Recommended Posts

baba be in aghai Ahmadinejad sefarshe mara bekonin, balkeh maham ye moddat to zendan berim bad dastan befroshim va milioner beshim icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در كمتر از چند ساعت پس از انتشار اين خبر مشاور رئيس دانشگاه تهران اين خبر را تكذيب كرد: خبرگزاري فارس: مشاور رئيس دانشگاه تهران گفت: هيچ نيروي امنيتي براي خنثي سازي بمب وارد دانشگاه نشده است چون هيچ بمي در دانشگاه تهران نبود البته من از خارج دانشگاه خبر ندارم. فرزاد زيواري در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به خبر بمب‌گذاري اخير در دانشگاه تهران افزود: بر اساس بررسي مسئولين حراست و انتظامات دانشگاه هيچگونه نيروي امنيتي براي خنثي سازي بمب وارد دانشگاه نشده است. وي ادامه داد: دانشگاه تهران داراي 5 درب است كه از ساعت 5:30 به بعد فقط 2 درب شرقي و غربي دانشگاه باز است. مشاور رئيس دانشگاه و مدير كل حوزه رياست افزود: مسئولين اين 2 درب هيچگونه گزارشي در اين باره منعكس نكرده‌اند براي همين تاكيد مي‌كنم هيچ نيروي نظامي براي خنثي سازي بمب وارد دانشگاه نشده است. زيواري همچنين در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين خبر مربوط به محدوده خارجي دانشگاه است يا خير گفت: من مسئوليتي درباره خارج از دانشگاه ندارم به همين دليل در اين باره نمي‌توان اظهار نظر كنم ولي مجدد اعلام مي‌كنم در دانشگاه هيچ بمبي وجود نداشت كه براي خنثي كردن آن نيروهاي امنيتي بخواهند وارد حريم دانشگاه شوند. مشاور رئيس دانشگاه و مدير كل حوزه رياست با اشاره به نزديك شدن به ايام بازگشايي مدارس و دانشگا‌ه‌ها اظهار كرد: اين موضوع شايد زمينه ساز يك جنگ رواني با توجه به زمان باقي مانده براي بازگشايي دانشگاه باشد. وي همچنين تاكيد كرد: همه ساله شخص رياست جمهوري براي سخنراني افتتاحيه سال جديد دانشگاهي به دانشگاه تهران مي‌آيند كه رسانه بايد با هوشياري مراقب باشند تا به رسانه‌هاي غربي خوراك ندهند. وي در پايان تاكيد كرد: اتفاقات خارج از دانشگاه حتي مقابل دانشگاه به داخل مربوط نمي شود و اگر اتفاقي خارج از دانشگاه افتاده باشد به حراست دانشگاه نيز مربوط نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یا تائید کنید یا تکذیب یعنی چه مردم بیکار نیستن که خبر الکی میدید! بعضی رسانه ها برای مشهورتر شدن فقط بلدن شایعه پراکنی کنن! بعضی از مسئولان هم بجز تکذیب لغت دیگه ای بلد نیستن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشاور رييس دانشگاه تهران خبر بمب گذاري مقابل درب شرقي اين دانشگاه را تكذيب كرد. مهندس زيوياردر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجوييان ايران (ايسنا)، اظهارداشت: با پيگير‌ي‌هاي انجام شده توسط حراست و نيروي انتظامي هيچ بمبي در محوطه و مجاورت دانشگاه تهران مشاهده نشده است. وي افزود: همچنين اين كه گفته مي‌شود گروهي جهت خنثي كردن بمب به دانشگاه آمده‌اند، نيز كذب است. مشاور رييس دانشگاه تهران در خصوص خبر منتشر شده در برخي ازخبرگزاري‌ها تصريح كرد: دانشگاه اين خبر را از طريق مراجع ذي صلاح پيگيري مي كند، نبايد اسم دانشگاه تهران را در اين رابطه مي‌آوردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنا بر مداركي كه هفته گذشته از سوي گروه كشورهاي آسيايي به دبيرخانه شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارسال شده، ايران آمادگي خود را براي گرفتن يكي از ده كرسي اعضاي غيردايم شوراي امنيت اعلام نموده است. به گزارش خبرنگار «بازتاب» از نيويورك، همچنين مدارك مشابهي از سوي ژاپن براي تابستان سال 2009 و عضويت در شوراي امنيت ارايه شده است. شوراي امنيت سازمان ملل متحد داراي پانزده عضو است و كشورهاي آمريكا، روسيه، انگليس، فرانسه و چين، اعضاي دايم آن بوده و ده كشور ديگر كه اعضاي غيردايمند، از بين پنج قاره به صورت چرخشي برگزيده مي‌شوند. بر پايه اطلاعات دريافتي، هم‌اكنون ديپلمات‌هاي ايراني، در حال رايزني براي به دست آوردن اين كرسي در شوراي امنيت هستند كه آمريكا و كشورهاي غربي با عضويت ايران در شوراي امنيت مخالفند. در سال گذشته، تلاش‌هاي آمريكا براي جلوگيري از انتخاب ونزوئلا به عنوان عضو غيردايم شوراي امنيت به نتيجه رسيد و اين كشور نتوانست به عضويت شوراي امنيت پذيرفته شود. با توجه به قانون چرخشي اعضاي غيردايم شوراي امنيت از مناطق گوناگون آسيا و همچنين با توجه به عضويت پيشين ژاپن در شوراي امنيت، اكنون نوبت ايران است كه به عنوان يك كشور آسيايي عضو شوراي امنيت شود و درخواست عضويت دولت ژاپن، حركتي سمبليك تلقي مي‌شود. از همين رو، ممكن است نمايندگان دولت ايران با پيگيري موضوع، بتوانند جايگاهي براي كشورمان در اين شورا به وجود آورند تا به اين وسيله، ايران بتواند سخنان اصولي و منطقي خود را بيان نمايد. گفتني است، هم‌اكنون از قاره آسيا، كشور ويتنام يك كرسي از كرسي‌هاي ده‌گانه شوراي امنيت را به دست آورده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنها چيزي باعث ميشه كه ايران نه تنها كرسي غير دايم بلكه كرسي دايم را در شوراي امنيت بدست بياره اونم داشتن بمبهاي اتمي بسيار و هواپيماههاي جنگي و ناوهاي عظيمه به همراه اقتصاد قدرتمند و پويا آمريكا و غرب امكان نداره كه ايران رو به شوراي امنيت راه بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله اقايان اين دنيا فقط يك قانون داره و اون هم قانون جنگله.بخور تا خورده نشوي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تنها چيزي باعث ميشه كه ايران نه تنها كرسي غير دايم بلكه كرسي دايم را در شوراي امنيت بدست بياره اونم داشتن بمبهاي اتمي بسيار و هواپيماههاي جنگي و ناوهاي عظيمه به همراه اقتصاد قدرتمند و پويا آمريكا و غرب امكان نداره كه ايران رو به شوراي امنيت راه بده

فقط همين!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سايت باز تاب منتصب به محسن رضائي در مقاله اي تحت عنوان ( فتنه نيمه شعبان كربلا، تير خلاص به جريان مقتدا بود ) كه بظاهر متن مصاحبه رسول جعفريان كارشناس مسائل عراق است مقتدي صدر را فتنه گر و قدرت طلب ناميد ، بنظر من اين بايد نشانده پايان تاريخ مصرف آقا مقتدي باشد ، اعلام توقف شش ماهه فعاليت هاي ارتش خصوصي اين رينگوي اسلامي كه مسلما در توافق با انگليسي ها اعلام شد مسلما خوش آيند بسياري نيست ، در پي اين توافق بود كه انگليس نيروهاي خود را از بخشهائي از بصره عقب كشيد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن پدر مقتدي صدر با صدام روابط خوبي داشت كه با يك اختلاف به دست صدام كشته شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منبع آگاه در وزارت كشور عراق اعلام كرد: سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمانهای امنیتی برخی از كشورهای عربی در جنایت سامرا دست داشته اند. به گزارش شبكه خبر به نقل از العالم ، نتایج بازجویی ها از افرادی كه در انفجار حرم امام هادی (ع ) و امام حسن عسكری (ع ) در شهر سامرا در شمال عراق دست داشته اند نشان می دهد سازمان جاسوسی اسرائيل (موساد) و سازمانهای امنیتی برخی از كشورهای عربی در این جنایت دست داشته اند. هدف این افراد از اجرای این جنایت در سامرا ایجاد فتنه طائفه ای در عراق بوده است. منبع: بازتاب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آفتاب: مقامات کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود اعلام کرده‌اند که هواپیماهای یکی از خطوط هوایی اوکراین و نیز خطوط هوایی «ماهان» متعلق به جمهوری اسلامی ایران به دلیل آنچه که «نگرانی‌های ایمنی» توصیف شده از پرواز برفراز 27 کشور عضو این اتحادیه منع شده‌اند. بیه گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه از سوی کمیسیون اروپا صادر شد آمده‌است که شرکت هواپیمایی اوکراینی «مدیترانه» و شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان به دلیل عدم انطباق هواپیماهایشان با استانداردهای ایمنی حمل و نقل اروپا در «لیست سیاه» تا اطلاع بعدی حق پرواز بر فراز کشورهای عضو اتحادیه را نخواهند داشت. براساس این لیست سیاه که سال گذشته ایجاد شد 150 خط هوایی در کشورهای مختلف جهان از پرواز برفراز قلمرو اتحادیه اروپا منع شدند. هدف از تدوین این لیست افزایش ایمنی مسافران عنوان شده‌است. براساس مقررات وضع شده توسط اتحادیه اروپا شرکت‌های هوایی خارجی تنها در صورتی مجوز پرواز در اروپا را دریافت خواهند کرد که از استانداردهای بین‌‌المللی هوانوردی تبعیت کرده و بتوانند تست‌های فنی کارشناسان رسمی حمل و نقل اتحادیه را با موفقیت پشت سر گذارند. به گفته مقامات EU، برخی دول اروپایی هشدارهای نگران کننده‌ای از جانب مسئولین هوانوردی کشورهایشان دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد شاخص‌های ایمنی در این دو شرکت هواپیمایی رعایت نمی‌شود. گفته می شود مدیران این دو شرکت هواپیمایی اوکراینی و ایرانی پیش‌تر از در جریان استانداردهای ایمنی مورد نظر اتحادیه اروپا قرار گرفته بودند. این در حالی است که وزارت حمل ونقل بريتانيا مدتی پيش به مدیران شرکت ماهان اطلاع داده بود که پروازهای اين شرکت را به شهرمنچستر در شمال انگلستان به دلايل ايمنی تا اطلاع ثانوی قطع می کند. هواپيمايی ماهان اخيرا پروازهای خود را از تهران به شهرمنچستر به پنچ بار در هفته افزايش داده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصل گفتگوي صورت گرفته٬ به شرح زير است :

-------------------------------------------

در حالي كه با گذشت ده روز از درگيري‌‌هاي خونين كربلا كه در آن ده‌‌ها تن از شيعيان عراق كشته شدند، اطلاعات و فيلم‌هاي اين حادثه بررسي شده است، حجت‌الا‌سلام رسول جعفريان، كارشناس مسائل عراق در گفت‌وگويي با «بازتاب»، به تشريح عوامل اين فتنه و تحركات جريان مقتدا صدر در اين كشور پرداخت.

متن گفت‌وگو به اين شرح است:


ريشه‌هاي اصلي ماجراي نيمه شعبان امسال در كربلا چه بوده است؟
ـ مشكل مهمي از زمان صدام در عراق پديد آمد كه رژيم عراق حامي آن بود؛ دولت عراق كوشيد براي هدايت شيعيان به مجراي دلخواه خود، مرجعيتي دست و پا كند؛ بنابراين، از ميان كانديدا‌ها، آيت‌الله سيدمحمد صدر برگزيده شد كه ايشان به خاطر سادگي پذيرفت و سپس باز بر همين اساس، جلوي صدام ايستاد و به شهادت رسيد.
در آن چند سال، خطي در حوزه نجف درست شد كه مقابل مرجعيت سنتي شيعه بود و پس از سقوط صدام، مقتدي صدر رهبري اين خط را به عهده گرفت. بنياد اين خط، رقابت با مرجعيت شيعه بوده و هست. البته بايد گفت كه يك رگه‌هايي از انحراف از نوع ادعاهاي بابيت و شبيه به آنها در اين گروه وجود دارد. هم‌اكنون گروهي از اين صدري‌‌ها، مقتدي را سيد حسني و حتي برخي از ساده‌لوحان، خود او را مهدي مي‌دانند. به هر حال بنياد اين حركت رقابت با مرجعيت است.


مواضع اينها با دولت عراق چيست؟
ـ ببينيد من در همان سال نخست پس از سقوط صدام هم نوشتم كه گروه مقتدي، رفتارهايي تند شبيه برخي گروه‌هاي كه نمي‌خواهم نام ببرم دارند؛ يعني از لحاظ روش بيشتر شبيه آنها هستند. در عراق به دليل سي سال دوري مردم از فرهنگ و معارف شيعه و فاصله آ‌نان با مرجعيت، مشكلاتي از لحاظ كم فرهنگي وجود دارد كه بيشتر در جوان‌هاست كه البته گروه مقتدي اينها را به خود جذب كرد.
آيت‌الله سيستاني نيز با درايت خاص خود براي يكپارچه كردن عراق، به ويژه شيعيان، اينها را با يكديگر نزديك كرد و نتيجه آن شد كه در مجلس با هم شدند، اما واقعيت آن است كه گروه صدر، تا حدودي قدرت‌طلب است و مي‌خواهد به هر قيمت همه چيز عراق را در انحصار خود داشته باشد و به دليل آن كه ريشه‌گيري آن در رقابت با مرجعيت بوده، هم‌اكنون هم بدون هماهنگي با مراجع فعاليت مي‌كند. اينها روز نيمه شعبان را كه در كربلا جمعيت ميليوني جمع مي‌شود، خراب كردند و اگر شما فيلم آن را ببينيد، يك مشت جوان دست به آتش زدن اينجا و آنجا مي‌زنند. مردم هم تنها نگاه مي‌كنند. از همين فيلم، مي‌توان دريافت كه روش‌هاي آنان كاملا تخريبي است.


در عراق چه كسي از اينها حمايت مي‌كند؟
ـ هم‌اكنون در عراق سخت است كسي بفهمد چه كسي از اينها يا گروه‌هاي ديگر حمايت مي‌كند! بيشتر كشورهاي عربي به دنبال ساقط كردن دولت مالكي هستند؛ بنابراين، همه آنان متهمند كه به هر جرياني كه باعث آشفتگي اوضاع بشود، كمك كنند. دولت‌هاي ديگري هم سرمايه‌گذاري مي‌كنند. البته اين جريان چون يك جريان جوان شيعه است، شايد برخي از شيعيان هم به آنان كمك كنند! اين يك اشتباه فاحش است. شايد كساني در اين انديشه باشند كه اينها حامي جريان تشيع در عراق هستند، اما به نظرم ضربه‌اي كه اينها به دولت مالكي مي‌زنند، كمتر از ضربه گروه‌هايي چون القاعده به اين دولت نيست.

شما گمان مي‌كنيد كساني در ايران هم هستند كه از مقتدي حمايت كنند؟
ـ من سياست رسمي جمهوري اسلامي را اين نمي‌ دانم. رهبر معظم انقلاب خط اصلي حركت عراق را خط آيت‌الله سيستاني مي‌دانند. ايشان همواره روي اين مسأله تأكيد كرده‌اند و به تازگي و به صراحت، وي را رهبري دورانديش و هوشمند خواندند. شما ببينيد برخي گروه‌هاي منتسب به مقتدي، در حال ترور نمايندگان مراجع در عراق هستند و تا به حال، شماري از نمايندگان آيت‌الله سيستاني و حكيم را ترور كرده‌اند و اين كار در دستور كار آنهاست. آنها دو استاندار مهم عراق را نيز كه از گروه بدر بودند، ترور كردند و بايد گفت كه اين كار، تنها با خط‌دهي سلفي‌‌ها يا صهيونيست‌‌ها ممكن است.
مسلما ايران دنبال اين مطلب نيست. من البته احتمال مي‌دهم عناصري ناآگاه نسبت به خط مرجعيت باشند كه ناخواسته گمان مي‌كنند بايد از اين گروه حمايت كرد، اما اينها ربطي به دولت و ملت ايران ندارد و سياست رهبري و سياست عالي جمهوري اسلامي اين نيست. به هر حال، هر گونه دفاع از اين گروه منحرف، به ضرر دولت مالكي است.


وضع گروه مقتدي صدر پس از ماجراي نيمه شعبان كربلا چگونه است؟‌
ـ به نظر من، خيلي موقعيت آنها ميان توده‌هاي شيعه تضعيف شده است. اين كار بسيار زشتي بود. آنها مي‌خواستند قدرت‌نمايي كنند و به دولت عراق و آمريكايي‌‌ها نشان دهند كه قدرتي دارند؛ خوب البته دارند. شايد هم كساني مي‌‌پندارند كه اگر از اينها حمايت نشود، اينها طرف برخي از كشورهاي عربي مي‌روند؛ خوب بروند. چرا يك گروه جاني كه اين چنين در كربلا بي‌حرمتي مي‌كند و رسما طرح ترور رهبران بدر، مجلس اعلي و حزب‌الدعوه را دارد، حمايت شود؟ اينها بايد به تدريج در جامعه شيعه عراق ايزوله شوند. خط اصلي خط مرجعيت است و مهمترين تهديد براي آن، گروه‌هاي تكفيري و همين گروه نادان خودسر است. اينها به تازگي، انحرافات ديگري هم پيدا كرده‌اند؛ نخست اين كه شماري از آنها هر روز انشعاب كرده، گروه‌هاي جديد با ادعاهاي جديد دارند. مثلا به تازگي، برخي از آنها گفته‌اند: ما از سيدمحمد تا سيدمحمد را قبول داريم؛ يعني از سيدمحمد صدر تا حضرت مهدي؛ بنابراين، مرجع نمي‌‌خواهيم. مرجعيت، تنها همان سيدمحمد صدر بوده و تا امام زمان او مرجع خواهد ماند. شما ديديد كه عراق مي‌تواند گروه جند‌السماء‌ و سيدحسني درست كند، در حالي كه ما تنها يك راه داريم و آن حفظ مرجعيت و خط مرجعيت است.

الان موقعيت ايران در عراق و ميان شيعيان چگونه است؟
ـ اين درست است كه آنها ايران را پناهگاه خود مي‌دانند، اما بخشي از عراقي‌‌ها متأسفانه تحت تأثير آمريكايي‌‌ها، ايران را به حمايت از گروه مقتدي صدر متهم مي‌كنند. ايران و دستگاه ديپلماسي ايران، بايد با صراحت بيشتري اعلام كند كه حامي اين گروهك نيست. در عراق تبليغات مي‌شود كه استانداران شيعه كه به تازگي ترور شده‌اند، با مين‌هاي ايراني بوده است. هرچند اين اخبار دروغ است، در ذهن مردم عراق اين طور القا مي‌كنند. سياست ايران حمايت از آرامش در عراق در همه نقاط آن است. ايران تندروي‌هاي گروه مقتدي صدر را كه گاه، عمليات تلافي‌جويانه عليه ديگران انجام مي‌دهد، نمي‌‌پذيرد.
رهبر انقلاب كشتن اين افراد را حرام اعلام كرده‌اند و آيت‌الله سيستاني نيز همين را اعلام نموده و فرموده‌اند، اگر نيمي از شيعيان هم كشته شوند، كسي حق كشتن افراد بي‌گناه را ندارد، اما گروه مقتدي، متهم به اشتباهات و انحرافاتي است كه آنها را از خط مرجعيت جدا مي‌كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.