Recommended Posts

چي چي مك كين بياد سر كار همين الانش هم انقدر فساد اخلاقي تو ايران هست كه فكر كنم اگه اين مك كين بياد انقدر تهاجم فرهنگي را افزايش دهد كه در ايران بيشتر جوانان ما در دام اين فرهنگ ناب اسرائیلی امریکایی بیفتند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خودش هم کمی تا حدودی فاحشه هست


با اینکه نوع گفتمان یکم بالا هیجده سال هست ولی خوب گفتی.

آمریکا چه نفعی از پوچی مردمش می بره؟


واضحه برادر راحتتر حکومت میکنن.

بفرمايين اين يانكي هاي دغل باز رو مشاهده بفرمايين اين حاجخانوم كه اين قدر دم از دين مداري مي زنه رو ببينيند:
http://uglyrepublicans.com/republicans/United-States/Sarah-Palin/


برادر ماه رمضانه رحم کن به این دین و ایمونه نصف و نیمه ما.

چي چي مك كين بياد سر كار


برادر من فکر میکنم که اگر مک کین بیاد سر کار بجز آمریکا تقریبا به نفع همه میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام



تصویر


انتشار اسناد تجاوز رژیم بعث عراق به ایران برای نخستین بار

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اسناد منتشر نشده‌ای از تجاوز رژیم بعث عراق به ایران را منتشر کرد.

این اسناد متعلق به روزهای آغازین جنگ است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

این اسناد از طریق سایت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به نشانی[/color] www. dsrc. ir قابل مشاهده است.
اسنادی که در این پایگاه اینترنتی منتشر شده به سه دسته مکتوب، صوتی و ویدئویی تقسیم می‌شوند.
کاربران برای استفاده از این اسناد باید در پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ثبت نام [color=blue]کنند.


[color=violet]منبع: ساجد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالي با سلام رییس‌جمهور لبنان در مراسم برگزاری نخستین دور گفتگوهای ملی لبنان که مخالفان حزب‌الله نیز در آن حضور داشتند، گفت: می‌توان به یک راهبرد دفاعی دست یافت که بر نیروهای مسلح لبنان و قدرت مقاومت تکیه کند. به گزارش شبکه ایران، نخستین دور گفت‌وگوهای ملی لبنان، دیروز به ریاست "میشل سلیمان " رییس‌جمهوری این کشور و با حضور 14 تن از سران گروه‌های سیاسی و "عمرو موسی" دبیر کل اتحادیه عرب برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این نشست همان شخصیت‌هایی بودند که در گفت‌وگوهای ملی دو سال پیش به ریاست "نبیه بری" رییس مجلس لبنان حضور داشتند. نبیه بری، فواد سنیوره نخست وزیر، سعدالدین حریری رییس جریان المستقبل، ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقیخواه ، میشل عون رییس حزب آزاد ملی، محمد رعد نماینده مجلس از سوی حزب‌الله ، سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی، امین جمیل رییس حزب کتایب، محمد الصفدی وزیر اقتصاد، ایلی اسکاف وزیر کشاورزی، میشل المر، یعقوب بقرادونیان، غسان توینی و پترس حرب نمایندگان مجلس به نمایندگی از گروه‌های سیاسی و طایفه‌های مختلف لبنان در این گفت‌و گوها شرکت داشتند. میشل سلیمان در مراسم افتتاحیه نخستین دور از گفتگوهای ملی لبنان، طی سخنانی تاکید کرد: لبنان نیازمند گفت‌وگو است و لبنانی‌ها نیز منتظر گفت‌وگو بودند تا ثبات سیاسی، رفاه اقتصادی و امنیت اجتماعی را برای آنان به ارمغان آورد. سلیمان اوضاع امنیتی لبنان و منطقه را تنش‌زا و نگران‌کننده خواند و گفت: فضای سیاسی تنش‌زا از محیط منطقه‌ای فراتر رفته و به حد بین‌المللی رسیده و در صورت ادامه به افزایش تنش منجر خواهد شد. وی تاکید کرد: لبنان به عنوان یک کشور کوچک و متنوع باید از همبستگی و یکپارچگی برخوردار باشد تا دچار تجربه‌های سخت گذشته نشود. رییس‌جمهور لبنان اظهار داشت: خطر علیه لبنان به ویژه از سوی اسراییل در جنوب همچنان ادامه دارد به طوری که این رژیم آشکارا به ضربه زدن به نهادهای لبنان تهدید می‌کند، قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد "یونیفیل " مستقر در جنوب لبنان را نادیده می‌گیرد، اشغال خاک را ادامه می‌دهد و مانع از دستیابی پناهندگان فلسطینی به حقوق خود می شود. وی گفت: می توان به یک راهبرد دفاعی دست یافت که بر نیروهای مسلح لبنان و قدرت مقاومت تکیه کند. بنابراین باید توانایی‌های لبنان از جمله دیپلماسی را بررسی کنیم تا درباره این موضوع سرنوشت‌ساز به دیدگاه یکپارچه دست بیابیم. سلیمان گفت: باید اعتراف کنیم که هر بار خواستیم در راه آرامش و ثبات پیش برویم، زیان دیدگان از این روند تنش و هرج و مرج ایجاد کردند و دست به ترور و انفجار زدند اما بادهای آشتی وزیدن گرفته است و باید این فرصت را غنیمت شماریم و با جنایتکاران که دشمنان لبنان هستند، با اراده و آشتی برخورد کنیم . منبع: جهان نیوز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"الکساندر لومائیا" از مقامات بلند پایه گرجستان امروز اعلام کرد "روسیه با امضای توافقنامه همکاری اقتصادی و نظامی با آبخازی و اوستیای جنوبی گرجستان عملا این جمهوری ها را به خاک خود متصل کرده است". به گزارش «ریا نووستی» از خبرگزاری فرانسه از تفلیس لومائیا که دبیر شورای امنیت گرجستان است اعلام کرد "این نقض اشکار اصول اساسی قوانین بین المللی است . این مسئله از نظر سیاسی ثابت می کند که روسیه عملا این سرزمین ها را به خاک خود ملحق کرده است" . روسیه امروز چهارشنبه چندین توافقنامه همکاری را با این دو جمهوری امضا کرد که به این کشور امکان می دهد در این جمهوری ها پایگاه های نظامی مستقر کنند و شبکه های برق ،‌مخابرات و حمل و نقل خود را یکپارچه سازند. قابل ذکر است نظامیان گرجستان شب 8 اوت به اوستیای جنوبی حمله کرده و تسخینوالی پایتخت این جمهوری را گلوله باران کردند. طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه حدود 2100 نفر از مردم بیگناه اوستیا قربانی این مناقشه مسلحانه شدند. روسیه برای دفاع از مردم اوستیای جنوبی که بسیاری از آنها دارای تبعیت فدراسیون روسیه می باشند، در کمک به پاسداران صلح که در آن منطقه مستقر هستند، حدود 10 هزار نظامی و صدها دستگاه تجهیزات نظامی به منطقه وارد کرد. روز 12 اوت عملیات وادار سازی گرجستان به صلح پایان یافت و از 18 اوت خروج نظامیان به مواضع خود اعلام شد که مقر آنها بنا به تصمیم کمیسیون کنترل مختلط حل مناقشه گرجستان-اوستیا مصوبه 1999، تعیین شده است. روز 22 اوت به خارج سازی نیروهای روسیه پایان داده شد. روز 26 اوت رئیس جمهور روسیه حکم برسمیت شناختن استقلال جمهوری های آبخازی و اوستیای جنوبی را امضا کرد. امروز27 شهریور دمیتری مدویدیف رییس جمهور روسیه در کرملین همراه با سرگی باگاپش رییس جمهور آبخازی و ادوارد کوکویتی رییس جمهور اوستیای جنوبی پیمان دوستی و همکاری با آبخازی و اوستیای جنوبی را به طور جداگانه در حضور خبرنگاران امضا نمودند. خبرگزاری «ریا نووستی»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ایمیل سارا پلین هک شد![/align]

ایمیل شخصی سارا پیلین، نامزد معاون اولی جان مک کین، هک شد و محتویات آن روی اینترنت قرار گرفت.

به گزارش الف" از اسوشیتدپرس، وییرد و گاوکر، ساعاتی پس از آن که یک گروه ناشناس هک، ایمیل سارا پیلین بر روی یاهو به آدرس gov.sarah@yahoo.com را هک کرد، محتویات این ایمیل بر روی سایت اینترنتی WikiLeaks قرار گرفت.

ستاد تبلیغاتی مک کین و پالین در بیانیه‏ای گفت: این اقدام یک تجاوز آشکار به حریم خصوصی سارا پیلین و تخطی از قانون است. موضوع به مقامات مسوول انتقال داده شده است. ما امیدواریم هرکسی که به این صندوق پستی دسترسی دارد، ایمیل‏ها را پاک کند. ما هیچ اظهار نظر بیشتری نخواهیم کرد.

سخنگوی FBI نیز گفت: FBI از این موضوع آگاه شده و با سرویس امنیتی ایالات متحده در این زمینه همکاری خواهد کرد.

تصاویری که از محتویات ایمیل پیلین منتشر شده است شامل یک نامه درباره مبارزات انتخاباتی کنگره، اینباکس ایمیل پیلین، نامه به مشاورش در امور الکلیسم و مواد مخدر و نامه‏ای درباره تغییر پسورد ایمیل است. محتویات یکی از این نامه‏ها نشان می‏دهد که نامزد معاون اولی جمهوری خواهان ارتباط خوبی با مطبوعات ندارد.

عناوین نامه‏های موجود در اینباکس ایمیل پیلین نیز قابل توجه است. در یکی از عناوین از تعلیق مالیات سوخت صحبت شده است. دیگری مربوط به پیش نویس نامه پیلین به آرنولد شوارزینگر بوده و یکی از نامه ها نیز عنوان "محرمانه - موضوعات اخلاقی" را دارد.

منتقدان، پیلین را به دلیل استفاده از ایمیل شخصی یاهو به جای ایمیل رسمی دولتی به سهل انگاری متهم کرده و گفته‏اند که چرا وی اسناد رسمی و نامه‏های مربوط به امور اداری را از طریق دامنه یاهو انجام داده است.

در رابطه با اون دوستی که گفته بودن مک کین تهاجم فرهنگی رو زیادتر می کنه باید بگم که اشتباه می کنید! مک کین سیاستش تهاجمی هست ولی از نوع بوشی! البته بوش هم کم به ما تهاجم فرهنگی نکرد! همین مساله فمینیسم در ایران باعث شد آمار طلاق افزایش پیدا کنه! ملت هم که ماشالله آی کیوش خیلی بالاست و راحت تحت تاثیر قرار می گیره! اوباما زیرک هست و ممکنه کار دستمون بده اتفاقا اون ممکن است چنین سیاستی اتخاذ کنه!

در رابطه با خبر هم باید بگم که اگر اسناد منتشر بشه (که شده!). روی اینترنت بعید نیست مثل بلایی که سر پاریس هیلتون اومد بشه! icon_cool البته اون موبایلش رو هک کرده بودن! فیلمش هم دوست جوانمردش پخش کرد! icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ساکاشویلی: گرجستان مدیون ایران است!
[/align]


رئیس جمهور گرجستان در دیدار وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن رایزنیهای منطقه ای و تحرک جمهوری اسلامی ایران برای تحقق تحقق امنیت و ثبات در منطقه قفقاز گفت: گرجستان مدیون ایران است.

به گزارش مهر، منوچهر متکی وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار با میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهوری گرجستان پیرامون رخدادهای منطقه قفقاز و چگونگی تحقق صلح و ثبات در منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

متکی در این دیدار با اشاره به حوادث اخیر و بروز تلفات انسانی اظهار داشت: وقوع حوادث تلخ اخیر و بروز تلفات انسانی موجب تاسف و تاثر بوده است و ما رخدادهای بوجود آمده را با دقت پیگیری کرده و نسبت به برقراری ثبات و امنیت منطقه حساس بوده ایم.

وزیرامورخارجه کشورمان با تبیین تحرک دیپلماسی اخیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث قفقاز گفت: ما به طرفهای مختلف در منطقه در خصوص چگونگی یافتن راه حلهای مناسب برای برون رفت از شرایط فعلی و شناسایی راهکارهای مناسب برای تحقق ثبات و امنیت رایزنی های مفید و سازنده ای داشته ایم.

وی با تشریح رایزنیهای خود در مسکو، باکو، برلین و با مقامات ارمنی خاطرنشان کرد: رایزنیهای خوبی با مقامات روسیه، آذربایجان، ارمنستان و آلمان در خصوص چگونگی یافتن سازوکارهای برقراری ثبات و امنیت در قفقاز در چارچوب علایق و راهبردهای منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم و در ادامه این رایزنیها، زمینه های شکل گیری حوادث و چگونگی خروج از بحران را مورد بررسی قرار داده و امیدواریم با شناسایی زمینه های برون رفت از این بحران بتوانیم گامهای مناسبی در جهت رسیدن به امنیت و صلح در منطقه قفقاز برداریم.

میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهوری گرجستان نیز با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاطرنشان کرد: جایگاه ایران در منطقه بزرگ بوده و هست و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی افزود: ما برای تعمیق مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی قائل هستیم و گرجستان مدیون ایران است.

ساکاشویلی خواستار رایزنیهای متوالی بین تفلیس و تهران برای پیشبرد این مهم شد.

رئیس جمهوری گرجستان با تشریح مناقشه جاری منطقه این مناقشه را خسارت بار توصیف و ابراز امیدواری کرد رایزنیهای منطقه ای و تحرک جمهوری اسلامی ایران بتواند زمینه های تحقق امنیت و ثبات در منطقه قفقاز را فراهم کند.

وی تصریح کرد: هر قدرت منطقه ای که بتواند وضع را به شرایط عادی بازگرداند ما آمادگی داریم در فرایند منطقه ای با آن همکاریهای لازم را به عمل آوریم.

این مردک در حالی این حرف رو می زنه که به اسرائیل اجازه احداث دو پایگاه هوایی رو در کشورش داده بود و احتمالا این حرف رو بخاطر جلوگیری از اقدام تلافی جویانه ی مستقیم و یا غیر مستقیم ایران زده! به نظر من ایران باید در رابطه با احداث این دو پایگاه اسرائیلی به گرجستان هشدار می داد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون عكسي كه دوستان فرستادند..سمت چپي فكر كنم مونتاژ باشه. تازه...چنين عكسي حتي براي مذهبي هاي آمريكايي هم چيزه بدي نيست! فقط تنها نكته اي كه داره اينه كه همه اونجا ميرن دنبالش تا عكسه رو ببينند و البته خود اون شخص هم اصلا كك اش نميگزه و ناراحت نميشه!! icon_cool توي ايميلش هم فكر نكنم عكس ناجور و خصوصي اي باشه..هرچند اگر باشه و منتشر بشه بيشتر بجاي اينكه به ضرر اش باشه..بيشتر راي مياره! چيزي كه به ضرر اش باشه همون حرف هايي هست كه احتمالا زده و توي ايميل هاش نظر مخالف اون هست..كسي لينك محتويات خانم فرماندارو داشت بفرسته!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]رايس به روسيه اعلان «جنگ سرد» كرد:در امور داخلی روسیه دخالت خواهیم کرد![/align]

وزير خارجه آمريكا در تندترين اظهارت ضد روسي خويش، روسيه را به داشتن «انگيزه هاي متجاوزانه و روان‌پريشي » متهم كرد كه منجر به انزوا و سقوط مواضع آن در جهان شده و از جهان خواست در جبهه واحدي با آمريكا با «تجاوزات روسيه» مقابله كند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، ايالات متحده آمريكا لفاظي هاي تند خويش در قبال روسيه را افزايش داده است. روز گذشته اظهارت بسيار تندي بر ضد روسيه از زبان كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه شنيده شد كه حتي به عقيده كارشناسان آمريكايي تند ترين حملات لفظي از سوي وي از زمان انتصابش به سمت وزارت امور خارجه محسوب مي شود.
رايس كه در بنياد مارشال «آلمان- آمريكا» (German Marshall Fund) در واشنگتن سخنراني مي كرد، معتقد است كه در حال حاضر نوعي «انگيزه هاي متجاوز و روان‌پريشي» در اقدامات روسيه ديده مي شود كه پيش از اين در تاريخ روسيه بوجود آمده بود.

به عقيده خانم رايس، مسكو خود را در آستانه انزواي بين المللي قرار داده و تا سطح اتحاد جماهير شوروي پس از دوران جنگ سرد تنزل يافته است.

وي همچنين از آمريكا و اروپا خواست تا در مقابل «تجاوزات روسيه» متحد شده و چند فروند «بمب افكن فرسوده» هراسي به خود راه ندهند.
علائم ضد و نقيضي در اظهارات كاندوليزا رايس وجود داشت.

به گفته وي، ايالات متحده در امور داخلي روسيه دخالت كرده، مي كند و خواهد كرد. ولي در عين حال به همكاري با روسيه به منظور حل و فصل مشكلات كليدي بين المللي ادامه خواهد داد.

وزير خارجه آمريكا معتقد است، روسيه اخيرا «برخوردهاي تجاوزكارانه اي» را از خود نشان داده است كه تنها منجر به انزوا و سقوط مواضع اين كشور در جهان مي شود. به گفته وي، اين برخوردها باعث مي گردد چنين سئوالي هم در اذهان بوجود آيد كه براستي چه كسي راهبري سياستهاي روسيه را بر عهده دارد.

در متن سخنراني رايس آمده است: «رهبران روسيه از هم اكنون اين پيام را درك مي كند كه «برخوردهاي تجاوزكارانه» آنها به كجا منجر خواهد شد. برخلاف وضعيت گرجستان، وضعيت بين المللي روسيه از هم اكنون بدتر از دوران دهه 90 شده است.
به گفته وي، «بهاي اين به انزوا كشيدن خود براي روسيه بسيار سنگين خواهد بود.»
وزير خارجه در عين حال خاطر نشان ساخت كه وجود اختلافات بين دولتهاي روسيه و آمريكا نبايد مانع از توسعه روابط بين شهروندان دو كشور شود.

به گفته وي، «اختلافات بين دولتهاي روسيه و آمريكا هر چه باشد، اين مسئله مانعي براي تعميق روابط بين جامعه مدني دو كشور نخواهد شد.»
رايس تاكيد كرد، به همين دليل ما همچنان به حمايت مالي خود از دانشجويان، معلمين، قضات و روزنامه نگاران و نيز رهبران اتحاديه ها و اصلاحگران دموكراتيك كه مايلند به ايالات متحده سفر كنند، ادامه مي دهيم.»

وي در سخنراني خويش مي افزايد، اقدامات روسيه در گرجستان خط مشي «تبلوري» است كه رهبران اين كشور در پيش گرفته اند كه بدون ترديد بدون پاسخ از سوي آمريكا باقي نخواهد ماند.
كاندوليزا رايس از اروپا خواست تا جبهه متحدي را با آمريكا بر ضد «تجاوزات روسيه» بوجود آورند.

به گفته وي، «ما نمي توانيم به خود اجازه دهيم با نقطه نظرات برخي رهبران روسيه كنار آييم كه اگر فشارهاي خاصي بر كشورهاي آزاد وارد شود، اگر به ترساندن و تهديد آنها بپردازند، ما تسليم خواهيم شد.»
به عقيده وي، آمريكا و اروپا بايد در مقابل برخوردهاي اين چنيني و كساني كه آن را اشاعه مي دهند، متحد شده و بايستند.

خدا رو شکر اوضاع به وقف مراد است! البته برای ما! باید دید مسئولین از این فرصت ها چگونه استفاده می کنند؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تحت این شریط موجود هر گونه درگیری ولو سیاسی بین امریكا و روسیه به نفع ایران هست. یكی از مواردی كه باعث عصبانیت امریكا شده عدم همراهی روسیه و چین در موافقت با حمله به ایران هست...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رسانه هاي آمريكايي در اقدامي هماهنگ با دولت اين كشور به انتقاد از سياست هاي حسني مبارك رئيس جمهور مصر و استقبال از روابط جديد ميان واشنگتن و ليبي پرداختند و معمر قذافي را بازيكن جديد آمريكا براي تحولات آتي خاورميانه نام بردند. به گزارش خبرگزاري قدس اين رسانه ها با تمجيد از اقدام كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا در ديدار با قذافي در طرابلس بر پايان دادن به روابط گرم با مصر اصرار كردند و به اين دليل كه دولت حسني مبارك ديگر قادر به برآوردن نيازهاي واشنگتن نيست خواستار يافتن هم پيمان جديد و اثرگذار در منطقه عربي آفريقايي شدند. اين رسانه ها به جزييات بيشتري از ديدار اخير ميان رايس و قذافي اشاره كرده اند و آن را نشانه اراده دو طرف براي آب كردن يخ هاي روابط طرفين برشمردند. برپايه اين گزارش ويژگيهاي اين ديدار عبارتند از : اين ديدار در طرابلس « پايتخت » ليبي برگزار شد. اين ديدار به مثابه يك ديدار تاريخي مي باشد از اين حيث كه دولت آمريكا بالاترين مقام وزارت خارجه خود را به ليبي اعزام كرد. خصوصا اينكه ليبي طي سالهاي گذشته از سرسخت ترين دشمنان محور واشنگتن ـ تل آويو محسوب مي شد. ديدار رايس و قذافي در مجموعه كاخ هاي موسوم به العزيزيه صورت گرفت كه در سال 1365 توسط بمب افكن هاي آمريكايي بمباران شد و دختر قذافي در اين حملات به قتل رسيد. هيات همراه رايس در اين ديدار تنها 10 دقيقه حضور داشتند و بلافاصله رايس و قذافي از جمع جدا شده و گفتگوهاي خود را در پشت درهاي بسته ادامه دادند. رايس در اين سفر با عبدالرحمن شلقم همتاي ليبي خود ديدار كرد و در مورد پرونده هاي ايران تروريسم نفت عراق فلسطين روابط آمريكا و سوريه اوضاع لبنان و وضعيت سودان بحث و تبادل نظر كردند. وزير خارجه آمريكا پس از ديدار با مقامات ليبي اعلام كرد كه اين ديدار موضوع مهمي براي آمريكاست و به عنوان گام اول و به مثابه گشايش در روابط طرفين در آينده مي باشد. رسانه هاي آمريكايي دلايل توجه ويژه دولت واشنگتن در شرايط حاضر به ليبي را در موارد زير مي دانند : عقب نشيني ليبي از برنامه هسته اي خود تا جاييكه آمريكايي ها و اسرائيلي ها دوست دارند ايران و كره شمالي را وادار نمايند از رفتار ليبي الگوگيري نمايند. طرابلس مي تواند به آمريكا در سه محور كمك نمايد : حمايت از توجهات آمريكا در قبال كشورهاي آفريقايي به سبب روابط قذافي با سران آفريقايي ... آمريكا مي تواند از اين روابط به سهولت به نفع خود استفاده نمايد. حمايت از توجهات آمريكا در قبال كشورهاي عربي حمايت از توجهات آمريكا در قبال ديپلماسي كشورهاي خاورميانه كه تحت سيطره فرانسوي هاست و واشنگتن تلاش مي كند بدون تحريك اروپايي ها و تيره كردن روابط دوسوي آتلانتيك بر آنها سيطره يابد. سيطره بر منابع نفتي ليبي و محروم كردن فرانسه و آلمان از دستيابي به نفت اين كشور مسدود كردن مسير صعودي روابط بين ليبي و روسيه علاوه بر اين برخي تحليلگران معتقدند واشنگتن مي تواند با برخي امتيازات به طرابلس همانند رياض از سرمايه هاي ليبي همانند سرمايه هاي عربستان سعودي در حمايت از منافع آمريكا در منطقه استفاده نمايد. برخي تحليلگران نيز معتقدند كه همكاري ميان واشنگتن و طرابلس به مراتب سودمندتر از همكاري ميان واشنگتن و قاهره است به چند دليل : ليبي مي تواند با سرمايه ها و نفت خود از تلاش هاي آمريكا حمايت كند اما مصر براي اين كار از آمريكا طلب كمك هاي مالي بسياري مي كرد. نظام قذافي از ديد آمريكايي ها از ثبات بيشتري نسبت به نظام مبارك برخوردار است . مضاف بر اينكه ناظران سياسي معتقدند گشودن روابط واشنگتن و طرابلس به واشنگتن بيش از پيش اين امكان را مي دهد كه تا به مانور بر روابط واشنگتن و قاهره پرداخته و اين كشور را وادار به سازش بيشتري با سياست هاي آمريكا نمايد. به گونه اي كه دولت مبارك را وادار خواهد كرد كه با بيشترين همكاري كمترين توقع مالي را از واشنگتن داشته باشد وگرنه واشنگتن جايگزيني خوبي براي قاهره در اختيار دارد حاشیه های سفر قذافی اینقدرخوشحال شده بود که به رایس یک کتاب در مورد خودش یک حلقه زیبا و یک الت موسیقی به عمه کاندوراریزا هدیه کرد نظر ali75: کارهای انجام شده از طرف قذافی به معنا ازدواااااااااج باعمه کاندوراریزا هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رهبر انقلاب:
اظهار نظر دوستي با مردم اسراييل، غلط، غيرمنطقي و پوچ است
مردم اسرائيل مگر چه كساني هستند؟ همان كساني هستند كه غصب خانه، غصب سرزمين، غصب مرزعه و غصب تجارت به وسيله همين‌ها دارد، انجام مي‌گيرد. سياهي لشكر عناصر صهيونيست همين‌ها هستند. نمي‌شود ملت مسلمان نسبت به افرادي كه اينجوري عامل دست دشمنان اساسي دنياي اسلام هستند، بي تفاوت باشد، نه.

[align=center]تصویر[/align]

رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه تهران فرمودند: يك نفر پيدا مي‌شود درباره مردمي كه در اسرائيل زندگي مي‌كنند اظهار نظر مي‌كند، البته اين اظهار نظر غلطي است. اينكه گفته شود ما با مردم اسرائيل هم مثل مردم ديگر دنيا دوستيم اين حرف درستي نيست، حرف غيرمنطقي است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» به نقل از خبرگزاری ها، آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران در جمع نمازگزاران روزه دار تهراني اظهار داشتند: دو سه مساله كوچك و كم اهميتي كه وجود دارد و از اينها سعي مي‌شود براي التهاب استفاده شود را عرض مي‌كنم براي اينكه درب گفتگوها بسته شود. يك نفر پيدا مي‌شود درباره مردمي كه در اسرائيل زندگي مي‌كنند يك اظهار نظر مي‌كند، البته اين اظهار نظر، اظهار نظر غلطي است. اينكه گفته شود ما با مردم اسرائيل هم مثل مردم ديگر دنيا دوستيم اين حرف درستي نيست، حرف غيرمنطقي است.

ايشان بيان داشتند: مردم اسرائيل مگر چه كساني هستند؟ همان كساني هستند كه غصب خانه، غصب سرزمين، غصب مرزعه و غصب تجارت به وسيله همين‌ها دارد، انجام مي‌گيرد. سياهي لشكر عناصر صهيونيست همين‌ها هستند. نمي‌شود ملت مسلمان نسبت به افرادي كه اينجوري عامل دست دشمنان اساسي دنياي اسلام هستند، بي تفاوت باشد، نه. ما با يهودي ها هيچ مشكلي نداريم، با مسيحي ها هيچ مشكلي نداريم، با اصحاب اديان در دنيا هيچ مشكلي نداريم، اما با غاصبان سرزمين فلسطين چرا، مشكل داريم. غاصب هم فقط رژيم صهونيستي نيست. اين موضع نظام است اين موضع انقلاب و موضع مردم است.

آيت الله خامنه‌اي خاطر نشان كردند: حالا كسي حرفي مي‌زند اشتباه ، عكس العملي‌هايي هم در مقابل آن نشان داده مي‌شود. خوب مساله را بايد تمام كرد. اينكه يك روز يك نفر از اين طرف بگويد، يكي از آن طرف بگويد، يكي اينجور استدلال كند، يكي از آن طرف حرف بزند، اين درست نيست، اين التهاب آفريني است؛ حرفي بود گفته شد و اشتباه بود و تمام. موضع جمهوري اسلامي و موضع دولت جمهوري اسلامي هم اين نيست.

ايشان در ادامه تاكيد كردند: اين با كشورهاي ديگر فرق مي‌كند كه مردمش روي سرزمين غصبي ننشستند. شهرك هاي يهودي نشين امروز به وسيله همين مردمي كه گفته مي‌شود مردم اسرائيل، به وسيله همين‌ها پر شده. همين ها هستند كه دولت جعلي صهيونيست اينها را مسلح كرده است بر عليه مردم مسلمان فلسطيني كه فلسطيني ها جرات نكنند نزديك اين شهركها بشوند، همين هستند ديگر. خوب اين حرف خطايي بود، حرف درستي نبود. اين را نبايد وسيله التهاب قرار داد. من خواهش مي‌كنم از همه، اينجور مسائل كوچك و مسائل جزئي را، حرفي بر زبان كسي جاري مي‌شود، مطلبي گفته مي‌شود، اين را وسيله‌اي قرار ندهند براي اينكه مدتي جريان سازي و مساله آفريني بشود در سر تا سر كشور، يك عده موافق يك عده مخالف سر قضيه اي پوچ، خوب موضع نظام مشخص است، تمام شد.

آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: قضاوت‌هايي در مورد مسائل و كارهاي دولت است؛ كه اين از آثار نزديك شدن دوره انتخابات است، انسان احساس مي‌كند كه در بين آنچه كه امروز گفته مي‌شود، بي انصافي‌هايي صورت مي‌گيرد.

آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب در ادامه خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران در جمع نمازگزاران روزه‌دار تهراني تاكيد كردند: يك چيز ديگري كه اين روزها انسان مشاهده مي‌كند كه اين را هم مي‌خواهم خواهش كنم به خصوص از نخبگان كه توجه كنند؛ قضاوت‌هايي در مورد مسائل دولت و كارهاي دولت است؛ اين از آثار نزديك شدن دوره انتخابات است، با اينكه خيلي هم نزديك نيست ما حدود 9 ماه هنوز تا انتخابات فاصله داريم، خاصيت انتخابات اين است كه عناصر فعال مي‌شوند و حرف مي‌زنند؛ البته حرف بزنند، حالا در باب انتخابات حرف‌هاي گفتني متعددي هست كه انشاءالله در وقت و فرصت مناسب خودش آنها را به ملت عزيزمان عرض خواهيم كرد، حالا هنوز زود است؛ لكن انسان احساس مي‌كند كه در بين آنچه كه امروز گفته مي‌شود، بي انصافي هايي صورت مي‌گيرد. خوب اگر كسي براي آينده كشور، براي حل آنچه كه معضلات كشور مي‌نامند، برنامه اي دارد، حرفي دارد، خوب آن حرف را بيان كند، اگر چنانچه مي‌تواند راه حلي براي مشكلاتي كه وجود دارد، حالا مثلا مشكل گراني يا تورم، راه حلي دارند، بگويند.
ايشان با بيان اينكه تخريب كردن مسئولين و تخريب كردن دولت، اين هيچ مصلحت نيست، تاكيد كردند: اين جزو كارهاي صحيح اسلامي نيست. در بعضي از جاهاي ديگر، در بعضي از كشورهاي دنيا به نام دموكراسي به نام آزادي آبروهايي را از بين مي‌برند، اشخاص را به لجن مي‌كشند، اينها كارهاي اسلامي نيست، اينها كارهاي آنهاست، مثل خيلي از كارهاي ديگر. آنچه كه در زمينه مسائل اقتصادي يا غير اقتصادي گفته مي‌شود، در درجه اول هم در محافل كارشناسي بايد گفته شود، نه در منبرهاي عمومي تريبون هاي عمومي. گاهي اوقات يك بي انصافي‌هايي مي‌شود ديگر، يك چيزهايي مي‌گويند.

آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: نبايد اخلاق نكوهيده بي‌انصافي در جامعه ما رواج پيدا كند، دچار بي انصافي نبايد بشويم. بخصوص نخبگان، بخصوص نخبگان نگاه كنند، منصفانه حرف بزنند. عرض كرديم تخريب درست نيست. نه آن كساني كه طرفدار شخص يا گروهي هستند و نه آن كساني كه مخالف آن شخص و گروهي هستند، مقابله اينها با يكديگر هيچ لزومي ندارد به صورت تخريب باشد. منطقي حرف بزنند، انتقادي دارند انتقاد كنند. خدا را شكر مي‌كنيم فضاي كشور ما بر اثر نظام اسلامي فضايي آزاد و باز است و مردم فرصت دارند و مي‌توانند حرفشان را بزنند، نخبگان مي‌توانند حرف بزنند، مردم هم استماع مي‌كنند، مي‌شنوند و حرف‌ها را با يكديگر مقايسه مي‌كنند، آنچه كه حق است به نظرشان مي‌پذيرند و قبول مي‌كنند.

ايشان فرمودند: نگراني من از اين نيست كه يك حرفي زده شود و از كسي انتقاد شود، نه يك نفر انتقاد مي‌كند و يك نفر هم جواب مي‌دهد. نگراني من از رايج شدن اخلاق بي‌انصافي در جامعه است. خدمات فراواني انجام مي‌گيرد، انسان همه را كنار بگذارد و به يك نقطه اي بچسبد، اين درست نيست. البته اين خطاب به همه است، اين را ما به شخص خاصي به گروه خاصي به جناح خاصي عرض نمي‌كنيم، اين را به همه عرض مي‌كنيم. همه مراقب باشند يكديگر را تخريب نكنند، اين فضاي تخريب فضاي خوبي نيست مردم هم خوششان نمي‌آيد.

رهبر انقلاب خاطر نشان كردند: اين را حالا در حضور شما مردم به آن حضرات مي‌گويم؛ اگر شما خيال مي‌كنيد كه از اينكه شما بياييد بنشينيد و مذمت كنيد، از فلان مسئول و فلان جريان، مردم لذت مي‌برند و خوششان مي‌آيد، اشتباه مي‌كنيد مردم از فضاي تخريب خوششان نمي‌آيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دور جدید فشارها به ایران آغاز شد:

گاردین: بوش هنوز وقت دارد به ایران حمله کند!

[align=center]تصویر[/align]


اگرچه اجازه عملیات نظامی در این لایحه‌ها ذکر نشده، اجرای تحریم محصولات نفتی نیازمند راه‌بندان دریایی است که می‌تواند منجر به کشمکش با نیروی دریایی ایران شده و سریعاً ابعاد بزرگتری به خود بگیرد.



آفتاب- سرویس بین‌الملل: علیرغم محتوای کلیدی آخرین گزارش آژانس بین‌المللی

” تفتیش دقیق و سختگیرانه کلیه کالاهای ورودی و خروجی از ایران و همچنین ممنوعیت ارائه محصولات پالایش شده نفتی به ایران از مواد این لایحه‌هاست.... “



انرژی اتمی مبنی بر اینکه آژانس «امکان این را داشته که به ممیزی و بررسی‌اش در مورد عدم انحراف در استفاده از مواد مورد‌استفاده در فرآیند تحقیقات هسته‌ای پیشتر‌اعلام شده توسط ایران ادامه دهد»، رسانه‌های غربی توجه و تمرکز را بر عدم‌شفافیت ایران در قبال پیگیری اتهامات جدیداً وارد شده از طرف مراجع امنیتی، توسط آژانس متمرکز کرده‌اند.

این اتهامات که از سوی ایران رد شده، شامل پروژه موشک با قابلیت حمل کلاهک است، و جالب اینکه حتی مدارکی که بر اساس آن این اتهامات ادعا شده، به ایران ارائه نشده است.

کنگره آمریکا در این هفته دو لایحه غیرالزامی را در دست بررسی دارد که در صورت تصویب، احتمال حمله نظامی به ایران را به شدت افزایش خواهد داد. این لایحه‌ها از رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌خواهد

” این مطالب فرضیه اینکه «جرج بوش» حمله به ایران را قبل از اتمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش در ژانویه آتی، و یا حتی قبل از انتخابات نوامبر امریکا شروع خواهد کرد، را محتمل‌تر می‌کند.... “



که فشارهای اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک روی ایران را بیشتر کرده تا ایران فعالیت‌های غنی‌سازی هسته‌ای‌اش را معلق کند. همچنین تفتیش دقیق و سختگیرانه کلیه کالاهای ورودی و خروجی از ایران و همچنین ممنوعیت ارائه محصولات پالایش شده نفتی به ایران از مواد این لایحه‌هاست. اگرچه اجازه عملیات نظامی در این لایحه‌ها ذکر نشده، اجرای تحریم محصولات نفتی نیازمند راه‌بندان دریایی است که می‌تواند منجر به کشمکش با نیروی دریایی ایران شده و سریعاً ابعاد بزرگتری به خود بگیرد.

آمریکا در حال آوردن توان دریایی عظیمی به خلیج‌فارس است که از سال 2003 بی‌سابقه بوده است. دو ناو هواپیمابر که هم‌اکنون مستقرند و سومین ناو که 22 آگوست رهسپار خلیج شده است. ناوهای جنگی فرانسه و انگلیس نیز بنا بر گزارش‌ها در راه هستند.

این مطالب فرضیه اینکه «جرج بوش» حمله به ایران را قبل از اتمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش در ژانویه آتی، و یا حتی قبل از انتخابات نوامبر امریکا شروع خواهد کرد، را محتمل‌تر می‌کند. حمله قبل از انتخابات ماه نوامبر، شانس «جان مک‌کین» را برای رئیس‌جمهور‌شدن بالا خواهد برد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.