Recommended Posts

سلام دلیل این کارشون چیه ؟ تازه من فهمیدم که یه سری از خونواده ها رو جدا کردند و نزاشتند که به مکه برن راسته ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جدا كردن خانواده ها هم درسته توي اخبار اعلام كرد . :x البته موانع دور ائمه بقيع رو برداشتن نتونستن اعتراضها رو تحمل كنن بي شرفها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس به نقل از شماره امروز روزنامه القدس العربي، برخي منابع اسرائيلي اعلام كردند، كه ديدار عمر سليمان و ليبرمن كه چندين ساعت به طول انجاميده، بسيار دوستانه بوده است.
اين در حالي است كه مصر پيش از اين اعلام كرده بود هر نوع تماسي را با "اويگدور ليبرمن " وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي به علت اظهاراتش عليه مصر تحريم مي‌كند.
وزارت خارجه مصر همچنين روز پنجشنبه ضمن رد گزارش‌هاي اسرائيلي اعلام كرد كه از ليبرمن براي سفر به قاهره دعوت نكرده است.
منابع وزارت امور خارجه مصر تاكيد كردند، مصر براي ديدار با ليبرمن در قدس اشغالي پنج پيش شرط تعيين كرده بود كه عبارتند از تاكيد ليبرمن بر اهميت نقش مصر و روابط راهبردي بين اسرائيل و مصر، برگزاري اين ديدار با نظارت دفتر نخست وزيري اسرائيل ، پنهان نگه داشتن خبر اين ديدار و سري بودن آن و شرط پنجم برگزاري اين نشست به دور از چشم رسانه‌ها و عدم حضور خبرنگاران به محل ديدار.
اين گزارش حاكي است كه ليبرمن بعد از موافقت شروط مصر با اين ديدار موافقت كرده است.
منابع اسرائيلي اعلام كردند كه ليبرمن از سليمان استقبال كرده و به زبان عربي به وي خوش‌آمد گفته و به وي گفته است "اهلا وسهلا ".
"سمدار بيري " خبرنگار بخش خاورميانه‌اي روزنامه "يديعوت آحارنوت " به نقل از يك مقام مصري ديدار ليبرمن و سليمان را دوستانه و گرم توصيف كرد.
اين منبع افزود: سليمان ليبرمن را در جريان مناسبات مشترك بين دو كشور قرار داد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت نيز با اشاره به ديدار سليمان با ايهود بارك وزير جنگ رژيم صهيونيستي اين ديدار را دوستانه توصيف كرد و نوشت سليمان در اين ديدار تاكيد كرده است كه رويارويي با ايران منافع مشترك مصر و اسرائيل است.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز در بيانيه‌اي رسمي همچنين بر ادامه همكاري حياتي اسرائيل و مصر براي تضمين ثبات امنيت و صلح در منطقه خاورميانه تاكيد كرد.
عمرسليمان همچنين با ايهود باراك وزير جنگ، شيمون پرز رئيس و بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي ديدار كرد.
به گفته منابع اسرائيلي، مسئولان اسرائيلي در اين ديدارها از اقدام مصر در تعقيب هسته حزب‌الله و تشديد تدابير امنيتي در مرزهاي نوار غزه به شدت تقدير كردند.
اين در حالي است كه منابع اسرائيل از افشاي محتواي ديدار سليمان و سران اسرائيلي خودداري و به اين سخن بسنده كردند كه در اين ديدار به مسائل امنيتي و سياسي پرداخته شد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8802040024

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصر با این کارها در حقیقت قبر حسنی مبارک را می کند به راستی که تاریخ الگوی خوبی برای درس گرفتن است دردا که سران احمق عرب از تاریخ درس نمی گیرند. و عبرت فراعنه و سایر سرانی که با اسرائیل دست دادند را مشاهده نمی کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]الكفاح العربي:[/align]

[size=24][align=center]خاورميانه در آستانه 3 تحول مهم تأثيرگذار بر جهان[/align][/size]



سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ منطقه خاورمیانه در آستانه سه تحول بسیار مهم است كه در آینده، همه جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سایت خبری «الكفاح العربی» در تحلیلی از اوضاع خاورمیانه نوشته است: نخستین تحول، تغییرات اساسی در درآمدهای منطقه است، زیرا بحران مالی غرب، بیشترین قربانیان را از منطقه خاورمیانه گرفته و جهان غرب برای تأمین نیازهای مالی، در حال تخلیه حساب‌های كشورهای منطقه است و این حادثه زمینه را برای تغییر قطب‌های مالی منطقه فراهم خواهد كرد و دولت‌های فقیری را در منطقه شاهد خواهیم بود.

تحول دوم، تغییر افكار مردم منطقه و روی آوری ملت‌ها به آیین‌های گذشته است و این موضوع موجب می‌شود كه تحولات اساسی و انقلاب‌های عمیق در منطقه رخ داده و جهان غرب برای حفظ منافع خود به کارهایی چون رواج ادیان موهوم دست زده و در تلاش است تفكرات كمونیستی و لیبرال سرمایه‌داری را جایگزین عقاید مذهبی كند.

تحول سوم مربوط به قدرت گرفتن ایران و تركیه است و در كنار این دو كشور قدرت گرفتن اسرائیل كه به شدت توازن قدرت نظامی در منطقه را بر هم زده و آینده مبهمی را در منطقه رقم خواهد زد.

الكفاح العربی، سپس این پرسش را مطرح می‌کند که در این میان، كشورهای عربی باید چگونه رفتار كنند تا در موضع انفعال قرار نگیرند؟

و خود پاسخ می‌دهد: البته پرسش مشكلی است، اما پاسخ آن مشكل نیست؛ كشورهای عربی باید دست از اختلافات درونی برداشته و برای همیشه موضوع صلح با اسرائیل را پایان دهند و اجازه ندهند، گذشت زمان، اوضاع را به سود اسرائیل تغییر دهد و در بعد داخلی باید از امیدواری به جهان غرب و اقتصاد نابود شده آن پرهیز كرده و آنچه را دارند به سرمایه‌گذاری در زیربناها مصرف كنند و شاید ناچار باشند به انرژی هسته‌ای به طور ویژه توجه كنند.

طرح این موضوع از سوی الکفاح، در حالی است که عمرو موسی نیز در نشست اقتصادی مصر، سخنانی با مضامینی نزدیک به این تحلیل به زبان آورد و خطاب به کشورهای عربی گفت: اعراب به دلیل مشتركات دینی، تمدن، تاریخی و جغرافیایی با ایران و تركیه باید اختلافات ناشی از سوءتفاهم را كنار گذاشته و از هرگونه تشنج برحذر باشیم.

او همچنین گفته است: اختلافات اعراب با ایران، تنها سوءتفاهم است؛ سوءتفاهم‌ها و اتهاماتی درباره ایران ردو بدل می‌شود كه باید هر چه سریعتر برطرف شود و فضای منطقه را دوستی و همكاری فرا گیرد و درگیری‌ها پایان یابد.
دبیر کل اتحادیه عرب همچنین در این نشست بر لزوم همكاری كشورهای منطقه با اسرائیل برای عقب‌نشینی از همه اراضی اشغالی اعراب تأکید کرده است.

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=45687

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][size=18]كارت پستال‌هاي خليج فارس براي شيوخ اماراتي[/size][/align]
همزمان با روز ملي خليج‌فارس، گروهي از ايرانيان با ذوق مقيم امارات متحده عربي، براي سران و شيوخ اين امارت پنجاه ساله، کارت‌ پستال‌ها، کاريکاتورها، نقشه‌ها و تمبرهاي خليح فارس را فرستاده‌‌اند.

بنا به گزارش خبرنگار «تابناک»، اين گروه از جوانان ايراني، تصاويري از تيم‌هاي فوتبال ايراني را نيز که قدمت آن از تاريخ استقلال امارات متحده عربي بيشتر است، ضميمه اين مجموعه زيباي خود کرده‌اند.

در اين مجموعه، بيش از بيست نقشه و سفرنامه‌ کوتاه از دانشمندان، جغرافيدانان و سياحان عرب، فارس، اروپايي و هند و چيني، به چشم مي‌خورد.

همچنين بيست کاريکاتور مربوط به ادعاي واهي کلمه مجعول خليج ع‌رب‌ي، در اين مجموعه گنجانده شده است که يکي از زيباترين آنها، کاريکاتور چند کشور عربي است که در حالي که ادعاي نام مجعول براي آنان مي‌کنند، بيني آنان مانند پينوکيوي دروغگو، بزرگ مي‌شود.

نيز مجموعه بزرگ تمبر خليج فارس که پيرامون آنها، تمبرهاي چهارده شهيد شاخص دفاع مقدس قرار دارد، به اين مجموعه اضافه شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: بيش از 26 کارت‌پستال و عکس از سواحل خليج فارس و آبزيان اين دريا با نام‌هاي اصيل ايراني که بيش از دو هزار و هفتصد سال پيشينه دارند، نيز به سران امارات متحده عربي و شيوخ آنها فرستاده شده است.

در اين مجموعه، تصاوير شهداي نبرد دريايي نيروي دريايي سپاه پاسداران با متجاوزان آمريکايي نيز به چشم مي‌خورد. همچنين تصاويري از حمايت‌هاي گوناگون مردم ايران به همراه بريده‌هايي از روزنامه‌هاي بين‌المللي درباره صحه بر نام جاودانه خليج فارس در اين مجموعه گردآوري شده است.

بنا به گزارش ياد شده، در اين مجموعه، تصويري بزرگ از فرش خليج فارس که با شن‌هاي رنگي توسط ساحل‌نشينان خليج فارس ايجاد شده است و همچنين تصاويري از سيادت دريايي هخامنشيان، ساسانيان نيز به چشم مي‌خورد.

اين مجموعه که از هفته گذشته به آدرس سران امارات متحده عربي، شيوخ و مسئولان اين کشور در تيراژ ده هزار نسخه فرستاده شده است، به همراه خود، فيلم مستند دو ساعته‌اي نيز دارد که به زبان فارسي با زيرنويس انگليسي، تاريخچه خليج فارس و سيادت ايرانيان بر آن را به صورت مستند بيان مي‌کند.

اين در حالي است که ارسال اين مجموعه بزرگ و مستند، بسياري از مسئولان امارات متحده عربي را که در فتنه انگليسي ساز تغيير نام خليج فارس، پيش قراول بوده، شوکه کرده است.

در همين راستا، جوانان ايراني در امارات، با استفاده از قهرمانان انيميشن‌هاي ايراني و برنامه‌هاي عروسکي انيميشن خليج فارس را توليد کردند.

به گزارش رسيده از امارات متحده عربي، گروهي از جوانان خوش ذوق ايراني مقيم امارات، با ساخت يک انيميشن دوازده دقيقه‌اي و با استفاده از قهرمانان داستان‌هاي عروسکي و انيميشن‌هاي ايراني، از جمله کلاه‌ قرمزي، پسر خاله، سيا ساکتي، هادي و هدي، و چند قهرمان ديگر، انيميشن خليج فارس را به صورت آهنگين، در حالي که روي قايق‌هاي موتوري در سواحل خليج فارس حرکت مي‌کنند، توليد کردند.

اين گزارش مي‌افزايد: اين انيميشن با استفاده از اشعار بحر طويل، با تأکيد بر جاودانه بودن نام خليج فارس، بچه‌‌هاي ايران را با جزاير، ويژگي‌ها و تاريخ اين درياي کهن آشنا مي‌سازد.

در اين انيميشن که با فضايي شاد و استفاده گسترده از تنوع رنگ‌ها ساخته شده، نقشه ايران نيز با نماد‌هاي هر نقطه از اين سرزمين پهناور به کودکان و نوجوانان عرضه مي‌شود.
اين ابتکار تازه، نشان مي‌دهد، به رغم اين که برخي از اتباع ايراني، در آن سوي آب‌هاي خليج فارس به دنيا آمده و تابعيت اين کشور را نيز دارا هستند، همچنان به تاريخ و اصالت و هويت سرزمين پدري خود وفادارند.

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=45788

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایده بسیار جالبی هست این قبیل کارها چون از سوی دستگاههای رسمی دیپلماسی نیست امکان پاسخ متقابل رو از حریف گرفته و اونها فقط مجبور به دیدن و تحمل کردن و خرد شدن هستند!

به نظر من دولت در قضیه خلیج فارس باید رو گروههای مردمی سرمایه گذاری کنه تا بصورت خودجوش به تحرکات امارات واکنش نشون بدن.

از نظر اقدامات رسمی هم نگاه کنیم کارهای زیادی میشه انجام داد از جمله طرحی که به ذهنم میرسه تو بعد نظامی ساخت یک کلاس رزمناو با نام خلیج فارس هست که چند فروند از آن ساخته بشه و نامشان را درست موارد ادعایی اعراب بگذاریم مثلا خرمشهر ، ابوموسی ، تنب بزرگ ، بندر عباس ، خوزستان ... که تاثیر روانی شدیدی روی مغز سیاسیون عرب خواهد گذاشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایول فکر خوبیه . ولی به نظر من بیایم یه موشکی جنگ افزاری . موشک ضد کشتی چیزی به این نام بزاریم تا اگه غلطی هم کردن با همین خلیج فارسمون حسابی بزنیم تو دهنشون !! :x :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسم خليج فارس رو بايد به يه پروژه خيلي سنگين داد كه نمونش ساخته نشده باشه و منحصر بفرد باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]"ديويد واتسون " ،تحليلگر، در مقاله‌اي كه در پايگاه خبري،پريزن پلنت (PrisonPlanet) به چاپ رسانده است، با اشاره به آنفلونزاي خوكي در جهان نوشت: شواهدي وجود دارد مبني بر اينكه آنفولانزاي خوكي مكزيك نوعي سلاح بيولوژيكي است.

به گزارش فارس، در مقاله‌اي كه در پايگاه خبري پريزن پلنت (PrisonPlanet) منتشر شده است با اشاره به آنفلوانزاي خوكي در جهان آمده است: شواهدي وجود دارد مبني بر اينكه آنفلوانزاي خوكي مكزيك نوعي سلاح بيولوژيكي است. البته هنوز زود است كه در اين مورد به نتيجه قطعي دست يافت. سازمان بهداشت جهاني و دولت آمريكا اين ادعاها را سريعا تكذيب كرده‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه "آنفلوانزاي خوكي " نوع جديدي از ويروس مي‌باشد كه از ادغام ويروس انساني، مرغي و خوكي بدست آمده است "نوشت: تاكنون هيچ موردي از ابتلاي خوك‌ها به ويروس آنفولانزاي نوع A گزارش نشده است.

بر اساس گفته‌هاي يكي از منابع "وين مدسن "، از مقامات سابق سازمان امنيت ملي، "يكي از دانشمندان ارشد سازمان ملل، كه شيوع ويروس مهلك "ابولا " در آفريقا، و قربانيان ويروس ايدز را بررسي كرده است، اعلام كرده كه ويروس آنفلوانزاي نوع A (H1N1) داراي برخي "بردارهاي " تبديلي است كه نشان مي دهد اين نوع از آنفلوانزا در تأسيسات نظامي و بعنوان نوعي اسلحه بيولوژيكي توليد شده اند.

مدسن ادعا مي‌كند كه منبع وي، و منبعي ديگر در اندونزي، "متقاعد شده‌اند كه توليد نوع انساني اين ويروس منجر به شيوع اين بيماري در مكزيك و بخش‌هايي از آمريكا شده است. اين امر مي تواند منجر به شيوع جهاني اين ويروس شود و تأثيرات فاجعه باري را براي مسافرت‌ها و تجارت داخلي و بين المللي در پي داشته باشد. "

در اين گزارش آمده است: هنوز خيلي زود است كه اين فرضيه را بپذيريم. بايد در نظر داشته باشيم كه تلفات اين بيماري در مقايسه با بيماري هايي چون مالاريا و سل كه بر اثر فقر در مكزيك بوجود آمده اند و همه ساله صدها و هزاران نفر را مبتلا مي كنند، پايين‌تر است.

در اين گزارش با تاكيد بر اينكه "تأسيسات فرماندهي پزشكي ارتش آمريكا كه در پادگان دريك قرار دارند، منبع شيوع ويروس سياه زخم در سال 2001 بودند. " مي افزايد: هم اكنون بازرسي هايي در مورد احتمال ناپديد شدن برخي نمونه‌هاي ويروسي از آزمايشگاه اين تأسيسات صورت مي پذيرد، و همين امر منجر شده كه در مورد آنفولانزاي خوكي نيز با ديده شك و ترديد به اين آزمايشگاه هاي نظامي نگريسته شود.

به گزارش وب سايت FrederickNewsPost.Com، "سخنگوي تأسيسات نظامي "ميد " اعلام كرده است كه اداره تحقيقات جنايي در حال بررسي احتمال ناپديد شدن برخي از نمونه هاي ويروسي از "مؤسسه تحقيقات پزشكي بيماري هاي واگيردار ارتش آمريكا "، است. "

در ماه فوريه اين مأسسه مجبور شد كه كار خود را بعلت ثبت نشدن برخي نمونه هاي ويروسي در ليست موجودي آزمايشگاه ها، متوقف كند.

بنابر اين گزارش، بازرسين اداره تحقيقات جنايي ارتش آمريكا در تأسيسات "ميد " در حال بررسي احتمال ناپديد شد نمونه هاي ويروسي از آزمايشگاه هاي ارتش هستند، آزمايشگاه هايي كه در آنها بر روي عوامل بيماري زايي چون ابولا، سياه زخم و طاعون مطالعه انجام مي گرفت.

در اين گزارش تاكيد شده كه با توجه به ترس و وحشتي كه آنفلوانزاي خوكي پديد آورده و همچنين منشأ آزمايشگاهي نوع جديد بسيار ناراحت كننده خواهد بود كه بفهميم نمونه هاي ويروسي ممكن است از همان آزمايشگاه نظامي كه در سال 2001 منشأ سياه زخم شد، ناپديد شده باشند. تحقيقات اف.بي.آي و وزارت دادگستري در سال 2008 آشكار كرد كه بروس ادوارد اروينز، ميكرب شناس، واكسن شناس، و محقق ارشد دفاع بيولوژيكي در "مؤسسه تحقيقاتي بيماري هاي واگيردار ارتش آمريكا " در پادگان دتريك در مريلند مسئول ارسال پاكت هاي حاوي سياه زخم به برخي از نمايندگان كنگره بود.

بعد از اعلام اين موضوع ايروينز دست به خودكشي زد. اين واقعه باعث شد برخي معتقد شوند كه خود اروينز نيز قرباني شده است. علي رغم وجود برخي شرايط مشكوك، جسد وي مورد كالبد شكافي قرار نگرفت. وكيل اروينز معتقد بود كه وي، با شش سال سابقه تحقيقاتي، در مورد پنج مرگ ناشي از ويروس سياه زخم كاملا بي گناه است.

در ابتدا وزارت دادگستري به دكتر "استيون جي هاتفيل " مشكوك شد اما وي از دولت شكايت كرد و مبلغ 5.8 ميليون دلار غرامت دريافت نمود.

مقاله‌اي در نشريه "نيويورك تايمز " در مورد مرگ اروينز اين سؤال را مطرح كرد كه اگر دكتر هاتفيل در سال 2002 خودكشي مي كرد، چه مي‌شد؟ آيا بازرسين تحقيقات خود را رها مي‌كردند و اعلام مي‌داشتند كه فرد مجرم مرده است؟ "

بعد از واقعه 11 سپتامبر هميشه اين ترس وجود داشته است كه بر اثر حملات بيولوژيكي بيماري‌هاي واگيردار در همه جا شيوع يابند. بازرسين نسبت به ميزان بالاي مرگ و مير در ميان ميكرب‌شناسان هشدار داده‌اند، اين امر مي‌تواند بيانگر اين باشد كه افراد آگاه در مورد موضوع يكي پس از ديگري حذف مي شوند.

لينك خبر : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=28386[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پروژه بزرگتر از رزمناو؟ جز یه ناو جنگی بزرگ و سنگین و پیشرفته هیچ سلاح دیگه ای شایسته چنین ناو با ارزشی نیست. اینو هم بگم که منظورم از رزمناو کلاس بندی جدید نیروی دریایی نیست که ناو محافظ شده رزمناو بلکه کلاس بندی متداول جهانی است که باید یه ناو با حداقل تناژ 7 الی 8 هزار تن بسازیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پشت پرده يك آنفلوآنزاي سياسي
سود سرشار آنفلوآنزاي خوكها براي رامسفلد و «گيلعاد ساينس»

خبرگزاري فارس: آنفلوآنزاي خوكي سهام شركت‌هاي بيوتكنولوژيكي را كه با مراكز سياسي در ارتباط هستند، افزايش چشمگيري داده است؛ دونالد رامسفلد، وزير دفاع پيشين آمريكا، يكي از سهامداران و عضو هيات مديره شركت "گيلعاد ساينس " كه عمده‌ترين تامين كننده داروهاي اين بيماري است، به شمار مي رود.

به گزارش فارس، "مايكل چسودوفسكي " تحليلگر آمريكايي، در گزارشي كه در "سانفرانسيسكو بيزينيس تايمز " منتشر شده است، درباره آنفلوآنزاي خوكي نوشت: آنفلوآنزاي خوكي باعث شده است كه ارزش سهام شركت "بيگ فارما " افزايش چشمگيري يابد. بعد از انتشار گزارش‌هاي اوليه مبني بر شيوع آنفلوآنزا در مكزيك، تقاضاي داروهاي ضد آنفلوآنزا سر به فلك كشيد.
در اين گزارش با اشاره به فضاي ترس و وحشت در جهان پس از شيوع آنفلوآنزاي خوكي آمده است : اطلاعات نادرستي كه از رسانه‌ها پخش شده است باعث شده كه فضاي ترس و وحشت تشديد شود. در بسياري از مناطق آمريكا وضعيت فوق العاده بهداشتي اعلام شده است.
اين گزارش با اعلام اينكه "داروهايي چون "تامي فلو " و "رلانزا " بيشترين تقاضا را در بازار داشته‌اند " تاكيد شده است كه دولت آمريكا مواد دارويي را از انبار‌هاي ملي بيرون آورده است تا مطمئن شود كه " در صورت شيوع آنفلوآنزا مأمورين مراقبت‌هاي بهداشتي-پزشكي در آمادگي كامل بسر خواهند برد. "
بنابر اين گزارش، تامي فلو از طرف شركت بيوتكنولوزيكي "گيلعاد ساينس " آمريكا و بوسيله شركت داروسازي عظيم "هافمن لا روچ " در سوئيس ساخته مي‌شود. اين دارو توسط شركت "روچ " ساخته مي شود ولي اختراع آن توسط شركت "گيلعاد ساينس " انجام گرفته است. اين بدين معناست كه حقوق دارايي معنوي اين دارو متعلق به شركت "گيلعاد ساينس " است.
اين گزارش مي افزايد: دونالد رامسفلد، وزير دفاع پيشين آمريكا، يكي از سهامداران عمده شركت "گيلعاد ساينس " است. وي در سال 1997 به سمت رياست شركت "گيليد ساينس " دست يافت و تا سال 2001 كه به منصب وزارت دفاع آمريكا منصوب شد، اين پست را حفظ كرد. رامسفلد از زمان تأسيس اين شركت در سال 1987 تاكنون عضو هيأت مديره آن بوده است.
نشريه "فورچن " در سال 2005 و در اوج بحران آنفلوآنزاي مرغي، شركت "گيليد " را يكي از شركت هايي ناميد كه بيشترين ارتباطات سياسي را در صنعت بيوتكنولوژي دارا است. از زمان استعفاي رامسفلد در سال 2006 تاكنون، اطلاعاتي در مورد ميزان سهام وي در اين شركت وجود ندارد.

ارزش سهام
بعد از اعلان شيوع آنفلوانزاي خوكي در مكزيك سهام شركت گيليد در بازار بورس نيويورك به شدت افزايش يافت (به نمودار در گزارش رجوع كنيد.)
بعد از تأييد گزارش‌هاي مربوط به مشاهده چهل مورد ابتلا به آنفلوآنزاي خوكي، دولت آمريكا يك چهارم ذخاير دارويي خود را آزاد سازي كرد. هفت مورد آنفلوآنزاي خوكي در كاليفرنيا، بيست و هشت مورد در نيويورك، دو مورد در تگزاس، دو مورد در كانزاس و دو مورد نيز در اوهايو گزارش شده اند.
مكزيك اعلام كرده است كه تعداد مرگ و مير بر اثر آنفلوآنزاي خوكي به 149 نفر رسيده است - بيماري آنفلوآنزاي خوكي در بيست مورد از اين افراد تأييد شده است. مدارس اين كشور تا 6 مي تعطيل شده اند و در حدود 2000 نفر بعلت ابتلاي شديد به آنفلوآنزاي در بيمارستان‌هاي اين كشور بستري شده‌اند.
بر اساس گزارش "مراكز كنترل بيماري "، براي مقابله با انواع آنفلوآنزاي از جمله آنفلوآنزاي خوكي بايد داروهاي ضدويروس تجويز شوند. ظاهرا ويروس موجود در مكزيك و آمريكا در برابر دو داروي ضد ويروس - آمانتادين و ريمانتادين - مقاوم است. اما آزمايش‌هاي آزمايشگاهي نشان داده‌اند كه اين ويروس در مقابل تامي فلو و رلنزا آسيب‌پذير است.
"بنا به تأييد دولت آمريكا، داروي خوراكي تامي فلو از بروز آنفلوآنزاي نوع A و B در افراد بالاي يك سال جلوگيري مي كند. شركت "هافمن لا روچ " كه اين دارو را توليد مي‌كند بخشي از فروش خود را به شركت "گيليد " مي‌دهد.
شركت روچ اعلام كرده است كه هم اكنون 3ميليون بسته از اين دارو را در اختيار دارد - بخشي از 5 ميليون بسته‌اي كه در سال 2006 به اداره بهداشت آمريكا اختصاص يافت - و مي تواند در عرض بيست و چهار ساعت اين دارو را در تمام نقاط جهان تحويل دهد. "
"گيلعاد " نامي عبري و مربوط به تپه‌ مقدس يهودي در خاورميانه است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والله بعید نیستش که یک ویروس ازمایشگاهی باشه!!بازم اینا خرابکاری کردن ملت بی گناه باید عذابش رو بکشن!!فعلا که داره از مرحله ی 4 به مرحله ی 5 وارد می شه و هنوز واکسنی براش نیست.خدا رو شکر هنوز ما نگرفتیم.

[quote]لفات اين بيماري در مقايسه با بيماري هايي چون مالاريا و سل كه بر اثر فقر در مكزيك بوجود آمده اند و همه ساله صدها و هزاران نفر را مبتلا مي كنند، پايين‌تر است. [/quote]

اخه این ویروس نهایتا 1 هفته هست که به طور رسمی تایید شده بعد این یارو رفته تلفات بیماری 1 هفته ای رو با بیماری چند ده سالی مقایسه کرده!! :x :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.