Recommended Posts

اتحادیه اروپا اکنون تصمیم گرفته است که بانک های تحریم شده ایرانی را از دسترسی به خدمات سویفت منع کند، اقدامی که انتظار می رود به طور بسیار محسوسی دسترسی ایران به مبادلات مالی بین المللی و همچنین درآمد نفتی را کاهش دهد. دیپلماسی ایرانی : چندی پیش در خبرها موضوع تحت فشار قرار گرفتن سازمان سویفت( جامعه جهانی مخابرات مالی بین بانکی) به منظور خودداری از ارائه خدمات به بانک های ایران در رسانه ها انعکاس یافت. گزارش ها حاکی از آن بود که آمریکا و اروپا قصد دارند سویفت را که مقر آن در بلژیک است ترغیب کنند تا خدمات مخابراتی در زمینه نقل و انتقال های مالی را برای بانک های ایرانی ارائه نکند.

اما روز چهارشنبه، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عالی رتبه آمریکایی و اروپایی گزارش داد که اتحادیه اروپا اکنون تصمیم گرفته است که بانک های تحریم شده ایرانی را از دسترسی به خدمات سویفت منع کند، اقدامی که انتظار می رود به طور بسیار محسوسی دسترسی ایران به مبادلات مالی بین المللی و همچنین درآمد نفتی را کاهش دهد.

این در حالی است که همه بانک های بزرگ جهان از سیستم خدمات مالی سویفت برای نقل و انتقال های مالی استفاده می کنند. اما مقامات آمریکایی و اروپایی ادعا می کنند که ایران از این سیستم برای دور زدن تحریم ها استفاده می کند.

به همین منظور سنا و کنگره آمریکا سویفت را تهدید کرده است که در صورت ارائه خدمات به موسسه ها و بانک های مشکوک ایرانی، مجازات خواهد شد. از سوی دیگر قوانین رسمی اتحادیه اروپا در مورد روابط سویفت با ایران نیز در اواخر فوریه یا اوایل مارس اجرا خواهد شد و انتظار می رود که هیات مدیره سویفت نیز از این مقررات پیروی کند. یک مقام اروپایی در این زمینه اظهار داشت که این یک قرار داد انجام شده است و انتظار می رود تا پایان فوریه یا اوایل مارس به تایید برسد.

این در حالی است که سویفت در هفته های اخیر شماری از وکلای خود را به واشینگتن فرستاده تا در مورد قوانین آمریکا در مورد ایران مذاکره کنند و دیوید کهن، دستیار خزانه داری آمریکا در مورد تحریم ایران نیز اخیرا به بروکسل سفر کرده تا مساله سویفت را بررسی کرده است.

همچنین اوایل ماه جاری سویفت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با آمریکا و اروپا در خصوص دستیابی به یک چارچوب قانونی برای حل موضوع ایران همکاری می کند. اما طبق آمار منتشر شده از سوی سویفت شماری از بانک های بزرگ ایرانی که تحت تحریم های آمریکا و اروپا قرار دارند مانند بانک سپه، صادرات و ملت، از سیستم های ارائه شده از سوی سویفت استفاده می کنند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا در قوانین جدید اتحادیه اروپا، دسترسی بانک مرکزی جمهوری اسلامی به سویفت نیز قطع خواهد شد یا خیر چرا که در این صورت ایران به طور کلی از سیستم بانکداری جهانی خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم آمریکا و اروپا برای قطع دسترسی ایران به خدمات سویفت می تواند شریان حیاتی سیستم پولی ایران را مسدود کند. اما به هر ترتیب این اقدام نیز ریسک های خود را به همراه خواهد داشت. استفاده از سیستم سویفت برای فروش نفت ایران ضروری است و در صورت قطع این سیستم برای ایران، پیامد های جدی برای اقتصاد جمهوری اسلامی ایجاد خواهد شد.

از سوی دیگر آمریکا با تحت فشار قرار دادن سویفت به منظور قطع همکاری با ایران، زمان می خرند تا اسرائیل را راضی کنند در بهار آینده اقدام پیشگیرانه علیه تاسیسات هسته ای ایران به عمل نیاورد. همچنین پرهیز سویفت از خدمات دهی به ایران یک نتیجه دیگر هم به همراه دارد و آن مشخص شدن بیش از پیش تاثیر تحریم ها بر ایران است.

اما این اقدام می تواند افزایش بهای نفت را به همراه داشته باشد.برخی از تحلیلگران این نکته را خاطرنشان می کنند که ایالات متحده نمی تواند طبق قوانین بین الملل، به سویفت دستور دهد به ایران خدمات ارائه ندهد اما در مقابل هیات مدیره سویفت، اهرم فشار در اختیار دارد و می تواند آنها را مجازات کند. از سوی دیگر از آنجایی که انتظار می رود اتحادیه اروپا به زودی علیه سویفت و روابطش با ایران اقدام کند، نمایندگان سویفت قصد دارند در هفته جاری با مقامات اتحادیه اروپا ملاقات کنند. دستور کار این ملاقات این است که اروپا از سویفت می خواهد دست کم بانک های تحریم شده ایرانی را از سیستم ارائه خدمات خود حذف کند.

این در حالی است که گفته می شود بیش از 40 بانک ایرانی از خدمات سویفت استفاده می کنند و قطع دسترسی به این سیستم بسیار آسیب رسان خواهد بود.


http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/58/bodyView/1897998/اتحادیه.اروپا.وارد.عمل.می.شود.html

------------------------------------------------------
اقا اگر این کار را کنند فکر کنم دیگه رسما تنگه هرمز نه به صورت هوشمند بلکه کلی ببندیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا بخیر کنه

این اروپایی ها بدجوری شمشیرو از رو بستن.

اگر این اتفاق بیوفته به نظر من کم از تحریم نفت نیست .باید دید واکنش مسئولان چیه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب چاره اش اينه که ما با ونزويلا يک بانک مشترک ايجاد کرديم که باهاش تحريم بانک مرکزى رو دور ميزنيم در سفر اخير رييس جمهور به ونزويلا يکى از اصليترين محورها همين بانک مشترک بوده :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما خیلی وقته برای مبادلات غیر رسمیمون از سویفت استفاده نمی کنیم
چون مسیر های دور زدن تحریم رو به دشمنان نشون می داد
قبل از این هم دشمن روی پرداخت های از ایران حساس بود و اونا رو بررسی می کرد
چرا بیشتر ال سی های واردات ایران از کشور فسقلیه امارات هست؟!
و سنگاپور و هنگ کنگ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط 40 بانک و موسسه مالی ایران سویفت ‌کد دارند. اما بیش از 92 درصد تجارت خارجی ایران توسط همین 40 نهاد مالی انجام می‌شود.

فارس: سازمان جهانی انتقالات بین بانکی «سویفت» در واکنش به فشارهای آمریکا اعلام کرد آماده است همزمان با عملی شدن تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران همکاری خود با این کشور را متوقف کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی، سازمان جهانی انتقالات بین بانکی مستقر در سوییس در اطلاعیه‌ای افزود سویفت آماده است تا به محض اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران اجرا شد خدمات خود را دیگر به نهادهای مالی ایرانی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند ارائه ندهد.

آمریکا فشار زیادی را به این نهاد مالی وارد آورده است تا از همکاری با ایران خودداری کند.

اتحادیه اروپا در هفته پایانی ژانویه اعلام کرد در چارچوب افزایش فشارها بر ایران تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند که اعمال محدودیت در تبادلات مالی با بانک مرکزی ایران از جمله این تحریم‌ها است.

این در حالی است که تقریبا تمام بانک‌های دنیا برای معاملات خود از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. سویفت ارائه‌ دهنده خدمات به موسسه‌های مالی نیز هست و بیشتر مشتریان این نهاد از شبکه سویفت‌ نت و کدهای شناسه بانکی ایزو استفاده می‌کنند. این کدها تحت عنوان سویفت‌ کد شناخته می‌شوند. انتقال هر گونه ارز در مبادلات بانکی با ارائه شماره حساب بانکی نام بانک و سویفت‌کد بانک مورد نظر امکان پذیر است و بدون سویفت‌کد امکان انتقال هر گونه ارز بین‌المللی در شبکه بانکی جهان غیرممکن است.

در عین حال فقط 40 بانک و موسسه مالی ایران سویفت ‌کد دارند. اما بیش از 92 درصد تجارت خارجی ایران توسط همین 40 نهاد مالی انجام می‌شود.

در اطلاعیه سویفت آمده است تصمیم این سازمان برای قطع ارائه خدمات به نهادهای مالی تحت تحریم ایران به دنبال مشورت گسترده با هیات مدیره و نیز گفتگو با مقامات نهادهای ناظر مربوط اتخاذ شده است. این سازمان اعلام کرد بانکهای مرکزی عضو خود در سراسر جهان از جمله بانک مرکزی آمریکا، بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا را از این تصمیم خود مطلع کرده است.

سویفت که متشکل از بیش از 9 هزار موسسه مالی است به عنوان مجرای نقل و انتقالات بین بانکی در سراسر جهان عمل می‌کند.

http://www.asriran.com/fa/news/201695/سویفت-آماده-تحریم-ایران-هستیم

---------------------------------------------------------------------------------------------------
دوستان به نظرتان اگر همچین اتفاقی بیفتد واکنش ما چه خواهد بود؟؟
به نظر من خوب اگر نتوانیم پولمان را بگیریم هم در چاه های نفت را تخته می کنیم هم تنگه هرمز را می بندیم.
ظاهرا ما هرچی خودمان را از جنگ دور می کنیم باز جنگ به ما نزدیک می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احسنت. اگه اينم بشه كه ديگه كمپلت مبادلات ماليمون با خارج از كشور فلجه و قطعه. خدا بخير كنه. به نظر من خط قرمز تحريم همين كار بود. كه متاسفانه انجام شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نامردها حلقه محاصره را دارند تنگ تر می کنند icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز توصیه میکنم از سایت عصر ایران خبر نزارید. نحوه نگارش خبر ها تو این سایت با سایت بی بی سی فارسی تفاوت چندانی نداره . مطالب رو طوری میزارند که مخاطب فکر کنه الانه که کشور سقوط کنه! مشکلات رو بیش از اندازه بزگنمایی میکنه و راه حل ها و دستاوردها رو کوچیک میشمره یا اصلآ نادیده میگره. این رو میگم چون تو این دو سه سال گذشته بصورت تجربی واسم ثابت شده...

در ضمن دوست عزیز شما قبلآ تاپیکی با همین مضمون زدید. بهتر نبود واسه تجمیع منابع و نظرات این خبر رو هم در ادامه تاپیک قبلی می آوردید؟


http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20683&highlight= icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب Royal_falcon این حرف شما درست نیست . به نظر شما خبر عصر ایران در مورد سویفت دروغ هست؟؟ بابا دست بردارید به جای اینکه صورت مسئله را پاک کنید راه حل بدید.
اینم اعلام این خبر توسط فارس:
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13901128000820
فکر کنم با این تفکر شما بخواهیم پیش برویم خبرگزاری فارس هم دارد شرایط را بحرانی جلوه می دهد.
اگر سوفیت همچین کاری را انجام بدهد مطمئن باشید که مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با قطع این امکان قیمت دلار بویژه بعد از انتخابات به شدت بالا می رود
و خرید های ممکن تنها با کسانی که نفت می خرند ممکن می شود
به هر حال هزینه های خرید از خارج بالا می رود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا همه دنیا دارن ظلم میکنن در حق ایران.خدا ازشون نگذره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه سوال دارم این دفعه دیگه موضوع سر تحریم 20 درصد نفت ایران نیست. سر جلوگیری از هرگونه مبادله ی تجاری با ایرانه (از جمله کل نفت). این باعث نمیشه قیمت نفت بره رو 200 دلار؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نبايد كار به اينجا برسه چون براي ما ديگه راه هاي فرعي رو هم تا حد زيادي مي بنده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هیچ وجه امکان تحریم کامل نفتی و تجاری ایران وجود ندارد مگر اینکه باید منتظر یه جنگ تمام عیار باشیم... اگه این کشورهای های عربی خیانت نمی کردند و وابسطه نبودند با نفت می تونستیم کل اروپا و امریکا رو فلج کنیم... حیف و صد حیف که سران اعراب واقعا احمق اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودشون می دونن تحریم چاره کار نیست باید دید تو یک سال آینده کار به کجا می کشه.
مثلا سال2012 :!:
راستی پوتیناتون رو واکس زدید!!!! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.