Recommended Posts

با سلام به دوستان تنها چيزي كه ميشه گفت اينكه :
خليج پارس بوده خليج پارس هست و خليج هميشه پارس هم خواهد بود با بخشنامه هم موضوع عوض نميشه !
اونا تاريخ نخوندن مردم ما اسلام رو كه به حق بود قبول كردند ولي عربيت رو نه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من شنيدم كه نيروي دريايي امريكا به بعضي از واحد هاش گفته كه از اين نام مجعول استفاده كنن.....احتمالا اون واحد هايي كه تو منطقه هستن

ايران بايد تو عرصه سياست خارجه به شدت جلوي اين كار ها رو بگيره.....و واكنش نشون بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من شنيدم كه نيروي دريايي امريكا به بعضي از واحد هاش گفته كه از اين نام مجعول استفاده كنن.....احتمالا اون واحد هايي كه تو منطقه هستن

ايران بايد تو عرصه سياست خارجه به شدت جلوي اين كار ها رو بگيره.....و واكنش نشون بده[/quote]

سیاست خارجی هم که کارگر نیست متاسفانه.همون مسل که میگن دن مرم ببندی.....! به صدا درمیاد.اصلا برن هر جا دلشون میخواهد داد بزن خلیج ع مگه چیزی از ایران و مردمش کم میشه. این امریکا هم این بعدی خیلی خنک شده به چیزهای دخترانه دست میزنه.اون ابهت زمان جنگ سرد نداره icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قرارداد ساخت اولین بندر خصوصی ایران در گناوه استان بوشهر با سرمایه گذاری بخش تعاون و همکاری مشترک کشور چین عصر امروز سه شنبه در اتاق تعاون ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک تشریح جزئیات قرارداد ساخت اولین بندر خصوصی ایران عصر امروز سه شنبه در اتاق تعاون با حضور رئیس اتاق بازرگانی چین در خاورمیانه، تعاونی بندرسازان گناوه به عنوان اولین سرمایه گذار ساخت بندر خصوصی در ایران و دبیرکل اتاق تعاون در محل این اتاق تعاون برگزار شد.

در این نشست مشترک روابط تجاری مشترک اتاق بازرگانی کشور چین در جریان انعقاد قرارداد برای ساخت اولین بندر نسل سوم در گناوه استان بوشهر و همچنین تامین نیاز کارخانجات این استان، کمک به بازاریابی و صادرات در استان بوشهر و همچنین شرایط سرمایه گذاری در بندر گناوه مورد بررسی قرار گرفت.
[b]
چین دیدگاه مردم ایران نسبت به تولیدات خود را تغییر دهد[/b]

حسین رحمانی نیا در این جلسه مشترک با استقبال از گسترش همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشور چین در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: هم اکنون کشور چین می تواند از فرصت به دست آمده استفاده کند و ضمن ارائه کالاهای باکیفیت از نظر مرغوبیت، دیدگاه مردم ایران را نسبت به ضعف های موجود در تولیدات خود عوض کند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران اظهار داشت: به وجود آمدن شرایط در بازار ایران مستلزم برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی مناسب برای عرضه محصولات با کیفیت و قیمت پایین است.

رحمانی نیا ادامه داد: در قالب همکاریهای مشترک بین شرکتهای تعاونی در ایران و بخش اقتصادی کشور چین، تعاونیها قادر خواهند بود مواد خام اولیه با قیمت مناسب و رقابتی را در اختیار تولیدکنندگان چینی قرار دهند که در این ارتباط امکان صادرات مواد خام اولیه مورد نیاز کشور چین از طریق ایران نیز امکانپذیر خواهد بود.

به گفته وی، اتاق تعاون ایران حمایت خود از پروژه مشارکتی اتاق بازرگانی چین و شرکت تعاونی بندرسازان ایران جهت ایجاد و ساخت یک بندر نسل سوم را اعلام می کند.
[b]
اولین بندر خصوصی کشور در بخش تعاون[/b]

همچنین در ادامه این نشست مشترک، خدری مدیرعامل تعاونی بندرسازان گناوه ضمن اظهاراتی گفت: از طریق این سرمایه گذاری مشترک بندر گناوه به عنوان یک پایگاه ترانزیتی جهت پوشش بازار کشورهای CIS و عراق عمل خواهد کرد.

وی افزود: با ایجاد اولین بندر خصوصی ایران، استان بوشهر به تامین کننده مواد اولیه خطوط تولید کارخانجات چین تبدیل خواهد شد. در هر حال برای انعقاد قرارداد ساخت این بندر خصوصی با کشورهای دیگری مانند کره جنوبی و اتریش نیز علاوه بر چین مذاکراتی صورت گرفته بود.

[b]شرکتهای چینی را متقاعد می کنیم[/b]

ژائو لی رئیس اتاق بازرگانی چین در خاورمیانه نیز در این جلسه در خصوص پروژه مشترک ایجاد این بندر خصوصی در گناوه استان بوشهر گفت: هدف پروژه مشترک با بندر گناوه این است که از این طریق فعالیتهای صنعتی و تجاری در آنجا توسعه داده شود.

این مقام مسئول اتاق بازرگانی چین در خاورمیانه تصریح کرد: همچنین در نظر داریم تا از طریق این بندر، مواد اولیه مورد نیاز بازار چین را از طریق ایران منتقل کنیم.

لی خاطر نشان کرد: می خواهیم شرکتهای چینی را متقاعد کنیم تا به بندر گناوه در استان بوشهر بیایند و محصولات تولیدی خود را جهت عرضه در بازار ایران معرفی کنند.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1201862

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جیگر ! الان این چه ربطی به رایانه و اینترنت داشت؟![/quote]

عجب !!! گذاشته بودم هر چه دل تنگت داخل رایانه چه میکنه ! ؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
واكنش يكي از باستان شناس ها و تاريخ دان هاي برجسته ي كشور دكتر كاوه فرخ به اين موضوع : [/color]
http://www.kavehfarrokh.com/2010/12/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي جالبه امضا يكي از كاربرا اين بود تاريخ را بخوانيم تا مجبور به تكرار آن نشويم اگه برگرديم عقب ايران بزرگ ما رو همين جوري تكه تكه كردن :mrgreen: نمي دونم پس چرا كسي كاري امجام نمي ده . آخه محكوم كردن هم شد كار . مگه اين همه شعار داديم به جايي هم رسيديم . اين همه گفتيم مرگ بر آمريكا آيا آمريكا و اسراييل مردن بابا والا با شعار چيزي حل نمي شه :lol: بايد يك كمي هم عمل كرد ميشه از بازرسي گسترده كشتي هاشون شروع كرد . ميشه يك كشتي شونو به بهانه توقيف كرد ميشه يك كشتيشونو زد بعد با عذر خواهي خسارت داد و ..... اگه هم نخواستيم نمي ديم چطور مسافر بري ما رو با جنگنده اشتباه گرفتن ما نمي تونيم . يكي از دوستان آگاه بگه ما در اين مورد چكار كرديم پاينده باد ايران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از قدیم گفتن اب دریا از دهن سگ نجس نمی شه .
ولی دوستان این موضوع اگر ادامه پیدا کنه من فکر می کنم روزی برسه که بجز خودمون کسی نگه خلیج فارس .
مشکل کشور ما اینه که خودش رو در بند دیپلماسی کرده شبیه همون نوع غربیش و عادتمون شده اقای متکی پشت میکروفن محکوم کنن و همه دنیا هم به ریش ما بخندن مشکل اینه که از انقلابی بودن فاصله گرفتیم مشکل اینه که به دل ما مونده یه بار رئیس جمهورمون مثل ریاست جمهوری اقا توس سازمان ملل داد بزنه و مصلحت رو بزاره کنار بابا متا از چگوارا که کمتر نیستیم که هیچ مصلحتی رو قبول نمی کرد و توی صحن سازمان ملل انچنان فریاد می زد که کل زمین می لرزید اقا انقلابی بودن رو باید از رهبر کره شمالی یاد گرفت که کل روابطش رو با موضوع هسته ای بعد از قضیه تخریب نیروگاهش و بدقولی غرب قطع کرد مگه می خوان دیگه با ما چه کار کنن که الان نممی کنن تحریم جنگ همه اینارو رو یا انجام دادن و می دن و به لطف خدا به هیچ جا هم نرسیدن.
اقا سیاست خارجی ما باید مثل پیامبر باشه که سالها سختی شعب و نداری و سختی مدینه و فتنه و جنگ رو تحمل کرد ولی عقب ننشست.
اقا من درد دلم رو به کی بگم چرا من باید از دهن جرج جرداق مسیحی این رو بشنوم :lol: :mrgreen: که علی تنها کسی بود که چه در زمان جهاد برای اسلام و چه در دوره سکوت برای وحدت و چه در اوج قدرتش انقلابی بود و انقلابی ماند.

من بار پیش گفتم چند تا راکت از رو تنگه بزنن توی بیابونهای اون طرف بعد هم بگن گرا اشتباه بوده بالا چقدر رعایت این بی شعورهای تن پرور شورش رو در آوردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم
این تایپیک رو با توجه به حساسیت موضوع ایجاد کردم. تا اخبار مربوطه رو در این تایپیک قرار بدیم. با اجازه مدیران.

===================================================================

متن کامل فارسي و انگليسي سخنان دکتر جلیلی در جمع خبرنگاران:
[b]حقوق‌ملت‌ايران پيش‌فرض گفت‌وگوهاست نه موضوع مذاکره

[/b]

[img]http://www.rajanews.com/Files_Upload/16450.jpg[/img]


دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ظهر امروز (شنبه) در حالی که دو روز تا مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو زمان باقی است، خبرنگاران را به محل کار خود دعوت کرد و ضمن بیان آخرین توصیه‌های خود به غرب، تأکید کرد که همان‌طور که در مذاکرات ژنو 1 و 2 اجازه ندادیم که حقوق ملت ایران، موضوع مذاکره قرار بگیرد، در این دور از مذاکرات نیز گفت‌وگویی در این زمینه نخواهیم کرد، چرا که این حقوق، پیش‌فرض گفت‌وگوها است.

به گزارش رجانیوز، دور قبلی گفت‌وگوهای ایران و 1+5، حدود 15 ماه قبل در حالی که هنوز خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود، در ژنو برگزار شد و طرف مقابل نتوانست به مقامات کشورمان موضوع یا توافقی را تحمیل کند.

در عین حال، دور جدید مذاکرات که قرار است دوشنبه و سه‌شنبه به درخواست اتحادیه اروپا برگزار شود، مقارن با ترور استاد هسته‌ای ایران شد، به‌طوری که پس از تهدیدهای جدید رئیس MI6 و سند منتشر شده چند وقت قبل از یک دست‌نویس فرمانده نیروهای امریکایی در خاورمیانه مبنی بر گسترش سلسله عملیات‌های امنیتی و نظامی در ایران برای توقف برنامه هسته‌ای، پس از آنکه غرب از کارآیی ابزار تهدید و تحریم ناامید شد، آخرین حربه خود یعنی ترور و حذف را رو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز این ترور را نشانه استیصال راهبرد فشار دانست. متن کامل سخنان مهم جلیلی به زبان فارسی و انگلیسی در ادامه آمده است:

15 ماه از گفت‌وگوهای قبل گذشت، طرف گفتگو در این 15 ماه در یک راهبرد غلط به اسم فشار مسیری را طی کرد که امروز بی فایده بودن و پر هزینه بودن آن مسیر را بیش از همیشه تجربه می کند. حقانیت منطق و حقوق جمهوری اسلامی ایران و غیر قابل انکار بودن ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران بیش از همیشه روشن است.

در کنار ناکارآمدی، پر هزینه بودن، بی فایده و بن بست بودن راهبرد فشار، این راهبرد امروز با رسوایی بزرگی همراه شده است؛ رسوایی همسویی با تروریسم. اینکه بازرسان آژانس اسامی دانشمندان را اعلام و شورای امنیت آن را در فهرست قطعنامه ها قرار دهد و با اقدام تروریستی در جهت اجرای قطعنامه، این دانشمندان هدف قرار گیرند، رسوایی بزرگی برای شورای امنیت است که باید به جامعه جهانی درباره آن پاسخ دهند.

ترور نشانه استیصال راهبرد فشار است. ترور شهید شهریاری از یک سو مهر بطلانی است بر راهبرد فشار و از سوی دیگر پشتوانه محکمی است برای دفاع از حقانیت حقوق ملت ایران و آرمان های انقلاب اسلامی.

ما از اینکه طرف گفت‌وگو پس از 15 ماه طی مسیر بی نتیجه، امروز به این نتیجه رسیده اند به گفتگوها برگردند، استقبال می کنیم اما این را برای ادامه مسیر کافی نمی دانیم. لازمه تداوم گفتگوها کنار گذاشتن راهبرد غلط گذشته است و گفتگوها در راهبرد دو مسیره پیشاپیش بی فرجام خواهد بود. همان طور که در گفتگوهای ژنو 1 و 2 اجازه ندادیم حقوق ملت ایران موضوع گفتگو قرار بگیرد، تکرار می کنیم حقوق ملت ایران مفروض گفتگوهاست و به هیچ عنوان نمی تواند موضوع گفتگو باشد.

جمهوری اسلامی ایران امروز با آمادگی بیش از همیشه به لحاظ ظرفیت ها و موقعیت خوب منطقه ای، سیاسی و اقتصادی با نشاط، انسجام و اقتدار و منطق روشن وارد گفتگوها خواهد شد. سئوالات و پیشنهادهای روشنی داریم که به صراحت در نامه 15 تیر ماه اعلام کرده ایم. هر گونه مسیر آینده بر اساس رفتار طرف مقابل تنظیم خواهد شد.

امید داریم بخصوص با توجه به نابسامانی هایی که در زمینه های اقتصادی سیاسی برخی از این کشورها با آن روبرو هستند، مسیری را انتخاب نکنند که به خاطر منافع کلوپی از قدرت، هزینه های بیشتری را به ملت های خود تحمیل کنند و منافع ملت های خود را از فایده ای که در تعامل با ملت ایران می توانند داشته باشند، بیش از این محروم نکنند.

Fifteen months have passed since the last talks [between Iran and the P5+1].
During this period, the negotiating party [5+1] adopting a wrong strategy called pressure [strategy] has taken a path whose futile and costly nature is now more evident than before.
The legitimacy of the Islamic Republic of Iran’s logic and rights and its undeniable capacities has become clearer than ever.
Their pressure strategy has not only been inefficient, costly, and useless, it has also led to a big scandal – a scandal serving terrorism.
Inspectors of the International Atomic Energy Agency have announced the names of [Iranian] scientists and the UN Security Council has listed them in its resolutions. The scientists have been assassinated in a bid to implement the resolutions – a big scandal for the Security Council and the international body must be held accountable before the international community.
Terror is a sign of the pressure strategy’s failure. The assassination of [Iranian] Dr. Majid Shahriari on the one hand cancels out the pressure strategy and on the other strongly supports the legitimate right of the Iranian people and the values of the Islamic Revolution.
We, however, welcome talks now that the negotiating party [5+1] has realized its strategy is doomed to fail but it is not enough for moving on this path.
They [5+1] have to put aside their previous wrong strategy and double standards if they seek the continuation of talks.
As we [Iran] did not negotiate our people’s rights during the first and second rounds of talks in Geneva, we once again underline that the Iranian nation’s rights must be preserved and are not negotiable.
The Islamic Republic of Iran is now more prepared than ever in terms of regional, political, and economic capacities and is ready to enter talks with solidarity, strength and logic.
We have questions and suggestions which were clearly mentioned in our letter dated July 6.
Any future decision will be determined by the other side’s behavior.
Considering the economic and political crises, some of these countries are now facing, we hope they [5+1] will not choose a path that favors a club of powers’ interests and impose further costs on their own peoples and deprive their nations of the benefits of having relations with Iran

[url=http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=71585]رجانیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان من هم فکر ميکنم متاسفانه کم کم بايد با نام خليج فارس خداحافظي کنيم. با پول و تبليغاتي که اعراب ميکنند و بي تفاوتي نسبي داخلي اميدي ندارم. انگليس معمولا از اين نام نکبت استفاده ميکرد ولي آمريکا عموما از نام خليج فارس استفاده ميکرد حالا آمريکا هم بعله ........
حتي کشور دوست و برادر مالزي هم در بروشورهاي انگليسي مربوط به خطوط هواييش از اون نام نکبت استفاده ميکنه .فاجعه اينجاست دوستان که قطر ميزبان جام جهانيست و از همين حالا در تبليغاتش نام نکبت رو تکرار ميکنه .فکر کنم اعراب اين دفعه با کمک ميزباني جام جهاني اين نام رو ديگه جا بندازند حالا بايد ديد تا چه اتفاقتي ميفته ......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من دو تا پیشنهاد دارم،
اول این که همون برادرایی که آرم سپاه رو روی ناو های آمریکایی حک کرده بودند، یک توک پا تشریف ببرند یک بار دیگه روی چند تا از این ناو ها اسم خلیج فارس رو بنویسن برگرندند. احتمالا امریکایی ها هم یک چند هفته ای خبر دار هم نشن. ازش حسابی فیلم بگیرن پخش کنیم هم آبروشون میره هم نام خیلج فارس زنده میشه.
دوم، یک رزمایش سالیانه با نام خلیج فارس بر پا کنیم اون وقت هیچ شبکه ی تلویزیونی ای نمی تونه از صدر اخبارش در بیارتش. این عربام حساب کار دستشون میاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان براي رفع ابهام ديگران :




Persian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian GulfPersian Gulf

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام

خلیج فارس

یکی از موضوعاتی که همزمان با اعلام پیروزی قطر برای کسب میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 در ایران نیز برسر زبان ها آمد نام خلیج فارس است. موضوعی که هر از چندگاهی با برگزاری هر همایش یا مراسم بین المللی در منطقه پررنگ می شود و آخرین آن نیز مربوط به بازی های آسیایی (المپیک آسیا) در شهر گوانگ جو چین بود.

به طور حتم، جام جهانی فوتبال 2022 به میزبانی قطر با کاربرد نامی غیر از خلیج فارس همراه خواهد شد یعنی از کلمه خلیج یا خلیج ع ر ب ی استفاده خواهند کرد . حال از هم اکنون از مسئولان ایرانی می خواهیم تا درباره واکنش خود به این مسئله بیاندیشند. البته از آن سو برخی نیز تنها از روزنه تغییر نام خلیج فارس به جام جهانی 2022 می نگرند. می توان به میزبانی قطر به عنوان فرصت نگاه کرد و برای حداکثر استفاده از آن برنامه ریزی کرد و می توان با بدبینی کامل به این مسئله نگریست و خود را از بهره مندی از تمامی مزایای برگزاری جام جهانی در فاصله ای کم با ایران استفاده بی نصیب کرد.[/color]

http://tabnak.com/nbody.php?id=79490

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.