Recommended Posts

[quote]هر چیزی جای خودش رو داره ما نباید مسائل جزیی رو هم از یاد ببریم مسائلی که شاید فعلا جزیی باشن ولی ممکنه در آینده باعث سرخوردگی و حتی جنگهای بیشتری بین ما بشه.
اگر الان کاری نکنیم با این وضع معلوم نیست در آینده جایی برای جبران باشه همون دریای ایران رو کردن عمان یادمون رفته.
سیاست باید سیاست محمدی و علوی باشه پیامبر به خاطر مصلحت از مواضعش کوتاه نیامد هم توی شعب ابی طالب تحریمش کردن و سایه نا امنی و قتل پیامبر هم همیشه روی سر بنی خاشم بود به شکلی که ابو طالب عموی پیامبر با اینکه پیره مردی بیشتر نبود شبها رو در طی این چند سال خودش با شمشیر برای حفاظت پیامبر پست می داد.
و بعد از مدینه رفتن هم جنگها بر پیامبر تحمیل کردن .
و از همه بدتر منافقین که خنجرها به پیکره اسلام زدن و اتفاقا خیلی از نظرات دوستان شبیه این دسته شده ولی پیامبر نه به خاطر این فشار ها از موضعش کوتاه اومد و در همون شرایط برای بزرگترین فرمانرواییهای دنیا از مقام یک ابر قدرت نامه می نویسه و حتی تهدید هم می کنه.
و هیچ گاه به خاطر حرف منافقین از مسائل کوچک رو فدای و ذبح نمی کرد.
این کار فقط این نیست بلکه سرنخ یک جریان و رونده که انتهای اون در صورت عقب نشینی ما چیزی جز جلو اومدن دشمن مرحله به مرحله نداره تا جایی که به خونه های ما برسن.
ولی من شیعه ای علیم که گفت من انچنان بی غیرت نیستم که با دشمنم در خانه ام بجنگم بلکه به پیشواز او رفته و او را در هم می کوبم.[/quote]

اپرا جان قضیه اون پارچه ای که روش خلیج فارس نوشته بود بعد مسولان دستور جمع کردنش رو تو استادیوم فوتبال اونم در کشور ایران برای اینکه عربها دلخور نشن یادتون هست :lol: حرفهای شما کاملا درسته ولی که در زمان حال بهشون عمل میکنه.من این صحنه رو از بی بی سی دیدم واقعا خجالت اور نیست :mrgreen: کلی ضایع شدیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مروری بر تهدیدهای بین المللی علیه هویت «خلیج فارس»، تنها در یک سال اخیر، نشان دهنده یک دسیسه برنامه ریزی و حساب شده لابی عربی برای نابود کردن هویت خلیج فارس بوده و در برابر آن عملکرد نابخشودنی غالب رسانه های گروهی داخلی و واکنش گاه و بی گاه بسیار نرم و سخاوتمندانه همراه با رافت اسلامی مسئولان دیپلماتیک ایرانی، میدان را برای تاخت و تاز بی حد و مرز تازیان علیه هویت ایرانی به طور عام و نام «خلیج فارس» به طور خاص فراهم آورده است.

از دیگر سو، با توجه به ضرب المثل ایرانی که می گوید: «حرمت امام زاده را متولی نگاه می دارد»، ببینیم ما ایرانیان چگونه حرمت هویت ملی خودمان در «خلیج فارس» را پاس داشته ایم؛

1ـ از یاد نبرده ایم که در سال جاری، چندین بار شاهد کاربرد نام ناقص برای خلیج فارس آن هم از سوی برخی مسئولان کشوری و انتظامی بوده ایم و بدتر آن که همین سخنان عینا در برخی خبرگزاری ها و رسانه های داخلی هم منتشر شده اند؛ برای نمونه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، سخنان یکی از وزیران نظام را که با اشتباه بزرگ گفتاری نامی ناقص برای خلیج فارس استفاده کرده بود، بدون اصلاح منتشر کرد و به رغم این که به عنوان منتشر کننده نخستین خبر متوجه این خطای گفتاری شده بود، در متن خبری که به سراسر دنیا فرستاد، آن نام ناقص را به کار برد.

در این میان، پاسخ ما به تبلیغات رسانه‌هاي گروهي عربی منطقه که از این اشتباه فاحش شیخ الوزرای دولت جمهوری اسلامی به عنوان عقب نشيني ايرانيان از کاربرد نام «خليج فارس» و يک پيروزي بزرگ براي خود تلقي کرده‌اند، چه بوده است؟

2 ـ در نمونه ای دیگر در سال جاری، یکی از روزنامه چاپ تهران در نقشه خلیج فارس در صفحه نخست و زیر تیتر یک خود، از نام جعلی بهره برد؛ با این حال این روزنامه که آشکارا به هویت ملی ایرانیان توهین کرده بود، نه تنها تعطیل یا دست کم توبیخ نشد بلکه از یک عذرخواهی رسمی بابت این کوتاهی آشکار خوددداری کرد.

3 ـ فراموش نمی کنیم در بازی امسال «سپاهان» ایران و «العین» امارات در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، مسئولان اماراتی در جلوی چشم مقام های سفارت و کنسولگری ایران در امارات با نصب پارچه نوشته بزرگی با نام جعلی برای خلیج فارس و نمایش چندین باره آن در برابر میلیون ها بیننده تلویزیونی، آشکارا به هویت ملی ایرانیان توهین کردند و در حالی که انتظار می رفت، مسئولان سفارت و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی به این کار اعتراضکرده و خواهان توقف بازی تا پایین آوردن این پارچه نوشته شوند یا در صورت ادامه این گستاخی جایگاه را ترک نمایند تا هویت ایرانی که ناموس ملی تلقی می شود، بیش از این مورد تحقیر عرب ها قرار نگیرد، متأسفانه این برادران بی دغدغه، همچنان در جایشان راحت نشستند و با صرف تنقلات، لذت بردن از دیدن، فوتبال را به خرد شدن غرور ملی یک ملت بزرگ تاریخی ترجیح دادند.

در کمتر از یک روز پس از این بی توجهی آشکار بود که ناظر عرب بازی «ذوب آهن» و «الاتحاد» عربستان در اصفهان، سرزمین «مرد آویز زیاری» به خود این اجازه را داد تا با گستاخی تمام و به بهانه کاربرد نام تاریخی و رسمی «خلیج فارس» توسط بینندگان میهن پرست ایرانی بازی را متوقف و دستور پاره کردن پارچه نوشته خلیج فارس را صادر کند. این توهین آشکار در برابر میلیون ها تماشاگر تلویزیونی با بی توجهی و بی تفاوتی توجیه ناپذیر گزارشگر ایرانی بازی روبه رو شد، ولی تماشاچیان غیرتمند ایرانی با تکرار شعار «عرب باید بدونه خلیج فارس میمونه» به این کار ضد ایرانی شدیدا واکنش نشان دادند.

4 ـ در عین بی توجهی داخلی به هویت ایرانی، مسئولان و رسانه های ایرانی به خوبی به یاد دارند که کشورهای عربی در موضعی متحد به دلیل به کار بردن نام و نقشه خلیج فارس در مدال ها و لوگوی مسابقات کشورهای اسلامی توسط ایران از برگزاری این بازی ها در ایران جلوگیری کردند. با این حال، برگزاری هر ساله، مسابقات فوتبال کشورهای خلیج فارس (با نام جعلی) با مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا و معرفی «بو علی سینا»، «ابوریحان بیرونی» و دیگر مشاهیر ایرانی به عنوان مشاهیر عرب در افتتاحیه بازی های آسیایی قطر، تنها بخشی از دسیسه های هماهنگ سیاسی ورزشی اعراب علیه ایرانیان بوده است.

5 ـ در مورد اخیر هم دیده ایم که چگونه لابی عربی صاحب نفوذ در کمیته المپیک آسیا در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی، نام جعلی برای «خلیج فارس» را در برابر دیدگان میلیون ها بیننده تلویزیونی گذارد و در اینجا هم باز مسئولان ایرانی ورزش کشور محل برگزاری مراسم را ترک نکردند و متأسفانه رژه کاروان ایران هم به رغم این توهین به هویت ایرانی بدون هیچ گونه وقفه انجام شد. البته با عذرخواهی نیم بند و دیر هنگام مسئولان برگزاری مسابقات و نه مقامات رسمی دولت چین، ایرانیان نباید فراموش کنند این برنامه های حساب شده علیه هویت ایرانی در آینده نیز ادامه خواهد یافت، چرا که جام ملت های آسیای قطر در پیش است و قطعا دسیسه های ضد ایرانی علیه نام خلیج فارس برای افتتاحیه این رویداد بزرگ ورزشی از هم اکنون استارت خورده است.

6 ـ جالب توجه این که حاکم عرب جزیره ایرانی الاصل «بحرین»، در اجلاس سال پیش «منامه»، در برابر آقای «متکی» سخنان بی شرمانه ای بر زبان رانده و گفت: چرا ایرانیان این گونه حساسیت به نام این دریا (منظور خلیج فارس) دارند(؟!) و سپس سخاوتمندانه (!) پیشنهاد داد ایرانیان برای حفظ اسلام! و اثبات برادری با اعراب، دست از نام خلیج فارس بشویند که انجام این کار منافع بسیاری برای دولت ایران از سوی دولت‌های عربی در پی خواهد داشت!

چه باید کرد؟

انکار نمی‌توان کرد که تمامیت ارضی هر کشور، ابتدایی‌ترین جزوء هویت و اتحاد ملی و انسجام درونی آن به شمار می‌رود و قوام و بقای هر ملتی بر مبنای حفظ استقلال و تمامیت ارضی آن کشور استوار است و در این میان، نام های جغرافیایی هر منطقه پشتوانه ای از گذشته های دور تاریخ و هویت هر منطقه را به همراه دارد.

بی تردید، تلاش پیگیر همه 22 كشور عرب زبان براي تغيير نام «خليج‌فارس» به نام‌هاي ديگر، به جز تعصب نژادي از هيچ‌ گونه بار علمي، تاريخي و فرهنگي برخوردار نيست و پاره‌اي سازمان‌ها،‌ ارگان‌ها و خبرگزاري‌ها و مراكز فرهنگي سياسي و در مورد اخیر نهاد نظامی آمریکایی كه با بهره‌گيري از كمك‌هاي مالي و دريافت رشوه از اين كشورها بر اين‌ گونه جعليات دامن مي‌زنند، بايد در برابر وجدان بيدار جهانيان و نيز ملت ايران، به اشتباه خود اعتراف و آن را اصلاح کنند.

واقعیت آن است که استمرار و تداوم حركاتي چون جعل نام «خليج فارس»، روح سازگاري و تفاهم ملت‌هاي همجوار را خدشه‌دار مي‌كند. اگر جعل نام «خليج‌فارس» ادامه يابد، ديري نخواهد پاييد كه بسياري از مكان‌هاي جغرافيايي ديگر جهان نيز بر پایه سليقه دولت‌ها تغيير نام يابند.
با این حال، می بینیم که واقع‌نگري بين‌المللي و عدم تعصب نژادپرستانه سبب شده، نام‌هاي تاريخي و رسمی قدیم جايگاه و كاربرد خود را حفظ کنند؛ همان‌گونه كه برای نمونه، به‌ رغم اين‌كه سه چهارم كرانه‌هاي «خليج مكزيكو» را سواحل آمريكا در بر گرفته، اين خليج هيچ‌گاه به نام «خليج آمريكا» تغيير نام داده نشده است.

یکی از اصول پذیرفته بین المللی این که نهاد مسئول، پاسداشت هویت ملی تاریخی، فرهنگی هر کشور در دنیا، دولت مستقر آن است و این قاعده در ایران نیز مستثنی نیست و مردم، نهادها و سازمان غیر دولتی، نقش فرعی و کمکی را می توانند بر عهده بگیرند.

اهمیت حفظ تمامیت ارضی ایران در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به خوبی نمود داشته است. در قانون اساسی جمهوری اسلامی، آشکارا حفظ تمامیت ارضی کشور را به همراه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، از مهمترین ارکان حفظ کشور عنوان کرده است.در این باره، در اصل نهم قانون اساسی آمده است: «در جمهوری اسلامی ایران، آزادی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک‌ناپذیرند».

اصل هفتاد و هشتم قانون اساسی تصریح می‌کند: «هر گونه تغییر در خطوط مرزی، ممنوع است» و در اصل یکصد و پنجاه و دوم نیز آمده است: «سیاست خارجی ما بر اساس نفی هر گونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، حفظ استقلال همه‌جانبه و تمامیت ارضی کشور است...».

همچنین بنا بر اصل یکصد و پنجاه و سوم قانون اساسی، «هر گونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه شود، ممنوع است»

بنابراین، عرصه های خشکی و آبی شمال و جنوب کشور از جمله «دریای مازندران» و «خلیج فارس»، بخشی از تمامیت ارضی ایران به شمار می روند که باید مورد حفاظت دولت ایران قرار داشته باشند.

همچنین با توجه به دامنه روزافزون هجمه به فرهنگ، تاریخ و هویت ایرانی، هر گونه سهل انگاری در رابطه با نام «خلیج فارس» بی تردید هویت ملی ما را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد و آیا در حالی که در سند چشم انداز بیست ساله، ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه نخست اقتصادی علم و فناوری با هویت تعریف شده، یکی از راه‌های رسیدن به این جایگاه و منزلت، حفظ هویت ملی و تاریخی ایران از جمله زنده نگه داشتن نام «خلیج فارس» و جلوگیری از تحریف نام آن نیست؟

ملت هشیار ایران این توقع بجا را از مسئولان دستگاه سیاست خارجی ایران دارند که نسبت به تغيير نام «خليج‌‏فارس» توسط مقام های سیاسی خارجی و نهادهاي معتبر بين‌المللي واکنش فوری و قاطعی را دنبال نمایند. البته این امر به تنهایی کافی نیست چرا که در برابر لابی پر تعداد عربی لازم است، لابی متقابلی از هم تباران ایرانی خارج از کشور و نیز کشورهای هم فرهنگ و هم تاریخ ایران شکل بگیرد تا کوشش های دیپلماتیک دولت ایران با اولویت منافع ملی ایران از وزن و جایگاه درخور برخوردار شود.

ملت ایران در برابر موضوع تمامیت ارضی و تهدید‌های موجود از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و برای این مهم هر گونه اختلاف نظر سیاسی و عقیدتی را کنار می گذارد که نمونه آن را در مسأله اهانت نشریه «نشنال ژئوگرافیک» به نام «خلیج فارس» و واکنش یکپارچه ایرانیان سراسر جهان شاهد بودیم که حتی پیشاپیش دولت وقت به این مسأله واکنش نشان داده و این نشریه را به عذرخواهی واداشته اند.

در این میان به کار گیری پتانسیل های زیر که کمتر بدان پرداخته شده قابل توجه خواهد بود:

1 ـ در برابر تشکیلات اتحادیه عرب، به کار گیری توان نهفته ملی فرهنگی یازده کشور هم تبار حوزه تمدن آریایی و تشکیل اتحادیه سیاسی منطقه ای از تاجیکستان تا کردستان عراق (همانند اتحادیه اقتصادی اکو ولی با تأکید بر اشتراکات تاریخی فرهنگی و با رویکرد سیاسی) بسیار بجا خواهد بود. تشکیل این اتحادیه که می تواند با توجه به میراث مشترک نوروز نام «اتحادیه نوروز» را به خود داشته باشد، خواه ناخواه پتانسیلی است که از آن می توان در تثبیت حقوق ملی و تاریخی ایران و دیگر کشورهای هم تبار به ویژه در حراست از نام «خلیج فارس» استفاده کرد پتانسیلی که در سایه ارتباطات یک طرفه و بعضا بی حساب و کتاب با کشورهای عربی تاکنون به فعل درنیامده واز آن بهره لازم گرفته نشده است.

2 ـ بهره گیری از پتانسیل ملی پارسیان در سراسر جهان و ترسیم برنامه راهبردی حمایت بین المللی از واژه «خلیج فارس» با کمک آنان بسیار مغتنم است. برای نمونه زرتشتیان ساکن هند، که خود را از نواده های «یزدگرد ساسانی» آخرین پادشاه ایران باستان می دانند، به رغم گذشت چند قرن از مهاجرت آنها به هندوستان با ثروت و قدرت اقتصادی فراوان از طبقات برتر اجتماعی هندوستان به شمار می روند و از جایگاه بسیار قدرتمندی در سیاست، اقتصاد و مناسبات بین المللی کشور یک میلیارد و دویست میلیونی هندوستان برخوردارند و به رغم دوری جغرافیایی قلبشان با ایران و هویت تاریخی ایران زمین همراه است.

3 ـ پتانسیل بسیار پر توان دیگر، سه میلیون آمریکایی ایرانی تبار هستند که علاوه بر قدرت اقتصادی چند ده میلیارد دلاری از جایگاه اجتماعی و سیاسی قدرتمندی هم در سراسر آمریکا بهره مند هستند. گروه ویژه حراست از نام «خلیج فارس» یکی از گروه های فعال ایرانی خارج کشور است که گردانندگان آن از نخبگان دانشگاهی سراسر جهان به ویژه آمریکا و اروپا هستند. قابل توجه این که ایرانیان ساکن آمریکا از توان بسیار بالایی در فشار به مقامات آمریکایی و غیر آمریکایی برخوردارند؛ به ویژه در مورد اخیر دستور فرماندهی دریایی آمریکا جهت به کارگیری نام جعلی برای «خلیج فارس»، ایرانیان آمریکا و سراسر جهان می توانند در اقدامی هماهنگ، برای پاسداشت هویت ایرانی و جلوگیری از تحریف نام «خلیج فارس» اقدام نمایند.

هرگز نباید از یاد ببریم که همه 22 کشور عرب با اتحادی نانوشته، چه کشورهایی که رسما با ایران دشمنی می ورزند و چه کشورهایی چون سوریه، لبنان و فلسطین، آنجا که پای مسأله خلیج فارس به میان می آید، عالمانه و عامدانه همه مناسبات مقطعی خود با ایران را از یاد می برند، بدون هیچ گونه تردید و دودلی از واژه مجعول برای «خلیج فارس» استفاده می کنند. همه کشورهای عربی حتی پای را فراتر گذاشته و با چشم فرو بستن به پیشینه تاریخی تعلق بحرین، جزایر سه گانه همیشه ایرانی را از آن اعراب معرفی می نمایند که بیانیه های تکراری اتحادیه عرب، شورای همکاری «خلیج فارس» و ... و سخنان و مکاتبات سیاسی موجود سند این مدعاست.

بنابراین با توجه به این که توان راهبردی حفاظت و حراست از هویت ایرانی به ویژه نام «خلیج فارس» بی تردید به تنها یی از دستگاه دیپلماسی داخلی ساخته نیست و نیاز به بهره گیری از توان سازمان های غیر دولتی هم تباران سراسر دنیا لازم و ضروری است و سامان دهی ساز و کاری بین المللی و جهانی برای حفظ نام خلیج فارس می تواند خلأ موجود و تنهایی ملی ایران را در منطقه و جهان جبران کند.

نباید فراموش کرد که هر گونه سهل‌انگاری و عقب‌نشینی درباره صیانت از نام «خلیج فارس»، بی تردید هویت ملی ما را در معرض خطر جدی قرار داده و عقب‌نشینی‌های پی در پی بعدی را در جزایر سه‌گانه، حاکمیت ملی بر اروندرود، مرزهای عراق، دریافت غرانت هزار میلیارد دلاری از عراق و ... را به دنبال خواهد داشت، زیرا تاریخ ثابت کرده است که هرگونه مسامحه نرمش و انفعال در برابر کشورهای عربی، نه تنها هیچ واکنش مثبتی از سوی همسایگان جنوبی ما در پی نداشته، بلکه گستاخی بیش از پیش آنان را نیز سبب شده است.
www.tabnak.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان ما در مورد نام خليج پارس با هيچكس شوخي نداريم يا معامله نداريم چون جزيي از هويت ماست و تمام دنيا و مردم منطقه هم ميدونند كه آمريكا بخاطر دشمني با بقول خودش ميخواد تاريخ دور بزنه و شناسنامه جعلي براي خليخ فارس درست كنه و اين سياست رو بايد جزيي از سياست سياه آمريكا دونست و مطمين باشيد مثل همه سياست هاي كثيفي كه تا بحال عليه مردم ما بكار برده با شكست مواجه خواهد شد از دوستان ميخوام چون اكثر مردم دنيا زبان فارسي رو بلد نيست خليج فارس رو به انگليسي تايپ كنن به اين صورت Gulf=PersianGulf تا درصورتي كه هركسي در هدرجاي دنيا سرچ كرد واژه خليج معادل خليج فارس را مشاهد نمايند با تشكر
Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf Gulf=PersianGulf

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ما فعلا مشكلات داخلي و مخصوصا خارجي زيادي داريم .
حالا بيايم سر اين مسيله هم خودمون رو درگير كنيم كه چي .
موضوع بسيار مهمه ولي آيا توي اين وضعيت كه غربيها و اعراب از ما نفرت و كينه دارن درسته مسيولين ما با تندي و خشونت با اين مسيله برخورد كنند ؟
نظرتون چيه با كل همسايه هامون وارد جنگ بشيم ؟ يعني اينه راه حلش ؟
گر صبر كني ز غوره حلوا سازيم .
آقا سعيد هم خودشو كنترل كنه . :mrgreen:[/quote]

از بس خودم رو کنترل کردم که دیگه برام مهم نیست!

برم بخوابم که 74999999 نفر دیگه از هموطنام در خوابند!

:lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام آقا سعيد خيلي ناميدي همچين روحيه اي توي اين سايت از شما بعيده :

میگویند اسکندر قبل از حمله به ایران درمانده و مستأصل بود. از خود میپرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر میفهمند حکومت کنم؟یکی از مشاوران میگوید: «کتابهایشان را بسوزان. بزرگان و خردمندانشان را بکش و دستور بده به زنان و کودکانشان تجاوز کنند».
اما ظاهراً یکی دیگر از مشاوران (به قول برخی، ارسطو) پاسخ میدهد:
«نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین، آنها را که نمیفهمند و کم سوادند، به کارهای بزرگ بگمار. آنها که میفهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار. بی سوادها و نفهم ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچگاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده ها و با سوادها هم یا به سرزمینهای دیگر کوچ میکنند یا خسته و سرخورده، عمر خود را تا لحظه مرگ، در گوشه ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد...».

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان راست می گه سایت زده ازش حمایت نمی شه هیچ تازه 3 4 بار هم شیلتر شده! اصلا این بنده خدا برای چی باید از جیبش پول بده تازه هر دقیقه تهدید هم بشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]یک نکته جالب . در موزه لوور پاریس یک نقشه وجود دارد که متعلق به فردیناند ماژلان ، دریانورد بزرگ پرتغالی است که دور دنیا را با کشتی پیمود . این نقشه حدود 500 سال قدمت دارد و در آن خلیج فارس با نام PERSIA GULF ( البته به زبان پرتغالی ) نام برده شده است . این نقشه حدود دو سال پیش بدون اطلاع و به صورت بی سر و صدا از محل همیشگی خود در این موزه به قسمت های غیر قابل نمایش موزه انتقال یافته است . :mrgreen: [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جلیلی:به احترام شهیدشهریاری چنددقیقه‎سکوت!/ساورز چندهفته پیش از ترورها خبرداده بود/چرا 1+5 محکوم نکرد؟
دور اول مذاکرات ایران با 1+5 به صورت کامل به دادگاه محاکمه این کشورها توسط سعید جلیلی مبدل شد.

به گزارش خبرنگار رجانیوز از ژنو، دکتر سعید جلیلی در سخنان خود در دور اول گفت وگو با گروه 1+5 با اشاره به ترور دکتر مجید شهریاری 1+5 را به در این موضوع به چالش کشیده و به احترام این شهید از حضار خواست تا دقایقی سکوت کنند.

دکتر سعید جلیلی رییس هیئت مذاکره کننده ایرانی در در دور اول مذاکرات با 1+5 با اشاره به اینکه «هفته قبل همین روز و همین ساعت دو دانشمند ایرانی در تهران هدف ترور قرار گرفتند و یکی از آنها به شهادت رسید» گفت: «دو دانشمند ترور شده ایرانی متخصصان بسیار برجسته ای در جهان علم بودند و معضل امروز جهان کسانی هستند که وقتی از حیث توان استدلال و بحث منطقی به بن بست می خورند، به اقدامات تروریستی روی می آورند».

جلیلی در ادامه با بیان اینکه «ملت تا امروز بزرگترین قربانی تروریسم بوده» گفت: «ایران تا کنون 13000 نفر از شهروندان خود را در اثر حملات تروریستی گروه منافقین که مورد حمایت غرب است از دست داده است و این بار هم همان روند در حال تکرار است».

دکتر جلیلی در ادامه سخنان خود خطاب به کاترین اشتون اظهار داشت: «با این حال ترور اخیر دو دانشمند هسته ای ایران یک نمونه متفاوت است چرا که یکی از این دو نفر در فهرست تحریم قطعنامه شورای امنیت قرار داشته است و دیگری هم جزو دانشمندان هسته ای شناخته شده ایران بوده است».

جلیلی تاکید کرد: «جان ساورز رییس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس چند هفته از ترور به صراحت اظهارات خاصی در مورد انجام عملیات اطلاعاتی در ایران بر زبان آورده بود و پس از انجام ترور هم سایت رسمی وزارت خارجه اسراییل در مقاله ای رسمی نوشت این ترور با هدف ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران و جلوگیری از اتمی شدن ایران انجام شده است».

جلیلی با بیان اینکه «این سخنان مفهوم کاملا خاصی دارد»، سوال کرد که چرا دنیا در مقابل اقدام تروریستی واعتراف صریح برخی کشورها به مشارکت در آن سکوت کرده است و چرا 1+5 این اقدام را محکوم نکرد؟

جلیلی خطاب به اشتون اضافه کرد: «دست زدن به اقدامات تروریستی با هدف جلوگیری از دسترسی ایران به علم تلفیقی از روحیه فاشیستی و روحیه قرون وسطایی است که بی شک مستحق محکومیت است اما این اقدامی است که تا به حال انجام نشده است».

جلیلی در بخشی از این جلسه برای احترام به روح بلند شهید شهریاری برای دقایقی سکوت و سپس تاکید کرد که باید در قرن 21 کسی مانند دکتر شهریاری را شهید راه مبارزه با تفکر قرون وسطایی دانست که غرب حامی آن است.

دور اول مذاکرات حدود ساعت 16 به وقت تهران پایان یافت. امروز یکم دور مذاکره دیگر انجام خواهد شد.

http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=71889

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه روز یکی رفت در خونه یکی و هی می رفت و می اومد اخرش زن صاحب خونه پرسید آقا این چی می خواد شوهرش جواب داد بابا این میگه خونت رو به من بفروش و من هم که خونه فروش نیستم.
آخرش این اینقدر اومد و رفت تا اینکه زنش خسته شد و گفت بابا این ول نمی کنه من که دیگه خسته شدم.
بالاخره روزی این یارو اومد گفت بابا خونت رو نمی فروشی حداقل یک متر از اون رو به من بفروش همون بسه برای من.
شوهر به زنش گفت این یارو اومده میگه یه متر بهم زمین بده بسمه زن گفت بابا بهش بده پدر ما رو در آورد این.
بله یه متر زمین بهش فروخت و ماجرا شروع شد هر روز توی این یه متر زمینش یه کاری می کرد یه روز گوسفند توش می بست یه روز توش سبزی می کاشت .
از اون طرف هر روز و وقت و بی وقت می اومد برای دیدن زمینش و القصه یه روز یه گریه اومد توی این زمین بست و این گربه مرد و بو کرد .
نه اجازه می داد بهش دست بزنن نه خودش می بردش همین رو بگم بالاخره صاحب خونه رو عاصی کرد و سر گذاشت به بیابون بله این نامرد با این پشتکار هم خونه رو صاحب شد هم زن خونه رو و....

شده قضیه ما و این سوسمار خورهای نفهم امروز اسم خلیج فارسه فردا می گن یکی توی تهران راه رقته عربه این شهر مال ماست.
خوزستان هم که عربستانه .
فراموش نکنیم اینها با چه وحشیگری ایران رو خرده خرده به کام مرگ و بردگی بردن زمان حمله به ایران تا مولا علی دوباره هویت و آزادی رو به ما برگردوندن.
فراموش نکنیم که عراق عجم بجز یه مقدار کمی عرب متمدن در حیره عربی نداشت و دو و نیم میلیون جمعیت داشت اما بعد از 4 سال از گذشت تاخت و تاز به ایران اینا فکر می کردن ایران اسم یه قبیله است و اسم رئیس این قبیله هم کسری هست و بنا به قوانین جاهلی خون ایرانی رو حلال زنش رو بی صیغه حلال مردشون رو بعد از گرفتن اسیر و هر جایی رو با هر روشی و با هر ویرانی می گرفتن و عملا فقط اسم اسلام رو یدک می کشیدن ولی با همون قوانین جاهلی با ما می جنگیدن و جمعیت این بخش ایران در اون زمان به زیر 1 میلیون رسیده بود.
خلیفه دوم چند قبیله رو به مکان بصره فعلی فرستاده بود تا از ورود لشگر ایران از اروند جلوگیری کنه و نامه رو این جور به این رئیس قبیله نوشته بود که به فرماندار عرض حدی هند حال فکر کنین اینا ایران رو چی تصور می کردن.
اینا رو گفتم تا بدونین تفکر و نظر اعراب در مورد ما به خصوص وهابیها هنوز همون نگاه اونا ما رو موالی می دونن و لاغیر و تمام اون اسناد ویکی لیکس در این مورد هم به نظر من درسته و اینا نمی خوان به بدن ما سر باشه و اینم اولین حرکتشون برای ماست و این ماجرا سر دراز دارد.
حال بگید خود شما بگید با غرور و غیرت خود با نگاه به روش مولایمان علی بگویید ما چه باید بکنیم.....؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یه روز یکی رفت در خونه یکی و هی می رفت و می اومد اخرش زن صاحب خونه پرسید آقا این چی می خواد شوهرش جواب داد بابا این میگه خونت رو به من بفروش و من هم که خونه فروش نیستم.
آخرش این اینقدر اومد و رفت تا اینکه زنش خسته شد و گفت بابا این ول نمی کنه من که دیگه خسته شدم.
بالاخره روزی این یارو اومد گفت بابا خونت رو نمی فروشی حداقل یک متر از اون رو به من بفروش همون بسه برای من.
شوهر به زنش گفت این یارو اومده میگه یه متر بهم زمین بده بسمه زن گفت بابا بهش بده پدر ما رو در آورد این.
بله یه متر زمین بهش فروخت و ماجرا شروع شد هر روز توی این یه متر زمینش یه کاری می کرد یه روز گوسفند توش می بست یه روز توش سبزی می کاشت .
از اون طرف هر روز و وقت و بی وقت می اومد برای دیدن زمینش و القصه یه روز یه گریه اومد توی این زمین بست و این گربه مرد و بو کرد .
نه اجازه می داد بهش دست بزنن نه خودش می بردش همین رو بگم بالاخره صاحب خونه رو عاصی کرد و سر گذاشت به بیابون بله این نامرد با این پشتکار هم خونه رو صاحب شد هم زن خونه رو و....

شده قضیه ما و این سوسمار خورهای نفهم امروز اسم خلیج فارسه فردا می گن یکی توی تهران راه رقته عربه این شهر مال ماست.
خوزستان هم که عربستانه .
فراموش نکنیم اینها با چه وحشیگری ایران رو خرده خرده به کام مرگ و بردگی بردن زمان حمله به ایران تا مولا علی دوباره هویت و آزادی رو به ما برگردوندن.
فراموش نکنیم که عراق عجم بجز یه مقدار کمی عرب متمدن در حیره عربی نداشت و دو و نیم میلیون جمعیت داشت اما بعد از 4 سال از گذشت تاخت و تاز به ایران اینا فکر می کردن ایران اسم یه قبیله است و اسم رئیس این قبیله هم کسری هست و بنا به قوانین جاهلی خون ایرانی رو حلال زنش رو بی صیغه حلال مردشون رو بعد از گرفتن اسیر و هر جایی رو با هر روشی و با هر ویرانی می گرفتن و عملا فقط اسم اسلام رو یدک می کشیدن ولی با همون قوانین جاهلی با ما می جنگیدن و جمعیت این بخش ایران در اون زمان به زیر 1 میلیون رسیده بود.
خلیفه دوم چند قبیله رو به مکان بصره فعلی فرستاده بود تا از ورود لشگر ایران از اروند جلوگیری کنه و نامه رو این جور به این رئیس قبیله نوشته بود که به فرماندار عرض حدی هند حال فکر کنین اینا ایران رو چی تصور می کردن.
اینا رو گفتم تا بدونین تفکر و نظر اعراب در مورد ما به خصوص وهابیها هنوز همون نگاه اونا ما رو موالی می دونن و لاغیر و تمام اون اسناد ویکی لیکس در این مورد هم به نظر من درسته و اینا نمی خوان به بدن ما سر باشه و اینم اولین حرکتشون برای ماست و این ماجرا سر دراز دارد.
حال بگید خود شما بگید با غرور و غیرت خود با نگاه به روش مولایمان علی بگویید ما چه باید بکنیم.....؟[/quote]

اعتراض دیپلماتیک در داخل کشور! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام[/color]

[color=blue]اینجا خلیج فارس است؛ همانطور كه آنجا خلیج آمریكا نیست! [/color]
[color=darkblue]فریبرز رییس دانا، نویسنده و فعال سیاسی باسابقه ایرانی، در سخنانی به شدت از ژنرال‌های آمریكایی بابت تحریف نام خلیج فارس انتقاد كرد.

دكتر رییس دانا كه شب گذشته در جشن دریانوردان به مناسبت روز خانواده در سالن همایش‌های برج میلاد سخن می‌گفت؛ خطاب به آمریكایی‌ها تأكید كرد: نام اینجا خلیج فارس است، نه خلیج ع ر ب (!)؛ همانطور كه خلیج مجاور شما خلیج مكزیك است و نه خلیج آمریكا و آنجا، اقیانوس هند است و نه اقیانوس چین!

وی افزود: تخطئه و سانسور نكنید؛ ما را متهم به شوونیست بودن نكنید، بلكه واقعیت تاریخی را بپذیرید.

این فعال سیاسی تصریح كرد: گواه حرف ما، دریانوردانی هستند كه قرن‌هاست به این خلیج كالا برده‌اند و آورده‌اند و همواره آن را به نام اصیل آن، خوانده‌اند.[/color]
http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=7815


http://www.navy.mil/tools/view_styleguide_all.asp

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]فارس منتشر كرد؛
جزئيات توافقات روز اول مذاكرات ايران و 1+5 [/b]

[img]http://media.farsnews.com/Media/8909/Images/jpg/A0960/A0960249.jpg[/img]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، دور اول و دوم مذاكرات ايران و گروه 1+5 دوشنبه به پايان رسيد.
ديپلمات‌هاي ايراني حاضر در مذاكرات ايران و گروه 1+5 پس از پايان دور دوم مذاكرات، تأكيد كردند: گفت‌وگوها در فضايي مثبت و سازنده برگزار شد.
در اين دور از مذاكرات طيفي از موضوعات مدنظر دو طرف مورد گفت‌وگو قرار گرفت كه يكي از آنها موضوع هسته‌اي بود.
ايران همچنان كه پيش‌تر اعلام كرده بود در اين گفت‌و‌گوها هم تأكيد كرد كه حقوق هسته‌اي خود را به هيچ وجه به مذاكره نمي‌گذارد و اين موضوع در دستور كار گفت‌وگوها نخواهد بود.
متقابلاً دو طرف در اين مورد توافق كردند كه بحث هسته‌اي به 3 شكل 1- عدم اشاعه 2-خلع سلاح و 3- همكاري‌هاي صلح آميز در دستور كار گفت‌وگوهاي امروز باشد كه اين موارد همان موارد گنجانده شده در بسته پيشنهادي ايران است.
با حصول اين دستاورد مهم، دو طرف توافق كردند در مذاكرات امروز كه از ساعت 30/11 به وقت تهران برگزار مي‌شود، درباره طيف متنوعي از موضوعات از جمله موضوعات توافق شده در نشست دوشنبه مذاكره كنند. احتمال دارد اين مذاكرات به تدوين چارچوبي براي تداوم مذاكرات منجر شود.
در مذاكرات دوشنبه علاوه بر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، «علي باقري» معاون سياست خارجي و امنيت بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «ابوالفضل ظهره‌وند» معاون رسانه‌اي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «حميدرضا عسگري» مشاور حقوقي رئيس سازمان انرژي اتمي و وزارت خارجه و «علي آهني» معاون اروپاي وزارت خارجه در هيئت ايراني حضور داشتند.
اما در طرف مقابل تنها ويليام برنز و سرگئي ريابكوف افراد قديمي شركت كننده در اين مذاكرات بودند.
در دور اول سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس هيئت ايراني، اقدام غرب در جنايت عليه دانشمندان هسته‌اي ايران، خصوصاً دكتر شهرياري را محكوم كرد.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8909151758]فارس نیوز[/url]

======================================

[b]دور سوم مذاكرات ايران با 1+5 امروز ادامه مي‌يابد[/b]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، دور سوم مذاكرات ايران و 1+5 امروز ساعت 11:30 به وقت تهران ادامه مي‌يابد.
دومين دور مذاكرات ايران و 1+5 شب گذشته در ژنو پايان يافت.
در مذاكرات ديروز علاوه بر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، «علي باقري» معاون سياست خارجي و امنيت بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «ابوالفضل ظهره‌وند» معاون رسانه‌اي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «حميدرضا عسگري» مشاور حقوقي رئيس سازمان انرژي اتمي و وزارت خارجه و «علي آهني» معاون اروپاي وزارت خارجه در هيئت ايراني حضور داشتند.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8909160001]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ليلي نپذيرفت، ريابكوف پس از درخواست‌هاي مكرر با باقري ديدار كرد؛
[b]واكنش قاطع هيئت ايراني به تلاش ريابكوف براي تلطيف فضاي ناشي از ترور دكتر شهرياري[/b]

[img]http://www.rajanews.com/Files_Upload/16489.jpg[/img]

سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه و نماینده روسیه در مذاکرات 1+5 یکشنبه شب پس از درخواست های مکرر به دیدار هیئت ایرانی در ژنو رفت.

به گزارش رجانيوز از ژنو، ریابکوف که ریاست هیئت روسی شرکت کننده در مذاکرات را به عهده دارد، شب گذشته به همراه بقیه اعضای تیم روسیه در محل اقامتگاه هیئت ایرانی در ژنو حاضر شد و درخواست کرد که با اعضای تیم ایران نشستی داشته باشد.

گزارش ها نشان می دهد که ریابکوف پس از جلسه درونی 1+5 به دیدار هیئت ایرانی اعزام شده و در واقع دیدگاه های بقیه اعضای 1+5 را نمایندگی می کرده است.

بنا بر این گزارش، دکترجلیلی رییس هیئت مذاکره کننده ایرانی درخواست ریابکوف برای دیدار را نپذیرفته و وی با علی باقری معاون دکتر جلیلی ملاقات کرده است.

دکتر باقری در دیدار تاکید کرده است که از نظر ایران مبنای مذاکرات نامه 6 ژوئیه دکتر جلیلی به کاترین اشتون است و این مبنا تغییر نخواهد کرد.

گزارش های دریافتی حاکی از آن است که ریابکوف سعی کرده فضای ناشی از شهادت دکتر شهریاری را اندکی تلطیف کند که با برخورد قاطع هیئت ایرانی مواجه شده است.

مذاكرات ايران و 1+5 قرار است امروز در ژنو برگزار شد. سرپرست تيم 1+5 كاترين اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا و سرپرست تيم مذاكره كننده ايران، دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران است.

در مذاكرات ژنو 2، پس از مذاكرات رسمي، ابتدا نماينده امريكا پس از پنج بار درخواست توانست به مدت 45 دقيقه با دكتر جليلي به‌طور خصوصي گفت‌وگو كند و سپس نمايندگان سه كشور اروپايي و در مرحله بعد نمايندگان روسيه و چين به ديدار با دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان رفتند.


[url=http://www.rajanews.com/detail.asp?id=71811]رجا نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]نظر بروجردي در مورد نحوه مواجهه جليلي با 1+5[/b]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام دبیر شورای عالی امنیت ملی در تجلیل و دفاع از حریم خون پاک شهید دکتر شهریاری در دور اول مذاکرات با 1+5 و محاکمه آنان کار ارزشمندی بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بروجردی در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود:ساوز به عنوان رئیس ام ای سیکس چهار هفته قبل از این حادثه تلخ اعلام کرد مذاکره با ایران مشکلی را حل نخواهد کرد و باید از عملیات ویژه اطلاعاتی استفاده کنیم و سایت فارسی زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد که این ترور برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران یک ضرورت بود و موجب کند شدن حرکت ایران در این مسیر خواهد شد.

بروجردی با اشاره به همکاری انگلیسی ها و رژیم صهیونیستی در این موضوع گفت:باید اظهارات ساورزبه دبیرکل سازمان ملل منعکس شود و در بعد بین الملل کمیته ای ویژه ای این کار را دنبال کند.

وی گفت:نکته محوری در مذاکرات این است که ما هیچگونه مذاکره ای درباره حقوق ملت ایران نداریم.

بروجردی افزود:آنها سعی کردند با توطئه های متعدد این حق را بگیرند اما ایران در مصاف با رویکردی که آمریکائیها داشتند و در مذاکرات می گفتند که ایران باید غنی سازی را متوقف کند ،موفق بود و اکنون بر دانش هسته ای مسلط است

وی گفت :اتفاق مهمی که حاصل شد ورود آنها به بسته پیشنهادی ایران است.

بروجردی گفت:بسته پیشنهادی ایران موضوعات متنوعی دارد؛ موضوع انرژی ، بحرانهایی که آمریکا و ناتو با هم ظرفیتشان در آن ماندند؛

در عراق دست آمریکا به ایران دراز شد و وضعیت در افغانستان بسیار بدتر است؛میزان تاثیرگذاری ایران در منطقه که نمود آن سفر رئیس جمهور به لبنان بود ،مبارزه با تروریسم ، مبارزه با مواد مخدر و تعداد قابل توجهی که موضوع هسته ای نیزجزئی از این واقعیت است.

وی افزود:توانمندی ایران در مدیریت بحران های تحمیلی مانند فتنه88 نشان داد منحنی اقتدار ایران با شیب تندی سیر صعودی دارد.

بروجردی گفت: شرایط ویژه ای ایجاد شده است و اگر مذاکرات فردا با ورود به این بحث ها باشد برای ایران موفقیت بزرگی خواهد بود.

بروجردی افزود: قدرت های هسته ای این قدرت را به عنوان سیاست راهبردی ،امنیتی و دائمی خواهند داشت و همه تلاش آنها این است که منحصر به آنها باشدو برای نداشتن بقیه کشورها حتی در محدوده صلح آمیز آن نیز اصرار دارند.

وی گفت:262 نماینده حاضر در مجلس ضمن تاکید جدی بر حقوق هسته ای ملت از گروه مذاکره کننده کشورمان خواسته اند تا با صلابت و استحکام از حقوق ملت ایران دفاع کنند و اینکه مذاکره درباره حقوق هسته ای صورت نمی گیرد بخشی از حق ماست.

بروجردی افزود: نکته مهمی که نمایندگان مجلس به آن تاکید دارند این است که برای ظلم بسیار نابخشودنی یعنی صدور قطعنامه ها که در حق ملت ما اعمال کردند باید نقطه پایانی با شد.

وی گفت: قطعنامه ها علیرغم اجرای مقررات مردود است بنابراین باید به این سمت رفت که قطعنامه ها کان لم یکن تلقی شود و سیاست تقابل آنها به سیاست تعامل تغییر یابد.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=71945

===========================================


[b]اذعان سی‌ان‌ان: ایرانی‌ها مانند همیشه در مذاکرات ژنو مصصم هستند[/b]


خبرنگار سی ان ان در ژنو گزارش داد موضع ایران در برنامه هسته ای از همیشه سخت تر و ایرانی ها مانند همیشه مصصم هستند نشان دهند برنامه هسته ای آنها درست است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ماتئو چانس خبرنگارسی ان ان در ژنو گزارش داد توسعه توانایی در تولید کیک زرد که ماده ای مهم در مسیر تولید سوخت هسته ای می باشد به این معنی است که ایرانیان می توانند در چرخه سوخت هسته ای به خودکفایی برسند.این مسئله ای مهم و به این معنی است که دیگر این کشور به خارج برای تهیه مواد اولیه سوخت هسته ای آنهم در زمانی که در برابر تحریم های سازمان ملل قرار دارد، وابسته نیست.

خبرنگار سی ان ان افزود پنج به علاوه یک در مذاکرات ژنو تلاش می کند تا ایران را در برنامه هسته ای اش وارد تعامل کند و اطمینان حاصل کنند که این کشور تلاش ندارد بمب هسته ای تولید کند و همچنین این که برنامه هسته ای ایران برای اهداف صلح آمیز است.این دیپلمات افزود ایرانی ها در این نشست درباره دانشمندان هسته ای خود که هفته پیش هدف بمبگذاری قرار گرفته بودند سخن گفتند.

چانس افزود مذاکرات ژنو پس از انتشار اسناد محرمانه دیپلماتیک آمریکا که اشاره به تمایل سران عرب همسایه ایران به اقدام نظامی علیه این کشور و همچنین حملات انفجاری علیه دانشمندان هسته ای ایران برگزار شده است اما به نظر می رسد این رویدادهای اخیر برای شرکت نکردن ایران در این مذاکرات کافی نبوده است.وی افزود به نظر می رسد موضع ایران از هر زمانی سخت تر شده است. ایرانی ها مانندهمیشه مصمم هستند تا نشان دهند آنچه می گویند مانند غنی سازی اورانیوم برای اهداف صلح آمیز درست است.اعلام خودکفایی در رسیدن به چرخه سوخت هسته ای در بحبوحه این مذاکرات نشان دهنده برداشتن یک گام دیگر بدون کمک های خارجی است.

چانس افزود من گمان می کنم هدف ایران از شرکت دراین مذاکرات با جامعه جهانی برای تاکید بر این نکته است که موضعشان چیست و اینکه آنها معتقدند این موضع حقشان است. دیپلمات های غربی تلاش می کنند در این مذاکرات به مصالحه ای با ایران دست یابند.صحبت از گفتگوهای آتی هم شده است .


http://www.rajanews.com/detail.asp?id=71944

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.