Recommended Posts

خبرگزاری رویترز در تحلیلی به موقعیت ایران در شهرهای جنوبی و مناطق شیعه نشین عراق به ویژه نجف پرداخته است و به طور تلویحی از آنچه که گسترش روز افزون نفوذ ایران در عراق خوانده است ابراز نگرانی کرده است.

این خبرگزاری می نویسد: در شهر نجف که یکی از شهرهای مهم و عمده شیعه نشین در عراق است ایرانیان زائر به راحتی در بازار و سایر اماکن مذهبی در حال تردد هستند ، آنها پول ایرانی خرج می کنند و با فروشندگان اجناس و کالاها در مغازه ها به زبان فارسی سخن می گوین ؛ اینجا همه چیز رنگ و بوی ایرانی دارد.

این تحلیل در ادامه با اشاره به اینکه نفوذ ایران در نجف و دیگر شهرهای مذهبی و شیعه نشین عراق در حال تعمیق است این امر را باعث نگرانی اعراب سنی عراق، کشورهای عرب منطقه و آمریکا می خواند و مدعی می شود که برخی از مردم نجف نیز از افزایش نفوذ ایران در این شهر نگرانند.

این گزارش در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده ایران در شهر نجف می نویسد: از سویی پیمانکاران سازنده ایرانی در مناطق مختلف شهر مشغول ساخت اماکن مختلف از جمله یک بیمارستان بزرگ و مجهز هستند .

از سوی دیگر ایرانیان کار بازسازی و مرمت حرم حضرت علی (ع) را بر عهده دارند که با پول ها و بودجه هایی که از ایران می آید در حال بازسازی است.
ماشین های مخصوص جمع آوری زباله از سطح شهر ساخت ایران هستند و کارگران عراقی زیر نظر پیمانکاران ایرانی مسئولیت نظافت و جمع آوری زباله از سطح شهر را بر عهده دارند. ایران همچنین پیشنهاد ارایه برق به مناطق شیعه نشین جنوب عراق را به دولت مالکی ارایه داده است.

این مطلب در ادامه به نگاه مسئولین عراقی شهر نجف پرداخته است.

"اسد ابو جلال"استاندار نجف به انکار نفوذ ایران در نجف می پردازد و می گوید: آیا شما در بین مسئولان شهر فردی ایرانی می بینید؟ آیا اینجا نماینده ای از ایران فرمان می راند؟ آیا شما پلیس ایرانی می بینید؟ همه امور به دست خود ما و در واقع به دست عراقی ها در حال انجام است" اما برخی دیگر از مردم نجف چنین نظری ندارند و معتقدند همه امور در نجف از کانال ایران کنترل می شود.

"حسین عباس" کارگر و فروشنده یک مغازه اسباب بازی فروشی در شهر نجف در این باره می گوید: "ما نفوذ و دست قدرت ایران در نجف را می بینیم اما معتقدم این دست یک دست مثبت است. ایرانی ها در اینجا به ما خیلی کمک کرده و می کنند آنها امکانات در اختیار ما گذاشته اند آنها اینجا بیمارستان می سازند و در آبادانی اینجا نقش عمده ای دارند."

رویترز در ادامه تحلیل خود با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و عراق و جنگ 8 ساله دو کشور و حمله صدام به ایران می نویسد که "با حمله آمریکا به عراق وضعیت روابط ایران و عراق نیز متحول شد و شیعیان مورد حمایت ایران توانستند اکثریت مناصب قدرت را در عراق به دست گیرند".
رویترز در ادامه از "مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق" به عنوان یک گروه و تشکلی که در ایران تاسیس شده است نام می برد و این گروه عراقی را تلویحا در حکم نزدیک ترین دوستان ایران در عراق می داند که ایران سعی دارد تا از طریق تقویت موقعیت این حزب در عراق جایگاه و نفوذ منطقه ای خود را افزایش دهد.

عصر ایران

لطفا در انتخاب محل تاپیک دقت کنید!
منتقل شد.
sina12152000

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه اشكالي داره ايران توي يك منطقه ي مذهبي شيعه در كشوري ديگه سرمايه گذاري كنه؟؟ نميخواستم اينو بگم ولي از نظر اقتصادي هم كه بررسي كنيم..حضور اقتصادي و خدماتي ايرانيها در افغانستان و عراق توچيه داره..اصلا لازمه! كه كالاها..خدمات ..پيمانكاران و... ما اونجاها باشه..چرا كه وقتي افغان ها مرد هاشون در ايران كار ميكنند و پول مارو ميفرستند براي زن و بچه شان در افغانستان ..يا در سال اينهمه زاءر از ايران ميره عراق و پول ايران رو ميبره در اونجا خرج ميكنه...چرا ما نبايد اونجا باشيم و سرمايه گذاري كنيم كه اين پول ها بياد دست خودمون؟! تازه بايد توي مكه و مدينه هم به صورت بومي هاي اونجا سرمايه گذاري كنيم!!! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئيس مجمع عمومي سازمان ملل:
[align=center]ايران از برخي اعضاي شوراي امنيت بهتر است[/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس مجمع عمومي سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران درباره بحث انتخاب ايران به عنوان يكي از اعضاي غيردائم شوراي امنيت تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي از بسياري كشورهاي عضو شوراي امنيت بهتر است.[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، "ميگل د اسكوتو براكمن" كه از سال 1979 تا 1990 وزير امور خارجه نيكاراگوئه نيز بوده است ديروز در كنفرانسي خبري در پاسخ به اين سوال كه آيا وي تصور مي‌كند ايران بايد يكي از اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل باشد در حاليكه اين كشور به دليل برنامه هسته‌اي خود چهار قطعنامه را تجربه كرده است گفت: هم‌اكنون برخي اعضاي شوراي امنيت وجود دارند كه اقداماتي بي نهايت بدتر از آنچه ايران مي‌تواند انجام دهد، مرتكب مي‌شوند.
در ادامه هنگامي كه از وي خواسته شد تا نام اين كشورها را ذكر كند به ذكر اين ضرب‌الامثل اسپانيايي اشاره كرد: براي كسانيكه قدرت درك دارند، به واژه‌هاي اندكي نياز داريد.
رئيس مجمع عمومي سازمان ملل در پاسخ به اينكه چه چيزي مي‌تواند بدتر از اين باشد كه محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران بگويد اسرائيل بايد از روي نقشه محو شود گفت: شفاها هيچ چيز نمي‌تواند بدتر از اظهارات احمدي نژاد باشد.
وي ادامه داد: شفاها. اما جهان با كلمات نابود نمي‌شود بلكه با اقدامات نابود مي‌شود... من به اقدامات اهميت بيشتري نسبت به كلمات مي‌دهم.
براكمن تاكيد كرد: گفتن يك حرف يك چيز است و ارتكاب به جنايت عليه حقوق حاكميت و استقلال يك رژيم چيز ديگري است... من تصور مي‌كنم همه ما بر اين امر توافق داريم كه هيچ كس به دليل كلمات و واژه‌ها نمي‌ميرد.
ايران قرار است در 17 اكتبر (26 مهر) با ژاپن در انتخابات مجمع عمومي براي كسب كرسي غيردائم آسيا در شوراي امنيت رقابت كند.
شوراي امنيت سازمان ملل متشكل از 15 كشور است كه از ميان آنها 5 كشور عضويت دائم و 10 كشور عضو غير دائم اين شورا هستند كه هر سال با برگزاري انتخاباتي براي دوره‌ دو ساله انتخاب مي‌شوند .

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینو تازه فهمیدن؟! احسنتم تبارک الله!!!!!!! چشمک! لشکر بدر مدتهای مدیدی هست تو کربلا و نجف مستقره چه قبل سقوط صدام چه بعدش! خوب مشخصه ایرانم توش هست.... با تشکر از مطلب عزیزمون یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام امیدوارم که اون دید مثبت مردم مناطق شیعه نشین به ایران عوض نشه!! یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انشاالله كه ايران در اين دوره راي لازم رو بياره هرچند كه نتيجه از همين حالا مشخصه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر رای بیاریم که یعنی هنوز امیدی به این جهان هست و گرنه کاملا مشخص میشه که کل جهان زیره سلطس و تنها مخالف ماییم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا تا ظالم هست و ايران هم كه زير بار ظلم نميره پس عضو شوراي امنيت شدن ايران يعني كشك :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالي
با سلام

جنگ جهاني سوم چهار ماه ديگر آغاز مي شود!


يک کشيش افراطي در امريکا از پيروانش خواست به منظور جلوگيري از وقوع جنگ جهاني سوم تا چهار ماه ديگر دعا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پايگاه اينترنتي روزنامه البيان امارات در گزارشي نوشت بات رابرتسون گفته است سبب اغاز اين جنگ اسرائيل خواهد بود.

رابرتسون افزود: حمله اسرائيل به ايران سبب از دست رفتن کنترل خاورميانه خواهد شد و احتمال دارد روسيه با بمب هسته اي به شهرهاي امريکا حمله کند .

اين کشيش افراطي اضافه کرد حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران بين 70 تا 120 روز ديگر اغاز خواهد شد.

منبع: عصرایران / http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=53587

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس از کشته شدن فرمانده نيروهاي طالبان در پاکستان، اين بار نيز چند تن از سران اين گروه که در ميان آنان، يکي از نزديکترين مشاوران به ملاعمر هم به چشم مي‌خورد، دستگير شدند. به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناک» به نقل از «الجزيره»، نيروهاي حافظ صلح افغانستان (ايساف) موفق شدند دو تن از سران طالبان را در يك مجتمع مسكوني در ولايت «اورازگان» دستگير كنند. ايساف، نام يكي از اين دو تن را «ملاسخي داد» عنوان كرده و مي‌افزايد: از اين شخص كه از نزديكان ملاعمر است، تلفن همراهي به دست آمده كه در آن، تعدادي از شماره‌هاي تلفن همراه ماهواره‌اي سران طالبان از جمله ملا عمر ثبت شده است. مقامات افغان نيز مي‌گويند، ملاسخي داد، مشاور و پيشكار ويژه ملاعمر در سال‌هاي حكومت طالبان در سال‌هاي 1996 تا 2001 است. تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، در این پرونده قضایی که به آنگولاگیت مشهور است نام چندین تن از شخصیت های سیاسی فرانسه از جمله شارل پاسکوا ، وزیر کشور اسبق، جان کریستوف میتران ، پسر ارشد فرانسوا میتران رئیس جمهور پیشین فرانسه و پل لوپ سولیتزر نویسنده معروف فرانسوی مشاهده می شود.

بیشتر این شخصیتها در پرونده آنگولاگیت به گرفتن یا دادن رشوه متهم هستند. این موضوع در زمان ریاست جمهوری فرانسوا میتران در سالهای 1981 تا 1995 روی داده است.

دو تاجر به اسامی پیر فالکن و آرکادی گیداماک میلیاردر ‌ اسراییلی روسی الاصل که در حال حاضر به اسرائیل پناهنده شده است، متهمین اصلی این پرونده هستند.

آنها متهم هستند که بدون اجازه از دولت فرانسه در زمان اوج دوران جنگ داخلی آنگولا که بیش از نیم میلیون کشته بر جای گذاشت، مقادیر بسیار زیادی اسلحه به مبلغ هفتصد و نود میلیون دلار به آنگولا فروخته اند.





منبع: فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسد دورانی ژنرال سابق ارتش پاكستان در مصاحبه با شبكه الجزیره انگلیسی گفت : از بدو ورود نیروهای امریكایی به افغانستان برخی از مقامات بلندپایه امریكا با اعضای ارشد گروه طالبان در ارتباط بوده اند.

این مقام سابق ارتش پاكستان گفت :جریان های آینده نگر در دو طرف مقامات امریكا و گروه طالبان، از ابتدا روابطی با هم داشته اند و در انتظار بوجود آمدن شرایط سیاسی مناسب بوده اند تا بتوانند گفتگو را شروع كنند.

ژنرال اسد دورانی گفت :من فكرمی كنم اكنون زمان مذاکرات میان امریكا و طالبان فرا رسیده و شرایط هم برای گفتگوی دوطرف مهیا شده است.

منبع: فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه «گاردین» چاپ لندن با فاش كردن این موضوع نوشت، مذاكراتی بین عربستان و انگلیس با طالبان در حال انجام است.
نمایندگی طالبان را در این مذاكرات غیرمترقبه؛ یكی از اعضای سابق این گروه (وزیر امور خارجه طالبان و رئیس دفتر ملاعمر) كه با دولت كابل؛ پایگاه های طالبان در پاكستان و دولت های عربستان و اروپایی در تماس است؛ برعهده دارد. این روزنامه در ادامه نوشت: انگلستان از این گفت وگو پشتیبانی و حمایت لجستیك و دیپلماتیك می كند.
مذاكرات بین انگلیس و طالبان از تابستان به دعوت دولت افغانستان و با قیمومت عربستان آغاز شده است. میانجی مذاكرات ظرف هفته ها سفرهایی میان كابل؛ ریاض، كویته و لندن انجام داده است. گفته می شود كه طالبان طرحی ۱۱ ماده ای را برای پایان دادن به جنگ مطرح كرده است كه شامل درخواست بركناری شماری از وزیران كابینه افغانستان و عقب نشینی نیروهای دولتی از برخی مواضع در غرب این كشور است.



منبع: افتاب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش‌ رسانه‌هاي رژيم اسرتئیل حاكي از آن است كه نخست وزير روسيه از ديدار با نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي كه روز دوشنبه سفر رسمي خود را به روسيه آغاز كرده، خودداري كرده است. به گزارش فارس ، روزنامه القدس العربي به نقل از روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت"نوشت : برخي منابع در سفارت اسرائيل در مسكو گفتند كه ولاديمير پوتين كه پايگاه اسرائيلي از وي به عنوان حاكم كنوني روسيه نام برده، براي ايراد سخنراني مهم در يك اجلاس نظامي در خارج از مسكو بسر مي برده و برخي منابع ديگر نيز ادعا كردند كه نخست وزير روسيه با اسرائيل به خاطر مشاركت تل‌آويو در ساخت ارتش گرجستان كنار نيامده است. بنا بر اين گزارش، روايت سومي نيز از قول اولمرت حاكي از آن است كه پوتين براي جشن تولدش در "سن‌پترزبورگ" بسر مي‌برده است. از سوي ديگر روزنامه صهيونيستي"هاآرتص" نوشت: اولمرت قصد دارد پس از اين تلفني با پوتين گفت‌وگو كند. نخست وزير مستعفي رژيم اسرائیل سه‌شنبه در تلاش براي ترغيب مقامات روسيه به ممانعت از فروش سلاح به ايران و سوريه شكست خورد و نتوانست هيچ تعهد محكمي از سوي آنان دريافت كنند. "ايهود اولمرت" در حالي سفر دو روزه خود به مسكو را به اتمام رساند كه فقط توانست "دميتري ميدويدف"، رئيس جمهور روسيه، را ترغيب كند كه نگراني تل‌آويو را درباره فروش موشك و ديگر فن‌آوري‌هاي نظامي به ايران و سوريه بفهمد. اولمرت به خبرنگاران همراه خود گفت: «احساس من اين است كه دولت روسيه موضع اسراييل را خوب درك مي‌كند و از تأثير احتمالي عرضه تسليحات به اين كشورها بر ثبات منطقه آگاه است.» نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي در پاسخ به پرسشي درباره اين كه آيا روسيه با ممانعت از فروش سيستم دفاع هوايي S-300 به تهران مخالفت كرده است، گفت: «ما درباره موضوعات فروش سلاح بحث كرديم.» تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.