Recommended Posts

[align=center]ساركوزي:

مردم بزرگ ايران استحقاقي بهتر از تحريم دارند

رئيس جمهور فرانسه با تكرار ادعاهاي خود درباره برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران گفت كه مردم بزرگ ايران استحقاقي بهتر از تحريم دارند.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "نيكلاس ساركوزي" ضمن حمايت از تحريم‌هاي آمريكايي عليه ايران گفت: «ايرانيان مردمي بزرگ هستند. آنان لياقت بهتر از تحريم‌ها و افزايش انزوا دارند.»
ساركوزي كه براي گفتگو با همتاي آمريكايي خود "جورج بوش" در واشنگتن به سر مي‌برد، مدعي شد: «فرانسه از اقدام شديدتر آمريكا به منظور توقف برنامه هسته‌اي ايران حمايت مي‌كند و چشم‌انداز تسليحات اتمي آن براي پاريس قابل‌قبول نيست.»
رئيس جمهور فرانسه ادعا كرد: «ايران بايد به انتخاب گزينه همكاري، گفتگو و شفاف‌سازي ترغيب شود. ما استوار خواهيم بود و به گفتگو ادامه مي‌دهيم.»
ساركوزي براي نخستين بار خطاب به كنگره آمريكا گفت: «مردم فرانسه و آمريكا هميشه دوست يكديگر بوده‌اند زيرا آمريكا در صحنه‌هاي جهاني، اول بود.»
ساركوزي افزود: «شايد اختلافاتي بر سر مسائل داشته‌ باشيم و مانند بسياري از خانواده‌ها مشاجره كنيم اما در دشواري‌ها به كمك دوستان خود مي‌شتابيم و شانه به شانه مي‌ايستيم.»
رئيس جمهور فرانسه در خصوص حمايت از تلاش‌ واشنگتن در زمينه برنامه هسته‌اي ايران چراغ سبز نشان داد اما از آمريكايي‌ها خواست در خصوص تقويت دلار اقدامات بيشتري انجام دهند و رهبري مقابله با گرمايش جهان را در دست گيرند.
اين در حالي است كه روابط واشنگتن و پاريس در پي مخالفت "ژاك شيراك"، رئيس جمهور سابق فرانسه، با آغاز اشغال عراق در 2003 دچار اختلاف شده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وضعیت احمقانه روسیه[/align]

"سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه بطور غیر منظره برای انجام مذاکراتی با "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران، وارد تهران شد. موضوعات اصلی گفتگوها، برنامه هسته ای ایران و همکاری های ایران و روسیه بودند. فدراسیون روسیه سعی دارد مناقشه بین واشنگتن و تهران را حل کرده و نقش میانجی را بر عهده گیرد، اما ناظرین یقین دارند که بعید است مسکو بتواند طرحی مورد پذیرش هر دو طرف برای خروج از بن بست ایران ارائه دهد.

طی این ماه دومین بار بود که لاوروف به تهران سفر کرد. در اواسط اکتبر وی به همراه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در دومین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر به تهران سفر کرده و در مذاکرات با رئیس جمهور ایران نیز حضور یافت. اما علیرغم تلاش های دیپلماسی روسیه، تا کنون جهشی در حل مشکل هسته ای ایران دیده نشده است. کارشناسان بالعکس می گویند که تنش ها بین ایران و آمریکا بیشتر نیز شده اند.

یکی از نشانه های وخامت در روابط، استعفای ظاهراً داوطلبانه "علی لاریجانی" مذاکره کننده ارشد ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی از مقام دبیری شورای عالی امنیت ملی ایران بود. بجای او "سعید جلیلی" یکی از یاران احمدی نژاد منصوب شد که پیشتر معاون وزیر خارجه ایران بود.

"یوگنی ساتانوفسکی" رئیس انستیتو خاور نزدیک روسیه معتقد است: ایرانیان مشخصاً نشان دادند که بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اصولگرایان تکیه دارند. این به ایجاد وضعیت فوق العاده در ایران کمک می کند و خود ایران تا حد بسیاری مناقشه بر می انگیزد، چرا که برای آنها ایدئولوژی مهم است و نه وجود فیزیکی و یا اقتصاد.

آمریکا بلافاصله به تغییرات کادری در شورای عالی امنیت ملی ایران واکنش نشان داد. در اواسط هفته گذشته دولت آمریکا اعمال تحریمات جدید اقتصادی علیه سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران را اعلام کرد که از سوی این کشور متهم به حمایت از تروریسم و تلاش برای کسب سلاح کشتار جمعی هستند. تحریمات شامل برخی از بانک های دولتی ایرانی نیز شدند.

روسیه که همواره غیر مجاز بودن توسل به زور و عملیات نظامی علیه ایران را اعلام می کند، در حل مشکل نقش میانجی را ایفا می کند. گواه این نیز سفرهای اخیر مقامات روسیه به ایران و نیز مذاکرات "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و "روبرت گیتز" وزیر دفاع این کشور در مسکو بود.

طبق اطلاعات دریافتی از منبعی نزدیک به دفتر ریاست جمهوری روسیه، واشنگتن سعی دارد با میانجیگری روسیه، ایران را وادار به توقف غنی سازی اورانیوم سازد، ایران نیز به نوبه خود سعی دارد از طریق مسکو بر ایالات متحده تاثیر گذاشته و از سناریوی نظامی جلوگیری کند. این منبع آگاه گفت: "ما در وضعیتی احمقانه قرار گرفته ایم، در مناقشه ای میانجی شده ایم که بعید است بتوانیم آن را حل کنیم".

آر.بی.سی. دیلی، ریانووستی
الف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صف جانشينان پوتين
نگاهي به نامزدهاي احتمالي انتخابات آينده روسيه
http://www.filibustercartoons.com/oaths/russia2.jpg
باسلام
قسمت دوم :
سرگئي ايوانف
او 53 سال دارد و يكي از معاونان نخست وزير در پست وزارت دفاع است. او و پوتين در كنار هم از اعضاي اصلي كادر كميته امنيت فدرال روسيه بوده اند. ضمن آنكه وي از جمله بنيانگذاران K.G.B بوده است.
برخي تحليل گران آمريكايي معتقدند كه او از مخالفان ناتو است و بارها محتاطانه نقش ناتو را زير سوال برده است. او يكي از اعضاي هيات حاكمه است و به اصطلاح ارشد سرويس اطلاعاتي در كنار پوتين بود و از ماموران انتصابي FSB كه هركدام از آنها از موقعيت خوبي در كشور برخوردارند ، به شمار مي آيد. بيش تر ماموران FSB يا وزير يا صاحبان كمپاني هاي نفتي هستند. بنابراين مي توان شانس زيادي براي او براي در دست گرفتن حكم رياست جمهوري قائل شد. او به زبان انگليسي نيز تسلط كامل دارد و قادر است به اين زبان با بياني سليس و روان صحبت كند. ضمن آنكه رابطه خوبي با ديپلمات هاي غربي و از جمله كاندوليزا رايس دارد. گفته مي شود رايس از توانايي او در درك مسائل اظهار شگفتي كرده است. چيزي كه به پندار او(رايس) در برخي از مردان كرملين ديده نمي شود.
اگر كرملين روي مناقشه ها پيش از انتخابات درست سرمايه گذاري كند ، ايوانف مي تواند هنر سياسي خود را همانند قدرت نمايي پوتين در ايام جنگ چچن به نمايش بگذارد.
احتمال پيروزي او بسيار زياد است ، چنان كه اگر پوتين اعلام كند اولويت كاري رئيس جمهوري آينده در پاسداري از علاقه مندي هاي روسيه در قبال غرب است.
پايان قسمت دوم
http://www.kommersant.com/photo/300/DAILY/2006/013/KMO_066564_00011_1m.jpg
سرگئي ايوانف
دوستان اگه مشكل املايي در جايي در اين قسمت يا قسمت هاي ديگر ديده شد من رو ببخشيد چون از چند مجله و كتاب سياسي مطالب رو تايپ مي كنم(نه كپي مستقيم اطلاعات از رو اينترنت) و حجم مطالب زياده ممكن اشكال داشته باشه !
در مورد مطالب هم بگم اينها همه كارشناسي شده هستند و دقيق !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه خبر ديگه راجع به اتخابات روسيه نيمي از مردم روسيه معتقدند پوتين جانشين خود را تعيين كرده است خبرگزاري فارس: نتايج يك نظر سنجي نشان مي دهد 51 درصد از مردم روسيه معتقدند كه ولاديمير پوتين، رئيس جمهور، از مدتها قبل تعيين كرده كه چه كسي پس از وي در اين مسند خواهد نشست . به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه «نووي يه ايزوستيا»، اين درحالي است پوتين اطمينان داده كه «جانشيني در كار نيست». رئيس جمهور روسيه بارها اعلام كرده است كه قانون اساسي فدراسيون روسيه مصون از هر نوع تعرض است و اين بدان معناست كه كمتر از شش ماه ديگر چهره اي جديد در مراسم تحلييف، سوگند رياست جمهور روسيه را قرائت خواهد كرد. طي چند سال گذشته كارشناسان حدسهاي بسياري در خصوص جانشينان بالقوه ولاديمير پوتين زده اند، هرچند خود وي اطمينان داده كه «جانشيني در كار نيست». اين در حاليست كه بيش از نيمي از مردم روسيه (يعني 51 درصد) همچنان معتقدند كه در واقع امر رئيس جمهور از مدتها قبل تعيين كرده است كه چه كسي پس از انتخابات سال 2008 به جاي وي در اين مسند خواهد نشست. بر اساس نظرسنجي انجام شده از سوي مركز تجزيه و تحليل «يوري ليوادا»، كه از 1600 نفر از شهروندان روسيه در طول 5 الي 10 اكتبر صورت گرفته، نيمي از مردم روسيه مطمئن هستند كه ولاديمير پوتين ميداند كه رئيس جمهور بعدي روسيه چه كسي خواهد بود. 23 درصد بر اين عقيده اند كه رئيس جمهور هنوزتصميم نهايي خود را نگرفته و همچنان در حال فكر در مورد جانشين خود است و 26 درصد هم پاسخ به اين سئوال برايشان دشوار نموده است. به نوشته اين روزنامه، از ميان كساني كه معتقدند ولاديمير پوتين تصميم خود را در خصوص جانشين گرفته، 32 درصد بر اين تصورند كه ويكتور زوبكوف كه به تازگي به سمت نخست وزيري روسيه منصوب شده، جانشين احتمالي وي خواهد بود. 23 درصد از اين افراد دومين جانشين بالقوه رياست جمهوري را ايگور ايوانف، معاون اول نخست وزير نام برده اند كه تا قبل از مطرح شدن زوبكوف، بيشترين شانس را براي رياست جمهوري آتي داشت. 17 درصد از سئوال شوندگان نيز ديميتري ميدويدوف، ديگر معاون اول نخست وزير را جانشين پوتين مي دانند. منبع : خبر گزاري فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه طی ده سال آینده به جمع شش قدرت اقتصادی جهان خواهد پیوست
ولادیوستوک، 6 مرداد، خبرگزاری «نووستی»/"الکسی کودرین " وزیر دارایی روسیه طی کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه اولین کنگره اقتصادی اقیانوس آرام روز شنبه اعلام کرد که رشد بالای توسعه اقتصادی و سیاست اجرای اقتصاد کلان به روسیه اجازه می دهد که طی ده سال آینده به جمع شش قدرت اقتصادی جهان وارد شود.
وی گفت: "طی ده سال آینده روسیه به جمع شش قدرت برتر اقتصاد جهان وارد خواهد شد و جهت اقتصادی جهانی را تعیین خواهدکرد".
به گفته کودرین بعد از دو سال اقتصاد روسیه در برخی از شاخاص ها از اقتصاد فرانسه فراتر خواهد رفت.
وی تاکید کرد: "این بدین معناست که ما جایگاه حقیقی خود را در "گروه هشت" پیدا خواهیم کرد".
وزیر دارایی روسیه اظهار اطمینان کرد که در سال های آینده روسیه عضو تمام و عیار سازمان تجارت جهانی خواهد شد.

منبع : وبلاگ ايران-روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فته نامه "واينا- پروميشلنی کورير"، خبرگزاری «نووستی" روسيه- 16 آبان آمريکا بطور محرمانه آماده حمله نظامی به ايران می شود. حمله بصورت هوايی اجرا خواهد شد. اين مطلب را کارمند سابق سازمان سيای آمريکا اطلاع داد و گفته است: "اعزام گسترده نيروها و تجهيزات به منطقه انکار پذير نيست و آمريکا نمی تواند اين را پنهان کند. اکنون در آنجا، عليرغم هزينه سنگين، سه گروه داريم. جنگنده های جديدی به جزيره گوام عرضه کرده ايم". حرکت کشتی ها، تکميل ذخاير و بارگيری مهمات نظامی ديده می شود، تنها يک منطقه در جهان وجود دارد که تمامی اين ها آنجا ارسال می شوند. برای حمله به تاسيسات هسته ای ايران، آمريکا قوی ترين بمب به وزن 14 تن را دارد که می تواند به اهداف مستحکم که زير زمين قرار دارند، اصابت کند. اين مطلب را روز چهارشنبه؛ در شبکه فوکس "توماس ماکينرنی" رئيس شورای تخصصی کميته غير دولتی آمريکا در امور سياست ايران و معاون سابق رئيس ستاد نيروی هوايی آمريکا اعلام نمود. به گفته وی، بمباران توسط 65 تا 70 هواپيما که مطابق فناوری "استلز" ساخته شده اند و نيز 400 هواپيمای معمولی آغاز می شود. اين حمله هوايی که 48 ساعت بطول می انجامد، برای ضربه زدن به 2500 هدف و نابودسازی تاسيسات هسته ای، صنايع نظامی، نيروهای نظامی و هوايی، دريايی، پتانسيل موشک شهاب- 3 و بالاخره مقر فرماندهی آنان در نظر گرفته شده است. رسانه ها معتقدند که درز مجدد چنين اخباری برای ترساندن رقيب است، اما اوضاع اين قدرها هم ساده نيست. ... امروزه کارشناسان مالی پيش بينی می کنند که اگر نظام ارزی و مالی بين المللی کنونی در نتيجه جنگ جديد در خليج فارس منفجر شود، سردمداران مالی از طريق بنيادها کنترل خود بر جهان را احيا می کنند. لندن در چارچوب سيستم کنونی قوانين، حق خود برای مالکيت بر منابع مواد خام و توان توليدی کره زمين را اعلام می کند. طبق شواهد متعدد مطبوعات، مناقشه پيرامون برنامه هسته ای ايران، در جريان شامی محرمانه در خانه "جک استرو" وزير امور خارجه انگلستان طرح شد. او پيشنهاد تحريم را داد و پس از آن شروع به وساطت بين واشنگتن از يک سو و روسيه و چين از سوی ديگر نمود. روزنامه ها اطلاع می دهند که "کاندوليزا رايس" وزير امور خارجه ايالات متحده آمريکا بر ارائه سريع پرونده به شورای امنيت سازمان ملل متحد و تصويب تحريم اصرار داشت، اما "جرج شولتس" استاد پير و "جيمز وولسی" مدير سابق سازمان سيا او را "به راه می آورند". روز 23 ژانويه 2006، آنها سندی داخلی را علنی ساختند که به تغيير رژيم حاکم بر تهران و اقداماتی فوری برای توقف تمامی برنامه های هسته ای ايران فرا می خواند. در اين سند علاوه بر م تحريم های فوری از سوی آمريکا و سازمان ملل متحد، پيشنهاد می شود که دادگاه بين المللی برای محاکمه "محمود احمدی نژاد" رئيس جمهور ايران فراخوانده شود و به طرد شدگان حکومت کمک شود. بدين ترتيب بنظر می رسد که مناقشه پيرامون ايران، ريشه های عميقی دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو تاپیک با هم ادغام شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي دلم ميخواست ايران و روسيه و چين و سوريه يه سازمان نظامي مانند ناتو تشكيل ميدادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين جزاير هميشه جزيي از ايران بوده و تا ابد نيز خواهد ماند. و اين را بدانيد كه اگر ايران به حدود و مرزهاي سابق خود بازنگردد لااقل از اين نيز كوچكتر نخواهد شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دارابكس: اعراب سني مذهب منطقه حال چه فلسطيني[بعنوان ضعيف ترين و وابسته ترين كشور عربي به ايران] و چه عربستاني[بعنوان قوي ترين و غير وابسته ترين كشور عربي به ايران]،همه گاه از پشت به ايران و ايراني خنجر زده اند. نمونه بارز آن سخنان عرفات در حمايت از صدام حسين پس از آن همه تلاش ايران براي دفاع و احياي حقوق فلسطينيان بود. و نمونه اي ديگر حمايت كشورهاي عرب ، علي الخصوص عربستان در حمايت مالي و نظامي از صدام براي ويران كردن سرزمين ايران و كشتار ايرانيان. اما اينكه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين لفاظي هاي اعراب چه اقدامي از خود نشان داده يا خواهد داد، معمايي لاينحل است. گاها اين به اذهان بينندگان و شنوندگان اخبار مي رسد كه ايران بدهكار اعراب منطقه ، از جمله عربستان است.دستگاه ديپلماسي ايران به جاي آنكه با صدايي رسا به مقابله با سياستمداران كشورهاي منطقه بپردازد، به صرف مسلمان بودن آن ها سعي دارد موضوعات را يا در زير تلي از تعارفات بي مورد مدفون كند و يا با لبخندهاي پياپي رسانه اي در مواجهه با چنين موضوعات مهمي اصل موضوع را پاك كند. كشورهايي كه براي ضربه زدن به ايران از هيچ اقدامي چه در برون[سياست خارجي] و چه درون[سياست عربي و مختص به اعراب] فروگذار نكرده اند، چرا بايد با چنين ضعفي با آن ها تعامل داشت؟ چه دليلي دارد كه به صرف ديانت مشترك از هر خطايي كه روزافزون به دليل سهل انگاري و اغماض مسئولين سياست خارجي ما،اعراب را در مواضع شان برعليه ايران جري تر مي كند، سكوت كنيم؟ آخرين نمايش اعراب بر عليه ايران گزارشي است كه در روزنامه سعودي الرياض به چاپ رسيده كه چون اخبار آن را خبرگزاري هاي وطني منعكس نكرده اند، وزارت امورخارجه نيز خود را به راهي ديگر زده است. اين نوشتارهاي سراسر شبهه برانگيز و البته خطرناك را لااقل مي شود با فراخواندن سفير عربستان سعودي به وزارت امور خارجه ايران و در موضعي حاكي از قدرت با تماسي تلفني ميان روساي دولت ايران و عربستان به نحو مقتضي پيگري كرد، اما اين كه اكنون در دولت و وزارتخانه اي كه مسئول ديپلماسي خارجي ايران است ،چه مي گذرد؟ بر ما نيز پوشيده مانده است. فارص بن حاظم كارشناس و تحليلگر موضوع القاعده در عربستان سعودي در روزنامۀ سعودي الرياض حساب شخصي يكي از اعضاي القاعده سعودي تبار را به چاپ رساند. تيتر خبر مدعي است :«ايران به اعضاي القاعده ماهي هزاران دلار پرداخت مي كند.» و ذيل اين عنوان شبهه برانگيز حاظم در خلاصه خبر، اينچنين آغاز مي كند كه «يكي از اعضاي ستيزه جوي سابق القاعده و دوستان وي ، پس از فرار از افغانستان، نامه اي از مقامات ايراني دريافت داشته كه در اين نامه از آنان خواسته شده بود تا بعنوان مأمور آنها[ايران] در عربستان سعودي عمل كنند . آنچه در ادامه مي خوانيد قسمتهايي از اين گزارش، سراسر وهم آلود است كه معناي آن جنگ رواني عربستان و اعراب منطقه بر عليه ايران و نزديكي به سياست هاي آمريكا است.تا كنايه اي از آزادي رسانه ها در عربستان سعودي.و البته حق آزادي اطلاع رساني در اين كشور. عضو ستيزه جوي القاعده براي اين تحليلگر موضوع القاعده در عربستان فاش! مي كند: «بعد از حملۀ امريكا به افغانستان در اواخر سال 2001و به سر كار آمدن ديگر نيروهاي افغان در اين كشور،دستور العملي از رهبران مان رسيد كه در آن خواسته بودند تا از كابل تا نزديكي قندهار عقب نشيني كنيم. در ماه رمضان ما دوباره دستور العملي از فرماندهان مان دريافت كرديم كه از ما مي خواست تا براي اخذ پناهندگي، به سوي ايران برويم .ما نيز از طريق پاكستان،جايي كه نمي توانستيم به مدت طولاني در آنجا بمانيم،به ايران رفتيم.» اين عضو ستيزه جو كه تمايلي ندارد نامش فاش شود، در ادامه مدعي مي شود: «گروه ما از 30 ستيزه جو تشكيل مي شد كه فيصل الدخيل،عمر الشهري [ هر دو در سال 2004 كشته شده اند! يعني آن كه شاهدان ستيزه جوي القاعده حيات دنيوي ندارند.] وهمچنين اعضاي برجستۀ ديگري كه تحت تعقيب دولت عربستان قرار داشتند،در ميان آنها بودند.« در ادامه جنگي رواني اعراب و عربستان بر عليه كشورمان، اين ستيزه جوي القاعده ادامه مي دهد: «ما مي دانستيم كه رهبر اسلام گراي افغانستان،گلبدين حكمتيار ،كه در آن زمان در ايران ساكن بود،بعنوان واسطه و رابط بين ما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عمل مي كرد. حكمتيار به ما قول همكاري در مرز زاهدان[جنوب شرق ايران]شهري كه اكثريت ساكنين آن بلوچ و سني هستند را داده بود.در آنجا ما با فرماندۀ القاعده،ابو هفص الموريتاني! كه در ابتدا مخالف حملات 11سپتامبر بود، ملاقات كرديم. الموريتاني به ما اطمينان داد كه در امان هستيم، و اينكه ما بايد توسط سرويس اطلاعاتي ايران در تهران بازجويي شويم.وي در ادامه گفت كه اطلاعات ايران تمام نيازهاي شما را در مدت اقامت تان در ايران ،فراهم خواهد كرد.» وي سپس در ادامه ادعاي شبهه برانگيز خود مدعي مي شود:«تعدادمان مدام كمتر مي شد[ادعاي وي ربوده شدن هم دستانش در ايران بوده است!] و پس از ناپديد شدن دو سوم از اعضاي گروه ما، تنها 10 نفر باقي ماندند.» ستيزه جوي القاعده مي افزايد:«الداخيل و الشهري در ميان ناپديد شدگان بودند.ما سپس به تهران رفته و با بازجوها ملاقات كرديم.» اين ستيزه جوي القاعده در ادامه ادعاهاي خود مي افزايد: «پيشنهادي كه جهت همكاري با انها در خارج از كشورم[عربستان] به من داده شد،براي آنها اطلاعاتي را فراهم مي كرد كه در آينده مورد نيازشان بود. وي در ادامه تأكيد مي كند:پيشنهاد آنها من را شوكه كرد !» ستيزه جوي عربستاني عضو القاعده، سپس به فارص بن حاظم كارشناس و تحليلگر موضوع القاعده! مي گويد:«من پيشنهاد آنها را رد كردم!اما بعداً ترس اينكه عدم همكاري من باعث خواهد شد كه آزاد نشده و فرصت بازگشتن به كشورم را از دست بدهم، بر من غلبه كرد. بازجوها با وعده هاي فراوان سعي در متقاعد كردن من داشتند. آنها به من وعده دادند كه مبلغ 10 هزار دلار امريكا ماهانه به من پرداخت خواهند كرد ،علاوه بر آن پاسپورت ايراني براي من تهيه مي كنند و همچنين به همراه حزب الله در لبنان تحت آموزش نظامي خاص قرار خواهم گرفت.» به گزارش خبرگذاران سرويس سياسي و بين المللي انتخاب، اين ستيزه جوي عربستاني در حالي به اين شبهات دامن مي زند كه منطقه با بحراني فزاينده روبرو است. اين كه وي مدعي مي شود ايران با القاعده ارتباط [حال به هر نحوي] داشته و يادآور مي شود كه قرار بود در كنار اعضاي جنبش حزب الله آموزش نظامي ببيند، به افكار عمومي جهان اين موضوع را تلويحا متبادر مي سازد كه ايران،القاعده و حزب الله با يكديگر ارتباط نظامي نيز دارند. اين ستيزه جوي القاعده در ادامه مدعي مي شود:« بهر حال من در عدم پذيرش پيشنهادات آنها مصر بودم.تنها چيزي كه من مي خواستم، ترك ايران بود.يكي از مقامات ايراني گفت:ما و شما دشمن مشتركي داريم! آمريكا و تمام كساني كه در منطقه همراه وي هستند و او را حمايت مي كنند،دشمن ما به شمار مي آيند. مبارزه و جهاد شما مبارزه و جهاد ما نيز هست! و جهاد مشترك وظيفه اي است كه ناگزير بر عهدۀ همۀ ما است.آنها در ادامه به من گفتند:نترس ما تو را آزاد مي كنيم و زماني كه تصميم گرفتي با ما همكاري كني بايد با(...) در كشور خود تماس بگيري و در عرض چند روز ما به تو دستورات لازم را خواهيم داد.» اين ستيزه جوي عرب در ادامه مي افزايد: «من نمي دانم آيا بقيۀ اعضاي گروه نيزبا چنين پيشنهادي مواجه شدند يا نه؟ ما با هم در اين رابطه صحبت نكرديم اما به همۀ ما اجازۀ رفت و آمد داده شد. سرويس اطلاعاتي ايران به ما گفت كه ما در پاسپورت شما تاريخ ورود قبل از11 سپتامبر2001 را مهر خواهيم زد .تا آنجا كه من بخاطر مي آورم ما تا اواخر سال2001 آنجا مانديم. ستيزه جوي عرب در اخر مدعي مي شود: همچنين نيروهاي اطلاعات ايران به ما توضيح دادند كه چگونه در محل بازرسي امنيتي فرودگاه عمل كنيم تا سوءظن فرار از جنگ در افغانستان جلوگيري كنيم. »
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صف جانشينان پوتين
نگاهي به نامزدهاي احتمالي انتخابات آينده روسيه
http://www.filibustercartoons.com/oaths/russia2.jpg
باسلام
قسمت سوم :
گري كاسپاروف
كاسپاروف43 ساله شخص مشهور و محبوبي در روسيه است . او يك قهرمان ملي در ضمينه ي بازي شطرنج مي باشد ، او قهرمان سابق شطرنج جهان است .
در عرصه سياسي كاسپاروف از تجربه كافي برخوردار نيست و از اين حيص از رقباي ديگر خود عقب است. تنها شانس او براي احراز پست رياست جمهوري روسيه سوابق قهرماني او در شطرنج است. او فردي غرب گرا و مخالف دولت فعلي روسيه است. يكي از شعارهاي تبليغاتي او ، تجارت آزاد با غرب است.
در پاسخ به اين سوال كه آيا او شانسي براي رسيدن به پست رياست جمهوري روسيه دارد يا نه ، بايد بگوييم شانس او به دليل جواني ، نداشتن تجربه كافي در عرصه هاي سياسي و غرب گرايي بسيار كم است و بعيد به نظر ميرسد مردان كرملين اجازه دهند كه فردي رهبري روسيه را بر عهده بگيرد كه دستاوردهاي آن ها و جايگاه مهم روسيه كه پوتين براي رسيدن به آنها تلاش بسيار كرده بود را از بين ببرد و روسيه را مطيع غرب و آمريكا سازد به طوري كه روسيه در آينده هيچ حرفي براي گفتن نداشته باشد.
پايان قسمت سوم
http://www.europarl.europa.eu/eplive/expert/photo/20070529PHT07115/pict_20070529PHT07115.jpg
گري كاسپاروف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعيد دستت درد نكنه خوب تاپيكارو با هم ادغام ميكني ! :| منم قسمت سوم رو تو همين تاپيك نوشتم ! اين طوري بهتره ، مطالب پيوسته شدند ! (تشكر)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاسپاروف که تمایلات امپریالیستی و خواهان دوستی با آمریکاست! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعود فيصل: اگر ايران خصمانه عمل كند، كشورهاي عربي عليه ايران به پا مي خيزند سعود االفيصل گفت: ما با ايراني ها ملاقاتي درباره عراق در استانبول داشتيم كه در آن درباره دخالت ايران در عراق صحبت شد ما به آنها گفتيم كه غيرقابل قبول است كه آنها وارد چيزي شوند كه آنها را به تقابل با تمام جهان عرب وامي‌دارد؛ با اين وجود آنها با پيشنهادي درباره عراق آمدند مبني بر اينكه مردم عراق جايگزين نيروهاي ائتلافي شوند. سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان سعودي با هفته نامه آمريكايي نيوزويك گفت‌وگويي درباره ايران انجام داده كه به شرح زير است: سوال: چندين سال پيش شما گفتيد كه عربستان خواستار مشاهده قيمت نفت در حدود 40 دلار است و ما اكنون در قيمت بيش از آن به سر مي‌بريم. پاسخ: نخواهيد كه در اين باره صحبت كنم. سوال: بسيار خب. عربستان سعودي اكنون خواستار مشاهده چه قيمتي براي نفت است؟ پاسخ: شما هم اكنون ثابت كرديد كه افراد نمي‌توانند قيمت نفت را پيش بيني كنند. من واقعا نمي‌دانم. آنچه ما به دنبال آن هستيم وجود يك ثبات براي قيمت نفت است. اما اينكه بتوانيم به آن دست يابيم به مولفه‌هاي بسياري بستگي دارد: اين كه چه اتفاقي در كشورهايي از جمله چين مي‌افتد، چه اتفاقي براي صلح در خاورميانه و چه اتفاقي براي تقابل احتمالي در خليج‌فارس مي‌افتد؛ و پس از آن شما برآوردهاي خود را داريد. در زماني كه همه ديگر مولفه‌ها نشانگر يك سير نزولي در قيمت نفت هستند كارشناسان بورس به نظر مي‌رسد كه بتوانند قيمت نفت را پيش بيني كنند. سوال: برخي آمريكايي‌ها مي‌گويند كه شما مي‌خواهيد كه ‌آمريكا ايران را تهديد كند اما به آن حمله نكند. آيا برقراري چنين توازني مشكل نيست؟ پاسخ: ايران يك كشور بزرگ در منطقه است و نقشي براي ايفا كردن ثبات در منطقه دارد كه اميدواريم آن را ايفا كند. ما با آنها با همان صراحتي كه با ديگران صحبت مي‌كنيم گفت‌وگو مي‌كنيم و با آنها درباره نگرانيمان از اينكه به كجا مي‌روند مي‌گوييم و آنها به اطمينان بخشي به ما درباره اينكه در اين خصوص به سمت هيچ نقطه اشتباهي نمي‌روند ادامه مي‌دهند. و در نبود شواهد كافي بايد حرف آنها را قبول كرد. سوال: آيا هيچ نشانه‌اي درباره اينكه آنها تغيير رويه دهند ديده مي‌شود. پاسخ: ما فقط ملاقاتي درباره عراق در استانبول داشتيم كه در آن درباره دخالت ايران در عراق صحبت شد ما به آنها گفتيم كه غيرقابل قبول است كه آنها وارد چيزي شوند كه آنها را به تقابل با تمام جهان عرب وامي‌دارد؛ با اين وجود آنها با پيشنهادي درباره عراق آمدند مبني بر اينكه مردم عراق جايگزين نيروهاي ائتلافي شوند. سوال: اگر آنها خصمانه عمل كنند فكر مي‌كنيد كه چه اتفاقي بيفتد؟ پاسخ: كشورهاي عرب به دفاع از خودشان عليه ايران به پا مي‌خيزند. سوال: عاليجناب شما احساس بهتري به من درباره برقراري ثبات در خاورميانه القا نكرديد. پاسخ: من دارم سعي مي‌كنم كه خود احساس بهتري درباره آن داشته باشم. فقط به عواقب اقدام نظامي در اطراف درياي كوچك خليج (فارس) فكر كنيم جايي كه منافع بسياري از جامعه بين الملل و اقتصاد آن در آن نهفته است و خداي ناكرده اگر در آنجا خشونتي رخ دهد چه عواقبي براي اقتصاد جهان به بار خواهد آورد؟ سوال: برخي تحليلگران اسراييلي مي‌گويند كه ايران واقعا نمي‌تواند اسراييل يا آمريكا را عقب براند اما مي‌تواند عربستان را عقب براند چنين است؟ پاسخ: خب من فكر مي‌كنم كه اين مهمتر از اقدام عليه اسراييل است. من فكر مي‌كنم كه اسراييلي‌ها بايد اين را بدانند؛ منظورم اين است كه تاثير حمله به اسراييل بر اقتصاد بين المللي در مقايسه با تاثير حمله به عربستان بر اقتصاد بين الملل چه قدر است؟ سوال: در ميان آنهايي كه در عراق براي بي‌ثباتي اقدام انتحاري مي‌كنند گزارش مي‌شود كه بسياري از عربستاني‌ها هستند. پاسخ: اين اصلا واقعيت ندارد. به نقل از دارابكس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کارشناس روس: ایران تا 7 سال دیگر سلاح هسته ای نخواهد داشت مسکو، 17 آبان، خبرگزاری «نووستی»/ "وارفولومی کوروبوشین" معاون اول رئیس آکادمی علوم نظامی روسیه طی کنفرانسی مطبوعاتی در خبرگزاری «نووستی» اظهار داشت که ایران امکان ساخت سلاح هسته ای و ابزار انتقال آن تا آمریکا را طی 7-10 سال آینده نخواهد داشت. وی گفت: "ایران می تواند سلاح هسته ای ابتدایی بسازد، اما تا 7-10 سال آینده توان ساخت سلاحی که بتواند به آمریکا برسد را ندارد. من این را با توجه به تجربه روسیه می گویم". از این رو بعقیده وی، دلیل استقرار سیستم ضد موشکی در اروپای شرقی نمی تواند تهدیدات ناشی از ایران باشد و این را کشورهای عضو در ناتو می فهمند، اما آمریکا منافع آنان را به حساب نمی آورد. وی گفت: " آمریکا بلف می زند. آمریکا می گوید که به ایران حمله می کند، اگر آنان همه چیز را در ایران نابود خواهند کرد، پس علیه چه کسی سیستم ضد موشکی در اروپای شرقی مستقر می کنند؟" منبع :خبرگزاري روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.