Recommended Posts

[align=center]همكاري گروهك تروريستي منافقين با سيا در دستگيري تاجر ايراني [/align]


[align=center]خبرگزاري فارس: منابع خبري عراق از همكاري و دخالت گروهك تروريستي منافقين با عناصر سيا در يورش به هتل پالاس و دستگيري يك عضو هيئت بازرگاني ايران در شهر سليمانيه عراق خبر دادند. [/align]

به گزارش فارس، پايگاه خبري" نهرين نت" به نقل از منابع آگاه نوشت، حمله به هتل پالاس در شهر سليمانيه و دستگيري عضو هيئت بازرگاني ايراني توسط سازمان سيا با همكاري گروهك تروريستي منافقين صورت گرفته است.
به گفته اين منابع، هيئت بازرگاني ايراني در بدو ورود به اين شهر تحت تعقيب افراد ناشناس قرار داشت و اين افراد ناشناس بدون بازرسي وارد هتل پالاس مي شدند و شايد مدارك لازم امنيتي به همراه داشتند كه ورود آنها را به هتل تسهيل مي‌كرد.
اين منابع اعلام كردند، اطلاعات موثق حاكي از آن است كه سازمان اطلاعات آمريكا در حال حاضر در منطقه كردستان كاملا با سازمان مجاهدين خلق[منافقين] همكاري و هماهنگي لازم را دارد و نيروهاي وابسته به اين عناصر هر روز به همراه نيروهاي آمريكايي و با خيالي آسوده و راحت و آزادي عمل كامل در اين منطقه به ويژه در شهر سليمانيه رفت و آمد مي‌كنند.
به گفته اين منابع، نيروهاي وابسته به گروهك تروريستي منافقين توانستند آمريكاييها را متقاعد كنند كه آقاي فرهادي عضو هيئت بازرگاني كه در هتل پالاس شهر سليمانيه اقامت دارد، عضو فعال سپاه است.
اين در حالي است كه به گفته رئيس منطقه كردستان عراق، اين هيئت بنا به دعوت رسمي حكومت خودمختار كردستان عراق و بمنظور بحث و بررسي همكاري‌هاي تجاري و نيز آگاهي از وضعيت بيماري وبا كه اخيرا در اين منطقه شيوع يافته، وارد اين منطقه شده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آمريكا از صدور رواديد براي گروهي از خبرنگاران همراه رئيس جمهور خودداري كرد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: دولت آمريكا در اقدامي غير ديپلماتيك از دادن ويزا به گروهي از خبرنگاران همراه رئيس جمهور براي شركت در اجلاس ساليانه سازمان ملل خودداري كرد. [/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، دولت آمريكا در اقدامي غير ديپلماتيك به جمعي از همراهان و گروه خبري رئيس جمهور كه براي شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل عازم نيويورك بودند، رواديد صادر نكرد.
بر اساس اين گزارش آمريكايي ها به گروه خبري خبرگزاري فارس، واحد مركزي خبر صدا و سيما و همچنين برخي از مسئولان رياست جمهوري ايران رواديد صادر نكرده است.
اين براي چندمين بار است كه دولت آمريكا بر خلاف عرف بين المللي و ديپلماتيك اقدام به صادر نكردن رواديد براي تيم همراه رئيس جمهور كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حسيني:هيچ مانعي براي سفر كوشنر به تهران نمي‌بينيم [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به تمايل وزير خارجه فرانسه براي سفر به تهران گفت: هيچ مانعي براي سفر كوشنر به تهران نمي‌بينيم. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت خارجه كشورمان صبح امروز يكشنبه در جلسه هفتگي خود باخبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص عدم صدور رواديد از سوي آمريكاييها براي خبرنگاران و همچنين سفير ايران در ژنو براي شركت در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل خاطرنشان كرد: امريكاييها در جايگاهي نيستند كه ميزبان مناسبي براي برگزاري اجلاس‌هاي بين‌المللي باشند.
وي در پاسخ به پرسشي درخصوص قوت گرفتن موضوع حمله هوايي احتمالي رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته‌اي ايران، اين تهديدات را با هدف انجام عمليات رواني خواند و افزود: رسانه‌ها بيشتر به اين موضوع پرداختند و مسئولين رژيم صهيونيستي بعضاً اين‌گونه ادعاها را تكذيب كردند.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در خصوص سفر عراقچي، معاون حقوقي و بين المللي وزارت خارجه به مصر با بيان اينكه سطح روابط ايران با مصر سطحي مناسب و قوي است ،خاطرنشان كرد: دو كشور همكاريهاي ديرينه‌اي در حوزه‌هاي مختلف داشته و دارند .
حسيني ابراز اميدواري كرد كه قدمهاي جدي تر و مناسبتري كه برداشته مي شود بتواند فرصتهاي مناسب را براي ارتقاي مناسبات فراهم كند.
وي روند صدور قطعنامه‌ها و ادامه تحريمها براي محروم كردن ملت ايران از حق طبيعي و قانوني خود را روندي كاملا ناكارآمد برشمرد.
سخنگوي وزارت خارجه درباره ربايش فرهادي ،مسئول مناسبات تجاري مرزي استان كرمانشاه توسط آمريكاييها با بيان اينكه با همه مسئولين كردستان و دولت مركزي عراق در تماس هستيم ، خاطرنشان كرد: از طريق سفارت سوئيس در تهران (حافظ منافع امريكا ) اعتراض خود را داده و پيگيري خواهيم كرد.
وي همچنين خبر منتشره شده مبني بر كشته و مجروح شدن تعدادي از مهندسين ايراني در جريان انفجار يكي از كارخانه‌هاي تسليحاتي در سوريه ،اين خبر را صحيح ندانست وتصريح كرد :هيچ مهندس ايراني در سوريه مجروح يا كشته نشده است.
حسيني درباره سفر نماينده ويژه فرانسه به تهران با اشاره به مواضع متناقض مطرح شده اخير از سوي مسئولين فرانسوي اظهار داشت :درباره اين سفر بعداً اظهار نظر مي‌شود.
وي همچنين بازديد از محل برجهاي دو قلو و اداي احترام نسبت به قربانيان حادثه 11 سپتامبر را جزء برنامه‌هاي رئيس جمهور در سفر به نيويورك برشمرد.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين بر بازگشت موضوع فعاليتهاي هسته‌اي ايران به آژانس تاكيد كرد و در پاسخ به سؤالي درباره اجراي پروتكل الحاقي خاطرنشان كرد: اجراي اين پروتكل منوط به مصوبه مجلس است.
حسيني در پاسخ به پرسش ديگري درباره تعليق غني سازي اورانيوم تصريح كرد :تعليق در سياست‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران هيچ جايگاهي ندارد.
وي از احتمال ديدار متكي با ابوالغيط ،همتاي مصريش در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل خبر داد.
سخنگوي وزارت خارجه در ادامه از تلاش ايران براي برگزاري نشست سران كشورهاي حاشيه درياي خزر در اواخر مهر ماه در تهران خبر داد و گفت: تمام طرفهاي ذيربط موافقت خود را اعلام كرده‌اند.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به تمايل وزير خارجه فرانسه براي سفر به تهران گفت :هيچ مانعي براي سفر كوشنر به تهران نمي‌بينيم .
مشروح اين كنفرانس خبري متعاقبا ارسال مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]بازديد از محل برج‌هاي دوقلو همچنان در برنامه سفر رئيس جمهور وجود دارد [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با اشاره به تلاش دولت آمريكا براي ممانعت از بازديد رئيس جمهور از محل برج‌هاي دوقلو در نيويورك گفت: اين بازديد همچنان در برنامه سفر ايشان وجود دارد. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيد محمدعلي حسيني قبل از ظهر امروز يكشنبه در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران درباره دور بعدي گفتگوهاي ايران و آمريكا پيرامون عراق با بيان اينكه بايد اتفاقاتي كه اخيراً رخ داده را مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيم، افزود: آمريكايي‌ها شعارهاي زيادي را مطرح كردند ولي در عمل شاهد هيچ‌گونه اصلاح رويكردي نبوديم و آن چه شاهد بوديم استمرار رويكردهاي نادرست گذشته بوده است.
وي خاطرنشان كرد: در ابتدا ما بايد به يك جمع بندي نسبت به اين قضايا برسيم و بعد تصميم خود را اعلام كنيم.
حسيني درباره اين اتفاقات كه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود، به دستگيري اعضاي هئيت اعزامي وزارت نيرو و ربايش فرهادي توسط آمريكايي‌ها و همچنين عدم تغيير در سياست‌هايي كه آمريكايي‌ها از گذشته در عراق داشتند، اشاره كرد و گفت: هيچ تغييري در نوع اتهامات و ساير مسائل شاهد نيستيم لذا مي‌طلبد مجموعه مسائلي كه اخيراً اتفاق افتاده را مقداري بررسي كنيم.
حسيني همچنين خبر كشته شدن مهندسين ايراني در جريان انفجار در يكي از كارخانه‌هاي تسليحاتي سوريه را صحيح ندانست و گفت: كارخانه‌اي با مشخصاتي كه در خبر آمده وجود ندارد و هيچ مهندس ايراني در سوريه مجروح و يا كشته نشده است.
خبر سفر فرستاده ويژه فرانسه پيرامون مسائل لبنان به ايران سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و حسيني در پاسخ با بيان اينكه اخيراً شاهد مواضع متناقض از سوي مسئولين فرانسوي بوديم، افزود: مواضعي كه برخي از آنها را تلاش كردند به نحوي اصلاح كنند ولي فرانسوي‌ها مواضع تند و افراطي در خصوص فعاليت‌هاي مسالمت‌آميز هسته‌اي ايران داشته و تلاش‌هايي را در زمينه تشديد تحريم‌ها حتي خارج از چارچوب قطعنامه شوراي امنيت داشتند كه اين موارد را مجموعا بايد ارزيابي و بررسي كنيم.
وي همچنين گفت كه در مورد اين سفر بعداً اظهارنظر مي‌شود.
يكي از خبرنگاران در خصوص بازديد رئيس جمهور كشورمان از محل برج‌هاي دوقلو سؤال كرد كه حسيني با بيان اينكه بازديد از محل برج‌هاي دوقلو و اداي احترام نسبت به قربانيان حادثه 11 سپتامبر جزو برنامه رئيس جمهور است، خاطرنشان كرد: تلاش‌هاي زيادي از سوي دولت آمريكا صورت مي‌گيرد و اخيراً بهانه‌ مسئله امنيتي را مطرح و يك زمان موضوع بازسازي آن منطقه را مطرح كردند تا مانع شوند و در تلاشند اين برنامه و ديدار را لغو كنند.
حسيني ادامه داد: اينكه دولت آمريكا چه ضرري از اداي احترام به قربانيان حادثه مي‌بيند، براي ما نامشخص است.
سخنگوي وزارت خارجه درباره تشديد تحريم‌ها و صدور قطعنامه سوم عليه ايران با اشاره به تلاش يكي دو كشور براي همراه ساختن كشورهاي ديگر به منظور تشديد تحريم‌ها و صدور قطعنامه عليه كشورمان، راه‌حل منطقي را راه‌حلي دانست كه در حال حاضر بين ايران و آژانس وجود دارد و ادامه خواهد داشت.
وي راه‌حل‌هاي ديگر را غيرمنطقي و خارج از چارچوب قانوني برشمرد و بر بازگشت بررسي موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به آژانس تاكيد كرد.
حسيني در خصوص امضاي‌ پروتكل الحاقي از سوي ايران كه سؤال يكي از خبرنگاران بود با بيان اينكه براساس مصوبه مجلس هرگونه اقدامات داوطلبانه بدون تصويب مجلس شوراي اسلامي ممنوع است، اجراي پروتكل الحاقي را به مصوبه مجلس منوط دانست.
موضوع سخنراني رئيس جمهور در دانشگاه كلمبيا سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد كه حسيني يكي از برنامه‌هاي ديگر رئيس جمهور كشورمان را سخنراني و برنامه پرسش و پاسخ با دانشجويان و اساتيد اين دانشگاه بيان كرد و با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده براي ممانعت از انجام اين برنامه، خاطرنشان كرد: از روش‌هاي زشتي عليه مسئولاني كه اين برنامه را در آمريكا طراحي كردند، استفاده شد.
وي هدف از برگزاري اين برنامه را اين دانست كه اساتيد و دانشجويان در اين دانشگاه گردهم بيايند و بدون واسطه ديدگاه‌هاي احمدي‌نژاد را بشنوند و سؤالاتي كه پيرامون مسائل منطقه‌اي و روز جهان مطرح است را بپرسند و پاسخ دريافت كنند.
سخنگوي وزارت خارجه اين برنامه را برنامه‌اي براي روشنگري، دانشگاهي، علمي و سخنراني مستقيم توصيف كرد و گفت: تلاش مي‌شود اين برنامه به نحوي لغو شود اما ما به دنبال آن هستيم كه اين برنامه حتماً اجرا شود.
يكي از خبرنگاران با اشاره به تهديدات اخير فرانسه عليه كشورمان از حسيني پرسيد آيا ايران نمي‌خواهد در قبال شركت‌هاي فرانسوي از جمله توتال واكنشي نشان دهد؟ كه وي در پاسخ به درخواست شركت‌هاي مختلف فرانسوي نسبت به ادامه حضور در ايران اشاره كرد و گفت: عليرغم برخي از مواضعي كه اعلام مي‌شود بعضي از مسئولين فرانسوي تلاش مي‌كنند نقطه نظرات خود را تعديل كنند و طرح مسائلي كه در خصوص برخي رسانه‌ها مطرح شد مبني بر اينكه اين رسانه‌ها به درستي انتقال مطالب را انجام نداده‌ بودند، نشان مي‌دهد دنبال تنش بيشتر و يا بحران در روابط دوجانبه نيستند.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه با بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا همكاري‌هاي نزديكي داريم، اظهار داشت: تنظيم كننده اين روابط، منافع متقابل و مشترك است.
يكي از خبرنگاران درباره تعليق غني‌سازي اورانيوم سؤال كرد كه حسيني با اشاره به اظهارات البرادعي كه تعليق را بحثي قديمي خوانده بود، تصريح كرد: تعليق در سياست‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي هيچ جايگاهي ندارد.
وي افزود: ما معتقديم بايد از ابتكارات جديدي صحبت و ابهامات و مسائل باقيمانده را در آن چارچوب حل و فصل كرد.
سخنگوي وزارت خارجه همكاري‌هاي ايران و آژانس، چندين دور گفتگوي برگزار شده بين كارشناسان و مسئولين ذيربط و توافقات صورت گرفته پيرامون مداليته يا چارچوب برنامه و عمل را در راستاي همين منطق دانست و خاطرنشان كرد: شاهد نتايج مثبت آن هم بوديم.
وي ادامه داد: آن چه مورد تاكيد آژانس بوده ادامه همين روند است و اينكه ديگران مانع نشوند و اين فرصت موجود را از دست ندهيم.
حسيني احتمال ديدار متكي با ابوالغيط همتاي مصري‌اش در حاشيه اجلاس مجمع عمومي در نيويورك را رد نكرد و گفت: احتمال دارد آقاي متكي با همتاي مصري خود ديدار كند.
سخنگوي وزارت خارجه ديدارهايي كه در حاشيه اجلاس‌هاي بين‌المللي صورت مي‌گيرد را فرصت مناسبي دانست كه مسائل مورد توجه كشورها در اين جلسات نيز مورد گفتگو قرار گيرد.
وي درباره اجلاس سران خزر در تهران نيز با بيان اينكه تلاش ما بر اين است كه اين اجلاس در اواخر مهرماه در تهران برگزار شود، از اعلام موافقت تمامي طرف‌هاي ذيربط در اين زمينه خبر داد و هدف اصلي اين اجلاس را بحث پيرامون رژيم حقوقي درياي خزر برشمرد.
خبرنگار فارس در خصوص اخبار مطرح شده مبني بر همكاري ايران با انگليس براي خروج نيروهاي انگليسي از بصره سؤال كرد كه حسيني با بيان اينكه انگليسي‌ها نقل و انتقال نيروهاي خود را به اطلاع مقامات ايراني رسانده بودند، خروج نيروهاي انگليسي از بصره را مربوط به ايران ندانست و آن را مربوط به نيروهاي امنيتي و نظامي عراق دانست كه با هماهنگي‌هاي آنها انجام مي‌شود.
ابراز علاقمندي «برنار كوشنر» وزير خارجه فرانسه براي سفر به ايران سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: هيچ مانعي براي سفر آقاي كوشنر به تهران نمي‌بينيم و معتقديم اين گونه ديدارها، رايزني‌ها و مشاورت‌هاي سياسي به درك بهتر از واقعيت‌هاي موجود جمهوري اسلامي و مسائل مربوط به منطقه كمك مي‌كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]احمدي نژاد در گفتگو با شبكه CBS : دولتمردان آمريكايي چاره اي جز اصلاح رفتار ندارند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه هيچ كس قادر نيست به ملت ايران ضربه بزند، دولتمردان واشنگتن را به اصلاح رفتار در منطقه و جهان فراخواند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد پيش از عزيمت به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل در مصاحبه اختصاصي با شبكه CBS آمريكا دو ملت آمريكا و ايران را دوست يكديگر و داراي بسياري ديدگاه‌هاي مشترك دانست و تصريح كرد : ملت ايران و عمده مردم آمريكا طرفدار عدالت ، صلح و خداپرستي هستند و با سياست هاي دولت آمريكا مخالفند.
وي با اشاره به اينكه مردم واشنگتن درتظاهرات چند روز پيش خود با كشته شدن فرزندانشان در عراق و حضور آمريكا در عراق مخالفت كردند، گفت: مردم آمريكا انسان هاي صلح دوستي هستند و اين خصلت آنها نشان مي¬دهد كه با سياست هاي دولت آمريكا مخالف هستند.
رئيس جمهور با بيان اينكه مردم آمريكا و ملت ايران بسيار به هم نزديك هستند، يادآور شد: چندي پيش يك دانشمند آمريكايي درخواست كرده بود كه به خاطر عشق به ايران پس از مرگ در كشورمان دفن شود كه من با آن موافقت كردم.
احمدي نژاد با تاكيد بر گسترش روابط دو ملت ايران و آمريكا گفت: سال گذشته پيشنهاد داديم براي تجارت و تبادل علم و دانش پرواز مستقيم به مقصد نيويورك برقرار شود اما دولت آمريكا موافقت نكرد.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه بوش بايد رفتار خود را اصلاح كند و به مردم آمريكا احترام بگذارد، گفت: كدام پيامبر و مذهب گفته كه 160 هزار نيرو به عراق ببريد و زنان و بچه ها را بكشيد. احمدي نژاد در پاسخ به ادعاي خبرنگار شبكه CBS درباره مذهبي بودن بوش تصريح كرد: مذهبي بودن به كليسا و مسجد رفتن نيست، مذهب يعني دوستي، عشق به انسان ، برادري و راستگويي كه بايد در عمل نمود پيدا كند.
رئيس جمهور همچنين در پاسخ به اظهارات خبرنگار شبكه CBS مبني بر اينكه «بوش مي گويد احمدي نژاد ملت خود را ايزوله و منزوي كرده است» گفت: بوش مي تواند هر چيزي را كه دلش خواست بگويد اما مي توان بررسي كرد كه چه كسي منزوي است؛ يكي از دوستان من و يكي از دوستان بوش در هر كشوري كه وي مي خواهد، بروند تا معلوم شود چه كسي منزوي است .
وي ملت ايران را از آزادترين و آگاه ترين ملت هاي جهان برشمرد و افزود: صدها خبرنگار خارجي و از جمله آمريكايي در ايران هستند اما خبرنگاران ايراني نمي توانند با مسوولان آمريكايي گفتگو كنند .
احمدي نژاد با بيان اينكه رئيس جمهور آمريكا اگر مي خواهد در انتخابات رأي بياورد راه هاي ارزان تري هم وجود دارد ، گفت: بوش اگر پول مردم آمريكا را خرج جنگ نكند و به فقراي كشورش رسيدگي كند، در آن صورت احتمال پيروزي حزبش وجود دارد .
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ملت ها با هم مشكلي ندارند، افزود: اين سياستمداران غير اخلاقي هستند كه مشكل ايجاد مي كنند .
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه برنامه هسته‌اي ايران زير نظر آژانس قرار داد، اظهار داشت:آژانس وظيفه نظارت و حمايت از اعضاء را برعهده دارد و جالب اين است كه در هيچكدام از گزارش هاي آژانس اعلام نشده كه ايران از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي منحرف شده است؛ ضمن آنكه كشور ما بيشترين همكاري را با آژانس دارد.
وي با بيان اينكه دولت آمريكا و برخي ديگر با مساله هسته اي ايران برخورد سياسي مي¬ كنند، تصريح كرد: آژانس درباره فعاليت هاي هسته اي همه كشورها سوال دارد و سوالات آژانس از آمريكا و برخي كشورها بيشتر و پيچيده تر است زيرا آنها بمب اتم دارند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران نيازي به سلاح هسته‌اي ندارد، خطاب به همه سياستمداران جهان تاكيد كرد: هر كس منابع مردمش را براي بمب اتم خرج كند؛ اشتباه مي كند زيرا اگر بمب اتم كاربرد داشت، شوروي مي ماند و مشكلات آمريكا و صهيونيست ها هم حل مي‌شد.
رئيس جمهور گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده كه ايران از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي انحراف ندارد و بازرسان هم اعلام كرده اند كه مي توانند عدم انحراف را تاييد كنند.
رئيس جمهور افزود: كساني كه بمب دارند بايد آن را كنار بگذارند و به راه درست برگردند و بي جهت نبايد به ديگران مشكوك باشند.
احمدي نژاد با بيان اينكه متاسفانه دولتمردان آمريكا گزارش آژانس درباره ايران را محكوم كردند، اظهار داشت: مشكل سياستمدارن آمريكا در مساله ايران و عراق خودخواهي است كه دوره آن تمام شده است.
رئيس جمهور با تاكيد مجدد بر اين مساله كه ايران نيازي به سلاح هسته اي ندارد، گفت: ملت ايران داراي فرهنگ و تمدن است و به لحاظ ديني و اعتقادي هم ايرانيان مخالف بمب و كشتار هستند.
احمدي نژاد با بيان اينكه ما با سياست هاي زورگويانه و يكجانبه گرايانه دولت آمريكا مخالفيم، تاكيد كرد: مي‌شود جهان را با احترام ، دوست داشتن ، قانون و عدالت اداره كرد .
وي همچنين درباره ادعاهايي كه در زمينه امكان صدور قطعنامه عليه ايران وجود دارد، تصريح كرد: اگر قطعنامه ديگري عليه ايران صادر كنند، عملاً مشكلات خودشان را زياد كرده اند.
احمدي نژاد با بيان اينكه ملت ايران 28 سال تحريم را به فرصت تبديل و در علم و دانش پيشرفت كرده است،گفت: ملت ايران داراي منابع متفاوت قدرت و انسجام داخلي است و مسايل خود را حل مي كند اما پرونده مخالفان سنگين تر مي شود .
رئيس جمهور با عنوان اينكه هيچ كس قادر نيست خواسته غير قانوني خود را به ملت ايران تحميل كند، يادآور شد: به نفع هيچ كس نيست خواسته خود را به ملت ايران تحميل كند اما اگر بخواهند اين كار را بكنند به ضرر خودشان است .
احمدي نژاد سپس در خصوص ادعاهاي مكرر خبرنگار شبكه CBS آمريكا مبني بر احتمال وقوع حمله به ايران و يا دخالت كشورمان در عراق تصريح كرد: ادعا در مورد امكان وقوع حمله به ايران جنگ رواني است. دولتمردان آمريكا در هر جاي جهان كه به مشكل مي خورند به جاي حل اشتباهات، ديگران را متهم مي كنند و امروز ايران بيشترين آسيب را از ناامني در عراق مي بيند.
رئيس جمهور با بيان اينكه تهران اصولاً جنگ را راه حلي براي مسايل نمي داند، گفت:مردم عراق ملتي متمدن هستند و قبلاً هم در مقابل اشغالگران ايستاده اند.
احمدي نژاد با بيان اينكه ما از اينكه هم مردم عراق و هم سربازان آمريكايي كشته مي شوند ناراحت هستيم، تاكيدكرد: علت اصلي اين كشتارها كساني هستند كه از هزاران كيلومتر دورتر به بهانه ايجاد دمكراسي و سركوب ديكتاتور و انهدام سلاح هاي كشتار جمعي وارد عراق شدند اما امروز كه نه ديكتاتوري و نه سلاح كشتار جمعي كشف شده وجود دارد، همچنان به اشغالگري خود ادامه مي‌دهند.
وي با بيان اينكه دولتمردان آمريكايي كه منافع خود را در اشغال عراق مي بينند بايد رفتار خود را اصلاح كنند، اظهار داشت: پوشاندن اشتباهات و متهم كردن ديگران مشكل دولت آمريكا را حل نمي كند و رسانه ها نيز بايد حقايق را بيان و مسوولان آمريكا را مجبور كنند كه واقعيات را بپذيرند.
رئيس جمهور با تاكيد مجدد بر اين مساله كه دولت آمريكا بايد به حقوق ملت عراق احترام بگذارد، گفت: تكرار اشتباه در مسايل مختلف از جمله عراق به حل اشتباه منجر نخواهد شد.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: دولت آمريكا مي توانست پس از سرنگون كردن صدام سرنوشت مردم عراق را به خودشان بسپارد و به عنوان يك دوست در كنار ملت عراق و ملت هاي منطقه باشد.
وي با بيان اينكه صدام مورد حمايت دولتمردان آمريكايي بود اما آنها پس از مدتي براي تامين سياست‌هاي خود وي را سرنگون كردند، گفت: بزرگترين اشتباه دولت آمريكا ماندن در عراق بود ولي هنگامي كه سعي كردند حاكم آمريكايي انتخاب كنند و راه را براي حضور گروه هاي تروريستي در عراق باز نمودند، دوباره اشتباه كردند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه ما مخالف جنگ و ناامني در عراق هستيم و ناامني در اين كشور به ضرر ماست زيرا مرز مشترك و طولاني با عراق داريم، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با اينكه مخالف مذاكره با آمريكاست ولي به خاطر مردم عراق با آنها گفتگو كرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه ما دوست همه مردم جهان هستيم و از اينكه هر انسان نظامي وغير نظامي درعراق كشته شود ناراحت مي شويم ، ياد آور شد: دولت انگليس هوشمندانه بصره را خالي كرد اما مشكل دولت آمريكا اين است كه امروز خود را در مقابل مردم عراق قرار داده است اما با اين حال هر وقت اين سياست اصلاح شود، به نفع مردم عراق و منطقه است.
وي در ادامه به نمونه ديگري از اقدامات اشغالگران اشاره نمودند وافزود: صهيونيست ها مردم فلسطين را آواره كردند و عده اي ديگر را نيز از ديگر كشورهاي دنيا آواره و به فلسطين منتقل كردند و در اين سال ها فاجعه‌ها، آفريدند به همين دليل ما با سياست هاي اشغالگري و ترور مخالف هستيم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه هيچ كس قادر نيست به ملت ايران ضربه بزند زيرا همواره آماده است، گفت: اگر بوش رفتارش را در عراق و مسايل ديگر اصلاح كند، آن وقت مشكلات حزبش حل مي شود .
احمدي نژاد با بيان اينكه طبق نظر سنجي ها اكثريت مردم آمريكا معتقدند دولت اين كشور از قبل در جريان حمله به برج هاي تجارت جهاني بوده است ، اظهار داشت : سوال اصلي اين است كه چرا بايد چنين اتفاقي بيفتد؟
وي ملت ايران را زخم خورده تروريسم دانست و تصريح كرد: هيچ كس نمي تواند يك سند ارايه دهدكه ملت ايران در اعمال تروريستي دخالت داشته است .
رئيس جمهور افزود: تك تك انسان ها در هر كجاي عالم محترم هستند و بايد اجازه داد از حقوق يكسان برخوردار باشند و اميدواريم همه ملت هاي دنيا هر روزشان با شادكامي و دوستي همراه باشد.
احمدي نژاد با طرح اين سوال كه زندان هاي مخفي را چه كسي در اروپا ايجاد كرده است، تاكيد كرد: همان هايي كه زندان مخفي ايجاد كرده اند از تروريست ها هم حمايت مي كنند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در ايران يهودي، مسيحي و مسلمان همه با هم دوست هستند، تاكيد كرد: ما همه را دوست داريم و با اشغالگري و ترور مخالفيم.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه اختيار تصميم گيري در مسئله فلسطين با ملت فلسطين است، گفت: راه حل ما براي فلسطين، انساني و سياسي است و هر تصميمي كه ملت فلسطين در يك رفراندوم آزاد بگيرند، آن را قبول داريم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]هشدار بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران به رئيس‌جمهور آرژانتين[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان تهران به رئيس جمهور آرژانتين در قبال نسبت دادن اتهاماتي عليه‌ ايران در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد هشدار داد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، در اين بيانيه آمده است: برخي اخبار روزهاي اخير حاكي از اين است كه رييس جمهور آرژانتين، آقاي نستوركرچنر، قصد دارد در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در رابطه با بمب‌گذاري آميا اتهاماتي را به ايران اسلامي نسبت دهد. بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان تهران اميدوار است كه اين اخبار صحيح نباشد اما در صورت صحت خبر واكنش بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان تهران هشدار جدي به رييس جمهور آرژانتين است آقاي كرچنر در صورت ارتكاب چنين خطايي، خشم و تنفر ملتي عظيم و سرافراز و ميليون‌ها مسلمان و غيرمسلمان شيفته انقلاب اسلامي در سراسر جهان را خواهد خريد.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: ايشان بايد آگاه باشد كه آينده از آن اسلام ناب محمدي (ص) است؛ همان داروي شفابخشي كه جان دردمند بشريت را شفا خواهد بخشيد و جهان را با برقراري عدالت و آزادي و معنويت حقيقي كانون صلح و آرامش و كرامت انساني خواهد نمود.
بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان تهران در پايان اين بيانيه به رييس جمهور آرژانتين توصيه كرده است: ضمن پرهيز از پذيرش فشارهاي لابي‌هاي صهيونيستي به جاي خريدن تنفر ملت‌هاي مسلمان و آزاديخواه جهان مانند برخي از كشورهاي آزاديخواه آمريكاي لاتين مبناي روابط خارجي كشور خود را بر فاصله گرفتن از دشمنان بشريت يعني امپرياليسم جهاني و صهيونيسم بين‌الملل قرار دهد. در آن صورت آرژانتين هم مي‌تواند به عنوان كشوري مستقل و آزاد و فارغ از فشارهاي صهيونيست‌ها در عرصه بين‌الملل به ايفاي نقش سازنده بپردازد و قطعا در اين صورت است كه منافع واقعي مردم آرژانتين حفظ خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]كوميلو چه‌گوارا : روابط با ايران تداوم انديشه‌هاي چه‌گوارا است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: كوميلو چه‌گوارا از فرزندان ارنستو چه‌گوارا در جلسه ديدار با نمايندگان برخي از تشكل‌هاي دانشجويي گفت: روابط با ايران تداوم انديشه‌هاي چه‌گوارا است. [/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، كوميلو چه‌گوارا يكي از فرزندان ارنستو چه‌گوارا در جلسه با نمايندگان برخي از تشكل‌هاي دانشجويي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا فكر مي‌كنيد انديشه‌هاي پدرتان با سفر شما به كشورهاي مذهبي منافاتي ندارد؟ اظهار داشت: پدرم انسان بسيار ناآرامي براي شناختن تمام دنيا بود و به همه فرهنگ‌ها احترام مي‌گذاشت و به همين دليل فكر مي‌كنم اگر چه‌گوارا زنده بود با اين نوع سفرها موافق بود.
وي با بيان اينكه ارتباط با ايران مي‌تواند ادامه فكر و حركت ارنستو چه‌گوارا باشد، خاطرنشان ساخت: بايد دست در دست يكديگر در مقابل دشمنان و تهديدات بايستيم چرا كه تنها آمريكا تهديد و خطر نيست و خطرات ديگري نيز وجود دارد و بايد با يكديگر برادر باشيم و همديگر را ياري كنيم.
كوميلو چه‌گوارا ادامه داد: بسياري از كشورها از ما براي سفر دعوت كرده بودند اما بنابه دلايل گفته شده تصميم گرفتيم به ايران سفر كنيم.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا نزديكي ميان كشورهاي اسلامي و كشورهاي چپ مي‌بينيد؟ گفت: بله اين نزديكي وجود دارد و يك نياز است چرا كه امروز براي رويارويي با استكبار نياز به وحدت و يكپارچگي داريم و برادري و دوستي و اتحاد مي‌تواند قدرت ما را در برابر ابرقدرت‌ها افزون‌تر كند.
پسر چه‌گوارا در ادامه خاطرنشان ساخت: بايد به خاطر داشته باشيم كه امروز امپرياليسم مي‌خواهد ما را از يكديگر جدا كند ولي سلاح اصلي ما اتحاد و يكپارچگي است.
وي با اشاره به اينكه كوبا ارتباط زيادي با كشورهاي خاورميانه داشته است، اظهار داشت: براي كوبا رابطه با كشورهاي ديگر از اهميت فراواني برخوردار است و بر اين باور هستيم كه عقيده ملت‌ها سد راهي براي ارتباط نبوده است و امروزه يكپارچگي به عنوان يك وظيفه مطرح است.
كاميلو چه‌گوارا با بيان اينكه در مقطعي بسياري از كشورها ارتباط خود را با كوبا قطع كردند، ابراز داشت: ولي كوبا در اين بين تنها با اسرائيل قطع رابطه كرد چرا كه زماني كه اسرائيل به فلسطين حمله مي‌كند كوبا نمي‌تواند جلوي اين تجاوز را بگيرد اما روابط و ديپلماسي با اسرائيل را قطع كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اليدا چه‌گوارا : ملت كوبا دفاع از ارز‌ش‌ها را از ملت ايران ياد گرفته است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: اليدا چه‌گوارا در جلسه نمايندگان برخي از تشكل‌هاي دانشجويي با فرزندان ارنستو چه‌گوارا گفت: ملت كوبا راه مقاومت و دفاع از ارزش‌هاي خود را در ملت ايران مشاهده كرده و پسنديده است. [/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آليدا چه‌گوارا در جلسه نمايندگان برخي از تشكل‌هاي دانشجويي با فرزندان ارنستو‌ چه‌گوارا با بيان اينكه چه‌گوارا همانند ساير جوانان هم عصر خودش هر روز خود را كامل‌تر كرده و خودش را بيشتر به انسانيت و بشريت نزديك مي‌كرد، اظهار داشت: او در تلاش براي شناخت واقعيت‌هاي قاره آمريكا متوجه بسياري از بي‌عدالتي‌ها در اين قاره شد و به همين جهت سعي كرد با اين بي‌عدالتي‌ها به مبارزه بپردازد.
وي با اشاره به اينكه يكي از ويژگي‌هاي چه‌گوارا قائل نبودن مرتبه‌ براي شناخت بشر بود، تصريح كرد: چه‌گوارا همواره به جوانان گوشزد مي‌كرد كه ما مالكان واقعي نيستيم و بايد اين ظرفيت را داشته باشيم كه به سخنان ديگران نيز گوش دهيم و به راي ديگران احترام بگذاريم.
اليدا چه‌گوارا ادامه داد: نكته مهم در دنياي امروز اين است كه به نقاط مثبت ديگران توجه داشته باشيم تا اين نقاط مثبت را براي خوشحال‌تر، كامل‌تر و سعادت‌مندتر كردن بشر به كار گيريم.
وي همچنين توانايي بالا در يادگيري، توجه به تمام مردم جامعه، احساس يكپارچگي كردن با ملت‌هاي ديگر با هر مذهب و ايدئولوژي‌اي را از ويژگي‌هاي ديگر چه‌گوارا برشمرد و گفت:‌ دين براي چه‌گوارا بسيار مهم بود و بايد گفت كه دين براي نسل جديد كه در دنياي جديد زندگي مي‌كنند نيز از اهميت بالايي برخوردار است.
اليدا چه‌گوارا با تاكيد بر اينكه افراد داراي مذاهب گوناگون بايد در كنار هم زندگي راحتي را داشته باشند، ابراز داشت: بايد با يادگيري زنگي متحدانه و يكپارچه و بخصوص اگر خواهان زندگي متفاوت‌تري هستيم به مذاهب يكديگر احترام بگذاريم و اگر براي عدالت مي‌جنگيم بايد راه‌هايي را براي رسيدن به آن دنبال كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تحريم‌هاي كوبا توسط آمريكا، اين تحريم‌ها را وحشتناك توصيف كرد و افزود: كوبا مانند ايران كشور ثروتمندي نيست و از وجود نفت نيز بي‌بهره است به همين خاطر براي به دست آوردن عدالت اجتماعي بايد بسيار بيشتر از ايران تلاش كند.
اليدا چه‌گوارا با بيان اينكه كشور كوبا از نظر جغرافيايي متاسفانه به آمريكا نزديك است، خاطرنشان ساخت: ما به وجود همه اين تحريم‌ها و فشارها و مسائل ديگر مقاومت مي‌كنيم و ملت كوبا راه مقاومت و دفاع از ارزش‌هاي خود را در ملت ايران مشاهده كرده و پسنديده است و در اين بين به دنبال ايجاد وحدت و يكپارچگي بيشتر ميان ملت ايران و ملت كوبا هستيم.
وي با اشاره به اينكه زمان حاضر زمان مناسبي براي ادامه دادن راه استكبارستيزي است، خاطرنشان ساخت: به همين جهت تصميم گرفتيم كه به ايران كه از سوي آمريكا مورد تهديد و تحريم قرار گرفته است،بياييم.
اليدا چه‌گوارا در ادامه با توصيه نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي به مطالعه عميق بر روي چه‌گوارا براي عملي كردن تفكرات استكبارستيزانه چه‌گوارا، خاطرنشان ساخت:‌ پيشنهاد مهمتر اين است كه هرگز از اشخاصي كه در جامعه به شما نياز دارند جدا نشويد چراكه در كنار مردم بودن بسيار مهم است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نيروهاي ايران از توانمندي لازم براي بازدارندگي در مقابل تهديدات برخوردارند [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه كشورمان تهديدات مطرح شده در خصوص حمله به ايران را در راستاي جنگ رواني دانست و تصريح كرد: نيروهاي ايران از توانمندي لازم براي بازدارندگي در مقابل اين تهديدات برخوردارند. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيد محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان امروز يكشنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي ياد شهدا و رزمندگان جان بر كفي كه با پايمردي دليرانه خود در مقابل توسعه طلبي و تجاوزگري رژيم بعثي صدام كه از حمايت‌هاي بي دريغ قدرت‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي برخوردار بود، مقاومت كرده و قهرمانانه از تماميت ارضي كشور و موجوديت نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع كردند را گرامي داشت.
وي آرامش، امنيت و توسعه‌اي كه در سراسر كشور از آن برخوردار هستيم را مديون ايثارگري‌ها و از خودگذشتگي‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس خواند.

* آمريكا ميزبان مناسبي براي برگزاري اجلاس‌هاي بين‌المللي نيست

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس پيرامون اقدام آمريكا در عدم صدور رواديد براي خبرنگاراني كه قرار بود به همراه رئيس جمهور (براي شركت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل) عازم نيويورك شوند و همچنين عدم صدور رواديد براي «عليرضا معيري» سفير ايران در ژنو، اين اقدام آمريكايي‌ها را مسبوق به سابقه دانست و به برخورد مشابه صورت گرفته با سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي و عدم صدور ويزا براي خبرنگاران در سال گذشته اشاره كرد.
وي با بيان اينكه معيري رئيس دوره‌اي گروه 15 است و بايد در اين اجلاس حضور مي‌يافت، خاطرنشان كرد: در حاشيه اجلاس مجمع عمومي، كشورهاي عضو گروه 15 جلسه‌اي را تشكيل مي‌دادند كه آقاي معيري به عنوان رئيس دوره‌اي اين گروه بايد گزارشي از عملكرد يك سال گذشته در اختيار ساير اعضاء قرار مي‌داد كه متاسفانه با بهانه‌جويي‌ و طرح مطلبي كه اساساً صحت نداشت مانع از صدور رواديد براي ايشان شدند.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به اين موارد، افزود: آمريكايي‌ها در جايگاهي نيستند كه بخواهند ميزبان مناسبي براي برگزاري اجلاس‌هاي بين‌المللي باشند.

* اتخاذ تصميمات لازم از سوي نهادهاي بين‌المللي براي شكستن محاصره غزه

حسيني درباره تحركات رژيم صهيونيستي در نوار غزه كه سؤال ديگر خبرنگار فارس بود، گفت: از ابتدا هشدار داده شد روندي را كه رژيم صهيونيستي و برخي از كشورها و سياستمداران آمريكايي اتخاذ كردند ممكن است به يك بحران جدي در غزه تبديل شود. محروم كردن و محاصره ملت فلسطين در غزه، آن هم به اشكال مختلف به لحاظ آب و برق، مواد غذايي و ساير كمك‌هايي كه بايد براي ادامه حيات از آن برخوردار باشند.
وي ابراز اميدواري كرد كشورهاي منطقه بيش از آن چه كه تا به حال واكنش نشان داد‌ه‌اند، واكنش‌هاي جدي‌تري را نشان دهند و نهادهاي بين‌المللي تصميمات لازم را براي شكستن اين محاصره اتخاذ كنند.
خبرنگاري از حسيني پرسيد آيا ايران برنامه‌اي براي شركت در بازسازي نوار غزه در دست دارد؟ كه وي در پاسخ گفت: آن چه از جانب جمهوري اسلامي براي ارسال كمك‌هاي انسان دوستانه و عام المنفعه امكانپذير باشد در تماس با گروه‌هاي فلسطيني به موقع ارسال خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسشي در خصوص قوت گرفتن موضوع حمله هوايي احتمالي رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته‌اي ايران، تهديداتي كه اين رژيم بعضا انجام مي‌دهد با هدف عمليات رواني دانست و با بيان اينكه رسانه‌ها بيشتر به اين موضوع پرداختند، افزود: مسئولين رژيم صهيونيستي بعضاً اين گونه ادعاها را تكذيب كردند.

* سفر غيررسمي روحاني

خبرنگاري نيز درباره دلايل لغو ملاقات و گفتگوي سولانا و روحاني سؤال كرد، كه حسيني در پاسخ با بيان اينكه آقاي روحاني در اين زمينه توضيح داد، گفت: اين سفر بنا به دعوت يك بنياد مطالعاتي صورت گرفت و ديدارهايي را ايشان با برخي از مقامات آلماني داشت.
وي با ذكر اين نكته كه روحاني در مورد علت لغو اين ديدار توضيح داده است، گفت: بهتر است به توضيحات ايشان مراجعه كنيد.
حسيني همچنين در پاسخ به سؤال ديگري، سفر روحاني به آلمان را بنا به دعوت يك بنياد مطالعاتي در آلمان بيان كرد و افزود: در حاشيه اين ديدار ملاقات‌هايي با وزير خارجه و همچنين مشاور امنيتي صدراعظم آلمان انجام شد و مباحثي كه آقاي روحاني مطرح كرد توضيح مواضع جمهوري اسلامي بود.
وي با يادآوري اين نكته كه اين سفر به صورت «غيررسمي» صورت گرفته است، افزود: ايشان درباره ديدار با سولانا نيز اظهار داشت كه به وقت ديگري موكول شده است. ظاهرا تغيير و جابه‌جايي در برخي از برنامه‌ها باعث اين مسئله شده است.

* صدور قطعنامه‌ها و ادامه تحريم‌ها روندي ناكارآمد

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي پيرامون موضع ايران در قبال نشست روز جمعه گذشته 1+5، روند صدور قطعنامه‌ها و ادامه تحريم‌ها براي محروم كردن ملت ايران از حق طبيعي و قانوني‌اش را روندي كاملاً ناكارآمد خواند و افزود: اگر مسئله اصلي عدم انحراف و رفع ابهامات است مي‌شود از ابتكارات جديدتري استفاده كرد. ابتكاري كه جمهوري اسلامي و آژانس براي ابهام زدايي و حل و فصل مسائل باقيمانده در چارچوب ابتكارات قانوني و مبني بر معاهده NPT ارائه دادند.
خبرنگاري با بيان اينكه قبل از توافقات اخير شاهد بوديم كه گفته مي‌شد سولانا با طرح اقدام موافقت كرده ولي ديديم 1+5 به گونه ديگري عمل كرد، از حسيني پرسيد چه توافقي با سولانا صورت گرفت كه امروز خلاف آن را شاهديم؟ كه وي در پاسخ اظهار داشت: در مذاكراتي كه بين لاريجاني و سولانا انجام شد قرار شد فعلاً ارتباط جمهوري اسلامي با آژانس باشد و آقاي سولانا نسبت به اين موضوع تصريح داشت. بعد از ملاقاتي كه با البرادعي صورت گرفت اين روندي كه اكنون شاهد آن هستيم آغاز شد و ادامه هم خواهد داشت.
سخنگوي وزارت خارجه اين روند را منطقي‌ترين روندي خواند كه همواره مورد تاييد و تاكيد جمهوري اسلامي بوده و اثربخش بودن آن را همه شاهد هستند.
يكي از خبرنگاران در خصوص اظهارات متكي وزير خارجه پيرامون آماده بودن سوخت نيروگاه بوشهر سؤال كرد كه حسيني با اشاره به اظهارات هفته گذشته خود و با بيان اينكه دو كميته فني كه از طرف ايران و روسيه در حال مذاكره هستند به كار خود ادامه مي‌دهند، افزود: در سفر اخير آقاي آقازاده رئيس سازمان انرژي اتمي به وين و ديدار انجام شده با «كرينكو» همتاي روسي‌اش، توافق شد اين دو هيئت فني مذاكرات خود را ادامه دهند و تلاش كنند قبل از انجام سفر آقاي پوتين به تهران به نتيجه دلخواه برسند.
به گفته سخنگوي وزارت خارجه هر چه اين مباحث فني را جلوتر ببريم، هم مسئله ارسال سوخت و هم زمانبندي تكميل نيروگاه بوشهر را بهتر مي‌توانيم مشخص كنيم.

* پيش داوري نمي‌كنم

وي درباره سؤالي پيرامون وضعيت اقتصادي آمريكا و فروپاشي اين كشور، خاطرنشان كرد: به اعتقاد من زود است درباره اين پيش داوري‌ها و گمانه‌زني‌ها بخواهيم تصميمات يا نظراتي را اعلام كنيم.

* سطح مناسب روابط كنوني ايران و مصر

يكي از خبرنگاران از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد كه آيا مذاكرات عراقچي معاون حقوقي و بين‌المللي وزارت خارجه در مصر ممكن است به آغاز روابط دوجانبه منجر شود؟ كه وي در پاسخ گفت: سفر عراقچي به مصر پيرامون مسائل بين‌المللي و منطقه‌اي انجام و در حاشيه آن روابط دوجانبه نيز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
حسيني با اشاره به ملاقات و گفتگوي عراقچي با سه تن از معاونين وزارت خارجه مصر و همچنين «احمد ابوالغيط» وزير خارجه مصر، سطح روابط كنوني ايران با مصر را سطحي مناسب و قوي خواند و گفت: همكاري‌هاي ديرينه‌اي در حوزه‌هاي مختلف داشته و داريم.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: آن چه مورد توافق طرفين قرار گرفت، ادامه اين گفتگوها در سطوح مختلف بود.
وي ابراز اميدواري كرد قدم‌هاي جدي‌تر و مناسب‌تري كه برداشته مي‌شود بتواند فرصت‌هاي مناسبي را براي ارتقاي مناسبات فراهم كند.

* پيشنهاد معقول و منطقي سلطانيه

سيد محمدعلي حسيني در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات «علي‌اصغر سلطانيه» نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر بازديد بازرسان آژانس از تاسيسات هسته‌اي اسرائيل، گفت: همگي شاهد بودند كه طرح خاورميانه عاري از سلاح هسته‌اي در نشست آژانس با مخالفت آمريكا و رژيم صهيونيستي مواجه شد.
وي ادامه داد: اين مسئله جاي سؤال دارد كه چرا كساني كه دم از تهديد‌آميز بودن سلاح‌هاي هسته‌اي در اين منطقه مي‌زنند با اين طرح مخالفت مي‌كنند؟ و چه اشكالي دارد كه اين موافقتنامه و ديدگاه مورد تصويب و اجماع همه اعضاي آژانس قرار گيرد؟
حسيني خاطرنشان كرد: نكته دومي كه مطرح شد و آقاي سلطانيه در آن جا مطرح كرد اين است كه عليرغم اينكه نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به صراحت داشتن سلاح هسته‌اي را اعلام كرد اما در برخي از مواضع اعلام مي‌شود كه رژيم صهيونيستي فاقد سلاح‌هاي هسته‌اي است ولي به هر حال آژانس كه مرجع ذيصلاحي است بايد اين فرصت و امكان را داشته باشد كه بازرسي‌هاي خود را از تاسيسات اتمي اين رژيم انجام دهد.
سخنگوي وزارت خارجه پيشنهاد سلطانيه را پيشنهادي معقول و منطقي برشمرد كه از سوي ساير اعضاي آژانس نيز با استقبال مواجه شده است.

* آدم ربايي آمريكايي‌ها

وي درباره يورش اخير آمريكايي‌ها و ربايش «فرهادي» مسئول مناسبات تجاري مرزي استان كرمانشاه در سليمانيه، با بيان اينكه آمريكايي‌ها هر از گاهي «آدم ربايي» را در عراق انجام مي‌دهند اين اقدام آنها را در نقض صريح مقررات و عرف ديپلماتيك و مقررات بين‌المللي دانست.
حسيني با اشاره به طرح اتهامات فراوان از ناحيه آمريكايي‌ها نسبت به جمهوري اسلامي و اتباع ايراني، يادآور شد: آن چه در عمل شاهديم اين است كه آمريكايي‌ها حتي نتوانستند يك ايراني را در عراق پيدا كنند كه اين اتهامات را به آن متصل كنند، زيرا چنين اقداماتي از سوي ايران و ايراني‌ها صورت نمي‌گيرد.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: آمريكايي‌ها براي فريب افكار عمومي به آدم ربايي پناه بردند كه نمونه آن را در سركنسولگري ايران در اربيل، ربودن اعضاي هيئت اعزامي از وزارت نيرو به عراق و هيئت اخير كه بنا به دعوت رسمي به اين كشور رفته‌اند، شاهد بوديم.
وي به اعتراض مسئولين عراقي نسبت به اين اقدامات آمريكايي‌ها اشاره كرد و افزود: عراقي‌ها به صراحت اعلام كرده‌اند كه اين هيئت بنا به دعوت رسمي طرف عراقي و به منظور همكاري‌هاي اقتصادي به اين كشور سفر كرده است.
حسيني ادامه داد: مشابه اين قضيه را در خصوص مهماناني كه از سوي رئيس جمهور عراق به اين كشور دعوت شده بودند، شاهد بوديم كه طرف آمريكايي در نهايت مجبور به آزادي آنها شد.
خبرنگاري در خصوص هماهنگي‌هاي انجام شده در مورد آزادي «فرهادي» سؤال كرد كه وي با بيان اينكه در مورد آزادي آقاي فرهادي با مسئولين كردستان و مسئولين دولت مركزي عراق در تماس هستيم، به تماس‌هاي انجام شده با مسعود بارزاني و جلال طالباني اشاره كرد و گفت: سفير ايران در عراق نيز در تلاش است ديدارهاي ديگري را برنامه‌ريزي كند.
وي با اشاره به مسئوليت آمريكايي‌ها در عراق، اظهار داشت: از طريق سفارت سوئيس در تهران (حافظ منافع آمريكا) نيز اعتراض خود را داده‌ايم و موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
يكي از خبرنگاران خطاب به حسيني گفت، آيا مسئولين و دولت عراق نمي‌خواهند براي عدم تكرار چنين وقايعي (ربايش ايراني‌ها توسط آمريكايي‌ها) به ايران تضميني بدهند؟ كه وي در پاسخ با بيان اينكه در تماس با مسئولين عراقي هستيم، افزود: آنها تلاش خود را انجام و ابعاد مختلف قضيه را پيگيري كرده و اعتراضات زيادي را به طرف آمريكايي داشتند ولي آمريكايي‌ها با توجه به رويكردهاي غلطي كه دارند و در اثر همين رويكردهاي غلط اين چنين در عراق گرفتار هستند، توجه جدي نسبت به اين مسائل نكردند.
وي ادامه داد: آمريكايي‌ها حتي در رابطه با ديدار خانواده‌هاي پنج مامور كنسولي ايران همچنان سهل‌انگاري كرده و مسائل و بهانه‌هاي مختلفي را مطرح كردند.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: توقع جدي و انتظار ما از دولت عراق اين است كه هيئت‌ها يا اتباع و شهروندان ايراني كه به طور رسمي و قانوني براي زيارت يا همكاري‌هاي مشترك وارد آن كشور مي‌شوند بايد نسبت به تامين امنيت آنها اقدامات لازم را انجام دهند به دليل اينكه خواه ناخواه اين گونه رفتاري كه از سوي نيروهاي اشغالگر شاهديم در نوع، كميت و كيفيت اين روابط اثرگذار خواهد بود.

* امنيت همسايگان، امنيت ايران

ادعاي يك مقام امنيتي افغان در خصوص پيدا شدن مقاديري سلاح ايراني در استان هرات افغانستان سؤال يكي ديگر از خبرنگاران از حسيني بود كه وي اين اتهام را جديد ندانست و افزود: اين‌ها مسائلي است كه مرتباً در مورد عراق و افغانستان تكرار مي‌كنند و ما نيز بر مواضع خود تاكيد مي‌كنيم.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه ايران امنيت همسايگان را امنيت خود مي‌دانيم، اظهار داشت: امنيت در عراق و افغانستان زمينه‌ساز توسعه و آباداني آن كشورهاست.
وي همچنين به نقش فعال ايران در عرصه بازسازي و توسعه اين دو كشور اشاره كرد.

* توانمندي نيروهاي ايران

يكي از خبرنگاران نيز به شدت گرفتن موضوع حمله آمريكا و رژيم صهيونيستي به ايران و سوريه اشاره كرد كه حسيني در پاسخ با تاكيد بر اينكه اين تهديدات زمينه‌اي ندارد، آن را در راستاي جنگ رواني خواند و تصريح كرد: نيروهاي جمهوري اسلامي كاملاً از توانمندي و قدرت لازم براي بازدارندگي از چنين تهديداتي، برخوردار هستند.
سخنگوي وزارت خارجه درباره خبري مبني بر افزايش تحركات نيروهاي انگليسي و گرجي در مرزهاي ايران، نيز اظهار داشت: خبر موثقي در اين رابطه دريافت نكرده‌ايم.

* ايران و تركيه اجازه نخواهند داد طرف ثالثي روابطشان را مخدوش كند

افزايش اعمال فشارهاي آمريكا به تركيه براي لغو قرارداد گاز بين ايران و تركيه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود كه حسيني با بيان اينكه در حوزه‌هاي مختلف از جمله انرژي و گاز، حوزه‌هاي اقتصادي، صنعتي، سياسي و امنيتي بين دو كشور همكاري وجود دارد، اظهار داشت: آمريكايي‌ها همواره در تلاش بودند كه در نوع و كيفيت روابط ايران و تركيه اخلال ايجاد كنند.
وي ايران و تركيه را دو كشوري برشمرد كه كاملا مستقل هستند و براساس منافع متقابل و مشترك خود تصميم مي‌گيرند و تصريح كرد: ايران و تركيه اجازه نخواهند داد طرف ثالثي اين روابط مطلوب بين دو همسايه را مخدوش كند.
حسيني همچنين گفت: مواضع مثبت و سازنده‌اي از سوي مسئولين تركيه در سطوح مختلف نسبت به اين قضيه شاهد بوديم.
سخنگوي وزارت خارجه با تاكيد بر اينكه همكاري‌هاي دو كشور همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: يادداشت تفاهم همكاري‌ها بين دو كشور به امضاء رسيده است.

* تصميم خود را بعدا اعلام مي‌كنيم

سيد محمدعلي حسيني در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران درباره دور بعدي گفتگوهاي ايران و آمريكا پيرامون عراق با بيان اينكه بايد اتفاقاتي كه اخيراً رخ داده را مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيم، افزود: آمريكايي‌ها شعارهاي زيادي را مطرح كردند ولي در عمل شاهد هيچ‌گونه اصلاح رويكردي نبوديم و آن چه شاهد بوديم استمرار رويكردهاي نادرست گذشته بوده است.
وي خاطرنشان كرد: در ابتدا ما بايد به يك جمع بندي نسبت به اين قضايا برسيم و بعد تصميم خود را اعلام كنيم.
حسيني درباره اين اتفاقات كه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود، به دستگيري اعضاي هئيت اعزامي وزارت نيرو و ربايش فرهادي توسط آمريكايي‌ها و همچنين عدم تغيير در سياست‌هايي كه آمريكايي‌ها از گذشته در عراق داشتند، اشاره كرد و گفت: هيچ تغييري در نوع اتهامات و ساير مسائل شاهد نيستيم لذا مي‌طلبد مجموعه مسائلي كه اخيراً اتفاق افتاده را مقداري بررسي كنيم.

* هيچ مهندس ايراني در سوريه مجروح و يا كشته نشده است

حسيني همچنين خبر كشته شدن مهندسين ايراني در جريان انفجار در يكي از كارخانه‌هاي تسليحاتي سوريه را صحيح ندانست و گفت: كارخانه‌اي با مشخصاتي كه در خبر آمده وجود ندارد و هيچ مهندس ايراني در سوريه مجروح و يا كشته نشده است.

* درباره سفر فرستاده ويژه فرانسه بعداً‌ اظهارنظر مي‌شود

خبر سفر فرستاده ويژه فرانسه پيرامون مسائل لبنان به ايران سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و حسيني در پاسخ با بيان اينكه اخيراً شاهد مواضع متناقض از سوي مسئولين فرانسوي بوديم، افزود: مواضعي كه برخي از آنها را تلاش كردند به نحوي اصلاح كنند ولي فرانسوي‌ها مواضع تند و افراطي در خصوص فعاليت‌هاي مسالمت‌آميز هسته‌اي ايران داشته و تلاش‌هايي را در زمينه تشديد تحريم‌ها حتي خارج از چارچوب قطعنامه شوراي امنيت داشتند كه اين موارد را مجموعا بايد ارزيابي و بررسي كنيم.
وي همچنين گفت كه در مورد اين سفر بعداً اظهارنظر مي‌شود.

* بازديد از برج‌هاي دوقلو و اداي احترام به قربانيان 11 سپتامبر در برنامه رئيس جمهور

يكي از خبرنگاران در خصوص بازديد رئيس جمهور كشورمان از محل برج‌هاي دوقلو سؤال كرد كه حسيني با بيان اينكه بازديد از محل برج‌هاي دوقلو و اداي احترام نسبت به قربانيان حادثه 11 سپتامبر جزو برنامه رئيس جمهور است، خاطرنشان كرد: تلاش‌هاي زيادي از سوي دولت آمريكا صورت مي‌گيرد و اخيراً بهانه‌ مسئله امنيتي را مطرح و يك زمان موضوع بازسازي آن منطقه را مطرح كردند تا مانع شوند و در تلاشند اين برنامه و ديدار را لغو كنند.
حسيني ادامه داد: اينكه دولت آمريكا چه ضرري از اداي احترام به قربانيان حادثه مي‌بيند، براي ما نامشخص است.

* اجراي پروتكل الحاقي منوط به مصوبه مجلس

سخنگوي وزارت خارجه درباره تشديد تحريم‌ها و صدور قطعنامه سوم عليه ايران با اشاره به تلاش يكي دو كشور براي همراه ساختن كشورهاي ديگر به منظور تشديد تحريم‌ها و صدور قطعنامه عليه كشورمان، راه‌حل منطقي را راه‌حلي دانست كه در حال حاضر بين ايران و آژانس وجود دارد و ادامه خواهد داشت.
وي راه‌حل‌هاي ديگر را غيرمنطقي و خارج از چارچوب قانوني برشمرد و بر بازگشت بررسي موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به آژانس تاكيد كرد.
حسيني در خصوص امضاي‌ پروتكل الحاقي از سوي ايران كه سؤال يكي از خبرنگاران بود با بيان اينكه براساس مصوبه مجلس هرگونه اقدامات داوطلبانه بدون تصويب مجلس شوراي اسلامي ممنوع است، اجراي پروتكل الحاقي را به مصوبه مجلس منوط دانست.

* تلاش براي اجراي سخنراني رئيس جمهور در دانشگاه كلمبيا

موضوع سخنراني رئيس جمهور در دانشگاه كلمبيا سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد كه حسيني يكي از برنامه‌هاي ديگر رئيس جمهور كشورمان را سخنراني و برنامه پرسش و پاسخ با دانشجويان و اساتيد اين دانشگاه بيان كرد و با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده براي ممانعت از انجام اين برنامه، خاطرنشان كرد: از روش‌هاي زشتي عليه مسئولاني كه اين برنامه را در آمريكا طراحي كردند، استفاده شد.
وي هدف از برگزاري اين برنامه را اين دانست كه اساتيد و دانشجويان در اين دانشگاه گردهم بيايند و بدون واسطه ديدگاه‌هاي احمدي‌نژاد را بشنوند و سؤالاتي كه پيرامون مسائل منطقه‌اي و روز جهان مطرح است را بپرسند و پاسخ دريافت كنند.
سخنگوي وزارت خارجه اين برنامه را برنامه‌اي براي روشنگري، دانشگاهي، علمي و سخنراني مستقيم توصيف كرد و گفت: تلاش مي‌شود اين برنامه به نحوي لغو شود اما ما به دنبال آن هستيم كه اين برنامه حتماً اجرا شود.

* درخواست شركت‌هاي فرانسوي براي ادامه حضور در ايران

يكي از خبرنگاران با اشاره به تهديدات اخير فرانسه عليه كشورمان از حسيني پرسيد آيا ايران نمي‌خواهد در قبال شركت‌هاي فرانسوي از جمله توتال واكنشي نشان دهد؟ كه وي در پاسخ به درخواست شركت‌هاي مختلف فرانسوي نسبت به ادامه حضور در ايران اشاره كرد و گفت: عليرغم برخي از مواضعي كه اعلام مي‌شود بعضي از مسئولين فرانسوي تلاش مي‌كنند نقطه نظرات خود را تعديل كنند و طرح مسائلي كه در خصوص برخي رسانه‌ها مطرح شد مبني بر اينكه اين رسانه‌ها به درستي انتقال مطالب را انجام نداده‌ بودند، نشان مي‌دهد دنبال تنش بيشتر و يا بحران در روابط دوجانبه نيستند.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه با بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا همكاري‌هاي نزديكي داريم، اظهار داشت: تنظيم كننده اين روابط، منافع متقابل و مشترك است.

*تعليق فاقد جايگاه در سياست‌هاي هسته‌اي ايران

يكي از خبرنگاران درباره تعليق غني‌سازي اورانيوم سؤال كرد كه حسيني با اشاره به اظهارات البرادعي كه تعليق را بحثي قديمي خوانده بود، تصريح كرد: تعليق در سياست‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي هيچ جايگاهي ندارد.
وي افزود: ما معتقديم بايد از ابتكارات جديدي صحبت و ابهامات و مسائل باقيمانده را در آن چارچوب حل و فصل كرد.
سخنگوي وزارت خارجه همكاري‌هاي ايران و آژانس، چندين دور گفتگوي برگزار شده بين كارشناسان و مسئولين ذيربط و توافقات صورت گرفته پيرامون مداليته يا چارچوب برنامه و عمل را در راستاي همين منطق دانست و خاطرنشان كرد: شاهد نتايج مثبت آن هم بوديم.
وي ادامه داد: آن چه مورد تاكيد آژانس بوده ادامه همين روند است و اينكه ديگران مانع نشوند و اين فرصت موجود را از دست ندهيم.

* احتمال ديدار متكي و ابوالغيط

حسيني احتمال ديدار متكي با ابوالغيط همتاي مصري‌اش در حاشيه اجلاس مجمع عمومي در نيويورك را رد نكرد و گفت: احتمال دارد آقاي متكي با همتاي مصري خود ديدار كند.
سخنگوي وزارت خارجه ديدارهايي كه در حاشيه اجلاس‌هاي بين‌المللي صورت مي‌گيرد را فرصت مناسبي دانست كه مسائل مورد توجه كشورها در اين جلسات نيز مورد گفتگو قرار گيرد.

* اجلاس سران خزر اواخر مهرماه در تهران

وي درباره اجلاس سران خزر در تهران نيز با بيان اينكه تلاش ما بر اين است كه اين اجلاس در اواخر مهرماه در تهران برگزار شود، از اعلام موافقت تمامي طرف‌هاي ذيربط در اين زمينه خبر داد و هدف اصلي اين اجلاس را بحث پيرامون رژيم حقوقي درياي خزر برشمرد.

* خروج نيروهاي انگليسي از بصره مربوط به نيروهاي عراقي

خبرنگار فارس در خصوص اخبار مطرح شده مبني بر همكاري ايران با انگليس براي خروج نيروهاي انگليسي از بصره سؤال كرد كه حسيني با بيان اينكه انگليسي‌ها نقل و انتقال نيروهاي خود را به اطلاع مقامات ايراني رسانده بودند، خروج نيروهاي انگليسي از بصره را مربوط به ايران ندانست و آن را مربوط به نيروهاي امنيتي و نظامي عراق دانست كه با هماهنگي‌هاي آنها انجام مي‌شود.

* هيچ مانعي براي سفر آقاي كوشنر به تهران نمي‌بينيم

ابراز علاقمندي «برنار كوشنر» وزير خارجه فرانسه براي سفر به ايران سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: هيچ مانعي براي سفر آقاي كوشنر به تهران نمي‌بينيم و معتقديم اين گونه ديدارها، رايزني‌ها و مشاورت‌هاي سياسي به درك بهتر از واقعيت‌هاي موجود جمهوري اسلامي و مسائل مربوط به منطقه كمك مي‌كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سفير ايران در تايلند : امروز ايران به عنوان كشوري قدرتمند و تاثيرگذار در عرصه جهاني مطرح است [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سفير ايران در تايلند در آيين بازگشايي مدرسه ايران با بيان اينكه امروز ايران به عنوان كشوري قدرتمند و تاثير‌گذار در عرصه جهاني مطرح است، گفت: اين به بركت مجاهدت‌هاي رزمندگان سلحشور دوران دفاع مقدس است. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سفارت جمهوري اسلامي ايران در تايلند، آيين بازگشايي مدرسه جمهوري اسلامي ايران (ولايت) امروز دوشنبه در بانكوك با شكوه خاصي با حضور اولياء، مربيان و دانش آموزان برپا شد. در اين مراسم پس از تلاوت آياتي از قرآن مجيد، «محسن پاك آيين» سفير كشورمان با عرض تبريك تقارن سال تحصيلي جديد با ماه مبارك رمضان، گفت: تقارن بهار دانش با بهار رمضان نشانگر الطاف الهي به دانش آموزان بوده و طليعه سالي مشحون از موفقيت و پيروزي است.
وي با اشاره به اهميت هفته دفاع مقدس با مروري بر وقوع حوادثي كه منجر به تحميل جنگ بر ملت شريف ايران شد، خاطرنشان كرد: امروز ايران اسلامي به عنوان يك كشور قدرتمند و تاثير‌گذار در عرصه جهاني مطرح است و اين به بركت مجاهدت‌هاي رزمندگان سلحشور دوران دفاع مقدس مي‌باشد.
سفير ايران در تايلند با تاكيد بر ضرورت الگو گرفتن دانش آموزان از ايثارگران دوران دفاع مقدس، بر لزوم توجه خانواده‌ها و مربيان به اشاعه ارزش‌هاي اسلامي در بين جوانان تاكيد كرد و گفت: امروز دفاع از ارزش‌هاي اخلاقي و هويت ديني و ميراث فرهنگي ايران اسلامي، بخصوص در عرصه‌هاي خانه و مدرسه يك ضرورت است چرا كه اين امر فرزندان ما را از گزند تهاجمات فرهنگي بيگانگان مصون خواهد داشت.
پاك آيين با تاكيد بر ضرورت توجه به دانش و فناوري روز، اظهار داشت: معلمان و دانش آموزان بايد با كشف استعدادها و نو‌آوري‌هاي خود، ميهن اسلامي را در مسير رشد و توسعه ياري كنند.
در اين مراسم همچنين «تقي‌زاده» مدير مدرسه ولايت گزارشي از دستاوردهاي آموزشي مدرسه در سال قبل ارائه كرد و گفت: اميدواريم در سالجاري با برنامه ريزي و الهام از مواهب ماه مبارك رمضان به ايجاد تحول در بين دانش آموزان مدرسه ولايت نائل آييم.
وي همچنين پيام مديركل آموزش و پرورش مدارس خارج از كشور را قرائت كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]احمدي نژاد در گفت و گو با خبرنگاران ايراني در نيويورك : هيچ كشوري قادر نيست به رابطه ايران و دنيا آسيب برساند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس جمهور مواضع ملت ايران در مباحث جهاني را شفاف و روشن خواند و تاكيد كرد: ملت ايران خواهان صلح و امنيت پايدار است و آن را بر اساس عدالت و معنويت مي‌خواهد و از اينرو هيچ كشوري قادر نيست به رابطه ايران و دنيا آسيب برساند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در گفتگو با خبرنگاران خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران(ايرنا) و صدا و سيما در نيويورك تصريح كرد : ما معتقديم صلحي پايدار است كه پايه آن عدالت و معنويت باشد و تحميل آرامش به منزله صلح پايدار نيست .
رئيس جمهور با اشاره به اين كه دنيا را خيلي بهتر از وضع موجود مي‌توان اداره كرد، گفت: معتقديم مي‌توان از جنگها، تهديدها و خونريزيها و كينه‌ورزيها جلوگيري كرد.
وي اظهارداشت: ما معتقديم كه هيچ دليلي براي كارهاي غيرانساني در عرصه جهاني وجود ندارد و روند كنوني، ناشي از مناسبات غير عادلانه و نادرستي است كه بعضي‌ها اصرار دارند آن را به دنيا تحميل كنند.
احمدي نژاد ملتها را دوست و علاقه‌مند هم دانست و خاطر نشان كرد: ملتها خواستار روابط دوستانه با يكديگر هستند و متاسفانه برخي دولتها براي توطئه عليه كشورمان تلاش مي‌كنند كه چيز جديدي نيست، چرا كه بيش از 28 سال است كه ما تجربه مي‌كنيم و لحظه به لحظه ديده‌ايم كه از اين تلاش خودشان دست بر نمي‌دارند.
رئيس جمهور، تصريح كرد: اما آنچه مسلم است، اينكه ملت ايران ريشه‌دار، فرهنگ ساز، تمدن ساز و ملتي متحد است كه اين موضوع در اعماق تاريخ تمدن و سرزمين ايران ريشه دارد و اين حرفها خيلي اثري در پيشرفت و جهت گيريهاي ملت ايران ندارد.
وي گفت: برخي‌ها مي‌گويند كه اين فشارها عليه ايران اسلامي، نمايشي براي سرپوش گذاشتن بر شكستهايشان در عراق است، اما اگر نمايش هم نباشد، بالاخره آنها چند سال تلاش كردند كه به دنيا بقبولانند ايراني كه به عنوان پرچمدار صلح در عرصه جهاني است، به دنبال منافع خاصي است و فعاليتهاي هسته‌اي آن مشكوك است و حق ندارد در اين عرصه فعاليت كند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه گزارش آژانس غير واقعي و ساختگي بودن ادعاهاي دروغين عليه كشورمان را نشان مي‌دهد، تصريح كرد: در مقابل اين گزارش مستند و قانوني، اينها خودشان را در يك بن بست ديده اند، چرا كه اين همه عليه ملت ايران جوسازي كردند و فرياد زدند ، اما نهادهاي قانوني حق را به ملت ايران دادند.
وي گفت: اينها كاري از پيش نخواهند برد، زيرا قادر نيستند به رابطه ملت ايران و دنيا آسيب وارد كنند و كسي آنها را قبول ندارد و بخاطر رفتار غلط و بي‌ادبي برخي از دولتمردان اين كشورها با ملتها، آنها دوستداري در جهان ندارند.
رئيس جمهور اظهارداشت: بنابراين ما نگران نيستيم، راهبرد ما هم در مواجهه با اين مساله، خيلي روشن است، ما مي‌گوييم كه بايستي عدالت براي همه باشد و قانون و حق براي همه و وظيفه براي همه باشد، هيچكس حق بيشتري بر ديگري ندارد و حق ندارد نظر خود را بر ديگران تحميل كند .
وي افزود: هيچكس حق ندارد از زور در مناسبات بين‌المللي استقاده كند، دست به فريب كاري بزند و هيچكس حق ندارد سرزمين ديگران را اشغال و دست به ترور بزند، اين مواضع روشن ملت ايران است و در همين مسير هم حركت خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]احمدي نژاد به آمريكاي جنوبي سفر مي‌كند [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس:رئيس جمهور كشورمان پس از سفر سه روزه خود به نيويورك در سفري كوتاه به آمريكاي جنوبي به كشورهاي بوليوي و ونزوئلا سفر خواهد كرد. [/align]

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي كشورمان اواخر هفته جاري پس از پايان سفر خود به نيويورك و شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در سفري دو روزه به آمريكاي جنوبي به كشورهاي بوليوي و ونزوئلا سفر خواهد كرد.
احمدي نژاد در اين سفر با « مورالس» و « چاوز» ر<ساي جمهور دو كشور بوليوي و ونزوئلا ديدار و پيرامون مسائل منطقه‌اي، بين المللي و دوجانبه به گفتگو خواهد پرداخت.
محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران روز گذشته يك شنبه براي شركت در شصت و دومين اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نيويورك ترك كرد و پيش از ترك تهران با اشاره به اين گردهمايي مهم، بزرگ و تاثيرگذار كه هر ساله در مقر سازمان ملل برگزار مي‌شود، آن را فرصتي مناسب براي بيان نظرات و موضوعات مهم مسئولين كشورهاي مختلف دانست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ابلاغ رئيس‌جمهور براي همكاري ايران و ونزوئلا در زمينه هواپيمايي [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس:دولت‌هاي ايران و ونزوئلا بر اساس موافقتنامه‌اي كه قانون آن از سوي رئيس جمهور ابلاغ شد، سرويس هاي هوايي بين دو كشور برقرار مي كنند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت ، احمدي‌نژاد رئيس جمهور قانون موافقتنامه سرويس‌هاي هوايي بين دولت جمهوري اسلامي ايان و دولت جمهوري بوليواري ونزوئلا را كه مشتمل بر يك مقدمه ،‌ بيست و يك ماده و يك پيوست به تصويب مجلس شوراي اسلامي و تاييد شوراي نگهبان رسيده و اجازه مبادله اسناد آن به دولت داده شده است ، براي اجرا به وزارت راه وترابري ابلاغ كرد .
بر اساس اين موافقتنامه هريك از دو دولت به طرف ديگر در مورد سرويس هوايي مورد توافق ، حقوقي مانند پرواز بدون فرود از فراز سرزمين خود ، توقف در سرزمين خود به منظورهاي غيرحمل و نقل ، و يا توقف در سرزمين خود به منظور سوار و پياده كردن مسافر ،‌ بارگيري و تخليه بار به صورت تركيبي يا جداگانه د رنقاط مشخص را اعطا مي كنند.
شركت‌هايي هواپيمايي دو كشور كه به موجب اين موافقتنامه تعيين مي شوند ، لوازم و وسايل و خواروبار ضروري هواپيماهاي آنها در كشورهاي طرفين از حقوق گمركي معاف خواهند بود و نيز فرصت‌هاي برابر و عادلانه اي در اختيارشان قرار مي‌گيرد تا از سرويس‌هاي مورد توافق در مسيرهاي مشخص بين سرزمين‌هاي متبوعشان بهره برداري كنند .
طبق موافقتنامه ذكرشده ، هر دولت حق دارد يك يا چند شركت هواپيمايي را براي انجام سرويس هاي مورد توافق در مسيرهاي مشخص تعيين كند و يا هر شركت هواپيمايي تعيين شده را حذف نمايد يا تغيير دهد . طرف ديگر نيز بدون تاخير اجازه بهره‌برداري مقتضي را به آن شركت خواهد داد ؛ البته شركت مذكور بايستي استانداردهاي بين المللي لازم را دارا باشد .
هر دو دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت ونزوئلا عضو كنوانسيون هواپيمايي كشوري بين المللي شيكاگو‌ - 1944 ميلادي- هستند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]معاون پژوهشي وزارت امور خارجه : راهي جز مقاومت و ايستادگي در برابر نظام سلطه وجود ندارد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس:منوچهر محمدي گفت: يك گام به عقب در برابر نظام سلطه باعث مي‌شود آنها صدها گام جلو بيايند، بنابراين راهي جز مقاومت و ايستادگي در برابر نظام سلطه نداريم. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جامعه اسلامي مهندسين منوچهر محمدي معاون پژوهشي وزارت امور خارجه كه در نشست اعضاي شوراي مركزي شوراي استان تهران و شوراي واحدهاي ستادي جامعه اسلامي مهندسين سخن مي‌گفت: با تاكيد بر تداوم فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي اظهار داشت: در دوره گذشته فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران تعليق شد و پروتكل الحاقي را داوطلبانه پذيرفته و اجرا كردند اما طرف مقابل نه تنها حقوق ما را در مسئله هسته‌اي به رسميت نشناخت بلكه بوش جمهوري اسلامي ايران را جزو محور شرارت قرار داد.
وي گفت: عملكرد نظام سلطه باعث شد دولت نهم راه مقاومت و ايستادگي را در برابر آن انتخاب و غني سازي را آغاز نمايد و اكنون در نتيجه اين مقاومت حقوق هسته اي ملت ايران تثبيت شده و موضوع هسته‌اي ايران به چالش جدي در غرب تبديل شده است.
اين استاد دانشگاه ياد آور شد: به نظر مي‌رسد اروپا در حال پذيرفتن حقوق هسته‌اي ايران است و من معتقدم گزارش اخير البرادعي مبني بر اينكه فعاليت هسته‌اي ايران صلح آميز است حكايت از اين امر دارد.
وي افزود: با وجود مخالفت جدي كشورهايي نظير آلمان، روسيه و چين با تصويب قطعنامه سوم عليه جمهوري اسلامي ايران به نظر مي‌رسد قطعنامه سوم عليه ايران صادر نشود و اگر هم صادر شود بسيار خفيف‌تر از قطعنامه‌هاي اول و دوم باشد.
محمدي با اشاره به احتمال حمله نظامي عليه ايران گفت: در دولت بوش دو تيم يكي موافق و ديگري مخالف حمله عليه ايران وجود دارد و وزارت دفاع و خارجه آمريكا مخالف جدي حمله عليه ايران مي‌باشند، فرمانده ارتش آمريكا نيز صريحاً اعلام كرده است حمله عليه ايران انتحار است. بنابراين احتمال اينكه آمريكا دست به ديوانگي زده و به ايران حمله كند بعيد است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: نظام آينده جهاني در قالب دو اردوگاه در حال شكل گيري است اردوگاه سلطه گران به رهبري آمريكا و اردوگاه سلطه ستيزان كه رهبري آن با جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.
معاون پژوهشي وزارت امور خارجه با بيان اينكه تضاد آشتي ناپذيري بين اردوگاه سلطه گر و سلطه ستيز وجود دارد تصريح كرد: بيشترين تعارض اين دو اردوگاه در خاورميانه است چرا كه خاورميانه منطقه خيزشگاه اديان الهي و چهار راه دنياست.
وي افزود: تنش امروز ايران و امريكا تنها دعواي دو كشور نيست بلكه تضاد نظام سلطه گر و نظام سلطه ستيزي است، امروز سلطه ستيزي با الهام از جمهوري اسلامي ايران در اقصي نقاط جهان حتي در قاره آمريكا شروع شده است.
وي گفت: در پنج مقوله عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و مسئله هسته‌اي تنش بين ايران و آمريكا وجود دارد.
محمدي ياد آور شد: آمريكا با هدف ايجاد خاورميانه بزرگ مورد نظر خود وارد منطقه شد تا نظامهاي سكولار را براي مقاله با خيزش‌هاي اسلامي ايجاد كند اما در اين هدف شكست خورد.
وي با بيان اينكه آمريكا به بهانه 11 سپتامبر افغانستان و عراق را اشغال كرد، گفت: اگر نگوييم آمريكا خود حادثه 11 سپتامبر را ايجاد كرد حداقل مي‌توان گفت ايجاد آن را تسهيل كرد تا بهانه‌اي براي لشگر كشي به خاورميانه باشد.
معاون پژوهشي وزارت امور خارجه با بيان اينكه امروز آمريكا در عراق و افغانستان زمين گير شده است، اظهار داشت: امروز امريكا دنبال پيروزي در عراق نيست بلكه درصدد خروج آبرومندانه است، اكنون موضوع عراق به مسئله انتخاباتي در آمريكا تبديل شده است و هر كس بخواهد از ماندن در عراق سخن بگويد بازنده انتخابات است. آمريكا اكنون بازنده نهايي در عراق است.
وي افزود: در قضيه افغانستان هم وضع آمريكايي‌ها به مراتب بدتر از عراق است چرا كه آمريكا عملاً توانسته است ريشه طالبان را بخشكاند و بخش مهمي از خاك افغانستان در اختيار طالبان است.
معاون پژوهشي وزارت امور خارجه گفت: امروز موقعيت ايران در دولتهاي عراق و افغانستان بهتر از آمريكاست به طوري كه وقتي بوش در مصاحبه مشترك با كرزاي ايران را متهم به دخالت در امور افغانستان كرد، كرزاي صريحاً اين اتهام را رد كرد و ايران را بهترين دوست افغانستان ناميد.
محمدي همچنين به پيروزي‌هاي بزرگ حزب الله لبنان در ساله 1982، 2000 و 2006 در مقابله با آمريكا و رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: حزب الله لبنان در سال 1982 با عمليات استشهادي پايگاه نظاميان آمريكايي، فرانسوي و انگليسي را منهدم و باعث فرار آنها از لبنان شد و در سال 2000 نيز با پيروزي بزرگ در مقابل رژيم صهيونيستي، اسرائيل را وادار به عقب نشيني از جنوب لبنان كرد.
وي افزود: حزب الله لبنان در سال 2006 در جنگ 33 روزه شكست سنگيني بر ارتش اسرائيل وارد كرد و باعث شد ابهت آمريكا و اسرائيل در منطقه بشكند.
وي تاكيد كرد: امروز آمريكا و اسرائيل هيچ گونه اميدي به موفقيت نظامي در برابر حزب الله ندارند و آمريكا تلاش مي‌كند با حمايت از دولت سينيوره در صحنه سياسي لبنان بازنده نباشد.
محمدي همچنين به مسئله فلسطين اشاره كرد و گفت: پيروزي حماس در انتخابات فلسطين كه 75 درصد آراي انتخابات پارلماني را به خود اختصاص داد، ضربه كاري به آمريكا و اسرائيل در منطقه زد و اكنون آمريكا، اولمرت و ابومازن در برابر حماس به بن بست رسيده‌اند و نمي‌توانند حماس را كه نماينده واقعي ملت فلسطين است ناديده بگيرند.
در اين نشست همچنين محمدي به پرسشهاي حاضران در خصوص تحولات منطقه‌اي پاسخ داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]لس‌آنجلس تايمز: احمدي‌نژاد قهرمان محبوب مردم خاورميانه است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در بازتاب جايگاه محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري كشورمان در كشورهاي اسلامي وي را با افتخارآفرينان عرب مانند جمال عبدالناصر مقايسه كرد. [/align]

به گزارش فارس، روزنامه لس‌آنجلس تايمز در اين باره نوشت: «آوازه احمدي‌نژاد رئيس جمهور مردمي و سرسخت ايران كه بلوز زيپي مي‌پوشد و لحن تندش عليه واشنگتن همواره در رسانه‌هاي غربي منعكس مي‌گردد از مرزهاي ملي و مذهبي گذشته و وي به قهرمان مردم در خاورميانه بدل گشته است.»
رئيس جمهور ساده‌پوش ايران اكنون به منبع انتقادات تند مسلماناني بدل شده كه از اين امر شكايت دارند كه سران كشورهاي‌شان مديون دولت بوش شده‌اند و يا از آن هراس دارند.
اين روزنامه براي اثبات اين امر به كوچه و بازار كشورهاي عربي مانند مصر و اردن مي‌رود و نظر مردم را درباره احمدي‌نژاد جويا مي‌شود.
محمود علي يكي از دانشجويان رشته پزشكي در قاهره مي‌گويد: «او [احمدي‌نژاد را خيلي دوست دارم. وي سعي مي‌كند خود و ملتش را از خطرات نجات دهد. وي حس غرور را در من بر مي‌انگيزد.»
وي تأكيد كرد: «وي الگوي اسلام است. وي تنها كسي است كه در برابر اسرائيل و غرب قرار گرفته است. متأسفانه مصر بسيار با واشنگتن همدم شده است.»
اين روزنامه نوشت: «محبوبيت احمدي‌نژاد در مصر بسيار بالا است و وي را با "جمال عبدالناصر" قهرمان مصري در دهه 1950مقايسه مي‌كنند چرا كه او نيز قصد داشت ريشه نفوذ غرب را در سرزمين‌هاي اسلامي بخشكاند.»
لس‌آنجلس تايمز افزود: «از نظر بسياري از مصري‌ها، تلاش ايران براي توسعه برنامه هسته‌اي با وجود تحريم هاي سازمان ملل مشابه تقابل ناصر با انگليس و فرانسه در هنگام ملي كردن كانال سوئز بوده است. اما نكته‌اي كه در مورد احمدي‌نژاد صدق مي‌كند اين است كه رئيس يك كشور غيرعربي شيعه توانسته خود را در دل جمعيت منطقه كه اكثراً عرب سني مذهب هستند باز كند.»
اين روزنامه نوشت: «اعراب ترجيح مي‌دهند در اين باره سخن بگويند كه چگونه احمدي‌نژاد صداي اسلام در زماني است كه منطقه در درگيري‌هاي عراق، لبنان و مناقشه اعراب و فلسطين گرفتار شده است.»
اين روزنامه در ادامه احساسات جهان اسلام را با احساسات ضداحمدي‌نژاد در نيويورك مقايسه مي‌كند و مي‌نويسد: «در نيويورك كه احمدي‌نژاد قرار است روز سه‌شنبه سخنراني كند برخي از سياستمداران عنوان مي‌كنند مي‌توان از وي اجتناب كرد. فشار عمومي در نيويورك باعث شد احمدي‌نژاد از سفر به محل برج‌هاي دوقلوي سازمان تجارت جهاني (گراند زيرو) انصراف دهد.»
در ادامه اين گزارش با اشاره به محدوديت رسانه‌اي در اردن، مصر و سوريه و سركوب ناراضيان به نقل از مردم عادي كشورهاي خاورميانه‌‌اي هم‌پيمان آمريكا آمده است:‌‌ «آنها حاكماني هستند كه مردم‌شان آنها را فاسد و در رسيدگي به مشكلات اجتماعي و اقتصادي ناكارآمد مي‌شمارند.»
اين روزنامه با تأكيد بر محبوبيت احمدي‌نژاد در ميان مردم عادي منطقه، نوشت: «اين احساس مشابه احساسي است كه در مورد حزب‌الله وجود دارد كه سال گذشته با اسرائيل جنگيد و حماس كه در ژوئن كنترل نوار غزه را به دست آورد.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.