Recommended Posts

قضيه خيلي عجيبه...........كاش وزارت اطلاعات هرچه سريعتر جزييات رو منتشر كنه

اما ايران بايد به شدت در مقابل امريكا و خصوصا عربستان واكنش نشون بده..... :evil: ...براي جلوگيري از تكرار همچين اتفاقاتي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط باید بگم به گند کشیدن سازمانهای امریکا و اسراییل رو و رفت...
اقدام هم به نظر من دیگه خواستن سفیر و .... جوابگو نیست فکر می کنم باید یک اولتیماتوم در مورد مقابله مثل بهشون بدیم.
اینم از قضیه سیستان و...که اخرش سر نخ رو که می کشی میرسه بهدم امریکا و انگلیس و اسراییل تازه خیلی از اقایون بر می دارن میگن بابا تقصیر ماست می ریم دم اقایون(البته شک دارم) رو می گیریم نمی دونن اونا دمشون رو توی دست ما می زارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من خیلی فکر کردم. من که میگم خود امیری جزء نیروهای سازمان اطلاعات هست. برای این حرفم دلایل محکمی هم دارم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من خیلی فکر کردم. من که میگم خود امیری جزء نیروهای سازمان اطلاعات هست. برای این حرفم دلایل محکمی هم دارم.
[/quote] اميري براحتي ميتونست مستنداتي از اينكه قبلا فلاني رو دزديده بودن و الان كجاست ! خودش رفته يا اوردنش ! و اينكه نحوه برخوردشون با كارشناسان احتمالي فراري از ايران (در شرايط احتمالي بعد از حمله به تاسيسات) چقدر هست ! و از الان اين نقشه رو كه حمله كنند و بعدش يك سري دانشمند تقلبي بيارن بگن اينا فرار كردن و لو دادن كه ايران داره بمب ميسازه نقش بر آب كردن .... !



البته بايد خيلي كار پيچيده اي به لحاظ اطلاعاتي انجام داده باشن و اميري ريسك بزرگي كرده باشه ! كه من زياد محتمل نميدونم ! ولي در هر صورت اون اهداف بدست اومد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم با بالا گرفتن پرونده هسته ای ایران و مشابهت هایی که طرف های غربی ایجاد کرده بودند ( درست مثل بمب های شیمیایی عراق) سازمان اطلاعات ایران به این نتیجه میرسه که احتمال دزدیده شدن یکی از کارشناسان هسته ای بسیار بالاست (فقط کافی نگاهی به دلایل حمه آمریکا به عراق و بسیاری از کشورها بندازیم). و اگر این کار از پیش و با برنامه ریزی وزارت اطلاعات صورت نمی گرفت ضربه سنگینی به ایران میزد.
به همین دلیل هم امیری رو با اطلاعات غلط یه دانشمند هسته ای (در ظاهر ) معرفی کردند و به عنوان طعمه برای سیا قرار دادند. حالا با برگشت امیری . احتمال اینکه آمریکا بخواد دوباره از اون بازی قدیمیش برای گرفتن یار و لشکر کشی استفاده کنه خیلی کم شده.
واقعاً دست بچه های اطلاعات و آقای امیری درد نکنه. خدا خیرشون بده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کشف ليست ربايش سازمان اطلاعات آمريکا؛
[size=18]اطلاعات سيا توسط شهرام اميري به ايران منتقل شد[/size]


گروهسياسي - پس از گذشت چند روز از بازگشت شهرام اميري به تهران، ديروزاطلاعات جديدي درباره اين پرونده منشر شد، اطلاعاتي که بيش از پيش موضوعاميري را به سوژه‌اي براي ساخت فيلم و سريال‌هاي دنباله دار تبديل مي‌کند.شايد به همين خاطر اميرحسين آشتياني‌پور مدير گروه اجتماعي مرکز سيما فيلمگفته است که اين مركز قصد دارد بر اساس ماجراي ربوده شدن شهرام اميريتله‌فيلم بسازد.
اما موضوع از اين قرار است که پس ازگذشت چند روز از حضور اميري در تهران يک منبع «مطلع» در گفت و گو باخبرگزاري فارس از اطلاعاتي سخن گفته که شهرام اميري از سازمان اطلاعاتمرکزي آمريکا به ايران منتقل کرده است.
اين منبعمطلع همچنين در اين گفت و گو دو شماره پلاک متعلق به خوروهاي سيا را نيزاعلام کرده، اما توضيح نداده که اين شماره پلاک‌ها چه کارايي دارند وچگونه مي‌توانند مورد استفاده نيروهاي اطلاعاتي ايران قرار بگيرند.
اينمقام آگاه با اشاره به بازگرداندن شهرام اميري پژوهشگر ايراني به كشور کهگفته مي‌شود حدود چهارده ماه پيش توسط نيروهاي امنيتي آمريکا و عربستانربوده شده بود، گفت که اين يك جنگ اطلاعاتي بين سازمان اطلاعات مركزيآمريكا و ما بود كه طراحي و مديريت آن توسط ايران انجام شد. وي يادآور شد:ما در طراحي اين جنگ هدف‌گذاري اطلاعاتي مختلفي را ديده بوديم و به فضلخدا به همه اهداف خود در اين جنگ دست يافتيم بدون آنكه حريف ما هيچ پيروزيواقعي را به دست بياورد. اين مقام آگاه، يكي از اين پيروزي‌ها را هميناظهارات مسئولان امنيتي آمريكا دانست كه گفته بودند “ اطلاعات اميري نزدماست و خود او در ايران “.
وي در تشريح اين موضوعگفت: ما در هدف‌گذاري خود به دنبال اين بوديم كه از درون سازمان اطلاعاتمركزي آمريكا اطلاعات خوبي را به‏دست بياوريم و در مقطعي كه آقاي شهراماميري در آمريكا بود، توانستيم ارتباطي را با وي در سال 88 برقرار كنيم واطلاعات بسيار ارزشمندي از اين طريق به دست آمد و در عين حال ايشان مديريتو راهنمايي نيز شدند. به دليل آنكه اطلاعات شهرام اميري به خاطر فشردگيزماني و ملاحظات خاص از طريق ارتباط از راه دور قابل دريافت نبود، دربازگشت به ميهن اسلامي اين اطلاعات منتقل شد و دستگاههاي اطلاعاتي جمهورياسلامي ايران هم اكنون جزئيات ارزشمندي از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا دراختيار دارند كه پيروزي بسيار بزرگي است.
كشف ليست ربايش سيا
اينمقام آگاه در خصوص نوع اطلاعاتي كه هم اكنون در اختيار نيروهاي اطلاعاتيكشورمان است نيز گفت: ‌اين اطلاعات هدف‌گذاري شده در حوزه‌هاي مختلفي است؛اولاً مشخص شد سيا در مقابل كلاهبرداران حرفه‌اي باز هم فريب اطلاعاتيخورده است و برخي سازمان‌هايي كه براي سيا كار جمع‌آوري اطلاعات انجاممي‌دهند چون فهميده‌اند اين سازمان در مورد فعاليت صلح آميز هسته‌ايكشورمان جهت‌گيري مشخصي دارد و فقط بر گزينه انحرافي تاكيد مي‌كند، باگرفتن پول‌هاي كلان، اطلاعات كاملا منحرف و غلطي به آنها منتقل كرده‌اندكه اين اطلاعات هم اكنون در اختيار ما به طور كامل قرار گرفته است و آنهاتوانسته‌اند از اين طريق يك كلاهبرداري حرفه‌اي را انجام دهند كه يكي ازآنها، سازمان تروريستي منافقين است.
وي همچنين ادامهداد: ما توانستيم اين موضوع را بفهميم كه آمريكائيها براي تكميل سناريويفريبكارانه خود، در پي چه اقدامات ديگري بوده و به دنبال چه نفراتي برايربايش و مستندسازي جعلي هستند.
به گفته اين كارشناسمسائل بين‌الملل، چون سيا اصرار داشته كه همين جهت‌گيري را داشته باشد، بااتكا به اطلاعات غلط راه‌هايي را پيموده و ادعاهايي را مطرح كرده است وحتي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي فشار وارد كرده بود اما براي اثباتاين ادعاهاي واهي دنبال آدم‌ربايي و تكميل مستندات براي فريب‌كاري بودند وبر همين اساس به آقاي اميري پيشنهاد دادند با به‏عهده گرفتن جزئيات واسناد دروغين يك لپ‌تاپ موهوم از مواهب مادي كلاني برخوردار شود. اين مقاممطلع با تاكيد بر اينكه اگرچه آمريكائيها بعدها فهميدند فريب خورده‌انداما به خاطر تكرار ادعاهاي كذب، راهي جز ادامه همين مسير را نداشتند،اضافه كرد: اطلاعات و جزئيات فراواني در خصوص اين فريب خوردگي آمريكاموجود است كه در صورت نياز جزئيات آن مطرح مي‌شود.
راه‌هاي ضربه پذيري سازمان اطلاعات آمريكا
ويدر خصوص ديگر اطلاعات هدف‌گذاري شده كه توسط شهرام اميري در اختيار جمهورياسلامي ايران قرار گرفته است نيز گفت: ما همچنين راه‌هاي نفوذ و ضربهپذيري سازمان اطلاعات مركزي آمريكا را تكميل كرديم و برخي مكان‌ها، افرادو مرتبطين آنها نيز شناسايي شد. اين منبع آگاه تصريح كرد: علاوه بر آنكهشيوه‌ها و روش‌هاي فعاليت‌هاي آنها در صحنه مشخص شد، موضوعات جزئي‌ترمانند خودروهاي آنها نيز مورد شناسايي قرار گرفت كه در صورت نياز جزئياتبيشتر آن اعلام مي‌شود.
شماره‌هاي 2 خودرو سيا
ويافزود: براي تنوير افكار عمومي جهان و رسانه‌هاي علاقمند به پيگيري ربايششهروند ايراني، شماره پلاك دو خودروي متعلق به سازمان اطلاعاتي آمريكا رااعلام مي‌كنيم تا خبرنگاران آزاد تمام دنيا بتوانند اين موضوع را پيگيريكنند. دولت آمريكا نيز بايد شرايط تحقيق را فراهم كند تا نتيجه اين موضوعكاملا مشخص شود. “يكي از اين خودروها تويوتا كرم‌رنگ به شماره XXE60006 وديگري شورولت مدل SUV آبي تيره به شماره XUK6939 كه اسم رمز آن SPIT FIREاست؛ هر دوي اين خودروها متعلق به ايالت ويرجينيا هستند. “
شكست سناريوي امريكائي‌ها
اينمقام آگاه در خصوص اظهار نظر برخي مقامات آمريكايي درباره تحت فشار گذاشتناميري از طريق تهديد خانواده وي نيز گفت: اگر مواضع مختلف مقامات امنيتي،وزير خارجه و سخنگوي آمريكا مورد بررسي قرار بگيرد، نوعي آشفتگي و بيانحرف‌هاي متناقض مشهود خواهد بود كه يكي از آخرين موضوعات همين مسئله تهديدخانواده آقاي اميري است.
وي خاطرنشان كرد: پس ازارتباطي كه در سال 88 با روش‌هاي مختلف اطلاعاتي بين ما و شهرام اميريبرقرار شد، وي گفت‌وگويي نيز با همسر خود داشتند و در همين فيلم كه هماكنون نيز موجود است، آقاي اميري و همسرشان در يك گفت‌وگوي صميمانه باهمديگر در خصوص موضوعات مختلف سخن مي‌گويند و همسر ايشان به وي اعلاممي‌كند كه در سلامت و وضعيت خوبي به سر مي‌برند و از وي مي‌خواهد مقاومتكرده و با آرامش براي بازگشت به ميهن تلاش كند. اين منبع مطلع در پاياناعلام كرد: همانطور كه به طور گسترده در محافل آمريكايي و ساير كشورهايغربي نيز گفته شده، ربايش آقاي اميري و بازگرداندن ايشان به ايران، شكستفاحشي براي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در جنگ با ايران بوده و بهتر استآنها اين شكست را بپذيرند وگرنه اطلاعات فراواني در اختيار ايران است كهدر صورت لزوم منتشر خواهد شد.
سکوت معنا دار عربستان درباره شهرام‌اميري
يكروزنامه فرامنطقه‌اي با بيان اينكه «سكوت رياض درست نيست»، به اقدامآمريكا در ربودن پژوهشگر ايراني در خاك عربستان سعودي اشاره و اين سوال رامطرح رد كه سران اين كشور چرا سكوت كرده‌اند؟عبدالسلام بن عيسي نويسندهمراكشي در مقاله‌اي در روزنامه القدس العربي با اشاره به موضوع اقدامآمريكا در ربودن "شهرام اميري " پژوهشگر ايراني در خاك عربستان سعودي، آنرا امري با ابهام و نگران كننده براي مسلمانان خواند. وي با اشاره بهاينكه ايران بارها اعلام كرده است كه شهرام اميري در سفر حج به دستنيروهاي آمريكايي در مكه ربوده شده است، نوشت كه تاكنون رياض دربارهناپديد شدن اين مرد كه در خاك آن بوده است توضيحي نداده است. عربستاندولتي است كه در اين موضوع دخيل است و سكوت آن درست نيست. القدس العربي بابيان اينكه «ما خواهان رفع هرگونه شبهه‌اي در اين خصوص هستيم» تاكيد كردكه رياض مسئول است كه به اين پرسش پاسخ دهد كه آيا اميري در خاك اين كشورربوده شده است يا به اختيار خودش به آمريكا سفر كرده است؟ سران سعودي بايداين سوال را جز به ايراني‌ها به برادران مسلمان خود كه براي اداي مناسك حجو آداب ديني خود، مسافر مكه مكرمه و مدينه منوره مي‌شود، پاسخ بدهند. بنعيسي افزود: ما اصلا اين امر را انكار نمي‌كنيم كه دستگاه اطلاعات سعوديپرونده كاملي درباره ابهامات و متعلقات اين موضوع در اختيار دارد. كسي كهمشغول مناسك حج بوده و ناگهان ناپديد شده است. او كسي نبوده كه به اينسادگي مفقود شود. بن عيسي تصريح كرد: جداي از سياست ايران و مسائلي از ايندست، آيا آنچنان كه سران سعودي در تبليغات اعلام مي‌كنند مگر زائران خانهخدا ميهمان خدا نيستند پس چگونه است كه سران سعودي در مقابل اقدام دستگاهاطلاعاتي آمريكا در ربودن ميهمان خانه خدا سكوت مي‌كنند؟ آيا ميزبان نبايدامنيت ميهمان خود را تامين كند؟ القدس العربي در پايان با بيان اينكه سكوترياض ربوده شدن شهرام اميري را ثابت مي‌كند هر چند كه برخي تا حد مشاركترياض در اين اقدام، به رياض بدبين هستند.

منبع:روزنامه ابتکار

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]تهران - رييس جمهوري اسلامي ايران از سناريوي جديد آمريکا و رژيم صهيونيستي براي راه اندازي جنگ رواني عليه ايران پرده برداشت و از اينکه رييس جمهوري روسيه نيز در اين راه با امريکا همنوا شده است ابراز تاسف کرد. [/b]

به گزارش خبرنگار ايرنا "محمود احمدي نژاد" جمعه شب در آيين اختتاميه جشنواره ملي جوان گفت: [color=red][b]آنان (دشمنان ايران) تصميم گرفته اند با کمک رژيم صهيونيستي به يکي دو تا از کشورهاي عربي منطقه که دوست ما هستند، حمله کرده تا از اين طريق در ايران جوي از ترس براي تصميم، ايجاد شود. [/color][/b]
[color=blue]احمدي نژاد گفت: سخنان اخير "ديميتري مدودف" رييس جمهوري روسيه در واقع بيان اين سناريو است و ما از اينکه مدودف سخنگوي اين سوژه و طرح دشمنان ايران شده، متاسف هستيم. [/color]
احمدي نژاد در عين حال افزود که ما علاقمند به حفظ و گسترش روابط خود با روسيه هستيم.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنانش گفت: قرار بود ايران در سال 1403 برنامه اعزام انسان به فضا را عملي کند اما در پاسخ به تهديدها و قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران با تصويب هيات دولت اين برنامه پنج سال به جلو افتاد و قرار شد در سال 1398 اين طرح اجرا شود.
احمدي نژاد با تاکيد به اينکه دشمنان ايران تصور مي کردند با صدور قطعنامه و ايجاد جنگ رواني و هماهنگي برخي عوامل، مي توانند ايران را منزوي کنند، بايد بدانند ايران نه تنها منزوي نشده بلکه روز به روز نيز در همه زمينه ها توسعه يافته و پيشرفت کرده است.
رييس جمهور افزود: دشمنان با دزديدن برخي از نيروهاي علمي ايران و به راه انداختن جارو جنجال هاي رسانه اي اين هدف را دنبال کردند، در داخل ايران نيز برخي از افراد ناآگاه و يا کساني که تصور غلطي دارند با آنان همنوا شدند، اما در آينده نزديک اين سناريو و نمايشنامه دشمن عليه ايران را بازگو خواهم کرد و تاکيد مي کنم که هيچيک از اين نمايشنامه ها عليه ايران اثري نخواهد داشت و ملت ما صدها نمايشنامه و چنين طرحهايي را در هم کوبيده است .
ررييس جمهور افزود: آنان مي دانند اگر ملت ايران با تکيه بر روح جمعي و تمدن انسان ساز خود مسير حرکت خود را طراحي و بپيمايد دنيا را با خود همراه خواهد کرد و ديگر جايي براي آنان نخواهد ماند. آنان از اين موضوع نگرانند.
احمدي نژاد پروژه پرتاب ماهواره را يکي از افتخارات ملت ايران در دوره کنوني دانست و با تاکيد به اينکه تمام مراحل و تجهيزات ماهواره ايراني خواهد بود گفت: ملت ايران دست آنان را خوانده و هيچگاه تسليم نخواهد شد.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود دشمنان ايران را افرادي دروغگو و ترسو توصيف کرد و گفت: چگونه آنان با داشتن پنچ هزار بمب هسته اي به ادعاي خود از ساخت يک بمب توسط ايران نگران هستند.
وي تاکيد کرد: ملت ما همواره به دنبال صلح، عدالت و عشق براي همه بشريت بوده و البته در برخي از دوران حکومتهاي غير مردمي و تحميلي وجود داشته که با زور و پشتيباني بيگانگان به روند رشد ملت ايران ضربه زدند.
رييس جمهور همچنين با اشاره به برخي از ترفندها و روشهاي تبليغاتي غرب مانند "هشت پا"، "رمال" و "اختاپوس" در بازيهاي اخير جام جهاني گفت: چنين افرادي نمي توانند ملت هاي جهان را به سوي کمال انساني رهبري کنند، ملت ايران با عشق به همه خوبيها به دنبال ساختن جامعه اي انساني و رو به کمال است.
احمدي نژاد افزود: جوانان ايراني سرشار از اميد، ايمان و عشق به خدا، نه تنها موتور محرکه ايران بلکه موتور محرکه تمام بشريت براي حرکت به سمت توسعه، پيشرفت، رشد و تعالي انساني هستند.
رييس جمهور گفت: ملت ايران سعدي ها، حافظ ها ، سنايي ها ، ابن سيناها و در دوره جديد علما و جوانان مومن و شجاع را تربيت و به جامعه تحويل داده است، چنين ملتي و جامعه اي مي تواند انسانها و بشريت را به قله هاي پيشرفت و تمدن و کمال انساني، هدايت کند.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با قدرداني از سازمان ملي جوانان، گفت: دوره جواني، دوره هدفگذاري ، شتاب گيري و انتخاب راه کمال است و شايسته است جوانان به دنبال موجوديت کامل، حقيقت کامل، علم کامل، زيبايي کامل و شجاعت کامل باشند زيرا همه اين اهداف در رسيدن به خداوند متعال متجلي مي شود.
احمدي نژاد افزود: همه آرزوها بشر در دو بخش فردي و اجتماعي که هر دو بخش لازم و ملزوم هم هستند قابل تقسيم است و هيچکس در جامعه اي که رو به انحطاط است نمي تواند به اوج برسد، کمال فردي از مسير تعامل با جامعه و تلاش براي اصلاح و پيشرفت جامعه مي گذرد، رسيدن به قله هاي کمال انساني در جامعه اي محقق مي شود که سرشار از پاکي ، عدالت ، علم ، حکمت و قدرت است.
رييس جمهور با تاکيد به اينکه دستيابي به همه خوبي ها و کمالات آرزوي انسانهاست، رسيدن به آن را نياز مند وجود راهبر دانست و گفت: دوره جواني دوره تصميمات درست و هدف گذاري عظيم است که به فضل الهي جوانان ايراني بيدار، هشيار ، مومن و آرماني بوده و پاک ترين، زيباترين ، مومن ترين و آرماني ترين جوانان جهان هستند.
رييس جمهور گفت : ما به دنبال ساختن ايران هستيم اما اين موضوع به معناي نگريستن به موضوع از نوع ناسيوناليستي و قوم ايراني نيست، امروزه نام ايران مترادف با عزت خواهي، عدالت خواهي ، يگانه پرستي ، ستم ستيزي و عشق به همه خوبيها و ملتهاست .
رييس جمهور افزود : ايران امروز تنها يک جغرافيا نيست داراي فرهنگ بالندگي ، حيات حقيقي و زندگي با نشاط است و ساختن آن نه تنها خدمت به ملت ايران بلکه خدمت به تمام بشريت است .
احمدي نژاد گفت: تمام کشورها ي دنيا منتظر معرفي راهي جديد و آرمان و مکتبي نو براي نجات جهان هستند و تقريبا همه متفکران، عدالت خواهان و پاکان دنيا تنها نقطه اميد براي اين جوشش و حرکت را، ايران مي دانند.
و اين موضوع ماموريتي الهي و تاريخي براي ملت ايران است .
رييس جمهور در ادامه با برشمردن سوابق استعماري آمريکا گفت: کساني که چندصد هزار انسان بومي را از خانه خود خارج کردند و طي دويست پنجاه سال صدهزار نفر را به بردگي کشاندن و جنايت بيشماري را عليه بشريت مرتکب شدند، نمي توانند الگويي براي انسانهاي ديگر باشند .

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1242303

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به احتمال زیاد اون کشور عربی لبنان باشه ولی حزب الله الان حزب الله ۲۰۰۶ نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به احتمال زیاد اون کشور عربی لبنان باشه ولی حزب الله الان حزب الله ۲۰۰۶ نیست[/quote]

نوشته یکی دوتا . یعنی سوریه و لبنان.

درسته حزب الله الان خیلی قوی تر و هدفمند تر شده. منتظر وینوگراد 2 هستیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا یکی جواب منو بده
منظور از موتور هوایی سبک نیمه سنگین و سنگین چیست و هر کدام از این موتورها در کجا کاربرد دارند.در چه نوع هواپیمایی.جنگنده یا مسافر بری icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][align=center][i][b]تایج داده کاوی اسناد مرتبط با ایران در 90 هزار سند نظامی امریکا[/b][/i][/align][/size]

[align=justify]از مجموع هزاران سند نظامی آمریکا که به صورت تعمدی یا افشاگرانه بر روی اینترنت قرار داده شده است، تنها 305 مورد مربوط به ایران است که در هیچ کدام از این 305 مورد نیز مستندی درمورد دخالت ایران در افغانستان وجود ندارد.

خبرنگار "الف" با بررسی اسناد افشا شده اخیر، شامل90 هزار سند در قالب 76895 رکورد اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده (باقی رکوردها بنابراعلام منتشرکنندگان به دلیل حفاظت از افراد و نظامیان فعلا منتشر نشده است)، مجموعا به 305 سند مرتبط با ایران دست پیدا کرد که در هیچ کدام از این 305 سند، مدرکی مبنی بر دخالت ایران یافت نشد.

بنابراین گزارش، موارد مرتبط با ایران در این 305 سند عمدتا به 3 دسته تقسیم می شوند.

دسته اول شامل مواردی است که موقعیت اتفاقات را بر اساس نزدیکی یا دوری به ایران گزارش می دهند. به عنوان مثال در سند ذیل گزارش یک برخورد نظامی میان نیروهای مرزی افغانستان و طالبان در کنار مرز ایران روایت می شود:
At 0000Z, a TB force attacked the Shand Asparan CP, along the Iranian border, in Shib Koh District. The checkpoint and water tower were destroyed and the 12 border patrol guards manning the station retreated. In reaction to the attack, the Afghan Border Patrol HQ in Herat sent reinforcements

دسته دوم از 305 سند (از مجموع ده ها هزار سند) شامل مواردی هستند که در بازرسی از یک محل، در کنار پول های رایج در افغانستان مقداری پول ایرانی یافت شده است که این موضوع البته برای افغانستان عادی است.
به عنوان مثال در سند ذیل گفته می شود که در بازرسی از یک مکان، نه صد هزار تومان پول ایران، بیست و دو میلیون افغانی و مقداری مواد مخدر کشف شده است:
CASH (9 MILLION IRANIAN RIALS, 22 MILLION AFGHANI), APPROX. 5X KILOGRAM OF RAW OPIUM, A: CACHE INVENTORIED AND CONFISCATED, L: 41S MS 2190 7420, T: 0830Z. MTF

در نهایت سومین دسته از اسناد نیز مربوط به کشف برخی اسلحه های سبک عمدتا در کنار اسلحه های کشورهای دیگر از اتریش تا چین و بلغارستان، روسیه و ... است که البته این مورد نیز برای بازار بزرگ و چندین ده ساله اسلحه افغانستان عجیب نیست. به عنوان مثال:
TF Eagle recovered an unserviceable cache 14km N of BAF. At 1352Z, TF eagle reported the cache consisted of 29X Chinese 82mm recoilless rifle rounds, 17X PG-7 Chinese RPG rounds, 6X PG-9 RPG rounds, 11X 82mm Chinese HE mortar rounds, 5X 82mm Austrian HE mortar rounds, [b]15X OF-483 120mm Iranian mortar rounds[/b], 117X 30mm Soviet anti aircraft rounds, 2x UOF-3 100mm projectiles, and 2x 100mm rocket mortars. The cache was destroyed at the East River Range at 0755Z

باقی مانده اسناد نیز مربوط به موارد حاشیه ای از جمله اطلاعات مشاوران متخصص امور ایران است. از جمله مورد زیر به اطلاعات یک مشاور متخصص امور ایران در سفارتخانه آمریکا در کابل می پردازد:
111130Z Apr 07 Tower 11 reported an explosion ~ 150- 200m from the guard tower. UTAMS confirms there was a blast in that area. The area was scanned by RAID; no unusual activity was noticed. Tower 8 reported (C) FM SPANTA''S SENIOR POLICY ADVISOR ON IRAN: (Source: AMEMBASSY KABUL 01167, 9 Apr 07)

گزارش خبرنگار الف حاکی است، به نظر می رسد با توجه به ساخت یافته بودن اطلاعات و مشابهت ساختار داده ها، آنچه که 90 هزار سند افشا شده نامیده می شود، در واقع اطلاعات مربوط به 1 پایگاه داده چندین ده مگاباتی نه چندان بزرگ باشد که توسط فرد یا افرادی که به این پایگاه داده دسترسی داشته اند به صورت تعمدی یا افشاگرانه منتشر شده است. جنس اطلاعات موجود در این اسناد، که عمدتا اسناد سطح پایین هستند، نیز نشان می دهد که سازمان جمع آوری کننده داده ها یکی از رده های میانی ارتش آمریکا باشد. گزارش خبرنگار الف می افزاید: شاید مهمترین نکته در انتشار این اطلاعات، افزایش آمار مربوط به کشته و زخمی های غیرنظامی و نظامی باشد که به تفکیک برای هر سند وجود دارد.

برای دانلود فایل اسناد مرتبط با ایران که از این ده ها هزار سند استخراج شده اند، کلیک کنید:
http://alef.ir/1388/docs/afgiran.csv[/align]

[url=http://alef.ir/1388/content/view/79039/]منبع سايت الف [/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تحریم مانع از فعالیت ساخت هواپیما نخواهد شد
مسئول ساخت هواپیمای پهن پیکر درباره اثرات تحریم‌ها بر فعالیت هواپیماسازی کشور نیز اظهار داشت: تحریم اثری به ساخت هواپیما‌های تجاری ندارد، از این رو کار متوقف نخواهد شد. هرچند که با اراده ملی، استراتژی‌ میان‌مدت و ترسیم درست مراحل کاری، می‌توان مراحل پیچیده ساخت هواپیما را پشت سر گذاشت و در مدت کوتاهی به یک کشورهواپیماساز تبدیل شد.
[/quote]

من نميدونم اين همه اعتماد به نفس از كجا مياد! يعني قطعات مرتبط با اويونيك صد درصد بدون هيچ مشكلي تامين ميكنند؟ يعني تمامي قطعات موتور هواپيما توليد ميكنند و نيازي به درخواست از اين كشور و اون كشور ندارند...
گام اول توي توسعه واقع بيني نسبت به توانايي هاي خودمون هست نه بيان چشم اندازهاو آرزوها !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من نميدونم اين همه اعتماد به نفس از كجا مياد! يعني قطعات مرتبط با اويونيك صد درصد بدون هيچ مشكلي تامين ميكنند؟ يعني تمامي قطعات موتور هواپيما توليد ميكنند و نيازي به درخواست از اين كشور و اون كشور ندارند... [/quote] عمده اون قطعات اويونيك تجاري هستند و در بازار آزاد بدون منع فروخته ميشن ! مشكل اصلي قطعات مكانيكي و الكترومكانيكي هست و قبل از همه اونها موتور هاي مطمين ...


البته اين روزها سقوط هاي ارباس به حدي زيادي شده كه روي توپولف رو كم كرده ...
كلا اعتقاد به پرواز و مسافرت با اون در بين مردم دنيا كم شده و از طرفي ديگر هم قيمت هاي بليط و هزينه هاي مسافرت هوايي بشدت افزايش پيدا كرده ...


ساخت هواپيماي مسافري ! براي رقابت با هواپيماهاي موجود در كشور كه از تكنولوژى 40 سال پيش بهره ميبرند و اويونيكي قابل ساخت و مهندسي (راحتتر) دارند كار مشكلي نيست ... مشكل فقط موتور و اعتمادپذير بودن هواپيما ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینکه از تکنولوزی کدوم کشور برای ساخت بخواهیم استفاده کنیم در مورد واردات یا ساخت موتور مهم است ..البته با وضع موجود گزینه های چندان زیادی نداریم...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.