Recommended Posts

[align=center]اردوغان : سخنراني احمدي‌نژاد در دانشگاه كلمبيا تاكيدي بر حقانيت مواضع ايران بود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: نخست‌وزير تركيه در ديدار با رئيس جمهوري كشورمان، حضور احمدي‌نژاد و سخنراني در دانشگاه كلمبيا را تاكيدي بر حقانيت مواضع جمهوري اسلامي دانست. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه روز چهارشنبه در ديدار رئيس جمهوري ايران ضمن تشكر از فرصت به دست آمده براي انجام اين ديدار، از گسترش هر چه بيشتر روابط تهران - آنكارا ابراز خرسندي كرد.
رجب طيب اردوغان در اين ديدار كه در حاشيه شصت و دومين نشست مجمع عمومي سازمان ملل انجام شد، همچنين حضور رئيس جمهوري در دانشگاه كلمبيا و سخنراني در جمع دانشگاهيان را تاكيدي بر حقانيت مواضع جمهوري اسلامي ايران دانست.
نخست وزير تركيه در ادامه بر لزوم تلاش دو كشور براي اجرايي شدن توافقات و تعميق مناسبات و روابط تاكيد كرد و گفت: بايد از ظرفيت‌هاي بالاي اقتصادي ايران و تركيه به نحو مطلوب استفاده كرد.
محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار، سفر خود به آمريكا و حضور در مجامع و محافل مختلف فكري در اين كشور را نشان از حقانيت موضع ايران و برحق بودن حرف ملت ايران دانست.
وي تصريح كرد: مخاطبان در هر كجا با توجه به فطرت پاكشان شنواي حرف حق هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]احمدي‌نژاد در مصاحبه مطبوعاتي با چاوز : امپرياليسم جز احترام به حقوق ملت‌ها يا شكست در مقابل آنها راه ديگري ندارد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس جمهوري كشورمان در مصاحبه مطبوعاتي با همتاي ونزوئلايي‌اش تصريح كرد: امپرياليسم جز احترام به حقوق ملت‌ها يا شكست در مقابل آنها راه ديگري ندارد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد پنج شنبه شب به وقت محلي در مصاحبه مشترك با «هوگو چاوز» رئيس جمهوري ونزوئلا خاطرنشان كرد: امروز روز بيداري، خودباوري، ايستادگي و حركت ملت‌ها به عنوان پايان دوران امپرياليسم و استعمار است.
رئيس جمهور با بيان اينكه امروز با شكوفه زدن جوانه‌هاي بيداري و انقلاب در ميان ملت‌ها، مسووليت ملت‌هاي انقلابي و رهبران آنها دو چندان شده است، تصريح كرد: ايران و ونزوئلا در كنار يكديگر در راه مبارزه با استعمار ايستاده‌اند و امپرياليسم جز احترام به حقوق ملت‌ها يا شكست در مقابل آنها راه ديگري نخواهد داشت.
وي با ابراز خرسندي از ديدار دوباره با رئيس جمهور و مردم ونزوئلا، نقش هوگو چاوز را در آمريكاي لاتين بسيار گسترده و ممتاز دانست و گفت: ايشان مردي بزرگ، انقلابي و شجاع هستند كه زندگي خود را وقف پيشبرد ونزوئلا، انقلاب و آزادي ملت‌هاي آمريكا لاتين كرده است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه خدمات ارزنده هوگو چاوز محدود به جغرافياي آمريكاي لاتين نيست، اظهارداشت: امروز مواضع و تصميمات ايشان روحيه انقلاب را ميان ملت‌ها زنده نگه داشته است.
رئيس جمهور كشورمان كه سخنانش با تشويق حاضرين همراه بود تاكيد كرد: احمدي نژاد و چاوز دو بردار انقلابي هستند و همواره در كنار هم خواهند ماند و دو ملت ايران و ونزوئلا متحد و يكدل در كنار هم خواهند ايستاد.
وي با تاكيد بر آينده روشن و درخشان دو كشور انقلابي ايران و ونزوئلا گفت: ملت‌ها و رهبران ايران و ونزوئلا در كنار ديگر ملت‌هاي آزاد و انقلابي همچون بوليوي، نيكاراگوئه، كوبا، اكوادور و ساير ملت‌هاي مظلوم خواهند بود و با پشتيباني از اين ملت‌ها تا آخر در مقابل امپرياليسم مبارزه خواهند كرد.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه اطمينان دارم به لطف خدا ملت‌ها پيروز هستند، تصريح كرد: دوران امپراطوري امپرياليسم به پايان رسيده و آينده از آن ملت‌ها است و ما افق روشن پيروزي را احساس مي‌كنيم.
احمدي‌نژاد همچنين از استقبال گرم و صميمانه هوگو چاوز و مردم ونزوئلا قدرداني كرد.
رئيس جمهوري ونزوئلا نيز در اين مصاحبه مطبوعاتي مشترك، از رئيس جمهوري اسلامي ايران به عنوان دوست و برادر خود نام برد و گفت: احمدي‌نژاد از بزرگ‌ترين رهبران امروز دنيا در مبارزه با استكبار است.
هوگو چاوز تاكيد كرد: ايران و ونزوئلا در راه مبارزه با استعمار در كنار يكديگر خواهند ماند.
وي با بيان اينكه سخنراني احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل متحد را شنيده است، گفت: سخنان رئيس جمهوري اسلامي ايران حقايقي بود كه در جمع سران كشورها قاطعانه عنوان شد.
هوگو چاوز از اينكه بار ديگر ميزبان احمدي‌نژاد در ونزوئلا است ابراز خوشحالي كرد و اظهار داشت: ونزوئلا سرزمين خود شماست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]استاد علوم سياسي دانشگاه كلمبيا : بولينگر بايد منتظر سخنراني احمدي‌نژاد مي‌ماند و بعد انتقاد مي‌كرد [/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: استاد علوم سياسي دانشگاه كلمبيا گفت: هر كسي طبيعتاً منتظر مي‌ماند كه سخنران مدعو ابتدا سخنراني كند سپس به انتقاد از او بپردازد. [/align]

« جك اشنايدر» در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس در خصوص رفتار اهانت آميز رئيس دانشگاه كلمبيا نسبت به رئيس جمهور كشورمان گفت: هر كسي طبيعتاً منتظر مي‌ماند كه سخنران مدعو ابتدا سخنراني كند سپس به انتقاد از او بپردازد. اين در حالي بود كه ابتدا رئيس دانشگاه از احمدي نژاد انتقاد و سپس احمدي‌نژاد سخنراني كرد.
وي در خصوص انگيزه‌هاي دعوت از احمدي‌نژاد براي سخنراني در دانشگاه كلمبيا گفت: انگيزه دعوت از احمدي‌نژاد نشان دادن اين مسئله بود كه دانشگاه كلمبيا فرصتي را براي بحث و تبادل نظر پيرامون نقطه‌نظرات مختلف مي‌دهد. اين امر نشان داد كه راهي براي گفتگو‌هاي صريح، آزاد و ايده‌هاي انتقاد‌آميز وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ديدار وزير امور خارجه كشورمان با وزير خارجه روماني [/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: منوچهر متكي وزير امورخارجه كشورمان در ادامه ديدارهاي خود در نيويورك با وزير امور خارجه روماني ديدار وگفتگو كرد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس متكي در اين ديدار با اشاره به روابط تاريخي دو كشور گفت: ايران و روماني از روابط تاريخي برخوردارند و هر دو كشور با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هايي كه دارند مي‌توانند براي گسترش روابط گام‌هاي بلندتري بردارند.
وزير امور خارجه با اشاره به روابط اقتصادي ايران با اروپا گفت:حجم 35-30 ميليارد دلاري ايران با اروپا متمركز در چند كشور است و ما در صدد توسعه مناسبات با تمام اروپا هستيم، در همين رابطه با شناسايي پتانسيل كشورهاي اروپايي روابط اقتصادي را تنظيم خواهيم كرد.
وزير خارجه روماني نيز در اين ديدار با اشاره به روابط خوب دو كشور گفت: ما آماده گسترش روابط با ايران در همه زمينه‌ها خصوصا "اقتصادي"‌هستيم.
وي افزود: ما يك كشور اروپايي هستيم اما كشوري كه دوست ايران است و خواهان گسترش روابط با آن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حسيني : مصوبه سناي آمريكا دخالت آشكار در امور داخلي عراق است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت امورخارجه در واكنش به مصوبه مجلس سناي آمريكا مبني بر تقسيم عراق به سه منطقه فدرالي، اين اقدام را دخالت آشكار در امور داخلي عراق دانست. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه سيد محمد علي حسيني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران اقدام مجلس سناي آمريكا را دخالت آشكار در امور داخلي عراق و مغاير با يكپارچگي ملي و تماميت ارضي آن كشور مي‌داند.
وي با اعلام اينكه مصوبه اخير ادامه اشتباهات مكرر آمريكايي ها در ارتباط با عراق را به اثبات مي رساند، گفت: مورد اخير نيز در زمره اشتباهاتي است كه آمريكايي‌ها را به اصلاح آن ناچار خواهد ساخت.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: ما اينگونه اقدامات را در جهت مقابله با تلاش‌هاي دولت آقاي مالكي، به منظور ايجاد وحدت ملي و حفظ يكپارچگي عراق مي‌دانيم و بر ضرورت احترام به ادامه روند سياسي و قانوني اساسي برآمده از فرايند دموكراتيك و حمايت از دولت قانوني آن كشور تاكيد مي كنيم.
حسيني گفت: هر گونه تصميمي درباره عراق بايد توسط مردم عراق و از طريق سازوكارهاي قانوني تعريف شده صورت بگيرد و اين حق مردم عراق است كه سرنوشت خود را تعيين كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه اين گونه اقدامات را كه با هدف بر هم زدن وحدت و يكپارچگي عراق و بي ثباتي عراق و منطقه صورت مي گيرد مورد نكوهش قرار داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]وزير خارجه ايسلند مطرح كرد ؛ اعلام حمايت ايسلند از همكاري‌هاي ايران و آژانس [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير خارجه ايسلند در ديدار متكي از همكاري‌هاي فعلي ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حمايت كرد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان كه در نيويورك به سر مي‌برد، در حاشيه شصت و دومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد با خانم «اينگيبيورگ سولرون گيسلادوتير» وزير امور خارجه ايسلند ديدار و گفتگو كرد.
متكي در اين ديدار آخرين تحولات موضوع هسته‌اي ايران و توافق ايران و آژانس را براساس مداليته جديد، تشريح كرد و گفت: در كليه گزارش‌هاي آژانس هيچ گاه اشاره‌اي به انحراف ايران به سوي سلاح وجود ندارد.
وزير امور خارجه ايسلند نيز در اين ديدار حمايت كشورش را از همكاري‌هاي فعلي ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام كرد و افزود: شفافيت بيشتر ايران در فعاليت‌هاي هسته‌اي براي از بين بردن شبهه‌ها بسيار موثر است و ما اين همكاري‌ها را مفيد مي‌دانيم.
وي همچنين گزارشي از وضعيت اقتصادي كشورش ارائه كرد و با اشاره به اين كه بخش اعظم روابط اقتصادي ايسلند با اروپاست، بر ضرورت توسعه همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور به ويژه در بخش گردشگري تاكيد كرد.
دو طرف در پايان اين ديدار توافق كردند به منظور تسريع در توسعه روابط دوجانبه، وزراي خارجه دو كشور سفرهايي به دو پايتخت داشته باشند.
انتهاي پيام/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مدير حوزه علميه قم : رئيس جمهور شجاعانه در مقابل توهين‌هاي استكبار ايستاد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: مدير حوزه علميه قم، در جمع ائمه جماعات اين شهر اقدام شجاعانه رئيس جمهور در نيويورك را ستود و گفت: رئيس جمهور شجاعانه در مقابل توهين‌هاي استكبار ايستاد. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز خبر حوزه علميه قم، حسيني بوشهري با اشاره به ايستادگي اهل بيت(ع) در برابر انحرافات جامعه و برخورد توهين آميز دشمنان با آنان گفت: تاريخ همواره تكرار مي‌شود در حضور نماينده ملت فرهيخته ايران به رئيس جمهور توهين مي‌كنند، اما ايشان با تأسي از فرهنگ غني اهل بيت(ع) شجاعانه در برابر توهين‌هاي آنها مي‌ايستد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با اشاره به شرايط استثنائي ماه مبارك رمضان و حضور نسل جوان در مساجد و برنامه‌هاي ديني، نسبت به توطئه‌هاي دشمنان در ترويج عقايد باطل هشدار داد و گفت: نقشه‌هاي دشمنان براي دور كردن جوانان از مكتب غني اهل بيت(ع) فراوان است و روز به روز اين موج گسترش مي‌يابد.
وي با تأكيد بر ايجاد ارتباط صميمي با جوانان بيان داشت: مكتب اهل‌بيت(ع) مكتب پرورش جوانان بر اساس محبت است، اگر اين مسير را تقويت كنيم از وهابيت كاري ساخته نيست و آنان در توطئه‌هاي خود شكست خواهند خورد.
حسيني بوشهري، ماه مبارك رمضان را بهترين فرصت براي خودسازي و نشر معارف اهل بيت(ع) دانست و گفت: اهل بيت(ع) نجات بخش جامعه بشري هستند و ماه رمضان فرصت تحكيم پيوند با ولايت اهل بيت(ع) است.
نماينده مجلس خبرگان رهبري در ادامه افزود: مساجد بايد به پايگاه‌هاي نشر و تقويت محبت اهل بيت(ع) تبديل شوند.
حسيني بوشهري، با اشاره به شايستگي جوانان ايراني در عرصه‌هاي علمي بر اهتمام مسئولين نسبت به سرمايه‌گذاري براي جذب و پرورش آنان تأكيد كرد و گفت: دشمنان، جوانان مستعد ما را بعد از كسب موفقيت در المپيادهاي علمي شناسايي مي‌كنند و آنان را از ما مي‌گيرند و جذب مي‌كنند، از اين رو مسئولين بايد بيشتر مراقب باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]زيباري: آمريكا مسئول دستگيري تبعه ايراني است [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزير خارجه عراق با بيان اينكه بستن مرزهاي ايران با منطقه كردستان عراق به اقتصاد اين منطقه ضرر مي‌رساند، گفت: مقام‌هاي كردستان عراق مسئول دستگيري تبعه ايراني نيستند بلكه اين نيروهاي آمريكايي‌اند كه تاجر ايراني را دستگير كرده‌اند. [/align]

به گزارش فارس، "هوشيار زيباري" در گفت‌وگو با روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن درباره دستگيري يكي از بازرگانان ايراني در سليمانيه عراق توسط نيروهاي آمريكايي گفت: آمريكايي‌ها مي گويند ما اطلاعاتي داريم كه حاكيست فرد دستگير شده از فرماندهان سپاه پاسداران است.اما مقامات عراقي اين اطلاعات را ندارند. به همين خاطر خواستار آزادي او شده‌اند. پيشتر هم چنين حوادثي اتفاق افتاده است كه ما از مقامات آمريكايي خواستيم آنان را آزاد كنند كه برخي آنان نيز آزاد شدند.با اين حال بايد بگويم بازرگان ايراني هنوز نزد مقامات آمريكايي در بازداشت به سر مي‌برد.
زيباري درباره بسته شدن مرزهاي ايران با كردستان عراق گفت: اين مسئله در واكنش به بازداشت يك بازرگان ايراني بود و معتقدم كه اين امر به اقتصاد منطقه به ويژه از نظر تجاري ضرر مي‌رساند و در واقع اين يك نوع مجازات منطقه به شمار مي رود.
وي افزود: به نظر من اين اقدام به روابط دوجانبه دوكشور هيچ كمكي نمي‌كند و بايد تاكيد كنم كه مقامهاي كردستان عراق مسئول اين مسئله نيستند، بلكه نيروهاي آمريكايي كه تبعه ايراني را بازداشت كردند، مسئول آنند.
زيباري تاكيد كرد: اين موضوع را با رئيس جمهوري ايران مطرح كرديم، اما نه به شكل گسترده و آنان هم از موضع ما آگاهند و اين موضوع را از طريق كانال‌هاي رسمي به ايراني‌ها رسانديم.
نيروهاي آمريكايي 29شهريور ماه يك تاجر ايراني را در هتلي در سليمانيه در شمال عراق ربودند و به مكاني نامعلوم منتقل كردند. اين تاجر عضوي از هيئت تجاري ايران بود كه از سليمانيه ديدار مي‌كرد.
وزير امور خارجه عراق درباره ديدار نوري المالكي با محمود احمدي نژاد گفت: در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك "نوري مالكي "نخست وزير عراق با "محمود احمدي نژاد" رئيس جمهور ايران و وزيران خارجه كشورهاي همجوار ديدار و درباره نشست استانبول كه 31اكتبر (9آبان) دراين شهر برگزار مي‌شود ، گفت و گو كرده است.
وي افزود: هدف از اين ديدار‌ها آماده سازي مقدمات لازم براي نشست كشورهاي همسايه عراق در استانبول بوده است كه با توافق آنها صورت گرفت.
به گفته زيباري، در نشست استانبول وزيران كشورهاي همجوار عراق به علاوه مصر و بحرين ،نمايندگاني از اعضاي دائمي شوراي امنيت، هشت كشور صنعتي جهان ،اتحاديه اروپا و سازمان كنفرانس اسلامي حضور خواهند داشت و طي آن مسائل مهمي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.
وزير امور خارجه عراق درباره ديدار مالكي و احمدي نژاد گفت: در اين ملاقات مسائل اساسي و پايه‌اي مورد بررسي قرار نگرفت و فقط در رابطه با مناسبات دو جانبه گفت و گو شد.
زيباري درباره ادعاي آمريكا مبني بر آموزش گروه هاي مسلح عراقي توسط سپاه پاسداران ايران گفت: بغداد در رابطه با سياست هاي ايران ملاحظاتي دارد. با اين حال مقامات عراقي در ملاقات با همتايان ايراني خود از آنان مي خواهند كه تهران گفتار خود را به عمل نزديك‌تر بسازد و از دولت بغداد عملا حمايت بكند البته بدون اينكه در امور سياسي و امنيتي عراق دخالتي بكند.
وي افزود: دولت بغداد با حسن نيت به رابطه با ايران مي نگرد ولي مشكلاتي كه در اين همزيستي وجود دارد، آني،گذرا و مرحله‌اي نيست .لذا شيوه تعامل ما با آنها ممكن است با شيوه آمريكايي‌ها تفاوت داشته باشد. به هر حال بغداد معتقد است براي حل اين مشكلات بايد صبر و اعتماد به يكديگر داشت و از راه هاي سياسي آن را برطرف ساخت.
وي افزود: اكنون به علل مختلف مشكلاتي ميان تهران و واشنگتن وجود دارد. دولت بغداد مي‌كوشد تا اين مشكلات را كاهش دهد. البته در اين زمينه موفقيت هاي داشته كه به عنوان نمونه مي توان به مذاكرات سفيران دو كشور در عراق با نظارت دولت بغداد اشاره كرد.
زيباري تصريح كرد: به هر اندازه كه بتوانيم در كاهش تنش ميان ايران و آمريكا موفق شويم اين موضوع به نفع خود ماست و تسويه حساب‌ها در عرصه عراق به ضرر اين كشور است و هرگز سودي در پي ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]محمد نبي حبيبي در گفتگو با فارس : تروريست قلمداد كردن سپاه نشان از كينه به اصل انقلاب و ملت ايران است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: محمد نبي حبيبي گفت: سپاه يك نهاد مهم،موفق و كارساز براي مجموعه انقلاب اسلامي است و تروريست قلمداد كردن اين مولود انقلاب فقط نشان از كينه طولاني كنگره و دولت آمريكا نسبت به اصل انقلاب اسلامي و ملت ايران است. [/align]

محمد نبي حبيبي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران در ليست گروه‌هاي تروريستي توسط نمايندگان سناي آمريكا اظهار داشت: اين نوع برخورد غير اصولي و غير منطقي از سوي كنگره و دولت آمريكا تازگي ندارد و براي اولين بار نيست و اين موضوع ما را به تعجب وا نداشته است.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه سپاه يك نهاد مهم، موفق و كارساز براي مجموعه انقلاب اسلامي است تروريست قلمداد كردن اين مولود انقلاب فقط نشان از كينه طولاني سنا و دولت آمريكا نسبت به اصل انقلاب اسلامي و ملت ايران است.
حبيبي گفت: سليقه‌هاي مختلف سياسي كشور در اردوگاه اصولگرايان و اصلاح طلبان اين اقدام آمريكايي‌ها به صورت مشترك محكوم و مخالفت خود را ابراز داشتند.
دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي با اشاره به اينكه شايد اين اقدام آمريكايي ها با هدف تحت الشعاع قرار دادن سفر احمدي نژاد بوده است،گفت: در هر صورت آمريكايي‌ها بايد بدانند كه مواضع خصمانه و غير منطقي آنها عليه اصل انقلاب و نهادهاي انقلابي تاثير منفي عليه آنها در ميان آحاد ملت ايران داشته است.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد انتظار داشته باشيم كه آمريكايي‌ها كاري كه از دستشان عليه نظام بر مي‌آيد انجام ندهند،افزود: از ابتداي پيروزي انقلاب تا به حال آمريكايي‌ها هر كاري توانسته‌اند عليه نظام انجام داده‌ و از هر گونه تلاشي عليه ايران فرو گذار نكرده‌اند.
دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي متذكر شد: ملت ايران راه خود را پيدا كرده و در مقابل اينگونه تصميمات جدي تر از گذشته به مقاومت ادامه خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حزب‌الله لبنان : طرح تقسيم عراق با هدف امنيت رژيم صهيونيستي در منطقه صورت گرفته است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: حزب‌الله لبنان طرح كنگره آمريكا را درباره تقسيم عراق محكوم كرد و آن را در راستاي تجزيه منطقه خاورميانه به كشورهاي كوچك و با هدف تامين امنيت رژيم صهيونيستي دانست. [/align]

به گزارش فارس به نقل از پايگاه مقاومت اسلامي لبنان (وعد)، حزب‌الله با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، طرح كنگره آمريكا در زمينه تقسيم عراق بار ديگر نشان داد، اهداف اصلي آمريكا از اشغال اين كشور و طرح خاورميانه‌اي آن گونه كه واشنگتن هدف خود را دمكراسي و حقوق بشر و حقوق ملت‌ها بيان مي‌كند، نيست.
در بيانيه حزب الله لبنان آمده است: اين اقدام آمريكا در واقع سلب آزادي و تصميم‌گيري‌هاي ملت‌هاي منطقه در آينده و سرنوشت آنهاست و آنچه كه در عراق روي مي‌دهد گوياي اين مسئله است به طوري كه قطعنامه آمريكا اراده آنان را سلب كرده و آينده آن را در جهت منافع آمريكا و در راس آن نفت و امنيت رژيم صهيونيستي، قرباني مي‌كند.
بر اساس اين بيانيه، اين تصميم در چارچوب طرح تجزيه كامل منطقه و تجزيه آن به كشورهاي كوچك صورت مي‌گيرد.
حزب الله در بيانيه خود تاكيد كرد: اين طرح نقشي را كه متحدين آمريكا در منطقه و لبنان براي سرپوش گذاشتن بر اين طرح خطرناك ايفاء مي‌كنند، برملا مي‌كند و نشان مي‌دهد اين كشورها به عنوان ابزار كوچكي در خدمت طرح سيطره تجزيه گرانه و استعماري نوين آمريكا به زيان ملت‌ها و وحدت كشورهاي خودشان گام بر‌مي‌دارند.
مجلس سناي آمريكا چهارشنبه طرح غيرالزام آور تقسيم عراق را با 75 راي موافق در برابر 23 راي مخالف تصويب كرد.
طرفداران طرح تقسيم عراق كه سناتور دموكرات "جوزف بايدن" طرح آن را به سنا ارائه كرد معتقدند، طرح فوق مي تواند باعث عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق بدون بروز هرج و مرج در اين كشور شود.
شخصيت‌هاي سني، شيعه و كرد عراقي با طرح آمريكا براي تقسيم اين كشور مخالفت كردند و اجراي چنين طرحي را باعث بروز خشونت و برافروختن آتش جنگ داخلي در عراق دانستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متن كامل بيانيه گروه 1+5 [align=center]گروه 6: تا گزارش نوامبر البرادعي به شوراي حكام صبر مي‌كنيم [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: وزراي خارجه آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين بعلاوه آلمان كه براي بررسي برنامه هسته‌اي ايران در نيويورك گردهم آمده بودند در بيانيه‌اي مشترك اعلام كردند تا گزارش ماه نوامبر مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به شوراي حكام منتظر مي‌مانند. [/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، متن بيانيه مشترك پنج كشور دائم شوراي امنيت سازمان ملل بعلاوه آلمان به شرح زير است:
1- خطرات گسترش تسليحاتي برنامه هسته‌اي ايران همانطور كه در قطعنامه‌هاي 1696،‌1737 و 1747 شوراي امنيت ذكر شده يكي از عوامل نگراني جدي براي جامعه بين‌الملل است.

2-ما به معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌اي پايبند بوده و بر ضرورت تمكين كامل همه كشورهاي عضو اين معاهده به تعهداتشان تاكيد مي‌كنيم. ما به دنبال راهكاري هستيم كه از راه مذاكره به دست آمده باشد و نگراني‌هاي جامعه بين‌‌الملل درباره برنامه هسته‌‌اي ايران را رفع كند. ما بار ديگر تعهد خودمان را براي حل و فصل نشانه‌هاي گسترش تسليحاتي در برنامه هسته‌اي ايران اعلام مي‌كنيم و بنا بر اين امروز نشست برگزار كرديم تا تعهد خود را بر رويكرد دوگانه خود بار ديگر مورد تاكيد قرار دهيم.

3- ما همچنان آماده تعامل با ايران در مذاكرات در توافقي جامع و بلندمدت هستيم تا مسئله هسته‌اي ايران حل و فصل شود. ايجاد شرايط لازم براي چنين مذاكراتي مستلزم اين است كه ايران بطور كامل و قابل تاييدي همه فعاليت‌هاي مربوط به بازفرآوري اورانيوم را همانگونه كه در قطعنامه‌هاي 1737 و 1747 خواسته شده به تعليق درآورد. شوراي امنيت امكان "تعليق براي تعليق" را مطرح كرده است- تعليق اجراي تدابير اتخاذ شده در صورتي كه ايران همه فعاليت‌هاي غني‌سازي و بازفرآوري اورانيوم را به حالت تعليق درآورد و اين امر توسط آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مورد تاييد قرار گيرد. ما از ايران مي‌خواهيم كه اين پيشنهاد را بپذيرد و به مذاكره كنندگان اجازه دهد كه مذاكرات با حسن نيت انجام گيرد.

4- ما از ايران مي‌خواهيم در مذاكرات براي ايجاد شرايط مذاكرات بر اساس پيشنهادهاي ژوئن 2006 وارد تعامل شود تا توافق جامع بلندمدت بر اساس احترام متقابل حاصل شود و اعتماد بين‌المللي به ماهيت صرفاً صلح‌اميز برنامه هسته‌اي ايران احياء شود و راه براي همكاري بيشتر ميان ايران و همه كشورها گشوده شود. ما از دكتر "خاوير سولانا" نماينده عالي اتحاديه اروپا در امور سياست خارجي و امنيتي خواسته‌ايم در ديدار با دكتر علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران اساس و بنياد مذاكرات آتي را پايه‌ريزي كنند.

5- ما از توافقات ميان ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي حل همه مسائل مربوط به فعاليت‌هاي گذشته هسته‌اي ايران استقبال مي‌كنيم. به هر حال از ايران مي‌خواهيم تا هر چه سريعتر و موثرتر نتايج ملموس را با روشن كردن مسايل و نگراني‌هاي باقي‌مانده مربوط به برنامه هسته‌اي ايران از جمله موضوعاتي كه مي‌تواند ابعاد نظامي داشته باشند و در قطعنامه‌هاي مرتبط در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و قطعنامه‌هاي 1737 و 1747 شوراي امنيت سازمان ملل تدوين شده‌اند و همچنين با فراهم آوردن امكان دسترسي‌هاي پادماني و ترتيبات الحاقي و اجراي پروتكل الحاقي، ارايه كند.

6- شفافيت و همكاري كامل از سوي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به منظور رسيدگي به نگراني‌هاي باقي‌مانده اساسي است . ما بار ديگر حمايت كامل خود را از آژاني بين‌المللي انرژي اتمي و كاركنان آن در اجراي نقش راستي‌آزمايي و نقش شوراي امنيت سازمان ملل متحد اعلام مي‌داريم. ما منتظر گزارش نوامبر محمد البرادعي، مدير كل آژانس به شوراي حكام درباره دامنه، حدود و ميزان همكاري و شفافيت ايران باقي مي‌مانيم.

7- با در نظر گرفتن اين واقعيت كه ايران به الزامات قطعنامه‌هاي 1737 و 1747 شوراي امنيت سازمان ملل از جمله تعليق فعاليت‌هاي مربوط به غني‌سازي و بازفرآوري جامع عمل نپوشانيده ما توافق كرديم كه متن تحريم‌هاي سوم شوراي امنيت سازمان ملل را بر اساس ماده 41 از فصل هفتم منشور سازمان ملل تدوين كنيم و آن را در ماه نوامبر براي راي‌گيري در اختيار شوراي امنيت سازمان ملل قرار دهيم مگر اين كه گزارش دكتر سولانا و البرادعي نشان دهنده نتايج مثبت در تلاش‌هايشان باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]استاد برجسته دانشگاه وست چستر در گفتگو با فارس : نتيجه رفتار بولينگر كمك به وحشي‌گري و بي‌فرهنگي بيشتر در آمريكاست [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: استاد برجسته دانشگاه وست چستر گفت: اقدام رئيس دانشگاه كلمبيا دلالت بر دخالت صهيونيسم داشت و نتيجه‌اي كه اين كار مي‌تواند به بار آورد كمك به وحشي‌گري و بي فرهنگي بيشتر در آمريكاست. [/align]

« لاورنس ديويدسون» در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس پيرامون رفتار اهانت‌‌آميز رئيس دانشگاه كلمبيا نسبت به رئيس جمهور كشورمان گفت: رفتاري كه با رئيس جمهور ايران در دانشگاه كلمبيا شد، غير قابل چشم پوشي است.
وي افزود: اين اقدام همچنين دلالت بر دخالت صهيونيسم داشت و نتيجه‌اي كه اين كار مي‌تواند به بار آورد كمك به وحشي‌گري و بي فرهنگي بيشتر در آمريكاست.
اين استاد برجسته دانشگاه وست‌چستر آمريكا و كارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينكه من با بسياري از همكارانم در دانشگاه كلمبيا در اين خصوص صحبت كردم، تصريح كرد: اكثريت قريب به اتفاق دانشجويان من بر اين باورند كه رفتار بولينگر به طور كامل دور از نزاكت و ادب بوده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]جلالي : ايران در كنفرانس صلح پايمال كننده حقوق ملت فلسطين شركت نكند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: عضو كميسيون سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: ايران نبايد در نشست‌هايي همچون كنفرانس صلح كه حقوق ملت فلسطين در آن ناديده گرفته مي‌شود شركت كند. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، كاظم جلالي كه عصر امروز يكشنبه در نشستي با عنوان «مواضع ايران در مورد كنفرانس بين‌المللي صلح آمريكا» صحبت مي‌كرد،‌ گفت: سياست آمريكا و رژيم صهيونيستي انزواي ايران است، اما امروز اين يقين وجود دارد كه آنها به موفقيت دست نيافته‌اند.
وي اضافه كرد: اين كنفرانس نيز نه تنها جمهوري اسلامي ايران را منزوي نخواهد كرد، بلكه ملت فلسطين را نسيت به احقاق حقوق خود بيشتر به صحنه خواهد آورد.
عضو كميسيون سياست خارجي اظهار داشت: امروز افكار عمومي جهان اسلام و دنياي عرب با آرمان‌هاي انقلاب و مردم فلسطين در هم تنيده است و در روز قدس نيز اين آرمان خواهي به نمايش گذاشته خواهد شد.
جلالي اظهار داشت: اين كنفرانس موفق نخواهد بود. اولاً به اين دليل كه مبتني بر عدالت نيست و ثانياً طرفهاي اصلي كنفرانس (ملت فلسطين) نماينده‌اي در اين كنفرانس ندارند.
وي گفت: كنفرانس‌هايي كه حتي با مقدمات بهتري كار خود را آغاز كردند و پاي امضاي قرارداد نيز رفتند به سرانجام نرسيدند.
عضو كميسيون سياست خارجي در بخش ديگري با بيان اينكه مساله فلسطين و مساله هسته‌اي دو مقوله جدا هستند، يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران تلاش مي‌كند كه مسائل بين‌المللي در جايگاه خود مورد بررسي قرار گيرد، اما آنان خيلي تلاش كردند كه پرونده‌هاي متفاوت را به پرونده هسته‌اي ايران گره بزنند كه با تدبير ايران اين اتفاق صورت نگرفت.
وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك نظام عدالت خواه نمي‌تواند مسائل اصيل اسلام را قرباني مسائل ديگر كند.
جلالي در پاسخ به اين سوال كه آيا برقراري رابطه با مصر به انزواي رژيم صهيونيستي كمك خواهد كرد؟ گفت: مصر و ايران مدتهاست كه در برقراري روابط ابراز علاقه مي‌كنند و مصر هم بخش بزرگ و تاثيرگذاري در دنياي اسلام است.
عضو كميسيون سياست خارجي پيمان كمپ ديويد را لكه ننگي براي مصر دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به سوابق خوب مصر در دنياي اسلام اين كشور بايد يكپارچگي خود را پيدا كند.
نماينده شاهرود با بيان اين نكته كه سازمان كنفرانس اسلامي به ابتكار ايران و مصر شكل گرفته است، گفت: مصر بخشي از توان دنياي اسلام است كه بايد در خدمت آرمان‌هاي مسلمين قرار گيرد.
جلالي اضافه كرد: متاسفانه نفوذ رژيم صهيونيستي بر ايالت متحده بگونه‌اي است كه نمي‌توان تلاويو و واشنگتن را از يكديگر تفكيك كرد و دغدغه اصلي آمريكا تقويت رژيم صهيونيستي در منطقه است و در طرح خاورميانه بزرگ هم آمريكا گام‌هاي متفاوتي براي تقويت اين رژيم تعريف كرده است.
وي با بيان اينكه آمريكا بازسازي روحي مسئولين اسراييلي را دنبال مي‌كند، اظهار داشت: اسراييل نياز به تقويت روحيه دارد و اين را مي‌توان از گيجي رفتار آنها شاهد بود، آمريكا هم اگر چه در خاورميانه گرفتاريهاي بسياري دارد، اما در هر حال بايد رژيم صهيونيستي را تقويت كند و كشورهاي بزرگ دنيا نيز در اين مساله ذي مدخل هستند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: تلاش آمريكا بر اين است كه افزايش تضاد را در منطقه داشته باشند. ايران اين توطئه را درك كرده و نشانه آن نامگذاري امسال توسط رهبري با عنوان اتحاد ملي و انسجام اسلامي است.
به گفته وي گسترش روابط با كشورهاي همسايه، تقويت روابط با كشورهاي عربي، تقويت روابط در ابعاد اقتصادي و سياسي در منطقه و ايجاد نوعي همگرايي در خاورميانه از جمله سياست‌هاي اصولي ايران در اين زمينه است.
جلالي با بيان اينكه فضاي ضد اسراييلي در كشورهاي عربي همچنان با قدرت وجود دارد، افزود: آمريكا تلاش مي كند فضاي اين تضادها را جا به جا كند و ما را دشمن اعراب نشان دهد، اما موفق نمي‌شود، اختلافات بين تشيع و تسنن توسط هر دو طرف بايد مديريت شود و يادمان باشد اولويت همه ما برخورد با اسراييل است.
عضو كميسيون امنيت ملي ابراز اميدواري كرد كه كشورهاي اسلامي با درايت بيشتري با اين مساله برخورد كنند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران به اين كنفرانس دعوت شده است؟ گفت: من مقام رسمي دولتي نيستم اما آنطور كه اطلاع دارم تا به حال چنين دعوتي صورت نگرفته است، اما نظر كارشناسي‌ام اين است كه ايران نبايد در چنين نشست‌هايي كه حقوق ملت فلسطين در آن ناديده گرفته مي‌شود شركت كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حداد عادل در ديدار سفير چين : آمريكايي‌ها قصد تسلط بر منابع نفت و گاز خاورميانه را دارند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: رئيس مجلس گفت:آمريكايي‌ها قصد تسلط بر منابع نفت و گاز منطقه خاورميانه را دارند و مي‌خواهند با بدست گرفتن سرنوشت همه كشورهاي نفت‌خيز منطقه برگ برنده‌اي در مقابل كشورهايي مانند چين داشته باشند. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي مجلس، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار « ليوجن‌تانگ » سفير چين در تهران با بيان اينكه روابط ايران و چين تنها مناسبات دو كشور نيست، بلكه روابط دو فرهنگ و تمدن ديرينه است، ‌اظهار داشت: استقلال و ايستادگي دو كشور در برابر سياست‌هاي سلطه‌طلبانه در عرصه بين‌المللي در راستاي صلح و ثبات پايدار جهان است.
حداد عادل با ابراز خرسندي از روند رو به رشد مناسبات في‌مابين، بيان داشت: روابط دو كشور در سا‌ل‌هاي اخير از يك شكوفايي و رشد جمعيتي برخوردار است كه در مناسبات ايران با هيچ كشور ديگري مشاهده نشده است.
وي تصريح كرد: مقامات دو كشور با درك درست شرايط توانستند روابط دوستانه دوجانبه را در همه‌ي زمينه‌ها توسعه دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سياست‌هاي سلطه‌جويانه آمريكا در جهان، خاطرنشان كرد:آمريكايي‌ها قصد تسلط بر منابع نفت و گاز منطقه خاورميانه را دارند و مي‌خواهند با بدست گرفتن سرنوشت همه كشورهاي نفت‌خيز منطقه برگ برنده‌اي در مقابل كشورهايي مانند چين داشته باشند.
حدادعادل ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران مانع تحقق اين هدف آمريكا در خاورميانه است.
وي همچنين با اشاره به فشارهاي موجود براي ايجاد محدوديت در مناسبات دوستانه دو كشور ابراز اطمينان كرد، روابط دو كشور در همه‌ي زمينه‌ها توسعه و گسترش خواهد يافت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اهميت و نقش همكاري‌هاي پارلماني دو كشور در تقويت روابط في‌مابين، مجمع پارلماني آسيا APA را يكي از مهم‌ترين محورهاي همكاري‌ مجالس دو كشور دانست و آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي ارتقا سطح مناسبات پارلماني با چين را مورد تاكيد قرار داد.
ليوجن‌تانگ سفير چين در كشورمان نيز در اين ديدار مناسبات دو كشور را راهبردي خواند و گفت: دروازه‌هاي چين براي همكاري با ايران هميشه باز خواهد بود.
وي با بيان اينكه چين خواستار ايران مقتدر و توسعه در منطقه است،بيان داشت: توسعه و پيشرفت ايران به سود صلح و ثبات جهان است.
سفير چين در ادامه تاكيد كرد: چين هيچ‌گاه كاري كه به نفع ايران نباشد انجام نخواهد داد.
ليوجن‌تانگ در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حجم بيست ‌ميليارد دلاري مناسبات تجاري في‌مابين از بخش نفت و گاز به عنوان مهم‌ترين محور همكاري‌ دو كشور در آينده ياد كرد و افزود: ايران دومين كشور داراي نفت و گاز در جهان است و چين نيز در آينده بزرگترين بازار ايران خواهد بود.
وي همچنين خواستار توسعه همكاري‌هاي پارلماني دوكشور شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]هدف رژيم صهيونيستي تخريب مسجدالاقصي است [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه در واكنش به اقدام رژيم صهيونيستي در تاسيس كنيسه در مسجدالاقصي، اين اقدام رژيم صهيونيستي را اقدام جديدي ندانست و هدف اساسي عمليات و كندوكاوي كه اين رژيم از سال‌هاي گذشته انجام داده را تخريب مسجدالاقصي خواند. [/align]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيد محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان امروز يكشنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي به پرسش‌هاي آنها پاسخ گفت.

* گفتگوها در خصوص P1 و P2 در نيمه مهرماه دنبال مي‌شود

حسيني در پاسخ به پرسشي در خصوص تعويق صدور قطعنامه عليه ايران به دو ماه ديگر، روندي كه برخي از كشورهاي تندرو تا به حال دنبال كرده‌اند را بر هم زننده فضاي مثبتي دانست كه بر اثر ابتكار ايران در همكاري با آژانس حاصل شده است.
وي افزود: در نشستي كه اخيراً اين كشورها برگزار كردند اين فضاسازي‌ها نتوانست نتيجه‌اي را براي آنها در برداشته باشد لذا مجبور شدند تامل كنند و نظرات كشورهاي ديگر كه با واقع بيني نزديكي بيشتري داشت، محترم بشمارند.
حسيني با تاكيد بر اينكه روند گفتگوها و همكاري‌هاي ايران با آژانس در همان چارچوب مورد توافق ادامه دارد، اظهار داشت: گفتگوهايي كه در خصوص P1 و P2 انجام شد در نيمه مهرماه هم دنبال خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه ابراز اميدواري كرد كشورهايي كه تا به حال از اين روند منطقي حمايت كرده‌اند، اين حمايت‌ها را ادامه دهند و ديگران نيز در همين مسير منطقي طي طريق كنند.

* در موقع مقتضي تصميم خود را درباره تحريم‌ها اعلام مي‌كنيم

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسش ديگري درباره تعويق تحريم‌ها عليه ايران، اظهار داشت: يكي دو كشور تلاش گسترده‌اي را انجام دادند تا نشست اخير 1+5 به نتيجه برسد، ولي كشورهاي مختلف اعم از اعضاي شوراي امنيت و غيره مخالف اين مسير بودند و معتقدند روند گفتگوهاي ايران و آژانس را بايد مورد حمايت قرار دهند و از اقداماتي كه از سوي اين يكي دو كشور براي تخريب فضاي مذاكرات بين ايران و آژانس در حال انجام است، جلوگيري شود.
خبرنگاري از حسيني پرسيد اگر بعد از دو ماه قطعنامه تحريم عليه ايران صادر شود ايران براي مقابله با آن چه گزينه‌هايي را مدنظر دارد؟ كه وي در پاسخ با بيان اينكه همين روندي كه با آژانس انتخاب كرده‌ايم ادامه خواهيم داد، افزود: تلاش‌هاي ديپلماتيكي كه تا به حال داشته‌ايم همچنان ادامه خواهيم داد.
وي خاطرنشان كرد: در مورد تحريم‌هايي كه احتمالاً آنها بخواهند مورد تصويب قرار دهند در موقع مقتضي، تصميم خود را اعلام مي‌كنيم.
يكي از خبرنگاران به اظهارات رئيس جمهور در سازمان ملل مبني بر اينكه «تحريم جديدي در كار نخواهد بود» و همچنين اظهارات وزير خارجه فرانسه كه از 14 مورد مجازات جديد عليه ايران خبر داده بود، اشاره كرد كه حسيني در پاسخ گفت: هر دو موردي كه اشاره كرديد مربوط به همين نشست اخير 1+5 است. هم ليستي كه فرانسوي‌ها مطرح كردند و هم اظهاراتي كه آقاي احمدي‌نژاد بيان كرد.

* دعوت از بوش جدي يا شوخي؟

خبرنگاري از حسيني پرسيد آيا دعوت احمدي‌نژاد از بوش براي سخنراني در يكي از دانشگا‌ه‌هاي ايران جدي است يا شوخي؟ كه وي در پاسخ افزود: بحث حضور بوش در يكي از دانشگاه‌ها توسط يكي از خبرنگاران مطرح شد كه رئيس جمهور در پاسخ به سؤال آن خبرنگار كه پرسيد «اگر موقعيتي پيش بيايد و بوش به ايران سفر كند آيا امكان سخنراني در دانشگاه وجود دارد؟» گفتند بله اين امكان هست.
سخنراني رئيس جمهور در دانشگاه كلمبيا و اينكه آيا وزارت خارجه فكر مي‌كرد چنين جوي ايجاد شود؟ سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود كه سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ با بيان اينكه سخنراني در دانشگاه‌ها كه معمولاً مسئولين مختلف ما انجام مي‌دهند، روال عادي را طي مي‌كند، اضافه كرد: يا درخواستي را دانشگاه مطرح مي‌كند يا پيشنهادي است كه از سوي طرف ايراني مطرح مي‌شود كه بعد از بررسي، اعلام موافقت مي‌كنند و بعد از اعلام موافقت، طرف دعوت شده مي‌رود و در آن جا مواضع خود را از نزديك مطرح مي‌كند و اگر برنامه پرسش و پاسخ هم مطرح باشد در دنباله سخنراني انجام مي‌شود.
حسيني تصريح كرد: اينكه طرف مقابل اعلام كرده باشد چنين چيزي را در نظر دارد، هرگز اين گونه نبوده است. موافقتي كه در نهايت صورت گرفت اعلام موافقت با حضور رئيس جمهور در آن جا بود، ولي تحت فشارهايي كه صورت گرفت برنامه‌هايي را انجام دادند كه شاهد بوديد.

* در مورد ادامه گفتگوها با آمريكا بايد بررسي‌هاي بيشتري را صورت دهيم

سخنگوي وزارت خارجه درباره گفتگوهاي ايران و آمريكا پيرامون مسئله امنيتي عراق با بيان اينكه هيچ تغييري در روند سياست‌هاي آمريكا مشاهده نكرديم، به اقدامات آمريكايي‌ها در راستاي نقض قوانين و مقررات بين‌المللي كه مورد آخر آن ربايش «فرهادي» مسئول مناسبات تجاري مرزي استان كرمانشاه بود، اشاره كرد.
وي افزود: فعلاً در مورد ادامه اين گفتگوها بايد بررسي‌هاي بيشتري را صورت دهيم.

* عزم و اراده جدي ايران

حسيني درباره ايجاد روابط با مصر كه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود، آنچه رئيس جمهور در مورد رابطه با مصر اعلام كرد را حاكي از عزم و اراده جدي دانست كه جمهوري اسلامي براي برقراري روابط مطرح كرد.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به سفر اخير «عراقچي» معاون حقوقي و بين‌الملل وزارت خارجه به قاهره، افزود: گفتگوها در حاشيه ديدارهايي كه پيرامون مسائل بين‌المللي و منطقه صورت گرفت، ادامه يافت و قرار شد اين روند در سطوح مختلف ادامه يابد تا چارچوب مشخصي براي تقويت و ارتقاي روابط ايران و مصر شكل گيرد.

* ايران تهديدي عليه هيچ كشور و طرفي نبوده و نيست

سيد محمد علي حسيني در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران درباره خبري مبني بر اينكه «ايران 600 موشك را به سمت اسرائيل نشانه گرفته است،» با بيان اينكه مسئولين ما بارها اعلام كرده‌اند كه ايران تهديدي عليه هيچ كشور و طرفي نبوده و نيست، افزود: اما در مقابل تهديداتي كه انجام مي‌شود نيروهاي نظامي ما اعلام موضع مي‌كنند و موضع دفاعي قوي و موضعي كه قدرت بازدارندگي ايران را به نمايش خواهد گذاشت، ‌اتخاذ مي‌كنند.

* مقايسه نادرست ايران و كره شمالي

مذاكره شش جانبه كره شمالي و تاثير آن بر پرونده هسته‌اي ايران سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و سخنگوي وزارت خارجه ارتباط دادن و وابسته كردن موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي كشوري كه عضو معاهده NPT نيست و كشور عضو اين معاهده كه تمامي فعاليت‌هايش تحت نظارت بازرسان آژانس است مقايسه درستي ندانست.

* موافق ارتباط دادن دستگيري فرهادي و بسته شدن مرزها نيستم

خبرنگاري به اظهارات مقام كردستان عراق مبني بر اينكه بسته شدن مرزهاي ايران و كردستان عراق ضررهاي زيادي را متوجه آنها مي‌كند و اينكه نبايد دستگيري يك فرد باعث متوقف شدن مبادلات تجاري شود، اشاره كرد كه حسيني با بيان اينكه موافق ارتباط دادن دستگيري آقاي فرهادي و بسته شدن مرزها نيستم، گفت: بسته شدن مرزها دلايل ديگري دارد كه مسئولين ذيربط آن را مورد بررسي قرار مي‌دهند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: آزادي فرهادي از كانال‌هاي رسمي و از طريق مسئولين دولت عراق پيگيري مي‌شود.
يكي از خبرنگاران به اظهارات استاندار كرمانشاه قبل از بسته شدن مرز مبني بر اينكه «اگر فرهادي آزاد نشد مرز را مي‌بنديم،» اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه در اين باره اظهار داشت: يكي از موارد مورد اهتمام استانداري و مسئولين امنيتي حوادثي است كه در مرزها اتفاق مي‌افتد و تحريكاتي است كه هم از سوي نيروهاي اشغالگر و هم برخي از گروهك‌هاي تروريستي كه قاچاق سلاح دارند، انجام مي‌شود و با استفاده از فرصت حضور اشغالگران عملياتي را عليه امنيت مرزهاي ما و تركيه سامان داده‌اند.
وي يادآور شد: البته برخورد مناسب از سوي نيروهاي مرزي ما صورت گرفته و خواهد گرفت.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص بسته شدن مرزهاي ايران و كردستان عراق، گفت: تا اين بررسي‌ها انجام نشود مسئولين مرز را باز نخواهند كرد و اميدواريم بررسي‌ها، نظم دهي‌ها و ساماندهي‌هاي جديد به سرعت انجام شود.
سخنگوي وزارت خارجه با يادآوري اين نكته كه بسته بودن مرزها مشكلات موقتي را پيش خواهد آورد، اضافه كرد: اگر رفت و آمد زائرين، حمل و نقل و مبادلات تجاري برنامه منظم‌تري را داشته باشد حتما منافع و اتباع دو كشور را بهتر تامين خواهد كرد.

* مواضع دولت جديد فرانسه با جايگاه فرهنگي و تمدني اين ملت فاصله دارد

خبرنگاري با اشاره به موضع‌گيري‌هاي عجيب فرانسه بخصوص در پرونده هسته‌اي ايران و پيروي اين كشور از آمريكا از حسيني دليل اين رفتار فرانسوي‌ها را جويا شد كه وي با بيان اينكه متاسفانه اخيراً شاهد چنين مواضعي هستيم، اظهار داشت: اگرچه برخي از مسئولين فرانسوي تلاش كردند مواضع افراطي را اصلاح كنند و نقش برخي رسانه‌ها را هم مورد اشاره قرار دادند، ولي متاسفانه ادامه اين روند را در فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و تلاش‌هايي كه همراه با آمريكايي‌ها صورت مي‌گيرد در تشديد اين تحريم‌ها شاهديم.
وي مواضعي كه اخيراً از دولت جديد فرانسه شاهد هستيم با جايگاه فرهنگي و تمدني ملت فرانسه داراي فاصله دانست و ابراز اميدواري كرد كه مواضع آتي را براساس واقعيات موجود شاهد باشيم.

* هيچ تغييري از آمريكايي‌ها نديديم

خبرنگاري به اظهارات احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر اينكه پرونده هسته‌اي ايران بسته شده و اظهارات سولانا در خصوص اينكه اين پرونده بسته نشده است، اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه آقاي احمدي‌نژاد اولين بار اين موضوع را در تهران مطرح كرد و همه مطلع هستند، اظهار داشت‌: در اين زمينه آقاي احمدي‌نژاد چند بار اين موضع را اعلام و در مورد آن توضيح داد. ما معتقديم بررسي موضوع هسته‌اي ايران بايد روند عادي خودش را در آژانس طي كند.
يكي از خبرنگاران با بيان اينكه بوش در سخنراني خود در سازمان ملل به برنامه هسته‌اي ايران اشاره‌اي نكرد از حسيني پرسيد آيا مي‌توان اين را رويكرد مثبت كاخ سفيد برشمرد؟ كه وي با بيان اينكه در مواضع رسمي كه از سوي آمريكايي‌ها در قبال موضوع هسته‌اي كشور شاهد بوديم، هيچ تغييري نديديم، افزود: بلكه تلاش‌هاي گسترده‌اي بوده است براي همراه كردن برخي ديگر از كشورها در مسير و رويكرد غيرمنطقي كه آمريكايي‌ها تا به حال دنبال كرده‌اند.
خبرنگار ديگري با اشاره به سفر رئيس جمهور به بوليوي و با بيان اينكه تا دو سال پيش ايران 22 ميليون دلار صادرات به بوليوي داشت ولي سال گذشته عليرغم افزايش ارتباطات اين رقم به 10 ميليون دلار كاهش يافته است، علت را پرسيد كه وي در پاسخ گفت: آمار و ارقام را بايد بررسي بيشتري كنيم.

* برداشت از منافع مشترك در درياي خزر فعلاً متوقف است

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسشي در خصوص برداشت منابع از درياي خزر و خليج فارس، اظهار داشت: براساس توافق جمهوري اسلامي و ساير كشورهاي حاشيه درياي خزر، برداشت از منافع مشترك فعلاً متوقف است، يعني هيچ يك از طرفين برداشتي را صورت نمي‌دهند.
وي با بيان اينكه آنچه كه برداشت مي‌شود كشورها از سواحل خودشان اقدام مي‌كنند، افزود: در مورد خليج فارس باز به همين شكل است، در مورد برخي از برداشت‌هايي كه مي‌شود توافقاتي صورت گرفته كه طرفين نسبت به آن تعهد دارند و آنهايي هم كه اختصاص به يك كشور خاصي دارد طبيعتاً آن كشور برداشت خود را خواهد داشت و ما الان مشكلي در اين زمينه نداريم.
حسيني ابراز اميدواري كرد كه در درياي خزر هم به رژيم حقوقي مناسبي در پرتو حضور سران اين كشورها در تهران برسيم.
وي همچنين از شركت پوتين در اجلاس سران در تهران خبر داد.

* برنامه‌اي براي ديدار لاريجاني و سولانا تنظيم نشده است

خبرنگار فارس درباره ديدار آتي سولانا و لاريجاني سؤال كرد كه وي در پاسخ با بيان اينكه هنوز برنامه‌اي در اين زمينه تنظيم نشده است، يادآور شد: لاريجاني و سولانا در حال مذاكره و تماس هستند.

* 24 مهرماه تهران شاهد برگزاري اجلاس سران خزر

اجلاس سران كشورهاي حاشيه درياي خزر در تهران سؤال ديگر خبرنگار فارس از سخنگوي وزارت خارجه بود كه وي با ذكر اين نكته كه همه كشورهاي ساحلي موافقت خود را براي حضور در اين اجلاس اعلام كرده‌اند، از برگزاري اين اجلاس در 24 مهرماه در تهران خبر داد.

* هدف رژيم صهيونيستي تخريب مسجدالاقصي است

سيد محمدعلي حسيني همچنين در واكنش به اقدام رژيم صهيونيستي در تاسيس كنيسه در مسجدالاقصي، اين اقدام رژيم صهيونيستي را اقدام جديدي ندانست و هدف اساسي عمليات و كندوكاوي كه اين رژيم از سال‌هاي گذشته انجام داده را تخريب مسجدالاقصي خواند كه با واكنش مسلمانان جهان و به ويژه ملت فلسطين نيز مواجه بوده است.
وي خاطرنشان كرد: ايران همواره اين گونه اقدامات را محكوم كرده و از نهادهاي بين‌المللي و منطقه‌اي خواسته تا از اقدامات خرابكارانه اين رژيم جلوگيري كنند.

* ملت عراق تصميم گيرنده آينده عراق

موضوع تجزيه عراق و تاثير آن بر امنيت ملي ايران سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و حسيني اين موضوع را خطري براي امنيت منطقه خواند و مصوبه‌اي كه سناي آمريكا مطرح كرده را ناقض حق تعيين سرنوشت ملت عراق و نقض حاكميت ملي و تماميت ارضي عراق برشمرد.
سخنگوي وزارت خارجه با تاكيد بر اينكه تصميم‌گيري در مورد اين گونه مسائل هيچ ارتباطي به طرف آمريكايي ندارد، اظهار داشت: آن كسي كه بايد در خصوص سرنوشت آينده اين كشور تصميم بگيرد، ملت عراق است كه آن را رقم خواهد زد.

* تروريست بودن برازنده نيروهاي نظامي و امنيتي آمريكايي

حسيني همچنين اقدام كنگره آمريكا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در ليست گروه‌هاي تروريستي را اقدام بي سابقه‌اي خواند و گفت: اينكه نيروي مسلح يك كشور عضو سازمان ملل را به عنوان گروه تروريستي معرفي كنند اقدام بي سابقه‌اي است و همه با آن مخالف هستند.
وي با بيان اينكه آمريكايي‌ها تلاش‌هايي را از گذشته صورت داده و الان نيز از طريق كنگره و سنا به دنبال آن هستند، خاطرنشان كرد: چنين اقداماتي و حتي طرح آن براي امنيت و صلح جهاني تهديد و خطرناك است و نهادهاي بين‌المللي را تضعيف خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: اگر نگاهي به سوابق نيروهاي نظامي آمريكايي در مناطق مختلف جهان و از جمله عراق و افغانستان بيندازيم و عملياتي كه «سيا» در حمايت از گروه‌هاي تروريستي، ترور، اشغالگري و ايجاد ناامني در كشورهاي مختلف انجام مي‌دهد، را مشاهده كنيم، عنوان تروريست بودن برازنده نيروهاي نظامي و امنيتي آمريكايي است.

* جزاير سه‌گانه ايراني

حسيني درباره ادعاي مالكيت جزاير سه گانه ايراني در سازمان ملل كه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود، تصريح كرد: جزاير سه‌گانه جزاير ايراني است، حاكميت آن ايراني است و ايراني هم باقي خواهد ماند.
وي افزود: پيرامون سوء تفاهمات جزيي درباره جزيره ابوموسي بارها اعلام كرده‌ايم در گفتگوي مستقيم و دوجانبه با كشور دوست و برادر خود امارات آمادگي داريم اين مسائل را مورد گفتگو قرار دهيم.

* هيچ ربطي به آمريكايي‌ها ندارد

خبرنگاري با بيان اينكه اعتراض ايران به مصوبه كنگره آمريكا درباره فدراليسم در عراق بايد زمان تصويب قانون اساسي عراق مطرح مي‌شد، از حسيني پرسيد آيا اعتراض ايران دير صورت نگرفته است؟ كه وي در پاسخ اظهار داشت: مطلبي كه آمريكايي‌ها مطرح كردند با آن چه در قانون اساسي عراق است، متفاوت مي‌باشد. آن جا روند فدرالي مطرح شده و اگر احياناً بخواهند در هر فرآيند قانوني تغييري هم بدهند چارچوب قانوني و فرآيندش كاملا مشخص است و مرتبط با دولت، مردم و نمايندگان منتخب عراق مي‌باشد كه اگر بخواهند تغييري در قانون اساسي خود بدهند مسير قانوني‌اش را طي كند و اين هيچ ربطي به طرف آمريكايي ندارد.

* ديدارهاي متكي در نيويورك

حسيني در خصوص ديدارهاي متكي در نيويورك با بيان اينكه ديدارهاي متنوع و بسيار زيادي انجام شد، فرصتي كه در حاشيه برگزاري مجامع بين‌المللي و منطقه‌اي وجود دارد فرصت خيلي خوبي براي مرور كردن روابط دوجانبه، همكاري‌هاي منطقه‌اي و احياناً طرح‌هاي جديدي كه مورد توجه كشورها باشد،‌ دانست.
وي ادامه داد: آن چه تا به حال شاهد بوديم ديپلماسي فعالي بوده كه جمهوري اسلامي ايران در حاشيه برگزاري اين اجلاس‌ها داشته است و عليرغم تبليغاتي كه در خصوص انزواي كشورمان صورت مي‌گيرد، ايران همواره فعال‌ترين كشور در انجام اين ملاقات‌ها در منطقه و سطح بين‌المللي بوده است.
وي افزود: بسياري از مسئولين كشورهاي مختلف و سازمان‌هاي منطقه‌اي نيز آن را مورد تاكيد قرار دادند.

* روال اسلام ستيزي در برخي كشورهاي غربي

اظهارات برخي از مقامات فرصت طلب هلندي عليه مقدسات اسلامي سؤال خبرنگار فارس از حسيني بود كه وي در پاسخ گفت: خبري در اين زمينه مطرح شد و سفارت ما در جريان است كه با مسئولين هلندي و هم با مسئولين آن روزنامه تماس بگيرد.
وي با بيان اينكه يك روال اسلام ستيزي وجود دارد كه هر از گاهي در برخي از كشورهاي غربي به آن پرداخته مي‌شود، به اين كشورها توصيه كرد كه هنگامي كه جمهوري اسلامي و كشورهاي مسلمان دنيا را به وحدت و انسجام اديان ابراهيمي دعوت مي‌كنند، كشورها و مسئولين مختلف نيز بايد تلاش كنند مانع جدي بر سر راه اين فتنه انگيزي‌ها بين اديان مختلف و پيروان آن ايجاد كنند.

* خبر جديدي درباره ديدار خانواده‌ها با پنج مامور سركنسولگري نيست

سخنگوي وزارت خارجه درباره ديدار خانواده‌هاي پنج مامور ربوده شده سركنسولگري ايران در اربيل با آنها كه سؤال ديگر خبرنگار فارس بود با بيان اينكه صليب سرخ هنوز خبر جديدي را در اختيار ما قرار نداده است، اظهار داشت: آقاي متكي در ديدارها با مسئولين عراقي اين قضيه را پيگيري و خواسته است مسئولين عراقي پيگيري جدي‌تري را در اين خصوص انجام دهند ولي طرف آمريكايي هنوز هيچ موضع جديدي را اعلام نكرده است.

* روابط بسيار گسترده و رو به رشد ايران و چين

وي همچنين ضمن تبريك روز ملي چين، ملت چين را ملتي خواند كه از فرهنگ غني و تمدن ديرينه برخوردار است و گفت: همواره روابط ايران و چين بسيار گسترده‌ و رو به رشد بوده است.
حسيني با بيان اينكه در حال حاضر حجم مبادلات تجاري ايران و چين 15 ميليارد دلار است، اظهار داشت: در صورت اجرا شدن طرح‌هايي كه مورد توافق دو كشور است اين حجم به بيش از 20 ميليارد دلار خواهد رسيد.
سخنگوي وزارت خارجه ابراز اميدواري كرد اين روند رو به رشد هم در سطح دوجانبه و هم در زمينه همكاري‌هاي منطقه‌اي و سازمان‌هاي منطقه‌اي و همچنين در سطح بين‌المللي روابط بين دو كشور وجود داشته باشد.

* شايعه را شنيده‌ام

يكي از خبرنگاران به اخبار مطرح شده مبني بر انتصاب «ثمره هاشمي» به عنوان قائم مقام وزير خارجه اشاره كرد كه حسيني گفت: من هم اين شايعه را شنيده‌ام.

* بررسي مي‌كنيم

طرح برخي از نمايندگان مجلس مبني بر قرار دادن ارتش آمريكا و سيا در سازمان‌هاي تروريستي سؤال ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و حسيني با بيان اينكه طرحي را برخي از نمايندگان مجلس مطرح و اكثريتي به آن راي دادند و ارتش آمريكا و «سيا» را به خاطر سوابقي كه در منطقه داشتند به عنوان سازمان تروريستي مطرح كردند، افزود: وزارت خارجه بررسي‌هاي خود را انجام خواهد داد و موضع دولت جمهوري اسلامي ايران را اعلام خواهد كرد.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در مورد اظهارات احمدي‌نژاد مبني بر بسته شدن پرونده هسته‌اي ايران، گفت: موضعي كه رئيس جمهور مطرح كرد درباره آن توضيح داد. فكر مي‌كنم ضرورتي به توضيحات اضافه ندارد و ايشان تاكيد كرد كه پرونده هسته‌اي از نظر ايران بسته شده و بررسي اين موضوع بايد روال عادي خود را در آژانس طي ‌كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.