Recommended Posts

[quote]درود
بدبختي يكي دوتا هم نيست
فلان خواننده لس آنجلسي كه شعر خايج فارس را هم خوانده هر سال در دوبي كنسرت برگزار ميكند
افراد زيادي هم هستند كه سالانه بايد حتما عمره يا تمتع حج به جا بياورند و هواپيما را از آشغال هاي چيني خريداري شده در بازار بن لادن! پر كنند و بازگردند
سفر مخاطره آميز و احمقانه بعضي دوستان به سرزمين مقدس كربلا هم داستان جديديست![/quote]

دوست من این بدبختیها به چی بر میگردد؟ خوب وقتی عراق جهنم است و همه مطلعند که اگر به آنجا سفر کنند احتمال اینکه ترور و تکه تکه بشوند خیلی زیاد است باز میروند (خودکشی عمدی) و دولت هم جلو این گونه مسافرتها را نمیگیرد. مثل اینکه بری به اسم یک امامی از یک ساختمان بلند به پری پایین. شما بینید در کشورهای پیشرفته دولتها از سفر شهروند هاشون به کشورهایی که جان و سلامت آنها را به خطر بیاندازد جلوگیری میکنند، البته نه با زور بلکه با اطلاعات و تذکر. و سفر حج هم یه نوع دیگر، این همه ثروت باد آورده به این سعودی میرود که سپس بر ضد ایرانیان استفاده شود. یک مثل داریم که میگه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
با پوزش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقر فرهنگي
يادش بخير وقتي انتخابات دوره دوم رياست جمهوري خاتمي بود رفتيم شيرودي سخنراني ايشون
گفت اقتصاد ما وابسته به فرهنگ ماست
اگر فرهنگ عمومي مردم ايران بالاتر نرود اقتصاد ما هم با مشكل مواجه خواهد شد
ما نيازمند تحول فرهنگي در آغاز هستيم و مهمترين مساله ما پيشبرد فرهنگ مردمان در كنار اقتصاد ومعيشت آنان است.
و من در آن زمان با اين حرف موافق نبودم و ميپنداشتم اقتصاد است كه فرهنگ مردم را با خود بالا ميبرد و جوامع مدرن از بعد فرهنگي مرهون اقتصاد و پولي هستند كه در بازار و دست مردمشان جاريست
ما به ايشان انگ عدم آگاهي از اقتصاد را ميزديم هرچند دوستش داشتيم و داريم و راي هايمان را هم به او داديم. (بعلت كناره گيري ايشان از انتخابات اميدوارم اين مطلب به تبليغ سوء تعبير نشود)
ولي امروز بزرگترين مشكل مردم ما فرهنگ است
دانشگاهيان ما روزنامه و كتاب نميخوانند! (مگر صفحه حوادث و آگهي ها)
مردم بي اطلاعند!
معلم و استاد دانشگاه الگوي خوبي از نظر رفتاري و شخصيتي براي دانش آموز و دانش جو نيست.
فرهنگ مكالمات و سخنوري در ايران آنقدر ضعيف شده كه ديگر حرف هم را هم نميفهميم
نمونه اش چند مربي پيشين تيم ملي فوتبال و فرهنگ سخنوري آنان!!!
مردم روز به روز به شدت شخصيت خود را از دست ميدهند!!!
ملي گرايي و ميهن پرستي كه تا چند سال پيش يك پز اجتماعي بود امروز در برخي جمع ها تعبيري به واپس گرايي ميماند
و زماني بود كه مسعود ده نمكي پايين شهر ميگشت به دنبال فقر و به دبي سفر ميكرد پي پرونده فحشا! تا فيلم فقر و فحشا را بسازد
و امروز كه اين فيلم به اكران عمومي در جاي جاي جامعه در آمده ايشان فيلم جك و لطيفه پراكني ميلياردي ميسازند!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

[color=blue]ناو ضدکشتی روسی یک کشتی با 29 دزد دریایی را توقیف کرد[/color]
مسکو، 9 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ یک کشتی حامل دزدان دریایی در 15 مایلی شرق سواحل سواملی در منطقه پر رفت و آمد کشتی ها روز سه شنبه ساعت 18:12 دقیقه به وقت مسکو توسط ناو بزرگ ضدکشتی "ادمیرال پانتلییف" توقیف شد.
به گزارش «ریا نووستی» به نقل از اطلاعیه وزارت دفاع فدراسیون روسیه "بهنگام بازرسی، در عرشه کشتی 7 قبضه اسلحه کالاشینکوف، سایر انواع تفنگ ها، نردبان، دستگاه های راهنمای مسیر، از جمله ردیاب های ماهواره ای و مخزن سوخت پیدا شد. در کل 29 نفر دستگیر شدند. بدین ترتیب می توان چنین احتمال داد که همین گروه دو بار بدون موفقیت سعی در گرفتن تانکر "TF Сommader" با خدمه روسی داشت که روز گذشته با بار نفت از این منطقه به سنگاپور می رفت".
[url]http://pe.rian.ru/defense_safety/terrorism/20090429/121361998.html[/url]

[color=blue]دزدان دریایی باری دیگر یک کشتی اوکراینی را ربودند[/color]
مسکو، 12 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ دزدان دریایی روز شنبه یک کشتی باری اوکراینی حامل تجهیزات سازمان ملل متحد را ربودند.
این مطلب را رویترز به نقل از یکی از دزدان دریایی به نام "حسین" اطلاع داد که گفت: "ما یک کشتی را ربودیم که دستگاه های صنعتی، از جمله خودروهای سفیدی با آرم سازمان ملل متحد، حمل می کرد".
روز 25 سپتامبر 2008 در سواحل سومالی دزدان دریایی کشتی اوکراینی "فائینا" را ربوده و 21 نفر سرنشین کشتی، از جمله 17 نفر از اوکراین، 3 نفر از روسیه و یک نفر از لتونی را گروگان گرفته بودند. کاپیتان کشتی، "ولادیمیر کولوبکوف" تبعه روسیه، در اثر سکته قلبی درگذشت. این کشتی حامل 33 تانک تی-72، مسلسل، پدافندهای هوایی و مهماتی بود که به کنیا منتقل می شدند. دزدان دریایی تنها روز 4 فوریه، زمانی که باج دریافت کردند، کشتی را ترک نمودند.
[url]http://pe.rian.ru/society/havades/20090502/121410465.html[/url]

[color=blue]ناو "ادمیرال پانتلییف" شش کشتی را از خلیج عدن گذراند[/color]
مسکو، 14 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ناو بزرگ ضدکشتی "ادمیرال پانتلییف" متعلق به ناوگان اقیانوس آرام فدراسیون روسیه اولین کاروان کشتی های بازرگانی را از خلیج عدن گذراند که در آنجا دزدان دریایی همچنان به گرفتن کشتی ها ادامه می دهند.
به گزارش «ریا نووستی» از شبکه خبری "وستی"، در مسیر بازگشت نیز کشتی های ناوگان اقیانوس آرام کاروانی تشکیل داده و آن را از طریق خلیج عدم از "کریدور امن" می گذرانند.
"رمان مارتوف" رئیس دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام فدراسیون روسیه اطلاع داد که این ناو شش کشتی بازرگانی از کشورهای مختلف را تحت حفاظت خود گرفته است.
اواخر ماه آپریل سال جاری، گروهی از کشتی های ناوگان اقیانوس آرام که در راس آن ناو بزرگ ضدکشتی "ادمیرال پانتلییف" بود، وارد سواحل شاخ آفریقا شده و اجرای عملیات بین المللی برای مقابله با دزدان دریایی را آغاز کردند. در ترکیب کشتی ها تانکرهای "ایژورا" و "ایرکوت" و بکسیر دریایی ام.ب.-37 نیز وجود دارند.
در سال 2008 بیش از 200 کشتی بدست دزدان دریایی افتاده بودند. بنا به ارزیابی کارشناسان دزدان دریایی برای آزادسازی این کشتیها 150 میلیون دلار باج گرفتند. از اول سال جاری میلادی تا کنون نیز علیرغم حضور کشتی های نظامی در منطقه آنها توانسته اند 17 کشتی بگیرند.
در حال حاضر ائتلاف نیروهای دریایی 16 کشور که نیروهای دریایی اتحادیه اروپا و کشورهای ناتو نیز بدان پیوسته اند، با دزدان دریایی در خلیج عدن مبارزه می کنند.
[url]http://pe.rian.ru/defense_safety/terrorism/20090504/121420490.html[/url]

[color=blue]مدویدیف خواستارمکانیزم بین المللی بازخواست دزدان دریایی شد[/color]
گورکی، 14 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "دمیتری مدویدیف" رییس جمهور روسیه از "یوری چایکا" دادستان کل کشور خواست تا به همراه همکاران خارج مکانیزمی را برای جلب و بازخواست متهمین به امور راهزنی دریایی تنظیم کنند و در این رابطه پیشنهاد کرد که امکان تشکیل دادگاه بین المللی در این زمینه بررسی شود.
وی روز دوشنبه طی دیداری با دادستان کل روسیه گفت: بهتر نیست که شما در این رابطه با هماهنگی وزارت امور خارجه با دیگر همکاران خارجی ارتباط برقرار کنید تا با آنها گزینه های مختلف جلب و بازخواست متهمین به راهزنی دریایی را مورد بررسی قرار دهید؟
رییس جمهور روسیه گفت: باید کلیه امکانات از جمله در صورت نیاز تشکیل دادگاه بین المللی در این زمینه بررسی شود.
[url]http://pe.rian.ru/defense_safety/terrorism/20090504/121429912.html[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مساله دزدان دریایی خوب بهانه دست روسیه داده تا به فعالیتهای خارج از قلمروی خود بپردازن! البته این به نفع ایران هم هست هرچقدر حضور دریایی کشورهای قوی مثل روسیه و چین در این منطقه بیشتر بشه فایده بیشتر داره چون حضور دریایی آمریکا رو یکم تحت الشعاع قرار میده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
newday

من با سخنانت موافق هستم، قسمت بزرگی از مردم ما عادت به مطالعه ندارند و البته این علت دارد. مردم طرز فکرهای و سلیقه های مختلف و گوناگون دارند یعنی همه که یک جور نیستند. و این در همه چیز صدق میکند، مثلا تنوع غذایی، فکر کنید در ایران حکم کنند که فقط ملت اجازه دارند یک نوع غذا بپز ند و نوش جان کنند، خوب این یعنی مصیبت و بلا در ایران متاسفانه فقر گوناگونی و تنوع وسیع و گسترده بوده و است، چه در گذشته ها و چه حالا. گوناگونی فکری را میشه با تنوع غذایی مغایسه کرد، انسانی که سیر است در انتخاب غذا سخت گیراست و به هر چیز رضایت نمیده و زیر سوال میبرد، در نقطه مقابل گرسنه با یه تیکه نان هم راضی میشه. امیدوارم منظور من را متوجه بشید. برای حل این مشکل کار و برنامه ریزی وسیع لازم است و همان طور که[b] نیو دی[/b] نوشت دانشگاهی و دکتر بودن کافی نیست.
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمونه ديپلماسي رو چند روز پيش با حذف نام خليج فارس از نشان بازي هاي همبستگي ديديم
:mrgreen: اونهم با اون همه ادعاي قبلش كه ما از تماميت ارضيمون كوتاه نميايم
:x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
[color=blue]فرانسه 11 دزد دریایی را به کنیا تحویل داد[/color]
نیروی دریایی فرانسه 11 مظنون به دزدی دریایی را به مقامات کنیا تحویل داد.
به گزارش مانا به نقل از شینهوا، نیروی دریایی فرانسه 11 مظنون دزدی دریایی را روز جمعه به مقامات کنیایی تحویل داد.
این دزدان که یک فروند کشتی نیروی دریایی فرانسه را با یک فروند کشتی تجاری اشتباه گرفته بودند پس از تعقیب آن و درگیری با نیروی دریایی فرانسه به دام افتاده و دستگیر شدند.
بنابه اظهارات مقامات کنیایی این افراد روز دوشنبه محاکمه خواهند شد.
در دو هفته گذشته نیز 11 دزد دیگر در بنادر مومباسای کنیا تحویل داده شدند.
تاکنون 53 دزد دریایی دردادگاه این منطقه محاکمه شده اند و 64 نفر دیگر نیز آماده محاکمه هستند.
بندر مومباسا در 600 مایلی سواحل سومالی قرار دارد.
[url]http://mana.ir/news/?uiq=7442[/url]


[color=blue]دزدان دريايي سومالي يك كشتي پاكستاني را ربودند[/color]
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از فرانس پرس ، دزدان دريايي سومالي از ابتداي امسال تا كنون 30 فروند كشتي را ربوده اند و 18 فروند كشتي را با 300 خدمه هنوز در اختيار دارند . حدود يك سوم خدمه اين كشتي ها فيليپيني هستند .
كشتي ام وي الميسان در 100 كيلومتري موگاديشو پايتخت سومالي مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت . اين كشتي حامل اقلام و مواد غذايي از جمله شكر از امارات به سمت سومالي بوده است . دزدان دريايي اعلام كردند ، مقامهاي سومالي براي آزادي اين كشتي تلاش زيادي را آغاز كردند و مذاكرات خود را با نمايندگان دزدان دريايي آغاز كرده اند .
تجار سومالي اميدوارند اين كشتي تجاري هر چه زودتر از دست دزدان دريايي آزاد شود . دزدان دريايي اعلام كردند ، روز گذشته دو فروند كشتي تجاري را ربوده اند . دزدان دريايي سومالي روز گذشته يك فروند كشتي متعلق به يونان و انگليس را كه حامل 35 هزار تن سويا بود با 24 خدمه اوكرايني آن ربودند .
فعاليت دزدان دريايي طي ماههاي اخير امنيت و آرامش يكي از پر ترافيك ترين آبراههاي جهان را به خطر انداخته است . دزدان دريايي سومالي طي سال گذشته بيش از 100 فروند كشتي را ربودند و از هر يك دست كم يك ميليون دلار براي آزادي دريافت كردند .
[url]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8802130855[/url]

[color=blue]دزدان دریایی کشتی انگلیسی را آزاد کردند[/color]
دزدان دریایی سومالی کشتی باری انگلیسی را بعد از یک ماه و پس از دریافت مقداری پول آزاد کردند.
به گزارش بی بی سی، دزدان دریایی سومالی که یک ماه قبل کشتی انگلیسی با خدمه بلغارستانی را در خلیج عدن ربوده بودند با دریافت پول آن را آزاد کردند.
به گفته مقامات بلغارستان ، کشتی بزرگ باری که 32 هزار تن وزن داشت و بار آهن حمل می‌کرد پس از اینکه هماهنگی‌های لازم انجام شده و خواسته دزدان دریایی بر آورده گشت آزاد شده است.
گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که تمامی 24 نفر خدمه این کشتی نیز آزاد شده‌اند و همگی در سلامت کامل به سر می‌برند.
خدمه این کشتی علاوه بر 14 بلغار، چند روس،اکراینی و فیلیپینی نیز بوده‌اند که یک هفته پس از پرداخت شدن پول توسط مقامات به همراه کشتی آزاد شدند.
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=86105

اين چند تا خبر را هم نمي دونم مال كيه

[color=blue]نيروي دريايي هلند، قربانيان دزدان دريايي را آزاد كرد[/color]
يك كشتي نيروي دريايي هلند روز شنبه در سواحل سومالي 20 گروگان را از چنگ دزدان دريايي نجات داد.
خبرگزاري اتريش از عدن گزارش داد، ناتو اعلام كرد، اين كشتي هفت دزد دريايي را كه تانكر يك خط كشتيراني يوناني را هدف حمله قرار داده بود، فراري داد.
بر اين اساس، كشتي هلندي در خليج عدن به كمك "ام تي هندي تانكرز مجيك" رفت و دزدان دريايي را شكست داد كه با مسلسل و خمپاره به آن حمله كرده بودند. در پايان ماموريت 20 نفر كه به اسارت دزدان دريايي در آمده بودند تا "كشتي مادر" را هدايت كنند، آزاد شدند. دزدان دريايي با قايق‌هاي كوچك عمليات خود را خارج از كشتي هدايت مي‌كردند.
به تازگي حملات دزدان دريايي در سواحلي سومالي رو به تشديد گذاشته است. به گفته محافل آگاه، اتحاديه اروپا قصد دارد مبارزه با دزدي دريايي را تقويت كرده و ناوهاي جنگي بيشتري را به اين منطقه اعزام كند.
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=84295

[color=blue]دزدان دریایی سومالی انتقام می‌گیرند[/color]
دزدان دریایی سومالی پس از ربودن دو کشتی در خلیج عدن دو کشتی دیگر را نیز هدف حمله قرار دادند.
به گزارش رویترز، دزدان دریایی سومالی که ظاهرا کشته شدن 5 تن از آنها توسط نیروهای نجات آمریکایی و فرانسوی آنان را از حمله بازنداشته است بار دیگر توانستند دو کشتی باری را دزدیده و دو کشتی بزرگ دیگر را هدف حمله قرار دهند.[ دزدان دریایی باز هم کشتی دزدیدند]
گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از کشتی‌های دزدیده شده متعلق به یونان بوده‌ و تنها سه دقیقه پس از دریافت علامت خطر از سوی خدمه کشتی؛ دزدان دریایی توانسته‌اند آن را بربایند.
یک مقام ناتو حاضر در منطقه عنوان کرده است که کشتی یونانی دزدیده شده 22 خدمه فیلیپینی داشته و آنها همگی سالم هستند.
دزدان دریایی همچنین در اقدامی دیگر یک کشتی آمریکایی را که حامل مواد غذایی برای کنیا بود را هدف گلوله قرار دادند اما نتوانستند کنترل آن را بدست بگیرند. آنها اعلام کرده‌اند که با وجود درگیری‌های اخیر با آمریکا و نیروهای اروپائی از آنها انتقام خواهند گرفت.
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=84017

[color=blue]دزدان دریایی باز هم کشتی دزدید[/color]
دزدان دریایی سومالی با وجود کشته شدن چندین نیرو در هفته اخیر باز هم یک کشتی دزدیدند.
به گزارش بی بی سی، دزدان دریایی سومالی در حالی که در چند هفته اخیر چندین نیرو خود را با شلیک گلوله از سوی نیروهای فرانسه و آمریکا از دست داده‌اند باز هم یک کشتی دزدیدند.
مقامات نیروی دریایی سومالی تائید کردند که دزدان دریایی مسلح یک کشتی را که هنوز جزئیاتی از تعداد خدمه و ملیت آن منتشر نشده است را در خلیج عدن دزدیدند.
دزدی این کشتی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که تک تیراندازهای آمریکایی با کشتن سه تن از این افراد توانستند ناخدای گروگان‌گرفته شده را آزاد کنند.
باراک اوباما پس از آزادی این ناخدا اعلام کرده بود که کشورش تلاش‌های همه جانبه برای توقف دزدان دریایی را به کار خواهد گرفت.
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=83943

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]شیمون پرز در یک گفت وگوی تلویزیونی تاکید کرد اسرائیل دیوانه نیست که به ایران حمله کند.[/b]
رئیس رژیم صهیونیستی در گفت وگو با سی ان ان در مورد تهدید نظامی علیه ایران گفت: اسرائیل هیچ تصمیمی برای حمله نظامی به ایران نگرفته است بلکه اسرائیل تصمیم گرفته است تا سیاست های خود را در این خصوص با آمریکا هماهنگ کند.
دوستی با آمریکا از نظر ما مهمترین و راهبردی ترین سرمایه اسرائیل است و ما قصد نداریم این دارایی را به خطر اندازیم، اگر اوباما رئیس جمهور آمریکا فکر می کند که با ایران گفت وگو کند قبول است اما این به شرطی است که اوباما نگوید گزینه های دیگر منتفی است او گزینه های دیگر را منتفی نمی داند تا ایران پیشنهادهایش را جدی بگیرد.
پرز در ادامه گفت: ما هیچ هدف و برنامه احمقانه و دیوانه واری نداریم و اوضاع را براساس تحولات سبک و سنگین می کنیم.
مجری برنامه گفت آیا شما با رویکرد دولت اوباما برای گفت وگو با احمدی نژاد مشکلی دارید و پرز در پاسخ گفت اگر این گفت وگوها موفقیت آمیز باشد ما هم برایشان دعا می کنیم.
رئیس رژیم صهیونیستی در پایان اظهار داشت مسئله هسته ای تنها موضوع پیش روی ما نیست و احمدی نژاد یکی از مشکلات ماست که باید آن را حل کنیم. پرز ترکیب موضوع هسته ای و پدیده احمدی نژاد را برای رژیم صهیونیستی فوق العاده خطرناک توصیف کرد.

http://www.ro-defa.ir//index.php?option=com_content&task=view&id=1962&Itemid=28

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:x
تاحالا كه اسراييل از موضوع هسته ايران + پديده احمدي نژاد بيشترين سود رو برده
نمونش گرفتن آخرين غرامت هاي هولوكاست بعد از سخنراني احمدي نژاد در سازمان ملل از دولت آلمان آنهم درست پيش از بحران جهاني!
گرفتن كمك مالي و نظامي بلاعوض سنگين و بزرگي از اروپا و انگليس و آمريكا در اين چهار سال
تقويت ارتش و اقتصاد اين كشور توسط حاميانش
ترغيب مصر و عربستان به همكاري با اسراييل!!! آنهم نزديك تر از همكاران اروپايي اسراييل براي ادامه نسل كشي از اعرابي كه مانند سردمداران مصر و عربستان فكر نميكنند
فروش سلاح هاي آمريكايي ساخت اسراييل در همسايگي ما به كشورهاي مختلف !
و ده ها لابي و سود ديگر كه از كنار تهديد دانستن ايران به جيب ميزند
راستي مگر مغز خر خورده اند چنين موقعيتي را از دست بدهند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زماني كه اسراپيل تهديدات مختلف ميكنه اسودگي خاطر من بيشتره تا زماني كه ميگه.......

از اين دم بريده هر چي بگين بر مياد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]زماني كه اسراپيل تهديدات مختلف ميكنه اسودگي خاطر من بيشتره تا زماني كه ميگه.......

از اين دم بريده هر چي بگين بر مياد[/quote]
دقيقا !
البته توي هر دو حالتش دنبال آشوب توي منطقه هستند..فقط كافيه آب ببينند..چون شناگر ماهرين!
اما خب هميشه وقتي هوا آفتابيه..آسمان بيشتر ممكنه آدم رو غافلگير كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]انگلیس، حامی دزدان دریایی سومالی [/color]
23 ارديبهشت 1388
روز نامه دیلی تلگراف فاش کرد: با انتشار اسناد و مدارک جدید ، ردپای انگلیس در دزدی های دریایی سومالی مشهود است.
به گزارش شبکه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، همزمان با افزایش گمانه زنی ها درباره هماهنگی دزدان دریایی سومالی با برخی کشورهای غربی به منظور بین المللی کردن آبهای این منطقه، اسناد جدید نشان می دهد، دزدان دریایی با استفاده از اطلاعاتی که برخی از همدستان آنها در لندن تهیه می کنند، کشتی های عبوری را مورد حمله قرار می دهند.
بر اساس این سند که از سوی یک سازمان اطلاعات نظامی اروپا انتشار یافته است دزدان دریایی کشتی هایی را مورد حمله قرار می دهند که از طرف گروهی از مشاوران زبده در لندن شناسایی می شوند.
دیلی تلگراف نوشت: این " مشاوران "‌ به طور پیوسته از طریق تلفن های ماهواره ای با دزدان دریایی مستقر در خشکی که می توانند جزئیات کشتی ها ، سرنشینان ، مسیر و محموله آنها را به همدستان خود در دریا اطلاع دهند ارتباط برقرار می کنند.
به نوشته این روزنامه ، در برخی موارد ، دزدان دریایی قبل از انجام هر عملیات ویژه، برای مدتی آموزش های لازم را طی می کنند.
در این سند آمده است: ‌اطلاعاتی که کشتی های تجاری عبوری به طور داوطلبانه در اختیار موسسات مختلف قرار می دادند، هم اکنون در دستان دزدان دریایی قرار گرفته است.
این گزارش همچنین می افزاید: دزدان دریایی از حمله به کشتی هایی که با پرچم برخی از کشورها از جمله پرچم انگلیس حرکت می کنند خودداری می ورزند.
با وجودی که انگلیس یکی از بزرگ ترین ناوگان تجاری جهان را در اختیار دارد ، کشتی های انگلیسی سال گذشته از شدید ترین حملات دزدان نیز جان به در بردند.
کشتی های ناتو ، آمریکا ، چین ، هند و حدود 12 کشور دیگر برای مقابله با حملات دزدان در آب های حوالی سومالی مستقر هستند.
[url]http://irinn.ir/Default.aspx?TabId=15&nid=136736[/url]
[color=violet]ریشه دزدان دریایی سومالی به لندن رسید[/color]
افشاگری در حالی است که گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه اقدامات دزدان دریایی سومالی با هماهنگی و سازماندهی برخی کشورهای غربی و با هدف بین‌المللی کردن آبهای این منطقه صورت می‌گیرد
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، دیروز گزارش جنجالی و دقیقی در خصوص دزدان دریایی سومالی منتشر کرد که می‌تواند پاسخگوی دست کم چند سؤال کلیدی درباره ماهیت آنها و در عین حال تأیید‌کننده برخی از گمانه‌زنی‌ها درباره آنها باشد.
از زمان پیدایش این دزدان دریایی در آب‌های اقیانوس آرام و خلیج عدن که دردسرهای زیادی را برای کشتی‌های باری، تجاری و حتی مسافربری ایجاد کرده، همواره سؤالاتی در مورد آنان مطرح بوده و این که آن‌ها چه کسانی هستند، با چه پشتوانه مالی و اطلاعاتی کار می‌کنند و چه کسی از فعالیت آنها نفع می‌برد.
آنچه دیروز به استناد گزارشی که در مطبوعات اسپانیایی منتشر شده و روزنامه دیلی‌تلگراف بخش‌هایی از آن را نقل کرده دزدان دریایی سومالی کلیه اطلاعات لازم برای حمله به کشتی‌ها را از یک گروه مشوران زبده در لندن دریافت می‌کنند. بر اساس این گزارش یک سند ارائه شده از سوی یک سازمان اطلاعات نظامی اروپا، دزدان دریایی سومالی کشتی‌هایی را مورد حمله قرار می‌دهند که توسط گروهی از مشاوران زبده در لندن شناسایی می‌شوند.
این افشاگری در حالی است که گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه اقدامات دزدان دریایی سومالی با هماهنگی و سازماندهی برخی کشورهای غربی و با هدف بین‌المللی کردن آبهای این منطقه صورت می‌گیرد در این سند آمده است "‌اطلاعاتی که کشتی‌های تجاری عبوری به طور داوطلبانه در اختیار مؤسسات مختلف قرار می‌دادند؛ هم‌اکنون در دستان دزدان دریایی قرار گرفته است. "
این گزارش همچنین به یک سؤال دیگر که چرا با وجودی که انگلیس یکی از بزرگترین ناوگان تجاری جهان را در اختیار دارد، کشتی‌های انگلیسی سال گذشته از شدید‌ترین حملات دزدان نیز جان سالم بدر برده‌اند نیز جواب می‌دهد.
اواخر هفته گذشته دزدان دریایی یک کشتی باری انگلیسی با عنوان مالاسپینا کاستل را آزاد کردند. دزدان دریایی این کشتی سی و دو هزار تنی را به همراه سرنشینان آن که بیشتر بلغاری بودند در ششم آوریل در خلیج عدن ربودند.
http://www.khabaronline.ir/news-8315.aspx
[color=violet]انگليس در دزديهاي دريايي سوملي شريك است [/color]
http://news.police.ir/NCMS/fullstory/?id=93562

[color=blue]اعزام 2 ناو ایرانی برای مقابله با دزدان دریایی[/color]
ایران برای مقابله با دزدان دریائی دو فروند کشتی نظامی به آب‌های مجاور سواحل سومالی و خلیج عدن، اعزام مي‌كند
جمهوری اسلامی ایران با اعزام دو فروند کشتی نظامی به آبهای مجاور سواحل سومالی و خلیج عدن، ضمن حفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ایرانی در منطقه‌، در تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با دزدان دریائی شرکت می‌کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل با اعلام این تصمیم، تاکید کرد: کشتی‌های نظامی ایران تا دو روز آینده در منطقه عملیاتی مستقر شده و حداقل به مدت پنج ماه در این منطقه باقی خواهند ماند.
محمد خزاعی در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل، هدف از اعزام این کشتی‌ها را همراهی با کشتی‌های ایرانی یا کشتی‌هایی اعلام کرد که به نحوی به ایران و اتباع یا نهادهای ایرانی مرتبط باشند یا از کشتی‌های نظامی ایران درخواست کمک کنند.
وی تاکید کرد: این دو کشتی نظامی ایران به دولت سومالی نیز برای مقابله با دزدی دریائی در سواحل آن کشور کمک خواهند کرد.
بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، کشورها می توانند به منظور مقابله با دزدی دریائی، کشتی های نظامی خود را به خلیج عدن و سواحلی سومالی اعزام کنند و حتی در صورت اقتضا و با اطلاع قبلی دولت سومالی در تعقیب دزدان دریائی وارد آب‌های سرزمینی این کشور شوند.
تاکنون تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان با اعزام کشتی های نظامی خود به منطقه برای حفاظت از کشتی‌های خود اقدام کرده‌اند.
http://hamshahrionline.ir/News/?id=86451

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اول مشخص بود دزدان دریایی از یه جایی خط دهی و تغذیه میشن. همش کار خودشونه چند تا بدبخت سومالیایی رو انداختن وسط دارن استفاده میبرن. فردا شنیدید یه خبر گنده تو این منطقه به نفع آمریکا و انگلیس تعجب نکنید اینها یه کاری میکنند که با دزدی دریایی سعی در عوام فریبی از این عامل ناشناخته کنونی دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]يک منبع آگاه در امارات متحده عربي به نقل از يک شرکت مشاوره اطلاعاتي و امنيتي آمريکايي فاش کرد با توجه به اين که امارات يك كشور اقتصادي است، بحران جهاني اقتصاد تا چند ماه ديگر موجب وقوع كودتا در اين كشور خواهد شد.

به گزارش "العالم" اين منبع آگاه خاطرنشان کرده است: شركت آمريكايي EURASIA GROUP كه مقر مركزي آن در نيويورك است و در زمينه مشاوره اطلاعاتي و امنيتي در تعداد زيادي از كشورهاي جهان فعاليت مي‌كند، طي گزارشي ويژه به مقامات تعدادي از كشورهاي مختلف از جمله امارات متحده عربي هشدار داده كه به دليل وجود بحران اقتصادي در جهان، احتمال وقوع كودتا در اين كشور در چند ماه آينده وجود دارد.

اين منبع آگاه افزود: در گزارش اين شرکت آمريکايي آمده است كه علاوه بر امارات متحده عربي، روسيه، تركيه و پاكستان نيز به دليل بحران اقتصادي در معرض وقوع ناامني و بي‌ثباتي داخلي قرار دارند.

اين منبع آگاه اماراتي در ادامه گفت: گزارش مزبور پيش‌بيني كرده كه بي‌ثباتي در پاكستان به گونه‌اي افزايش يابد كه باعث سقوط دولت و روي كار آمدن اسلامگرايان افراطي خواهد شد. در تركيه نيز حادثه‌اي مشابه رخ خواهد داد.

اين گزارش در ادامه مي‌نويسد: در روسيه نيز به قدري ناامني به وجود مي‌آيد كه "ديميتري مدودوف" رييس جمهوري روسيه ناگزير خواهد شد كرسي رياست را ترك كند و دولتمردان روسيه براي كنترل كشور "ولاديمير پوتين" را مجددا به قدرت باز مي‌گردانند.

لينك خبر :http://www.rajanews.com/detail.asp?id=29171[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخ اون روز رو ببینم و اون دماغ سوخته اماراتی ها که هاج و واجند و عین مرغ پر کنده این ور اون ور می پرند :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.