت صفر ( براي ما ) به صد دلار برسه . شايد دليل منطقي بخواهيد ، ميدونيم كه سيستم قيمت گذاري نهايتا به آمريكا و انگليس ميرسه ، در زمان جنگ ايران و عراق آمريكا با پائين آوردن قيمت نفت تا بشكه اي 5 دلار جلوي منابع مالي ايران براي خريد جنگ افزار را گرفت ، اين آمريكا همان آمريكاست ، علاوه بر اينكه اختلافات سياسي اش با ايران بيشتر شده ، آمريكا عاشق چشم و ابروي دولت ايران نشده كه با اين افزايش شديد بهاي نفت ايران را پولدار تر كنه ، بنابر اين گمان اول منطقي تر بنظر ميرسه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]امامي: طرح تجزيه عراق شوراي همكاري را در مقابل آمريكا قرار داد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك كارشناس خاورميانه تصريح كرد: كشورهاي عربي كه پيش از اين روي حمايت‌هاي آمريكا حساب مي‌كردند، اكنون مي‌بينند آمريكا با طرح تجزيه عراق، مهمترين خاستگاه هويت عربي آن‌ها را به بازي گرفته است. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، محمدعلي امامي در ميزگرد بررسي تحولات جديد عراق در مركز مطالعات بين‌المللي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران با اشاره به «سياست شوراي همكاري خليج فارس در قبال عراقي از دهه‌هاي اخير تاكنون» اظهار داشت: سياست شوراي همكاري خليج فارس در زمان جنگ تحميلي عليه ايران و در فاصله بين جنگ عراق با ايران و جنگ با كويت، حمايت از صدام بود.
وي با بيان اينكه بعد از آزادسازي كويت، شوراي همكاري به اين نتيجه رسيد كه شعارهايي مثل «وحدت اعراب» يك فريب است، تصريح كرد: آن‌ها با به فراموشي سپردن ايده‌هايي چون اتحاد اعراب و جهان عرب، براي پيشبرد اهداف خود، هر چه توانستند به قدرت‌هاي خارجي متكي شدند.
به گفته اين كارشناسان مسايل خاورميانه، حتي كويتي‌ها بعداز آزاد شدن از دست صدام، رهبران آمريكايي را به عنوان قهرمانان ملي خود معرفي كردند و اسم خيابان‌هايشان را از صدام، قادسيه و ... به نام‌هاي بوش، پاول و ... تغيير دادند.
امامي با بيان اينكه اجماع ميان اعضاي شوراي همكاري بعداز دهه 90 يك شبه ناپديد نشد اما به تدريج بعد از آزادسازي كويت از بين رفت، خاطرنشان كرد: در همين دوران، شوراي همكاري خليج فارس به خاطر اختلاف نظر در مسائل پيش آمده، دچار چنددستگي شد. از جمله اين مسايل مي‌توان به مشكل اختلاف كشورها در جزاير سه‌گانه، مساله اختلاف كشورها بر سر جزيره حوار با بحرين و ... اشاره كرد.
اين كارشناس مسايل خاورميانه با بيان اين‌كه شوراي همكاري خليج فارس، با حمله آمريكا به عراق در 19 مارس 2003 شاهد بي‌تاثيرتر شدن خود شد، تصريح كرد: دو هفته‌ بعد از شروع حمله، رامسفلد اعلام كرد كه نيروهاي آمريكا از عربستان خارج خواهند شد و دليل آن را عدم نياز براي حضور اين نيروها با توجه به سرنگوني صدام اعلام كرد. اما روزنامه فايننشيال تايمز همان زمان تاكيد كرد كه علت اصلي مساله، عدم نياز آمريكا به نفت عربستان با توجه به نفت خيز بودن عراق و كاهش حمايت‌هاي آمريكا از عربستان است.
امامي يادآور شد: آمريكا با حضور در منطقه، ديگر نيازي به نمايندگي عربستان براي تامين منافع خود نمي‌ديد.
به گفته اين استاد دانشگاه، با گذشت چندين سال از اشغال عراق، مشخص شد كه اهدافي اعلامي چون آزادسازي ملت عراق و حمايت از حقوق بشر، طرح‌هايي روي كاغذ بوده و آمريكا براي اهداف خود بر عراق آمده است.
وي با بيان اينكه طرح تجزيه‌ عراق براي اولين بار از سوي هنري كيسينجر مطرح شده بود اظهار داشت: او در دسامبر 2004 به دولت بوش پيشنهاد داد كه چنانچه منافع ملي آمريكا از يكپارچگي عراق محقق نشود، اين دولت بايد به سمت تجزيه عراق پيش برود.
اين كارشناس مسايل خاورميانه با بيان اينكه شوراي همكاري خليج فارس نسبت به تجزيه عراق موضعي منفي اتخاذ كرده است، يادآور شد: آن‌ها، تجزيه عراق را داراي آثار منفي و به هم زننده امنيت كشورهاي عربي منطقه مي‌دانند. يكي از مهم‌ترين دلايل موضع منفي اين كشورها، مي‌تواند استقلال كردها، جدا شدن كردستان از عراق و زير سوال رفتن هويت عربي عراق و به تبع آن، هويت جهان عرب باشد.
امامي يادآور شد: بهترين عملكرد شوراي همكاري خليج فارس در اين برهه مي‌تواند استفاده از ابزار نفت بر عليه اسراييل باشد چرا كه اسراييل در مبحث تجزيه‌طلبي كردستان عراق نقش عمده را ايفا مي‌نمايد. تاكنون نيز اقدامات مناسبي انجام شده است از جمله اين‌كه عربستان به عنوان يك كشور نفت‌خيز مهم، تلاش كرده بخشي عمده‌اي از نفت خود را كه پيش از اين به كشورهاي غربي مي‌فروخت، به چين بفروشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ابراهيمي: تنها صهيونيست ها از تجزيه عراق منتفع خواهند شد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك كارشناس بين‌الملل با بيان اين‌كه حتي كردها نيز ايجاد يك كشور جديد براي خودشان را متصور نيستند، گفت: تنها اسرائيل از ايجاد اين كانون بحران و درگير شدن كشورهاي اسلامي به آن منتفع مي‌شود. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، نبي‌الله ابراهيمي در ميزگرد بررسي تحولات جديد عراق در مركز مطالعات بين‌المللي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در سخناني با موضوع «هويت عربي عراق، مداخلات كشورهاي عربي» اظهار داشت: كشور عراق در پيشينه تاريخي خود هميشه مركز گسترش اسلام به منطقه و منطقه‌اي كليدي براي كشورهاي عربي و اسلامي بوده است.
وي با بيان اين كه در جنگ بين ايران و عثماني نيز موضوع اختلاف كشور عراق بوده است، ‌اظهار داشت: امروز بعد از سال‌ها مي‌بينيم كه امنيت ملي عراق با امنيت ملي ما گره خورده است.
به گفته اين كارشناس روابط بين‌الملل، عراق قرار بود كشوري عربي باشد اما شاه فيصل گمارده انگليسي‌ها در عراق، زمينه را براي ايجاد كردستان عراق فراهم نمود تا توازني بين اعراب و آن‌ها در اين كشور به وجود آيد.
ابراهيمي با بيان اين كه با حمله آمريكا به عراق در مارس 2003 ، شاهد بروز و ظهور يك رويكرد جديد در جهان اسلام هستيم، تصريح كرد: يك نوع اسلام سياسي زائيده تفكر القاعده به وجود آمده است كه تاكيد مي‌كند دين اسلام آمده تا زندگي بهتر براي عرب‌ها رقم بزند. به همين خاطر به شدت از سوي افلقي‌ها، نئوبعثي‌ها و القاعده حمايت مي‌شود.
وي با بيان اين كه تفاوت‌هاي عمده‌اي بين اسلامگرايي و اسلام سياسي القاعده وجود دارد، اظهار داشت: رويكرد اسلام سياسي در القاعده، نه براي گسترش اسلام، بلكه براي مقابله با جهان تشيع و ايده‌هاي انقلابي اين مكتب به وجود آمده است.
اين كارشناس روابط بين‌الملل با اشاره به مسئله كردها در عراق و بيان اين كه اكراد هميشه به سمت تجزيه‌طلبي پيش مي‌رفتند اما در زمان صدام محكوم مي‌شدند، اظهار داشت: با سركوب صدام، اين فرصت براي كردها ايجاد شد كه ايده‌هاي تجزيه طلبانه خود را مطرح كنند.
ابراهيمي با بيان اين كه طرح آمريكا در فدرالي كردن عراق با طرح كردها براي ايجاد يك كشور مستقل، در يك راستا قرار گرفته است، اظهار داشت: آن‌ها معتقدند كه كردستان عراق دروازه ورود منطقه به فضاي گفتماني ليبرال دموكراسي غربي است. زيرا عليرغم، فارس‌ها، عرب‌ها، ترك‌ها، قوم كرد علاقه زيادي به دموكراسي غربي نشان مي‌دهند.
به گفته وي، اگر تجزيه‌طلبي كردها با همين روند پيش برود، آن‌ها به مهمترين تهديد براي امنيت جهان عرب و هويت عربي تبديل خواهند شد. چرا كه كردها با اين كار، مهمترين خاستگاه هويت عربي جهان عرب- يعني كشور عراق- را از كشورهاي عربي خواهند گرفت.
ابراهيمي با بيان اين كه اهميت مسئله اكراد براي اعراب به گونه‌اي است كه آن‌ها امروز مسئله فلسطين را در درجه دوم اهميت قرار داده‌اند، اظهار داشت: اسرائيل نيز از مسئله تجزيه عراق كاملاً حمايت مي‌كند چرا كه كشورهاي عربي و اسلامي را به خوبي درگير يك بحران منطقه‌اي كرده است.
اين كارشناس روابط بين‌الملل با اشاره به وجود دو طيف در كردهاي عراق اظهار داشت: طيف آقاي طالباني معتقد است كه كردها بايد با كنار آمدن با ديگر قوميت‌ها، به سمت كسب كرسي‌ها و سمت‌هاي سياسي در كشورها پيش بروند كما اين كه خود در عراق اين كار را انجام داده و در تركيه نيز حزب اعتدال و توسعه بخشي از كرسي‌هاي مجلس را به كردها داده است.
وي افزود: اما طيف آقاي بازراني معتقد است كه بايد كردستان بزرگ با مركزيت اربيل و سليمانيه تشكيل شود. اما خود آن‌ها نيز به خوبي مي‌دانند كه در صورت تشكيل چنين كشوري با مشخصات مذكور، اين كشور راهي به آب‌هاي آزاد نخواهد داشت و بين 4 كشور همسايه كه مخالف تشكيل آن هستند، محصور خواهد شد.
به گفته ابراهيمي، مقامات كرد خود به اين مسئله اذعان دارند كه اگر دولت مركزي عراق از آن‌ها حمايت نكند يك هفته هم دوام نخواهند آورد اما به نظر مي‌رسد آنچه باعث تاكيد بر ادعاهاي تجزيه طلبي شده، حمايت اسرائيل و به تبع آن آمريكا، از ايده استقلال‌طلبي كردهاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.