Recommended Posts

[align=center]كويت: آماده استقبال از آوارگان جنگي ايران هستيم![/align]

[align=center]تصویر[/align]

روزنامه "السياسه" چاپ كويت در شماره امروز (پنجشنبه) خود از آمادگي كامل كابينه اين كشور براي مقابله با پيامدهاي هاي حمله نظامي آمريكا به ايران خبر داد و نوشت: كابينه كويت روز گذشته در بيانيه اي آمادگي كامل خود را براي مواجهه با پيامدهاي حمله نظامي احتمالي عليه ايران از جمله پذيرايي از آوارگان ايراني و ‌احتمال وقوع حوادث تروريستي عليه تاسيسات و مراكز حياتي اين كشور اعلام كرد.

به گزارش عصرايران (asriran.com)، اين بيانيه پس از نشست مشترك كميته امور خارجي پارلمان كويت و جمعي از اعضاي كابينه به رياست "جابر المبارك" معاون نخست وزير و حضور وزيران خارجه،‌ بهداشت،‌ بازرگاني،‌ اطلاع رساني،‌ برق و آب صادر شد.

شخص معاون نخست وزير،‌ مسئوليت دو وزارتخانه كشور و دفاع را نيز همزمان برعهده دارد.

وزير بهداشت نيز در اين نشست مطالبي را درباره احتمال انتشار مواد راديو اكتيو از نيروگاه اتمي بوشهر عنوان و تاكيد كرد: تفاوت هاي بسياري ميان نيروگاه هاي اتمي بوشهر و چرنوبيل وجود دارد. هم اكنون خطري از جانب نيروگاه اتمي بوشهر ما را تهديد نمي كند چرا كه اين نيروگاه هنوز فعال نشده است.

همچنين منابع مطلع به روزنامه "السياسه" گفتند كه كابينه كويت آمادگي كامل براي تعامل با آوارگان ايراني كه در اثر جنگ احتمالي در كشورشان به كشورهاي منطقه فراري مي شوند را دارد.

در اين نشست همچنين اعضاي كابينه به نمايندگان پارلمان كويت اطلاع دادند كه به شدت تماس هاي خود را با كشورهاي بزرگ و دوست با هدف ترغيب ايران به همكاري با جامعه بين المللي گسترش داده اند.

"شيخ محمد الصباح" وزير امور خارجه كويت هم در اين نشست به حاضران اطمينان داد كه احتمال وقوع جنگ بعيد است چرا كه مسئولان ايراني در اين باره كاملا آگاه هستند و از خطرات وقوع جنگ اطلاع داشته و تمايلي به درگيري نظامي ندارند.

"جاسم الخرافي" رئيس پارلمان كويت نيز در اين نشست با بعيد دانستن احتمال وقوع جنگ عليه ايران،‌بر تلاش هاي تهران براي تداوم امنيت و ثبات منطقه تاكيد كرد و گفت: اقدامات پيشگيرانه كويت به دليل نگراني هاي اين كشور است كه در دو دهه گذشته و در تعامل با بحران عراق در زمان صدام گذرانده اند.

"محمد الصقر" رئيس كميته سياست خارجي پارلمان كويت نيز با مثبت ارزيابي كردن سفر اخير خود به تهران گفت: هم اكنون سه فروند ناو هواپيمابر در منطقه حضور دارند كه با هدف حمله نظامي يا تهديد به آن در آبهاي منطقه حضور دارند.

وي همچنين تاكيد كرد كه وضعيت كنوني براي مذاكرات ميان ايران و آمريكا كاملا مهيا و فراهم است.

منبع :
تصویر

از خوندن اين خبر خيلي ناراحت شدم ، اما يكي از دوستان جوابشون رو در همون سايت داده بودن :

یادشون رفته تو حمله صدام به کویت آمده بودند ایران سوراخ موش می خریدن ولی مشکلشون اینه که نمی دونن ما مثل اونا نیستیم که خاکمونو بزاریم و در بریم به ما می گن ایرانی یعنی وطن پرست به کویتیهام توصیه می کنم جاهای خالیشونو بدن بهمون سربازای آمریکایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]دومین حمله ارتش انگلیس به سفارت ایران[/align]

[align=center]تصویر[/align]

بنا بر گزارش برخی رسانه‌های عربی، نیروهای انگلیسی شامگاه پنج‌شنبه از داخل یك خودروی گشتی نظامی به سركنسول‌گری ایران در بصره تیراندازی كردند. این حادثه پنج‌شنبه شب رخ داده است اما از میزان خسارات احتمالی آن خبری در دست نیست.

چند ساعت پس از انتشار این خبر، سرفرماندهی نیروهای چند ملیتی در عراق طی بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای انگلیسی یك فرد مسلح را در نزدیكی سركنسول‌گری ایران هدف گرفته بوده‌اند. بنا بر این بیانیه، گشتی‌ انگلیسی در مسیر خود به سوی كاخ‌های دولتی بصره قرار داشت كه از سوی اشخاص مسلح در منطقه «السراجی» در مجاور سركنسول‌گری ایران هدف قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای انگلیسی پس از این حادثه، به مدت 10 دقیقه با افراد مسلح درگیر شدند كه در پی آن،‌ یكی از این افراد زخمی شد. ظاهراً در نهایت نیروهای انگلیسی با پرتاب نارنجك‌های دودزا موفق به گریز از محل درگیری شده‌اند.

این دومین اقدام نظامیان انگلیسی در تعرض به سركنسول‌گری ایران در بصره پس از ماجرای بازداشت ملوانان این كشور توسط مرزبانان ایرانی در آب‌های اروندرود به شمار می‌رود.
پیش از این، نیروهای انگلیسی نهم فروردین‌ماه گذشته با محاصره دو ساعته ساختمان سركنسول‌گری ایران در بصره، از همه طرف به سوی این ساختمان تیراندازی كرده و جنگنده‌های انگلیسی نیز بر فراز ساختمان سركنسول‌گری به پرواز درآمده بودند.
در پی اقدام تحریك آمیز نظامیان انگلیسی علیه سركنسولگری ایران، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای بر مسوولیت مقامات ذیربط عراقی در تامین امنیت كاركنان سركنسولگری ایران در بصره تاكید كرد. در این اطلاعیه ضمن اعلام مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وزارت خارجه عراق آمده بود: طرفهای ذیربط در عراق برابر با كنوانسیونهای بین‌المللی در راستای تامین امنیت كاركنان سركنسولگری ایران باید اقدام نمایند.

ایالات متحده نیز حدود 4 ماه قبل با حمله به دفتر ارتباطی ایران در شهر اربیل 5 دیپلمات جمهوری اسلامی را در اقدامی غیرقانونی بازداشت کرده و تاکنون از آزاد کردن آنان خودداری ورزیده‌اند.

منبع : Aftabnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آفتاب: دیپلمات‌های بلندپایه پنج‌عضو دائم شورای امنیت و آلمان روز پنجشنبه در برلین گردهم خواهند آمد تا راه‌های «مقابله با خودداری ایران از پذیرش خواسته های شورای امنیت سازمان ملل در زمینه تعلیق غنی‌سازی اورانیوم» را به بحث بگذارند. به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت جورنال» نیکولاس برنز معاون وزیر امور خارجه سرپرستی هیات نمایندگی آمریکا را در این نشست بر عهده خواهد داشت و قرار است سایر اعضای گروه 1+5 نیز در همین سطح در اجلاس شرکت نمایند. قرار است بررسی راههای آغاز دوباره گفتگوها با ایران و یا تشدید فشارها علیهه این کشور بصورت توامان در اجلاس برلین مورد بحث و بررسی قرار گیرد. بنا به گزارش این روزنامه آمریکایی بررسی راه‌حل پیشنهادی محمدالبرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موسوم به «تایم‌اوت دوجانبه» یکی از محورهای اصلی گفتگوهای برلین خواهد بود. بر اساس این طرح ایران خواهد پذیرفت که از توسعه فعالیت‌های غنی‌سازی‌اش در طول زمان مذاکرات خودداری کرده و در مقابل کشورهای غربی نیز فرآیند تشدید تحریم‌ها و فشارهای سیاسی بر تهران را در شورای امنیت متوقف خواهند ساخت. ایران اکنون چند سانتریفیوژ دارد؟ [کلیک کنید] آمادگی مشروط غرب برای مصالحه با ایران [کلیک کنید] یک دیپلمات غربی نزدیک به IAEA دیروز به خبرگزاری آسوشینتدپرس گفته ‌بود که ایران موفق به افزایش تعداد دستگاههای سانتریفیوژ فعال خود به 1600 عدد شده ‌است، خبری که به ادعای وی در صورت تائید توسط بازرسان آژانس می‌تواند باعث تقویت موضع ایالات متحده و تروئیکای اروپایی در شورای امنیت شود. برگزاری نشست برلین تنها یک هفته پس از آن صورت می گیرد که نمایندگان این شش کشور با حضور در لندن به بررسی نتایج گفتگوهای خاویر سولانا رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی لاریجانی مذاکره کننده ارشد اتمی کشورمان پرداخته بودند. دو روز قبل، رئیس کمیسیون سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا فرآیند گفتگوهای پیش‌رو با طرف ایرانی بر سر برنامه اتمی کشورمان را «بسیار سخت» توصیف کرد. خاویر سولانا روز دوشنبه خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل گفت: «همانطور که شما نیز می‌دانید موضوع (بحران اتمی ایران) بسیار دشوار شده ‌است زیرا آنچه ما از تهران می‌خواهیم توقف فعالیتهای غنی‌سازی (اورانیوم) در طول مدت برگزاری مذاکرات است، امری که حصول توافق بر سر آن هم‌اینک بسیار دشوار می‌نماید»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر[/align]

آفتاب-سرگه بارسقیان: واشنگتن محورهای استراتژی سه گانه خود درقبال تهران را اعلام کرد :انزوا، تضمین فشار بین المللی به ایران و گردهم آوردن ائتلاف جهانی علیه فعالیت های هسته ای ایران .

کاخ سفید ایران را به بررسی این گزینه ها دعوت می کند و تهران را به اقدام اخیر کره شمالی مبنی بر آنجه "دست کشیدن این کشور از ساخت تسلیحات اتمی " می خواند ارجاع می دهد .علیرغم آنکه تقویت هریک از سه ضلع مثلث استراتژی فوق با تقویت اضلاع دیگر امکان پذیر است و همپوشانی دیپلماتیک در پیگیری هر یک از این سیاست ها با راهبردهای دیگر دیده می شود اما در اهتمام واشنگتن بر جامه عمل پوشاندن به این استراتژی ها دو هدف عمده نهفته است :

اولین هدف امریکا از انزوای ایران و ترغیب کشورهای اروپایی ،توسعه یافته و در حال توسعه به همراهی با قطعنامه شورای حکام و متعاقب آن قرار گرفتن در جبهه مقابل ایران ،مقابله با دغدغه "آپارتاید هسته ای " بود که ایران بارها جهان غرب را به پیگیری آن متهم کرده و احمدی نژاد نیز در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل به کشورهای در حال توسعه هشدار داده بودکه اعمال تبعیض یا آپارتاید هسته ای مختص ایران نیست و این دغدغه تمامی کشورهای محروم از فناوری اتمی باید باشد که قدرتهای بزرگ برسر دست یابی کشورهای دیگر به این تکنولوژی مانع تراشی خواهند کرد .

امریکا در شورای حکام تلاش کرد تا آرایش آرا را به گونه ای سامان دهد که طرح آپارتاید هسته ای از جانب کشورهای مخاطب ایران به شکست انجامد .نیکلاس برنز ،معاون وزیر امور خارجه آمریکا و از مسوولان امور کنترل تسلیحاتی این کشور در بیانیه ای که پس از رای گیری قطعنامه شورای حکام منتشر شد اعلام کرد :برای امریکا خیلی مهم است که هند همراه با اکثریت رای داده است ،این قطعنامه ضربه ای به اقدام ایران بود که می کوشید این موضوع را به بحث کشورهای توسعه یافته در برابر جهان در حال توسعه تبدیل کند .

دومین هدف آمریکا ترغیب ایران به بازگشت به میز مذاکره با اروپا است تا این بار تهران با درک شکل گیری ائتلافی بین المللی علیه خود،آلترناتیوی جز ادامه گفتگوها با اروپا وپذیرش خواسته های آن نیابد . اینکه دورنمای استراتژی ایالات متحده تا بدینجا امتداد یافته و سیاست " گام دوم " را اعلام نمی کند گویای این است که مقامات کاخ سفید اطمینان دارند ایران در همین شرایط نیز راهی جز تمکین نخواهد داشت و مع الوصف همان راهی را می پیماید که کره شمالی پیمود با این تفاوت که اگر کره شمالی پس از سال ها تحریم و تهدید به این نقطه رسید ایران حتی نمی گذارد طعم تحریم را بچشد و اگر هم جام تحریم را سر کشید دیری نخواهد پایید که مذاکرات راهگشا را از سرمی گیرد .

کاندولیزا رایس در گفتگو با نیوزویک بر این گمانه زنی صحه می گذارد :"قطعاً براي ايرانيان مهم است که پرونده آنها به شوراي امنيت نرود. چرا در نظر آنها عدم ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت مهم است؟ به اين خاطر که در نظر مردم ايران بحث مشروعيت نظام مطرح است. آنها نمي خواهند که يک کشور مطرود داشته باشند. مردم ايران، مردم کره شمالي نيستند. ايران توانايي تحمل انزواي بيش از حد جامعه بين المللي را ندارد... مي دانيم که اقتصاد ايران بر پايه نفت استوار است اما در عين حال اين اقتصاد عمل نمي کند و نمي تواند به جمعيت عظيم قشر فقير و نيمه بيکار جامعه که احمدي نژاد را به قدرت رساندند، منافعي برساند. بنابراين اينطور فکر نکنيم که ايرانيان در جريان مسئله هسته اي مسئوليت و تعهدي نخواهند داشت و آسيب پذير نخواهند بود. اگر ايران کاملاً از جامعه بين المللي منزوي شود، آنوقت بسيار آسيب پذير خواهد شد. به اين خاطر است که آنها سخت مبارزه مي کنند تا به انزوا کشيده نشوند. اما اين قضيه چه نفعي به ما مي رساند؟ در واقع قدرت همکاري با ديگران را به ما مي دهد و اينکه تلاش کنيم ايرانيان را مجاب کنيم به تعهدات خود پاي بندي باشند و از فناوري که به سلاح اتمي منتهي مي شود، صرف نظر کنند."

با این حساب امریکا در تلاش است تا با در آوردن " چماق ها " از پستو، تهران را تشویق به پذیرش " هویج "کند و از این رو استراتژی انزوا، فشار و ائتلاف چماقی است که ایران برای اجتناب از آنها هویج "مذاکره و امتیاز " را به ناچار برخواهد گزید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انگلیس بدون بلر؛ آشتی یا تقابل با ایران؟ آفتاب: یک کارشناس مسایل بین‌المللی با رد احتمال تغییر سیاست لندن در برابر تهران در پی کناره‌گیری تونی بلر از مقام نخست وزیری تأکید کرد «مشکل بلر مسأله عراق بود و در موارد دیگر بریتانیا تغییری در سیاست‌های خود نخواهد داد». دکتر داوود هرمیداس باوند به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «آنچه آقای براون نام اشتباه بر آن نهاده درباره مسایل عراق است. ممکن است موضع بریتانیا درباره مسأله عراق تعدیل شده و صحبت‌هایی درباره خروج احتمالی نیروهای انگلیسی از جنوب عراق مطرح شود اما در دیگر موارد احتمال تغییر خط مشی بریتانیا بعید است». وی افزود: «براون درباره مسایل هسته‌ای ایران همان رویه «تصمیم‌گیری به وسیله اتحادیه اروپا و شورای امنیت» را پیگیری می‌کنند و بعید می‌دانم سیاست‌های این کشور در این زمینه تغییر یابد.». باوند بریتانیا را دارای سابقه دیرین در روابط با گروه‌های سیاسی عراق دانست و با اشاره به احتمال تعدیل نسبی در موضع لندن درباره عراق اظهار داشت: «اظهارنظر براون در راستای پیروزی حزب متبوعش در انتخابات آتی پارلمان آن کشور است. مهمترین پیام براون، در واقع پیام انتخاباتی است. از سویی مشکل بزرگ بلر عراق بوده و این تغییرات به آن معنی نیست که در رویه کلی سیاست‌های انگلستان در خاورمیانه تحولی خاص بروز خواهد یافت». این کارشناس مسایل بین‌المللی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران نیز اظهار داشت: «آقای متکی بر این باور است که چون براون به اشتباهات بلر اشاره کرده و سیاست خود را جبران خطا‌ها می‌داند، این امر مجموعه مسایل و مشکلات منطقه‌ای را فراگرفته و موجب تغییر کلی موضع بریتانیا می‌شود. اما من گمان نمی‌کنم این اتفاق بیافتد». دکتر باوند در پایان بار دیگر به موضع انگلستان در خصوص مسأله هسته‌ای ایران و تغییرات احتمالی در این زمینه اشاره کرد و افزود: «تصمیم‌گیری در این زمینه به صورت دسته‌جمعی است. حتی اگر قرار باشد انگلستان تعدیلی را پیشنهاد کند آن را در میان گروه‌های 1+5 مطرح می‌کند و چنانچه این مجموعه آن را بپذیرد از طریق سولانا اقدام می‌شود. بنابراین بریتانیا به صورت منفرد در مقام چاره‌جویی درباره این امر نیست.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس: اخبار منتشره درباره طرح ايران در مورد جزاير سه گانه سناريويي ساختگي است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك منبع آگاه اخبار منتشره مبني بر طرح ارائه شده از سوي ايران به مقامات امارات درباره جزيره ايراني ابوموسي را سناريويي ساختگي و بي پايه خواند و تصريح كرد: مسائل مربوط به سوء تفاهم درباره اين جزيره از طريق گفت‌وگوهاي دوستانه حل مي‌شود. [/align]

يك منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، اخبار منتشره از سوي برخي رسانه‌ها در خصوص طرح مطروحه از سوي جمهوري اسلامي ايران به مقامات امارات درباره جزيره ايراني ابوموسي را يك سناريو ساختگي و بي‌پايه خواند و هدف از انتشار اين گونه اخبار را تحت تاثير قرار دادن آثار و نتايج سازنده و مفيد سفر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران به امارات عربي متحده و نتايج حاصل از اين سفر عنوان كرد.
اين منبع افزود: روزنامه‌هايي كه اين گونه اخبار را منتشر كرده‌‌اند به لحاظ حرفه‌اي اخبار آنها از منابع قدرت‌هاي استعماري تغذيه مي‌شود.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره تاكيد داشته مسائل مربوط به سوء تفاهم درباره جزيره ايراني ابوموسي از طريق گفت‌وگوهاي دوستانه و برادرانه قابل حل است.
روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط چاپ لندن روز گذشته از طرح احمدي‌نژاد رئيس جمهوري ايران براي حل مسئله جزاير سه‌گانه خبر داده بود.
اين روزنامه نوشت: محمود احمدي نژاد آماده بازگشت به توافقنامه تقسيم اداره جزيره ابوموسي و صرف نظر كردن از موضوع حاكميت كامل بر اين جزيره است و ايران همچنين تغييرات جغرافيايي و دموگرافي به نفع حاكميت كامل ايران بر اين جزيره را متوقف خواهد كرد.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]گزارش فارس از مذاكرات رئيس مركز مطالعات استراتژيك روسيه با همتاي ايراني : روسيه يكجانبه گرايي آمريكا را نمي‌پسندد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

خبرگزاري فارس: رئيس مركز مطالعات استراتژيك روسيه در ديدار با ذاكر اصفهاني همتاي ايراني خود، تاكيد كرد: روسيه يكجانبه گرايي آمريكا را نمي پسندد و نمي‌خواهد شاگرد آمريكا باشد بلكه به دنبال اين است كه از ايران حمايت كند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، رئيس مركز مطالعات استراتژيك مسكو با حضور در مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري به گفتگو با رئيس و كارشناسان اين مركز درباره ديدگاه‌هاي موجود و زمينه هاي همكاري در مسائل استراتژيك في مابين پرداخت.
در ابتداي اين نشست، عليرضا ذاكر اصفهاني مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري، با معرفي پروفسور نامكين، خواستار ارائه توضيحاتي در خصوص فعاليت هاي مركز مطالعات استراتژيك مسكو شد كه وي اظهار داشت: اين مركز غير انتفاعي بوده و از سال 1990 با دفتر مطالعات وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي در ارتباط بوده است. همچنين فعاليت هاي ما محدود به مرزهاي جغرافيايي روسيه نبوده و در مواردي همچون ارائه مشاوره به دبيركل سازمان ملل و مطالعه پيرامون تبادل فكري دنياي اسلام و غرب، وضعيت روسيه در ارتباط با كشورهاي مختلف و بررسي چشم اندازهاي 15 ساله و 20 ساله فعاليت هايي صورت مي گيرد.

*روسيه يكجانبه گرايي آمريكا را نمي پسندد

در ادامه اين نشست رئيس مركز مطالعات استراتژيك مسكو در پاسخ به سؤالي درباره آينده روسيه و چالش احتمالي با غرب كه نمونه‌اي از آن در كنفرانس امنيتي مونيخ از سوي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ابراز شد، تاكيد كرد: در اين كنفرانس پوتين به كسي حمله نكرد، اما ما يكجانبه گرايي را نمي پسنديم. آمريكا نگراني هاي ديگري نيز نظير انتقال سپر موشكي و سيستم هاي حسگر در لهستان و چك ايجاد كرده است.
وي با اشاره به تمايل دموكرات ها به انقلاب هاي رنگين در مقابل نئومحافظه كاران كه به اعمال مستقيم زور اعتقاد دارند، افزود: پوتين در كنفرانس مونيخ مخالفت صريح خود را با اعمال زور اعلام كرده و همكاري براي حل مشكلات را از طريق سازمان هاي بين المللي دانست. همچنين نسبت به خطرات يكجانبه گرايي مشابه به آنچه در عراق رخ داد، هشدار داد. يك نماينده كنگره آمريكا زماني به من گفت كه در خاورميانه فقط يك كشور صاحب دموكراسي واقعي داريم و آن اسرائيل است اما در حال حاضر ما ثمرات اين دموكراسي را در عراق و افغانستان مشاهده مي كنيم.

*روسيه نمي خواهد شاگرد وردست آمريكا باشد

پروفسور نامكين با تاكيد بر اين كه نبايد از سخنان وي تلقي ضدآمريكايي شود، تصريح كرد: ما نمي خواهيم شاگرد وردست آمريكا باشيم كه ما را هدايت كند. اقتصاد ما يكي از برترين اقتصادهاي دنياست.
وي همچنين در خصوص پيش بيني روسيه پس از پوتين خاطرنشان كرد: حدس من اين است كه ايوانف به قدرت نمي رسد. پوتين با استفاده از شهرتي كه در سياست داخلي در اثر اصلاحات به دست آورده، سال 2012 مجدداً به قدرت باز خواهد گشت.
در ادامه اين نشست يكي از كارشناسان بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري، اظهار داشت: روسيه در مسائل مختلف نوعي علاقمندي از خود نشان مي‌دهد كه ايران در كسوف سياسي قرار داشته باشد كه پروفسور نامكين با اشاره به مشكلات روسيه در گرجستان و اوكراين تاكيد كرد: رقابت سازنده طبيعي است و مخالفتي با آن نداريم. مثلاً در خصوص انتقال گاز ايران به پاكستان و هند روسيه علاقمند به مشاهده ايراني قدرتمند و قوي است نه ايراني منزوي.
وي تصريح كرد: بر اساس استراتژي جديد آمريكا، روسيه و ايران جزيي از يك كمپ استبدادي به حساب مي آيند و ما نيز از فشارها و توطئه‌ها رنج مي‌بريم.

* روسيه نبايد از پروژه‌هاي آمريكا عليه ايران حمايت كند

اين كارشناس روسي با اشاره به سفر رايس به مسكو گفت: وي در اين سفر خواهد كوشيد روس‌ها را در ارتباط با سيستم دفاع موشكي متقاعد سازد. هنگامي كه با من در اين زمينه مشورت شد، گفتم كه اگر اين حركت در برابر ايران است، ما هرگز نبايد در آن مشاركت داشته باشيم. همكاري با ايران براي ما بسيار ارزشمند است.
نامكين با تقدير از تلاش هاي ايران در ارتباط با چچن افزود: ما تلاش شما را در ارتباط با چچن ارج مي نهيم. شرايط آنجا مساعد است و 95 درصد كساني كه قبلاً در حال جنگ بودند، در حال حاضر جزيي از حاكميت شده اند.
در ادامه يكي از كارشناسان مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري، به اين نكته اشاره كرد كه به نظر مي رسد روسيه مشخصات مرحله بعدي جهان را هنوز به دست نياورده و مختصات تحليل علم قدرت را به صورت سنتي ادامه مي دهد. روسيه هم از نظر ژئوپولتيك و هم از حيث استعدادهاي آينده ظرفيت ابرقدرت شدن را دارد اما هنوز اين ظرفيت ها را به نحو مطلوبي در جعبه ابزار خود تعريف نمي‌كند.تئوري هژموني شكست خورده است و حالت تك مرحله اي را از دست داده؛ البته ممكن است از سوي برخي جناح هاي كلوپ قدرت دنبال شود. امروز بحث چندجانبه گرايي و رهبري آن مساله‌اي اساسي است. آيا آمريكا توانايي رهبري اين جريان را خواهد داشت يا روسيه مي خواهد چنين نقشي را ايفا كند؟
رئيس مركز مطالعات استراتژيك مسكو در پاسخ به اين سؤال با تاكيد بر سياست مولتي پلوراليزم (چند بعدي) روسيه گفت: در چنين فضايي صرف نظر از بزرگي و كوچكي كشورها جايگاهي براي جامعه بين الملل در نظر گرفته مي شود و سياست توقف تروريزم، مبارزه با تغييرات آب و هوايي و بيماري‌هاي كشنده‌اي كه حيات بشري را تهديد مي‌كنند، بايد در نظر گرفته شوند. همچنين تغييرات فرهنگي نيز وجود دارد كه ما را از حوزه تمدني غرب متمايز مي كند. جامعه مسلمان در كشور روسيه برخي چيزها را نمي پذيرد و فشاري كه غرب مي آورد، محكوم به شكست است.

* سياست منسجم روسيه عليه برنامه هسته‌اي ايران نيست

نامكين در پاسخ به سؤالي درباره اين كه آيا ادبيات آقاي كسيلياك را در مورد موضوع هسته‌اي ايران مي‌پذيرد يا خير، اظهار داشت: شيوه‌اي كه او عمل مي‌كند، قابل پذيرش نيست و نمي‌داند با دوستان ايراني چگونه بايد برخورد كند. به هر حال گروه‌هاي فشار وجود دارند و در داخل ايران نيز ممكن است گروه‌هايي باشند كه سياست هاي غرب را دنبال كنند، اما سياست منسجم ملي در روسيه در قبال ايران اينگونه نيست. از ديد من ايران حق در اختيار داشتن برنامه مسالمت آميز هسته اي را دارد. اين يك سوء تفاهم بزرگ است كه منجر شده ايران را در اروپا، آمريكا، هند و برخي كشورها درك نكنند. شايد اين اتفاق به خاطر برخي دلايل تكنيكي رخ داده باشد.
نامكين با تاكيد بر اينكه به هيچ وجه با كاربرد زور براي تسليم ايران موافق نيست، افزود : اسرائيل و آمريكا فشارهاي فراواني به روسيه در قضيه ايران اعمال كرده اند. ما مي خواهيم از ايران حمايت كنيم و وقتي اين سياست نهادينه شده ماست، ديپلماتهاي ما نيز سعي مي كنند بر اين اساس به پيش بروند. در عين حال روسيه نمي تواند روابط خود را با ساير كشورها به خطر بياندازد.
در پايان اين ديدار دو طرف بر گسترش همكاري هاي استراتژيك با پيشنهاد همكاري پروژه‌اي تاكيد كرده و راه هاي استفاده و آموزش تكنيك هاي دوجانبه و استفاده از محصولات استراتژيك را بررسي كردند.


منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما برو مسابقات شتر سواري برگذار كن و وقتي بهت حمله كردن نصف شب نيمه نفس پاشو برو تو عربستان و ايران زناتو بده كه خونه واست جور شه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میمون هر چه زشت تر بازیش بیشتره.خاک بر سر اون ایرانی که اگه اواره شد بره سراغ این عربهای لاشخور icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از زمان اشغال عراق تاکنون، کمتر از چهارهزار نفر از نيروهاي اشغالگر صليبي کشته شده‌اند، اما بيش از دويست هزار نفر از غير نظاميان عراق، که بيشتر آنان را شهروندان عادي مردمان کوچه و بازار تشکيل مي‌دهد، به شيوه‌هايي بسيار وحشيانه مانند سر بريدن و يا بمب‌گذاري ماشين‌ها به قتل رسيده‌ يا نقض عضو شده‌اند؛ بنابراين، از همين دو جمله مي‌توان چنين قضاوت کرد که: 1ـ انتحاريون و تکفيريون در حقيقت به دنبال اخراج اشغالگران نيستند. 2ـ آنچه در رسانه‌هاي گروهي کشورهاي عربي و اسلامي از آن به عنوان مقاومت ياد مي‌شود، نه تنها يک مقاومت نزه، پاک و عادلانه نيست، بلکه با اصول اوليه انساني و اسلامي هم سازگاري ندارد و بيشتر به ژنوسيد و پاکسازي قومي و مذهبي شبيه است و تاکنون حوادثي به مراتب بدتر از آنچه در «رواندا» روي داده است تکرار مي‌شود... اگر مقاومت ويتنام، مشروعيتي داشت و همه آزادگان جهان، پيروزي آنها را آرزو مي‌کردند، دست‌كم يک دليل آن اين بود كه از قانون و عرف مقاومت انساني پيروي مي‌شد. کشته شدگان غير نظامي به دست نيروهاي انقلابي مقاومت در کمترين حد ممکن بود و اين اشغالگران بودند که غير نظاميان را هدف قرار مي‌دادند. اخراج اشغالگران از راه‌هاي بسيار ساده‌تر و كم هزينه‌تري نيز عملي است. در هند و آفريقاي جنوبي، مقاومت منفي توده‌هاي مردم، رژيم‌ها را سرنگون كردند. در عراق 1920 علما با يك فراخوان عمومي و بدون خونريزي، بريتانيا را اخراج كردند و در جنگ عليه نازي‌ها نيز ارتش‌هاي مقاومت، تنها اهداف نظامي نازي‌ها را هدف قرار مي‌دادند، اما مقاومت در عراق يک استثناست! چرا‌‌؟ براي اينکه ‌ايدئولوژي انتحار و تکفير، يک ايدئولوژي مخرب، منحرف و غير انساني است که دوست و دشمن نمي‌شناسد... چندي پيش، نويسنده‌اي عرب، مقاله‌اي با نام کاستي‌هاي عقل عربي در کند و کاو سياسي نوشته بود که واقعيت‌هايي را منعکس مي‌نمود. (‌احداث المغربي، 7 مارس 2007، شماره 2954) اساس مقاله ‌اين است که شهروند عرب به جاي ريشه‌يابي علت و معلولي رويدادها، با بيان يک جمله ساده، علت هر حادثه‌اي را به يک دشمن خارجي ربط مي‌دهد و زحمت تفکر و ريشه‌يابي و جهد فکري را از ميان مي‌برد. اين عقل که هسته اصلي آن بر کافر دانستن استوار است، هر دوره، انگشت اتهام را به سوي يک جمعيت نشانه مي‌رود. امروزه در عراق از فرزندان ابن علقمه و صفويون نام مي‌برند. علت روشن است؛ از قرن‌ها پيش، آنها تکفير شده‌اند؛ بنا بر اين تفکر جاهلي و کافربيني، قتل آنان واجب است. اين عقيده تکفيري (‌کافر ناميدن ديگران) امروز در عراق و فردا در جايي ديگر به دنبال دشمني ديگر خواهد بود. کاستي عقل نخبگان عربي (عبارت احداث مغربي‌) موجب شد که صدام در جنگ هشت ساله با ايران، خود را حافظ دروازه‌هاي شرقي وطن عربي و سردار قادسيه نشان دهد و پولدارهاي عرب، پول فراوان و بي‌پول‌ها، مزدور و نيرو در اختيار صدام قرار دادند. وقتي او هوس بلعيدن کويت (‌بزرگ‌ترين مساعد و ياور مالي خود) را كرد، عقل ناقص نخبگان عرب، نتوانست راه‌حلي عادلانه و صبورانه براي بيرون راندن صدام از عراق به دست دهد، در نتيجه، شيطان بزرگ را به منطقه دعوت كرد و سرانجام از تهاجم همه‌جانبه متحدان غربي براي اشغال عراق و سرنگوني صدام حمايت کرد، اما وقتي که در انتخابات آزاد، اکثريت کرد و شيعه قدرت را به دست گرفتند، بهانه‌گيري‌هاي نخبگان عرب آغاز شد. از اين تاريخ به بعد، بحث هلال شيعي و خنجر شيعي، خطر از ميان رفتن عروبت و بحث از مقاومت و ... آغاز و صدام به قهرمان تبديل و رسانه‌هاي گروهي عرب، مشوق تکفيريون شدند... تروريسم مانند خوک وحشي است که از باغ وحش گريخته باشد. او سر راه خود، دوست و دشمن نمي‌شناسد هر کسي مي‌تواند قرباني او شود. ‌تروريزم دوست و دشمن، متحد و همسو، اتحاد و ائتلاف، تدبير و مصلحت نمي‌شناسد. در زبان عربي، تروريزم را «ارهاب» ‌ترجمه کرده‌اند که البته ‌ترجمه دقيقي نيست، زيرا کلمه ارهاب را از آيه «ترهبون به عدو الله» گرفته‌اند؛ ‌ترهبون در اين آيه به معني کشتار، خوف و رعب نيست، بلکه ‌ترساندن همراه با هدايت است، زيرا رهب ريشه فارسي دارد و از رهبان مشتق شده و يکي از معني‌هاي رهبان يا راهبان، هدايت و راهنمايي است. در حالي که در واژه ‌ترور، دهشت افکني، کينه ورزي، نفرت، انتقام، خشونت و کشتار نهفته است... واقعيت اين است که گاه، برخي تحليلگران ايراني نيز دچار همان کاستي‌هاي عقل عربي هستند و به جاي پرداختن به ريشه فکري انتحاري‌ها‌يي که خود و ده‌ها نفر ديگر را به طرز فجيعي قرباني مي‌کنند، با عبارتي کلي و دو پهلو، از کند و کاو موضوع طفره مي‌روند... نويسنده مصري به نام احمد صبحي منصور، دانش‌آموخته دانشگاه «الازهر» در کتابي 203 صفحه‌اي به نام «ريشه‌هاي‌ تروريزم در افکار وهابيت» ريشه اصلي ‌تروريزم فعلي را در افکار افراطي وهابيت ديده است که نظام‌هاي عربي آن را در دهه 80 براي مقابله با اسلام سياسي امام خميني (‌رض) در جهان اسلام، بسط و پرورش دادند. وي ضمن بررسي تاريخ اسلام تا آغاز ظهور وهابيت، انحرافات و برداشت‌هاي غلطي را که از احاديث و روايات شده، برشمرده و از جمله احاديثي را که به پيامبر (ص) نسبت داده‌اند، مبني بر کشتار و قتل افراد ـ مگر اينکه به اسلام ايمان بياورند ـ را انحراف از افکار سليم و مبادي فقه اسلام دانسته است. وي ضمن بررسي شيوع ايدئولوژي وهابيت و فکر تکفيري آنها در مورد شيعه چنين آورده است: عثمان بن بش نجدي، تاريخ نگار رسمي دولت عربستان سعودي در کتاب «المجد في تاريخ نجد» نوشته است: به درستي که فرزندان آل سعود در سال 1801 کربلا را گرفتند و ساکنان آن را به قتل رساندند و يا آنها را به تملک درآوردند، پس خداي را شکر و اين براي کافران مثال خوبي است.» وي مي‌نويسد: «وهابيت به کراهت و کفر ديگران فتوا مي‌دهد. نخستين قرباني اين فکر تکفيري، شيعيان بودند چنانکه عبدالوهاب به کفر شيعه حکم داد و مملکت آنها را بلاد حرب ناميد.» سپس وهابيت توانست در نيم قرن اخير با سرمايه عربستان به کشورهاي مسلماني که افکار مسالمت‌جويانه و تسامح داشتند مانند مصر، مغرب و الجزاير نفوذ کند و سرانجام کار آن شد که امروزه شاهد هستيم... ابن تيميه از نظر شرعي، قتل و سلب و اغتصاب و مصادره اموال و آزار زنان و کودکان و... را حلال اعلام مي‌کند. اما در مورد مسلمانان مانند شيعه بر حسب ابن تيميه، كفر آنها بزرگ‌تر و گناه آنها عظيم‌تر از کفار اصلي است و بنابراين مجازات آنها هم شديدتر از مجازات کفار اصلي است. به هر حال اين برداشت فکري، نه براي فکر و نه براي فرهنگ و تمدن احترامي قايل نيست...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جان بولتون در مصاحبه با یک شبکه رادیویی انگلیس خونسردی خود را از دست داد و گوینده این شبکه را مورد فحاشی قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با خبرنگار شبکه رادیویی "بی.بی.سی.4" خبرنگار این شبکه را به عنوان فردی نا آگاه که مغزی پوچ و تهی دارد، متهم کرد. بولتون نقش آمریکا درعراق را توجیح کرد و گفت که نیروها درعراق احتمالا می توانند برای بلوکه کردن برنامه هسته ای ایران مورد استفاده قرار گیرند. اما هنگامی که "جان هامپریز" مصاحبه کننده شبکه بی.بی.سی از بولتون پرسید دولت آمریکا پس از اقداماتی که انجام داده، آیا در جنگ عراق شکست نخورده است؛ وی عصبانی شد. بولتون در پاسخ تاکید کرد : شما کاملا اشتباه می کنید. تمامی افرادی که چنین عقیده ای دارند برضد آمریکا هستند. هامپریز در تائید سخنان خود به اظهارات "جرج سوروس" میلیاردر آمریکایی که چنین عقیده ای دارد اشاره کرد. که بولتون در این هنگام با عصبانیت گفت : سوروس یک فرد چپی افراطی است و من مطمئن هستم که شما با وی مشترکات زیادی در زمینه احساسات ضد آمریکایی دارید. در این زمان، هامپریز بر بی طرفی خود تاکید کرد. بولتون خاطرنشان کرد: من می بینم که شما عقیده خاصی ندارید، آیا مغز شما کاملا خالی است؟ سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل همچنین درباره رئیس بانک جهانی اظهار داشت : من مطمئن نیستم که ما به استعفای وی کمک کنیم. "پل ولفوویتز" رئیس بانک جهانی متهم به سوءاستفاده از موقعیت خود و بالابردن حقوق یکی از همکاران زن خود در بانک جهانی است. منبع: بازتاب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصویر

پاسخ احمدی نژاد به یک مادر آمریکایی


رئیس جمهوری اسلامی ایران در تازه‌ترین مطلب در وبلاگ شخصی خود در پاسخ به نامه یک مادر آمریکایی به وی اطمینان داد که ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه این مادر آمریکایی چنین آمده بود : آقای رئیس جمهور؛ به عنوان مادری که بوش پسرش را به زور به عراق برد و او را برای همیشه از من گرفت برای شما نامه می نویسم. شاید شما ندانید اما بسیاری از مردم آمریکا از بوش دل خوشی ندارند و او را یک (...) می دانند. ما او را رئیس جمهور خود نمی‌دانیم . او با تقلب توانست وارد کاخ سفید شود و قانونی نیست. حتی بسیاری از مادرانی که فرزندانشان به عراق اعزام نشده اند هم با من هم عقیده اند وآنها هم بوش را یک (...) می دانند.

آقای رئیس جمهور ما همانقدر از جنگ بیزاریم که از بوش و دار و دسته اش. خواستم به شما اطلاع دهم که اگر قصد دارید به آمریکا حمله کنید، بسیاری از مردم اینجا هم مثل من هستند. ما فعلاً نمی توانیم جلوی حماقت های بوش را بگیریم اما برای شما نامه نوشتم چون شمارا مردی خدا پرست و منطقی می دانم. من از بوش و دولت امنیتی او نمی ترسم، اما برای آن که نتوانند در برنامه های مبارزاتی من و همفکرانم کارشکنی کنند خواهش میکنم مشخصات من را محفوظ نگاه دارید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به نامه این مادر آمریکایی چنین نوشته است : مادر محترم ، ابتدا بابت تأخیری که در جواب دادن به نامه شما پیش آمده است عذرخواهی می‌کنم. این تأخیر را به پای گرفتاری و مشغله بیش از اندازه من بگذارید. تا کنون تعداد زیادی از این نوع پیام را دریافت کرده‌ام. اگر پسر شما از رفتن به عراق و تحمیل فشار به مردم آن دیار ناراضی بوده است، مطمئن باشید که خدا به او کمک خواهد کرد و در جهان آخرت کسانی که فرزند دلبند شما را به زور به جنگ برده‌اند باید پاسخگوی خون او و سایر خون‌های ریخته شده باشند. اما در مورد نگرانی شما، جوابتان را از طریق ایمیل برای شما ارسال نکردم تا احیاناً کسانی که وارد حریم خصوصی شهروندان آمریکایی می‌شوند و آنها را به طور غیرقانونی تحت کنترل دارند برای شما مشکلی درست نکنند، در عوض جواب شما را بر روی وبلاگ قرار می‌دهم تا سایر کسانی هم که ممکن است مانند شما بیندیشند جواب خود را بگیرند.

خانم محترم ، ما برای همه مردم دنیا احترام قائلیم و جان و مال و آبرو و کرامت همه انسان‌ها از جملة مردم آمریکا برای ما محترم است و دین ما به ما اجازه نمی‌دهد آسایش و آرامش هیچ بشری را برهم بزنیم. حتی آن دسته از مادران ایرانی که فرزند خود را به خاطر جنایات آمریکا در ایران از دست داده‌اند و یا فرزندانی که پدران و مادران‌شان به شهادت رسیده‌اند، راضی نیستند مردم آمریکا قربانی کج‌اندیشی و خودخواهی‌های دولت‌مردانشان شوند. حتی دختران و پسران ایرانی که تمام خانواده خود را در حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از دست داد‌ه‌اند، مایل به آغاز هیچ‌ جنگی نیستند. ما هشت سال در برابر تهاجم همه‌جانبه صدامی جنگیدیم که حمایت قدرت‌های جهانی را با خود داشت و هر اسلحه و هر امکان و هر اطلاعاتی را که نیاز داشت، فوراً در اختیارش می‌گذاشتند. حتی مردم ما از سلاح‌های شیمیایی صدام هم در امان نبودند و صدام با چراغ سبز قدرت‌های بزرگ از جمله دولت آمریکا کشنده‌ترین سلاح‌های شیمیایی تولید شده در غرب را بروی مردم مظلوم ایران آزمایش کرد. آیا فکر می‌کنید صدام و اربابانش در آمریکا و برخی کشورهای دیگر چه سودی از تحمیل این هشت سال جنگ به ایران بردند؟ هیچ! حتی یک وجب از خاک کشور ما هم اشغال نشد. آنها به هیچ یک از خواسته‌های نامشروع خود نرسیدند. جوانان ما با سلاح ایمان از سرزمین خود دفاع کردند و دنیا را در بهت و حیرت فرو بردند.

خواهرم ، ما هم مانند شما از جنگ بیزاریم. البته از جنگ دفاعی نیز نمی‌هراسیم ولی معتقدیم راههای دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و انگلیس فراوان است. به شما اطمینان می‌دهم که ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود. متأسفانه امروز همه جهان گرفتار برخی قدرت‌ها و سیاستمداران غیرخودساخته، قدرت‌طلب و آتش‌افروز است. روزانه هزاران نفر انسان بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند و مادران فراوانی به عزای فرزندان عزیزشان می‌نشینند. عطش ثروت‌اندوزی و سلطه‌طلبی این افراد سیری‌ناپذیر است و فضای تهدید و ارعاب زندگی را بر آحاد بشر و ملت‌های گوناگون تیره و تار کرده است و متأسفانه شما تنها آسیب‌دیدگان از این خودخواهی‌ها نیستید. همه‌روزه در فلسطین، عراق، افغانستان و جای‌جای جهان پدران و مادران فراوانی در سوگ فرزندانشان غمگین می‌شوند و فریادشان به آن سوی دیوار بلند قدرت‌های متکی بر ثروت و سلاح نمی‌رسد.

مادر رنجدیده ، امیدوارم مردم دنیا بتوانند سیاستمداران خودخواه و جنگ‌طلبی را که همه چیز را فدای منافع چند کمپانی اقتصادی و گروه‌هایی خاص می‌کنند، سرجای خودشان بنشانند. مطمئن هستم شما و مردم آمریکا به دروغ‌سازی‌ها و تبلیغات پیچیده و مسمومی که توسط شبکه تبلیغی سرمایه‌داری متجاوز و غیرانسانی منتشر می‌شود، اعتماد ندارید و دنبال حقیقت هستید و برای یافتن حقیقت تلاش می‌کنید. حتماً می‌دانید که رسانه‌های صهیونیستی و وابسته به باندهای قدرت، بارها و بارها سخنان شخص من را نیز تحریف کرده‌اند و دربارة کشور ما نیز دروغ‌های متعددی به شما گفته‌اند. می‌دانم در فضایی که شما در آن زندگی می‌کنید و با وجود آن همه رسانه‌های وابسته به گروه‌های خاص، یافتن حقیقت بسیار دشوار است، ولی با هوشمندی مردم آن دیار حتماً غیرممکن نیست. من متأسفم که بگویم مردم آمریکا در رابطه با جهان اطرافشان از طرف دولت آمریکا در یک سانسور مطلق زندگی می‌کنند. مطمئن هستم اگر مردم آمریکا بدانند که مالیات‌های آنها صرف چه اموری می‌شود، حتی حامیان سرسخت دولت نیز در اعتراض به خیابان‌ها خواهند ریخت. کاری که از دست شما بر می‌آید این است که در حد توان خود فضای دروغ و فریبی را که رسانه‌های وابسته در آمریکا ایجاد کرده‌اند بشکنید و در حد وسع خود برای آشکار شدن حقیقت تلاش کنید.

مادر محترم ، از خدا می خواهم جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، هیچ‌گاه تاریکی و ظلمت جنگ را بر خود نبیند و مردم دنیا بتوانند خواست و ندای صلح‌طلبی خود را به گوش جنگ‌طلبانی که در لباس دولتمرد ظاهر شده‌اند و خود را قیم دیگران می‌دانند، برسانند. امیدوارم با خروج هرچه سریعتر نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، صلح و آرامش و برادری به منطقه ما برگردد و مردم عراق نیز بتوانند در کنار خانواده و در دوستی و محبت ادامه زندگی دهند و جوانان آمریکایی نیز در کنار خانواده خود به کشور خود خدمت کنند. اگر به خدا تکیه کنید موفق خواهید بود.

الف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.