Sorena_Noshad

کامیون نظامی Iveco M250 ساخت ایتالیا

امتیاز دادن به این موضوع:

5 ارسال ها در این موضوع

[center][size=4][color=green]به نام ایزد توانا[/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250.jpg[/img][/center]

[center][color=blue]کامیون M250 که در ایتالیا با نام Astra شناخته می شود یک کامیون نظامی ساخت شرکت معروف Iveco ایتالیا است که در ابتدا برای ارتش ایتالیا و بازار داخلی ایتالیا ساخته شده بود ولی در بازار صادرات نیز به خوبی ظاهر شد و تعداد زیادی از آن به کشورهای بلژیک و اسپانیا صادر شد.طراحی این کامیون برای حضور در دو منطقه خط مقدم و پشت خط بوده و توانایی ایفای نقش های بسیاری را دارد.نمونه های مختلفی از این کامیون ساخته شده اند که هر یک بسته به سفارش مشتری توانایی حمل بار در اندازه های مختلفی را دارند ، نمونه اصلی آن که برای مصارف نظامی ساخته شده است توانایی حمل تا 8000 کیلوگرم(8 تن) را دارد.نمونه های ساخته شده از این کامیون عبارتند از:حامل نیرو ، حامل بار ، حامل قطعات و مهمات توپخانه ، کشنده توپ ضد هوایی ، کشنده توپ صحرایی و کمپرسی.نمونه ای از این کامیون که به سفارش کشور بلژیک ساخته شده است توانایی مقاومت در برابر مین های زمینی را دارد و در بقیه نمونه ها نیز می توان با نصب زره از این کامیون در برابر سلاح های کالیبر پایین و ترکش های توپخانه حفاظت کرد.بر روی نمونه بلژیکی این کامیون یک موتور دیزل توربوشارژ Cursor-13 با قدرت 450 اسب بخار نصب شده و در دیگر نمونه ها نیز یا از این موتور یا از یک موتور با قدرت کمتر 400 اسب بخار استفاده می شود.از ویژگی های خوب این کامیون وجود سیستم مرکزی کنترل باد تایر ها است که توانایی خوبی برای این کامیون برای حرکت در زمین های ناهموار ایجاد کرده است ، از دیگر ویژگی های این کامیون می توان به مشترک بودن حدود 66 درصد از قطعات آن با کامیون های تجاری ساخت شرکت Iveco اشاره کرد.طراحان کامیون M250 به فکر انتقال هوایی این کامیون هم بوده اند و از این نظر هواپیماهای ترابری C-130 توانایی حمل این کامیون را پس از برداشتن برخی اجزا و کم کردن اندازه برای جای گرفتن در هواپیما دارند.شرکت Iveco نمونه های دیگری را بر اساس این کامیون 6×6 ساخته است که نمونه 4×4 آن M170 و نمونه 8×8 آن M320 نام دارند.[/color][/center]
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l7.jpg[/img][/center]
[center]
[color=green]عکس های بیشتر:[/color]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l1.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l2.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l3.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l4.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l4.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l5.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l6.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l6.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l8.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l8.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/iveco_m250_l9.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_iveco_m250_l9.jpg[/img][/url]



[color=red]کلیپ:[/color]

[url="http://www.military-today.com/trucks/iveco_m250.flv"][color=red]دانلود[/color][/url]

[color=red]حجم:4.211 مگابایت[/color]

[color=green]مشخصات:

ورود به خدمت:؟

پیکره بندی:6×6

خدمه: 1 نفر

وزن خالی:؟

حداکثر بار:8 تن

طول:9 متر

عرض:2.55 متر

ارتفاع:3.5 متر

موتور:دیزل توربو شارژ Iveco Cursor-13

قدرت موتور:450 اسب بخار

بیشینه سرعت:85 کیلومتر در ساعت

برد:680 کیلومتر

شیب:60%

شیب جانبی:40%

گام عمودی:0.6 متر

عبور از گودال:1 متر[/color]

======================

[color=red]مترجم:سورنا[/color]


[url="http://www.military-today.com/trucks/iveco_m250.htm"]منبع[/url][/center]
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:mrgreen:
آقا دستتون درد نكنه ؛ فقط با عرض پوزش ٬ اگر اجازه بديد سؤالى داشتم!
كسى مى‌دونه چرا در كاميون و كاميونت هاى نظامى از تك چرخ در محور[ها]ى عقب استفاده مى شه؟
جفت چرخ مزيت هاى خاص خودش رو داره ٬ و تنها چيزى كه به نظرم مى رسه ٬ استفاده از لاستيك هاى
ضدپنچرى هست كه به نظرم گرانتر تمام بشه؟ كافيه لاستيك هاى مقاوم(نه لزوماً ضدپنچرى) برايش بگذاريم
و همون جفت ژرخ باشه. اينجورى در مقابل مين ٬ گلوله و ساير مسائل هم مقدارى ضريب اطمينانمون بالا مى ره؟
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی کامیون به درد بخوری به نظر میرسه البته اگر کیفیتش مثل فراری و مازراتی و لامبورگینی باشه که دیگه چه بهتر.ایتالیاییها تو ساخت ماشینای لوکس و ظریف مریف ولی بادوام که استادن ولی تو ماشینای خرکی نمیدونم چه کارن.

یه تعداد از کشنده های موشکهای خانواده شهاب ما هم اگر اشتباه نکنم ایوکو هست و یادمه پارسال یه مقامی یا سازمانی تو آمریکا پیشنهاد داده بود که این شرکت ایتالیایی رو به خاطر فروش این کشنده ها به ایران مورد تحریم قرار بدن :mrgreen:
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از سورنای عزیز

کامیون ها و خودروهای سنگین ساخت ایتالیا از نظر کیفیت دارای درجه کیفیت مطلوبی هستند. هرچند محصولات ایتالیا در صنایع خودروهای سنگین به پای سوئد ، آمریکا ، آلمان و فرانسه نمی رسد.[/color]
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هرچند محصولات ایتالیا در صنایع خودروهای سنگین به پای سوئد ، آمریکا ، آلمان و فرانسه نمی رسد.[/quote]

برادر شما مطميني؟؟ شايد به پاي امريكا و المان نرسه. ولي قطعا چيزي كمتر از سويد و فرانسه نداره ها. فرانسه كه ديگه عمرا!! باز ميگفتي انگليس يا مجارستان يا روسيه باز يه چيزي بابا.
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]برادر شما مطميني؟؟ شايد به پاي امريكا و المان نرسه. ولي قطعا چيزي كمتر از سويد و فرانسه نداره ها. فرانسه كه ديگه عمرا!! باز ميگفتي انگليس يا مجارستان يا روسيه باز يه چيزي بابا.[/quote]

برادر جان الان در حال حاضر سوئد در زمینه ساخت خودروهای سنگین رتبه اول جهانی را در اختیار دارد. شرکت بزرگ ساب با دو زیر مجموعه ساب ولوو و ساب اسکانیا متعلق به سوئد است. فرانسه هم محصولات سنگین ساخت کمپانی رنو با زیر مجموعه میدلام در حال حاضر یکی از برترین کارخانجات ساخت خودروهای سنگین است که البته یکی از مشتریان عمده این شرکت ها ایران است و کامیون ها و کشنده های ساخت سوئد و فرانسه بسیار با کیفیت هستند و به مراتب از محصولات ایتالیایی برتر هستند. آمریکا هم که با شرکت های شناخته شده ماک ، وایت ، اینتر نشنال ، کن وورث و همچنین آلمان با شرکت های دایملر کرایسلر و مان و مایلر که دیگه کاملا شناخته شده اند. محصولات ایتالیایی قطعا پایین تر از محصولات این چهار کشور است.[/color]
0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم