Recommended Posts

نگران نباشيد امانتدار هاي خوبي هستند انشاالله صحيح و سالم تحويل ميگيريم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر ميشه يكي در مورد مالكيت اين جزاير و ديگر جزاير مورد مناقشه يه توضيحي بده!ممنون!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جزاير ابوموسي و تنب بزرگ وكوچك اين سه جزيره جزيره هايي هستند كه امارات متحده عربي اداعاي مالكيت آن ها را دارد و اين امر هم بديهي است كه امارات اين ادعا را به تحريك آمريكا مي كند و قصدي بجز مناقشه آفريني ندارد و البته طي جلساتي هم ايران با اراپه مدارك مالكيت خود را بر اين سه جزيره اثبات كرده است ولي هنوز امارات از ادعاي خود دست برنداشته است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اليور استون: ما آمريكايي‌ها، مسئول بسياري از رويدادهاي بد دنيا هستيم [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: «اليور استون»، كارگردان جنجال‌برانگيز هاليوود گفت: ما آمريكايي‌‌ها مسئول بسياري از رويدادهاي بد دنيا هستيم، پس ديگران حق دارند تا از ما انتقاد كنند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مجله سينمايي ورايتي، برگزار كنندگان جشنواره فيلم «زوريخ» با اعطاي جايزه چشم طلايي به «اليور استون»، از اين كارگردان مشهور آمريكايي قدرداني خواهند كرد.
به گزارش ورايتي، اگرچه امروزه در اروپا شاهد افزايش روحيه تنفر از بوش هستيم ولي انتشار خبر تقدير از «استون» در جشنواره فيلم زوريخ، نماينگر اين مطلب است كه از نظر آنها «استون» نه تنها يك ضد بوش است بلكه يك ضد آمريكايي است.
استون در واكنش به جو به‌وجود آمده درباره خود، به ورايتي گفت: از اينكه يك آمريكايي هستم احساس غرور و نسبت به كشورم احساس افتخار مي‌كنم، همچنين از اينكه فرصت ساخت اين فيلم‌ها را داشته‌ام بسيار مفتخرم.
وي افزود: ولي علي‌رغم همه اينها، به نظر من، آمريكا حقش است كه مورد انتقاد قرار گيرد، ما به خاطر ارتباطمان با جنگ‌هاي عراق، ويتنام و بسياري از رويدادهاي بدي كه در دنيا به وقوع مي‌پيوندد، همواره مورد انتقاد ديگران بوده‌ايم.
به گزارش ورايتي، استون در جشنواره زوريخ نسخه سه ساعت و 40 دقيقه‌اي دي‌وي‌دي فيلم «اسكندر» را به نمايش درخواهد آورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درگیری لفظی شدید لاوروف و رایس درباره ایران/ لاوروف: آمریکا آژانس را نادیده گرفته است
نشست کشورهای عضو گروه هشت در نیویورک، شب گذشته شاهد درگیری لفظی شدید وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه درباره موضوع هسته ای ایران بود و لاوروف،آمریکا را به یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن آژانس بین المللی انرژی اتمی متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس،"کاندولیزا رایس" و"سرگئی لاوروف" دیشب در مراسم شامی با شرکت وزیران امورخارجه هشت کشور صنعتی دنیا موسوم به گروه 8 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک پشت درهای بسته شرکت کردند.

به گفته دیپلماتهای حاضر در این جلسه، رایس و لاوروف درباره موضوع هسته ای ایران سخنان شدید اللحنی با یکدیگر مبادله کردند. یک دیپلمات نیز این مکالمه را "بسیار احساسی" توصیف کرد.

لاوروف دراین باره گفت که سخنان شدید اللحنی را با رایس درباره این موضوع داشته که آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریمهای جدید علیه ایران هست در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافقی با ایران درباره فعالیتهای هسته ای گذشته آن رسیده است. وی تصریح کرد: آمریکا طبق معمول گذشته می خواهد آژانس را نادیده بگیرد.

وی افزود: ما می خواهیم به کارشناسان آژانس اعتماد کنیم.

در جلسه دیشب، وزیران امور خارجه روسیه، آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن حضور داشتند. به گفته "نیکلاس برنز"، معاون رایس، در این جلسه مذاکراتی طولانی درباره ایران انجام شد. وی افزود: اختلاف نظر تاکتیکی بسیار آشکاری وجود دارد، اما امیدواریم بتوانیم آن را برطرف کنیم.

برنز مدعی شد : آمریکا از توافق آژانس با ایران حمایت می کند، اما این توافق فقط بر فعالیتهای گذشته ایران متمرکز شده است.

کشورهای غربی و در راس آن آمریکا، انگلیس و فرانسه با وجود تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر عدم انحراف در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران از مسیر صلح آمیز و پایبندی کشورمان به تمام مقررات و قوانین بین المللی در زمینه استفاده از انرژی هسته ای و با وجود توافق اخیر ایران و آژانس درباره حل مسائل باقی مانده،همچنان به اقدامات تنش آفرین خود ادامه می دهند تا نشان دهند تنها چیزی که برای آنها اهمیت دارد، منصرف شدن ملت ودولت ایران ازحقوق مسلم هسته ای آنهاست و آنها هیچ ارزشی برای جایگاه آژانس در حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای تهران قائل نیستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]روسیه بخاطر ایران مشمول تحریم آمریکا شده است


تصویر


رفتار نامتعادل مقامات آمریکا نسبت به ایران، طی مدت اخیر شدیدتر شده است. سیاستمداران آمریکایی هرچه بیشتر از واقعیات و برداشت غیر مغرضانه از آنچه که هست، فاصله می گیرند. گواه این نیز مصوبه کنگره آمریکا تحت عنوان "صورتجلسه منع گسترش سلاح هسته ای به ایران" است.

واشنگتن با درک غیر ممکن بودن راه حل نظامی برای مناقشه با ایران، با توجه به واکنش های بین المللی و دورنمای نامشخص پیروزی، سعی دارد مجدداً به اهرم های اقتصادی برای اعمال فشار بر ایران روی آورد. این فشار گسترده خواهد بود و کشورهایی که با ایران همکاری می کنند را نیز در بر می گیرد.

در این مصوبه نمی توان تلاش های تعدادی از کشورهای عربی را نادیده گرفت که نگرشی منفی نسبت به تقویت ایران و تبدیل شدن آن به ابرقدرت هسته ای در منطقه دارند. مسلم است که همین کشورهای عربی نقش بسیاری در پدیدار شدن چنین مصوبه ای ایفا کردند.

روسیه بعنوان یکی از شرکای اصلی اقتصادی ایران، مسلماً مشمول این مصوبه می شود. کنگره آمریکا تصمیم گرفته است که بدین ترتیب مانع حمایت سیاسی مسکو از تهران و اجرای همکاری های دوجانبه اقتصادی شود.

در بخشی از این مصوبه که مربوط به روسیه می شود، علائم رقابت اقتصادی و سیاسی مشخص هستند. در حال حاضر هر گونه تدبیری که در کنگره آمریکا اتخاذ شود، کاهش امکانات رقابتی روسیه، بویژه در آستانه انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری را در نظر دارد.

"الکسی مالاشنکو"عضو هیئت کارشناسی مرکز کارنگی مسکو معتقد است که مصوبه کنگره آمریکا می تواند تبدیل به قانون شود. وی گفت: "بسختی می توان گفت که تا چه حد این قانون موثر خواهد بود. اگر تصویب شود، روسیه و چین از پروژه های جدید با آمریکا در زمینه انرژی امتناع خواهند کرد، و این بیشتر آنان را به نزدیک شدن با ایران سوق می دهد، از این رو من شک دارم که این قانون، اقدام مفیدی باشد".

تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]دولت عراق قطعنامه سناي آمريكا درباره تقسيم عراق را رد كرد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: دولت عراق امروز قطعنامه غيرالزام‌آور مجلس سناي آمريكا درباره تقسيم عراق به سه منطقه را رد كرد. [/align]

به گزارش فارس به‌نقل از خبرگزاري فرانسه، "علي الدباغ"،سخنگوي دولت عراق در گفتگو با تلويزيون دولتي اين كشور گفت: دولت عراق كاملا با اين طرحي كه مجلس سناي آمريكا به‌تصويب رسانده است مخالف است و لازم است مجلس نمايندگان عراق نيز اين قطعنامه را قاطعانه رد كند.
الدباغ افزود: سياستمداران عراق مي‌بايست اجازه ندهند اين‌گونه قطعنامه‌ها كه ثبات و وحدت يك كشور را از بين مي‌برد از سوي كشوري ديگر صادر شود.
سخنگوي دولت عراق تصريح كرد:تا زماني كه عدم اطمينان و اختلافات سياسي بين طيف‌هاي موجود در عراق باشد اين‌گونه طرح‌ها نيز مطرح ‌مي‌شود پس همه احزاب سياسي با وحدت خود نشان دهند كه تقسيم عراق تنها راه‌حل بحران اين كشور نيست.
مجلس سناي آمريكا چهارشنبه طرح غيرالزام آور تقسيم عراق را با 75 راي موافق در برابر 23 راي مخالف تصويب كرد.
طرفداران طرح تقسيم عراق كه سناتور دموكرات "جوزف بايدن" طرح آن را به سنا ارائه كرد معتقدند، طرح فوق مي تواند باعث عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق بدون بروز هرج و مرج در اين كشور شود.
شخصيت‌هاي سني، شيعه و كرد عراقي با طرح آمريكا براي تقسيم اين كشور مخالفت كردند و اجراي چنين طرحي را باعث بروز خشونت و برافروختن آتش جنگ داخلي در عراق دانستند.
هيئت علماي مسلمان عراق نيز در بيانيه‌اي تصويب اين طرح را در مجلس سناي آمريكا محكوم كردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]متكي در ديدار با كميسيونر روابط خارجي كميسيون اروپا : ايران نگران نقض حقوق بشر در غرب است [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير خارجه كشورمان در ديدار با كميسيونر روابط خارجي كميسيون اروپا، نگراني كشورمان را نسبت به نقض حقوق بشر در غرب اعلام كرد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه شصت و دومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل با خانم «والدنر» كميسيونر روابط خارجي كميسيون اروپا ديدار و گفتگو كرد.
متكي در اين ديدار ضمن انتقاد از نقض حقوق بشر در غرب به بازداشتگاه‌هاي مخفي و زندان گوانتانامو اشاره كرد و گفت: ما نگران نقض حقوق بشر در غرب هستيم.
والدنر كميسيونر روابط خارجي كميسيون اروپا نيز تاكيد كرد: ما هم از آمريكا خواسته‌ايم زندان گوانتانامو را ببندد و اين ديدگاه اروپا در اين خصوص است.
در اين ديدار مسائل هسته‌اي نيز مورد تبادل قرار گرفت و كميسيونر روابط خارجي كميسيون اروپا از البرادعي در همكاري‌هاي فعلي با ايران حمايت كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]215 نماينده مجلس : سيا تروريست است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: 215 نماينده مجلس در بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن تجاوزات ارتش امريكا، سازمان اطلاعات و امنيت آن كشور (سيا) را تروريست خواندند. [/align]

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس نمايندگان مجلس در اين بيانيه دلايل تروريست پرور و حامي تروريست بودن ارتش متجاوز امريكا و سازمان اطلاعات و امنيت آن كشور سيا را بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي در گذشته و استفاده از اورانيوم ضعيف در بمباران هاي بالكان، عراق و افغانستان، اشغال خاك كشورهاي متعدد همچون ويتنام در گذشته و عراق و افغانستان در حال حاضر، حمايتهاي بي حد و حصر از رژيم نژادپرست و متجاوز صهيونيستي و مشاركت در عمليات تروريستي دولتي آن رژيم عليه ملت مظلوم فلسطين و لبنان و كشورهاي منطقه عنوان كردند.
نمايندگان مجلس حمايتهاي غير قانوني و فراوان از ديكتاتور سابق عراق صدام و گروه‌هاي تروريستي مانند سازمان تروريستي منافقين، تربيت تروريستهاي القاعده و طالبان در دوران اشغال خاك افغانستان بوسيله شوروي سابق توسط سازمان سيا و كشتار مردم بيگناه عراق و افغانستان و بمباران‌هاي روزانه، شكنجه‌ مردم عادي در زندانهاي ابوغريب و گوانتانامو و زندانهاي مخفي متعدد در جهان بويژه در اروپا و بسياري از رفتارهاي ديگر كه كارنامه سياه ارتش و سازمان سياي امريكا را تشكيل مي‌دهد، از ديگر دلايل تروريست بودن سيا اعلام كردند.
نمايندگان در ادامه اين بيانيه تاكيد كردند: طبيعي است براساس معيارهاي شناخته شده جهان امروز و مقررات بين المللي پذيرفته شده در روابط بين الملل از منشور ملل متحد گرفته تا كنوانسيونهاي متعدد مرتبط با جنگها و حقوق بشر چنين اقداماتي بدون ترديد ناقض همه‌ي معيارهاي شناخته شده و بين المللي است و اين ارتش امروز ارتش تجاوزگر اشغالگر تروريست پرور است.
نمايندگان ملت بزرگ ايران در اين بيانيه ضمن محكوم نمودن تجاوزات ارتش امريكا و ايجاد ناامني در منطقه بخصوص عراق و افغانستان، از سازمان ملل متحد خواستند با دخالت خود از ادامه كار شكنجه‌گاه‌هايي مانند گوانتانامو و ابوغريب و زندانهاي مخفي امريكا در كشورهاي مختلف جلوگيري نمايند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]پایگاه سپر ضد موشکی آمریکا تهدیدی برای خود لهستان است


تصویر


لئونید مالتسف وزیر دفاع بلاروس استقرار تجهیزات سپر ضد موشکی آمریکا در نزدیکی مرز بلاروس (درلهستان) به پیآمدهای

غیر منتظره ای بدنبال خواهد داشت و پایگاه سپر ضد موشکی به طور مستقیم خود لهستان را تحت تهدید قرار خواهد داد.

وی در پایان جلسه شورای وزرای سازمان معاهده امنیت مشارکتی در پاسخ سئوال «نووستی» گفت: نقض تراز قدرت در اروپا

همواره پیامدهای غیر منتظره ای به دنبال داشته است. خطر بزرگ برای آندسته از کشورهایی است که در خاک آنها چنین

سیستم هایی (تجهیزات سپر ضد موشکی آمریکا) مستقر شده است چرا که آنها در وحله اول هدف پاسخ متعارف خواهند بود.

آمریکا در چارچوب ایجاد سیستم سپر ضد موشکی خود قصد دارد موشک های رهگیر خود را در لهستان و رادار آن را در چک مستقر کند.

آويا[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]هيلاري كلينتون از حمله هوايي رژيم‌صهيونيستي به سوريه دفاع كرد


تصویر


هيلاري كلينتون نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا حمله هوايي رژيم صهيونيستي به سوريه را قابل توجيه خواند.

به گزارش روز شنبه پايگاه اينترنتي المحيط، با اين حال وي معتقد نيست، چنين اقدامي از سوي رژيم صهيونيستي در ارتباط
با پرونده هسته‌اي ايران انجام شود.

بر پايه اين گزارش، كلينتون ادعا كرد كه گزارشهاي اطلاعاتي به اين نكته اشاره دارد كه دمشق براي تاسيسات خود مواد هسته‌اي از كره شمالي
به‌دست آورده و بنابر اين اسراييل حق دارد براي دفاع از خود در مقابل هر گونه تحركات احتمالي از سوي سوريه اقداماتي انجام دهد.

به گزارش المحيط، منابع ديپلماتيك اروپايي فاش كردند كه هواپيماهاي جنگي آمريكا كه بر فراز آسمان عراق پرواز مي‌كنند، براي هواپيماهاي اسراييلي پوشش هوايي ايجاد كردند تا آنان بتوانند منطقه بئر الحرج در سوريه را كه در نزديكي رود فرات در مرز با عراق واقع شده، بمباران كنند.

اين منابع تاكيد كردند، واشنگتن براي به انزوا كشاندن بشار اسد رييس جمهوري سوريه اقداماتي انجام داده به‌طوري كه وي با ‪ ۲جناح در
داخل كشور خود روبرو شده است.

يك طرف خواستار پاسخ مستقيم به حمله اسراييل است و طرف ديگر خواستار وارد نشدن در توطئه‌اي است كه نتايج آن معلوم نيست.

گروه دوم هشدار مي‌دهد كه شايد حمله هوايي اسرييل دامي براي سوريه باشد و اين كشور را به پاسخ مستقيم به اسراييل بكشاند
تا اين مقدمه جنگي در منطقه شود.

ايرنا / آويا[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]عليرغم ادعاي وجود آزادي ؛ دولت انگليس راهپيمايي ضد جنگ در 16مهر را ممنوع كرد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس : دولت انگليس برپايي راهپيمايي هشتم اكتبر(16 مهر ماه) از سوي ائتلاف ضد جنگ را ممنوع اعلام كرد . [/align]

به گزارش خبرنگار فارس در لندن ، «ائتلاف جنگ را متوقف كنيد» اعلام كرد: مقامات دولت انگليس برگزاري راهپيمايي روز هشتم اكتبر / 16 مهر ماه / را ممنوع اعلام كرده اند .
«ائتلاف جنگ را متوقف كنيد» اعلام كرد : دولت انگليس تصميم به ممنوع اعلام كردن راهپيمايي گرفته است كه اين ائتلاف ضد جنگ برگزاري آن را در روز هشتم اكتبر خواستار شده است .
«ائتلاف جنگ را متوقف كنيد» گفت : نيروهاي پليس انگليس گفته اند به آنها دستور داده شده است تا به برپايي اين راهپيمايي اجازه ندهند و نيروهاي پليس همچنين گفته اند زماني كه پارلمان جلسه برگزار مي كند ، برپايي تظاهرات تا يك مايلي پارلمان ممنوع خواهد بود .
«ائتلاف جنگ را متوقف كنيد» در بيانيه خود در پاسخ به اين اقدام دولت انگليس گفت : اين اقدام توهيني به حقوق دمكراتيك است و با تعهد نخست وزير انگليس كه قول داده بود در قوانينن مربوط به بر گزاري تظاهرات آزادي هايي به وجود آورد ، تناقض دارد .
اين اقدام ، تحول جديدي است كه حقوق دمكراتيكمان را به خطر مي اندازد . زماني كه گردون براون نخست وزير شد ، وعده داد كه از قوانين مربوط به برپايي تظاهرات رفع موانع خواهد كرد و در آنها آزادي هايي به وجود خواهد آورد .
گردون براون همچنين وعده داده بود كه يكي از اصولش برقراري حقوق مدني محافظت شده و تقويت شده خواهد بود .
«ائتلاف جنگ را متوقف كنيد» در ادامه افزود : وزراي دولت انگليس از جمله گردون براون همگي در حمايت از حق برپايي تظاهرات در ميانمار ، صف كشيده اند ، و اكنون اين مسئله مهم است كه همين وزرا از حقوق مردم اين كشور نيز براي برپايي تظاهرات صلح آميز دفاع كنند .
اين ائتلاف ضد جنگ سپس گفت : ما مصمم هستيم تا با راهپيمايي خود در روز هشتم اكتبر زماني كه گردون براون بيانيه اش را در باره عراق ، كه مدتها در انتظارش بوده ايم ، در پارلمان قرائت مي كند ، نقطه نظرهايمان را به گوش نمايندگان پارلمان برسانيم .
ما از تمامي مردمي كه مخالف سياست هاي جنگ دولت انگليس هستند ، مي خواهيم تا به اين راهپيمايي ملحق شوند و در خواست هاي خود را براي بازگردنداده شدن سريع نيروهاي نظامي انگلستان به كشور فرياد زنند .
«ائتلاف جنگ را متوقف كنيد» همچنين از مردم اين كشور خواست تا با شركت در اين راهپيمايي از حقوق مدني كه اكنون تحت حمله قرار گرفته اند ، حمايت كنند .
ائتلاف ضد جنگ در بيانيه خود افزود : ما با فراهم آوردن دادخواستي از مقامات دولت انگليس خواسته ايم تا تصميم اتخاذ شده در باره ممنوعيت بر پايي اين راهپيمايي را مورد بررسي قرار دهند .
ائتلاف جنگ را متوقف كنيد پيشتر اعلام كرده بود كه تظاهرات گسترده اي را در روز هشتم اكتبر همزمان با آغاز كار پارلمان برگزار خواهد كرد و درخواست مردم براي بازگردانده شدن نيروهاي نظامي انگلستان به كشورشان را به گوش نمايندگان پارلمان خواهد رساند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نسخه تفصيلي نقشه فلسطين منتشر شد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مركز مطالعات فلسطين نسخه تفصيلي،چاپ سوم و كامل ترين نقشه فلسطين را منتشر كرد. [/align]

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس، اين نقشه به سه زبان فارسي،عربي و انگليسي منتشر شده است.
اين نقشه به صورت پشت و رو منتشر شده و حاوي اطلاعات مهمي در باره فلسطين مي باشد كه در حد يك دايره المعارف كوچك مي باشد. اسامي و ميزان جمعيت اردوگاه هاي فلسطيني، جدول پراكندگي جمعيت فلسطيني ها، وقايع نگاري تاريخ فلسطين، زندگي نامه شخصيت هاي فلسطيني و شخصيت هاي صهيونيستي و تصوير بزرگ از فلسطين از اين قبيل اطلاعات است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نماينده سابق مجلس لبنان : آزادي قدس شريف بسيار نزديك است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: نماينده سابق مجلس لبنان آزادي قدس را دست يافتني خواند و گفت: آزادي قدس شريف بسيار نزديك است و نبايد آن را يك رويا تصور كرد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز،ناصر قندي امروز در همايش «شعله‌هاي زيتون» با شركت بيش از يك هزار نفر و در آستانه روز جهاني قدس در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد، در سخنان خود به وحدت و يكپارچگي مردم لبنان براي مقاومت اسلامي اشاره كرد و افزود: با وجود آنكه بيش از 17 طايفه مختلف از اقوام و اديان مختلف در اين كشور زندگي مي كنند اما همگي آنها براي مبارزه با اشغالگران و استكبار يكدل هستند، به طوريكه در جنگ 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي، عده زيادي از مردم از اقوام و طوايف مختلف از اين حمايت و در آن شركت كردند.
وي آزادي قدس را دست يافتني خواند و گفت: آزادي قدس شريف بسيار نزديك است و نبايد آن را يك رويا تصور كرد.
قندي ايمان و اعتقاد را اصلي ترين مردم مظلوم لبنان دانست و تصريح كرد امروز شاگردان انقلاب اسلامي ايران در لبنان و فلسطين مبارزه با ايادي استكبار را با جديت دنبال مي كنند و به طور قطع پيروزي نهايي متعلق به آنان خواهد بود.
رئيس دانشگاه تبريز نيز در اين همايش با گراميداشت مبازرات مردم مسلمان لبنان در برابر رژيم اشغالگر اسرائيل گفت: مقاومت مردم لبنان در برابر تجاوزهاي كشور جعلي اسرائيل در حقيقت تقابل حق و باطل در اين سرزمين است.
محمدحسين سرورالدين به ترفندهاي تبليغاتي استكبار جهاني در اين زمينه اشاره كرد و گفت: دشمنان مسلمين در تلاشند تا ناحق را با كلمات زيبا آذين داده و افكار عمومي جهانيان را فريب دهند، اما امت اسلامي هيچ گاه چنين ترفندهايي نمي پذيرد.
وي، به بي اطلاعي مردم آمريكا و غرب از حقيقت رويدادهاي جهان گفت: غرب با حاكم ساختن سيستم خبري خاص در تلاشند مردمان اروپا و آمريكا را در بي خبري قرار داده و عليه مردم مسلمان حقيقت طلب و مجاهدان راه خدا شايعه پراكني ‌كنند.
براساس اين گزارش، اين همايش با هدف تبيين عملكرد جنبش مقاومت اسلامي لبنان در مبارزه با صهيونيسم از سوي مديريت فرهنگي دانشگاه با همكاري موسسه فرهنگي حسينيه بزرگ تبريز با حضور چندين صاحب نظر و شخصيت برجسته ايراني و لبناني برگزار شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]يك مركز تحقيقاتي در انگليس : رقم واقعي كشته‌شدگان عراقي 2 برابر رقم كنوني است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك مركز تحقيقاتي در انگليس اعلام كرد شمار كشته شدگان در عراق از سال 2003 تا كنون، دو برابر رقمي است كه اغلب اوقات از رسانه ها اعلام مي شوند. [/align]

به گزارش خبرنگار فارس در لندن، مركز تحقيقات حرفه نظر سنجي كه در شوراي نظرسنجي انگليس عضويت كامل دارد، در گزارش خود اعلام كرد بيش از يك ميليون نفر از مردم عراق از زمان حمله به عراق در سال 2003 تا كنون كشته شده‌اند.
اين مركز كه ملزم به پايبندي به قوانين مربوط به نظرسنجي است، در بيان نتايج نظرسنجي كاملي كه در ماه اوت در عراق انجام داده است، گفت: از زمان آغاز حمله به عراق در سال 2003 تا كنون ،
1 ميليون و 220 هزار و 580 نفر از مردم عراق كشته شده اند .
مركز ياد شده افزود : اين در حالي است كه آماري كه پيشتر در اين باره ارائه شده اند اغلب بر روي رقم 660 هزار نفر متمركز بوده اند كه نصف ميزان واقعي مرگ و مير در عراق است .
اين مركز ، كه از سال 2005 به نظر سنجي از عموم مردم عراق درباره اوضاع و شرايط در آن كشور پرداخته است، در گزارش خود همچنين گفت: تقريبا از هر 2 خانواده در بغداد، يك خانواده عضوي را از دست داده است و اين رقم در بغداد بيش از ديگر نقاط عراق است.
ساكنين شهرهاي دياله با 42 درصد و ساكنين شهر نينوا با 35 درصد ، پس از بغداد ، به ترتيب بيشترين ميزان مرگ و مير در خانواده ها را به خود اختصاص داده اند.
در اين نظر سنجي همچنين از بازماندگان در باره نحوه كشته شدن عزيزانشان پرسيده شده است .
پاسخ ها نشان مي دهند كه 48 درصد بر اثر جراحت هاي ناشي از اصابت گلوله شليك شده ، 20 درصد به علت بمب گذاري در خودروها ، 9 درصد بر اثر بمباران هاي هوايي ، 6 درصد بر اثر وقوع انفجارهايي از قبيل انفجار در مهمات و يا تجهيزات نظامي و 6 درصد ديگر هم به علت حوادثي كه به مسئله حملات و درگيري ها در عراق مربوط نمي شوند ، جان خود را از دست داده اند .
تهيه كنندگان اين نظرسنجي در گزارش خود خاطر نشان كردند آمار اعلام شده در ارتباط با نحوه كشته شدن شهروندان عراقي از اهميت زيادي برخوردار است زيرا در اكثر خبرهايي كه درباره عراق پخش مي شوند، انفجارها و يا بمباران‌ها علت مرگ و مير مردم عراق عنوان مي شوند و در رسانه‌ها خيلي بندرت از گلوله هايي كه به مردم عراق اصابت مي كنند، حرفي به ميان آورده مي شود.
اين مركز نظرسنجي افزود: ميزان كشته شدگان در عراق اكنون از شمار كشته شدگان در قتل عام روآندا كه در سال 1994 به وقوع پيوست و منجر به مرگ 800 هزار نفر شد، گذشته است و فراتر رفته است.
بر اساس اين گزارش، بيش از يك ميليون نفر نيز در عراق مجروح شده اند.
در اين گزارش همچنين در ارتباط با ميليون‌ها نفر مردم عراقي كه آواره شده اند، اينچنين آمده است: 52 درصد از مردم عراق در داخل عراق آواره و بي خانمان شده اند و 48 درصد از مرزهاي عراق عبور كرده اند و در ديگر كشورها آواره شده اند.
سوريه بيشترين حجم آوارگان عراقي را در خود جاي داده است.
همچنين 81 درصد از مردمي كه در عراق باقي مانده‌اند، معتقدند كه مواد غذايي اوليه مورد نياز از قبيل نان ، سبزي و يا ميوه به راحتي در دسترس قرار ندارند.
54 درصد از مردم عراق هم مي گويند كه مواد غذايي گران هستند.
تهيه كنندگان اين نظرسنجي در گزارش خود همچنين گفته اند: آمار عنوان شده از طريق مصاحبه هاي
رو در رو با يكهزار و 720 نفر از شهروندان عراقي بالاي سن 18 سال در سراسر عراق انجام شده اند.
اين مصاحبه ها در 15 استان از 18 استان عراق صورت گرفته اند.
البته در شهرهاي كربلا و الانبار به علل امنيتي مصاحبه اي صورت نگرفته است و همچنين به علت موافقت نكردن مقامات اربيل ،با مردم منطقه اربيل نيز مصاحبه اي انجام نشده است .
از مجموع افراد نظرسنجي ، يك هزار و 499 نفر موافقت كردند تا به سوال مربوط به چگونه كشته شدن عزيرانشان پاسخ دهند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.