Recommended Posts

این پروژه جدید دشمن میتواند دو مفهوم داشته باشد،

- قبول ایران هسته ای و شکست از ایران هسته ای در روند دیپلماتیک

- دورخیزی بزرگ برای یک جهش شدید به سمت ایران!

این دومی خطرناک است. نباید غافل شد و حرکات دشمن را از روی شکست قلمداد کرد. احتمالا در نظر دارند با طرحی جدید و خطرناک به سمت ایران یورش برند که شاید یک بهانه دیگر مانند حقوق بشر و جنگ و ... شاید هم بعد از یکی دو سال که همه افکار عمومی آمریکا از ترس ایران بیرون آمدند یک نمایش شبیه انهدام برجهای دوقلو و حمله رسانه ای به ایران که این کشور در حال ساخت بمب اتم بود و این انفجار اتمی که دیدید کار ایران هست!

به فیلم The Some of All Fears نگاه کنید شبیه چنین سناریو ای هست.

به هر حال باید منتظر بود و دید چه میشود؟ :lol:


سعید جان یعنی شهرشونو با بمب اتم می ترکونن تا به ایران حمله کنن؟! icon_cheesygrin :| :| از اون حرفها نبود؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سعید جان یعنی شهرشونو با بمب اتم می ترکونن تا به ایران حمله کنن؟! از اون حرفها نبود؟!


حمله به برجهای دوقلو هم در تا قبل وقوع از اون حرفها بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیبری نبود و این یک دروغ تاریخی است. سرزمین اصلی آریائیان از ابتدا در همین منطقه خودمان بوده است، ایران ، قفقاز ، افغانستان ، عراق ... آریائیها از دهها هزار سال قبل همراه اقوام دیگر در سرزمینهایی که گفتم زندگی میکردند. بحث سر این موضوع مربوط به موضوع تاپیک نمیشود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرکز شنود جاسوسی انگلیس از طریق ردیابی و کنترل مکالمات تلفنی در ایران در تدوین گزارش اخیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا در خصوص موضوع هسته ای ایران ایفای نقش کرد.
عصر ایران- روزنامه گاردین در گزارشی از احتمال ایفای نقش انگلیس در تدوین گزارش اخیر شورای اطلاعات ملی آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع در واشنگتن نوشت: "ظاهرا بخشی از تغییر رویکرد آمریکا نسبت به ایران که در گزارش اخیر شورای اطلاعات ملی تجلی یافت حاصل یافته های مرکز جاسوسی انگلیس بوده است."

این منبع که نخواست نامش فاش شود ادعا کرد: "مرکز شنود جاسوسی انگلیس (GCHQ) از طریق ردیابی و کنترل مکالمات تلفنی در ایران در تدوین گزارش اخیر 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا در خصوص موضوع هسته ای ایران ایفای نقش کرد."

سازمان های جاسوسی آمریکا در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کردند: "ایران برنامه هسته ای نظامی خود را در سال 2003 متوقف کرده که این امر مغایر با برآورد قبلی آنها در سال 2005 بود که در آن با اطمینان از عزم ایران برای پیگیری ساخت سلاح اتمی خبر داده بودند."

در همین حال جرج بوش رییس جمهوری آمریکا اخیرا گفت: " تغییر در برآورد اطلاعات ملی بر پایه یک «کشف بزرگ» بوده است."

منابع دیپلماتیک و رسمی «چرخش» برآورد اطلاعاتی آمریکا را برپایه اطلاعات فردی عنوان کرده اند در حالی که ردیابی مکالمات ایرانی ها نیز به عنوان یک فاکتور دخیل در این مساله شناخته شده است.

به رغم ارزیابی جدید اطلاعاتی، بوش همچنان ایران را به عنوان یک تهدید دانسته و گفته است: "تهران باید بین مذاکره یا انزوا یک گزینه را انتخاب کند."

رییس جمهور آمریکا روز گذشته گفت: "کاندولیزا رایس – وزیر خارجه – برای مذاکره درباره دور سوم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران با طرف های انگلیسی و فرانسوی در تماس است."

این در حالی است که "تونی فراتو"، یک سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به خاطر لفاظی های ماه گذشته بوش نسبت به ایران با وجود اطلاع وی از گزارش شورای اطلاعات ملی آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

وی با رد این موضوع که بوش در ماه اوت از گزارش "مایک مک کونل"، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اطلاع یافته ادعا کرد: "رییس جمهور تنها چهارشنبه گذشته از ارزیابی نهایی اداره اطلاعات ملی آگاه شد."

به نوشته گاردین اکنون این فرضیه مطرح است که جامعه اطلاعاتی امریکا ارزیابی اخیر خود را با هدف ممانعت از صدور دستور حمله نظامی بوش و دیک چنی، معاون رییس جمهور به ایران منتشر کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من اتفاقاتی که تا الان افتاده از جمله همین گزارش همچین بی ربط نیستند

یعنی چه اتفاقاتی؟

چیزی که جالب در موضع گیری ایران است.عدم موضع گرفتن محکم و قاطع ایران در قبال این جمله که«ایران از سال2003 فعالیت نظامی هسته ای خود را متوقف کرده است»که در واقعه نوعی اعتراف به اینکه«ایران تا قبل از 2003 برنامه نظامی هسته ای داشته است»و این یعنی یک راه برای آمریکا در آینده که به بهانه از سرگیری مجدد برنامه هسته ای نظامی دوباره .......جالب تر اینکه از طریق خبرهایی که از تلویزیون پخش شد فقط روسیه به این جمله واکنش داده. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بوش زیاد نگران نباشه .چون موساد کار و واسش سرو سامون میده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول:بحث دوستان در مورد اینکه ایران در زمان شاه پیشرفته بوده یا نه بیشتر شبیه بحث طرفداران فست فود(fast food) در رستورانها و طرفداران غذای خانگی است .حالا به نظر شما حق با کیه؟

آقا سعید بهرحال تعدادی(نه همه اش)از صنایع ما به جا مانده از رژیم پهلوی است صرف نظر از اینکه کی و برای چی و چگونه ساخته است. و ما داریم استفاده می کنیم.به قول خودتان«عدو شود سبب خیر».البته این با این حرف شما موافقم که ما تکنولوژی ساخت را نداشتیم که فراتر از اون اصلاً توانایی تعمیرات هم نداشتیم
msh

نوشته بود: الان دنيا دنبال کارگر چينی ميگرده که مثل روبات بگه چشم

حال ووضع صنایع ما هم قبل از انقلاب دقیقاً مانند همین جمله ای بود که شما گفتید.

راستی اون تمدن شرق و غرب هم چيز جالبی نکتش هم اين بود که به تمام دنيا رسيد جز ايران که وسطشون موند.

صدای قدمهاش داره میاد.اگر بتونیم یه چندتا مشکل اصلی رو از سر راهمون برداریم.(بیشتر هم از نوع فرهنگی است)ایران داره بعد ازنزدیک 700.800سال دوباره داره از زیر خرابی ها قد راست می کنه.
AMIRTOMCAT

: مون قدر بده كه نشستن رپيس جمهور اسلامي ايران زير لوگوي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج عربي!

صحیح آن كشورهاي عربي عضو شوراي همكاري خليج .
راسیتش من هم مثل شما فکر می کردم.تا اینکه تو همین سایت های خبری(فکر کنم تابناک)خوندم که کلمه العریبة صفت برای «دول»(کشورها) است و صفت خلیج نیست.
با این وجود به هر حال خلیج فارس همیشه فارس است.حالا هر که می خواهد زیرآن لوگو بینشیند.

ميدوني كه رپيس يكي از قواي سه گانه ما عراقيه

اولاً که زیاد به این دروغها توجهی نکنید.دوماً به نظر من که اشکالی ندارد
سوماً: (به طور کلی)به نظر من باید کسانی که ادعای انتظار یرای حکومت جهانی را دارند. سطح فکرشون را باید از سطح قومی،استانی وکشوری وحتی امت اسلامی فراتر ببرند ودیگر تو قید وبند این جور مسایل نباشند به عبارت بهتر منتظرین حکومت جهانی باید جهانی فکر کنند.چون حاکم این حکومت جهانی فکر می کند.

عراقیها اکثرا ایرانی و آریایی هستند. نام عراق که اصل آن ایراک هست به معنی سرزمین ایرانیان میباشد

بهر حال یا کتاب های تاریخ ما بد نوشته شده است یا کتاب های اونا.
منبع چیزی دارید؟(از باب مخالفت نیست من باب اطلاعات عمومی)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بهر حال یا کتاب های تاریخ ما بد نوشته شده است یا کتاب های اونا.
منبع چیزی دارید؟(از باب مخالفت نیست من باب اطلاعات عمومی)


این موضوع رو در اکثر کتب تاریخی ذکر کرده اند. نگاهی به این موضوع که حتی پایتخت شاهان ایرانی در عراق بود و بسیاری از شیعیان کنونی عراق زبان فارسی بلدند بیانگر این مدعاست. اسم کتاب یادم نمیاد ولی تو هر کتاب تاریخ باید این موضوع باشد. icon_cheesygrin

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي من موقع اجلاس اخبارشو از الجزيره نگاه مي كردم يه لوگوي گرد دارن كه پرچم هاي كشورهاي عضو روش هست و دورش نوشته كشورهاي عربي عضو شوراي همكاري خليج عربي!!! كلا تو تمام كشورهاي عربي از پسوند عربي براي اين خليج استفاده مي كنن كه اينم بر مگرده به تفكرات پان عربيسم در زمان جمال عبدالناصر در مصر درسته خليج فارس هميشه فارسه ولي اين دليل نميشه رپيس جمهور ما زير اون لوگو بشينه يادمه زماني كه هاشمي رفسنجاني رپيس جمهور بود تو يه مصاحبه مطبوعاتي وقتي يه خبرنگار عرب تو سوالش از كلمه خليج عربي!!استفاده كرد هاشمي جوابشو نداد و بهش گفت:من نميدونم اين خليجي كه شما راجبش سوال مي كنيد كجاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[/quote]بايد يه نگاه به تاريخ شروع فعاليت صتايع بزرگ ايران بياندازيد
صنايع اتومبيل سازي
ذوب اهن
صنايع فولاد
صنايع الومينيوم
صنايع مس
ماشين سازي تبريز
صنايع روي
پالايشگاهها
صنايع نفت
صنايع بزرگ نساجي.........
اينها همه صنايع مادري هستند كه تو اون 25 سال استارت خوردن [/quote]

در بخش صنعت، كشوري كه قبل از انقلاب تقريبا تمام كالاهاي صنعتي خود را از خارج وارد ميكرده و معدود كالاهاي ساخت داخلش نيز عموما از كيفيت و مرغوبيت پاييني برخوردار بوده، هم اكنون در بسياري از زمينه ها به توليدكننده تبديل شده و توليداتش نيز در بسياري از موارد، از جهت كيفيت و استاندارد، قابل رقابت با مشابه خارجي ميباشد و در برخي از صنايع- همچون صنايع ساختماني- سالهاست كه به مرز خودكفايي رسيده است.
جمهوري اسلامي وارث صنعتي است كه ميزان وابستگي آن به خارج بسيار زياد بوده به همين سبب، صنايع كشور پس از انقلاب، به دليل محاصره اقتصادي و تامين نشدن مواد اوليه و واسطه اي، دچار ركود شديد شد. از سوي ديگر، صاحبان و مالكان اين صنايع كه آنها را با استفاده از اعتبارات بانكي تاسيس كرده بودند، از كشور گريختند.
دولت توانست پس از انقلاب در زمينه كاهش وابستگي شديد به مواد اوليه وارداتي، كالاهاي سرمايهاي خارجي، تخصصهاي فني و اطلاعات و دانش فني خارجي- كه تهديدي براي صنعت به شمار ميرود- اقدامات در خور توجهي انجام دهد. به همين علت پس از انقلاب اسلامي، ظرفيتهاي وسيعي در كشور پديد آمد و توليد مواد اوليه، ايجاد صنايع تبديلي، صنايع تكميلي و پر كردن حلقههاي مفقوده صنعت جدي گرفته و گامهاي بلندي در اين راه برداشته شد. تقويت و گسترش صنايع پتروشيمي را ميتوان در همين ارتباط ارزيابي كرد. ميزان توليدات پتروشيمي كشور كه در سال 1357 حداكثر 7/4 ميليون تن بوده در سال 1381 به 5/12 ميليون تن افزايش يافته است.
امروزه ايران در عرصه صنايع موشكي و مخابراتي به درجهاي از پيشرفت رسيده كه به توان ساخت ماهواره دست يافته و وارد باشگاه چند كشور محدود پرتاب كننده ماهواره گرديده است. اين موفقيت در حالي به دست آمده كه ما در زمينه محصولاتي كه قابليت استفاده در صنايع موشكي و الكترونيك نظامي دارند، در تحريم به سر مي بريم تا جايي كه حتي در برخي مواقع از يا چيپ ساده الكترونيكي به ما ممانعت به عمل ميآيد.
در زمينه سدسازي امروزه در بين 3 كشور برتر دنيا قرار داريم؛ به طوري كه پس از پيروزي انقلاب حدود 130 سد ساخته شده و يا در حال ساخت است. در صنايع كشاورزي، هماكنون، تراكتورهاي ساخت ايران به بيش از 30 كشور جهان صادر ميشود.
در صنايع نفت و گاز، پروژه صددرصد ايراني فاز يك منطقه عسلويه به عنوان بزرگترين پروژه نفت و گاز كشور در آبان 83 به بهره برداري رسيد كه با بهره برداري فازهاي ديگر آن سالانه حدود يك ميليارد دلار درآمد نصيب كشور خواهد كرد.


دوستان گرامي اي كه ديد مثبتي نسبت به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ندارند به تاژيك زير مراجعه كنند شايد كه در تصورشان نسبت به انقلاب تغييري به وجود آيد


دستاوردهاي انقلاب اسلامي(مقايسه قبل و بعد از انقلاب)


Web Page Name

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در برخي مواقع از يا چيپ ساده الكترونيكي به ما ممانعت به عمل ميآيد


این مورد رو خود شخصا تجربه کرده ام! حدود 8 9 سال قبل بود دنبال ساخت یه هواپیمای کوچک مدل بودم. icon_cheesygrin برای فرستنده و گیرنده الکترونیکی بعد از مطالعه کتب مختلف بالاخره از یه کتاب خارجی متعلق به اواخر دهه 1980 به نقشه لازم دست یافتم. تقریبا همه سیستم رو مونتاژ کردم که چیزی بجز مقاومت و ترانزیستور ... نبود اما یه هسته مرکزی داشت که یه IC مخصوص بود! هر چی گشتم پیدا نشد! به دوستان گفتم تو تهران جستجو کنن باز پیدا نشد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مطبوعات بر گزارش اداره امنیت ملی آمریکا متمرکز شده اند که روز دوشنبه منتشر شده و در آن نتیجه گیری شده بود که جمهوری اسلامی کار ساخت سلاح هسته ای را چهار سال قبل متوقف کرده است.

روزنامه انگلیسی The Guardian می نویسد که "جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود که تصمیم به تغییر ارزیابی ها درباره ایران، مرتبط با "کشفی مهم" است. منابعی در محافل دیپلماتیک آمریکا اطلاع دادند که منبع اصلی اطلاعات جدید، اطلاعاتی هستند که از برخی افراد (احتمالاً از یک فراری مهم) بدست آمده اند، اما در این میان گوش دادن به مذاکرات تلفنی نقش مهمی را ایفا کرد. طبق این اطلاعات، مامورین امنیتی آمریکا مشغول بررسی این بودند که آیا شرکت کنندگان در مذاکرات صادقانه صحبت می کردند و یا می دانستند که به مکالمات آنان گوش داده می شود و عمداً اخباری نادرست می دادند. در ضمن، بوش در سخنان روز گذشته خود باری دیگر تاکید کرد که ایران علیرغم اطلاعات جدید، همچنان بعنوان یک تهدید تلقی می شود و تهران باید بین مذاکره و طرد شدن یکی را انتخاب کند.

روزنامه اسپانیایی El Pais چنین تفسیر کرد که "خبرچین دوبار خطا نمی کند". گزارش جاسوسی آمریکا درباره ایران، ضربه دیگری برای بوش است. شاید، این سازمان قصد داشته اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند، پس از آنکه پنج سال پیش درباره وجود سلاح کشتار جمعی در عراق گزارش داد که دلیلی برای حمله به عراق شد، در صورتیکه چنین سلاحی در این کشور وجود نداشت. نتایج گزارش جاسوسی آمریکا در رابطه با ایران، برای بازنگری در ارزیابی های بین المللی از اوضاع در ایران کافی است. در درجه اول، این موفقیت دیگری برای آژانس بین المللی انرژی اتمی است. همچنین این گزارش کار روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد را تسهیل می کند که از حق وتو برخوردارند و از سوی واشنگتن مورد فشار قرار گرفته اند. آمریکا سعی دارد این دو کشور را به حمایت از تحریمات جدید علیه ایران متقاعد کند. اما مهم این است که احتمال حمله آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران که در این گزارش غیر نظامی نامیده شده اند، به آینده موکول می شود.

روزنامه آلمانی Der Spiegel می نویسد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه می تواند از ناکامی دشمن شاد شود: مامورین امنیتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که ایران در حال حاضر روی برنامه ساخت سلاح هسته ای کار نمی کند. این مطابق اطلاعات سازمان جاسوسی خارجی روسیه نیز هست که خود پوتین نیز زمانی در آن فعالیت می کرد. در رابطه با برنامه هسته ای ایران، مسکو پایبند به موضعی عملگرایانه است: ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را تا زمانی دارد که با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می کند، و تحریم و یا تهدیدات نظامی غیر سازنده هستند.

روزنامه ایتالیایی La Republica نیز خاطر نشان می کند که برای روسیه و چین، این گزارش تاکیدی بر این بود که خط مشی آنان تا چه حد درست بود. این روزنامه می نویسد که دیگر سناریوی فاجعه آمیز بمب هسته ای ایران و یا بمباران ایران، وجود ندارد و بدین ترتیب فاجعه، حداقل برای مدتی، لغو می شود.

اما The Daily Telegraph اطلاع می دهد که اسرائیل با این موافق نیست. "رون پروزور" که بتازگی سفیر اسرائیل در انگلستان شده و یکی از کارشناسان مشهور اسرائیل در رابطه با برنامه هسته ای ایران است، می گوید که تهران توان غنی سازی اورانیوم به میزان کافی را دارد که تا سال 2009 بمبی اتمی بسازد.

خبرگزاری «نووستی» روسیه، 15 آذر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل تازه شروع شد! یعنی اینکه دکترین قبلی غرب شکست خورد و تمام شد و الان باید با دکترین جدید آنها که به زودی معلوم میشود چیست؟ مقابله کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام آنها تنها موفق به جذب شش مقام برجسته ايران شده‌‌اند كه هيچ كدام از آنان نيز در مقامي نبوده‌اند كه اطلاعات پيشرفته و ارزشمندي را درباره برنامه اتمي ايران در اختيارشان قرار دهند.هيچ كدام از كساني كه پيشنهاد آمريكا را پذيرفتند، نقشي اساسي در برنامه اتمي ايران نداشته و اطلاعات ارزشمندي از اين موضوع نمي‌دانستند. هويت اين افراد هم به شدت محرمانه نگه داشته شده... پس از انتشار گزارش 16 نهاد امنيتي ـ اطلاعاتي آمريكا درخصوص برنامه هسته‌اي ايران، اطلاعات به دست آمده، حاكي از آن است كه اين دستگاه‌ها در جذب ايرانيان براي كسب اطلاعات هسته‌اي از آنان، چندان توفيقي نداشته‌اند و بيشتر اطلاعات مورد نظر خود را از طريق شنود ماهواره‌اي تلفن به دست آورده‌اند. به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از «لوس‌آنجلس تايمز»، مقامات اطلاعاتي كنوني و سابق آمريكا كه به عمليات‌هاي «سيا» آشنايي دارند، اعلام كردند: اين سازمان، سال 2005 برنامه‌اي سري را براي اختلال در برنامه سلاح‌هاي اتمي ايران به اجرا درآورده بود كه موضوع آن، ترغيب مقامات كليدي ايراني به پناهنده شدن به آمريكا بوده كه چند تن از اين افراد را نيز متقاعد به اين كار كرده‌اند. اين برنامه كه تا پيش از اين فاش نشده بود، بخشي از فشارهاي اطلاعاتي عليه ايران بوده كه دستور آن دو سال پيش از كاخ سفيد صادر شده بود. همچنين اطلاعات به دست آمده از اين طريق، بخش مهمي از گزارش اخير سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا را در مورد توقف برنامه سلاح‌هاي هسته‌اي ايران در سال 2003 شامل مي‌شده است. در اين باره، مقامات اعلام نكرده‌اند كه چه مقدار از اين اطلاعات از اين افراد به دست آمده است، هرچند تلاش‌هاي «سيا» براي فراري دادن اين افراد از ايران براي دستيابي به اطلاعات بوده، اما هدف ديگري نيز داشته كه همان اختلال در توانايي‌هاي اتمي ايران با گلچين كردن دانشمندان، مهره‌هاي نظامي و ديگر پرسنل چرخه اتمي اين كشور بوده است. بنا بر اين گزارش، از زمان جنگ سرد، ترغيب دانشمندان و مهره‌هاي نظامي براي رفتن به آمريكا، يكي از اهداف آمريكا بوده است، اما مقامات آمريكايي اعلام كرده‌اند كه اين برنامه‌ها، براي انحلال كامل برنامه اتمي ايران نبوده، چراكه آنها بر اين باورند كه اين برنامه هنوز نوپاست و نمي‌شود آن را مختل كرد. اين مقامات همچنين اعلام كردند: اين برنامه موفقيت‌هاي كمي داشته است، به گونه‌اي كه تنها موفق به جذب شش مقام برجسته ايران شده‌‌اند كه هيچ كدام از آنان نيز در مقامي نبوده‌اند كه اطلاعات پيشرفته و ارزشمندي را درباره برنامه اتمي ايران در اختيارشان قرار دهند. تلاش‌هاي «سيا» نشان‌دهنده شتاب دولت آمريكا در توقف برنامه اتمي ايران و نيز اهميت فاكتورهاي انساني در جبران خلأ اطلاعاتي تكنولوژي پيشرفته مانند شنودهاي ماهواره‌اي و الكترونيكي است. مقاماتي كه اين برنامه را فاش كردند، به علت اهميت و حساسيت آن، نخواستند نامشان فاش شود. در اين باره، يكي از مقامات گفت: كاخ سفيد به اين اميد اين تلاش‌ها را انجام داد كه شواهد متقني از پيشرفت‌هاي ايران براي دستيابي به بمب اتم جمع‌آوري كند و حتي فكر اين را هم نمي‌كردند با اطلاعاتي درباره توقف برنامه سلاح‌هاي اتمي ايران روبه‌رو شوند. تصميم كاخ سفيد براي جمع‌آوري اطلاعات از ايران در سال 2005، چرخشي نسبت به موضع پيشين كاخ سفيد در اين باره پس از روي كار آمدن بوش بود. در اواخر دولت كلينتون، يك كارگروه بزرگ براي كار درباره ايران به وجود‌ آمد كه شمار آن با هدف تمركز بر ديگر مسائل توسط بوش، به شدت كاهش يافت. يكي از مقامات سابق سيا در اين باره مي‌گويد: با آمدن بوش، تمركز اصلي روي عراق قرار گرفت، اما تلاش‌ها درباره ايران متوقف نشد و در سازمان‌ها و نهادهاي متفادت ادامه يافت، تا اين‌كه سرانجام، طرح ترغيب مهره‌هاي ايراني به خارج شدن از ايران در زمان «پورتر گاس»، رئيس سيا در دستور كار قرار گرفت. به اين ترتيب كه سيا ليستي از اهداف اين طرح را تهيه كرد كه در صورت خارج كردن آنها از اين برنامه، مي‌توانست تأثير بسياري در پيشرفت برنامه اتمي ايران داشته باشد. امتيازات اين افراد نيز بسيار مهم بود، به گونه‌اي كه اقامت دايم در كشوري ديگر و حمايت مالي هميشگي، جزو اين امتيازات بود.در مدت دو سال اجراي اين برنامه، تمركز بر مقامات متوسط و رده بالاي برنامه اتمي ايران بود، اما هيچ كدام از كساني كه پيشنهاد آمريكا را پذيرفتند، نقشي اساسي در برنامه اتمي ايران نداشته و اطلاعات ارزشمندي از اين موضوع نمي‌دانستند. هويت اين افراد به شدت محرمانه نگه داشته شده بود؛ هرچند گمانه‌زني‌هايي درباره نقش سيا در پناهندگي احتمالي عليرضا عسكري، وزير دفاع سابق ايران در فوريه گذشته و در جريان سفري به تركيه موجود است. وي اطلاعات خوبي از سلاح‌هاي كنوانسيوني ايران، سايت‌هاي مهم نظامي و به ويژه حزب‌الله داشت، اما در برنامه اتمي ايران نقشي نداشت و زماني هم كه كنگره آمريكا بر سيا فشار آورد كه در اين باره توضيح دهد، آنها هرگونه ايفاي نقش در ناپديد شدن اين ژنرال ايراني را تكذيب كردند. اين گزارش مي‌افزايد: مقامات اطلاعاتي آمريكا، جزييات مكان كنوني اين افراد و روش‌هاي دستيابي به آنها را فاش نكردند، اما اعلام نمودند كه برقراري ارتباط با آنها مستقيم توسط سيا نبوده و با قرار دادن واسطه‌هايي در داخل ايران انجام شده است. برقراري ارتباط با هر كدام از اين افراد، با طرح‌ريزي دقيق و تصويب قبلي سيا انجام مي‌شده و افرادي كه ايران را در نتيجه اين طرح ترك كردند، از سوي سيا يا سازمان‌هاي اطلاعاتي متحد آمريكا در مناطق گوناگون، اسكان داده شده‌اند. گفتني است، طرح سيا پس از بحث‌هاي زياد بين كاخ سفيد و اين سازمان درباره گستردگي آن، عملي شد و شوراي امنيت ملي آمريكا، بر اين باور بود كه اين طرح بايد تا جاي ممكن گسترش يابد و در محافل ايراني هم مطرح شود، اما مقامات سيا مصر بودند كه اين برنامه، محدود نگه داشته شود و براي جلوگيري از جلب توجه سازمان‌هاي اطلاعاتي ايران، تنها محود به افرادي خاص باشد. يكي از مقامات اطلاعاتي آمريكا كه در تهيه گزارش اخير نيز مشاركت داشته است، ايران را يكي از سخت‌ترين اهداف در فعاليت‌هاي اطلاعاتي عنوان كرد. سيا از پس از انقلاب ايران و قطع روابط ديپلماتيك با اين كشور، با بيرون آوردن پرسنل سفارت خود كه عده‌اي از مقامات سيا هم در آنجا تحت پوشش ديپلماتيك حضور داشتند، حدود دو دهه از راه دور، ايران را تحت كنترل داشت و سپس به جذب نيروهايي در اروپا و ديگر نقاطي پرداخت كه مسافران ايراني بسياري در آنجا حضور داشتند. اما اين تلاشها هم با شكست روبه‌رو بود و در سال 1989 سرويس‌هاي اطلاعاتي ايران، شبكه‌اي از اين نيروها را در ايران متلاشي كردند كه از سوي يك مقر سيا در آلمان به نام «تفران» هدايت مي‌شد؛ مخفف تهران فرانكفورت. پس از فروپاشي اين شبكه، بيشتر اطلاعات آن به لس‌آنجلس منتقل شد كه داراي حجم گسترده‌اي از ايرانيان مقيم آمريكاست. منبع: تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.