Recommended Posts

[align=center]نخستين هواپيماي جت با سوخت 100 درصد بيوديزل ساخته شد


تصویر


پرواز آزمايشي نخستين جتي كه ‌١٠٠ درصد با سوخت بيوديزل كار مي‌كند ‌با موفقيت انجام شد.

به گزارش ایسنا، جت نظامي L-29 اين پرواز آزمايشي موفقيت آميز را بر فراز صحراي نوادا در آمريكا انجام داد.

دو خلبان به نامهاي كارول سوگارز و داگلاس رودانت، هدايت اين جت را برعهده داشتند.

جت مزبور بدون هيچگونه افتي در عمليات در مقايسه با جت‌هايي كه با سوخت معمولي كار مي‌كنند ، تا ارتفاع ‌١٧ هزار فوتي اوج گرفت.

هم اكنون جت‌هاي متداول كه با سوخت‌هاي معمول پرواز مي‌كنند حين پرواز دچار افت محسوسي در عملكردشان مي‌شوند.

پيش از پرواز اين جت، آزمايش‌هاي بسيار زيادي براي اطمينان از عملكرد موتور آن براي داشتن يك پرواز موفق صورت گرفت.

گفتني است كه يك هواپيما با سوخت معمولي كه از لندن به نيويورك پرواز مي‌كند به ازاي هر مسافر بيش از ‌٤/١ تن آلاينده‌هاي

كربني منتشر مي‌كند كه به اينها بايد گاز اكسيد نيتروژن را نيز اضافه كرد.

تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشبيهه مودبانه اي نبود سعيد خان ، اعتقاد هركس و رابطه هر كس با خداي خودش يك امر خصوصي است و جائي نديدم كه خداوند پيام داده باشه كه يك شيعه مقرب تر از يك سني يا يهودي و يا مسيحي نزد خداوند باشه ، ايراني ها حد اقل تا قبل از انقلاب شكوهمند به ساير اديان با احترام كامل برخورد ميكردند و حال بجائي رسيديم كه تنها اسلام دولتي ايران بر ترين دين خداست و بقيه همه ول معطلند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روایت الشرق الاوسط از ماجرای استعفای لاریجانی

به گزارش عصر ایران (asriran.com)، روزنامه الشرق الاوسط در شماره امروز یکشنبه خود در مطلبی با عنوان "ایران : استعفای چهره نرم پرونده هسته ای" نوشت:"در شرایط بسیار حساس و یک ماه مانده به ارائه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره میزان همکاری تهران و آژانس ، علی لاریجانی از سمت خود به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران استعفا داد."

سعید جلیلی جایگزین لاریجانی خواهد شد که به نزدیکی مواضع به احمدی نژاد مشهور است.

این روزنامه می افزاید: به نظر می رسد استعفای لاریجانی بر مذاکرات هسته ای ایران در این دوره زمانی تاثیر خواهد داشت .

با این حال ، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان که روزنامه الشرق الاوسط از لندن با وی با عنوان مشاور آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب گفت و گو می کرد اظهار داشت:" هیچ چیز بر گفت و گو های هسته ای ما تاثیر گذار نخواهد بود. استراتژی هسته ای ما تاثیر پذیر نخواهد بود. امکان توقف غنی سازی به هیچ عنوان وجود ندارد . این خط قرمز ماست. غنی سازی را حتی برای یک ساعت هم متوقف نمی کنیم.

الشرق الاوسط اضافه می کند:" علی لاریجانی از تابستان 2005 میلادی و از زمان انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری ایران با برعهده گرفتن مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی ، پرونده هسته ای ایران را رهبری کرد."

همچنین استعفای لاریجانی در حالی صورت می گیرد که قرار است خاویر سولانا مسئول سیاستگذاری اتحادیه اروپا در اواخر ماه نوامبر گزارشی را درباره روند مذاکرات خود با طرف ایرانی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کند.

کشورهای پنج به علاوه یک متشکل از اعضای دائم شورای امنیت و آلمان پس از استماع گزارش سولانا و محمد البرادعی مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اینکه آیا باید تحریم های ایران را افزایش داد یا خیر تصمیم خواهند گرفت.

لاریجانی خود کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران بود و در رقابت فشرده ای با محمود احمدی نژاد مشارکت کرد.

به ادعای الشرق الاوسط ، از نخستین رویارویی های لاریجانی و احمدی نژاد می توان به زمانی اشاره کرد که احمدی نژاد از لاریجانی خواست تا نتایج دور اول مذاکرات با سولانا را تسلیم وی کند اما لاریجانی گزارشی از این مذاکرات را به رهبری ارائه داد.

همچنین پس از آنکه اختیارات لاریجانی توسط رهبری افزایش یافت و وی مامور شد تا با طرف های سعودی درباره موضوع لبنان وعراق و فلسطین گفت و گو کند و مذاکراتی را با مقامات ارشد عراق نیز داشت این موضوع با اعتراض احمدی نژاد روبه رو شد.

در این میان دعوت نکردن احمدی نژاد از لاریجانی برای حضور در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که هفته گذشته به تهران سفر کرده بود نیز دوباره به موضوع اختلاف این دو تبدیل شد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چهارشنبه شب در نشست فوق العاده شورای عالی امنیت ملی درگیری لفظی شدیدی میان لاریجانی و احمدی نژاد صورت گرفت و لاریجانی از سوی احمدی نژاد به فعالیت ضد کابینه و دولت متهم شد.

پس از این درگیری لفظی لاریجانی نشست شورای عالی امنیت ملی را ترک کرد و به دفتر رهبری رفت و پس از گفت و گوهایی که دو ساعت به طول انجامید استعفای خود را تسلیم رهبری کرد. رهبری نیز استعفای وی را به رئیس جمهوری ارائه کرد.

روزنامه الشرق الاوسط همچنین به نقل از یک مقام مسئول ایرانی که خواست نامش فاش شود نوشت:" استعفای لاریجانی خبر بدی بود واین اتفاق نشان داد که میزان اختلاف نظرات میان لاریجانی و احمدی نژاد به سطح غیر قابل تحملی رسیده بود."

این روزنامه ادامه داد: تلویزیون رسمی ایران نیز خبر استعفای لاریجانی را به عنوان خبر درجه 3 منتشر کرد و این امر نشان داد که دولت به دنبال کم اهمیت نشان دادن این اتفاق است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقتی مسیحیت آمد یهودیت را در برگرفت و میبایست تمام یهودیان مسیحی میشدند ، وقتی هم اسلام آمد تمام ادیان گذشته را در بر گرفت و باید تمام پیروان آنها به اسلام میگرویدند ولی گروهی بخاطر منافع خود از دستور خداوند سرپیچی کردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشبيهه مودبانه اي نبود سعيد خان ، اعتقاد هركس و رابطه هر كس با خداي خودش يك امر خصوصي است و جائي نديدم كه خداوند پيام داده باشه كه يك شيعه مقرب تر از يك سني يا يهودي و يا مسيحي نزد خداوند باشه ، ايراني ها حد اقل تا قبل از انقلاب شكوهمند به ساير اديان با احترام كامل برخورد ميكردند و حال بجائي رسيديم كه تنها اسلام دولتي ايران بر ترين دين خداست و بقيه همه ول معطلند .


مثل اينكه شما مفسر و حافظ قران هم هستيد.اگر قران داريد ميتوانيد به ايه ي (ان الدين عند الله الاسلام) مراجعه كنيد.

در زمان محمد رضاي ... به هر يهودي و بهايي و مسيحي احترام ميگذاشتند ولي به يك مسلمان خير.چطور ميتواني از كاپيتولاسيون دفاع كني؟چطور ميتواني حكومت خودفروخته ي محمدرضا را

ستايش كني؟احترام مسلمان اين بود:اگر يك يانكي بي همه چيز به خواهرت تجاوز كرد دولت فوق العاده ناسيوناليست ايران نميتواند او را محاكمه كند.اصلا انهايي كه اول انقلاب گورشان را گم كرده

اند چه حقي براي خود قايلند كه انقلاب ملتي را به مسخره بگيرند؟در ضمن با سوالات شرعي اي كه مطرح كرديد اوج احترامتان نسبت به اسلام معلوم شد.پس still sein

ولي روي صحبتم با ايرانيان است.در شرايط حاضر ما ايراني هستيم و دينمان(به جز بهاييت كه دين نيست) نبايد باعث اختلاف شود.يهوديها هم اگر خيانت نكنند همگي به ديدن اقوامشان در اسراييل

ميروند تا از جنگ و خونريزي دور باشند.بسيار بودند زردشتيان و مسيحياني كه در جنگ ايران و عراق به شهادت رسيدند.ما كه مسلمانيم نبايد به خاطر اختلاف مذهبي داخلي با هم بجنگيم.پس بنده

از اظهار مسايل تفرقه افكنانه پرهيز ميكنم.

متاسفانه اسلام دولتي هم به شكل وحشتناكي به اسلام واقعي ضربه زده.تا اعتراض يا حتي پيشنهادي كه با ان مخالفند مطرح كني اسلام را بر سرت ميكوبند و ميگويند از خدا بترس.حتي نميشود

از مسوولان رده پايين انتقاد كرد.جنگ زرگري تلويزيون و دولت هم براي بستن دهان مردم است.عده اي از خدا بيخبر هم با استفاده از اين شرايط سعي ميكنند جهت نفرت مردم را از اسلام حكومتي

به سوي خود اسلام تغيير دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط مي‌تونم بگم كه متأسفم!! واقعاً متأسفم!!! وقتي شب، بعد از كلي خستگي نشستم پاي اخبار، شنيدن اين خبر حقيقتاً من رو شكست! اينقدر كه حتي توان شنيدن ادامه‌ي اخبار رو نداشتم. شايد دوستان خيال كنن كه اين، يه تغيير خيلي ساده‌اس! ولي بايد منتظر وقوع جريان‌هاي متأسفانه بد بعدي باشيد! بخصوص اگه آقاي جليلي، تبديل به بلندگوي آقاي رئيس جمهور در گفتگوها و مذاكرات بشن! در نهايت، با اين وضعيت، فاصله‌اي تا كره‌ي شمالي شدن نداريم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نگران كننده است.اگر قرار باشد نظرات اقاي احمدي نژاد و نظرات تيم مذاكره يكي شوند بايد اماده ي جنگ باشيم.يا بهتره بگم دفاع. متاسفانه اقاي احمدي نژاد با اينكه در جنگ ايران و عراق حضور داشتند از جنگهاي امروزي اطلاعي ندارند و احتمالا ان را با درگيري انجمن اسلامي دانشگاه و دانشجويان چپي اشتباه گرفته اند. اين را ميشود از انتخاب اقاي نجار متوجه شد. از همه بدتر اينه كه كره ي شمالي با داشتن متحدي مثل چين داره با امريكا كنار مياد.من كه هر چي نگاه ميكنم همچين متحدي براي ايران نميبينم پس احتمالا بايد براي اولين و اخرين بار با امريكا و اروپا و ... روبرو بشيم. خدا ختم به خير كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب دیگه کار که شده و اژانس هم قول داده بود که اگر به سوالاتش رسید پرونده در آژانس بسته بشه! ولی دوستان دیگه نمی شه کاریش کرد اماده جنگ شین! :| :| شخصا از جنگ بدم می اد ولی نمی شه به زورگویی یه مشت کشور فاسد تن داد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان تو فكر كنم يه تايپيك ديگه همون موقع گفتم متاسفانه استعفاي آقاي لاريجاني در اين موقع مي شه گفت فاجعه است :| اما فعلا با تدبير رهبري هم شده حداقل ايشان در اين دور مذاكرات با سولانا به همراه جليلي حاضر خواهند بود بنده هم مثل تمامي دوستان علاقه دارم اين تندرويها در دولت آخر كار ختم به خير شود :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ اجتناب ناپذیر نیست! بچه ها امریکا دنبال جنگه چه ما بخوایم چه نخوایم! البته باید چند ماهی اون رو به عقب بندازیم! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]استاد دانشگاه وستچستر آمريكا در گفت‌وگو با فارس:

كنفرانس پاييز نسخه‌اي از نشست كمپ‌ديويد است

استاد دانشگاه وستچستر آمريكا گفت: «به نظر من هدف از كنفرانس صلح پاييز نسخه‌برداري از نشست كمپ‌ديويد است.»

تصویر[/align]

«لورنس ديويدسون» در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس تصريح كرد: «در آن زمان ياسر عرفات از پذيرش كشوري فلسطيني كه به بخش‌هاي كوچكتر تقسيم شده و تحت كنترل مستقيم يا غيرمستقيم اسرائيل باشد، سر باز مي‌زد اما اكنون آمريكاييها و اسرائيلي‌ها احساس مي‌كنند محمود عباس، رهبر فلسطيني را دارند كه با چنين كشور تقسيم‌شده‌اي موافق است.»
وي افزود: «كنفرانس ماه نوامبر محيطي است كه آنها عباس را براي موافقت با اين مسئله تحت فشار قرار مي‌دهند.»
استاد تاريخ دانشگاه وستچستر آمريكا به اين پرسش كه آيا بدون حضور جنبش حماس چنين كنفرانسي به موفقيت خواهد رسيد، پاسخ منفي داد و افزود: «بدون حماس هيچ صلح و ثباتي وجود نخواهد داشت.»
وي تاكيد كرد‌: «اين كنفرانس از آن جهت كه آمريكاييها و اسرائيلي‌ها مي‌خواهند موفق خواهد بود: يك حكومت فلسطيني تقسيم‌شده كه آنها مي‌توانند ادعا كنند يك كشور است.»
ديويدسون اظهار داشت: «البته حماس با اين مسئله موافق نيست و همين موضوع موجب مي‌شود آمريكاييها و اسرائيلي‌ها حماس را همچنان مانعي بزرگ براي صلح مي‌دانند.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در پي جنجال سياسي،

سفير رژيم صهيونيستي بلاروس را ترك كرد

در پي اظهارات ضد يهودي الكساندر لوكاشنكو و به راه افتادن جنجال سياسي بين مينسك و تل آويو، سفير اسرائيل در بلاروس نيز روز گذشته خاك بلاروس را براي مدت نامعلومي ترك كرد.

تصویر[/align]

به گزارش روزنامه «ورميا نوواستي»، زيو بن آريه، سفير اسرائيل در بلاروس روز گذشته اين كشور را براي مدت نامعلومي ترك كرد. طبق اعلام رسمي، سفر وي به منظور گذراندن تعطيلات صورت گرفته است، ولي در واقع امر مسئله بر سر جنجال سياسي است كه پس از اظهارات الكساندر لوكاشنكو، بين بلاروس و اسرائيل به وجود آمده است.
رئيس جمهور بلاروس اخيرا در يك كنفرانس مطبوعاتي در خصوص نقش غير سازنده و نامطلوب يهوديان در تاريخ شهر «بوبروسكا» در دوران روسيه تزاري صحبت كرد كه به عقيده وي، اين شهر را به يك شهر «ناآباد» تبديل كرده است. لوكاشنكو علت اين امر را نحوه زندگي و بي توجهي آنان به محيطي كه درآن زندگي مي كنند دانسته و وضعيت اسرائيل را مثال زده است.
روز جمعه گذشته وزارت امور خارجه اسرائيل با انتقاد شديد و غير مسئولانه خواندن سخنان رئيس جمهور بلاروس، آن را محكوم كرد و متعاقب آن سفير بلاروس در اسرائيل نيز براي دادن توضيحاتي در اين رابطه به اين وزارت خارجه احضار شد. اكنون نيز سفير اسرائيل براي مدتي نامعلوم خاك بلاروس را ترك كرده است.

خبرگزاری فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در مباحثات حزبي،

نامزدهاي جمهوريخواه رياست جمهوري آمريكا به جان هم افتادند

نامزدهاي حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در مباحثات حزبي خود وارد درگيري لفظي شديد شخصي شدند و هر يك تلاش كردند خود را محافظه‌كارتر از ديگري نشان دهند.


تصویر[/align]

به گزارش فارس، نيويورك‌تايمز در شماره امروز خود با اشاره به اين كه رقابت در ميان نمايندگان مجمع جمهوريخواهان آمريكا موسوم به "جي‌او‌پي" به نزاع شخصي بدل گشته، نوشت: «در حالي كه جمهوريخواهان تلاش داشتند خود را شاخص نشان دهند. مباحث ميان آنها شديد و ماهيت شخصي پيدا كرد.»
اين روزنامه افزود: «تلاش براي شاخص نشان دادن خود تاكتيكي است كه خطر نارضايتي در ميان محافظه‌كاران را به همراه خواهد داشت.»
نيويورك تايمز نوشت: «هيلاري كلينتون، سناتور ايالت نيويورك و نامزد ارشد دموكرات‌ها هدف اصلي انتقادات جمهوريخواهان است و هر يك از آنها براي اين بتوانند نظر راي‌دهندگان را به خود جلب كنند به خانم كلينتون حمله مي‌كنند حال آن كه اين امر ممكن است نتيجه ديگري نيز به همراه داشته باشد و در دموكرات‌ها براي كلينتون راي جمع كند.»
مباحثات تند روز گذشته جمهوريخواهان از "فرد تامسون" شروع شد و اين سناتور پيشين ايالت تنسي كه بخاطر آغاز ديرهنگام رقابت‌‌ها مورد انتقاد است به زير سوال بردن "رودولف جولياني" شهردار سابق نيويورك پرداخت كه در نظرسنجي‌هاي عمومي در ميان جمهوريخواهان اول است.
تامسون گفت: «شهردار جولياني به ارايه كمك مالي فدرال براي سقط جنين معتقد است وي مي خواهد حمل اسلحه را كنترل كند. وي از "ماريو كومو" يكي از ليبرال دموكراتها در رقابت‌ با نامزد جمهوريخواهان در تصدي پست فرمانداري حمايت كرده است.»
اما جولياني نيز كه براي اين انتقادهاي تامسون آماده بود گفت:‌ «آقاي تامسون نيز مشكلات خاص خود را دارا هستند. وي وكيلي است كه يكي از عمده‌ترين موانع اصلاحات در سناي آمريكا بود.»
"ميت رومني" فرماندار پيشين ايالت ماساچوست نيز كه از حمايت‌هاي گذشته خود از همجنس‌بازان و حق سقط جنين را رد كرد به زير سوال بردن رقباي جمهوريخواه پرداخته و آنها را به اندازه كافي محافظه‌كار ندانست و گفت: «ما تلاش داريم تا با رفتاري مشابه خانم هيلاري كلينتون مانع از راهيابي وي به كاخ سفيد شويم.»
اين اظهارات واكنش تند سناتور "جان مك‌كين" از آريزونا را به همراه داشت و وي گفت: «فرماندار رومني شما سال گذشته را تلاش كرديد تا مردم را درباره سوابق خود فريب دهيد. از شما مي‌خواهم اين فريب را درباره سوابق من به كار نبنديد.»
مك‌كين همچنين سوابق رومني و جولياني را براي هدايت پست فرماندهي كل قوا زير سوال برد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]//فوري//

دو نظامي آمريكايي در بحرين كشته شدند

دو نظامي آمريكايي بر اثر شليك گلوله از سوي افراد ناشناس در يك پادگان در بحرين از پا در آمدند.

تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بي‌بي‌سي، نيروي دريايي ارتش آمريكا با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد دو تن از تفنگداران دريايي آمريكا در تيراندازي در يك پادگان نظامي در بحرين كشته شده‌اند.
خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد: تيراندازي ساعت پنج بامداد امروز (دوشنبه) به وقت محلي رخ داده و ارتش آمريكا در حال بررسي اين حادثه است.
گفته مي‌شود اين نخستين اقدام نظامي عليه نيروهاي آمريكايي مستقر در بحرين است.
خبرگزاري‌هاي منطقه از جمله خبرگزاري بحرين هنوز خبري از اين حادثه منتشر نكرده‌اند.
خبرهاي تكميلي متعاقباً ارسال مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]يك روزنامه صهيونيست:

حزب‌الله نامه ران آراد را به اسرائيل داد

يك روزنامه صهيونيستي گزارش داد: حزب‌الله لبنان نامه‌اي را كه توسط ران آراد، خلبان اسرائيلي نوشته شده، به اسرائيل ارائه داد.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «يديعوت آحرونوت»، اين نامه كه در سال 1986 كمي پس از دستگيري ران آراد براي همسرش نوشته شده به عنوان بخشي از اقدام تبادل اسرا و تبادل اجساد با حزب‌الله در هفته گذشته به اسرائيل ارائه شده است.
تامي، همسر آراد از روي دست‌خط و زبان صميمانه‌اي كه آنها براي يكديگر به كار مي‌بردند تاييد كرد كه اين نامه متعلق به وي است.
آراد در جريان جنگ داخلي لبنان از سال 1975 تا 1990 در سال 1986 مفقود شد.
اسرائيل از اعلام رسمي مرگ آراد خودداري مي‌كند اما سيد حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در ژانويه 2006 اعلام كرد وي احتمالا مرده است اما شواهدي ارائه نكرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.