Recommended Posts

خيلي ها توي مشهد و قم و ديگر شهرهاي مقدس زندگي ميكنند و اما از اون حرم دور هستند ولي در عوض خيلي ها دورند و دلشون نزديك. براي ماهايي كه توي اين شلوغي و روزمرگي گم شديم يك جاي دنج و باحال ميتونه مسكن خوبي باشه. البته بايد رفت و ديد. شنيدن كي بود مانند ديدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نخیر! .انگار امروز روز مبارزه با محصول داخلیه!!

کلا محصولات صادراتی با محصولات بازار داخل به خورده متفاوته!

درسته که در گذشته اوضاع محصولات داخلی خوب نبود اما الان وضع بهتر شده و تعدادی از محصولات تولید داخل از اروپا و روسیه و چین و افریقا سفارش دارن

معرفی دو خودروی ملی توسط دو کمپانی بزرگ داخلی و معرفی یک یا دو خود روی کاملا ایرانی دیگر امسال
اولین موتور پایه گاز سوز با استاندارد یورو3 و قابل ارتقاع به یورو چهار در جهان چیز کمی نیست!
معرفی سه موتور ملی با استاندارد های یورو 3 و در آینده چهار

البته پایین بودن کیفیت استاندارد های مواد اولیه برای صرفه جویی در هزینه ...بخصوص در گذشته بوده ولی داره رفع می شه

تمرکز خودرو سازان داخلی متاسفانه بدلیل[b] موجود بودن مشتری کافی[/b] چندان روی کیفیت و متناسب بودن نسبت هزینه به امکانات و کیفیت نیست برعکس اروپا که البته کم کم رفع خواهد شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا خوش به سعادتتون كه اين مناطق رو زيارت كردين. من كه عليرغم ميل شديدم به ديدن اين

مناطق هنوز فرصتي پيدا نكردم به اين مناطق برم. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده یه چند باری لیاقت پیدا کردم یه سفری کردم

واقعا انسان خدا رو حس می کنه جایی که مومنان واقعی جانشون رو در راه خدا می دن و با خدا معامله می کنن
سرزمین عشق بازی با خدا

تو یه حدیثی خوندم امام رضا(ع) زمانی که داشت به سمت خراسان می رفت زمانی که وارد شملچه شد شروع به گریه کردن کرد و خودش رو روی خاک انداخت و سجده کرد خیلی زیاد گریه کرد و فرمود خون شیعیان ما را در اینجا می ریزند و آنها همه شهیدند

شهیدان زنده اند الله اکبر

خدایا ما را هم زنده کن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا نصیر ایرانی روایت درسته من هم از چند روحانی قبل از سفر پرسیدم تو سفر هم یک راوی روحانی بود که این موضوع رو تایید کرد.

[quote][quote]تمام مزه راهیان نور به شلمچه هست. از شلمچه تا کربلا 2 ساعت راهه. خدا نصیب همه شما کنه برید البته باید شهدا دعوتتون کنند یک جایه باحالی هست که دومی نداره اون هر خواسته ای داری بگو اگر از جایی دلت گرفته بگو راحت باش انقدر سبک میشی.[/quote]
اولا كه از شلمچه تا كربلا 6 تا 7 ساعته .
دوما اگه اينجوري آدم سبك ميشه ما كه تو آبادان زندگي ميكنيم الان بايد مثل كاه تو هوا پرواز ميكرديم . :lol:[/quote]
اولا اینکه سرپرست های کاروان به ما این طوری گفتند از خودم چیزی در نیاوردم. بعضی از بچه ها به هوا دیدن گنبد حرم امام حسین امده بودند.
دوم اینکه منظورم سبکی دل بود شما هم مثل ما که در مشهد هستیم قدر امام رضا را نمی دانیم اهوازی ها خرمشهری ها و شما ابادانی ها قدر یک چنین جایی را نمی دانید.
تو خوده ابادان یکی از بچه ها رفت اب معدنی بخره یارو فروشنده به هش گفت که شما دیوانه اید از مشهد این همه راه میاد برای دیدن منطق جنگی. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه اقتصاد ما خصوصی بود امروز به اندازه اروپا پیشرفت می کردیم.
من نمی دونم کی میشه که ایرانی ها محصولات داخلی اولین انتخاب شون باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]شلمچه مثل دشت می مونه . یک منطقه باز و بیابانی . قصد عبور دارین ؟ :lol:[/quote]

در سالهای 66 و 67 تو منطقه شلمچه بودم و به این شکلی که الان هست نبود. قسمتهای زیادی از اون رو عراق به زیر اب برده بود. (البته کم عمق بود)
یادم میاد در کمین شلمچه شبها واقعا دلهره داشت. موشهای بزرگی تو اب حرکت میکردن و تشخیص اون با حرکت اطلاعاتیهای عراق بسیار سخت بود.

بخاطر قوانین سکوت و عدم شلیک تا تشخیص نهایی منبع صدا نفس در سینه حبس میشد. ولی یک شب صدای حرکت متفاوت بود و مجبور به شلیک شدیم. یه دفعه صدای اخ از نهادی بلند شد ( احتمالا گشتی عراق بود چون کسی از ماها جلو نرفته بود. ولی خب هوا تاریک و امکان شلیک منور هم نداشتیم .فکر کنم همرزمانش منتقلش کردن به عقب )
این رو هم اضافه کنم که در کمین فقط یک دوربین دید در شب داشتیم و مخصوص سنگر نوک کمین بود. این سنگر فاصله داشت با نوک کمین. ترجیح داده شد اون شب دو نفر اون بخش رو پوشش بدن[/quote]

آرماني جان آيا شما در عمليات بيت المقدس 7 در سال 67 توي شلمچه بودين؟ اگه بودين يه كم از اين عمليات و علت عقب نشيني و هر چيزي كه ازش يادته ميتوني بگي؟ ممنون ميشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]شلمچه مثل دشت می مونه . یک منطقه باز و بیابانی . قصد عبور دارین ؟ :lol:[/quote]

در سالهای 66 و 67 تو منطقه شلمچه بودم و به این شکلی که الان هست نبود. قسمتهای زیادی از اون رو عراق به زیر اب برده بود. (البته کم عمق بود)
یادم میاد در کمین شلمچه شبها واقعا دلهره داشت. موشهای بزرگی تو اب حرکت میکردن و تشخیص اون با حرکت اطلاعاتیهای عراق بسیار سخت بود.

بخاطر قوانین سکوت و عدم شلیک تا تشخیص نهایی منبع صدا نفس در سینه حبس میشد. ولی یک شب صدای حرکت متفاوت بود و مجبور به شلیک شدیم. یه دفعه صدای اخ از نهادی بلند شد ( احتمالا گشتی عراق بود چون کسی از ماها جلو نرفته بود. ولی خب هوا تاریک و امکان شلیک منور هم نداشتیم .فکر کنم همرزمانش منتقلش کردن به عقب )
این رو هم اضافه کنم که در کمین فقط یک دوربین دید در شب داشتیم و مخصوص سنگر نوک کمین بود. این سنگر فاصله داشت با نوک کمین. ترجیح داده شد اون شب دو نفر اون بخش رو پوشش بدن[/quote]

آرماني جان آيا شما در عمليات بيت المقدس 7 در سال 67 توي شلمچه بودين؟ اگه بودين يه كم از اين عمليات و علت عقب نشيني و هر چيزي كه ازش يادته ميتوني بگي؟ ممنون ميشم[/quote]

عزیز جان خدمت شما عرض کنم بنده از خیای قبلتر از اون اونجا بودم و شاهد عملیات وسیع عراق و عقب نشینی نیروای خودی بودم. عملیات بعد از این عقب نشینی رخ داد که متاسفانه بنده مجروح شده بودم.
ولی خب عملیات عراق و عقب نشینی نیروهای خودی رو از نزدیک دیدم که اگر نیازی به بررسی عوامل بود انشاالله خواهم گفت.

جالبی این عملیات این بود که به نوعی در خوزستان جهاد اعلام شد/ کاری که در سراسر جنگ هیچ وقت شاهد اون نبودیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براي تجربه همكاري با روسها خيلي خوبه
ولي خيلي راه درازي اريم تا هواپيماي پهن پيكر بسازيم
مطمئنا" ميشه
اما با سرمايه گذاري و پايداري سياست هاي كلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
عزیز جان خدمت شما عرض کنم بنده از خیای قبلتر از اون اونجا بودم و شاهد عملیات وسیع عراق و عقب نشینی نیروای خودی بودم. عملیات بعد از این عقب نشینی رخ داد که متاسفانه بنده مجروح شده بودم.
ولی خب عملیات عراق و عقب نشینی نیروهای خودی رو از نزدیک دیدم که اگر نیازی به بررسی عوامل بود انشاالله خواهم گفت.

جالبی این عملیات این بود که به نوعی در خوزستان جهاد اعلام شد/ کاری که در سراسر جنگ هیچ وقت شاهد اون نبودیم.[/quote]

من بيشتر دوست دارم در مورد حوادث روز 23 خرداد سال 67 كه بيت المقدس هفت در اين روز انجام شد بدونم. چون شنيدم كه پيشروي نيروهاي خودي در اين عمليات در ساعات اوليه خيلي خوب بود. اما شرايط طوري شد كه مجبور به عقب نشيني شدن خيلي خوشحال ميشم اگه يه توضيح كامل در خصوص اين عمليات بدي. علت اين سوالات من هم به خاطر اينه كه عموي خودم هم در اين عمليات شهيد شد و به خاطر همين عقب نشيني پيكرش همونجا موند. شما مي توني بگي اون موقع در كدوم گردان و لشكر بودي؟ باز هم از شما ممنونم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براي اينكه بحث اين تاپيك به بيراهه نره يه تاپيك جدا در خصوص عمليات بيت المقدس هفت زدم كه ان شاء الله مديران بخش دفاع مقدس، به اون قسمت منتقلش كنند تا به بطور كامل به بحث در مورد اين عمليات به شكل مجزا پرداخته شود.








[color=brown]

hamid61 جان، پست متوالي كه مطلب مستقل مهمي نداشته باشه ممنوعه . در صورتي كه مطلبي ميخوايد به پست اضافه كنيد ، از گزينه EDIT كمك بگيريد .

Babakim1[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کار بسیار جالبی هست . در این زمینه مسئولین به جای خرید به فکر راه چاره هستند و این کار یکی از بهترین کارهاست که یک چنین فرصتی رو برای یاد گرفتن دانش و کسب تجربه به دانشمندان صنایع هوایی ما می ده .

مطمئنا کمپانی سازنده هواپیمایی بوئینگ از ساخت بوئینگ 747 یا 787 شروع نکرد و در ورحله نخست با هواپیما های بسیار کوچک تر و بی ارزش کارش رو شروع کرد . همونطور که کمپانی ایرباس از ساخت ا-380 کارش رو شروع نکرد . متاسفانه به دلایلی ما از این صنعت عقب موندیم . و تنها راه و بهترین گزینه گرفتن خط تولید یک هواپیمای پیشرفته مطابق با صنایع هوایی روز جهان ، در کشور خواهد بود .

ساخت هواپیما ، بسیار مشکل تر و پیچیده تر از هر وسیله دیگری است . هم اکنون پیشرویان این صنایع فرانسه ، آمریکا و روسیه هست که کنار این کشور ها نباید کشور هایی مانند هلند ، انگلستان و آلمان رو فراموش کرد . اگرچه که ما هنوز کشور های سازنده هواپیمای مسافربری پیشرفته داریم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان سلام
ای کاش می شد یه کاری میش د که پای سوپرجت100 به ایران باز بشه
علی علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر به کاکپیت های این هواپیما ها نگاه کنید می بینید که تمام دیجیتال هست و از نمایشگر های انالوگ کمتر استفاده شده.
این هم خودش خوبه. به هر حال باید از یک جایی شروع کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظرفیتش کم نیست؟
بعضی از بوئینک های 747 تا 500 نفر ظرفیت دارن
ولی باید بگم همینم خیلی عالیه
راستی مونتاژ به چه صورت می خوان انجام بدن؟
یعنی تیکه تیکه بیاد اینجا به هم وصل بشه؟ یا قطعه بیاد سره هم بشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.