Recommended Posts

Lada به گیربکس های ایرانی مجهز می شود تالیاتی، 22 آبان، خبرگزاری «نووستی»/ کارخانه خودروسازی به نظر می رسد که از تهیه تجهیزات با کیفیت در روسیه ناامید شده است. در ضمن در برخی از موارد قطعات تولیدی داخل روسیه گرانتر از موارد مشابه وارداتی تمام شده و در عین حال از لحاظ کیفی هم در سطح بالاتری قرار ندارند. به همین خاطر مقامات "اتو واز" همزمان با چند تولید کننده قطعات یدکی و تجهیزات خارجی وارد مذاکره شده اند. از جمله به نظر می رسد که "اتو واز" امکان خرید گیربکس خودرو از کمپانی NMI ایران را بررسی می کند. گفته می شود که این گیربکس ها از مشابه داخلی با کیفیت تر و ارزان تر است. به غیر از این دیروز اطلاع داده شد که نمایندگان این کارخانه مذاکراتی را با مقامات شرکت مالزیایی Proton درباره امکان همکاری در زمینه خودروسازی انجام داده اند. بعبارت دیگر بعید نیست که "اتو واز" به زودی همراه با پروتون اقدام به تولید خودروهای جدید کند. منبع : خبرگزاري روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دارابكس:آژانس خبري يهوديان (JTA) در گزارشي نوشت: اسرائيل از توقف برنامه هسته اي ايران قطع اميد كرده و اكنون خود را براي مقابله با يك ايران مجهز به سلاح هسته اي آماده مي كند. اين پايگاه خبري به نقل از منابع سياسي اعلام كرد: "با وجود هشدارهاي مكرر و علني اسرائيل مبني بر آنكه اجازه ساخت سلاح هسته اي را به ايران نخواهد داد دولت اولمرت اخيرا به مقامات اسرائيلي دستور داده كه خود را براي احتمال مواجهه با يك ايران مجهز به سلاح هسته اي آماده كنند." براساس اين گزارش پيشنهاد نوسازي سيستم دفاع شهري اسرائيل اكنون در برنامه اين رژيم براي مقابله با حمله هسته اي احتمالي ايران گنجانده شده است. با اين حال مقامات تل آويو گفتند كه اسرائيل خود را براي انواعي از تهديدات احتمالي در آينده از جمله تهديد هسته اي ايران آماده مي كند. سازمان اطلاعات ارتش اسرائيل مدعي است: ايران تا سال 2009 امكان ساخت سلاح هسته اي را داراست اما اولمرت روز دوشنبه در پارلمان اسرائيل (كنست) اين پيش بيني را كم اهميت دانست و نسبت به تحقق اين موضوع ابراز ترديد كرد. وي همچنين ابراز اميدواري كرد: فشارهاي ديپلماتيك به رهبري آمريكا به توقف برنامه هسته اي ايران بيانجامد. غرب ايران را به تلاش در جهت ساخت سلاح اتمي تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته اي متهم مي كند و اين در حالي است كه بازرسي هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون خلاف اين ادعا را ثابت كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايران هم اكنون يكي از ابر قدرت هاي جهان است و ما با داشتن كشور قدرتمندي همچو ايران نميتوانيم زورگويي چند تا كشور مثل امريكا و اسراييل را تحمل كنيم پس همونطور كه امريكا و اسراييل قدرت دارند و هر كاري كه دلشون ميخواد مي كنن ما هم ميكنيم اگه ميتونن بيان جلوگيري كنن رزمندگان اسلام مثل سربازان اونا نيستن كه براي پول ميان جنگ اونا بهترين سلاح ها و امكانات را در اختيار دارن ولي رزمندگان ايران حتي سلاح كافي ندارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اندیشی: به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، یک عضو شبکه تروریستی القاعده که از سوی نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شده است؛ از توطئه ترور دبیرکل جنبش حزب الله لبنان پرده برداشت. به گزارش هم اندیشی به نقل از روزنامه السفیر، منابع آگاه لبنانی از بازداشت اعضای یک گروه وابسته به القاعده خبر دادند که قصد ترور سید حسن نصر الله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان را داشتند. به گفته این منابع، نیروهای امنیت داخلی لبنان همچنان به تحقیقات خود از یکی از گروه های تندروی وابسته به گروه تروریستی القاعده ادامه می دهند که در این تحقیقات از طراحی نقشه ای برای ترورسید حسن نصرالله پره برداشته شد. یکی ازاعضای این گروه که ملیت لیبیایی داشت،همچنین اعتراف کرد که گروه مذکوردرصدد حمله به نیروهای یونیفل مستقر درجنوب لبنان بود. وی درادامه اعترافات خود افزود: حمله به نیروهای یونیفل دو هدف را دنبال می کرد؛ اول اجرای دستورات صادره از ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده مبنی بر ضربه زدن به یونیفل و دوم ایجاد (درگیری) بین نیروهای بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد و حزب الله مانند همان چیزی که بعد از وقوع هر حادثه امنیتی درمنطقه جنوب به وجود می آمد. عناصراین گروه وابسته به القاعده که تابستان گذشته در دومنطقه جنوب و منطقه خروب دستگیرشدند؛ مسئولیت پرتاب چندین موشک کاتیوشا طی سالهای 2004 تا 2007 را در شمال فلسطین اشغالی برعهده گرفتند. براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر وابسته به القاعده به سه گروه (درلبنان) تقسیم شدند که گروه اول دراستان خروب و گروه دوم درصیدا و گروه سوم در اطراف منطقه القاسمیه در نزدیکی شهر صور مستقرهستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لایحه تحریمات علیه روسیه به خاطر فروش سلاح به ایران و سوریه به کنگره آمریکا ارائه شد.
تصویر
واشنگتن، 23 آبان، خبرگزاری «نووستی»/ دبیرخانه کنگره آمریکا روز چهارشنبه به «نووستی» اطلاع داد لایحه ای که بر اساس آن از "جرج بوش" رییس جمهور آمریکا خواسته شده تحریماتی را علیه سازمان ها و کمپانی های روسی که به ایران و سوریه سلاح تحویل می دهند در نظر گیرد، به کنگره آمریکا ارائه شده است.
این سند که مولفان آن پنج نفر از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات هستند روز چهارشنبه برای بررسی و راگیری در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به کنگره ارائه شده است.
مولفان این لایحه ضمن ابراز نگرانی به خاطر فروش سلاح توسط فدراسیون روسیه به ایران و سوریه خواستار آن هستند که جرج بوش تحریماتی را علیه صادر کنندگان سلاح در نظر گیرد که (به اعتقاد مولفان این لایحه) این سازمان ها قوانین آمریکا در خصوص ممنوعیت صدور سلاح به ایران و سوریه را نقض می کنند.
در آمریکا چندین صورتجلسه قانونی وجود دارد که به رییس جمهور این کشور اجازه می دهد تحریمات یکجانبه ای را علیه شرکت ها و کمپانی ها و همچنین سازمان های دولتی خارجی اعمال کند که ممنوعیت صدور سلاح های مدرن و فناوری های نظامی از جمله فناوری های سلاح کشتار جمعی و موشکی به ایران و سوریه (تصویب شده توسط آمریکا) را نقض می کنند.

منبع : خبرگزاري روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رقابت روسيه و آمريكا بر سر فضا رئيس آژانس فضايي فدراسيون روسيه اعلام كرد كار طراحي و ساخت فضاپيماهاي جديد چند منظوره آغاز شده است اين در حالي است كه سازمان فضايي آمريكا(ناسا) اعلام كرده در حال بررسي امكان ساخت فضاپيماهاي جديد مي باشد و اين يعني پيش دستي روس ها نسبت به آمريكايي ها. براي ساخت فضاپيماهاي جديد چند منظوره از تكنولوژي فوق العاده پيشرفته استفاده مي شود. هريك از اين فضاپيماها توانايي انجام تعداد زيادي پرواز را در مدت كم خواهند داشت. اين فضاپيماها توانايي حمل 14تن بار داشته و مي تواند در هر پرواز 6 سرنشين را با خود حمل كند. روسيه قصد دارد پايگاه فضايي جديدي در منطقه آمور ايجاد كند كه از آن براي پرتاب نسل جديد فضاپيماهاي خود استفاده خواهد كرد. قرار است اين پايگاه تا سال 2020 به بهره برداري كامل برسد. با بهبود وضعيت اقتصادي روسيه و افزايش بودجه فضايي اين كشور ، دست اين كشور براي رقابت در فضا بازتر شده است. لازم است بدانيم دانشمندان و متخصصان فضايي روسيه از دانشمندان و متخصصان فضايي آمريكا بسيار بهتر و با علم تر هستند و تنها مشكل آنها(روس ها) نبود بودجه كافي است و اگر دولت مردان روسيه بتوانند وضعيت اقتصادي كشورشان را به حد مطلوبي برسانند در آينده روسيه به تنهايي بر فضا فرمانروايي خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتقاد شدید سرگي ايوانف از كشورهاي اروپايي - November 13, 2007 07:51 PM به گزارش روسیران و به نقل از روزنامه کامرسانت سرگي ايوانف معاون اول نخست وزير در ملاقات با نمايندگان تجارت خرد و متوسط روسيه برخي كشورهاي اروپايي توليد كننده تسليحات روسي را به راهزني در زمينه دارايي عقلاني متهم كرد. وي حين پاسخ به سئوال مربوط به توليد راهزنانه فرآورده‌هايي كه دارايي عقلاني آنها به روسيه تعلق دارد گفت «برخي اعضاي ناتو و اتحاديه اروپا هم ودكا و هم كلاشينكف روسي را به وقيح‌ترين شكل از طريق راهزنانه توليد مي‌كنند. ما به بالاترين سطح رسيده و مي‌گوييم: شما راهزن هستيد. ولي به قول معروف انگار نه انگار». منبع : روسيران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش تازه ای از فعالیت هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کرد که این شورا قرار است بر اساس آن و همچنین نظر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره گام بعدی در قبال ایران تصمیم بگیرد. بنابر این گزارش، ایران پیشرفت قابل توجهی در روشن ساختن طبیعت و گستره برنامه اتمی خود برای آژانس کرده اما همچنان باید در دادن اطلاعات بیشتر در این زمینه به آژانس فعال باشد. در گزارش آمده که ایران طبق برنامه و در چارچوب زمانی که از پیش تعیین شده بود به بازرسان آژانس امکانات کافی برای دسترسی به افراد دست اندرکار برنامه اتمی را داده و به پرسشها و ابهاماتی که در مورد این برنامه برای آژانس وجود داشت پاسخ گفته اما همچنان پرسشهای دیگری بدون پاسخ مانده است. در گزارش در عین حال اشاره شده که همکاری ایران با آژانس بیشتر منفعلانه بوده تا فعالانه. آژانس در گزارش خود تصریح کرده که ابهاماتش در مورد دستگاههای سانتریفوژ اورانیوم از نوع پی 1 و پی 2 برطرف شده اما هنوز نمی تواند با صراحت مشخص کند که آیا ایران به صورت مخفیانه به دنبال غنی سازی اورانیوم به منظور استفاده در سلاح هسته ای هست یا نه، چراکه ایران تنها اجازه دسترسی به تأسیسات اعلام شده هسته ای خود را به بازرسان آژانس داده است. از میان نظرات شما مسئله هسته ای ایران بهانه ای است برای سیاستمداران قدرتمند جهان برای تغییر وضعیتی که ایران در خاورمیانه دنبال می کند... شهاب از تهران شما هم نظر خود را بگویید پیش از آنکه گزارش آژانس تسلیم شورای امنیت شود، رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات این کشور گفته بودند که این گزارش مثبت و به نفع ایران تنظیم شده و مسئولان آژانس نیز طی هفته های گذشته که این گزارش در حال تهیه بود از همکاری ایران سخن می گفتند. اما آمریکا تأکید کرده که گزارش آژانس تنها در صورتی می تواند از صدور قطعنامه تازه ای برای تشدید تحریم ایران در شورای امنیت جلوگیری کند که ایران تا هنگام تسلیم این گزارش به شورای امنیت، به غنی سازی اورانیوم و کلیه فعالیتهای مرتبط با آن پایان دهد. این در حالی است که ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد و تصریح کرده که حاضر به دست کشیدن از حق خود در غنی سازی اورانیوم به منظور تولید سوخت اتمی نیست. در آستانه تسلیم گزارش آژانس به شورای امنیت، وزیرخارجه چین به تهران سفر و در بازگشت اعلام کرد به اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر اینکه این کشور به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست اعتماد دارد. روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد مخالفت خود را با تصویب قطعنامه تازه ای برای تشدید تحریم ایران ابراز کرده اند و این موضعگیری باعث شده است آمریکا، بریتانیا و فرانسه به عنوان سه عضو دائم دیگر این شورا به دنبال اعمال تحریم بیشتر بر ایران خارج از چارچوب شورای امنیت و از طریق اتحادیه اروپا باشند. اما تحریم ایران خارج از چارچوب شورای امنیت در میان دولتهای مهم اروپایی نیز مخالفانی دارد. BBCPersian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان لطفا اخبار مرتبط با انرژی هسته ای را در بخش " اخبار نظامی " ارسال نکنند و بجای آن دو بخش خبری دیگر استفاده کنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والا فقط ميدونم كه تحريم ها واسه ايران فرقي نميكنن اونقدر تحريم كنن كه خودشون خسته بشن ايران هركاري رو كه دوست داره بايد انجام بده الان هم دلش هواي ساخت سلاح هسته اي كرده اگه ميتونن جلوگيري كنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان هم دلش هواي ساخت سلاح هسته اي كرده اگه ميتونن جلوگيري كنن


بهتره در شرایط کنونی از چنین سخنانی اجتناب شود. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی باسلام متاسفم از اینکه در این برهه ی حساس همه در کشور ما فکر میکنند که این گزارش به نفع ماست! همانطور که تا به حال معلوم شده آجانس(ببخشید کلید مربوطه در کیبورد کار نمیکنه لذا مجبورم از حرف ج استفاده کنم)یکه از اهرمهای فشار و عامل دست دیپلماتیک استکبار است که در این گزارش پنجشنبه 24 آبان 86 به غرب اطمینان میدهد که مجموعه ی فشارها و تهدیدات و تحریمهای آنها بالاخره کارگر افتاده و ایران را وادار به همکاری در مسیر خواسته های آنان نموده است و این غرب را در بیشتر تحت فشار قرار دادن ایران و تداوم بخشیدن به روند تهدید و تحریم با شدت و حدت بیش از پیش ترغیب میکند و این حتی در واکنشهای اولیه پس از اعلم این گزارش از سوی رسانه ها از جانب آمریکا و.... کاملا" مشخص است که آنها از تاثیر تحریمها وتهدیدات خود با ارایه این گزارش خرسندند و آنها مسیر قبلی خود را قطعا" با جدیت بیشتری ادامه خواهند داد تا به هدف غایی خود که ممنوعیت ایران از داشتن تمام علوم و فناوریهای استراتجیک(ببخشید) و حتی فراتر از آن اگر بتوانند ما را محروم از حتی داشتن یک قبضه کلاشینکف کنند تا در موقع و فرصت مناسب کلا" ما را ساقط کنند. در عین حال با خواندن گزارش البرادعی به شورای امنیت و در اصل به آمریکا میتوان متوجه شد که آنها به دنبال این نیستند که ما را به سمت و سوی داشتن فناوری صلح آمیز هسته ای سوق دهند بلکه میخواهند بدانند که امکانات علمی و عملی و سرعت ما در فرآوری اورانیوم تا کجا وتا چه اندازه ایست تا در صورت طراحی وانجام برنامه ای برای حمله به ایران تحت هر بهانه ای فرصت لازمه برای دفاع و هر گونه استفاده ای از این تکنو لو جی(باز ببخشید) در این راستا را به ما ندهند . حال با توجه به مطالب مذکور مشخص میگردد که گزارش ذکر شده بیشتر از اینکه به نفع ما جلوه کند به نفع آمریکا و متحدانش شده است و آنها را دلگرم به ادامه روند قبلی میکند و بیانگر اینست که آنها تا اینجای کار پیروز این رویارویی بوده اند!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.