Goebbels

آشنايي با كشنده قدرتمند Tatra T815-7MOR89 ساخت جمهوری چک

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][b][size=4][color=green]به نام خدا[/color][/size]

[color=green]با سلام خدمت دوستان[/color][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/tatra_t815_7mor89_l1.jpg[/img][/center]
[center]
[b][color=darkblue]کشنده ترابری سنگین تاکتیکی Tatra T815-7MOR89 جدیدترین عضو از خانواده کشنده های نظامی Tatra T815-7 ساخت جمهوری چک است که مطابق با استاندارد های ناتو بوده و توانایی عملیات در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی دشوار را دارد.این خودرو نمونه ای از طراحی ساده در کنار فناوری بالا است که با ظرفیت حمل 24300 کیلوگرم توانایی حمل انواع تجهیزات نظامی و کشش دو تریلر را دارد. همچنین قادر به کشش سیستم های توپخانه ای کششی و حمل کانترینر های استاندارد است.این کشنده به صورت استاندارد دارای کابینی غیر زرهی با ظرفیت دو سرنشین است اما در برخی مدل ها کابین های 4 درب طراحی شده که دارای جایگاه خواب است و ظرفیت 8 سرنشین را دارد. علاوه بر این کیت های زرهی خاصی نیز طراحی شده که در صورت نصب آن ، کابین در مقابل گلوله های کالیبر 7.62 و همچنین در مقابل انفجار تا 6 کیلوگرم ماده منفجره مقاوم خواهد بود.این کشنده با پیکره بندی 8*8 از شاسی و سیستم تعلیق منحصر بفرد ساخت Tatra بهره میبرد که تلفیقی از نوعی شاسی ستون فقراتی به همراه سیستم تعلیق نيمه مستقل(swing axles) است . این سیستم حاصل 80 سال تجربه شرکت Tatra در طراحی و توسعه سیستم های تعلیق و شاسی است. شاسی ستون فقراتی یکی از آخرین گونه های شاسی مستقل است و به این صورت ساخته میشود که ابتدا یک لوله ( معمولا این لوله را از قوطی های مربع شکل درست میکنند ) در راستای طول خودرو و در خط میانی خودرو قرار میدهند که سر و ته این لوله به اکسل های جلو و عقب متصل میشود.اینگونه شاسی مشخصات ایده آلی نظیر وزن پائین.مقاومت بسیار بالا .حجم اشغال شده کم . هزینه و زمان ساخت بسیار پائین و همچنین عدم نیاز به نگهداری داشته و در صورت تصادفات سنگین نیز به این نوع شاسی خسارت خاصی وارد نخواهد شد. سیستم تعلیق (swing axles) نیز اجازه می دهد تا چرخها به صورت محوری به قسمتی در وسط دو چرخ خودرو متصل شده و قابليت بالا و پايين رفتن در قوس مربوط به خود را داشته باشند . به بیان ساده تر در این سیستم هر چرخ میتواند زاویه ای متفاوت با سایر چرخ ها داشته باشد.از ویژگی های دیگر این کشنده این است که به منظور تعمیر آن میتوان از قطعات سایر کشنده های خانواده Tatra T815-7 نیز استفاده کرد.این خودرو مجهز به سیستم کنترل مرکزی باد تایر است و از پیشرانه مدل Cummins ISMe 420 30 بهره میبرد. این پیشرانه از نوع دیزل توربو شارژ بوده و حداکثر توان 410 اسب بخار را فراهم میکند همچنین دارای استاندارد یورو 3 است. علاوه بر پیشرانه فوق امکان استفاده از پیشرانه های دیگری نظیر Tatra's T3-928 نیز وجود دارد.کشنده T815-7MOR89 امکان کار در شرایط دمایی از 49+ تا 35- درجه سانتیگراد را دارد و میتوان آن را با استفاده از هواپیماهای ترابری نظامی نظیر C-130 حمل کرد.[/color][/b][/center]
[center]
[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/tatra_t815_7mor89_l7.jpg[/img][/b][/center]
[center]
[b][color=green]مشخصات کلی :[/color]
[color=darkblue]کشور سازنده : جمهوری چک
شرکت سازنده : Tatra
سال ورود به خدمت : ؟
پیکره بندی : 8*8
تعداد سرنشینان : بسته به ابعاد کابین از دو تا هشت نفر
وزن : 13.7 تن
حداکثر بارگذاری : 24.3 تن
طول :9.12 متر
عرض : 2.5 متر
ارتفاع : ؟
پیشرانه : دیزل توربوشارژ مدل Cummins ISMe 420 30 diesel با حداکثر توان 410 اسب بخار و یا Tatra's T3-928
حداکثر سرعت : 105 کیلومتر
جداکثر برد : 900 کیلومتر
قابلیت های حرکتی :
شیب : %70
شیب جانبی : %50
گام عمودی : 0.6 متر
عبور از گودال : 2 متر[/color]

[url="http://www.military-today.com/trucks/tatra_t815_7mor89.htm"][color=red]منبع[/color][/url]

[color=red]مترجم : گوبلز[/color]

[url="http://www.military-today.com/trucks/tatra_t815_7mor89.flv"][color=red]دانلود کلیپ[/color][/url]

[color=green]تصاویر بیشتر :[/color][/b][/center]
[center]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/tatra_t815_7mor89_l3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_tatra_t815_7mor89_l3.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%281%29%7E118.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%281%29%7E118.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%282%29%7E117.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%282%29%7E117.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%283%29%7E112.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%283%29%7E112.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%284%29%7E111.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%284%29%7E111.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%285%29%7E107.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%285%29%7E107.jpg[/img][/url][/center]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر میاد خیلی قدرتمند باشه وتیپ آنچنانی نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به جناب سینا خان سلطان تاپیک های هیجان اور اخوی دستت درد نکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام به جناب سینا خان سلطان تاپیک های هیجان اور اخوی دستت درد نکنه[/quote]

سلام

خواهش میکنم . شما لطف دارید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از Goebbels گرامي، بابت اين تاپيك جالب.
اين كاميون نظامي، با توجه به تصاوير، سيستم انتقال قدرت و همچنين سيستم تعليق و شاسي فوق العاده اي دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان میگم این سیستم تعلیق تاترا فقط منحصر به این شرکته یا مثلا شرکت ولوو هم سیستم تعلیق خودروهای سنگینش مثل اف اچ14 و....از این نوعه :mrgreen:

دوم بنظرتون بهتر نیست صنایع خودروسازی فتح از این سیستم تعلیق در کشنده هایی مثل نینوا استفاده کنه :surprised: چون بنظرم طرح نینوا هنوز نمونه مهندسیه و قراره مدلهای قویتر از اون تا کلاس ببر400 تولید بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.