Recommended Posts

[quote]اعلام تقريبا بي جايي بود !
و مورد سو استفاده فراواني قرار گرفت ... زماني كه تمامي سران ظلم امريكا انگليس و فرانسه جمعشون جمع بود اين خبر داده شد .. يا بقولي اين اجازه داده شد هر چرندي ميخوان بگن ...اين بيشعور ها دنيا رو خر فرض كردن ! خودشون انواع كلاهك ها رو دارن ! و مرتب بروز اوري ميكنند ! انگلستان خودش عضو ان پي تيه بعدا واسه ما قلدري ميكنند ...

به هر حال اونچه كه مهمه اينه كه اين تازه شروعه ! و به اينجا ختم نخواهد شد ! بلكه بايد تعداد بيشتري كارخانه ساخته بشه ! و سانتريفيوژ هاي بيشتر !

ما اتم ميخواييم يا الله ... icon_eek[/quote]

سلام

دوستان زيادي نظرشون اين بود كه خبر بي موقع بود ولي حقيقتا بسيار به موقع بود و فرصت ديگه اي رو از كشورهاي متخاصم گرفت.
بنابه اطلاعات جاسوسان ( و نه اژانس اتمي ) اين مركز لو رفته بود و قرار بود توسط امريكا و فرانسه در اجلاس 20 كشور مطرح و مجازات و تحريمهاي شديدتري با حمايت سازمان ملل و امنيت در نظر گرفته بشه كه با پيش دستي ايران و اعلام اين مركز بطور رسمي به اژانس اتمي عملا اين فرصت گرفته شد.
خشم اوباما و ساركوزي از اين اقدام ايران بخاطر به هم ريختن برنامه هاي تنظيمي بود. يقين داشته باشين هيچ خبرو حركتي بي دليل نيست. هرچند كه دلايلش قابل درك نباشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرماني جان : بهتر بود قبلتر از اين سفر اين خبر توسط خود رييس جمهور همانند گذشته با گرفتن جشني اعلام ميشد ! ...
به نظر من بيشتر هدف اين بوده كه همزمان با رژه دفاع مقدس و ... اين خبر اعلام بشه تا كمي هزينه هاي مانور و جبهه گيري نظامي در صورت رفتار متخاصمانه پايين بياد ...

[quote]بنابه اطلاعات جاسوسان ( و نه اژانس اتمي ) اين مركز لو رفته بود و قرار بود توسط امريكا و فرانسه در اجلاس 20 كشور مطرح و مجازات و تحريمهاي شديدتري با حمايت سازمان ملل و امنيت در نظر گرفته بشه كه با پيش دستي ايران و اعلام اين مركز بطور رسمي به اژانس اتمي عملا اين فرصت گرفته شد.
[/quote] نميتونم اين امر رو بپذيرم ... چون ميگفتن ساختش تحت نظر آژانس بوده ... و مثل اينكه دوربينهاش در اون مركز مستقر شده ! اگر اشتباه نگفته باشن ..
كمي زود تر هم خبر دسترسي به سانتريفيوژ هاي پيشرفته تر داده شده بودند ./


اگر چيزي ميدونيد و جايز است ! ما رو اگاه كني ...ممنون ميشيم ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نميتونم اين امر رو بپذيرم ... چون ميگفتن ساختش تحت نظر آژانس بوده ... و مثل اينكه دوربينهاش در اون مركز مستقر شده ! اگر اشتباه نگفته باشن ..
كمي زود تر هم خبر دسترسي به سانتريفيوژ هاي پيشرفته تر داده شده بودند ./


اگر چيزي ميدونيد و جايز است ! ما رو اگاه كني ...ممنون ميشيم ..[/quote]

کاملا اشتباه هست،آژانس 31 شهریور طی یک نامه محرمانه از این موضوع مطلع شده و به نظر من از همین آژانس هم اطلاعات به سه کشور درز کرده چون ایران طی اجلاس قبل هم اعتراض شدیدی به نشت اطلاعات از آژانس کرده بود و البته آژانس تا کنون هیچ گونه دسترسی به محل نداشته و در بیانیه جدیدش درخواست دسترسی فوری به ساختمانها و محل سایت کرده و البته محل اون بوسیله اقای صالحی در قم اعلام شد و گفت ایران طبق قانون اجازه دسترسی به اژانس در آینده را خواهد داد و البته رویترز همزمان با قراردادن عکس ماهواره ای از سایت بنابر ادعای خودش تاکنون سه هزار سانتریفیوژ هم در این سایت نصب شده ولی بنابر گفته خود ایران هیچ گونه تزریق گازی صورت نگرفته.
نکته جالب اینجاست که ایران از کجا از برنامه سه کشور برای فاش کردن این موضوع طی جلسه ای در حاشیه نشستشون اگاه شده که اون هم منجر به نامه آقای صالحی شد-به نظر میرسه انتظار داشتند با غافلگیری این کار را انجام بدند که شکست سختی خوردند و این از اظهارات توام با عصبانیت و غیرمنطقیشون اشکار بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب پس راه اندازي نشده بود !
و بييشتر اين خرفها بي معني بود ..
البته چيزي در اين مورد كه سانتريفيوژى اونجا نصب شده باشه از ايران گفته نشد ! ولي اين تعداد بعيد به نظر نمياد و اميد است از اين انواع جديد كه گزارش ان اعلان شده بود باشند !


[quote]نکته جالب اینجاست که ایران از کجا از برنامه سه کشور برای فاش کردن این موضوع طی جلسه ای در حاشیه نشستشون اگاه شده که اون هم منجر به نامه آقای صالحی شد-به نظر میرسه انتظار داشتند با غافلگیری این کار را انجام بدند که شکست سختی خوردند و این از اظهارات توام با عصبانیت و غیرمنطقیشون اشکار بود.
[/quote]ديگه كار سرويس هاي جاسوسي همينه ديگه ...
مشخص بود كه كاري از دستشون بر نمي اومد و حالشون اساسي گرفته شده بود ...

منتظر راه اندازي سومي و چهارمي .... و....

بهتره كه بجاي تمركز تعداد وسيعي سانتريفيوژ در يك نقطه اينها تقسيم شن و چندين نقطه در سراسر كشور پخش بشن ! فقط اميدوارم مباحث ايمني و تشعشع در اونها خيلي رعايت شده باشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نکته جالب اینجاست که ایران از کجا از برنامه سه کشور برای فاش کردن این موضوع طی جلسه ای در حاشیه نشستشون اگاه شده که اون هم منجر به نامه آقای صالحی شد-به نظر میرسه انتظار داشتند با غافلگیری این کار را انجام بدند که شکست سختی خوردند و این از اظهارات توام با عصبانیت و غیرمنطقیشون اشکار بود[/quote]

دوست من لابيهاي ايران رو دست كم نگيرين. سواي اينكه دوستان هميشه ايران رو متهم به دوستي با كشورهاي فقير افريقائي و اروپائي ميكنن ولي حقيقتا در بين كله گنده ها هم لابي خودمون رو داريم.

[quote]آرماني جان : بهتر بود قبلتر از اين سفر اين خبر توسط خود رييس جمهور همانند گذشته با گرفتن جشني اعلام ميشد ! ...
به نظر من بيشتر هدف اين بوده كه همزمان با رژه دفاع مقدس و ... اين خبر اعلام بشه تا كمي هزينه هاي مانور و جبهه گيري نظامي در صورت رفتار متخاصمانه پايين بياد ...[/quote]

وريور جان

استراتژي درست هميشه وابسته به زمان و مكان درست هست.البته بعد ديگه اي هم در قرن اخير اضافه شد به اسم اطلاعات. هر كشوري كه به داده هاي بيشتري دسترسي داشته باشه يقينا صاحب ابعاد زمان و مكان هم خواهد شد.

هر چند عقيده دارم كه نتايج اجلاس اول اكتبر از الان مشخص و واضح هست ولي بازم تاكيد ميكنم بايد منتظر موند و ديد. icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به اذعان خود غربیها محل سایت اخیر بسیار مناسب هست،اگر عکس منتشر شده درست باشه تمامی سایت به نظر زیر کوه مستقر شده و البته احتمالا با پوشش کامل بتونی و البته به گفته یکی از مسءولان ایران از سال 2004 و بنابر تهدیدات تصمیم به ایجاد نقطه ای با حفظ کامل اصول پدافند غیرعامل کرده بود که نتیجش را الان میبینیم.
این موضوع لاف زنی رژیم صهیونیستی را مشکلتر کرد،از این به بعد باید لافهای بروزتری را تهیه ببینند.
و در ضمن به قول گاردین یکی از موثرترین اثرات این سایت جدید نتیجه گیری ای هست که غرب باید بکنه و اون هم اینه که بحث بر سر تعلیق بی فایده است و بهتره از این به بعد دررابطه با نظارتها و عدم انحراف صحبت بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئيس جمهور كه گفتند ما يك سال زودتر از زماني كه بايد اعلام مي كرديم آژانس رو مطلع كرديم. يعني يك سال زودتر از 180 روز قبل از ورود اورانيوم به تاسيسات. يعني احتمالا يك تا يك سال ونيم ديگه اورانيوم وارد تاسيسات مي شه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صندوق بين المللي پول در جديدترين گزارش خود:
نرخ تورم ايران در سال جاري نصف مي شود

A0016130.jpg
خبرگزاري فارس : صندوق بين المللي پول در جديدترين گزارش خود رشد اقتصادي، تورم و تراز حساب هاي جاري ايران براي سال 2009 را به ترتيب 1.5 درصد، 12 درصد و 3 درصد جي دي پي پيش بيني كرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، صندوق بين المللي پول جديدترين گزارش خود با عنوان چشم انداز اقتصادي جهان را در روز گذشته منتشر كرد كه طي آن به ارائه ارزيابي خود از وضعيت اقتصادي جهان و كشورهاي مختلف طي ماه ها و سال هاي آينده پرداخته اشت.


*صندوق بين المللي پول: بحران اقتصادي جهان پايان يافته است

صندوق بين المللي پول در گزارش خود از پايان ركود اقتصادي جهان خبر داده و نوشته است: به نظر مي رسد اقتصاد جهاني در اثر عملكرد قوي اقتصادهاي آسيايي و تثبيت نسبي روند احياء در ديگر جاها بار ديگر رو به رشد گذاشته است.
در كشورهاي توسعه يافته در اثر اجراي بسته هاي محرك اقتصادي فعاليت هاي اقتصادي تا حدودي ثبات يافته و برخي كشورها حتي با رشد ميانه اي مواجه شده اند.
در عين حال اين گزارش تاكيد كرده است كه روند احياي اقتصاد جهاني بسيار كند است و فعاليت هاي اقتصادي همچنان زير سطح قبل از بحران است. به عقيده صندوق بين الملل پول نظام مالي جهاني همچنان با بحران مواجه است و اين مسئله به همراه تصميم دولت ها براي توقف طرح هاي محرك اقتصادي و تصميم خانواده ها براي افزايش ذخاير پولي و سرمايه اي خود روند احياي اقتصادي را كند مي كند.
اين گزارش به دولت ها توصيه مي كند اقدامات گسترده تري براي كمك به بازگشت سلامت به بازارهاي مالي انجام دهند و در جهت كمك به رشد بخش هاي كلان اقتصاد برنامه هايي را تنظيم نمايند.
بر اساس پيش بيني صندوق بين المللي پول رشد اقتصادي جهان در چهارماهه امسال مثبت خواهد شد و به 0.8 درصد مي رسد.
در عين حال اين رقم براي كل سال 2009 منفي 1.1 درصد خواهد بود و البته در سال 2010 مثبت خواهد شد و اقتصاد جهان در اين سال رشد 3.1 درصدي را تجربه خواهد كرد.

* رشد منفي 2.7 درصدي اقتصاد امريكا و مثبت 8.5 درصدي چين در 2009

اين گزارش همچنين پيش بيني كرده است رشد اقتصادي كشورهاي توسعه يافته كه در سال 2008 به 0.6 درصد رسيده بود در سال 2009 به منفي 3.4 درصد و در سال 2010 به رقم مثبت 1.3 درصد برسد.
رشد اقتصادي آمريكا كه سال گذشته به 0.4 درصد رسيد ، امسال به منفي 2.7 درصد و طي سال 2010 نيز به 1.5 درصد خواهد رسيد. كاهش شديد رشد اقتصادي آمريكا از سال 1991 تا كنون بي سابقه بوده است .
بر اين اساس ، رشد اقتصادي آلمان نيز از 1.2 درصد در سال 2008 به منفي 5.3 درصد در سال 2009 كاهش خواهد يافت . رشد اقتصادي اين كشور براي سال 2010 ، 0.3 درصد پيش بيني شده است.
رشد اقتصادي فرانسه نيز از 0.3 درصد در سال قبل به منفي 2.4 درصد در سال جاري و 0.9 درصد در سال بعد مي رسد .
رشد اقتصادي انگليس نيز از 0.7 درصد به منفي 4.4 درصد در سال جاري و 0.9 درصد در سال بعد مي رسد.
رشد اقتصادي ژاپن از منفي 0.7 درصد به منفي 5.4 درصد در سال جاري مي رسد و در سال 2010 رشد 2.1 درصدي را تجربه خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش كشورهاي در حال توسعه از نظر رقمي وضعيت بهتري نسبت به كشورهاي توسعه يافته در سال هاي 2009 و 2010 خواهند داشت.
رشد اقتصادي اين كشورها از 6 درصد در سال 2008 به 1.7 درصد در سال 2009 مي رسد و در سال 2010 رقم 5.1 درصد را تجربه خواهند كرد.
رشد اقتصادي كشورهاي در حال توسعه در سه ماهه چهارم امسال نيز 3.8 درصد پيش بيني شده است.
رشد اقتصادي چين براي سال 2009 ، 8.5 درصد و براي سال بعد 9 درصد پيش بيني شده است. اين رقم براي روسيه به ترتيب منفي 7.5 درصد و مثبت 1.5 درصد و براي هند 5.4 و 6.4 درصد برآورد شده است.

*پيش بيني رشد اقتصادي 1.5 درصدي و تورم 12 درصدي ايران در سال 2009

بر اساس گزارش صندوق بين المللي پول به رغم افت شديد رشد اقتصادي جهان كشورهاي نفتي با افت چنداني در رشد خود مواجه نمي شوند. متوسط رشد اقتصادي كشورهاي نفتي خاورميانه از 4.9 درصد در سال 2008 به 1.3 درصد در سال جاري مي رسد و در سال 2010 نيز اين رقم به 4.2 درصد افزايش مي يابد.
نرخ تورم در اين كشورها از 15.8 درصد در سال 2008 به 7 درصد در سال جاري و 6.3 درصد در سال 2010 كاهش خواهد يافت.
اين گزارش نرخ رشد اقتصادي ايران در سال 2008 را 2.5 درصد اعلام كرده و پيش بيني نموده است اين رقم در سال 2009 به 1.5 درصد و در سال 2010 به 2.2 درصد برسد. رشد اقتصادي ايران براي سال پيش از آغاز بحران اقتصادي جهان يعني سال 2007 بالغ بر 7.8 درصد اعلام شده بود.
در عين حال نرخ تورم ايران نيز طي امسال و سال هاي بعد كاهش قابل ملاحظه اي خواهد داشت. در حالي كه نرخ تورم ايران در سال 2007 به 18.4 درصد و در سال 2008 به 25.4 درصد رسيده بود پيش بيني مي شود اين رقم در سال جاري ميلادي به 12 درصد كاهش يابد. بر اساس پيش بيني صندوق بين المللي پول نرخ تورم ايران در سال 2010 نيز باز هم كاهش خواهد يافت و به 10 درصد خواهد رسيد.
بر اساس اين گزارش تراز حساب هاي جاري ايران نيز از 6.7 درصد جي دي پي در سال 2008 به 3 درصد در سال جاري و 3.6 درصد در سال 2010 مي رسد.

منبع :
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807100385

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا كنه كه بشه. ما كه بدمون نمياد!
[size=7](ولي از قديم گفتن كه: 1-شنونده بايد عاقل باشه 2-آرزو بر جوانان عيب نيست)[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تورم ! يعني متورم شدن //. icon_eek
كاهش به اين معنيه كه اگر تا الان قيمتها هر سال 20 درصد روش ميرفته ! الان مثلا كمتر ميشه 10 درصد روش ميره !

ولي اين دربعد كليه و معلوم نيست كه فقط مربوط به كالاهاي اساسي مثل سبد غذايي خانوار باشه يا نه !

علاوه بر اينكه اگر تا الان فرضا گوشت از 5 هزار تومن يا كمتر شده 10 هزار تومن ! امسال بطور يه دفعه نميشه 15 هزار تومن ~ بلكه بطور نقطه به نقطه يعني از اين قيمت فعلي تا اخر سال ميشه فرضا 12 درصد روش مياد ! و همينطور سال اينده و الي ما شا ا...

كاهش تورم به معناي كاهش قيمت نيست ! بلكه به معناي كاهش نرخ افزايش قيمته ! در ضمن چيزي هم كه توي اين كشور بالا رفت ديگه پايين بيا نيست ! ولي خوشبختانه يه مورد حياتي رو ديديم كه به همت دولت واقعا پايين اومد اوهم قيمت مسكن بود كه واقعا جاي تشكر داره ! مخصوصا از وزير مسكن قبلي !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله جناب وريور منتهي به نظر حقير گويا اين نرخ بليط ها و كرايه ها جزو تورم حساب نميشوند!

تا وزيران لايقي مثل جناب بهبهاني داريم كه معتقدند در ايران بليط قطار مجاني است! :mrgreen: ترسي از تورم نداريم! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بليط هواپيما مسير اهواز تهران از دولت قبل كه حدود كمتر از 20 هزار تومن بود ! به چهل هزار تومن رسيده و البته يك تورم صد درصدي !
تازه اين كه چيزي نيست ! به ازاي هر هواپيما از رده خارج كه تا سقوط نكنه به پروازش ادامه ميده ! و وقتي سقوط كرد از رده خارج ميشه ! حدود 4 5 درصد روي نرخ بليط ها مياد !



البته از وزرا اسم خاصي نياريم بهتره ! چون نيستند كه از خودشون دفاع كنند ! هر چند كه حقي هم ندارند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]كاهش تورم به معناي كاهش قيمت نيست ! بلكه به معناي كاهش نرخ افزايش قيمته ! در ضمن چيزي هم كه توي اين كشور بالا رفت ديگه پايين بيا نيست ! ولي خوشبختانه يه مورد حياتي رو ديديم كه به همت دولت واقعا پايين اومد اوهم قيمت مسكن بود كه واقعا جاي تشكر داره ! مخصوصا از وزير مسكن قبلي ![/quote]
البته بستگی دارد پایین آمدن را چطوری معنی بکنید خانه از متری مثلا 500 هزار تومان شد 2 میلیون تومان بعد کاهش پیدا کرد 1 میلیون و هشتصد هزار تومان
در حالی که مردم بیچاره هنوز قدرت خرید همان خانه متری 500 هزار تومان را هم ندارند icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سينا جان !
اون اشك ها براي خودتونه اگه اشتباه نكنم ..

راستش من در مركز شهر اهواز خ نادري خونه خريدم97 متر همكف 23 ميليون !اين خونه ظرف دو سال به 120 ميليون افزايش قيمت پيدا كرد ! و الان برگشته به حدود 70 ميليون !
و دقيقا همون چيزيه كه گفتيد ...



يه نكته هست در مورد اينكه ايجاد كننده و مديريت كننده واقعي تورم دولتها هستند ! و اصولا اين دولتها هستند كه عامل اصلي تورم هستند من هم تا حدودي با اين تورم موافقم و تا حدود زيادي هم مخالف ! وارد جزيياتش نميشم به اين دولت و اون دولت هم ربط خاصي نداره ! اما عامل اصلي ايجاد تورم خود همين دولتها هستند و اصلا در خيلي از موارد تورم در بخشي مثل مسكن كه رشد توليد و ساخت و ساز رو داره ! به نفع دولت تموم ميشه !


يه نكته رو هم براي تفهيم شدن بگم و وارد جزييات و دلالش نشم ..
مهمترين عامل بوجود اورنده تورم از ديد برخي ها رشد نقدينگيه و اين رشد نقدينگي در ايران بين مردم خيلي بده ! و مخصوصا در امد كاركنان دولت ! چرا كه كشور ما كاملا مصرفي و وابسته تمام كماله ! يعني الان بري توي بازار شايد فقط برخي ميوه جات و گندم توليد ايران باشند باقي همگي وارداتي هستند !و تورم به كاهش مصرف كمك ميكنه !
يعني اگر تو جيب مردم پول باشه همش ميره خارج از كشور و دولت و ملت در بلند مدت فقير ميشن ! چون نميتونند ارز براحتي وارد كنند ! اين گران شدن ارز هم باز كار خود دولتهاست و البته بر اساس نرخ بدهي خارجي تعيين ميشه ! به همين خاطر از گران ميشه تا نتونيد براحتي پول رو برداريد و بريد بازار كشورهاي خارجي رونق بديد ! اما نرخ واقعي ارز براي خود دولت خيلي متفاوت تره ///....

در اصل تورم كنترل شده يعني مديريت پول داخل جيب ملت و زماني كه خيلي زياد بشه ملت يا ماشين خارجي ميخرن ! يا تلويزيون 120 اينچ سامسونگ ! ... و اين چيزي نيست جز فلج اقتصادي براي كشور ...
نتيجه اون هم همين ميشه كه اگه الان بري خيابون جمهوري ميبيني چه خبره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.