Recommended Posts

[align=center]گورباچف اتحاديه سوسيال-دمكرات در روسيه تشكيل داد

رهبر شوروي سابق يك جنبش سوسيال-دمكرات جديد بمنظور مبارزه براي "انتخاب دمكراتيك آزاد" در روسيه تشكيل داد.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ميخاييل گورباچف" يك نهضت سوسيال-دمكرات جديد در روسيه بمنظور مبارزه براي "انتخاب دموكراتيك آزاد" در روسيه پيش از انتخابات پارلماني در ماه دسامبر پايه‌گذاري كرد.
اتحاديه سوسيال-دمكراتها در كنگره تاسيس آن در مسكو طي بيانيه‌اي اعلام كرد پتانسيل انتخاب دمكراتيك آزاد و رقابت سياسي در روسيه محدود شده است.
اين بيانيه‌ مي‌افزايد: «فضاي سياسي عمومي محدود شده است.فشار زيادي روي جامعه مدني وجود دارد.به همين دليل است كه سوسيال-دمكراتها در حال متحد شدن بمنظور مبارزه براي ارزشهاي آزادي و عدالت هستند.»
اما اين اتحاديه توسط گورباچف رهبري مي‌شود و از سازمانهاي اجتماعي تشكيل شده است، يك حزب سياسي ثبت شده نيست و در انتخابات پارلماني شركت نخواهد كرد.
انتظار مي‌رود حزب حاكم روسيه متحد پس از آن كه "ولاديمير پوتين" رئيس جمهور اوايل ماه جاري ميلادي اعلام به شركت در انتخابات به عنوان نامزدي اصلي اين حزب نمود، در انتخابات دوم دسامبر پيروز شود.
گورباچف به دليل يك دوره ناآرامي سياسي و فروپاشي اقتصادي از وجهه خوبي در روسيه برخوردار نيست.
وي از زمان فروپاشي شوروي سابق در سال 1991 براي يافتن جايگاه خود به عنوان يك سياستمدار سوسياليست تلاش كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مرگ 345 مكزيكي در مرز با آمريكا

از ابتداي سال جاري ميلادي تا كنون 345 شهروند مكزيكي حين تلاش براي عبور از مرزهاي آمريكا جان خود را از دست داده‌اند.

تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آژانس پرنسا لاتينا كوبا، پاتريسيا اسپينوسا وزير خارجه مكزيك روز گذشته اين مطلب را در اختتاميه كنفرانس سراسري فرمانداران اين كشور در مكزيكو سيتي بيان نمود.
وزير خارجه مكزيك با موثر دانستن تدابير امنيتي در مرزهاي آمريكا در مرگ شهروندان هموطن خود گفت، دولت مكزيك اين اقدامات و ساخت ديوار حائل از سوي واشنگتن در مرز دو كشور را محكوم مي كند.
پاتريسيا اسپينوسا تصريح كرد، ديوار حائل آمريكا نمي تواند مشكل مهاجرت غير قانوني به اين كشور را حل كند بلكه آن را حادتر نيز خواهد كرد.
مقام مكزيكي اطمينان داد كه تدابير يك جانبه آمريكا و ساخت موانع فيزيكي در مرزهاي مشترك در حل پديده مهاجرت بي اثر بوده اند.
اسپينوسا به علاوه اعلام كرد، بر اثر اين تدابير ميزان قاچاق انسان و مهاجرت غير قانوني به سوي آمريكا افزايش يافته است.
وزير خارجه مكزيك همچنين گفت، حدود سي ميليون تن از اتباع اين كشور در آمريكا به سر مي برند كه نزديك به شش ميليون نفر آنان فاقد مدارك قانوني هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازتاب گسترده تغيير لاريجاني در رسانه‌هاي جهان

تعويض رئيس تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران، بازتاب گسترده‌اي را در رسانه‌هاي خارجي جهان داشت.



به گزارش «تابناك»، «آسوشيتدپرس»، «رويترز»، «بي.بي.سي»، خبرگزاري فرانسه، «سي.ان.ان»، «فاكس‌نيوز»، «لوس‌آنجلس‌تايمز»، «نيويورك‌تايمز»، «شينهوا»، «شبكه 4 انگليس» و شبكه «CBS» با انتشار خبر استعفاي رئيس تيم مذاكره‌كننده اتمي ايران را در غرب محور اخبار خود را بر اختلاف لاريجاني و احمدي‌نژاد در ماه‌هاي اخير گذاشتند.



«آسوشيتدپرس» در خبر خود با اعلام استعفاي وي توسط غلامحسين الهام، سخنگوي دولت ايران، هيچ دليل خاصي را براي استعفاي وي و پذيرش سريع آن مطرح نكرد و تنها اعلام كرد كه لاريجاني قصد دارد تا بر فعاليت‌هاي سياسي ديگر متمركز شود.



«آسوشيتدپرس» اشاره كرد كه احتمال دارد تا سعيد جليلي، معاون وزير امور خاجه ايران در امورد اروپا و آمريكا، جانشين لاريجاني در اين سمت شود و ادامه داد كه لاريجاني از چهره‌هاي مورد اعتماد در ميان جناح تندرو‌هاي ايران بوده است كه به تازگي‌ اختلافاتي بين وي و احمدي‌نژاد به وجود آمده بود. غيبت وي در ديدار هفته گذشته «ولاديمير پوتين» با آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر ايران ،باعث تعجب همگان شده بود.



«رويترز» هم در خبر خود تأكيد‌ كرده بود كه مهم‌ترين عنصر رابط بين ايران و غرب در مورد برنامه اتمي ايران، از سمت خود استعفا كرده است.



اين خبرگزاري هم تأكيد‌ كرده بود كه برخي منابع خبري از اختلافات لاريجاني و احمدي‌نژاد در مورد تاكتيك برخورد با غربي‌ها خبر داده بودند، اگر چه هر دوي آنها مخالف تعليق برنامه اتمي ايران در برابر نگراني‌هاي رو به افزايش غرب بودند.



«رويترز»‌ به نقل از يكي از مقامات سفارت ايتاليا اعلام كرد، برگزاري ديدار روز سه‌شنبه كه قرار بود بين خاوير سولانا و لاريجاني براي ادامه مذاكرات صورت بگيرد، منوط به تصميم سولانا خواهد بود.



خبرگزاري فرانسه هم با انعكاس اين خبر اعلام كرده بود، احمدي‌نژاد روز جمعه در موضعي مخالف با لاريجاني وجود هرگونه پيشنهاد هسته‌اي از جانب پوتين را رد كرده بود. لاريجاني روز چهارشنبه اعلام كرده بود كه پوتين براي خروج از بن‌بست اتمي در گفت‌وگو‌ با رهبر ايران پيشنهادي خاص را مطرح كرده است اما احمدي‌نژاد وجود هرگونه پيشنهادي را رد كرده است.



لاريجاني و سولانا به رغم چندين مرحله مذاكره در طي سال گذشته موفق به خروج از بن‌بست هسته‌اي ايران نشده بودند. سولانا قرار است تا قبل از اواسط سپتامبر نتيجه مذاكرات خود در مورد تمايل ايران به تعليق برنامه غني‌سازي اورانيوم را به انگليس، فرانسه، آلمان، روسيه، چين و آمريكا ارائه دهد.



«بي.بي.سي»‌ هم در تحليل اين خبر از اختلافات ميان و احمدي‌نژاد و لاريجاني براي پيشبرد مذاكرات اتمي ايران خبر داد و ادامه داد كه لاريجاني متمايل به ادامه مذاكرات با غرب بود در حالي كه احمدي‌نژاد خواستار اتخاذ موضعي تند در برابر آنها بوده است.



«بي.بي.سي» هم با اشاره به اختلاف بين اين دو در انتشار خبر پيشنهاد هسته‌اي پوتين نوشت: لاريجاني يكي از نزديكان به احمدي‌نژاد از نظر فكري بود اما كم كم دچار اختلاف شده و به نظر مي‌رسد كه جانشين وي نيز يكي از نزديكان به احمدي‌نژاد باشد.



«آسوشيتدپرس» استعفاي لاريجاني را يك پيروزي بزرگ براي احمدي‌نژاد خواند و تحليل كرد: كنار رفتن مهره‌اي كه به رغم تندرو بودن متمايل به ادامه مذاكرات با غرب بود مي تواند اين فرصت را در اختيار احمدي‌نژاد قرار دهد كه نفوذ خوبي را روي سعيد جليلي كم تجربه در مقام جايگزيني لاريجاني داشته باشد تا ايران موضع سخت تري را در برابر غرب اتخاذ كند.



«لوس‌آنجلس‌تايمز» هم كنار رفتن لاريجاني را يك شوك بزرگ براي غربي‌ها خواند كه اميدوار بودند با وجود او بحران اتمي ايران به خوبي حل شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی کیست؟
وی که به ساده زیستی در زندگی شخصی شهرت دارد مورد اعتماد فراوان رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی است


سعید جلیلی که جایگزین علی لاریجانی در مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی می شود ، معاون کنونی آمریکا و اروپای وزارت امورخارجه است. وی از گزینه های جدی برای تصدی وزارت امور خاجه هنگام تعیین دولت احمدی نژاد در دو سال پیش نیز بود.

به گزارش «جهان» سعید جلیلی 42 ساله متولد سال 1344 در شهر مشهد است . او دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) در مقطع دکتری علوم سیاسی و از پرسنل باسابقه وزارت امورخارجه است. پایان نامه مقطع دکتری جلیلی در خصوص سیاست خارجی اسلامی به صورت کتاب منتشر شده و در کشور لبنان نیز به زبان عربی ترجمه و انتشار یافته است.
جلیلی در زمان جنگ تحمیلی به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه های جنگ حضور یافت و از ناحیه پا مجروح گردید.
وی که به ساده زیستی در زندگی شخصی شهرت دارد مورد اعتماد فراوان رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضايي: آقاي لاريجاني بسيار موفق بود
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آقاي لاريجاني در مدتي كه دبير شوراي عالي امنيت ملي بودند با سياست‌هاي خوب خود در چارچوب تدابير مقام معظم رهبري از بسياري تهديدات با تدبير و منطق عبور كردند.


به گزارش«جهان»وبه نقل از ايسنا، محسن رضايي كه پس از پايان جلسه‌ي مجمع تشخيص مصلحت نظام و ساعتي پس از انتشار خبر استعفاي علي لاريجاني در جمع خبرنگاران، سخن مي‌گفت، با بيان اين‌كه دوره‌ي مسووليت دبير شوراي عالي امنيت ملي بسيار موفق بود، گفت: از فعاليت‌هاي آقاي لاريجاني مي‌توان تشكيل كميته‌ي امنيت سه جانبه بين ايران، آمريكا و عراق، مذاكرات سازنده با سولانا كه بارها تيغ آمريكا را كند كرد و موفقيت ايشان در قانع‌كردن البرادعي در مقابل موضع‌گيري‌هاي آمريكا و جلوگيري از سوءاستفاده‌ي دشمنان نظام را برشمرد.



وي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه تهديدات دشمنان را نبايد دست كم گرفت، اظهار داشت: ملت ايران همواره در مقابل اين تهديدات ايستادگي كرده و هيچ‌گونه ترسي نسبت به اين تهديدات ندارد. ما معتقديم كه با تدبير و منطق مي‌شود از اين تهديدات عبور كرد.
محسن رضايي در ادامه، سفر ولادمير پوتين به ايران را فرصت بسيار مناسب و خوبي براي جمهوري اسلامي ايران دانست و اظهار داشت: اگرچه اختلاف‌هاي روسيه و آمريكا از مهمترين عوامل انجام اين سفر بود و روس‌ها براي حذف طرح سپر موشكي اين سفر را انجام دادند، ولي ايران توانست بهره‌برداري مناسبي از اين سفر داشته باشد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگر اين گفت‌وگو درباره اخبار منتشرشده مبني بر ائتلاف وي با قاليباف در انتخابات مجلس هشتم، گفت: ما با همه‌ي دوستان رابطه‌ي نزديك داريم و تلاش مي‌كنيم تا همه در جبهه‌ي اصول‌گرايي حضور داشته باشند. وي افزود: جبهه‌ي اصولگرا بايد فراگير باشد و به نظر مي‌رسد انتخابات آينده پررقابت است؛ البته اصولگرايان بايد تلاش كنند تا جبهه‌ي اصولگرايي فراگيري به‌وجود آيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لاریجانی چرا استعفاء کرد؟

عصرایران - علي لاريجاني كه از دو سال و نيم پيش مسووليت دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي را بر عهده گرفته بود پس از چندين استعفا توانست نظر مساعد احمدي نژاد براي كناره گيري از اين سمت به دست آورد.

يك مقام نزديك به تيم هسته اي جمهوري اسلامي ايران با اعلام این مطلب به خبرنگار عصر ايران (asriran.com) گفت: در اين مدت لاريجاني تصويري مناسب در عرصه ديپلماسي ازخود برجاي گذاشت.تصويري كه از لاريجاني ارايه شد اينگونه بود كه فردي معتقد به اصول نظام است وامكان اينكه بتوان در عرصه سياست خارجي با وي به توافق دست يافت نيز وجود دارد.

به گفته اين مقام آگاه توافقات ايران باآژانس و تلاش براي اصلاح ساختار شوراي عالي امنيت ملي از اقدامات سازنده ديگر لاريجاني در اين شورا بوده است.

وي با اشاره به روند اختلافات احمدي نژاد و لاريجاني در روش ها گفت: لاريجاني هيچ جا از مواضع نظام عدول نكرد اما به ابزاري اعتقاد داشت كه تعامل و گفتگو اساس آن بود. از جمله به عقيده لاريجاني بايد از طريق اقناع عمومي ادعا كرد كه پرونده هسته اي ايران بسته شده است و نمي توان بدون اين فهم گفت كه پرونده بسته شده است.

لاریجانی بر این باور بود هر گفت وگويي با طرف اروپايي به معناي فائق آمدن آنها بر ما نيست و اين امر از جمله مسايل اساسي اختلافات احمدي نژاد و لاريجاني بود.

به گفته اين تحليلگر مسايل سياسي لاريجاني استراتژي را به خوبي مي فهميد و از رويكرد استراتژيك يك اقدام استراتژيك بيرون مي آورد.

وي افزود: لاريجاني اصول ديپلماتيك و از جمله پاسخگویی به ابهامات جهان را خيانت نمي دانست گر چه برخي دوستان با اين نگاه مخالف بودند و در نهایت مجموع این اختلاف دیدگاه ها باعث شد علی لاریجانی از سمت خود استعفا کند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید صبر کرد و دید چه میشود هنوز برای قضاوت زود است. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مترجمان عراقي ارتش انگليس پناهندگي مي‌گيرند دولت انگليس قصد دارد با تغيير در سياست جاري، موافقت خود را با اعطاي پناهندگي به مترجمان عراقي كه با ارتش اين كشور همكاري داشتند، اعلام كند. آن گونه كه روزنامه "تايمز" چاپ روز شنبه گزارش كرده، "گوردون براون" نخست وزير انگليس روز دوشنبه در نطقي كه به مناسبت بازگشايي پارلمان پس از تعطيلات تابستاني خواهد داشت، اين تغيير موضع را اعلام مي‌كند. اين عراقيان كه ‪ ۹۱‬نفر مترجم همراه و افراد شاغل در بخشهاي پشتيباني ارتش انگليس در عراق را تشكيل مي‌دهند، درخواست پناهندگي از كشوري را دارند كه براي منافع آن، جان خود را به خطر انداخته‌اند. گزارش نشريه انگليسي حاكي است، افراد مذكور و خانواده آنان مشمول مساعدتهاي دولت شده و براي خروج از عراق به كشورهاي همسايه، به آنان كمك خواهد شد. وزارت كشور انگليس آمار عراقياني را كه در اشغالگري با نيروهاي انگليسي همكاري داشته‌اند، بيش از ‪ ۱۵‬هزار نفر اعلام كرده است. در حاليكه برخي كشورهاي بيگانه كه به عراق نيروي نظامي اعزام كردند، به نيروهاي بومي همكار خود پناهندگي داده‌اند، دولت انگليس تاكنون از پذيرش درخواست مترجمان عراقي خود خودداري كرده است. مرداد ماه گذشته "دز براون" وزير دفاع انگليس اعلام كرد لندن در پرونده درخواست پناهندگي مترجمان عراقي كه با ارتش اين كشور همكاري كردند، بازنگري خواهد كرد. انگليس به علت بي‌اعتنايي نسبت به درخواست پناهندگي مترجمان عراقي و خانواده‌هاي آنان، با انتقاد رسانه‌ها و برخي شخصيتهاي سياسي اين كشور روبرو شده است. دولت انگليس در ارديبهشت ماه گذشته درخواست پناهجويي سه مترجم عراقي را رد كرده بود و حتي سفارت اين كشور در دمشق به آنان اجازه نداده بود تا درخواست پناهجويي خود را تسليم كنند. مدافعان اعطاي پناهندگي به اين افراد استدلال مي‌كنند كه با عقب نشيني نيروهاي انگليسي از عراق، مترجمان عراقي كه با اين نيروها همكاري كرده‌اند در معرض خطر قرار مي‌گيرند. سياست كنوني انگليس در اين زمينه متفاوت با دولت دانمارك بوده است كه در ماههاي اخير برنامه ويژه‌اي براي انتقال عراقي‌هايي كه با نيروهاي اين كشور همكاري كرده بودند، به كپنهاگ اجرا كرده است. همچنين آمريكا اعلام كرده هفت هزار عراقي را كه براي ارتش اين كشور در عراق كار كرده‌اند، به عنوان پناهجو مي‌پذيرد. "ويليام هيگ" وزير خارجه دولت سايه حزب محافظه‌كار در اين زمينه گفته است: بريتانيا از خدمات اين افراد بهره برده و آنان جان خود را به خطر انداختند تا به ما كمك كنند. همچنين "ديويد وينيك" نماينده مجلس عوام انگليس از حزب كارگر از رفتار دولت در اين زمينه انتقاد كرده و گفت، اميدوار است كه دولتمردان انگليسي بيش از دانماركي‌ها دست و دلبازي نشان دهند. ---> ايرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براثر انفجار در يك كارخانه مهمات ‌سازي در ايتاليا يك تن كشته و ‪ ۱۳‬نفر مجروح شدند

براثر وقوع انفجار در يك كارخانه مهمات ‌سازي در شهر " كوله فرو" در نزديكي شهر رم ، يك تن كشته و ‪ ۱۳‬نفر مجروح شدند.


به گزارش خبرگزاري آنسا ، اين انفجار صبح سه سه شنبه در يك كارخانه انگليسي مهمات ‌سازي در نزديكي شهر رم روي داد.

انفجار در بخش بسته بندي فشنگ روي داد و بلافاصله ماموران امدادرساني خود را به محل حادثه رسانده و شعله‌هاي آتش را مهار كردند.

دراين بخش از كارخانه"‪ "Simmel Difesa‬سلاح‌هاي متوسط و سنگين نيز توليد مي‌- شوند.

هنوز علت اين انفجار معلوم نشده است. گفته مي‌شود كه صداي مهيب ناشي از انفجار، شهر كوچك " كوله فرو" را لرزاند.

يك كارگر ‪ ۳۵‬ساله قرباني اين‌انفجار گزارش شده‌است و ساير مجروحان نيز به بيمارستان منتقل شده‌اند.

كارخانه مذكور از سال‌ها است كه در هدف انجمن‌هاي صلح طلب ، به اتهام توليد بمب‌هاي "‪ ، "Cluster Bomb‬قرار دارد.

البته كارخانه مذكور كه در سال ‪ ۱۹۴۸‬تاسيس شده و تنها كارخانه در ايتاليا است كه مهمات كاليبر متوسط و بزرگ توليد مي‌كند، اين اتهام را رد كرده است . اين كارخانه ‪ ۲۰۰‬كارگر دارد .

ایرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینجا که اخبار داغ مطبوعات از ظهر تا حالا شده است :| خودم حدس می زنم به خاطر قطعنامه 3 شورای امنیت خواهد بود. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شکنجه یک ایرانی در زیر زمین دادگستری پاریس به دلیل اعتراض به قرارداد پژو عصرایران - پرفسور نادره مهتمدی مادر دکتر بابک پور باقر گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده پسرم که قرار بود پنجم سپتامبر سال جاری در فرانسه برگزار شود با 5 ماه تعویق به هفتم فوریه موکول شده است . "دکتر بابک پور باقر" که با شرکت های خودرو سازی فرانسه همکاری داشت ، پس از قراردادهای پژو و ال 90 فرانسوی ها با ایران ، به مخالفت با آنها برخاست و با درج مقالاتی در روزنامه های ایرانی و فرانسوی اعلام کرد که در این تواتفقنامه ها حقوق طرف ایرانی نادیده گرفته شده است . وی در خرداد سال جاری در پی شکایت شرکت پژو توسط پلیس فرانسه دستگیر شد و پس از مدتی بازداشت موقت با حکم دادگستری فرانسه تا زمان رسیدگی به پرونده آزاد شد. پروفسور "مهتمدی" در خصوص دوران بازداشت پسرش گفت: پرونده مربوط به شکایت کاملاً کذب یک کارمند شرکت پژو مبنی بر تهدید لفظی وی توسط دکتر پور باقر است . وی افزود: پلیس فرانسه در دو نوبت پسر من را بازداشت و مورد وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داده است به طوری که دکتر پور باقر در بدترین شرایط در زیر زمین دادگستری فرانسه تحت شکنجه و بازجویی بوده است. وی افزود : به دلیل اینکه پسر من به سیاست گذاری ها و نوشتن قرارداد در شرکت های خودرو سازی فرانسوی کاملا اشراف داشته ، معتقد است قرار دادهای آنان با ایران به شیوه رمز گونه نوشته شده و ابهاماتی در متن قرار داد وجود دارد که در بلند مدت طرف ایرانی نخواهد توانست آنچه را که متعهد شده است انجام دهد و مقروض شرکت فرانسوی خواهد شد. پرفسور مهتمدی افزود: هر چند که پسر من شهروندی فرانسه را نیز دارد و کارمند پژو بوده است اما در واقع یک ایرانی است و هرگز راضی نخواهد شد سرمایه های ملی هدر رود. این استاد دانشگاه همچنین به اعتراض دکتر پور باقر به شرکت پژو در خصوص نقص فنی پژوهای 405 که آتش گرفتند اشاره کرد و گفت: پژوهای 405 تحت لیسانس شرکت فرانسه بوده است و این شرکت باید غرامت و خسارت قربانیان ایرانی را پرداخت کند. گفتنی است کاتوزیان رئیس کمیسیون صنایع مجلس چندی پیش از تنظیم شکایتی علیه شرکت پژو و درخواست غرامت 10 میلیون دلاری برای هر ایرانی که دچارحریق در پژوهای 405 شده اند را کرده است. دکتر بابک پور باقر هفته گذشته به ایران آمد و تا زمان دادگاه رسیدگی به پرونده اش در هفتم فوریه در فرانسه در ایران به سر می برد. آگاهان معتقدند تعویق زمان رسیدگی به پرونده ، برای ایجاد فضایی جهت انجام یک معامله است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هرکس که به حضرت علی و اهل بیت ایشان، محبت نداشته باشد، سنی نیست شبکه سوم سیما با فردی مصاحبه ای انجام داده است که ادعا کرده قبلا سنی بوده و در حال حاضر شیعه شده است. این فرد ادعا کرده که قبلا نسبت به حضرت علی کینه و بغض و عداوت داشته و در حال حاضر خود را بر بالای مناره ای مرتفع و دیگران را در زیر می بیند. مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه سیاست تلویزیون ایران درباره اهل سنت را به باد انتقاد گرفت. مولوی عبدالحمید گفت: شبکه سوم سیما با فردی مصاحبه ای انجام داده است که ادعا کرده قبلا سنی بوده و در حال حاضر شیعه شده است. این فرد ادعا کرده که قبلا نسبت به حضرت علی کینه و بغض و عداوت داشته و در حال حاضر خود را بر بالای مناره ای مرتفع و دیگران را در زیر می بیند. این شخص الفاظ نامناسب دیگری را نیز بر زبان رانده است. در ادامه خبرنگار این برنامه خطاب به این شخص می گوید: شما قبلا دشمن ما بودید و حالا دوست ما هستید. مولوی عبدالحمید در ادامه خطبه خود گفت: این شخص هیچ گاه سنی نبوده بلکه من شنیده ام این فرد از برادران تشیع یمنی بوده است. پخش اینگونه برنامه های ساختگی و جعلی از سوی برخی از فیلمسازان که افراد شایسته ای نیستند، در کانال های ملی که مختص فرقه و مذهبی خاص نیست، بلکه مال تمام مردم این کشور است، چه سنی باشند و یا شیعه، آن هم در مملکتی که در این سال از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال اتحاد و انسجام اسلامی عنوان شده است و مجمع تقریب مذاهب به هدف وحدت و انسجام فرق اسلامی در آن قرار دارد، بسیار ناپسند و نابجا است. امام جمعه زاهدان افزود: بعد از پخش این برنامه مردم از سراسر ایران با ما تماس گرفتند وانزجار و اعتراض خود را نسبت به این برنامه ابراز داشتند؛ بنابراین ما از مسئولین امر تقاضا داریم این مسئله را پیگیری کرده و جلوی چنین افرادی را که باعث خدشه دار شدن وحدت ما می شوند، بگیرند و با آنان برخورد کنند. نباید به هر بچه نادانی اجازه داده شود تا اعتقادات یک ملت را بازیچه خود قرار دهد و باعث جریحه دارشدن قلب های آنان گردد. مولوی عبدالحمید گفت: من در این جا این مطلب را اعلام می دارم که اهل سنت بالاتفاق از دوستداران حضرت علی رضی الله عنه هستند و هرکس که نسبت به حضرت علی، اهل بیت ایشان، حضرت حسین، حضرت حسن، و حضرت فاطمه رضی الله عنهم محبت نداشته باشد صد در صد او سنی نیست. سنی به کسی می گویند که خلفای راشدین و فرزندان آن حضرت صلی الله علیه و سلم، ازواج مطهرات و همه مهاجرین و انصار رضی الله عنهم را دوست داشته باشد. به گزارش نوروز، وی همچنین در مراسم ختم قرآن در شب بیست و نهم رمضان، که با حضور نمازگزاران مرد و زن اهل سنت زاهدان در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، با انتقاد مجدد از عملکرد صدا وسیما، از مدیران رسانه ملی خواست تا این فرصت را به علما و بزرگان شیعه که سنی شده اند بدهد تا با یکی از شبکه های ملی کشور مصاحبه ای داشته و دلایل خود را برای پیوستن به مذهب بزرگ اهل سنت بیان دارند. وی در قسمتی از سخنانش گفت: اهل سنت از تمامی نقاط کشور و حتی برخی کشورهای همسایه با ما تماس گرفتند و انزجار خود را نسبت به اینگونه برنامه های تفرقه انگیز اظهار کرده و می گفتند: ما بعد از انقلاب تا به حال شاهد چنین جسارتی نبوده ایم، البته به جز از شبکه سوم که اساسش بر اهانت به مقدسات اسلام و اهل سنت گذاشته شده و شبکه ای منحرف است. امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: کاش این شبکه مصاحبه ای هم با علمای شیعه که سنی شده اند ترتیب می داد؛ چرا که فقط تیجانی مذهبش را تغییر نداده، بلکه ما افراد دیگری از شیعه را سراغ داریم که مذهب شیعه را کنار گذاشته و به مذهب اهل سنت پیوسته اند. آنان کتابهای بیشماری در مورد چگونگی گرایششان به مذهب اهل سنت نوشته اند و بسیاری از آنان حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم و حضرت علی کرم الله وجهه را بعد از سنی شدن به خواب دیده اند. مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: مقتضای عدالت این را می طلبد که صدا و سیما افرادی را که سنی شده اند، فرا بخواند و با آنها مصاحبه ای داشته و کتاب های آنان را به جامعه معرفی کند. سپس این افراد را در کنار تیجانی ها بنشانند و قضاوت را به مردم (شیعه و سنی) واگذارند تا هر مذهبی را که می خواهند اختیار کنند. عدالت و دموکراسی واقعی همین است. امام جمعه زاهدان در پایان افزود: من از آقای مهندس فروزش، نماینده محترم زاهدان در مجلس شورای اسلامی سپاسگزارم که در این زمینه ناراحتی اهل سنت را به گوش آقای ضرغامی رییس صدا و سیما رسانده اند و ایشان نیز قول داده اند با سازندگان این برنامه برخورد شده و جلوی چنین برنامه هایی گرفته شود. منبع خبر: نوروز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب اوضایی شده! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با موشک قانعشون می کنیم! فوقش جنگ می شه ما هم که بدمون نمی اد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این فرانسوی حالا رو باید گرفت پژو رو کرد تو ........ ! غلط کردن مگه شهر هرته همون کاری که امام خمینی (ره) به سر سفیر شوروی توی تهران در آورد باید بسر سفیر فرانسه در بیاریم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.