Recommended Posts

[align=justify]
[color=darkred][b]خبر شهادت امام موسي صدر تكذيب شد[/b][/color]

[color=blue]روزنامه عربي "الحيات " كه پيش از اين خبري مبني بر شهادت امام موسي صدر منتشر كرده بود، در ضمن يادداشتي از غسان شربل، نويسنده اين روزنامه، اين خبر را تكذيب كرد.[/color]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر، غسان شربل نويسنده روزنامه الحيات در مقدمه قسمت سوم مصاحبه خود با الهوني كه روز 25 فوريه در لندن منتشر شد خبر مي‌دهد كه عبداللطيف يازجي، برادر خلبان ليبيايي نجم الدين يازجي، با او تماس گرفته و خبر الهوني مبني بر شهادت امام موسي صدر و حمل پيكرهاي آنان توسط برادرش نجم الدين را تكذيب كرده است.

الهوني در مصاحبه خود ادعا كرده بود كه قذافي در همان روزهاي اول ربودن امام موسي صدر به نجم الدين يازجي خلبان ويژه خود اين مأموريت را داده بود و خانواده يازجي از اين خبر مطلع هستند.

طبق اطلاع غسان شربل، مصاحبه كننده و نويسنده مقاله الحيات، برادر نجم الدين ـ‌ خلبان مذكور‌ ـ سخنان الهوني را درباره شهات امام و اطلاع خانواده خود نادرست و مغلوط خوانده است.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912081414
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس، روزنامه الاخبار به نقل از «نجيب محمد اغريبيل» خواهرزاده يك وزير ليبيايي اعلام كرد كه خروج امام موسي صدر از ليبي و سفر وي به «رم» ساختگي بوده است.

الاخبار نوشت: با انقلاب مردمي ليبي عليه معمر القذافي و رژيم وي، روايات ليبيايي‌هايي كه روزي از اركان نظام ليبي در طرابلس بوده‌اند درباره امام موسي صدر و دو همراه وي محمد يعقوب و عباس بدرالدين روزنامه‌نگار و نقش قذافي در ناپديد شدن آنان مختلف شده است.

الاخبار نوشت: نجيب محمد اغريبيل خواهرزاده "صالح زايد عبدالكريم " وزير ليبيايي كه خود را شبيه امام موسي صدر كرد و به رم ايتاليا سفر كرد تاكيد كرد كه دايي او با اين كار به ايتاليا سفر كرد تا [رژيم ليبي] شواهدي خلق كند كه نشان بدهد امام موسي ليبي را ترك كرده و به رم رفته است.

نجيب محمد اغريبيل با بيان اينكه او يكي از نزديك‌ترين افراد به دايي خود بوده است، تصريح كرد كه صالح زايد عبدالكريم، دايي او پس از سفر به رم به دست همراه شخصي خود ترور شد.

اغريبيل با بيان اينكه «مرحوم صالح مرا خيلي دوست داشت و مرا دوست و نزديك‌ترين فرد به خود حتي از نزديك‌ترين فرزندانش به خود مي‌دانست» گفت: وي آن زمان كه وزير [نماينده] تام‌الاختيار در لبنان بود، در اوايل جنگ داخلي لبنان، مرا در جلسات ويژه خود به همراه مي‌برد. وي از شخصيت‌هاي لبناني مانند كمال جنبلاط و سيد موسي صدر كه خيلي از شخصيت وي خوشش مي‌آمد، با احترام ياد مي‌كرد».

وي افزود كه دايي او اسامي امنيتي بسياري داشت كه در آن زمان اسم او صابر عبدالكريم صالح بود. چهار سال پس از ناپديد شدن امام موسي صدر، دقيقا در تابستان سال 1982، يعني آغاز جنگ دوم اسرائيل با لبنان «دفتر امنيتي قذافي وي را مامور كرد با شبيه‌سازي خود به صدر، به رم سفر كند».

اغريبيل افزود، در جلسه‌اي با يك افسر امنيتي كه (او نيز حضور داشته است)، دايي او به دوست امنيتي خود اعلام كرده است كه دفتر امنيتي به وي ماموريت ساده‌اي در رم داده است ولي مايل نيست كه اين ماموريت را بر خلاف ساده بودنش، انجام دهد ولي به هر حال مجبور است. ولي پس از چند روز جسد صالح براي خانواده‌اش برگشت كه در منطقه غرغور در طرابلس ساكن بودند جايي كه سران بلندپايه نظام در آنجا ساكنند؛ منطقه‌اي مانند منطقه الخضراء در عراق.

نجيب محمد اغريبيل افزود، قبل از اينكه جسد صالح برسد، نماينده دفتر امنيتي قذافي با خانواده دايي او تماس گرفت و اعلام كرد كه صالح در رم درگذشته است. «زمانيكه خبر مرگ وي را دادند قذافي و «صفيه» همسر او، مرگ وي را تسليت گفتند ولي پس از دو ساعت "حسن "يكي از پسران صالح وارد خانه شد و گفت كه اطلاعاتي به دست آورده است كه نشان مي‌دهد پدرش ترور شده و به مرگ طبيعي از دنيا نرفته است. آنان در اتاقش در هتل ريش مصنوعي، عينك و لباس‌هاي مذهبي پيدا كرده‌اند».

اغريبيل به نقل از حسن فرزند صالح افزود: ما تلاش كرديم در تابوت را باز كنيم ولي تابوت، صندوقي آهني با در قفل شده بود. زمانيكه تلاش كرديم با زور در آن را باز كنيم، ماموران امنيتي از صداي آن متوجه و داخل اتاق شدند و مانع باز كردن در تابوت شدند و ما را مجبور كردند تا آن را همانطور دفن كينم.

بنا بر اين گزارش، خانواده صالح پس از اين، گزارشي رسمي از مرگ صالح دريافت كردند كه دو همراه وي شهادت دادند كه صالح به هنگام پوشيدن كفش‌هاي خود در هتل دچار حمله قلبي شده است.

نجيب محمد اغريبيل در ادامه مي‌افزايد كه خانواده صالح در ادامه اطلاعاتي دريافت كردند مبني بر اينكه صالح به هنگام ماموريت خود در رم «ترور شده است» و از اينجا بود كه خانواده صالح با توجه به اينكه از باز كردن در تابوت منع شدند، اطمينان بيشتري پيدا كرد كه صالح ترور شده است.

در ادامه گزارش آمده است كه اغريبيل براي امام موسي صدر احترام قائل بوده و وي را شخصيتي بزرگ مي‌دانست كه تلاش مي‌كرد با اسرائيل مبارزه كند و شيعه و سني را يكپارچه كند.

اغريبيل همچنين اشاره كرد كه اين حقيقت را «كه دايي من خود را شبيه صدر كرده است به دلايل معلوم ذكر نكرده‌ام و اين نخستين بار است كه اين حقيقت را فاش مي‌كند زيرا مي‌دانم كه نظام [ليبي] امروز رو به فروپاشي است هر چند كه هيچ چيز قطعي نيست».

وي در ادامه تاكيد كرد كه رژيم ليبي تلاش مي‌كند شواهدي ساختگي براي اين درست كند كه نشان بدهد امام موسي صدر ليبي را ترك كرده است. رژيم ليبي پيش از اين به تصويرهاي صدر در خروج از ليبي استناد مي‌كرد. رژيم ليبي شيوه‌هايي دارد كه به ذهن هيچ كس خطور نمي‌كند ولي «روشن بود كه رژيم در خصوص صدر با نگراني شديدي رفتار مي‌كرد».

وي با بيان اينكه انسان بايد با خود صادق باشد، اعلام كرد «اين حق خانواده صدر است كه از سرنوشت او آگاه باشند. ما با صدر اختلافي نداريم. براي همين بايد در كنار خانواده او باشيم تا آنچه رخ داده است، روشن شود».

اغريبيل در پايان در خصوص آخرين اطلاعات از امام موسي صدر گفت، نمي‌داند براي او چه اتفاق افتاده است ولي «آخرين اطلاعاتي كه از افراد پرنفوذ شنيده است، نشان مي‌دهد كه وي آخرين بار با دو افسر كم‌سن و سال ديده شده است و آخرين جايي كه رؤيت شده است، پادگاني در منطقه غرب بوده است».

به گفته اغريبيل نقشي كه دايي او در اين قضيه داشته است، فقط «شبيه‌سازي خود به چهره صدر بوده است و در ربودن وي هيچ نقشي نداشته است».

در روزهاي گذشته (4 اسفند) محمد علي مهتدي كارشناس مسائل خاورميانه در نشست خبري بررسي آخرين وضعيت امام موسي صدر به نقل از مرحوم آيت‌الله بهجت اعلام كرد كه امام موسي صدر زنده است و بازخواهد گشت.

مهتدي گفت: در ديداري كه چند سال پيش با آيت‌الله بهجت داشتم، از وي در خصوص سرنوشت امام صدر سؤال كردم كه وي پاسخ داد او زنده است.

مهتدي افزود: آيت‌الله بهجت تأكيد كرد، حوادثي در آينده رخ مي‌دهد كه امام موسي صدر بازخواهد گشت و يادآور شد كه وي ذخيره الهي است و خداوند خواسته كه زماني بازگردد و نقش مهمي در منطقه ايفا كند.
لینک خبر:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912110741

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يعني ممكنه بعداز32 سال ايشون هنوز زنده باشه و تواسارت به شهادت نرسيده باشه اونم در حالي كه تو اين مدت هيچ اطلاعاتي راجع به امام موسي صدر منتشر نشده و هر چي هست حدس و گمانه زنيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایشون الان 82 سالشون است
موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر
اخرین اخبار رو در مورد ایشون و تمام صحبت و تلاش هایی که مسئولین در مورد ایشون زده یا انجام دادن رو داره از قبیل تلاش های امام خمینی و سخنان ایت الله بهجت ..
http://imamsadr.ir/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر
اخرین اخبار رو در مورد ایشون و تمام صحبت و تلاش هایی که مسئولین در مورد ایشون زده یا انجام دادن رو داره از قبیل تلاش های امام خمینی و سخنان ایت الله بهجت ..
http://imamsadr.ir/
[/quote]

با سلام
suncry4 عزیز ممنون. خیلی به درد خورد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول که اقای master1986 خواهش می کنم

خبری در سایت imamsadr.ir منتشر شده که چند تای اخرو شو می زارم

قذافی: من امام موسی صدر را ربودم
http://imamsadr.ir/news/news.php?id=6278
آخرین خبر درباره سرنوشت امام موسی صدر از زبان قذافی :
http://imamsadr.ir/news/news.php?id=6279

[size=18] و اما خبر بحث بر انگیز:[/size]

[color=blue][/color]:
[color=blue]آیت الله صدر زنده هستند و مسافرایران [/color]

[size=12][/size]

حضرت آيت الله العظمي شيخ محمد شاه آبادي امروز در پايان جلسه درس اصول اعتقادات، در پاسخ به سوالي در مورد آخرين وضعيت امام موسي صدر اشاره داشتند كه «آقاي صدرزنده است و مسافر ایران.»

متن آخرين جلسه درس اصول اعتقادات معظم له، در حال آماده سازي است و بر اين اساس به زودي اين خبر تكميل خواهد شد.



حضرت آيت الله العظمي شيخ محمد شاه آبادي امروز در پايان جلسه درس اصول اعتقادات، در پاسخ به سوالي در مورد آخرين وضعيت امام موسي صدر اشاره داشتند كه «آقاي صدرزنده است و مسافر ایران است.»

متن آخرين جلسه درس اصول اعتقادات معظم له، در حال آماده سازي است و بر اين اساس به زودي اين خبر تكميل خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدایا خودت بزرگترین قدرت هستی .خدایا عظیم تویی .پس خودت دست ما رو بگیر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای فرامنطقه‌ای در 15 پایگاه خاورمیانه مستقر شده اند
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: در منطقه خاورمیانه 15 پایگاه نظامی از مصر تا خلیج فارس میزبان قدرت‌های بیگانه و فرا منطقه‌ای هستند که در این 15 پایگاه وسایل پروازی قدرت اصلی این نیروها را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، امیر دریابان علی شمخانی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی صبح امروز در همایش سراسری ارتباطات ناوبری نظارت و مدیریت ترافیک هوایی که در دانشگاه هوایی شهید ستاری ارتش درحال برگزاری است، موضوع دفاع را یک موضوع 4 سطحی دانست که شامل زمین، دریا، هوا و فضا می‌شود که به اعتقاد وی دو سطح هوا و فضا بر روی سطوح زمین و دریا تأثیر اساسی دارند.

شمخانی با بیان اینکه امروز قدرت بخش نظامی و توسعه اقتصادی متأثر از هوا به مفهوم آسمان و فضا به مفهوم جو و ماورای جو است، خاطرنشان کرد:‌ امروز وقتی به اخبار مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که مهمترین مسئله موضوع لیبی و مهمترین موضوع در لیبی مسئله کنترل پروازها در این کشور است.

وی ادامه داد: در گذشته نیز در جنگ متحدین علیه عراق شاهد حملات هواپایه به این کشور بودیم و وقتی به بررسی عملکرد نیروهای معارض کشورمان نیز می‌پردازیم، می‌بینیم که قدرت هوایی از ارکان اصلی آنهاست و جنگ هواپایه هنوز به عنوان جنگ سنتی و رایج ابرقدرت‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند برای ما هم فرصت باشد و هم تهدید.

این فرمانده ایام دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های منطقه‌ای کشورمان، ایران را دارای مناطق حیاطی فراوان دانست و گفت:‌ در منطقه خاورمیانه که ملتهب‌ترین جغرافیای جهان است، 15 پایگاه نظامی از مصر تا خلیج فارس میزبان قدرت‌های بیگانه و فرا منطقه‌ای هستند که در این 15 پایگاه وسایل پروازی قدرت اصلی این نیروها را تشکیل می‌دهد.

شمخانی تصریح کرد: در این فضا ما نباید تنها به دنبال وسایل پروازی با سرنشین باشیم بلکه باید بیشتر از آن با موضوع پرنده‌های بدون سرنشین سرمایه‌گذاری کنیم که یکی از قابلیت‌های محوری ما و دشمنان ما است.

وی با اشاره به موضوع ارتباطات، ناوبری، نظارت و مدیریت ترافیک هوایی، این امر را اتوماسیون کردن موضوع کنترل و مراقبت با به حداقل رساندن نقش انسان دانست و افزود: بزرگترین سؤال این است که ببینیم در 3 موقعیت زمانی عادی (سفید)، بحران (زرد) و درگیری (قرمز)، نقطه بهینه امنیت و ایمنی در کجا قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه ما امروز در یک جنگ تمام عیار بدون شلیک توپ و غرش هواپیما با دشمن هستیم، گفت: این جنگ یک نزاع فرهنگی نابرابر است که هرچند در آن کشته می‌دهیم ولی تشییع جنازه نداریم.

شمخانی افزود: دشمنان علیه علم، اقتصاد و فرهنگ ما جنگ بزرگی را شروع کردند و به دنبال محدودسازی ما در بدست آوردن فنآوری‌های روز جهان هستند که در این مسیر از تمامی ابزارهای خود از تفنگ گرفته تا مسائلی مانند کرم بدافزار استاکس نت استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار این موارد ژئوپلتیک ما نیز مورد تهاجم است؛ برای مثال درحالی که ایران ارزانترین، کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر انتقال گاز است، آنها سعی می‌کنند تا ایران را از این معادلات حذف کنند و یا درحالی که تنگه هرمز یک مزیت نسبی برای ما ایجاد کرده ،باز دشمنان سعی دارند طوری طراحی کنند که مبادلات از جایی غیر از تنگه هرمز صورت بگیرد تا اهمیت این منطقه برای ما کم شود.

این کارشناس مسائل نظامی ملت ایران را ملتی رفاه‌خواه با تاریخ و جغرافیای غنی و جمعیتی بالغ بر 75 میلیون نفر دانست و گفت: عدم توجه ما به این طرح‌ها و موضوع نظارت هدایت و کنترل هوایی می‌تواند ما را در شرایط انزوا قرار دهد.

شمخانی یادآور شد: برای همین است که همواره سرلوحه مقام معظم انقلاب در مجامع علمی و نظامی تأکید بر جنبش نرم‌افزاری است و این امر در چشم‌انداز 20 ساله نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: جمعیت جهان و تحصیل‌کرده ما علی‌رغم تمامی مشکلاتی که وجود دارد، می‌تواند حلال و مشکل‌گشای نظام در این مسائل باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ادامه داد: پیشینیه علمی ما گواه آن است که مثلا در زمینه فضایی از سال 80 ما به این نقطه رسیدیم که باید در فضا حضور داشته باشیم و در حقیقت آنچه‌ در سال 84 صورت گرفت، ریشه در سرمایه‌گذاری‌های سال 80 دارد.

شمخانی گفت: هرچند دشمن به دلیل سرمایه‌گذاری قبلی در فضا و تعدد وسایل از ما قدرتمندتر و پیشرفته‌تر است اما باید بدانیم که آنها به همان میزان که به فضا اتکا دارند، آسیب‌پذیر نیز هستند بنابراین ما باید به دنبال تبیین چگونگی شکار فرصت‌ها باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود جهان امروز را متشکل از تعاریف و مفاهیمی دانست که دائما در حال دگرگونی و تغییر هستند و افزود: ملتی می‌تواند در این زمینه پیشرفت داشته باشد که در شکار فرصت‌ها از بقیه پیشی بگیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی افزود: امنیت نیز در همین مقوله تعریف می‌شود و در اصل تمامی مؤلفه‌های امنیت ملی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را نیز دربر می‌گیرد.

شمخانی ادامه داد: جهان آینده را 4 پیشران عمده مانند جهانی‌سازی، نابرابری جهانی، فناوری نوآورانه و تغییرات محیطی و اقلیمی سامان می‌دهد که مسئله ارتباطات، ناوبری نظارت و مدیریت هوایی متأثر از 2 پیشران عمده یعنی تکنولوژی فناورانه و جهانی‌سازی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکنولوژی در همه دوره‌ها در جنگ‌ها نقش مؤثری داشته که می‌تواند بر استراتژی و تاکتیک در عرصه نبرد تأثیر بگذارد.
انتهای خبر

لینک مطلب: http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/?Id=33834

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] این فرمانده ایام دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های منطقه‌ای کشورمان، ایران را دارای مناطق حیاطی فراوان دانست و گفت:‌ در منطقه خاورمیانه که ملتهب‌ترین جغرافیای جهان است، 15 پایگاه نظامی از مصر تا خلیج فارس میزبان قدرت‌های بیگانه و فرا منطقه‌ای هستند که در این 15 پایگاه وسایل پروازی قدرت اصلی این نیروها را تشکیل می‌دهد.
[/quote]
اين 15 پايگاه ميتونه هدف خوبي واسه گردانهاي موشكي ما باشه٬ بخصوص فرودگاههاشون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زلزله 9/8 ریشتری ژاپن به تأسیسات هسته‌ای فوکوشیما آسیب وارد کرده و دولت توکیو را مجبور کرد که در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام و 11 رآکتور هسته‌ای را تعطیل نماید.

زلزله 9/8 ریشتری ژاپن به تأسیسات هسته‌ای فوکوشیما آسیب وارد کرده و دولت توکیو را مجبور کرد که در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام و 11 رآکتور هسته‌ای را تعطیل نماید.
به گزارش «جوان» روز گذشته همزمان با وقوع زلزله مرگبار در ژاپن، همه 11 رآکتور اتمی این کشور برای جلوگیری از وقوع حادثه به طور خودکارخاموش شدند ولی منابع ژاپنی اعلام کردند که چند نیروگاه دچار آسیب شده و خطر نشت مواد رادیواکتیو از آنها وجود دارد.
به گزارش رویترز سیستم خنک‌کننده نیروگاه برق هسته‌ای فوکوشیما دایچی در اثر زلزله دیروز صبح ژاپن از کار افتاد و دولت ژاپن ضمن اینکه از ساکنان منطقه تا 3 کیلومتری خواسته که این منطقه را ترک کنند، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.
مسئولان نیروگاه فوکوشیما دایچی تأیید کرده‌اند که سطح آسیب موجود در این نیروگاه به سطحی پایین رسیده و خطر نشت مواد رادیواکتیو وجود دارد ولی هنوز هیچ گزارشی از نشت مواد هسته‌ای در منطقه منتشر نشده است.
دولت ژاپن بعد از اعلام وضعیت فوق‌العاده، یک گروه ویژه را مأمور کنترل وضعیت بحرانی نیروگاه کرده است.
همزمان با نیروگاه فوکوشیما، سه رآکتور هسته‌ای در شرکت تولید برق توکوهو در تأسیسات هسته‌ای اوناگا نیز در اثر وقوع زلزله به طور خودکار از کار ایستاد.
به گفته منابع ژاپنی بعد از وقوع زلزله، خروج دود از ساختمان این نیروگاه مشاهده شده و شرکت مسئول حفاظت از این نیروگاه نیز تلاش خود را برای کنترل اوضاع انجام داده است.

http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=347558

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]جزییات انفجار در نیروگاه اتمی ژاپن[/size]/مرگ 1600 نفر در زلزله و سونامی
حوادث > خارجی - مالک بزرگترین نیروگاه هسته ای ژاپن خبر انفجار در یکی از راکتورها را تایید کرد و این در حالی است که مقامات رسمی ژاپن از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

خبرگزاری کیودو گزارش دادمقامات شرکت توکیو الکتریک می گویند در راکتور شماره یک دایچی انفجاری رخ داده است که منجر به زخمی شدن 4 کارگر شده است. این شرکت اعلام کرده هوای فشرده شده داخل کانتینر پخش شده است که این موضوع باعث فرو ریختن سقف یکی از ساختمانهای عمده راکتور شده است.
این شرکت جزییات بیشتری را منتشر نکرده است و این در حالی است که مقامات رسمی در ژاپن از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند که این موضوع به پیچیدگی بیشتر و انتشار شایعات دامن زده است. ظاهرا برق سیستم خنک کننده قطع شده و به همین خاطر فشار از داخل کانتینر حامل هوا زیاد شده است.

همچنین ان اچ ک گزارش داده که دیواره راکتور شماره یک دای ایچی بعد از ذوب شدن تدریجی فرو ریخته است.

در همین حال مقامات صحبت از مرگ 1600 نفر بعد از گذشت یک روز از زلزله و سونامی کرده اند. میزان رادیو اکتیو منتشر شده در منطقه 1015 میکرو اعلام شده که به اندازه میزان یک سال دریافتی بدن انسان از این ماده خطرناک است که باعث بروز خطرات انسانی و محیط زیستی می شود. قبلا اعلام شده بود مردم در شعاع 10 کیلومتری خانه های خود را ترک کرده اند که اینک از مردم در شعاع 20 کیلومتری نیز درخواست شده تا سریعا خانه های خود را ترک کنند.
http://www.khabaronline.ir/news-136597.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا حتما تو کشورشون تو فسق و فساد از شیطان هم جلو زدن که خدا این بلا رو سرشون اورده.دوستان اینجور حوادث رو اصلا طبیعی فکر نکنید.درباره اینجور حوادث الا ماشا الله حدیث و روایت داریم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كشورهايي كه از نظر فساد خيلي بدتر از ژاپن هستن هم داريم ولي زلزله به اين شدت نداشتن ! ژاپن روي كمربند زلزله جهان قرار داره و زلزله هاي زيادي در اين كشور اتفاق مي افته.

(ژاپن در محدوده فرورانش ورقه اقيانوس آرام به زير ورقه زمين ساختي اورازيا واقع است. به اين ترتيب كه به دليل بازشدگي در رشته كوه ميان اقيانوسي وسط اقيانوس آرام، پوسته اقيانوسي در حال ايجاد و گسترش در پهنه مياني اقيانوس آرام و در نتيجه رانده شدن بخش هاي قديمي تر پوسته اقيانوسي به سوي شرق و غرب و فشار آوردن به حاشيه هاي ساحلي پیرامون اين اقيانوس است.

و سرانجام، اين پوسته اقيانوسي در حال رانده شدن به سوي كناره هاي اقيانوس آرام به زير پوسته قاره اي در محدوده خشكي هاي پیرامون اين اقيانوس پهناور فرو مي رود. دليل فرورانش، عمدتا وزن سنگين تر پوسته اقيانوسي است و اينكه ضخامت پوسته اقيانوسي بين 6 تا 8 كيلومتر است، در حالي كه پوسته قاره اي سبكتر ولي ضخامتي متغير ـ تا حداكثر حدود 70 كيلومتر ـ دارد. اين وضع موجب مي شود كه در محدوده پيرامون اقيانوس آرام ـ پاسيفيك ـ محدوده اي بسيار فعال از نظر وقوع زلزله و آتشفشان به نام «حلقه آتش» (Ring of Fire) وجود داشته باشد.
)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سمندون جان يه جورايي درسته اما دلايل علمي هم جايه خودشو داره.
در ضمن من فكر نميكنم كشوري كثيف تر از اين قوم فاسد وجود داشته باشند.كاش ميشد بگم كه اينها پا رو از چه چيزهايي فراتر گذاشتن.البته با يه سرچ ميتونيد بفهميد كه ..........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.