Recommended Posts

عصر ایران- خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: "دولت بوش برخلاف تصمیم گذشته خود قصد ندارد کل سپاه پاسداران ایران را به عنوان یک گروه تروریستی بنامد و تنها درصدد اعمال تحریم هایی علیه نیروی قدس سپاه است. به گزارش عصر ایران (asriran.com) مقامات ارشد آمریکایی به رویترز گفتند: "واشنگتن برای اعمال فشار بر ایران قصد دارد اقدامات یکجانبه تری از جمله اعمال تحریم علیه نیروی قدس سپاه را بکار گیرد." ماه گذشته رسانه های آمریکایی گزارش دادند: "دولت بوش در صدد ترویست نامیدن کل سپاه پاسداران است که به واشنگتن امکان می دهد دارایی های مالی این تشکل نظامی را مسدود نماید." با این حال مقامات ارشد آمریکایی گفتند که تصمیمی درباره قرار گرفتن کل سپاه در لیست گروه های تروریستی گرفته نشده که یکی از دلایل آن مخالفت متحدان واشنگتن با این اقدام و همچنین جنبه های قانونی آن است. در همین حال اکنون این تفکر وجود دارد که تحریم های قوی مالی علیه سپاه قدس بدون تروریست نامیدن آن اعمال شود. واشنگتن نیروی قدس سپاه را به تحریک خشونت در عراق و صدور سلاح به این کشور متهم کرده که با تکذیب مقامات ایرانی روبرو شده است. یک مقام ارشد آمریکایی گفت: "در حال حاضر ترویست نامیدن کل سپاه مورد توجه نیست ...موضوع نیروی قدس است." دیوید ساترفیلد یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز بدون ارایه جزئیات مربوط به اقدامات آینده کشورش علیه ایران گفت: "واشنگتن درباره رفتار نیروی قدس و کل سپاه نگران است." خاطرنشان می شود نیروی قدس یا سپاه قدس شاخه‌ای از نیروهای پنج گانه سپاه پاسداران است که مسئولیت فعالیت در خارج از مرزهای ایران را بر عهده دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
«پروفسور وان‌در‌هوون» متخصص روان شناسي از كشف تأثير مثبت «ذكر نام جلاله خداوند» و «قرائت قرآن كريم» در سلامتي انسان خبر داد. اين دانشمند هلندي خبر فوق را پس از تحقيقات مستمري اعلام كرد كه سه سال به طول انجاميده است. وي گفت: اين بررسي‌ها نشان مي دهد كه قرائت منظم قرآن كريم، از انسان در مقابل تمامي مشكلات رواني دفاع مي‌كند و نيز نقش مهمي در معالجه بيماري هاي رواني ايفا مي كند. پروفسور وان‌در‌هوون –كه روان‌پزشكي غير مسلمان است- افزود: بسياري از بيماراني كه با روش من تحت درمان قرار گرفتند، غير مسلمان هستند و بيشتر آنها نمي توانند به زبان عربي تكلم كنند؛ لذا ما به آنها كيفيت تلفظ صحيح لفظ جلاله «الله» را آموزش داديم. پس از تمرين و فراگيري اين كلمه، به نتايج شگفت آوري دست يافتيم؛ بوي‍ژه در مورد بيماراني كه از مشكلات رواني و يا فشارهاي اجتماعي رنج مي بردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
22 شهريور 86 مسجد غدیر خم در روزهای گذشته به دست افراد سلفی ویران شد. به گزارش شیعه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امور حج و زیارت صدا و سیما ؛ مسجد غدیر خم که وسعتی بالغ بر 50 متر مربع داشت در منطقه غدیر خم در دو دهه اخیر به دست افراد خیر و نیکوکار ساخته شده که نشانگر وجود اهمیت این منطقه بود و افراد بومی و زائران در ان جا نماز می خواندند. افراطیون سلفی این بنای مقدس را که در 12 کیلومتری مسجد جحفه است در اقدامی شبانه به ویرانه ای تبدیل کردند. بنای قدیمی غدیریه نشانگر ارتباطات ویژه مردم با اماکن مقدس بوده است. قصر غدیر خم سالن بزرگی است که دارای پنجره هایی به شکل مقرنس و نشان دهنده ساخت بنایی اساسی اثار اسلامی است که با ملات ساروج و سنگ ساخته شده است. این بنای مقدس با وجود تخریب همچنان مورد توجه و استفاده قرار می گیرد و عاشقان ولایت و امامت در زمان های ویژه ساعاتی را در ان به عبادت می گذرانند. بنای نخست غدیریه که جزو اثار اسلامی گذشته محسوب می شود همزمان با تخریب اماکن مختلف اسلامی از جمله قبه های موجود بر سر قبور ائمه در بقیع تخریب شد. منطقه غدیر گودال پست و وسیعی است که از همه طرف باران را در خود جمع می کند. بناهای باقی مانده در اطراف غدیر نشان دهنده جمع شدن اب فصلی در زمان بارش باران در منطقه است. از سویی گیاهان موجود نشان دهنده وجود اب در سطح منطقه است به طوری که احشام نیز از ان استفاده می کنند. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در روز غدیر خم بیش از 150 هزار نفر را در منطقه غدیر جمع و اخرین پیام رسالت خود را به ان ها ابلاغ کرد که «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی».

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر 30 ثانیه یک نفر در جهان خودکشی می کند سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: حدود سه هزار نفر هر روز در جهان خودکشی می کنند که به طور متوسط هر 30 ثانیه یک نفر می شود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: حدود سه هزار نفر هر روز در جهان خودکشی می کنند که به طور متوسط هر 30 ثانیه یک نفر می شود. به گزارش شیعه نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی جلوگیری از خودکشی در گزارشی اعلام کرد: میزان خودکشی در 50 سال اخیر در جهان حدود 60 درصد افزایش داشته و این افزایش به ویژه در کشورهای در حال توسعه کاملا مشهود است. بر پایه این گزارش، خودکشی به عنوان سومین علت مرگ و میر در میان جوانان بین 15 تا 34 سال به شمار می رود، اما اکثر خودکشی ها توسط بزرگسالان صورت می گیرد. همچنین بررسی ها نشان داده، افراد مسن تر بیشتر دست به خودکشی می زنند و باید برای جلوگیری و کاهش این روند، یک راهبرد اساسی در سراسر جهان و با همکاری تمامی کشورها در پیش گرفته شود. در گزارش سازمان بهداشت جهانی تاکید شده است که نباید خودکشی به عنوان یک تابو در نظر گرفته شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
17 شهريور 86 میزان خودکشی بین دختران نوجوان و جوان آمریکایی با چنان افزایشی روبرو شده است که مقامات بهداشتی فدرال نمی‌توانند به طور کامل علت آن را بیان کنند. به گزارش شیعه نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، میزان خودکشی برای افراد بین 10 تا 24 سال از سال 2003 تا 2004 با 8 درصد افزایش روبرو شده بود که بیشترین میزان در 15 سال اخیر را به خود اختصاص می‌دهد. گزارش منتشر شده توسط «مرکز کنترل و جلوگیری از بیماریهای» آمریکا نشان داد که بر اساس آمار قابل دسترس به طور کلی میزان خودکشی در میان افراد جوان از سال 1990 تا کنون 28 درصد کاهش داشته است اما این میزان برای دختران 10 تا 14 سال با افزایش مواجه بوده است. در سال 2004 این رده سنی با 67درصد افزایش 94 مورد خودکشی را شاهد بوده است که این میزان در سال ،2003 56 نفر بوده است. میزان خودکشی در میان دختران 15 تا 19 ساله 32 درصد افزایش داشته است و میزان خودکشی پسران در همین رده سنی با 9 درصد افزایش روبرو بوده است. به طور کلی در سال 2004، 4599 مورد خودکشی مشاهده شده است که خودکشی را به سومین عامل مرگ غیرطبیعی در آمریکا تبدیل می‌کند. رتبه‌های اول و دوم در اختیار تصادفات رانندگی و قتل است. مردان با در اختیار داشتن سه چهارم آمار بسیار بیشتر از زنان دست به خودکشی زده‌اند. این تحقیق همچنین نشان دهنده تغییر روش خودکشی در این سالهاست. در سال 1990 بیش از نیمی از خودکشی‌ها با سلاح گرم صورت گرفت که در سال 2004 حلق آویز کردن و خفگی شایعترین روش‌های خودکشی را تشکیل دادند. این روش 71 درصد خودکشی‌های دختران بین 10 تا 14 سال، نیمی از خودکشی‌های دختران بین 15 تا 19 سال و 34 درصد خودکشی‌ها در افراد 20 تا 24 سال را تشکیل می‌دهد. دکتر «لینا آریاس» مدیر این تحقیق گفت :" ممکن است در دسترس بودن این روش به ویژه برای این رده سنی یکی از عوامل مؤثر باشد در حالیکه این تمایل را می‌توان نشانه‌ای از عدم موفقیت راهکارهای پیشگیری و محدود کردن دسترسی به قرصها، سلاح گرم و یا مواد کشنده دانست." مهمترین علت این روند را کارشناسان افسردگی نوجوانان در این دوران گذار می‌دانند. 4 سال پیش مقامات فدرال هشدار داده بودند که افزایش افسردگی در میان جوانان می‌تواند منجر به افزایش میزان خودکشی در میان آنها شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما شا الله اين سربازان گمنام خوب توانستند با طرح هاي ترور مقابله كنند و الآن نسبت به اول انقلاب ترور ها كمتر شده جدا" قسمت زيادي از امنيت فعلي كشور را مديون وزارت اطلاعات هستيم... با وجود عرب ستيزي ما(كه كاري با دليلش ندارم ) بدشون نمياد از ما جدا بشن... اميدرارم اختلافات ما با اعراب حل بشه... مسلمانان ميتوانند بزرگترين قدرت جهان در هر زمينه اي باشند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببخشید این رو میگم ولی بعضی از مردم کشور که دچار از خود بیگانگی شدن واقعا میخان با این کارها به کجا برسن؟ یکی نیست بگه همین مردم خوزستان ایرانی و آریایی هستن نه عرب و بیخود زیر بغلشون هندونه ندید که عرب هستی عرب همون وهابی عربستان هست. حتی اکثر مردم عراق هم آریایی هستن نه عرب و این از بدی روزگار است که به شکل و شمایل عرب تبدیل گشته اند! بیایید این ننگ را برچینیم و ایرانی و آریایی باشیم. با این حرفها کسی به جایی نرسیده که شما برسید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسيه در ادامه اقدامات مقابله‌جويانه خود نسبت به آمريكا، براي راه‌اندازي دفاتر دو گروه «حماس» و «حزب‌الله»، ابراز تمايل كرده است. بنا بر اطلاعات رسيده به خبرنگار «بازتاب»، روسيه ابراز تمايل خود را از طريق يك كشور واسطه كه رابطه خوبي با اين دو گروه دارد، به مسئولان آن منتقل كرده است. گروه سني «حماس» در فلسطين و گروه شيعي «حزب‌الله» در لبنان، از محبوبيت چشمگيري در كشورهاي خود برخوردارند و شمار زيادي نماينده در پارلمان فلسطين و لبنان دارند، با اين حال، به دليل مشي آنان در مبارزه با تجاوزات رژيم اسرائيل، آمريكا اين دو گروه را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داده است، هرچند بيشتر كشورهاي اروپايي، چنين رويكردي را نپذيرفته‌اند. همچنين اسرائيل سران اين دو گروه همچون «خالد مشعل» و «سيدحسن نصرالله» را در ليست ترور خود قرار داده و از همين رو، مشعل در سوريه حضور دارد و نصرالله نيز تحت مراقبت‌هاي شديد امنيتي گروه مقاومت اسلامي لبنان (حزب‌الله) است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]موتور ايرباس هاي ايراني در انگليس ماندني شد[/align]


[align=center]تصویر[/align]



[align=center]شبکه ی صدای آمریکا به نقل از آسوشیتدپرس اعلام کرد تعدادی از موتور های هواپیماهای ایرباس شرکت
هواپیمایی ماهان که چندی پیش برای دوره های بازدید فنی و رفع نقص احتمالی به انگلستان منتقل شده
بود به علت فشار های اتحادیه ی اروپا درباره ی عدم ایمنی هواپیماهای این شرکت در انگلیس فعلا ماندنی
شده و قرار نیست تحویل ایران شوند.این موتور ها که احتمالا متعلق به 5 ایرباس آ-300 ماهان هستند باعث
شده اند این هواپیماها فعلا زمین گیر شوند.
لازم به ذکر است اخیرا اتحادیه ی اروپا هواپیماهای ماهان و یک شرکت اوکراینی را به علت فرسودگی آن ها
و عدم ایمنی از پرواز بر فراز این کشورهای این اتحادیه منع کرده است.



VOA به نقل از AP[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزي ميرسه كه ما انتقام ميگيريم.هيچ رذالتي بي پاسخ نخواهد ماند(اميدوارم).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببخشید این رو میگم ولی بعضی از مردم کشور که دچار از خود بیگانگی شدن واقعا میخان با این کارها به کجا برسن؟ یکی نیست بگه همین مردم خوزستان ایرانی و آریایی هستن نه عرب و بیخود زیر بغلشون هندونه ندید که عرب هستی عرب همون وهابی عربستان هست. حتی اکثر مردم عراق هم آریایی هستن نه عرب و این از بدی روزگار است که به شکل و شمایل عرب تبدیل گشته اند! بیایید این ننگ را برچینیم و ایرانی و آریایی باشیم. با این حرفها کسی به جایی نرسیده که شما برسید.


ببینید سعید جان منی که اینجا نشسته ام نمی توانم ادعا کنم که صد در صد از یک نژاد هستم و به همین شکل دیگر ایرانی ها.
به طور مثال یک نمونه کوچک گرجیان:
در طی اولین حمله صفویان بیش از دویست هزار گرجی به ایران کوچانده شدند و نزدیک به همین تعداد نیز به قتل رسیدند. تنها در یکی از حملات دیگر شاه عباس به گرجستان وی در مدت بیست روز ۱۳۰ هزار گرجی را به زور روانه ایران کرد.
گرجیانی را که به ایران کوچانده شدند در نواحی مختلفی همانند مازندران فارس قزوین و اصفهان ساکن شدند. گرچه در طول زمان تنها گرجیان اصفهان و آن هم دسته‌ای که بعد ها به فریدن کوچیدن گرجی باقی ماندند و بقیه به دلایل مختلفی زبان و فرهنگ خود را فراموش کردند.
خوب با یک نسبت و تناسب ساده خواهید فهمید که هم اکنون میلیون ها فارس زبان خو ن اسلاو در رگ هایشان جاریست....

این در واقع یک دانه کاه بود از صد ها سال تاریخ جنگ و مهاجرت.....واقعا مسخره است صحبت کردن از بحث های نژادی.

قبل از اینکه اقوام فارس تشریف خود را به خوزستان ببرند ملل دیگری هزاران سال قبل آنجا می زیستند.اما حمله اقوام پارسی به تدریج موجب کاهش آن ها و نابودی برخی دیگر گشت که همراه بود با تصرف سرزمین هایشان توسط اقوام پارسی...هزاران سال بعد نوبت به اغراب رسید تا ساختار جمعیتی این منطقه را دگرگون کنند.
در آسیای مرکزی تقریبا همه جمعیت پیش از حمله مغول پارسی بود...آیا هم اکنون می خواهید ترکم ها و ازبک ها را آریایی بخوانید؟ icon_frown
یه نظر بنده بهترین کار احترام به هویت یکدیگر است....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چی باشه یه رگ آریایی که در هر ایرانی پیدا میشه؟ پس اگر خودش بخاد میتونه ایرانی و آریایی باشد. icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار عمومی منطقه ای و جهانی را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.