Recommended Posts

این نمونه بارز جنگ روانی، تشویش و انحراف افکار دولتمردان دیگر کشورها است که برای بی ثبات سازی و بعضا گرفتن امتیازهای مختلف خاصه اقتصادی و امنیتی بکار می رود و در بهترین حالت موجب تحلیل قوای کشور هدف می شود...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینجور که پیش میره گویا داریم به جنگ سرد اصلی نزدیک میشیم! یکی از شاخصه های اصلیش سقوط مداوم کشورها بود! دو سال پیش حدس اینو زدم که اگر اینجور بشه احتمال بسیار زیاد بازم شاهد سقوط دولتها خواهیم بود چیزی که سالها بود نمونه اش کم بود

فعلا پاکستان و سومالی و.... الانم گویا امارات!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

لفظ کودتا یک کلمه با ریشه فرانسوی است که به معنی ضربه و یا تکان شدید به دولت است. که بر اساس نوع و شکل گیری و افراد شرکت کننده تقسیمات مختلفی به خود میگیرد.

حال باید دید در کشوری امیر نشین که هر هفت امیر نشین ان بصورت مستقل عمل میکنند و فقط در مسائل کلی و سیاست خارجی متفق القول هستند چگونه این امر رخ میدهد ؟؟!!!

وقتی شما دولتی رسمی و دارای قدرت نداشته باشید بکار بردن این کلمه بی معناست. اگر فرض رو بر صحت این مسئله بذاریم ممکنه مشکل مالی امارات با تزریق پول در بازار و بانکها مشکل حل بشه و در نهایت امر ممکنه امیر فعلی جای خودش رو به فرزندش و یا یکی از وارثین امیری واگذار کنه ولی مطمئن باشید تحولی که شما از کودتا در ذهن خود دارید امری ناممکن هست.

کشورهای حوزه خلیج همیشگی فارس در شرایط اضطراری از هیچ کمکی فرو گذار نخواهند کرد....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخرین نظرسنجی منتشر شده در ایران حاكي از آن است كه احمدي‌نژاد بيش از 36 درصد از نزديك‌ترين رقيب خود يعني ميرحسين موسوي جلو است و اين خود نشان دهنده آن است كه اقبال مردم به وي زياد است.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه گلف‌نیوز، احمدي‌نژاد مردي است كه با محدود كردن برخی امکانات شخصی برای خود مانند حق استفاده از هواپيماي مخصوص رياست جمهوري، استفاده از ماشين مدل پايين، خوردن غذايي كه از خانه به سر كار مي برد، زندگي در خانه محقر و كوچك در تهران، ساده زيستي و دوري از تجملات و اينكه وي در يك خانواده متوسط با پدری آهنگر بزرگ شده، موجب شده است كه در ميان مردم عزيز و گرامي باشد و در طول اين مدت نیز همچنان در بین مردم طبقه پايين و متوسط از محبوبيت خاصي برخوردار باشد.

در ماه مارس سال 2007 ميلادي احمدي‌نژاد توانست به علت افزايش سياست‌های حمايت از صادرات غيرنفتي، این شاخص را تا 47 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد، یعنی ميزان16.3 ميليارد دلار سود نصيب ايران كند.

احمدي‌نژاد با استفاده از انديشه و اتخاذ استراتژي زيركانه و هوشيارانه و ايجاد طرح ديپلماتيك دقيق توانست ايران را در منطقه به يك ابرقدرت تبديل كند و با قدرت هاي بزرگ و بازيگران جديد جهاني مانند (چين، هند و روسيه) به ائتلاف و دوستي برسد و با يك حركت انقلابي، قدرت هايي مانند ونزوئلا، بوليوي و نيكاراگوئه را با خود هماهنگ كند.

اين ابتكار عمل احمدي‌نژاد باعث شد كه اوباما حتي در لفظ هم كه شده تن صداي خود را عوض كند و براي جلب رضايت ايران به اصطلاح تغيير كند البته آن‌هم به شرط اينكه اگر ايران بخواهد.

با توجه به پيشرفت هاي ايران در زمينه هسته اي و نظامي به نحوي كه توانست موشك سجيل با برد 2000 كيلومتر را توليد كند، واکنش غرب نسبت به توانايي هاي احمدي‌نژاد برانگیخته شد و درخواست مذاكره کرد. با آنكه اسرائيل هميشه مخالف ايران بوده است و از اين امر نيز بسيار خشمگين شده ولي نتوانست كاري از پيش ببرد. جوزف بايدن معاون رياست جمهوري آمريكا خطاب به نتانياهو اعلام كرد كه فكر حمله به ايران يك حركت غيرعاقلانه و بي عقلي محض است.

احمدي‌نژاد مرد كوتاه قدي است كه هميشه لباس ساده و معمولي به تن مي كند ولي هر موقع كه رهسپار جايي مي شود، به مركز توجه مطبوعات و كانون توجه رسانه ها تبديل مي شود و مورد توجه آنها قرار مي گيرد، هميشه در ميان رهبران و همتايان خود در سطح جهان بعنوان مردي مقتدر و بي همتا ظاهر مي شود و در ميان رهبران جهاني از مرتبه و ابهت بالايي برخوردار است.

احمدي‌نژاد مردي است كه با شجاعت سخنان خود را مي گوید که اين يكي از عواملي است كه باعث محبوبيت وي در ميان مردم خود و جهانيان شده است. سخنان وي در مقابل اسرائيل به عنوان "دولت نژاد پرست" در 20 آوريل در مقر سازمان ملل در ژنو را مي توان نمونه اي از اين شجاعت دانست.

احمدي‌نژاد با "افسانه" خواندن هولوكاست در سال 2005ميلادي باعث شد كه از حمايت مردم فلسطين و لبناني برخوردارشود.

سخنان احمدي‌نژاد هميشه با عمل همراه بود ه است او مرد عمل است و هميشه به سخنان خود جامه عمل مي پوشاند وي با فرستادن اولين ماهواره يعني ماهواره" امید" كه به‌طور كامل در ايران و به‌دست ايرانيان ساخته شده بود، به فضا رتبه ايران را در ميان جهانيان ارتقاء داده و باعث سرافزاري مسلمانان جهان در مقابل اسرائيل و امريكا شود.

اگر احمدي‌نژاد بار ديگر به عنوان رئيس جمهور ايران انتخاب شود با ادامه برنامه هاي هسته اي كه اجرا كرده است، تعادل قدرت در خاورميانه را به هم خواهد زد و وي نيز در چشم مردم ايران به عنوان قهرماني ملي شناخته خواهد شد.


http://www.rajanews.com/detail.asp?id=29334

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]سرباز آمریکایی فرصت پوشیدن شلوار خود را هم پیدا نکرد [/b]
تصویر یک سرباز آمریکایی که بدون شلوار نظامی و با زیرپوش و تی‌شرت در حال شلیک به سوی طالبان است، صفحه نخست روزنامه نیویورک‌تایمز را به خود اختصاص داد.به گزارش شبکه ایران به نقل از دیلی‌تلگراف، تصویر یک سرباز آمریکایی که بدون شلوار و با زیرپوش و تی‌شرت در حال مبارزه با طالبان است، صفحه نخست روزنامه نیویورک‌تایمز را به خود اختصاص داد.

"زکری بوید" سرباز 19 ساله آمریکایی که در میدان جنگ با طالبان در منطقه "کونار" و در سنگر خود خفته بود، در پی حمله غافلگیرانه شبه‌نظامیان طالبان، پیش از پیوستن به هم‌سنگران خود تنها فرصت پیدا کرد تا کلاهخود نظامی را بر سر کرده و جلیقه ضدگلوله خود را به تن کند.

در عکسی که از سوی عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس از این صحنه گرفته شده، "زکری بوید" بر خلاف قوانین استتار جنگی بدون پوتین، با زیرپوشی با مارک "I love NY" و تی‌شرتی به رنگ قرمز دیده می‌شود.


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/566640509_orig.jpg[/img]

"بوید" که سرباز متخصص ارتش آمریکاست پس از آنکه این تصویر در صفحه اول روزنامه نیویورک‌تایمز به چاپ رسید، به خانه خود تلفن زد تا والدینش، تصویر فرزندشان را در صفحه اول این روزنامه پرتیراژ آمریکایی ببینند.

مادر این سرباز آمریکایی در این زمینه اظهارنظر کرده که: این هم نوعی عکس است!

بوید درخصوص انتشار این عکس در روزنامه نیویورک تایمز به خانواده خود گفته است: من شنیده‌ام که نیویورک‌تایمز همواره روی میز رییس‌جمهور است. من پس از این، دیگر در این شغل نخواهم ماند چون رییس‌جمهور مرا خارج از یونیفورمم دیده است.

گفته می‌شود بیش از یک میلیون مشترک نیویوک‌تایمز این تصویر مضحک را تماشا کرده‌اند.

رجانيوز
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=29370

icon_cheesygrin :lol: :lol:



[color=brown]
به بخش اخبار كاربران انتقال يافت .

Babakim1[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]سومالی ناوهای جنگی ایران را پذیرفت [/color]
دولت سومالی در مكاتبه‌ای به دبیر كل سازمان ملل اطلاع داده كه بر پایه قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است دو كشتی نظامی خود را به منطقه مقابل سواحل سومالی و خلیج عدن اعزام نماید كه دزدیهای دریایی در آن رخ می‌دهد.
خبرگزاری رسمی دولت ایران با اعلام این خبر نوشت: ارسال چنین نامه‌ای از سوی دولت سومالی برای اطلاع به دبیر كل سازمان ملل متحد مرسوم است و دولت سومالی در نامه خود اعلام كرد كه هدف از اعزام كشتی‌های جمهوری اسلامی ایران برای كمك به مبارزه با دزدی دریایی و راهزنی مسلحانه، برای آن دولت پذیرفته شده است.
گفتنی است، ایران هفته گذشته در نامه‌ای به دبیر كل سازمان ملل، موضوع اعزام دو كشتی نظامی خود به منطقه مقابل سواحلی سومالی و خلیج عدن برای مقابله با دزدان دریایی را به وی اطلاع داده بود.
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=2121[/url]

[color=blue]سازمان ملل برای حمله به دزدان دریایی مجوز داد [/color]
شورای امنیت سازمان ملل به نیروهای مسلح خارجی اجازه داد در سواحل سومالی به تعقیب دزدان دریایی بپردازند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، این مجوز جدید، استفاده از خاک و فضای هوایی سومالی را نیز به منظور تعقیب دزدان دریایی مجاز می‌کند.
مجوز این شورا تحت قطعنامه 1851 به اجماع برای نیروهای مسلحی صادر شد که در آب‌های سومالی در حال گشت‌زنی هستند. این مجوز در حال حاضر 12 ماهه است.
بر اساس این قطعنامه، همه کشورهایی که آمادگی چنین عملیاتی را برای مقابله با دزدان دریایی داشته باشند، می‌توانند «از همه تدابیر لازم» استفاده کنند.
این قطعنامه که بلژیک، فرانسه، یونان، لیبریا و کره جنوبی پیشنهاد دهنده آن بودند، چهارمین قطعنامه‌ای است که شورای امنیت از ماه ژوئن تاکنون برای مقابله با دزدان دریایی شاخ آفریقا تصویب می‌کند.
در خلیج عدن میان یمن و سومالی و همچنین در اقیانوس هند، دزدان دریایی از آغاز سال جاری میلادی بیش از 100 کشتی را ربوده‌اند.
قطعنامه سازمان ملل از کشورها و نهادهای بین‌المللی می‌خواهد «ساز و کاری بین‌المللی را برای همکاری» ایجاد کنند. یک مرکز منطقه‌ای قرار است همه اطلاعات مرتبط را در نبرد با دزدان دریایی گردآوری کند.
دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه انگلیس که همراه همتایانش از آمریکا و روسیه در نشست رای‌گیری در خصوص این قطعنامه حضور داشت، گفت عملیات ضد دزدان دریایی در خاک سومالی منوط به کسب مجوز از دولت سومالی خواهد بود.
چین هم اعلام کرد اعزام ناوهای جنگی خود را به سواحل سومالی به منظور کمک به مقابله با دزدان دریایی بررسی می‌کند.
[url]http://marinenews.ir/index.php?show=news&maj=news&type2=showz&catid=1146[/url]

[color=blue] قطعنامه ای دیگر برای دزدان دریایی[/color]
دزدی دریایی اکنون در برخی از نقاط جهان ادامه دارد و به مسئله ای بین المللی تبدیل شده است.
به گزارش مارین نیوز به نقل از خبر آنلاین، دزدی دریایی در مناطقی مانند سواحل سومالی، تنگه مالاکا، سنگاپور و آب های پیوند دهنده اقیانوس آرام و اقیانوس هند همچنان ادامه دارد. اخیرا با اقداماتی که دزدان دریایی سومالی در نزدیکی سواحل این کشور و خلیج عدن انجام داده اند کشورهای دنیا بیش از پیش به اهمیت مبارزه با این پدیده پی برده اند. در آخرین واکنش به این مسئله، شورای امنیت سازمان ملل اقدام به تصویب قطعنامه ای کرده است که اختیارات بیشتری به کشورهای مقابله کننده با دزدادن دریایی می دهد.
مسئله از آنجا اهمیت بیشتری برای شورای امنیت پیدا کرد که این دزدان چندی پیش یک کشتی حامل ادوات نظامی شامل تانک های T72 متعلق به اوکراین را هم دزدیدند. آن ها همچنین در یک عملیات باورنکردنی دیگر، نفتکش غول پیکر عربستانی «سیریوس استار» را ربوده و آن را همچنان در اختیار دارند. آن ها برای آزادی این نفتکش 25 میلیون دلار درخواست کرده اند.
از ابتدای سال میلادی تا کنون در آب های منطقه افریقای شرقی بیش از 120 حمله به کشتی ها گزارش شده است که از این میان دزدان موفق شده اند 35 کشتی و حدود 600 سرنشین این کشتی ها را به گروگان بگیرند. در حال حاضر حدود 17 کشتی هنوز در اختیار این دزدان قرار دارند. دولت سومالی در واقع از سال 1991 تا کنون کنترل مؤثری بر بیشتر نقاط سرزمین خود نداشته است و دزدی دریایی یکی از مسائلی است که این کشور طی این سال ها با آن درگیر بوده و توانایی حل آن را نداشته است.
[color=violet]تعریف دزدی دریایی[/color]
در سال 1958 حقوق عرفی موجود در رابطه با دزدی دریایی بوسیله «کنوانسیون ژنو در مورد دریاهای آزاد» به حقوق مدون تبدیل شد. پس از آن نیز در سال 1982 «کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها» به تصویب رسید. این کنوانسیون در سال 1994 با تصویب شصتمین کشور امضا کننده اجرایی شد. بر اساس ماده 101 این کنوانسیون، دزدی دریایی اینگونه تعریف شده است:
a) هرگونه عمل خشونت آمیز غیرقانونی یا توقیف، یا هرگونه عمل غارت که در راستای اهداف خصوصی توسط خدمه یا مسافرین یک کشتی خصوصی یا یک هواپیمای خصوصی ارتکاب یافته و هدایت شده باشد:
i. علیه یک کشتی خصوصی یا هواپیمای خصوصی و یا علیه اشخاص و اموال موجود در این کشتی ها و هواپیماها در در یاهای آزاد؛
ii. علیه یک کشتی، هواپیما، اشخاص و یا اموال در محلی که در حوزه صلاحیت هیچ کشوری نباشد؛
icon_cheesygrin هرگونه همکاری داوطلبانه در عملیات یک کشتی یا یک هواپیما با علم به اینکه آن وسیله یک کشتی یا هواپیمای دزدان دریایی است.
c) هر عملی که منتهی به تحریک و آماده سازی برای انجام اعمال مورد اشاره در بندهای a و b شود.
ماده 15 کنوانسیون ژنو در مورد دریاهای آزاد نیز تعریفی مشابه از دزدی دریایی ارائه می داد. تعریف مؤثر دیگری نیز از سوی سازمان دریایی بین المللی ارائه شده است: «عمل سوار شدن به هرگونه کشتی با هدف انجام دزدی یا هرگونه جرم دیگر، و با هدف یا احتمال به کار بردن زور برای پیشبرد این عمل.»
بر اساس ماده 100 کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها و ماده 14 کنوانسیون ژنو در مورد دریاهای آزاد، «کلیه کشورها بایستی تا حد ممکن برای سرکوب و مجازات دزدی دریایی در دریای آزاد یا در هر مکانی که در حوزه صلاحیت هیچ کشوری نباشد با یکدیگر همکاری کنند.»
بر اساس تعاریف ارائه شده در مورد دزدی دریایی در کنوانسیون های مربوطه و همچنین عرف بین المللی، دزدی دریایی جرم بین المللی شناخته شده و اقدامات قهری توسط کلیه کشورها نسبت به دزدان دریایی اجازه داده شده است.
[color=violet]اقدامات شورای امنیت و جامعه بین الملل[/color]
بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد، مسئولیت اولیه حفظ صلح و امنیت بین المللی و همچنین توسل به قوه قهریه برای اعاده صلح بر عهده شورای امنیت سازمان ملل متحد گذاشته شده است. شورا اخیرا بر اساس فصل هفتم منشور و طبق نامه درخواست رئیس جمهور سومالی مبنی بر کمک جامعه بین المللی به این کشور برای مبارزه با دزدی دریایی، قطعنامه ای دیگر (قطعنامه 1851) در رابطه با دزدان دریایی سومالی به تصویب رساند. پیش از این، شورا پنج قطعنامه دیگر در این زمینه تصویب کرده بود: قطعنامه های 1814، 1816، 1838، 1844 و 1846.
بر اساس قطعنامه 1851 که به اتفاق آراء توسط تمامی 15 کشور عضو شورای امنیت به تصویب رسید، کشورها مجاز هستند «جهت سرکوب دزدی دریایی و دزدی مسلحانه در دریا، تمامی اقدامات لازم را در خاک سومالی به کار برند.»
بر اساس این قطعنامه، شورا از تمامی کشورهایی که قادر به مبارزه با دزدان دریایی هستند می خواهد فعالانه در مبارزه با دزدان دریایی سومالی شرکت کرده و برای این منظور ناوها و هواپیماهای خود را به منطقه اعزام کنند.
همچنین شورا از تمامی کشورها و سازمان های شرکت کننده در مبارزه با دزدادن دریایی می خواهد با کشورهایی که تمایل به بازداشت دزدان دریایی دارند همکاری کرده و بر اساس ترتیبات و موافقتنامه هایی که بین آن ها و کشورهای اخیر منعقد خواهد شد، افسران نیروهای انتظامی آن ها را به منظور تسریع در امر بازپرسی و محاکمه افراد بازداشت شده، در کشتی های خود مستقر نمایند.
بر اساس این قطعنامه، تمامی کشورها و سازمان های بین المللی درگیر تشویق شده اند که به منظور هماهنگ کردن اقدامات خود در مورد تمام جنبه های مبارزه با دزدان دریایی، هرچه سریعتر یک «مکانیسم همکاری بین المللی» راه اندازی نمایند.
وضعیت پیش آمده در مورد دزدان دریایی سومالی نشاندهنده این واقعیت است که با وجود اینکه چند ماهی است توجه کشورهای دنیا و سازمان های بین المللی - البته پس از سال ها بی توجهی - به این مسئله جلب شده است، اما آن ها قادر نبوده اند از اقدامات این افراد جلوگیری کرده و با اقدامی عاجل مانع ادامه وضعیت کنونی شوند. اقدامات شورای امنیت، به عنوان حافظ صلح و امنیت بین المللی، نیز تا کنون بی نتیجه بوده است.
دزدی دریایی سال ها وجود داشته و دزدان بیشتر کشتی های تجاری را هدف قرار می داده اند. معمولا آن ها پس از حمله به یک کشتی و غارت آن، کشتی و خدمه را رها می کردند. اما در ماه های اخیر دزدان دریایی سومالی به گونه ای دیگر عمل کرده اند. آن ها پس از حمله به کشتی با انواع سلاح های سبک و نیمه سنگین، کشتی و خدمه آن را به گروگان گرفته و در مقابل آزادی آن ها درخواست مبالغ بسیار زیادی پول می نمایند.
نباید فراموش کرد که تنها پس از اینکه دزدان کشتی حامل ادوات نظامی اوکراین و نفتکش عربستان را نیز مورد حمله قرار دادند، اوضاع دگرگون شد و توجه کشورها و سازمان های بین المللی به این مسئله جلب شد؛ یعنی زمانی که بحث ادوات نظامی و بحث امنیت خطوط انتقال نفت پیش آمد. آن ها همچنین به کشتی های حمل مواد غذایی برنامه جهانی غذا نیز حمله کردند. ناتو تعدادی از ناوهای خود را برای حفاظت از این کشتی ها به منطقه فرستاد. با پایان یافتن ماموریت ناتو، شش ناو از اتحادیه اروپا وارد منطقه شدند تا جای آن ها را بگیرند. ناوهای ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، روسیه و هند نیز به گشت زنی در منطقه پرداخته اند.
هر چند اقداماتی در جهت تفتیش کشتی های مشکوک و در برخی موارد، دستگیری این دزدان انجام شده و با تصویب آخرین قطعنامه شورای امنیت نیز راه برای ورود به خاک سومالی برای مقابله با دزدان باز شده، اما مسئله «محاکمه» این دزدان همچنان یکی از مسائل لاینحل باقی مانده است.
فرانسه تنها کشوری است که دزدان را بر اساس کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها پس از دستگیری به خاک خود منتقل کرده و محاکمه نموده است. تنها کشوری هم که اقدام به غرق کشتی دزدان دریایی نموده، هند بوده است. نیروهای انگلیس و امریکا معمولا ترجیح داده اند دزدان را پس از دستگیری به کنیا تحویل دهند. در کنیا نیز این دزدان معمولا به هفت سال زندان محکوم می شوند. حتی در برخی موارد برخی یگان های دریایی به دلیل وجود قوانین خاص داخلی در کشور خود، پس از دستگیری و خلع سلاح دزدان، آن ها را رها کرده اند. ناوهای دانمارک در ماه سپتامبر گذشه 10 نفر از این دزدان را پس از شش روز بازداشت، آزاد کردند. آنچه مسلم است قوانین داخلی کشورهای درگیر و بعضا ملاحظات حقوق بشری، در راه محاکمه این دزدان دست و پاگیر شده اند.
علاوه بر همه این ها، به عقیده بسیاری برخورد اینچنینی با دزدان دریایی سومالی برخوردهای مقطعی می باشد و راه حل ریشه ای برای پایان دادن به این مسئله محسوب نمی شود. راه حل منطقی برای از بین بردن ریشه دزدی دریایی در سومالی، بازگشت آرامش و ثبات به این کشور است. شورای امنیت سازمان ملل بایستی توجه ویژه ای به وضعیت بحرانی این کشور داشته باشد که سال ها است به نحوی صلح و امنیت بین المللی را به اخطر انداخته است.
نیروهای اتحادیه افریقا در حال حاضر در این کشور بحران زده حضور دارند اما این نیروها از توانایی عملیاتی بالایی برخوردار نیستند. بنابراین در چنین شرایطی به نظر می رسد استقرار نیروهای حافظ صلح بین المللی از سوی سازمان ملل اولین اقدام در راستای بهبود وضعیت در این کشور باشد. اعمال حاکمیت دولت بر مناطق مختلف سومالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در مراحل بعدی جامعه بین الملل و در راس آن سازمان ملل متحد بایستی به دنبال اصلاح وضعیت اقتصادی و اجتماعی این کشور باشند تا ریشه های دزدی دریایی - که همان فقر و بی قانونی در این کشور است - نیز به طبع آن خشکیده شود.
[url]http://marinenews.ir/index.php?show=news&maj=news&type2=showz&catid=1165[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]كشتي ربوده شده آلماني آزاد شد[/color]
دزدان دريايي سومالي يک کشتي باري آلماني و خدمه آن را که ماه گذشته ربوده بودند آزاد کردند.
به گزارش مانا ،خدمه اين کشتي شامل يک کاپيتان لهستاني و 15 ملوان فيليپيني است.
کنسولگري لهستان در نايروبي اعلام کرده است که کشتي آلماني پانزدهم ماه مي (چهار روز پيش) آزاد شده است و به آبهاي ازاد بازگشته است.
اين درحالي است كه رسانه هاي لهستان به نقل از مسئولان کنيايي اعلام کرده اند که خدمه اين کشتي شامل يک مهندس اوکرايني و 15 ملوان فيليپيني است.
اين کشتي که متعلق به يک شرکت باربري مستقر در بندر هامبورگ آلمان است اواخر آوريل در خليج عدن ربوده شده بود.
[url]http://mana.ir/news/?uiq=7610[/url]

[color=blue]اقدام نظامي تنها راه مقابله با دزدان دريايي سومالي است[/color]
مقامات اروپايي و آمريکايي معتقدند تنها راه مقابله با دزدان دريايي سومالي، اقدامات شديد نظامي است.
به گزارش مانا به نقل از آسوشيتدپرس ، به اعتقاد مقامات اروپايي و آمريکايي اين موضوع زماني به طور کامل ريشه کن مي شود که دولتي باثبات و قوي در اين کشور بي قانون تشکيل شود.
هيئت هاي حاضر در اين نشست دو روزه که در کوالالامپور مالزي برگزار شد گفتند: راه حلي پايدار بايد شامل از بين بردن علت هاي اصلي دزدي دريايي و قدرتمند ساختن مردم سومالي باشد تا دزدي دريايي به گزينه اي با جذابيت کمتر تبديل شود.
کاپيتان کريستوفر پيپولو مشاور امنيتي در وزارت امور خارجه فرانسه خواستار رويکردي جامع شد که شامل تجديد ساختار بخش ماهيگيري در سومالي براي بهبود وضع معيشتي ماهيگيران فقير باشد و مانع از پيوستن آنها به دزدان دريايي شود.
وي افزود: جامعه بين الملل بايد به آموزش و تسليح گارد ساحلي سومالي کمک و اجراي قانون در منطقه را تقويت کند.
اين مقام فرانسوي همچنين خواستار متوقف شدن ماهيگيري غير قانوني توسط کشورهاي خارجي در
آب هاي سومالي شد که يکي از عوامل تسريع دزدي دريايي محسوب مي شود.
بسياري از دزدان دريايي سومالي کار خود را با محافظت از سواحل در برابر کشتي هاي ماهيگيري خارجي آغاز کردند.
اين کشتي هاي ماهيگيري خارجي با سو استفاده از جنگ داخلي در اين کشور به ماهيگيري غير قانوني در آب هاي آن مي پرداختند و به معيشت تعداد زيادي از ماهيگيران لطمه مي زدند.
زماني که جامعه بين الملل اقدامي صورت نداد ، اين افراد که متوجه شده بودند گروگانگيري بسيار پر سود است ، به دزدان دريايي تبديل شدند.
سومالي که گرفتار چند رشته جنگ داخلي بوده است از سال 1991 عملا فاقد دولتي کارآمد است و اين وضع گروه هاي دزدي دريايي را به فعاليت در طول خط ساحلي سه هزار و 100 کيلومتري اين کشور ترغيب مي کند.
دولت سومالي که ژانويه روي کارآمد بر خارج از شهر موگاديشو پايتخت اين کشور تسلط کمي دارد.
[url]http://mana.ir/news/?uiq=7609[/url]

[color=blue]دزدان دریایی هفت گروگان بلغاري خود را آزاد کردند[/color]
وزارت امور خارجه بلغارستان اعلام کرد: هفت نفر از16 ملوان بلغاري گروگان دزدان دريايي سومالي به کشور خود بازگشته اند.
به گزارش مانا، اين افراد هنگام ربوده شدن کشتی نفتکش انگليسي توسط دزدان دريايي سومالي به گروگان گرفته شده بودند.
در میان این اين افراد که يک ماه در اسارت بودند اتباعي از روسيه، اوکراين و فليپين نیز به چشم مي خورد.
[url]http://mana.ir/news/?uiq=7607[/url]

[color=blue]آلمان و فرانسه خواستارگسترش محدوده عمليات آتلانتا شدند[/color]
فرانسه و آلمان خواستار وسيع تر شدن منطقه عمليات اتحاديه اروپا در آبهای سومالی تا سواحل كشور سيشل شدند.
به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری فرانسه ،ژان ماري بوكل وزير مشاور در امور همکاری فرانسه امروز پيش از برگزاري نشست وزراي دفاع اتحاديه اروپا در يك كنفرانس خبري گفت :در اين نشست مسئله افزايش قدرت عمليات ماموريت دريايي اروپا (آتلانتا) عليه دزدان دريايي را مطرح خواهم كرد.
وي افزود: مسئله گسترش منطقه عملياتي آتلانتا تا سواحل مجمع الجزاير سيشل در 700 مايلي سواحل سومالي مطرح است كه بايد به آن پرداخته شود.
از سويي ديگر، فرانتس يوزف يونگ وزير دفاع آلمان نيز خواستار تجديدنظر در طرح عملياتي آتلانتا و گسترش محدوده اين عملیات تا آبهاي سيشل شد.
نيروي دريايي اروپا شامل شش تا هفت ناوچه و يك فروند هواپيماي گشت زني، تاكنون بيشتر در خليج عدن و شمال سومالي فعاليت داشته است.
علاوه بر فرانسه و آلمان کشورهای اسپانيا، يونان و انگليس نيز در اين عمليات شركت دارند .
http://mana.ir/news/?uiq=7590

[color=blue]روسيه دزدان دريايي را به کشور ثالث تحويل مي دهد[/color]
شماري از دزدان دريايي سومالي که به دست نظاميان روس دستگير شده اند به کشور ثالثي تحويل داده خواهند شد.
به گزارش مانا ، ژنرال آلکساندر کالماکف معاون اول وزير دفاع روسيه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: بر اساس قوانين ،دزدان دريايي که به دست نيروهاي گشتي روسي گرفتار شوند دراختيار کشور سومي قرار مي گيرند.
وي با اشاره به اين که ائتلاف متشکل از نيروهاي دريايي16 کشور جهان از جمله روسيه در حال مبارزه با دزدان دريايي در خليج عدن هستند ياداور شد: طي دوره زمستاني کشتيهاي روسي 438 ماموريت در اين منطقه انجام داده اند و امسال اين رقم افزايش خواهد يافت.
http://mana.ir/news/?uiq=7612

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کشور ها از ضعف خود وحقارت خود ساخته به تنگ اومدند وفقط برای آنکه این ذلت را مخفی کنند چنین تحرکاتی در این شکل ترتیب می دهند. در غیر این صورت چه کسی هست که حتی بتونه مالکیت ما را بر بحرین در نظر نگیره. چیزی که امروز در سر هر ایرانی شیر پاک خورده ای است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتر است بفرماييد واي به حال حكومت و دولتي كه چنين ننگي در آن ثبت شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واي به احوال كسي كه اينكار را انجام دهد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote]

دوستان عزیز بهتر است اول صحت خبر رو تائید کنید بعد ای وای و ای کاش کنید.
تو خبر بالا هم گفت بی پایه و اساس هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در آستانه انتخابات كشورهاي منطقه اي و روزنامه هاي فرامنطقه اي هم سعي بر تاثيرگزاري در انتخابات ايران را دارند.
جداي از حساسيتهاي سياسي و ملي فكر كنم هم اكنون در ايران به قدري خاطرات بد و زجرآوري از قطعنامه هايي چون گلستان و تركمنچاي و حوادثي مانند جدا شدن سرزمين بحرين وجود داره كه حتي تصور معامله كردن بر سر جزاير ايراني توسط اشخاص ايراني مضحك به نظر ميرسه كه توسط برخي اعراب براي ايجاد شكاف در موضع يكپارچه ايرانيان صورت ميگيره و چاره اي هم ندارند وقتيكه كسي توجهي به حرفهاشون نميكنه مجبورند اوهامات و آرزوهاي خودشون را در قالب خيالپردازيهاشون به رشته تحرير در بيارند!
پس لطفا خيالپردازيهاي يك روزنامه نگار نادان را جدي تلقي نكنيد كه دقيقا به همين منظور طراحي شده-در حاليكه چنين بحث شرم آوري به هيچ وجه وجود نداره در كشور (حداقل من نشنيدم) و اين برخلاف ميل امثال افراد فوق هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جمهوری اسلامی اگر قرار بود خاک ایران را به کسی بدهد در جنگ می داد. انتشار چنین مطالبی مشخصه توسط چه کسانی و با چه انگیزه ای صورت می گیره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.